Xig
Ostatnia aktywność
avatar
Xig

13.04.2009 11:26

0

Jak moze chodzic o oprogramowanie, skoro ono jest ponoc dostarczane jako standardowe od FIA? ;]

avatar
Xig

27.03.2009 06:04

0

alepski - Mowisz o tych "paczkach" ktore przywiozl McLaren, mowili o nich dwa razy. ;]

avatar
Xig

09.03.2009 08:52

0

No to sie teraz dopiero beda mylic z daleka... ;]

Przejdź do wpisu Toro Rosso przedstawia STR4

avatar
Xig

06.03.2009 01:23

0

"ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?" - Zwialo go. Wiatrek o predkosci 44km/s [km, nie m :>] wywalil go z toru po prostu. :P -> "While the impact was only a mere 44km/h, the car went in rearwards, doing enough to dislodge the rear wing and lightly damage the car’s rear-end."... Hmm... A jakby tak zawialo jeszcze mocniej? :o

avatar
Xig

06.03.2009 01:17

0

No chyba "liczylby sie" tylko ten prawidlowy pit-stop co? Poza tym po kiego ryzykowac dla jednego punkciku powodzenia calego wyscigu...

Przejdź do wpisu Postulaty z konferencji FOTA

avatar
Xig

05.03.2009 15:42

0

Jak to pitstop bedzie uzalezniony od ilosci paliwa? Przeciez tankowanie w srodku wyscigu tez bedzie za rok zakazane... :>

Przejdź do wpisu Postulaty z konferencji FOTA

avatar
Xig

05.03.2009 15:26

0

"Dalsze oszczędności przyniosą ograniczenia dotyczące rozwoju nadwozi. – Jeśli chodzi o nadwozia, chcemy ograniczyć liczbę części, które będzie można poprawić – dodał Theissen. – Będziemy mieli tylko jedną specyfikację wanny bezpieczeństwa. Dwie wersje zawieszenia, w tym jedną poprawioną. Trzy warianty osłony silnika, sekcji bocznych, dyfuzora, podłogi oraz pięć rodzajów skrzydeł." <- ze co? :o ze beda mieli sobie bolid poskladac i juz? Koniec? Zadnych nowinek technicznych, wszystko ustawione z gory? To po co tunele aero skoro i tak nie beda sie rozwijac te bolidy specjalnie?

Przejdź do wpisu Postulaty z konferencji FOTA

avatar
Xig

05.03.2009 15:17

0

standardowy układ KERS ..... no super... to po kiego grzyba oni teraz go rozwijaja? I kazdy inny ma? Skoro i tak za rok wszystko bedzie takie same i wlasciwie to niewiadomo jakeigo producenta i jakiej jakosci... -.-

Przejdź do wpisu Postulaty z konferencji FOTA

avatar
Xig

03.03.2009 03:29

0

Jakby nic nie dawalo to by nie klopotali sie z wymyslaniem tego i montowaniem. Mozliwosci sa dwie: albo daje wiekszy docisk na tylnie skrzydlo prowadzac odpowiednio na nie powietrze, ale daje turbulencje za bolidem. Obie mozliwosci sa prawdopodobne, ale mam andzieje ze nie jest to ta 2ga, bo wtedy na pewno inne zespoly tez to skopiuja dostosowujac do swoich bolidow a to raczej nie byloby korzystne dla ogolu. ;] [glownie dla kibicow, ale kierowcow tez w sumie]

avatar
Xig

27.02.2009 19:48

0

Sa dozwolone. 'wyrastaja' w miejscu gdzie przecinaja sie linie zakazujace umieszczania takich rzeczy. Na tym obrazku ladnie widac. Zielonym zacznaczone sa obszary gdzie nie mozna umieszczac dodatkowych elementow. www. f1technical. net/ images/ features/ 2009/ f1-2009-mid.jpg Moim zdaniem wiec jest to 100% legalne. Zreszta chyba nie robiliby niczego co jest niezgodne z przepisami majac tego swiadomosc? ;]

avatar
Xig

26.02.2009 22:23

0

Dlaczego zielony? Bridgestone solidaryzuje sie z akcja Make Cars Green czy jakos tak. Pronuje oszczedzanie srodowiska itp. Honda przeciez zrezygnowala z reklam na rzecz Earth's Dreams, podobnej akcji. Taka moda i pokazanie jacy to jestesmy ekologiczni mimo ze tak naprawde nie jestesmy. :P [bo nie wierze, ze te opony to sie wyrabia z uzyciem 100% naturalnej technologii]. Po prostu marketing ;]

avatar
Xig

26.02.2009 00:32

0

Honda miala wg wszelkich informacji pracowac nad rozwojem bolidu, fabryki dzialaly pelna para i tak dalej. ;] Bolid na pewno nie bedzie genialny z racji braku testow przedsezonowych, ale na pewno sobie pojezdzi jakos tam. :P

avatar
Xig

24.02.2009 22:06

0

No.. pierwsza to moze i nie... ;] Nawet nie druga :P

avatar
Xig

24.02.2009 22:02

0

www. f1technical. net/ features/ 11634?sid= e52263d71c3348c9bbc6358dea86c268 --- hipcio i inni - tutaj idealna i przejrzysta rozpiska co i gdzie jest dozwolone, dolaczone notki cytujace zarzadzenia FIA w tej sprawie.

avatar
Xig

24.02.2009 13:40

0

To ten cytat z wp, zeby nie bylo: "jaka aerodynamika?? przecież w nowym sezonie miało jej nie być. Chyba ktoś się pomylił". Ot taki kwiatek. :P

avatar
Xig

24.02.2009 13:11

0

Waga iw ymiary kaskow sa tez unormowane i to od dawna. ;) "miało być bez aero" - niebardzo rozuimme co to ma znaczyc, przypomnial mi sie komentarz na wp, ktory mowil dokladnie to samo 'mialo byc bez aerodynamiki'... Ma byc bez dodatkowych elementow typu owiewki, sktzydelka, krolicze uszy i inne tego typu dodatki 'wystajace' poza ogolny ksztalt auta, [no nie do konca, ale regulacje usuwaja wiekszosc z nich] ale to nei znaczy ze 'bez aerodynamiki', bo to zdanie w tym ukladzie nie ma sensu. ;) A to ze sa regulacje bardzo ograniczajace pole manewru w pracach nad pakietem aero to nei znaczy, ze nie mozna niczego tam wcisnac omijajac regulacje :>

avatar
Xig

23.02.2009 13:49

0

"Skąd kierowca wie, ze ma wymienione i przykręcone wszystkie koła?! " - bo ma samochod opuszczony. ;) Poza tym zmiana kol trwa dosc krotko - krocej zazwyczaj niz tankowanie, wiec o to sie martwic nie trzeba... Ale jest jeszcze cos: FIA chce przeciez wprowadzic zmiane w przepisach ktora wyrzuci calkowicie tankowanie podczas wyscigu. Po co wiec wydawac kase na system ktory przyspozy na pewno troche klopotow zanim go opracuja na perfect i w dodatku podziala tylko jeden sezon. ;] (chociaz ferrari i tak ma sporo kasy wiec...)

avatar
Xig

19.02.2009 18:43

0

formula1. com ;; f1technical. net ;; f1. pl ;; f1.v10. pl ;; f1fanatic. co. uk + strony poszczegolnych zespolow.

avatar
Xig

18.02.2009 13:55

0

pesymista - pokaz adresy tych forow, chetnie poczytam. Tak swoja droga to ciekawe skad takie rzeczy ludzie wiedza, no ale. :P A moge sie zalozyc ze nie testuja "tylko pod kwalifikacje" bo i po kiego? Jak zbudowali bolid to chcieliby pewnie zeby smigal i wszedzie i w wyscigu tez, nie tylko jedno kolko, wykrecic czas i do garazu. ;] Sadze, ze tam jest [jak zreszta w kazdym teamie] tyle doswiadczonych i wykwalifikowanych ludzi ze oni naprawde wiedza co robia. :P I tak poza tym - nie zawsze nalezy wierzyc we wszystko co sie wyczyta, nikt poza samym teamem bmw nie ma pojecia jak wyglada ich forma, wiec czy czyta sie jedno forum czy drugie 0 wszedzie sa takie same spekulacje. ;]

avatar
Xig

17.02.2009 20:20

0

Czytuje zagraniczne fora i strony, ale jakos na takie komentarze radykalne nie trafialem. A przynajmniej nie byly one czyms czestym. Raczej byly to sporadyczne uwagi, wiadomo, kazdy ma swoich faworytow i mniej lubiane teamy i kazdy na to przez ten swoj subiektywny pryzmat patrzy.. ;]

avatar
Xig

17.02.2009 14:52

0

kondzio - pisze ze umiescili te elementy tuz za granica, gdzie nie mozna ich umieszczac, wiec jest stuprocentowo z przepisami zgodne. ;] Teamy wiedza ogolnie co robia, nie beda wprowadzac niezgodnych z regulacjami rozwiazan.

avatar
Xig

16.02.2009 23:19

0

W ostatnich kwalifikacjach nie kreci sie az takich super czasow, bo bak jest napelniony, zeby jeszcze ta 1/3 wyscigu przejechac... ;]

avatar
Xig

16.02.2009 19:58

0

Hm, typowanie wynikow w Melbourne jest jak strzelanie z zawiazanymi oczami do ruchomego celu. ;) Wolalbym wydac kase na kupon w totka niz obstawienie chociazby pierwszego miejsca. :P

avatar
Xig

16.02.2009 19:55

0

BMW bylo w osiagalnych najwyzszych predkosciach czesto na samym koncu tabeli. Na roznych torach. Obejrzyj jak w Japonii Ferrari łapie bmw na prostej [Monza z tego roku niebardzo nadaje sie na przyklad]. BMW osiaga limit a Ferrari zaczyna je doslownie polykac. ;]

avatar
Xig

16.02.2009 17:17

0

http://www. f1technical. net/ development/ 221 http://www. f1technical. net/ development/ 223 http://www. formula1. com/ photos/ 597x478/manual/deh0916fe06. jpg

avatar
Xig

16.02.2009 17:14

0

BMW dodalo doatlowy element z boku bolidu za przednim kolem, wyglada na wlot powietrza do chlodzenia silnika. Ciekawe, co tez jeszcze wymysla, procz tego wlotu maja minimalne wyloty powietrza pare cm za strefa, gdzie nie mozna ich umieszczac, zdaje sie, ze silnik bmw wymaga sporego chlodzenia, by dzialal dobrze...

avatar
Xig

16.02.2009 15:31

0

Zmiana jest powodowana pragnieniem smugi brudnego powietrza za bolidem, tak aby ten jadacy za nim mogl sledzic go z nieco blizszej odleglosci. Zmiana kątu tylniego skrzydla nie zalatwiala tego problemu ponoc.

avatar
Xig

14.02.2009 03:04

0

Po co STR dane aerodynamiczne RBR, skoro beda mieli zupelnie inny samochod? Oraz inny silnik. Wspolne dla tego samochodu to beda opony. :P

avatar
Xig

11.02.2009 15:55

0

Co do KERS w nosie Renault, na F1.com jest zdjecie: http://www. formula1. com/ photos/ 597x478/ manual/ djm0910fe17.jpg Tyle dokladnie kryje sie w ich nosie. Znawca nie jestem, moze ktos inny sie wypowie. :>

avatar
Xig

05.02.2009 21:16

0

Skoro legalne to legalne, nie ma czegos takiego jak "legalne, ale..." oO Przepisy to nie obraz, tu nie ma osobistych interpretacji, bo po to sa, zeby jasno precyzowac co mozna a czego nie. :]

avatar
Xig

30.01.2009 03:58

0

czmiel_t Przeciez bedzie zakaz wyprzedzenia na torze, tak?

avatar
Xig

28.01.2009 13:42

0

Wiec przejada jeszcze jedno kolko, bo po co maja czekac 30 sekund w pitlane a reszta ma im odjezdzac skoro moga przejechac jeszcze jedno okrazenie? Oni dobrze wiedza, ze kazda sekunda czekania oddala ich od czolowki, jakakolwiek sytruacja by na torze nie byla...

avatar
Xig

22.01.2009 22:20

0

Skoro slicki maja nadrabiac przyczepnosc aerodynamiczna to jak bedzie padac i slicki odejda na rzecz deszczowych... hm, moze byc rzeczywiscie ciekawie. :P

avatar
Xig

22.01.2009 16:32

0

Gdyby nie mial znaczenia skrociliby te rury, bo każdy ich kawałek waży przecież. :P

Przejdź do wpisu Vasselon: Ferrari nielegalne

avatar
Xig

20.01.2009 16:02

0

Hm. A ja wiem na pewno, ze jeszcze o przednie skrzydlo jak i caly bolid zmieni sie diametralnie do Australii. A pewnie juz maja inne rozwiazania, nawet by mnei to nie dziwilo, tylko teraz podstawili taki ot bolid spelniajacy wymagania. Skoro pracuja nad bolidem od prawie roku juz to maja na pewno jakies wspaniale rozwiazania, ktorych nie chcieli ujawniac konkurencji, mialaby duzo czasu na zgapienie ich, prawda? Zreszta inni konstruktorzy takze ukrywaja swoje najbardziej wysublimowane rozwiazania. ;]

avatar
Xig

19.01.2009 17:02

0

Swoja droga.. ktos zwrocil uwage na mocowanie nosa? Albo mi sie wydaje albo tam po prostu nie ma zwyklych 'widełek' ktore maja inne zespoly i mialy od dawien dawna... Z tym przednim skrzydlem musi byc jakis 'myk'. :>

Przejdź do wpisu Renault prezentuje R29

avatar
Xig

19.01.2009 16:58

0

Najladniejsze przednie skrzydlo jak do tej pory... Bolid tez ladnie sie prezentuje.. moze to przez to ze wole ciemne kolory jakos. :P

avatar
Xig

16.01.2009 05:12

0

Nie mieli kase na przadnego grafika a mieli kase na nakrecenie horror-like trailera? No dajcie spokoj. :P Ja osobiscie nigdy bym nie wypuscil takiego marnego fotomontażu, to nieco popsuło ogolne wrazenie i jak widzimy tutaj, nie dyskutujemy tylko o nowej Toyocie, tylko w polowie o tych zle zrobionych fotach, wiec rzeczywiscie mogli juz sobie dac spokoj z nimi... ;]

Przejdź do wpisu Toyota prezentuje TF109

avatar
Xig

15.01.2009 20:36

0

Swoja dobra bolid ktory jezdzi po torze na filmiku to bolid z zeszlego roku, widac wyraznie wygiete przednie skrzydlo, takie jak w 08... ten bolid to to prawdziwy czy makieta? nic dziwnego ze sie na prezentacje na zywo nei zdecydowali...

Przejdź do wpisu Toyota prezentuje TF109

avatar
Xig

14.01.2009 21:07

0

"Można więc zamknąć wszelkie spekulacje o tej rzekomej wadzie systemu KERS - bez niego bolid ważyłby tyle samo" Owszem. Waga, ktora zajal KERS to waga 'ciężarków', ktore umieszczano by lepiej zbalansowac bolid. Teraz kierowcy moga ich umiescic mniej przez co balans bedzie nieco gorszy dla nich. Zazwyczaj ladowali ja na przodbolidu, zeby byl bardziej sterowny, gdyz tam brakowalo ciezaru.

Przejdź do wpisu Ferrari prezentuje bolid F60

avatar
Xig

13.01.2009 01:17

0

Swoja droga, zauwarzyliscie moze, ze na zdjeciach oba kola maja wymiar przepisowy a jak Massa jezdzi po torze, tylnie kola sa wyraznie wieksze? Prawdopodobnie maja jeszcze problemy z balansem, a co jeszcze bardziej prawdopodobne, elementy aeordynamiczne sa lekko zmienione i wymodelowane, by wygladaly lepiej... ;]

Przejdź do wpisu Ferrari prezentuje bolid F60

avatar
Xig

10.01.2009 14:52

0

A kierwocy beda brac amfetamine zeby przy 600 na godzine sie nie pozabijac...

avatar
Xig

09.01.2009 14:42

0

Renault sie szczyci najlepszymi rozwiazaniami w kwestii bezpieczeństwa w samochodach cywilnych, to mogliby chociaż tutaj sie postarać nie robić sobie wstydu. ;P

avatar
Xig

08.01.2009 19:59

0

PS: Jak maja obnizyc predkosc max bolidow to to jest wbrew pozorom krok ku wyprzedzaniu. Im pojazdy osiagaja swoje maximum predkosci szybciej tym latwiej sie wyprzedzac, zwlaszcza jezeli przyspieszenie bedzie odbywalo sie szybciej [KERS]. Dodam jeszcze, ze nie jestem zwolennikiem nowych zmian [ w wiekszosci ], jednak sadze ze niektore z nich sa konieczne. A jak juz mowilem czy wyszlo to zle czy dobrze dla F1 to sie okaza za rok.

avatar
Xig

08.01.2009 19:57

0

To ma sens, mimo ze wiele rozwiazan sie nie podoba, jednak gdyby nie bylo zadnych restrykcji w F1, bolidy bylyby teraz [jezeli ktokolwiek jeszcze mialby kase na utrzymanie zespolu i tworzenie technologii] tak szybkie na zakretach, ze kierowcy mogliby mdlec, zupelnie jak piloci mysliwcow. :P A wyprzedzanie [ o ile mozliwe przy takiej predkosci i ogromnych turbulencjach ] odbywaloby sie na predkosciach z rzedu byc moze nawt 500 na godzine i byloby cholernie nie bezpieczne i wymagajace od kierowcow niesamowitego, nadludzkiego refleksu a od organizatorow, budowania nowych torow, przystosowanych do takich bolidow. :P Ogolnie jednak niektore z restrykcji proponowanych przez FIA sa bardzo kontrowersyjne i wprowadzaja oslabienie bolidow [zwlaszcza te obnizenie limitu obrotow] co jest zupelnie przeciwne duchowi F1, ktora ma byc najszybszym sportem samochodowym [wlasciwie to nadal jest bez problemu]. Jednak, jezeli ma to naprawde na celu uratowanie F1 i sprawienie ze niskie koszty zwabia nowe stajnie czy sponsorow, to jestem jak najbardziej za. Byleby tylko bolidy wygladaly jak bolidy, mialy nowoczesne technologie oraz byl to nadal taki sport jakim go znamy z przeszlosci, zeby nie zatracil swojego ducha, o co mozna miec obawy, kiedy czekamy na rozpoczecie nwoego sezonu i zewszad slyszymy o radykalnych zmianach itp... Rozumiem jednak sytuacje w jakiej znalazly sie teamy i sam FIA, tak wiec ciecia kosztow sa konieczne i niech nikt nie mowi ze nie. A oceniac decyzje bedziemy mogli dopiero po zakonczeniu sezonu 09, kiedy juz bedzie jasne, czy byly to zmiany na dobre, czy tez na zle. ;]

avatar
Xig

08.01.2009 14:00

0

Na f1technical jest oczywiscie wiecej napisane: Zamierzaja tak dostosowac areodynamike by mozna bylo przestawic uklad aerodynamiczny bolidu, aby nie zwracal uwagi na turbulencje tworzone przez bolid jadacy z przodu, aby 'wrocic do sytuacji z lat 60 tych', kiedy samochoddy wykorzystywaly mneijszy opor powietrza jadac za innym samochodem, co 'stwarzalo okazje do jezdzenia koło w koło'. ;]

avatar
Xig

08.01.2009 13:44

0

- przedyskutowanie z FOTA możliwości zmiany stosunku szerokości przednich i tylnych opon w celu eliminacji problemu rozkładu masy, < jedyna chyba rzecz, która mi się naprawde podobała. Kiedyś, jak restrykcje były inne przejście na rowkowane opony tez zmieniło ich wymiary a teraz slicki beda takie same jak opony z zeszłego sezonu. No i kierowcy będą mieli mniejsze problemy z balansem. - poprawa możliwości wyprzedzania, np. przez wprowadzenie ruchomych elementów aerodynamicznych. < - Tu jestem ciekawy co to ma w ogole oznaczac? Ruchome przednie skrzydlo juz jest, ale co innego jeszcze? Ze na prostej bedzie mozna sobie zmienic katy nachylenia tez tylniego skrzydla [a moze czegos jeszcze] i jechac szybciej?

avatar
Xig

20.12.2008 11:28

0

No niezle, czyli juz pare lat temu zespolom nie podobaly sie rzady Ecclestona...

avatar
Xig

26.09.2008 12:18

0

Kolcowi optymizmu odmowic nie mozna. ;D A co do artykulu to jakos nie widze, by Kubica ujawnial w nim swoje slabosci, raczej mowi o slabosciach bolidu... hm hm... Coz... Ja wolalem zawsze , by zostal w BMW, wiedzialem ze na Ferrari jeszcze szans nie ma, za wczesnie po prostu. Moim zdaniem Kubica zostanie, ale w ten sposob chce sobie wyrobic mocniejsza pozyje w teamie, bo watpie by BMW zmienilo Kubice, nie maja na kogo.

avatar
Xig

24.09.2008 00:06

0

Skoro Hamilton i tak wyprzedzilby Kimiego wiec o co chodzi? Skoro jest o tyle szybszy to dlaczego do jasnej anielki nie mogl znalezc troche cierpliwosci i poczekac, dac do zrozumienia wszystkim na swiecie ze cche grac fair i nie chce nawet najmniejszych uwag na temat jego osoby i stylu jazdy. zaden problem, skoro byl o tyle szybszy dlaczego sie tak pchal? Moim zdaniem kara - jakkolwiek wyegzekfowana, a wyegzekfowana zle, nieudolnie i z wielona miejscami gdzie mozna sie przyczepic - nalezala sie chocaizby po to, by Hamiltona nieco przystopowac, bo to byla tylko jego zuchwalosc, ktora popchnela go do takiego manewru niestety. Nie mam nic do niego jako do kierowcy, bo poodba mi sie jak jezdzi i robi to naprawde dobrze, ale czasem przesadza niestety, ma troche za duze mniemanie o sobie [z jednej strony to dobrze bo daje mu wiare w zwyciestwo ale z 2giej zle, przykladem jest ten kontrowersyny manewr].

Przejdź do wpisu FIA odrzuca apelację McLarena

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu