melo
Ostatnia aktywność
avatar
melo

21.06.2019 12:21

0

Koła F1 na 13 calowych felgach wyglądają bardzo dobrze, 18 cali wyglądają jak tuning sławetnego Janusza.

avatar
melo

07.12.2018 11:36

0

Powyższe zdanie to do @9.

Przejdź do wpisu TAG Heuer zostaje z Red Bullem

avatar
melo

07.12.2018 11:35

0

Pracowałem w Mecachrome, te firmy wszystko o sobie wiedzą.

Przejdź do wpisu TAG Heuer zostaje z Red Bullem

avatar
melo

05.12.2018 22:42

0

@5. W roku 2015. Padł pomysł zbudowania silnika niezależnego dla F1. Do przetargu zgłosiły się firmy Ilmor Motor, Mecachrome, Cosworth, AEG, Judd. Te firmy projektują silniki F1czego dowodem jest ten przetarg, gdyby tego nie robiły nie były by w stanie dostarczyć gotowego nowego silnika pod swoją nazwą. Mecachrome oprócz montowania również projektuje silniki F1 dla Renault, podobnie jest z resztą tych specjalistycznych firm.

Przejdź do wpisu TAG Heuer zostaje z Red Bullem

avatar
melo

05.12.2018 22:21

0

@4. Ja pisałem w kontekście silników F1. Silniki do samochodów drogowych to całkiem inna sprawa. Sam w Renault z 2018 roku mam silnik od Nissana.

Przejdź do wpisu TAG Heuer zostaje z Red Bullem

avatar
melo

05.12.2018 10:57

0

Genialny koerowca, ale trudny charakter. Wysokie ego, chyba za wysokie, po trupach do celu, palenie za soba mostów. Bardzo niemądrze postępował, McLarena pozbawił Hondy, która dobrze rokuje mimo kiepskiego początku. Pełno chybionych decyzji, raczej podejmowane pod wpływe emocji niż racjonalizmu. Taki to hiszpański temperament.

avatar
melo

05.12.2018 06:37

0

Przebrandowywanie napędów w F1 to normalka na porządku dziennym. Silnik Hondy to przebrandowany silnik producenta Judd, silnik Mercedesa to przebrandowany silnik producenta Ilmor Motor, silnik Renault to przebrandowany silnik producenta Mecachrome, ten silnik w przypadku redbulla został podwójnie przebrandowany, kiedyś naklejono na niego brand Infiniti. Marki w F1 to tyko nazwy i marketing a prawdziwi producenci to wysoce wyspecjalizowane firmy u których duże koncerny zamawiają gotowy produkt na którym się tylko brandują/reklamują.

Przejdź do wpisu TAG Heuer zostaje z Red Bullem

avatar
melo

21.11.2018 13:50

0

@belzebub a czy ty przypadkiem nie chodziłeś do przedszkola z Robertem, i Robert na przerwie zbił cię przy koleżankach. W wyniku czego została skaza na całe życie?

avatar
melo

21.11.2018 13:33

0

Prawdopodobnie belzebub popadnie w depresje, albo zmieni nick i stanie się wielkim kibicem Roberta, wiecie kibic taki na dobre i na złe.

avatar
melo

21.11.2018 13:29

0

Życie @belzebuba już nigdy nie będzie takie same

avatar
melo

03.12.2017 16:30

0

@21. Nie ma szans na własny silnik Alfy Romeo, było by nielogiczne aby jeden koncern budował dwa silniki F1, strata pieniędzy. Oczywiście gdy Alfa wróci do F1 na poważnie, to prawdopodobnie Alfa dostanie status dostawcy silników. Ale to będzie tylko dla marketingu, promocji marki, jak w przypadku silników "infiniti" kiedys w red bullu, albo obecnie TAG H. silnik napewno będzie nazywał sie Alfa Romeo na potrzeby promocji marki, natomiast 100% będzie to silnik Ferrari.

avatar
melo

13.09.2017 07:43

0

Generalnie super, że marka Honda pozostanie w F1, osiągi silnika to kwestia czasu. Oby zarządowi Hondy wystarczyło cierpliwości, i nie zdecydowali o wycofaniu marki z F1

avatar
melo

11.09.2017 14:36

0

Stawiam ze jeśli McLaren zdecyduje sie na własny silnik to zamówią go w firmie Cosworth.

avatar
melo

11.09.2017 14:29

0

Budowa silnika F1 od zera, tak aby był konkurencyjnu to etap około 5,6 lat jazdy po torze, nie hamownia. Jeśli wszystko pójdzie dobrze. McLaren nie ma tyle czasu i jesli zdecyduje sie na własny silnik to zapewne będzie to poprzez wykupienie usług w firmach specjalistycznych , albo nawet wykupienie juz gotowego zamówionego silnika oraz nazwanie go McLaren. Jest kilka takich firm na rynku które cały czas produkuja silniki F1 dla teamóe fabrycznych F1. Są to Ilmor Motor, Zytek, Judd, Cosworth, Mecachrome. Obecnie firma Judd produkuje silniki F1 dla Hondy, Ilmor Motor dla Mercedesa, a Mecachrome dla Renault.

avatar
melo

11.09.2017 09:37

0

Odnoszę wrażenie, że Robert wie coś więcej. Znając mentalność Roberta, to w przypadku braku szansy na starty w F1, nie pokazał by się w padoku na Monza, a tymbardziej nie zgodził by się komentować wyścigu w telewizji. Robert zaszyłby się szczeknie w swoim świecie, i oglądalibyśmy co jakiś czas przypadkowo zrobioną fotke z np. jazdy na rowerze itp. A sprawami ewentualnych przyszłych startów w innych seriach zajmował by sie menago Roberta.

avatar
melo

07.06.2017 18:04

0

Wypowiedź Roberta jest typowa. Woli robić niż mówić. Najlepiej obrazuje to jego cytat podczas dawnego wywiadu- "Wielu jest mistrzów świata przed mikrofonem...." ;)

avatar
melo

06.04.2016 23:59

0

@5. Jeśli nie miałeś nigdy Alfy Romeo to nie komentuj. VW 2.0 TDI w 4 lata skasował 30 tyś zł na naprawy silnika, a silnik dalej jeżdzi bo jeździ. W 2012 roku VW chciał kupować diesle od Fita, wiedzieli że diesla VW to szajs. Teraz to już wscy wiedzą. Chcesz dreszczyk emocji na autostradzie, to kup nowe auto s silnikiej diesla od VW, dreszczyk emocji w sensie czy dojedziesz na kołach czy na lawecie;) wiem co mówie;)

avatar
melo

01.03.2016 15:54

0

W McLarenie jest wielka stypa po rozczarowaniu mega projektu McLaren Honda. Chyba nie ma teraz temu z gorsza atmosferą. Tymbardziej że trzeba jeszcze tam niańczyć i głaskać najlepszego z najlepszych Fernanda Kiepskego zwanego Alfonso.

avatar
melo

25.02.2016 09:29

0

@1 VW zrujnował reputacje i rujnuje dalej poprzez wybitnie nieudane konstrujcje obecnych silników diesla jak i benzynowych. Przykład Audi A6 2.0 TDI 5 lat użytkowania 30tyś zł na naprawy silnika, a silnik dajej nie pracuje jak potrzeba, nie zdążysz jednego naprawić psuje sie już drugie. Nowe silniki TSI - odbierasz autko z salonu i na dziendobry dolewasz litr oleju na 1000km, według serwisu VW to normalne. Według mnie nie jest to normalne ;) A awarie juz pukają do drzwi ;) Silniki VW obeznie to koszmar użytkownika. Plus afera w oszustwem, a dlaczego oszukiwali? bo mają tak kiepskie konstrukcje że w optymalnym trybie pracy wielokrotnie przewyzszają emisje trujących związków do atmosfery, trzeba było oszukiwac aby sprzedawać auta. W dobrze skonstruowanym silniku stosunek temperatury do ciśnienia w cylindrze podczas cyklu spalania zachowuje optymalną krzywą zależności T/P więc "wszystkie" trującezwiązki chemiczne się wypalają."Wszystkie" w cudzysłowie bo całkowicie nie spalą się dlatego są normy Euro, ale spalą sie na tyle żeby zmieścić sie w normach euro. Któtko mówiąc przy odpowiedniej proporcji temp i ciśnienia wypalają sie trujące związki chemiczne. Gdy silnik jes spartolony temperatua nie współgra z ciśnieniem, czyli nie utrzymuje sie w optymalnym przebiegu krzywej T/P związki te nie mogą sie spalić, silnik truje.

Przejdź do wpisu Volkswagen nie ma w planach F1

avatar
melo

06.12.2015 12:27

0

Oczywiście współpraca ta jest zawężona do ścisłego konkretnego obszaru, bo reszta to odrębny chroniony obszar, ze zwględu na to że Mecachrome i Ilmor to kluczowi wykonawcy dla dwóch rywali czyli Mercedesa i Renaulta. Taka współpraca to nic dziwnego ani nowego. Analogicznych przykładów jest wiele- przykładowo Williams na torze był konkurentem Mercedesa jednocześnie korzystając z ich pomocy w obrębie napędu bolidu, pozyskując od nich silnik jak i korzystając z rozwoju jednostki przez Mercedesa (Ilmora)

avatar
melo

06.12.2015 12:10

0

kempa 007, z ta różnicą żę podwykonawcy skonstruują oraz wyprodukują cały silnik a Renault go tylko zabranduje;) Ilmor współpracuje z Mecachrome nie od dzisiaj, już od dawna wspólnie pracują nad systemami zasilania silników czyli systemami wtryskowymi oraz sterowaniem tych systemów. Marketing nie pozwala oficjalnym mediom przedstawiać dokładnego obrazu.

avatar
melo

03.12.2015 13:45

0

@7 CzarnyKret22. Pomyśl logiczne.... Taniej jestk kupić gotowy produkt od firmy posiadającej od dawna zaplecze i myśl technologiczną, niż od zeraz budować infrastrukture produkcyjną, zatrudnić specjalistów i skonstruować, przetastować i rozwijać silnik. Czy ty jak chcesz kupić sobie rower to taniej cię wyjdzie pukić sobie gotowy rower czy samemu identycznego sobie wyprodukować? Taniej kupic gotowe , niż zbudować linie produkcujną zatrudnić ludzi kupić sprzęt i wyprodukować, i to jeszcze nie jest pewne czy produkt będzie dobry.

avatar
melo

03.12.2015 00:06

0

Taki przykład bo Oczywiście Honda ani Renault akurat obecnie nie mają swoich bolidów w F1, lecz dla celów promocyjnych i marketingowych te koncerny motoryzacyjne chcą mieć status "producenta silników F1" bo to pomaga w budowaniu wizerunku marketingowego firmy.

avatar
melo

02.12.2015 23:55

0

@8. Te firmy zbudowały silniki 1.6 V6 Turbo, a dlatego nie są one sygnowane ich nazwami bo Mercedes, Renault czy Honda chcą mieć w bolidach silniki z napisem nazwy swojej marki. Marketingowo tak wielkie koncerny nie mogą sobie pozwolić na silnik bez swojego logo. Była by to marketingowa klapa. Jak to bolid renaulta z silnikiem o nazwie Mecachrome? Sugerowało by to Kowalskiemu że Renault nie potrafi zbudować silnika dla swojego bolidu. Mimo to że taka jest prawda to Kowalski musi być przekonany że to właśnie Renault buduje swoje silniki samodzielnie, po to aby Kowalski był dumny ze w jego Clio lub Lagunie jest silnik producenta który wykonuje też silniki F1. Tak działa marketing.

avatar
melo

02.12.2015 12:02

0

A dlaczego te wyspecjalizowane marki nie są znane zwykłemy Kowalskiemu mimo to że są tak świetne że koncerny motoryzacyjne kupuja u nich gotowe produkty dla motorsportu? A no dlatego że te firmy nie obsługują rynku konsumenckiego więc po co miały by sie reklamować Kowalskiemu, skoro Kowalski i tak nic u nich nie kupi. Te firmy obsługują rynek PRO, i są świetnie znany przez wszystkie wielkie koncerny nie tylko motoryzacyjne, i zatrudniaja najlepszych specjalistów.

avatar
melo

02.12.2015 11:57

0

F1 to jeden wielki branding, a czarną robotę odwalają mało znane ale wyspecjalizowane firmy, za więlkie pieniądze znanych koncernów chcących się reklamować w świecie F1 i być kojarzonymi z F1. Przykładowo: Nowy silnik "Hondy" nie jest ani zaprojektowany ani zbudowany przez firmę Honda, lecz przez firmę Judd, a Honda jest tylko brandem - nazwą wielkiego koncernu chcącego reklamy w F1. Koncernom motoryzacyjnym nie opłaca sie produkować takich silników i zatrudniać wybitnych konstruktorów, wolą kupić gotowy produkt. Przykładów takich w F1 jest masa.

avatar
melo

26.11.2015 17:32

0

Zgadzam się że AMG bardzo mocno kojarzy się z Motorsportem i nie dziwi mnie że ta firma chce sie reklamować w świacie F1. Natomiast nie fair jest to w jaki sposób chcą sie reklamować,strategia marketingowa posunęła ich do tego że sugerują iż będą pomagać w rozwoju silników napędzających bolidy Mercedesa, a to poprostu jest kłamstwo, ale takie kłamstwa marketing bardzo dobrze toleruje, promocja ponad wszystko, wszystkie chwyty dozwolone.

avatar
melo

25.11.2015 16:52

0

Natomiast włączanie marki AMG w tematykę silników F1 to tylko czysty marketing reklamujący znaczek AMG, celem jest promocja drogich sportowych samochodów Mercedesa. Niech nawet nikt nie mysli że AMG coś wnosi w silniki F1, każdy kto siedzi w temacie na tego typu info uśmiecha sie i sobie mówi "Marketing może wszystko" Marketing nawet dał rade włożyć do bolidu RedBulla silnik F1 marki INFINITI :):)

avatar
melo

25.11.2015 16:43

0

@13. dexter Romans firmy Ilmor Motor i Mercedesa to dość skomplikowana historia, widac to doskonale w twoim poście, a struktura własnościowa Ilmora też przybierała różne formy. Nie mniej jednak Ilmor czy to autonomiczna firma czy z częścia akcji kupionych przez Mercedesa to nadal ten sam zespół ludzi i ta sama myśl technologiczna która była i jest odpowiedzialna za silnik dostarczony Mercedesowi. Jak widać Ilmor staje do przetargu, jako firma pod swoją nazwą, więc jednak na obecny czas musi posiadać samodzielność i odrębność od Mercedesa.

avatar
melo

25.11.2015 16:25

0

Nie mniej jednak silnik alternatywny to miałaby byc jednak inną konstrukcją niż 1.6 V6 T. Może ta specyfikacja była by lepiej trafiona; kto wie ;)

avatar
melo

25.11.2015 16:21

0

@12. belzebub Dokładnie tak, są odpowiedzialni w 100% za problematyczną i zawodną jednostkę. Co ciekawe byli bardzo pewni swojej koncepcji silnika V6 T do tego stopnia że Mecachrome kilka lat temu straszyło że opuści F1 jeśli nie będzie zmian silnikowych a ówczesne V8 będą dalej zamoorzone. Mimo to że ich wolnossący V8 z tamtych lat, czyli RS27 był świetną konstrukcją. Info o ówczesnej grożbie Mecachrome że opuści F1 jeśli polityka silnikow się nie zmieni była opublikowana kilka lat temu również na tym portalu. A tak na marginesie- po co firmie która rzekomo tylko składa silniki miało by jej tak zależeć na ich rozwoju? Nawet takie info wyrażnie zdradza że Mecharchome robi coś więcej niż tylko skręcanie silników. "Zarządza dostawą silników Renault" cytat z artukułu) czytaj- dostarcza silniki firmie Renault.

avatar
melo

25.11.2015 00:54

0

@9. Ja już od 8 lat na tym forum prubuje wytłumaczyć skąd jakies "dziwne firmy" są nagle w stanie zrobić silnik F1. I przez to własnie stałem się niemal postacią popkulturową na tym forum. Przez jednych może i lubiany a przez resztę znienawidzony:):) Kolego magic942, firma Ilmor która zgłosiła sie do przetargu to nie jakas tam firma, ta firma obecnie dostarcza silniki F1 dla Mercedesa, czyli to silnik firmy ilmor z naklejką Mercedes. Firma Mechachrome dostarcza silniki F1 i GP2 dla Renaulta. Bo silnik GP2 też oficjalnie jest silnikiem Renault. Identycznie jest z silnikami F1 Renaulta. Oficjalnie jest to silnik Renault, na mocy kontraktu marketingowego między Mecachrome a Renaultem. Renault poprostu kupując te silniki, wykupiło sobie miejsce reklamowe na przyklejenie swojego logo w celach marketingowych, zyskując miano dostawcy silników F1 aby reklamować sie zwykłemu Kowalskiemu. Dlatego samo Mecachrome nie moze ujawnic ze jest to ich silnik tylko zgrabnie napisali że "zarządzają dostawami silników F1 Renault" Za silniki i milczenie dostają wielką kase od Renaulta a renault może sie dzięki temu reklamować. Tak działa rynek. I stąd takie firmy mają mozliwość zaproponaowac ni stąd ni z owąd silnik F1, poprostu zawsze je konstruowali i konsrtuują, sprzedająć znanym markom motoryzacyjnym. Zdanie że Mecachrome tylko montuje silniki Renaulta nie jest prawdą, ale kontrakt między tymi firmami wymusza taką informację. Info z pierwszej ręki w latach 2006 i 2007 pracowałem w Mecachrome i nadal mam osobisty kontakt z pracownikami tej firmy.

avatar
melo

24.11.2015 19:12

0

O proszę:):):) Dzięki Chłopaki za pamięć:):) Widze że ja to już prawie postać popkulturowa. Pozdrówki chłopaki! Pyk;)

avatar
melo

23.11.2015 22:46

0

wieloletniego klienta jakim był Renault oczywiście....... sorki za błąd

avatar
melo

23.11.2015 22:43

0

Końcówkę artykułu należy rozumiec w ten sposób że Renault prawdopodobnie zrezygnuje z dostaw silników F1 od firmy Mecachrome, a w zamian silniki zamówi w Ilmor Motor. Ciekawi mie tylko to, jak oni to pogodzą ponieważ Ilmor obeznie dosrtarcza silniki F1 pod nazwą Mercedesa dla niemieckiego zespołu. Jeśli Mecachrome straci w wielo letniego klienta jakim był Mecachrome to zapewne też zgłosi sie do przetargu, pracując nad nową jednostką.

avatar
melo

23.11.2015 22:29

0

Ilmor ma największy potencjał z obecnych firm konstruujących silniki F1, widać to na przykładzie silnika który dostarczają obecnie pod nazwą Mercedes do F1. Mecachrome niestety został w tyle ze swoją konstrukcją walczącą pod szyldem Renault. Wszyscy znamy kłopoty z osiągami obecnego silnika "Renault". Do przetargu raczej nie stanie Judd, bo problemóe już mają nie mało z silnikiem który występuje pod nazwą "Honda", McLaren ma z nim gigantyczny problem!

avatar
melo

06.05.2015 12:20

0

Zacznijmy od tego, że Renault nie ma wcale fabryki silników F1! Fabryka gdzie sa produkowane owe silniki znajduje się 160 KM pa południe od Paryża, w mieście Aubigny sur Nere w firmie Mecachrome. Motorsport poprzez marketing jest tak samo zakłamany informacyjnie jak polityka;)

avatar
melo

02.02.2015 22:48

0

@28. Doświadczony w produkcji silnikoów do aut drogowych. W F1 nazwa sama nie pojedzie, patrz rok temu Ferrari ;) Silniki wyczynowe to już inna bajka, cholernie trudne w projekcie, dlatego projektowaniem takich silników zajmują sie specjalnie wyspecjalizowane firmy, które w silnikach wyczynowych siedzą od zawsze, a z usług tych firm korzystają firmy motoryzacyjne. Tak przykładowo. Nowa honda w F1 to dzieło firmy Judd, specjalizującej się od X lat w silnikach sportowych wyczynowych.

avatar
melo

02.02.2015 22:40

0

Fernando Alonso popadnie w depresje jak okaże się ze teraz Ferrari będzie w czołówce, trafione z formą bolidu, a jego cierpliwość za wcześnie się skończyła. Ferrari będzie brylowało a McLaren będzie walczył w tyłach. Czyżby Sebastian Vetel miał niesamowite szczęście trafiać na same topowe auta? To tylko głośnie rozmyślania, bo formę aut poznamu w australii, ale pewne jest to że auta z nilnikami Hondy tam raczej nie wygrają;)

avatar
melo

06.12.2014 14:08

0

Napis VW - Auto dla ludu na bolidzie F1 wygląd bezcenny heheheh. Wizerunek marki VW jest tragiczny, marka wywodząca sie z socjalizmu hitlerowskiego hehehe

avatar
melo

12.08.2014 19:20

0

320 pracowników w Viry, to ludzie którzy nic nie robią. To coś w rodzaju "urzędasów" którzy tylko coś kupują naklejają naklejkę i sprzedają drożej. Viry nie jest fabryką silników F1!! to korporacyjne kłamstwo, aby budować marketing i reklame dla marki Renault. Silniki te są projektowane i budowane w mieście Aubigny sur Nere w firmie Mecachrome.

avatar
melo

12.07.2014 04:34

0

Honda ze względów marketingowych nie mówi najważniejszego - Silnik dla nich zaprojektuje i wykona firma Judd. Zgadza sie idą w ślad firmy Renault dla której silniki F1 projektuje i wykonuje firma Mecachrome znajdująca sie z mieście Aubigny sur Nere 160 km na południe od Paryża.

avatar
melo

25.06.2014 03:40

0

Pewnie że ciężko będzie sprzedać "fabrykę silników F1" skoro tylko przykleja się w niej naklejki z nazwą Renault. Silnik F1 są produkowane w Aubigny sur Nere a nie w Viry.

avatar
melo

14.05.2014 13:18

0

Najlepsze jesz brzmienie czystej mocy, a nie sztuczne podkręcanie doznać akustycznych. Sama świadomość że to nie jest praqwdziwe brzmienie tego silnika tylko efekt "trąbki" na końcu wydechu, sprawia że ja robie Bllleeeee do pożygu

avatar
melo

13.04.2014 05:31

0

@2. Będą to silniki Coswortha, ale będzie na nich naklejka Ford, silniki cosworth brandowane nazwą ford. Na tej samej zasadzie co silniki Mecachrome brandowane naklejką Renault

avatar
melo

11.04.2014 15:44

0

A przyszły silnik Hondy to będzie silnik firmy Judd, Honda to tylko reklama będzie, brand.

Przejdź do wpisu Ford i BMW wrócą do F1?

avatar
melo

11.04.2014 15:42

0

Czyli ewentualny silnik F1 Forda to będzie silnik Cosworth, a ford to tylko brand, nazwa., naklejka. Aż chciało by się coś napisać ale już setny raz nie będe się powtazał. Oczywiście jak melo napisałby że silnik dla Forda wyprodukuje Cosworth , to melo tradycyjnie zostałby zbluzgany;)

Przejdź do wpisu Ford i BMW wrócą do F1?

avatar
melo

07.04.2014 16:57

0

@kempa007. Wiem wiem, już samemu mi się to nudzi;)

avatar
melo

07.04.2014 15:49

0

kempa007. Silnik Mercedesa to czystej krwi brytyjskie dzieło, nie niemieckie. Silniki powstają w angli i produkuje je ekipa w dawnego Ilmor Motor, pracują tam sami anglicy.

avatar
melo

28.03.2014 03:27

0

Według mnie od strony technologicznej nowy V6 Turbo jest bardzo ciekawym silnikiem, prawdopodobnie najbardziej zaawansowany technologicznie silnik spalinowy w histori motoryzacji. LECZ faktem jest że jego brzmienie kiepsko pasuje do F1 zwłaszcza zaraz po erze V8 wolnossącego gdzie turbiny nie było więc nic nie tłumiło dźwięku wydobywającego się z układu wydechowego.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu