komentarze
  • 80. Voight
    • 2009-01-13 10:47:48
    • *.ssp.dialog.net.pl

    pz0 Modyfikacja zawieszenia to odpowiedz na problemy jakie miało ferrari w 2008. Wszyscy chyba pamiętamy co się działo na deszczu oraz chłodzie. dziwne bo ferrari zawsze przejeżdżało przez krawężniki jak poduszkowiec a w 2008 McLaren miał zdecydowanie najlepsze zawieszenie. Te lotki na skrzydle są konieczne by powietrze mogło ominąć koła. Inne zespoły też je mają

  • 81. pjc
    • 2009-01-13 12:57:58
    • *.244.91.2

    W porównaniu do bolidów przejściowych BMW Suber i Williams to arcydzieło.
    Jedyny element do którego nie mogę się przyzwyczaić to wygląd tylnego spojlera.
    Przód bolidów jak z połowy lat 90-tych.
    Nie wiem dlaczego ale od razu przypomniał mi się bolid Forti FG 03 z 1996 roku.(Oczywiście nie obrażam Ferrari)
    Coś mi się wydaje,że przednie skrzydła w 2009 roku będą często wymieniane przez mechaników.

  • 82. Skoczek130
    • 2009-01-13 13:34:52
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zajebisty!!! Oby jeździł tak, jak wygląda!!!

  • 83. sivshy
    • 2009-01-13 13:40:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    może na początku te skrzydła będą latać, bo kierowcy ich nie widzą, a ciągle jeszcze będą przyzwyczajeni do tego, że te skrzydła były trochę węższe... Ale z wyścigu na wyścig powinno się wszystko ustabilizować... Zresztą, pamiętacie jak narzekaliście, że bez kontroli trakcji będzie teksańska masakra na torze? Nic takiego nie miało miejsca, no może raz, w GP Australii, gdzie do mety dojechało bodaj 7 zawodników...

  • 84. pjc
    • 2009-01-13 14:02:52
    • *.244.91.2

    Masz rację. Z pewnością kierowcy będą na nie uważać.
    Tak swoją droga to gdyby nie wspomniane GP Australii to Robert Kubica mógłby mieć 3 miejsce w klasyfikacji generalnej.

  • 85. sivshy
    • 2009-01-13 14:23:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ee tam, gdyby nie GP Belgii to Kimi byłby przed Robertem jeszcze przed Brazylią... A gdyby Nakajima jeździł w F1 sam, to pewnie by został vicemistrzem...

  • 86. Hamilton_Mistrz
    • 2009-01-13 14:23:51
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kolejna kupa złomu. Oby dymił tak jak bolid Massy na GP Węgier 2008. pozdrawiam

  • 87. pjc
    • 2009-01-13 14:37:29
    • *.244.91.2

    sivshy, znowu muszę przyznać Ci rację.
    Nie mam co narzekać. Punktów na koniec sezonu mieli tyle samo a to dla RK prawie jak 3 miejsce (z lekkim naciągnięciem). Wielki sukces.
    Może w tym roku będzie lepiej.

  • 88. lukash
    • 2009-01-13 16:10:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem bolid prezentuje się bardzo przyjemnie dla oka i zobaczycie, że już po kilku wyścigach wszystkie bolidy będą dla 'takie jak powinny' i wielu będzie uważało, że ta zmiana wyszła im na dobre. Co do przednich skrzydeł to macie rację, że będą 'fruwały', ale czy w poprzednich latach też nie odpadały przy byle lepszym kontakcie? W tym sporcie kierowcy są w pełni świadomi, że jakikolwiek kontakt z innym bolidem lub np. ścianą groził poważnymi konsekwencjami i tu po prostu nic się nie zmieni.

  • 89. Master666
    • 2009-01-13 16:29:27
    • *.dolsat.pl

    W końcu karoseria posiada więcej czerni niż bieli. Przecież wierzgający koń jest czarny...

  • 90. giekaesiak38
    • 2009-01-13 19:06:49
    • *.bel.vectranet.pl

    Jak się tak dobrze przyjrzec to tak dziwnie jakoś wygląda. Może mi się tylko tak wydaje...
    Zobaczymy jak się spisze na najbliższych testach 19 stycznia w Algarve! Niewiem dlaczego tak nie podoba wam się ten bolid BMW. A zresztą, tak jak już ktoś tu napisał F1 to nie salon pięknośc tylko twardy wyscig i wygląd praktycznie nie ma znaczenia!

  • 91. Dagmara_W
    • 2009-01-13 20:29:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no wedlug mnie bardzo ladny. odwalili kawal dobrej roboty i pewnie znow bedzie mistrz.. ja czekam na bmw:P

  • 92. Yoss
    • 2009-01-13 21:39:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wygląda niestety jak kosiarka do trawy. Z przodu niska i szeoka "kosa", z tyłu wysoka rączka do popychania :)

  • 93. gigi
    • 2009-01-13 22:04:27
    • *.krak.tke.pl

    Nowe Ferrari jest ładną interpretacją nowych przepisów, inne bolidy nie będą ładniejsze bo wszyscy skazani są na taki wygląd skrzydeł a to jest najbardziej kontrowersyjny element bolidu. Reszta jest piękna.

  • 94. ptasior
    • 2009-01-14 15:07:51
    • *.191.22.193

    @Hamilton_Mistrz (w ogóle co to za nick...) - uważasz się za inteligentną osobę? Pytam z ciekawości.

  • 95. LichuKlichu
    • 2009-01-14 16:12:02
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zapraszamy do pierwszego w Polsce internetowego fanklubu zespołu Scuderia Ferrari. Portal powstał by zjednoczyć w jednym miejscu setki fanów Ferrari których jest tak wielu w Polsce, a którzy nie mają gdzie porozmawiać o swoim ulubionym zespole. Ferrari Fansite - Szybkość, Precyzja, Pasja. Jedyny taki portal! Zapraszamy! Administracja strony Ferrari Fansite. http://www.f1ferrari.freens.pl/

  • 96. matwit
    • 2009-01-14 18:35:16
    • *.aster.pl

    Witam! zastanawia mnie pewna rzecz. W zeszłym sezonie i do niedawna cały czas mówiło się, że system będzie systemem, przez który bolid będzie cięższy... Maiłoby to niby zmniejszać szanse cięższym kierowcą. Tymczasem, nowe Ferrari z pełnym obciążeniem i Kierowcą waży 605 kg! Przypomnijmy, ze limit wynosi 600 kg. Więc gdzie się podziała dodatkowa waga? Wychodzi na to że inżynierowie poradzili sobie z problemem ciężaru. Można więc zamknąć wszelkie spekulacje o tej rzekomej wadzie systemu KERS - bez niego bolid ważyłby tyle samo. Pytanie tylko, czy zespoły dobrze wyważyły bolidy...

  • 97. matwit
    • 2009-01-14 18:36:25
    • *.aster.pl

    "że KERS będzie systemem..." skrót myślowy. sorry.

  • 98. Skoczek130
    • 2009-01-14 19:37:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hamilton_Mistrz- chorobliwy fan Hamiltona.

  • 99. Xig
    • 2009-01-14 21:07:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Można więc zamknąć wszelkie spekulacje o tej rzekomej wadzie systemu KERS - bez niego bolid ważyłby tyle samo" Owszem. Waga, ktora zajal KERS to waga 'ciężarków', ktore umieszczano by lepiej zbalansowac bolid. Teraz kierowcy moga ich umiescic mniej przez co balans bedzie nieco gorszy dla nich. Zazwyczaj ladowali ja na przodbolidu, zeby byl bardziej sterowny, gdyz tam brakowalo ciezaru.

  • 100. bmwrk
    • 2009-01-15 00:54:31
    • *.belf.cable.ntl.com

    Ladny czy nie? Wyglad F60 nie budzi u mnie wiekszych emocji, choc konstrukcja lusterek istotnie, interesujaca. Podzielam tu Twoje zdanie, pz0. Mozliwe, ze SF chciala tu ominac przepis i zyskac na aero. W sumie to jednak nie konkurs pieknosci, to raz. Dwa, aerodynamika traci w 2009 nieco na znaczeniu. Docisk bedzie zdecydowanie mniejszy, wiec sposobu na pokonanie rywali trzeba bedzie szukac w pozostalych obszarach konstrukcji. Przede wszystkim w tych, ktorych nie widac golym okiem. Opony i odpowiednie dostrojenie ustawien do specyfiki slickow, uzycie KERS lub mini KERS, na jakim torze i czy w ogole plus oczywiscie caly pakiet pt. maximum niezawodnosci, minimum bledow i konkurencyjne tempo wyscigowe. To sa elementy, ktore beda stanowic o sukcesie w 2009. Przednie skrzydlo, zwane potocznie plugiem, lopata, czy jakkolwiek inaczej oczywiscie jest za szerokie. Podczas startow, w tloku, podczas wyprzedzania moze to stanowic powazny problem. Piszecie o tym Wy, pisalem ja, to samo twierdzi wiekszosc kierowcow z calym skladem BMW Sauber wlacznie. Coz, jest jak jest i kierowcy po prostu musza uwzgledniac rozmiary i niskie mocowanie spojlera niemal podczas kazdego manewru. Inna sprawa, ze przepis nakazujacy montowanie spojlera o szerokosci bolidu jest chybiony.

  • 101. dziarmol@biss
    • 2009-01-15 10:17:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja mam nieodparte wrażenie że taki "bolid" widziałem już rok temu w kiosku u mnie za rogiem po 5 zł. za resorak ... Skopiowali???? /:-)

  • 102. sivshy
    • 2009-01-15 20:37:53
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @matwit: Zazwyczaj goły bolid ma "niedowagę", którą niweluje dodatkowy balast dokładany w celu lepszego wyważenia bolidu, które potrzebne jest do znalezienia odpowiedniego balansu... A problem z KERS polega na tym, że kierowcy szukając dobrego balansu, będą mieli mniejsze pole do manewru jeśli chodzi o wyważenie bolidu...

  • 103. sivshy
    • 2009-01-15 20:38:52
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    w końcu moglem się wymądrzyć, zajebiste uczucie ;]

  • 104. natalka
    • 2009-01-16 15:10:03
    • *.idc.net.pl

    Powrót do lat 80:)

  • 105. byku-17
    • 2009-01-29 14:49:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie:
    1. McLaren (piękna linia samochodu)
    2. Williams (piękna linia samochodu)
    3. Ferrari (piękna linia samochodu, ale trochę dziwne przednie skrzydło)
    4. Toyota (kicha - ale przednie skrzydło niezłe:)
    5. Renault (kicha)
    6 BMW (beznadziejne przednie skrzydło - boki skrzydła wyglądają jak tregry)

  • 106. wojtek17
    • 2009-03-16 15:09:49
    • *.254.251.161

    wypasiony ten bolid

  • 107. banias1
    • 2009-03-24 09:55:08
    • *.116.109.130

    Z tym zespołem BMW bedzię walczyć o mistrzostwo świata

  • 108. kacperek
    • 2009-04-24 22:18:30
    • *.stalowa.pilicka.pl

    juz raczej nie banias1:)

  • 109. dario1871
    • 2009-06-25 12:40:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten zespół jest klasą samą w sobie. Ich bolidy zawsze walczą o mistrzostwo

  • 110. magiret
    • 2009-08-16 11:37:55
    • *.207.251.249



    Hello.
    my name is magiret i saw your profile today and i became intrested in you and i will like to know more about you and if you can mail an email to my mail address i will give you my picture.here is my mail address ([email protected]) i hope we can move from here.waiting for your mail to my mail address above.
    magiret



Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo