komentarze
  • 161. jenks
    • 2017-12-13 20:23:10
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Większość tu piszących dzieciaków w czasach ,kiedy Kubica jeździł w F1 utrzymywała równowagę na nocniku i stąd takie ich durnowate wpisy.Jeśli to prawda z Kubicą to osobiście Williamsowi się nie dziwię,lepiej mieć dwóch młodych rozwojowych kierowców z kasą niż biednego dziadka jakim jest niestety Kubica.

  • 162. dexter
    • 2017-12-13 21:24:01
    • *.dyn.telefonica.de

    @saint77

    Wlasciwie temat Stroll'a w calej dyskusji jest malo wazny, poniewaz Lance Stroll na dzien dzisiejszy jest podstawowym zawodnikiem Williamsa. Battle o miejce w cockpicie nie toczyl sie pomiedzy Kanadyjczykiem a Polakiem, tylko pomiedzy Robertem Kubica i innymi kierowcami. Na koncu dla inzynierow wazniejszy wydawal sie chyba shootout pomiedzy Kubica a Sirotkinem.

    Tak na marginesie: jesli juz zaczales tak o tym Strollu pisac to: daj innym zyc!
    Lance Stroll jako debiutant mial z pewnoscia lepszy sezon niz wielu uwazalo za mozliwe. A kazdy kierowca ktory przychodzi z nizszej serii potrzebuje na poczatku troche czasu aby sie przestawic i do nowych rzeczy przyzwyczaic. Rookie tak czy siak powaznie oceniany jest przez zespol dopiero w drugim sezonie. A Stroll byl na podescie, upozycjonowal auto w pierwszym rzedzie i punktowal w wyscigach. Z pewnoscia aby byc bardziej kompletnym kierowca musi sie jeszcze kilka rzeczy nauczyc albo poprawic. Sek w tym, ze takie rzeczy potrzebuja czasu i doswiadczenia.

    Gdyby jeszcze w przyszlym sezonie poprawil kwalifikacje (w przyszlym roku bedzie znal juz dobrze wszystkie tory, takze powinno byc latwiej). W kwalifikacjach wszystko znowu musi pasowac. W pierszej linii kierowca musi miec wolny tor do jazdy - a jest ruch na torze, sa rozne flagi ktore moga okrazenie zepsuc etc. Takze nie zawsze kierowca ma wolna droge i moze miec po prostu pecha. Raz chyba Lance Stroll nawet mial czerwona flage. Podczas wyscigow moga takze zdarzyc sie wypadki ktore nie beda z winy kierowcy wyscigowego. Np. wypadek w Chinach czy Bahrajnie nie byl z jego winy. Takze performance Stroll'a trzeba najpierw dobrze przeanalizowac aby moc na temat cos wiecej powiedziec.

    A ze konkurencja tam gdzie tylko ma mozliwosc bedzie wyciagac swoje lokcie, to jest naturalne w sporcie zawodowym. W koncu sportowiec znajduje sie w ciaglej rywalizacji. Ale pieprzeniem ekspertow, zazdrosnych ludzi czy zwyklych hejterow tak mlody zawodnik nie moze sie przejmowac, poniewaz czlowiek gdyby wszystkie bzdury bral do serca, po prostu by tylko zglupial.

    Jesli Stroll chce isc do przodu to musi patrzec wylacznie na siebie i robic swoje. To jest jego pierwszy sezon w F1 i najwazniejsze, ze udowodnil sobie iz potrafi walczyc w mistrzostwach. A ze musi sie teraz do coraz wiekszych zadan dopasowac i rozwijac, poglebiac swoja wiedze i zbierac doswiadczenie - jest logiczne.

    Po prostu tak mlody zawodnik aby byc jeszcze lepszym kierowca wyscigowym musi sie od bardziej doswiadczonych kolegow w zespole uczyc, musi podgladac co inni robia: jakie wybieraja ustawienia, jaki maja styl jazdy, jak obchodza sie z oponami, jak obchodza sie z hamulcami itd. itp. Jesli Lance Stroll w przyszlosci bedzie sie w dobrym kierunku sie rozwijac, to nikt nie bedzie nic mowil. Takich rzeczy nie trzeba takze zawodnikowi tlumaczyc, poniewaz kazdy licencjonowany kierowca wyscigowy sam o tym dokladnie wie. Nawet Lance Stroll.

    A ze kierowca czasami wybiera ustawienia kolegi zespolowego - moze sie przydarzyc. Hamilton nie raz wybral ustawienia Rosberga. Jesli takie rzeczy na koncu moga pomoc, nikogo nie bedzie to obchodzic ...


    "OK, zdołał zdobyć podium, ale na ostatniej prostej odpuścił i stracił 2-gie miejsce"

    Tylko, ze ja jednoznacznych powodow nie widze, dlaczego kierowca wyscigowy mialby odpuscic i stracic 2-gie miejsce.
    Kierowca broniac sie przed atakiem przeciwnika jedzie zygzakiem, takim sposobem mozna wyprowadzic przeciwnika z cienia aerodynamicznego. Taka jazda jednak przewaznie kosztuje predkosc. Dlatego Stroll z duzym prawdopodobienstwem pozostal na linii aby nie tracic predkosci. To byla tez najkrotsza linia do celu. W takiej sytuacji mozna upozycjonowac auto dokladnie na srodku toru i wtedy rywal moze miec problem z wyprzedzeniem, poniewaz takim manewrem mozna pozamykac wszystkie drzwi. Bottas jednak na prostej start/meta mial nadmiar predkosci ktory wynosil ponad 30 km/h, takze Stroll byl bez najmniejszej iskierki szansy aby sie obronic. Cien aerodynamiczny i system DRS (ktory mial juz wlaczony 610 metrow przed linia mety, ktora a propos na torze ulicznym w Baku znajduje sie 104 metry przed linia startu) to juz jest plus/minus 20 km/h. Generalnie to juz w zakrecie nr. 20 Valtteri byl w oknie DRS Lanca Strolla i 350 metrow pozniej mogl ustawic swoje skrzydlo poziomo. A decydujaca roznice zrobil silnik i rozne inne systemy Mercedesa ktore mogly zostac w danej sytuacji przelaczone na tryb kwalifikacyjny znany z Q3. Choc uwzgledniajac pomiar najlepsych wartosci, to Bottas i Stroll na linii mety az tak daleko od siebie nie byli: Bottas 354,4 km/h, Stroll 348,8 km/h. Dlatego na pierwszy rzut oka roznica predkosci ponad 34 km/h moze wydawac sie podejrzana, ale kierowca (przy pomocy zespolu) mogl sobie podzielic okrazenie jak wykorzystac energie do wyprzedzania. Jesli Valtteri Bottas wykorzystal kompletna elektryczna energie na wyjsciu z ostatniego zakretu (faza przyspieszenia), a Lance Stroll np. juz wczesniej na okrazeniu przez moment wykorzystal troche energii by moc np. zrekompensowac uslizg osi, albo jego silnik w ostatnim etapie przeszedl na de-rating i nagle zawodnikowi brakowalo 163 KM - w takiej sytuacji kierowca nic nie zrobi, poniewaz na koncu bedzie brakowac poweru.
    115 metrow przed linia mety oba bolidy byly na tej samej wysokosci i mimo pelnego oporu powietrza (bo w tym momencie wyszedl z cienia aero) Valtteri wygral z przewaga nad Bottasem o 0,105 sek (9,5 metra) - to bylo nieprawdopodobne.

  • 163. dexter
    • 2017-12-13 21:37:23
    • *.dyn.telefonica.de

    Nie wszystkie zespoly podrozuja z maksymalna moca jednostki napedowej, a to oznacza ze kierowca na wyjsciu z zakretu podczas przyspieszenia na prostej nie bedzie dysponowal odpowiednia moca silnika - a to znowu kosztuje czas. Przyspieszenie na prosej jest akurat tym manewrem, w ktorym kierowca zyskuje najwiecej czasu. Dawniej bolidy F1 posiadaly system KERS i kierowca mogl tez troche regulujac boostem i przez kilka sekund kontrolowac manewr przyspieszenia - dzis takiej mozliwoscia nie ma. Dzisiaj wiele zalezy nie tylko od cisnienia ladowania, ale tez od podzespolow peryferyjnych jednostki napedowej np. MGU-H, ktory energie kinetyczna przeksztalca w prad ktory dalej potrzebny jest do ladowania akumulatorow. Bez pomocy MGU-H nie mozna zmagazynowac energii elektrycznej. I wtedy zamiast boostowac to na calej dlugosci dlugiej prostej silnik przechodzi juz w srodkowej czesci dlugiej prostej w modus ladowania. Taki stan zawsze kosztuje moc silnika. W fachowym zargonie nazywa sie to de-rating. Problem mozna obejsc odpowiednim oprogramowaniem, ale najpierw trzeba odpowiedni software opracowac i takie rzeczy trwaja. Zaleznie na jak agresywnym modusie silnika kierowca bedzie podrozowal, roznica czasu w bolidzie F1 moze wyniesc 0,5 sek na okrazeniu. A propos: przygladajac sie uwaznie mozna golym okiem w TV zauwazyc czy bolid wyscigowy laduje. Zaleznie od modusu czerwona lampka ostrzegawcza ktora znajduje sie z tylu bolidu za skrzynia biegow bedzie migac.

    W kazdym razie wynikiem m.in. uzyskanym podczas GP w Baku Stroll udowodnil, ze nalezy do F1 tak jak kazdy inny kierowca ktory w tej serii wystepuje. W sumie zdobyl 40 punktow dla zespolu - tylko 3 punkty mniej od duzo bardziej doswiadczonego F. Massa. Stroll naprawde duzo sie juz nasluchal glupiego hejtu, ze tylko dlatego jest w F1, poniewaz jego ojciec jest multimiliarderem i wszystko mu zaplacil. Oczywiscie, Lance Stroll moze sobie pozwolic na troche wiecej rzeczy niz ktos inny, np. moze podczas sezonu pomiedzy wyscigami wziac polowe zespolu, pojechac na tor wyscigowy na drugi koniec swiata i tam starszym bolidem F1np. testowac. Ale obojetnie - ja oceniam zawodnika po jego perfomance.

    Baku nie jest prostym torem,Williams dobrze tam wygladal, ale kierowca najpierw musi pokonac linie mety. Stroll w takiej sytuacji nie popelnil bledu, nie zdenerwowal sie gdy Bottas zatakowal. Blad raczej lezy po stronie zespolu, poniewaz Williams mogl kilka okrazen wszesniej poinformowac kierowce przez radio aby nacisnal mocniej na gaz i zbudowal tzw. bufor bezpieczenstwa. Juz wczesniej mozna bylo bardziej dokladnie ocenic sytuacje i zabezpieczyc sie przed ewentualnym problemem - wtedy na mecie do takiej sceny na ostatnich metrach by nie doszlo. A Bottas widzac z daleka auto rywala wiedzial, ze przeciwnika jeszcze moze dostac. Jesli kierowca ktory goni dobrze wyjdzie z ostatniego zakretu przed dluga prosta, a rywal ktory jedzie z przodu tego nie zrobi, to jest praktycznie pozamiatane. Cien aerodynamiczny, DRS, najwyzszy poziom poweru, z drugiej strony jeszcze np. de-rating i jest po zabawie...

    Na torze Monza np. gdzie Williams od 5 lat mial masywne problemy, poniewaz nie mogl rozgrzac ogumienia obaj kierowcy Williamsa zakwalifikowali sie do wyscigu na pozycji 2 (Stroll) i 7 (Massa). Kanadyjczyk podczas kompletnego treningu ciagle byl w top 5. Oczywiscie obeznany czlowiek w temacie powie, ze pomiedzy mokra a sucha nawierzchnia jest roznica, ale na mokrej kierowca potrzebuje wiecej wyczucie, lepsze opanowanie pojazdu etc. Tzn. musi delikatnie nacisnac stopa na gaz - nie moze zmienic kierunku jazdy i wcisnac pedal gazu do konca. Musi wyczuc gdzie jest lepsza linia, potrafic z lekkiego dryftu albo gdy auto stoi poprzecznie do kierunku jazdy wyprowadzic pojazd, wyczuc jak opona bedzie sie rozwijac etc. etc. Wsrod kierowcow wyscigowych sa specjalisci od mokrej nawierzchni i to sa takie momenty na ktore mlody kierowca zawsze czeka - cos ala wreszcie deszcz, nareszcze moge szybciej pojechac niz auto pozwala ... Czasami trzeba dohamowac z innej linii, skrecic kierownica, leciutko najechac na curb, dodac gazu ale nie za duzo, poniewaz na wyjsciu mozna wpieprzyc sie w niesamowite trudnosci ... Generalnie Lance Stroll na mokrej nawierzchni nie jest Maxem Verstappenem albo Estebanem Oconem, ale na mokrym torze pokazal troche swoich umiejetnosci, takze ...

    Pozdr.

  • 164. marcelo9205
    • 2017-12-13 21:50:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Baku nie jest prostym torem ? Przecież tam są same zakręty 90 stopni. Najwieksza zmora dzisiejszych bolidów. No i ta długa prosta, która premiowała silniki Mercedesa w ostanich latach

  • 165. tomasss
    • 2017-12-13 22:08:28
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Po cholerę komentowac i analizowac forme Strolla??, @dexter szykujesz sie do matury pisemnej z polskiego,ze takie elaboraty zamieszczasz??:) Stroll jest bezpieczny wiec odpuscmy chlopakowi..

  • 166. Ecclestone
    • 2017-12-13 22:22:13
    • *.play-internet.pl

    @165. tomasss
    @dexter szykujesz sie do matury pisemnej z polskiego,ze takie elaboraty zamieszczasz??:)

    =======
    Pod pseudonimem dexter ukrywa się pewnie Mikołaj Sokół :PPP

  • 167. dexter
    • 2017-12-13 22:53:45
    • *.dyn.telefonica.de

    @marcelo9205

    Ajajaj. Tak ciezko jest dzisiaj pewne rzeczy zrozumiec? Przeciez napisalem ze nie jest prostym torem, tzn. latwym torem.

    @tomasss

    Nie kolego! W pierwszej linii chodzi bezsensowny hejt sportowca zawodowego!


    Dobrej nocy zycze

  • 168. TomPo
    • 2017-12-14 00:15:16
    • *.dynamic.chello.pl

    @Godstappen piszesz ze niby dorosly jestes ale jednak mentalnie to jakas podstawokwa a wychowanie widze rodem z rynsztoka. Szkoda nawet czasu by przewijac tego typu posty. Jedyna sluszna opcja -> ignoruj. I tak, mozesz sobie darowac "cieta riposte", bo i tak nie przeczytam.

    Co do samego tematu:
    Massa za drogi, Sirotkin to niewiadoma, Kviata nikt w F1 juz nie chce, RK niestety widocznie nie wypadl najlepiej w testach w porownaniu z innymi.
    Jest jeszcze opcja, ze tak to bylo ustawione od poczatku, by wiecej Rubelkow wyciagnac od konkurentow. Szum medialny tez im sie przydal, a tak na prawde nigdy nie mieli zamiaru RK zatrudnic.
    Najchetniej pozbylbym sie z F1 wszystkich pay-driverow i miernot typu: Stroll, Palmer, Kvyiat, Ericsson itp no ale realia sa jakie sa. Nim nie znajda sie niezalezni dostawcy, nim jednostki nie beda tansze, nim podzial kasy nie ulegnie zmianie, to bedziemy skazani na tego typu nomen omen Kvyiat-ki w F1.
    Szkoda, ze zespol z takimi tradycjami tak nisko upadl, ze nie stac ich na przyzwoitych kierowcow, nie mowie tu o RK ale ogolnie, ze musza wybierac pomiedzy kiepskimi kierowcami, bo nawet na emeryta Masse ich nie stac. Zostalo czekac na oficjalne potwierdzenie, pozyjemy zobaczymy.

  • 169. AlonsoFernando
    • 2017-12-14 07:31:34
    • *.dynamic.chello.pl

    Tak jak pisalem w komentarzu nr @9 poczekajmy na oficialke. Jest jeszcze iskierka nadzieji! Nie ma co analizowac szans, trzeba wierzyc ze sie uda do ostatniej chwili. Nikt z nas nie ma pojęcia co sie tak naprawdę dzieje za kulisami.
    Ps
    A tago Szczeniaka Godstapena ignorowalem po przeczytaniu jego 3 komentarzy. Tez tak zróbcie :)

  • 170. Godstappen
    • 2017-12-14 07:51:25
    • *.centertel.pl

    Zebrała się grupa pseudo poprawnych politycznie,trwajcie w swojej dyskusji o RK, wrócę do niej jak RK wróci do F1 :)

    Jeżeli ktoś wypowiada się w konwencji, iż przestanie kibicować Williamsowi i życzy im jak najgorzej, to tylko kolejny dowód na panujący ból dupki :) Bardzo chętnie zamówię dla was zbiorową maść, podajcie tylko adresy wysyłki to może mamusia wam w domu odbierze. A może sam jednoręki bandyta RK wam pomoże haha.

    #teamSirotkin #howtolivewithonehand

  • 171. dexter
    • 2017-12-14 09:04:07
    • *.dyn.telefonica.de

    Ja wszystkich uzytkownikow prosze, jesli nie macie sportu motorowego w glebokim powazaniu, to nie przeksztalcajcie tego portalu w drugi "Onet" !

  • 172. TomPo
    • 2017-12-14 09:14:41
    • *.dynamic.chello.pl

    @171 Wisly kijem nie zawrocisz, ale jest magiczny przycisk "ignoruj", ktory z mila checia kliknalem jakis czas temu np na osobniku Godstappen wiec nawet nie widze tych wypocic. Portal od razu mniej przypomina Onet.

  • 173. Ecclestone
    • 2017-12-14 09:40:42
    • *.play-internet.pl

    A gdzie się podział Szanowny Pan Blazefuryx? Pod jakim nickiem teraz pisze? :)

  • 174. saint77
    • 2017-12-14 09:49:19
    • *.dynamic.chello.pl

    Szanowni Panowie

    Ten Godstappen jest kolejnym wcieleniem jednego i tego samego błazna który zmienia konta i prowokuje pod innymi nickami. Często charakteryzuje go niemiecko brzmiący nick. Zapewniam, że jest on tutaj już po n-tym z kolei kontem.
    Zablokowałem dzieciaka więc co obecnie wypisuje nie wiem. Czytając jego wcześniejsze wypociny jestem przekonany, że występował tu już wcześniej, czasem nawet sam ze sobą prowadzi dyskusje pod dwoma rożnymi kontami. Z jednego prowokuje a z drugiego chwali sam siebie.
    Taki stan umysłu (prawdopodobnie po zaczadzeniu).
    Opcja "ignoruj" i po temacie.

  • 175. kiwiknick
    • 2017-12-14 12:05:06
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    A ja uważam że powinna nyć r?wnowaga ilolości psychofan?w i antypsychofan?w Kubicy

  • 176. kiwiknick
    • 2017-12-14 12:22:32
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    A ja uważam że powinna nyć r?wnowaga ilolości psychofan?w i antypsychofan?w Kubicy

  • 177. Godstappen
    • 2017-12-14 13:23:00
    • *.centertel.pl

    Jest to moje pierwsze i jedyne konto tutaj :)
    I nick wcale nie jest niemiecko brzmiący, tylko jak już holendersko :)

    God+Verstappen=Godstappen

    Bajo frajerzy.

  • 178. greyhow
    • 2017-12-14 16:17:37
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Sam nick "Godstappen" brzmi jak konto założone pod baitowanie ludzi, oczywiście mówię o tym momencie, kiedy Max toczył wojny z Sebem na torze i poza nim. Typowe do wkurzania fanów Vettela. Wybacz gościu, ale nie dziw się że odbieramy cię wyłącznie jako trolla. Inni którzy przedstawiają racjonalne argumenty, że ich zdaniem Kubica się nie liczy, bo to, to i to jakoś tak użytkownicy nie krytykują. A ty sam się narażasz na hejt pisząc, że Kubica to jednoręki bandyta i tego typu pierdy, każdą wypowiedź kończąc słowami hashtagiem typu #TeamSirotkin, #TeamKvyat. Pewnie nawet gdyby sam Niki Lauda stwierdził, że jest zainteresowany posadą to byś napisał #TeamLauda i zaczął tłumaczyć dlaczego byłby on lepszą opcją od Kubicy, jakkolwiek kuriozalne by to nie było. Jasna sprawa, nie okazujesz szacunku to nie masz też co na niego liczyć, stara życiowa prawda. I nie odbijaj piłeczki, że są wśród nas krytycy rosyjskich kierowców, bo owszem, ale przynajmniej w większości, wyrażają się o nich kulturalnie, choć negatywnie i nie obrażają ich tak jak ty Roberta. Gdyby ktoś napisał coś w stylu, że Kvyat się nie nadaje, bo ma krzywą twarz, a Sirotkin zapewne małego penisa, to wtedy możesz być pewny, że i inni użytkownicy by go obśmiali.

  • 179. kiwiknick
    • 2017-12-14 16:25:57
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Greyhow jeżeli ktoś napisze że Kubica dwa razy przegrał w teamie z Heidfeldem to też jest obrażany.
    Poprostu niekt?rzy chcą historię na nowo napisać jaka im pasuje.

  • 180. kiwiknick
    • 2017-12-14 16:32:33
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Greyhow jeżeli ktoś napisze że Kubica dwa razy przegrał w teamie z Heidfeldem to też jest obrażany.
    Poprostu niekt?rzy chcą historię na nowo napisać jaka im pasuje.

  • 181. kiwiknick
    • 2017-12-14 17:02:55
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Greyhow jeżeli ktoś napisze że Kubica dwa razy przegrał w teamie z Heidfeldem to też jest obrażany.
    Poprostu niekt?rzy chcą historię na nowo napisać jaka im pasuje.

  • 182. greyhow
    • 2017-12-14 17:35:16
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Po pierwsze to raz wystarczy, że powiesz, a po drugie to nie. To akurat jest suchy fakt, który jest niepodważalny. Tak samo jak to, że Robert nie jest w pełni sprawny, czy to że jego czasy na testach d**y nie urwały. Obrażaniem jest wyzywanie go od kalek, nieudaczników, etc.

  • 183. kiwiknick
    • 2017-12-14 17:42:33
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Mój Smarkfon wysyła samodzielnie text ;-))

  • 184. Heniek007
    • 2017-12-14 21:52:23
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    Akurat kaleka to jest stwierdzenie faktu.

  • 185. pabloos
    • 2017-12-15 00:16:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli koniecznie chcieli Rosjanina, to wzięli nie tego co trzeba.

  • 186. Godstappen
    • 2017-12-15 00:41:38
    • *.dynamic.chello.pl

    Jak można polaka rodaka wyzywać od kalek, kurwaaaaa!

  • 187. slawusdominus
    • 2017-12-15 08:48:12
    • *.dynamic.chello.pl

    Gottstapeny i inne śmieci niemacie nic lepszego do roboty od zasmiecania tej strony. Nielepiej rozpędzić się i przyj_bac głową w mur?

  • 188. Godstappen
    • 2017-12-15 09:54:00
    • *.centertel.pl

    @up
    Nie wiem jakieczy metody praktykowano w twoim domu, nie wnikam, ale "przyj_bac" to Ci musiał ktoś nieźle w dzieciństwie :)

    #noplaceforKubicainF1

  • 189. JaroSH88
    • 2017-12-15 11:26:43
    • *.dynamic.chello.pl

    Williams potwierdzil ze rezygnuja z Roberta!!! :-(

  • 190. Faustus
    • 2017-12-15 12:19:10
    • *.dynamic.chello.pl

    A co ze sponsorem czyli Martini: nie mają już nic do powiedzenia? Odpuścili kwestię wieku kierowcy?

  • 191. Godstappen
    • 2017-12-15 12:36:12
    • *.centertel.pl

    @Faustus
    Coś słabe masz źródło informacji, Paddy mówił, że Martini nie wymaga aby jeden z kierowców zespołu miał powyżej 25 lat, może to być nawet kierowca testowy/trzeci(Di Resta). Nie ma argumentów za Kubicą.

    #GoodJobWilliams


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo