greyhow
Ostatnia aktywność
avatar
greyhow

06.11.2024 20:50

0

Trochę przykre, że taki talent jak Pourchaire gdzieś w tym wszystkim przepadł, a to przecież też ich wychowanek.

avatar
greyhow

23.10.2024 14:59

0

@2 nie ma znaczenia ilość treningów przejechanych, tylko ilość GP. Młody kierowca to taki, który ma na koncie maksimum 2 GP, zatem tak, Bearman technicznie zaliczył w tym sezonie nawet 4 treningi jeszcze jako młody kierowca (1 dla Ferrari i aż 3 dla Haasa, bo raz jeszcze zastąpił Magnussena w Azerbejdżanie, kiedy ten siedział na karnym jeżyku za punkty).

avatar
greyhow

23.10.2024 14:14

0

Drobna uwaga do tabeli z rozliczeniem sesji. Williams już wypełnił obowiązek, Colapinto zastępując Sargeanta na stałe, zarazem pojechał w treningu na Monzy jako młody kierowca (podobnie jak miało to miejsce z Bearmanem zastępującym Sainza).

avatar
greyhow

25.09.2024 23:01

0

@3 tylko, że to by było we wtorek, a nie w weekend. Poza tym byłby to po prostu element posezonowych testów, żeby młodziaki się mogli sprawdzić też w rywalizacji, a nie tylko jeżdżąc przez godzinę na twardych oponach i sprawdzając specyfikacje na treningach.

avatar
greyhow

03.09.2024 20:19

0

Co za różnica czy w tym wyścigu czy kolejnym. Magnussen już odpala z taką częstotliwością, że nie ma opcji, żeby dotrwał do końca sezonu bez ani jednej wtopy. Może to lepiej, że to nastąpi szybciej, bo jeśli Bearmanowi uda się pokazać z dobrej strony, to może dadzą mu już bolid w tym sezonie.

avatar
greyhow

06.06.2024 14:39

0

Nieźle się ubawiłem :D Takie rzeczy można mówić o 20-latku, który ma za sobą pierwszy, przeciętny sezon z przebłyskami i jakieś dalsze perspektywy, a nie o typie, który jeździ w F1 już ósmy rok i od dobrych czterech nie notuje dosłownie żadnego rozwoju (a czasami mam wrażenie, że wręcz przeciwnie), a w stawce utrzymuje się TYLKO I WYŁĄCZNIE dzięki pieniądzom ojca.

avatar
greyhow

04.02.2024 22:51

0

@11 fakt, Lewis jest zabezpieczony na wszystkich polach, ale o ile komentował pewnie nie będzie, o tyle nie wykluczałbym tego, że nie przeprowadzi nigdy wywiadu na mecie.

avatar
greyhow

29.03.2023 15:23

0

Hamilton nie jest jedynym czarnoskórym kierowcą w historii. Ściślej rzecz ujmując jest mulatem. I to jednym z dwóch, bo drugim był Pascal Wehrlein.

avatar
greyhow

17.02.2023 20:26

0

Teraz przynajmniej to ma sens, skończy się pajacowanie Hamiltona podczas weekendów wyścigowych, ale poza nimi jak najbardziej nikt nie powinien mu tego ograniczać.

avatar
greyhow

11.11.2022 09:53

0

Niech podziękuje swojemu rodakowi Grosjeanowi, bo to po jego odpałach, jeszcze w barwach Lotusa, w ogóle wymyślono ten taryfikator.

avatar
greyhow

24.10.2022 10:44

0

Sędziowanie to jest żart i to jakiś nieśmieszny. Russell taranuje bezpośredniego rywala o miejsce w klasyfikacji generalnej i tylko 5 sekund, które kompletnie nic nie zmieniały (w sumie przykład podobny jak z Hamiltonem i jego 10 sekundami za wysłanie Verstappena do szpitala w UK). Perez sobie jedzie z oberwanym skrzydłem, którego część mu w końcu odpada i kompletnie nic. Stroll tylko 3 pozycje na starcie za spowodowanie kraksy własnym idiotyzmem. No i największy hit. Alonso zostaje ukarany przez sędziów za to, że owi sędziowie mu nie wywiesili czarno-pomarańczowej flagi (na tej samej zasadzie albo powinni też ukarać Pereza, albo nie karać żadnego jeśli chcieli być konsekwentni).

avatar
greyhow

14.10.2022 07:51

0

Pourchaire dostanie szansę w treningu niezależnie od przepisu o młodym kierowcy, ponieważ Alfa ma to już z bańki. Wypełnili ten obowiązek już na początku sezonu, a konkretnie to debiutant Zhou odhaczył dwie sesje jako młody kierowca.

avatar
greyhow

24.09.2022 15:43

0

Jeden ogór wyleciał z F1, teraz jeszcze Ricciardo i Mick bez angażu i będzie cacy.

avatar
greyhow

17.09.2022 09:47

0

@2 młody Holender? Masz na myśli Verstappena?

avatar
greyhow

15.09.2022 14:51

0

Mam propozycję, aby Kubica na twitterze ogłosił się ich kierowcą na przyszły sezon. Mają tam taki burdel, że może się nie kapną i przejdzie.

avatar
greyhow

15.09.2022 13:09

0

@3 gościu, zainteresuj się trochę. Przecież obecnie są 3 regulaminowe silniki dozwolone. Limitami obarczone są też zresztą inne systemy jak choćby skrzynia biegów, a nie tylko silnik.

avatar
greyhow

11.09.2022 21:02

0

To tylko pokazało dobitnie jak fatalnym kierowcą jest Latifi. Pomijając już łomot jaki spuszczał mu Russell, to Albon praktycznie z miejsca odstawił go jak chciał. Teraz jeszcze De Vries na dokładkę. Liczę, że pójdą po rozum do głowy i wywalą go już teraz.

avatar
greyhow

05.09.2022 16:41

0

George: ENG: Safety car, safety car, keep the delta positive, you are staying out. RUS: Are you sure? You don't want to put the soft on? ENG: You're staying out. RUS: What happens if we put the soft on? Where do we fall? ENG: So be on standby, be on standby. RUS : If it's only Ver- if it's only Leclerc, I'm happy to box. ENG: So we are splitting, you are staying out. Delta, delta. Stay close to your delta. RUS: Confirm staying out? ENG: Staying out, staying out. Look Verstappen on exit, stay tight. So Verstappen stopped for the soft. So it is 16 laps to go. Work tyres and brakes. So Leclerc has also stopped, imagine it'll be soft. So safety car will come through the pitlane, so you are following the safety car through the pitlane, you are not stopping. RUS: Why not? Let's stop. Let's put the soft on. I'm losing the tyres, I think we need to put the soft on. ENG: Okay so build a gap, build a gap. Stop, stop, stop, box, box, box, box, box! Lewis: ENG: So safety car, safety car, keep the delta positive. So we'll go Strat Mode 1. HAM: Has Verstappen got the safety car window? ENG: So Verstappen in the pitlane, we're staying out. Stay out, stay out! So (it'll) be close to Verstappen on exit. Delta positive. HAM: What tyres? ENG: So Verstappen on the soft tyre, he's currently behind George. HAM: How many laps? ENG: We've got 15 to go. HAM: Understood. ENG: Safety car through the pitlane. Yeah, just remember staying in the fast lane, so stay in the fast lane going through. HAM: probably sees George stopping in his mirrors Why did you stop George? ENG: I don't know Lewis, I'll let you know. HAM: That was a mistake mate. We had track position*. We had a buffer between us, now we don't have that. Żółtodziób wykazał się dużo większym myśleniem i przewidywaniem niż 7-krotny mistrz świata i taka jest prawda. W tej sytuacji, co jest kompletnym paradoksem, Lewisowi zwyczajnie zabrakło doświadczenia. Hamilton nigdy nie musiał się bawić w jakieś strategie i gierki, wystarczyło jechać swoje. Nie przekonuje mnie gadanie, że tutaj zwycięstwo było realne. Nie było, odkąd tylko pojawił się VSC. Nie trzeba było być Nostradamusem, żeby przewidzieć jakie tempo będzie miał Max na softach, a i jak się okazało także Leclerc miał znacznie lepsze. Bez decyzji George'a Mercedes skończyłby na miejscach 3-4, z podwójnym pitstopem prawdopodobnie 2-3. Oczywiście winny jest głównie zespół, ale uważam, że płacz Lewisa jest totalnie nieuzasadniony. Russell jakoś potrafił postawić na swoim.

avatar
greyhow

25.08.2022 14:57

0

Usunięty

avatar
greyhow

18.08.2022 15:09

0

Ciekawe czy tak samo by mówił, jakby nadal miał w obwodzie Piastriego.

avatar
greyhow

07.08.2022 17:46

0

@xandi_F1 obstawiam, że Hulkenberg i Zhou też wykazali zainteresowanie

avatar
greyhow

16.05.2022 16:16

0

Młody, rozwojowy kierowca, który jest starszy niż połowa obecnej stawki.

avatar
greyhow

09.05.2022 14:50

0

Sam nie miałem tego świadomości i nie wychwyciłem tego w trakcie wyścigu, ale Horner ma tu rację. Perez był już bardzo daleko z tyłu, bo sam był po zmianie opon w czasie VSC. Ferrari mogło zrobić podwójny pitstop kompletnie za darmo. Czy to by coś dało czy nie to już nie mnie oceniać, ale fakt faktem, że nawet mimo przeciętnego zachowania Ferrari na miękkich, to i tak świeże softy byłyby szybsze niż średnio zużyte hardy.

avatar
greyhow

08.05.2022 20:32

0

Łazi obwieszony jak cygan tombakiem, to nie dziwota, że ktoś się w końcu przyczepił.

avatar
greyhow

15.04.2022 07:05

0

@15 w pełni się z tym zgadzam, że różnica w czystym tempie między Ferrari i Red Bullem jakaś duża nie jest i RBR na razie nie jest w stanie wykorzystać potencjału, ale człowieku zejdź na ziemię. Ja rozumiem, że dalej rowek piecze po Abu Zabi, ale mówienie tutaj o tym, że to Max obniżył loty to dyrdymały całkowite. Póki co na trzy wyścigi jeden wygrał, a nie ukończył dwóch po awariach. Dwóch, w których jechał praktycznie po niezagrożone drugie miejsce, w obu przypadkach jadąc za świetnym kierowcą w nomen omen trochę lepszym samochodzie.

avatar
greyhow

10.04.2022 16:20

0

@2 wydaje mi się, że w przypadku Astona też jest to głównie kwestia kierowców.

avatar
greyhow

10.04.2022 09:00

0

Hamilton w radiu dostał wylewu, bo nie ma już za partnera pieska, który go przepuści w każdej sytuacji.

avatar
greyhow

24.03.2022 12:13

0

Może i Alfą rusza się ciężej, jestem skłonny w to uwierzyć, ale Bottas partolił mniej więcej co drugi start jeżdżąc Mercedesem, a i Zhou jako debiutant jest mało relatywny, dlatego jakoś wątpię, żeby to była wyłącznie wina bolidu, że 50% startów jest słabe.

avatar
greyhow

14.03.2022 10:52

0

Dwulicowy buc. Wiadomo, że serial wiele rzeczy podkoloryzowuje, ale Hamilton ewidentnie ma swoich kibiców za motłoch i do tego robi z nich idiotów. Potem po wyścigu oczywiście piękne podziękowania w ich stronę.

avatar
greyhow

11.03.2022 13:23

0

Ocona prześladuje ten różowy kolor

avatar
greyhow

05.03.2022 19:23

0

@10 Ty tak serio? Przecież z Mazepina zrezygnował zespół, Rosjanie ogółem dostali zgodę na starty.

avatar
greyhow

24.02.2022 14:32

0

Vettel jako pierwszy zapowiedział, że jeżeli GP Rosji się odbędzie, to on nie weźmie udziału. Jeszcze kilku i Liberty się złamie. I prawidłowo.

avatar
greyhow

17.12.2021 20:09

0

Za spóźnienia czy nieobecności na paradach kierowców, można dostać upomnienie. 3 takie upomnienia, z czego co najmniej jedno zarobione na torze, skutkują cofnięciem na starcie o 10 pozycji do kolejnego wyścigu. W sumie zabawne jest to, że Lewis w taki sposób może dorobić się startu z drugiej dziesiątki w inaugurującym przyszły sezon wyścigu. Byłaby to swoista karma, bo de facto taką karę powinien zarobić już w Abu Zabi.

avatar
greyhow

12.12.2021 17:33

0

Jak to mówią, fortuna kołem się toczy, raz na wozie, raz pod wozem. Tyle szczęścia ile Hamilton miał ogółem w tym sezonie (i nie tylko) musiało gdzieś w końcu znaleźć przeciwwagę i trafiło na najbardziej kluczowy moment sezonu. A trofeum po prostu trafiło do kierowcy, który w przekroju sezonu na nie najbardziej zasłużył. Tak czy inaczej dziękuję obu za piękną walkę, już dawno ten sport nie dostarczył takich emocji.

avatar
greyhow

09.12.2021 20:52

0

Dobra, w przypadku gdy Max wjedzie specjalnie w Lewisa mamy jasność, mogą mu odebrać punkty. Tylko co w przypadku gdyby w Lewisa wjechał Perez, albo jeszcze lepiej, któryś z kierowców Alpha Tauri? Wtedy ciężko już będzie przyznawać tytuł przy zielonym stoliku.

avatar
greyhow

07.12.2021 23:17

0

Ten tor ma taką specyfikację, że Mercedes może w ciemno montować nowy silnik spalinowy, skoro to tylko 5 pozycji na starcie w przypadku Lewisa. Naprawdę jedyna opcja dla Maxa to jakaś awaria u Hamiltona, wypadek, albo czarna flaga, bo innych możliwości nie widzę.

avatar
greyhow

05.12.2021 23:08

0

@6 na Monzy Verstappen wyeliminował i siebie i Hamiltona, za co dostał dużo bardziej dotkliwą karę, niż Hamilton na Silverstone, gdzie posłał rywala do szpitala, a sam zgarnął pełną pulę. Z kolei w Sao Paulo Mercedes złamał zero-jedynkowy regulamin i dostał taką karę jaka się należała, a Hamilton potem dał istne show w twardej, solidnej walce.

avatar
greyhow

05.12.2021 21:55

0

Jeśli Lewis nie dostanie za to kary, to będzie komedia.

avatar
greyhow

21.11.2021 11:56

0

@Glorafindel, wielu dzbanów-trolli już tu widziałem, ale ty jesteś wybitny? Czy Max dostał jakąkolwiek karę w tym sezonie? Ano dostał, na Monzy, kiedy przeszarżował. Dostał też karę za silnik, bo jeden mu, o ironio, skasował Lewis. Czy kara dla Hamiltona za skrzydło była słuszna? Ano była, bo regulamin jest 0-1, a Mercedes problemów nie zgłaszał, inni kierowcy też byli karani. Przedstawiasz to tak natomiast, jakby karali go już za wszystko w każdym wyścigu, a nie licząc kar za silniki, oprócz Brazylii, został ukarany, o ile się nie mylę, tylko na Silverstone, zresztą też można się spierać czy dostatecznie, ale było, minęło. Porównanie manewru Maxa i Lewisa to już jest w ogóle o kant czterech liter rozbić, jedyne co je łączy, to aktorzy. Zresztą sam Lewis przyznał, że tak powinna wyglądać walka o mistrza, twardo, koło w koło. Co do wyścigu w Belgii to twój argument to już totalny śmiech na sali. Verstappen wygrał też 8 innych wyścigów w tym sezonie, więc równie dobrze to on może mieć pretensje, że mu sędziowie odebrali szansę na zdobycie 12,5 pkt więcej.

avatar
greyhow

21.11.2021 11:14

0

@Glorafindel, wielu dzbanów-trolli już tu widziałem, ale ty jesteś wybitny? Czy Max dostał jakąkolwiek karę w tym sezonie? Ano dostał, na Monzy, kiedy przeszarżował. Dostał też karę za silnik, bo jeden mu, o ironio, skasował Lewis. Czy kara dla Hamiltona za skrzydło była słuszna? Ano była, bo regulamin jest 0-1, a Mercedes problemów nie zgłaszał, inni kierowcy też byli karani. Przedstawiasz to tak natomiast, jakby karali go już za wszystko w każdym wyścigu, a nie licząc kar za silniki, oprócz Brazylii, został ukarany, o ile się nie mylę, tylko na Silverstone, zresztą też można się spierać czy dostatecznie, ale było, minęło. Porównanie manewru Maxa i Lewisa to już jest w ogóle o kant czterech liter rozbić, jedyne co je łączy, to aktorzy. Zresztą sam Lewis przyznał, że tak powinna wyglądać walka o mistrza, twardo, koło w koło. Co do wyścigu w Belgii to twój argument to już totalny śmiech na sali. Verstappen wygrał też 8 innych wyścigów w tym sezonie, więc równie dobrze to on może mieć pretensje, że mu sędziowie odebrali szansę na zdobycie 12,5 pkt więcej.

avatar
greyhow

20.11.2021 17:49

0

I prawidłowo, jeśli skrzydło okaże się nielegalne to ukarać ich anulowaniem wszystkich wyników od czasu wdrożenia go, czyli od przerwy wakacyjnej.

avatar
greyhow

20.11.2021 14:56

0

@1 cóż, Mercedesowi za to bardzo pomogły symboliczne kary za wysłanie rywala do szpitala i złomowanie im jednostek napędowych. Brak kar za robienie sobie z limitów toru spółki z ograniczoną odpowiedzialnością też z pewnością im był na rękę. Śmieszą mnie te komentarze. FIA pcha do przodu zarówno Maxa, jak i Lewisa, a jacyś goście w Polsce na forum płaczą, że jednego w dany weekend bardziej niż drugiego.

avatar
greyhow

18.11.2021 14:50

0

Przecież to oczywiste, że faworyci do tytułu są faworyzowani względem reszty, tak niestety było, jest i będzie w każdej dyscyplinie sportu. Tutaj dotyczy to zarówno Hamiltona, jak i Verstappena. Przecież każdy inny kierowca (może poza Maxem właśnie) za to nielegalne skrzydło zarobiłby DSQ 5 minut po wykryciu problemu (jak Vettel za zbyt małą ilość paliwa), a Lewisowi szukali furtki przez bite 20 godzin i pewnie by znaleźli, gdyby się okazało, że skrzydła dotykał którykolwiek inny kierowca niż Verstappen, bo takiego ancymona można by sobie ukarać na grubo nieadekwatnie do winy, popłakałby chwilę i kij z nim. Trochę mnie już natomiast irytuje to skamlenie po obu stronach. Jedni i drudzy są siebie warci. Płacz w mediach i szukanie haków na rywali, po czym mówienie, że tamci są wobec nas nie fair, za bardzo to przypomina politykę.

avatar
greyhow

14.11.2021 17:37

0

@16 tyle, że to nie pierwszy przypadek, gdy jeden kierowca dotyka bolidu swojego lub innego po kwalifikacjach i nigdy nikt nawet o karze nie pobąkiwał, a tutaj Max karę jednak jakąś zarobił. Ja osobiście uważam, że w obu przypadkach kary są tutaj prawidłowe. Co do kary Hamiltona, to sędziowie i tak ewidentnie starali się Lewisowi pomóc i szukali dziury w całym, a przynajmniej tak to wyglądało. Każdy inny kierowca dostałby DSQ z bomby, a tutaj debatowali 20 godzin nie wiadomo o czym.

avatar
greyhow

14.11.2021 16:58

0

@5 to, że Vettel na Węgrzech miał za mało paliwa też nie miało żadnego wpływu na rywalizację, ale bolid nie spełnił wytycznych regulaminowych, więc go zdyskwalifikowano i zabrano mu drugie miejsce. Tutaj i tak sytuacja Hamiltona jest o tyle lepsza, że nadal może wystartować i odrobić straty. Ba, przez format weekendu ze sprintem kwalifikacyjnym, ma na to o 1/3 okrążeń więcej.

avatar
greyhow

29.08.2021 23:46

0

O kurde, jak on się po tym pozbiera?

avatar
greyhow

02.08.2021 14:31

0

Ehh durne te przepisy i tyle. To jest niepoważne, że za takie coś jest dyskwalifikacja, za minimalne przekroczenie prędkości w pit lane kara 10 sek STOP&GO, za staranowanie kilku rywali kara 5 pozycji na starcie do kolejnego wyścigu, a za wysłanie bezpośredniego rywala w walce o mistrzostwo do szpitala 10 sekund do odbębnienia w dowolnym momencie. Tym bardziej, że w dwóch ostatnich przypadkach dochodzi do generacji kosztów u rywali i uszkodzenie im bezcennych, w kontekście kar pod koniec sezonu, jednostek napędowych. Wciąż mam w pamięci rok 1997 jak Schumacher próbował rozwalić Villeneuve'a, bo nieukończenie wyścigu przez obu równało się z tytułem dla Niemca. Wtedy Kanadyjczyk przetrwał i dojechał na podium, a Michael został zdyskwalifikowany z całego sezonu. Liczę, że jeszcze kilka takich krzywych akcji ze strony Mercedesa i FIA też przynajmniej pomyśli o podobnym rozwiązaniu.

avatar
greyhow

01.04.2021 14:46

0

Szkoda, że Kobayashi nigdy nie zrobił kariery, bo prezentował się naprawdę całkiem nieźle. Ale to był paradoks solidny, że Japończycy przez długie lata inwestowali w kariery takich miernot jak Sato, Yamamoto czy Nakajima, a jak pojawił im się perspektywiczny Kobayashi to zaczęli się zwijać z biznesu. Mam nadzieję, że z Tsunodą tego nie zawalą, choć przez moment już miałem czarne myśli w jego kontekście, kiedy Honda ogłosiła, że się wycofuje.

avatar
greyhow

23.03.2021 15:30

0

Ciekawi mnie kogo Alesi ma na myśli mówiąc o tym, że Leclerc mierzył się z silnymi partnerami. Vettel to silny jest co najwyżej w gębie, a Eriksson to nie wiem, może dużo na siłce wyciska, bo ogólnie to jest jednym z najgorszych kierowców ostatniej dekady...

avatar
greyhow

09.12.2020 22:22

0

Buemi to kolejny po Alonso i Kubicy wielki talent, który weźmie udział w testach młodych kierowców. Tak trzymać, na pewno się wspaniale rozwinie.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu