DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
19.03.2009 21:27
0
masz racje
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 20:15
0
czyli tak jak napisalem i kilku przede mna;P
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 20:05
0
zle napisalem, mialo byc; "co minimalizuje opor"
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 20:04
0
hmmm, bardzo ciekawe spostrzezenie:) Sadze, ze to jest jeden z powodow. Drugi jest taki: powietrze spod bolidu powinno ponownie laczyc sie z powietrzem nad bolidem co nie powoduje oporow. Jako dowod przytocze kszalt lzy i przekroju poprzecznego skrzydla
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 19:42
0
Zgodnie z rowaniem bernoulliego gdy jedna wartosc rosnie to druga maleje, wiec dzeku nie mozesz powiedziec, ze zmiana predkosci wynika ze zmiany cisnienia a nie na odwrot; obie te wartosci warunkuje pole przekroju. Zasade dzialania dyfuzora opisal bardzo ladnie tomek83f. Ogolnie chodzi o to, zeby powietrze przeplywalo szybsciej pod podwoziem a wolniej nad bolidem-> im wieksza predkosc przeplywu tym mniejsze cisnienie-> cisnienie pod bolidem jest mniejsze, nad nim wieksze co powoduje powstanie sily zwroconej ku dolowi czyli tzn "efekt docisku". Sam chetnie zobaczylbym jak dokladnie wszystko dziala bo do konca tez nie jest to dla mnie takie jasne
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 18:41
0
zgadzam sie z dzeku. Nie masz racji Peti mowiac, ze w waskim korycie ta sama ilosc wody musi przeplynac wiec predkosc i cisnienie jest wiekszy. To jest wlasnie paradoks hydrodynamiczny, o ktorym pisal dzeku i opisuje go rowanie Reynoldsa-> gdy cisnienie maleje predkosc rosnie. Na tej samej zasadzie dziala zwezka Venturiego-> (ponownie napisze) zwezenie powoduje wytworzenie podcisnienia w skutek czego predkosc przeplywu rosnie
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
15.03.2009 20:53
0
"Rubens Barrichello przed przerwą na lunch zszedł poniżej 80 sekund (1.19,808), a potem urwał jeszcze pół sekundy i zbliżył się na 0,181 s do rekordu toru dla samochodu w wersji 2009, należącego do Sebastiana Vettela"
Przejdź do wpisu Brawn GP dalej najszybsze w testach
12.03.2009 19:09
0
no racja, w sumie jego wypowiedz nie oznacza, ze sa lepsi, do tego chodzilo o 4 team'y a nie 3. Jeszcze na temat Mcl: przypomne, ze 1,5 miesiaca temu notowali podczas testow czasy w czolowej 3 i sporo lepsze niz w tym momencie. Polecam zdjecia na f1(dot)com, fotka nr 107. Tak jakby mowili, "bojcie sie":)
Przejdź do wpisu Brawn GP dalej najszybszym zespołem pod Barceloną
12.03.2009 18:50
0
djmarquss, Kimi Rajdkoniem, majkawiolka, anderis8: podzielam Wasze zdania
Przejdź do wpisu Brawn GP dalej najszybszym zespołem pod Barceloną
12.03.2009 18:46
0
ferrari,bmw, toyota mcl, renault/rbr- taki byl by moj typ gdyby to byly testy z 08'.. ale nie sa. Pytanie czy bmw i reszta osiaga takie czasy z uzyciem KERS (tzn czy wlaczaja go czy tylko "woza")?Jak wiadomo Toy go nie ma, wiec teoretycznie powinna byc nieco szybsza jesli reszta go tylko "przewozi". Malo jest inf o jego niezawodnosci, jedyne co wyczytalem, ze u ferrari sie on przegrzewa a u bmw niby pracuje wszystko bez zarzutow. Ciakawe, ze FI nie skorzysta z niego wczesniej niz w Esp a jak wiadomo mial byc zaporzyczony od McL, czyzby i oni mieli problemy? BrawnGP jezdzil bez niego czy z nim? Jesli Alo mowi, ze przed nimi sa 2-3 zespoly... to ja mu wierze:) Zaryzykuje, ze pierwsza 2 to bmw i fer ale znow nie wiadomo kto z nich ile szybkosci ukrywal...a ile ukrywala reszta (szczegolnie mcl)? Na koncu rzecz najwazniejsze czyli zuzycie opon, bo czasy pojedynczych okrazen, nawet jesli warto opierac sie na nich, nie mowia nic.
Przejdź do wpisu Brawn GP dalej najszybszym zespołem pod Barceloną
10.03.2009 19:45
0
Ra-v, zgadza sie tak mowili ale do polowy sezonu, pozniej (musisz przyznac) McL zrobil niesamowity postep i moim zdaniem byl mocniejszy od Ferrari
Przejdź do wpisu Drugi dzień testów pod Barceloną
10.03.2009 19:44
0
chcialbym wyciagnac jakies wnioski z tych wszystkich testow ale sie niestety nie da:( Co do McL, zastanawiam sie co kombinuja, nie chodzi tu o to, ze sa ostatni bo BMW to samo robilo w zeszlym sezonie... zastanawia mnie to skrzydlo, po co testowac przez prawie miesiac cos czego nie beda stosowac juz nigdy? przeciez zrobienie takiego skrzydla nie moze byc problemem, nawet jesli to lepiej testowac na zlym ale symulujacym taka sile docisku jaka generuje pletwa o regulaminowych rozmiarach. Boje sie, ze wynalezli patent, ktory da im podobny docisk tylnej osi jak w 2008, to tlumaczyloby te testy a wlasciwe rozw zaprezentuja dopiero w aus. Nie wiem czy to bedzie dziwne skrzydlo... byc moze to jest podpucha a prawda "lezy" gdzie indziej....
Przejdź do wpisu Drugi dzień testów pod Barceloną
12.01.2009 10:44
0
Ladny bolid, co do lusterek to takie rozwiazanie zaprezentowalo Renault 2 lata temu podczas prezentacji
Przejdź do wpisu Ferrari prezentuje bolid F60
28.10.2008 00:17
0
Mylisz sie Supek, poniewaz w tej chwili na rozwoj silnikow zaden team nie wydaje pieniedzy. Jedynym powodem jest chec posiadania wlasnego silniku. To tak jak z postacia w grach rpg; dostajesz od kolegi gotowy charakter ale wolisz zalozyc nowy bo bedzie Twoj, mimo, ze moze byc gorszy. Nie wiem czy to dobry pomysl czy nie, fakt jest taki, ze rozwoj silnikow w pewnym momencie zostal zamrozony. Zespol o slabszym silniku musi probowac odrobic ta strate gdzie indziej, co nie jest latwe. Przyjmujac, ze Ferrari ma najmocniejszy silnik ta zmiana im zaszkodzi najbardziej. Z drugiej strony jesli nikt nie chce tej zmiany, znaczy, ze wszystkim jest dobrze...
Przejdź do wpisu Ferrari grozi odejściem
10.05.2008 17:15
0
zgadzam sie z lipens'em. Na jeden pit stop na pewno nie jedzie, mieksza mieszanka po prostu nie wytrzymalaby tylu okrazen ( chodzi glownei o 8 zakret) Kamil, wyraz "duzo" nie oznacza "wiecej od reszty", mozemy tlko sie domyslac. leo, wez tez pod uwage to, ze nie kazdy wykonal w Q2 "dobre" okrazenie, MAS mial drobne problemy a HAM wykonal jedno okrazenie tylko, natomiast reszta po 2-3, i prawie kazdy poprawil porzedni czas.
Przejdź do wpisu BMW niezadowolone z wyniku kwalifikacji
10.05.2008 16:25
0
Juz zmienili, w Barcelonie mieli mac predkosci gorsze tlyko od ferrari, do tego bardzo szybkie bolidy w 2 kretych sektorach. W Turcji jest inaczej ale nalezy sobie zdac sprawe, ze ten sam bolid mozna ustawic na wiele sposobow osiagajac w sumie podobne czase a rozniace sie w poszczegolnych sektorach. W Monako bedzie mocne BMW i McLaren, Robert wygra ten wyscig:P
Przejdź do wpisu BMW niezadowolone z wyniku kwalifikacji
10.05.2008 15:53
0
To moze oznaczac, ze KUB nie jest tak mocno dotankowany. Oby tak nie bylo. PRZYJMUJAC, ZE JEST: Startuje z czystej strony toru, problemy ze sprzeglem mam nadzieje, ze sie nei powtorza (ani z temp opon). Przejedzie 3-4 kolka wiecej niz mclareny, RAI ma podbna ilosc paliwa co Robert ale staruje z brudnej czesci co utrudni start, do tego HAM i KOV beda go zwalniac az do 1 pit stopu. MAS przez to utrzyma prowadzenie a KUB bedzie miec szanse wyprzedzic McLareny o ile nie odjada daleko w pierwszej czesci wyscigu. PRZYJMUJAC, ZE MA TYLE PALIWA CO McLARENY: 1.MAS 2.RAI 3.HAM
Przejdź do wpisu BMW niezadowolone z wyniku kwalifikacji