WIADOMOŚCI

Red Bull wykonał pit stop poniżej 2 sekund?
Red Bull wykonał pit stop poniżej 2 sekund?
Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy, że ekipy mocno starają się ograniczyć do minimum czas postoju w boksach. W związku z zakazem tankowania podczas wyścigów czas postoju na stanowisku serwisowym w tym sezonie będzie ograniczony jedynie poprzez szybkość zmiany kół.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas przedsezonowych testów wszystkie ekipy ćwiczył pit stopy, jak również testowały nowe, lżejsze i szybsze urządzenia mające usprawnić procedurę zjazdów do alei serwisowej.

Zespół Williams przyznał się, że najlepszy wynik jaki osiągnął podczas próby zmiany czterech kół wynosił 2,84 sekundy, zespół Renault także poinformował, że mechanicy uporali się z tym zadaniem w 2,8 sekundy.

Christian Horner, szef zespołu Red Bull poszedł jednak o krok dalej i zapowiedział, że w tym sezonie czasy pit stopów zejdą poniżej 2 sekund. W mediach pojawił się także nieoficjalny rekord ekipy, która cztery koła miała zmienić w czasie 1,8 sekundy.

„Wykonaliśmy pit stop poniżej 2 sekund” mówił w wywiadzie dla gazety Mirror Horner. „Są absolutnie szybkie. Chłopaki zacięcie trenowali przez całą zimę. Podczas przygotowań zrzucili wagę i stali się sprawniejsi. Od listopada ćwiczyli na siłowni każdego dnia od 12 do 16.”

„Zawsze byliśmy szybcy, ale teraz mieliśmy bardziej naukowe podejście do tego tematu.”

Trzeba jednak pamiętać, że podczas wyścigu na mechanikach zmieniających koła będzie ciężyła spora presja. Jakie wyniki osiągną poszczególne zespoły przekonamy się już w przyszłą niedzielę.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

93 KOMENTARZY
avatar
robsonf

07.03.2010 19:41

0

Będę się śmiał, jeśli na zawalą coś na pierwszym pit-stopie w Bahrajnie, bo się za bardzo zestresują tym czasem zmiany kół :P.


avatar
-Zarathustra-

07.03.2010 19:42

0

Ciekawe czyi mechanicy będą w nowym sezonie zaliczali najwięcej wtop, zwykle brylowało Ferrari i Renault.


avatar
Szybszy

07.03.2010 19:43

0

Oby im te setne sekundy nie wyszły bokiem jak zle koło przykręcą czy cos takiego i z 2 sek zrobi się 22 alebo kierowca nie dojedzie do mety.


avatar
TuR1smo

07.03.2010 19:52

0

lol... :D


avatar
TuR1smo

07.03.2010 19:53

0

będą szybsi niż mrugnięcie oka :P


avatar
murmunder

07.03.2010 19:55

0

Co siłownia ma do tych pit stopów. Co oni nie mogli unieść kół? dziwne to dla mnie a widziałem filmik na confidential i tam jakoś nie szło za szybko. Lubie Hornera ale tu coś pieprzy. Siłownia to rozumiem ale pod kulturyste a ze zwinnością wiąże sie coś innego. No chyba ze chłopaki mają zatargi z jakimis ekipami i się chca odgryść jak kibole angielscy. Tylko niech nie celują w Torro rosso bo nie bedą wiedzieć kogo bić


avatar
lechu55

07.03.2010 19:55

0

Lepiej zmienic kola w 3sek i zrobic to dokladnie niz w 1,8sek i czegos nie dokrecic czy cos w tym rodzaju. Ale to ludzie wytrenowanie w swym fachu wiec mysle ze nie będzie duzych problemow. Zobaczymy kto będzie krolem pit stopu


avatar
kempa007

07.03.2010 19:59

0

6. murmunder kolko wazy 18 kg wraz z opona z tego co pamietam, sprobuj tak sobie podniesc baniaczek z woda pare razy i dokladnie wcelowac nim w os ;-)


avatar
kempa007

07.03.2010 19:59

0

te 18 kg byc moze przesadzone, nie sprawdzalem...


avatar
sk0k

07.03.2010 19:59

0

jakos mi sie w to nie chce wierzyc....


avatar
Patrikos

07.03.2010 20:06

0

masa kola oscyluje miedzy 9 a 10 kg :D


avatar
fezuj

07.03.2010 20:08

0

Jak w warunkach wyścigowych ta operacja zamknie się w trzech sekundach to już zespół będzie super, ale myślę ze większość wymian laczków to będzie w przedziale 3,5 - 4 sek. i też żadnego obciachu nie będzie. Przypominając sobie z poprzednich sezonów pit stopy tylko z wymianę kół (bez tankowania ) to operacja trwała od 4,5 do 5,5 sekundy więc niech nikt nie liczy że ta wymiana w stresie i pełnej odpowiedzialności za los całego teamu będzie tak błyskawiczna, bo się może skończyć jak wspomniał wyżej @3. Szybszy


avatar
dzeku7777

07.03.2010 20:09

0

to jest niemożliwe, żeby zmienić koła w 1,8... weźcie sobie stoper u puśćcie... Przecież 1,8 to jest tak szybko, że co najwyżej mogą zdjąć koła i wziąć drugie w łape, ale z przykręceniem? To raczej zagranie... Może bolid nie ma osiągów więc robią minę do złej gry "zmieniamy koła w 1s"...


avatar
Renault F1 Team

07.03.2010 20:13

0

A mnie interesuje: czy ktoś wie kto będzie komentował F1 w Polsacie w tym sezonie? Czy wróci Mikołaj Sokół i czy komentatorzy Polsatu będą jeździć na wyścigi?


avatar
dariuslo

07.03.2010 20:23

0

@11. Podczas imprezy BMW w Polsce miałem okazję zmieniać takie koła i podpisze się po tym co napisałeś, waga ok 10kg, dla normalnego zdrowego faceta zmiana nie powinna stanowić problemu. Z drugiej strony to przecież F1 a więc sport w którym się liczą nie sekundy ale tysięczne.


avatar
Kryszan009

07.03.2010 20:25

0

14.Renault F1 Team Sokół raczej nie wróci, a kto będzie komentować to nie wiem, bo jak Borowczyk to ja już wolę wyłączyć dźwięki, bo jak on komentuje to szkoda słuchać, żal mi Sokoła, chłop znał się na F1, a nie tak jak Borowczyk który powie tylko"yy,aa, dobrze Kubica".


avatar
Motylos

07.03.2010 20:34

0

he he he to ja już wiem na co będę czekał w pierwszym GP --->>> pit stop Red Bulla, duża uwaga i spostrzegawczość będzie wymagana....


avatar
kierowca

07.03.2010 20:41

0

byle do piątku ;)


avatar
zakop

07.03.2010 20:47

0

To jakaś bzdura, ale w biegu to jest możliwe.


avatar
masaj

07.03.2010 20:50

0

Muszę przyznać, że coraz mniej sympatii mam dla Red Bulla. Wszystko przez ostatnie wypowiedzi Hornera. Jego zbytnia pewność siebie drażni mnie. Niby wspominał, że nie lekceważą rywali, ale czasami wypowiada się tak jakby tytuł należał im się "jak psu zupa".


avatar
daveron

07.03.2010 20:56

0

Niech trenuja, moze red bulle beda mialy zmieniane kola w czasie jazdy .


avatar
Kryszan009

07.03.2010 21:01

0

Hehe, a na wyścigu popuszczą w gacie i wykonają stopa w czasie 6-7s.


avatar
sever

07.03.2010 21:06

0

poniżej 2 sekund jest niewykonalne !


avatar
perduto

07.03.2010 21:11

0

To jest jakaś brednia. Nie wydaje mi się, żeby ktoś zszedł w wyścigu poniżej 3sek, a co dopiero poniżej 2sek. Sami pomyślcie, jakie czynności wchodzą w zmianę kół: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: To jest jakaś brednia. Nie wydaje mi się, żeby ktoś zszedł w wyścigu poniżej 3sek, a co dopiero poniżej 2sek. Sami pomyślcie, jakie czynności wchodzą w zmianę kół: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu: 0,2sek - czas reakcji po podjechaniu bolidu 2. Odkręcenie kół 0,5sek - tyle może trwać włożenie urządzenia odkręcającego i sama czynność odkręcania 3. Ściągnięcie kół - 0,4 sek - wyjęcie koła, odsunięcie się z oponą na odległość pozwalającą założenie koła koledze. 4. Założenie nowych kół - 0,6 sek, ciężej trafić niż ściągnąć koło, więc czas nieco większy 5. Przykręcenie kół - 0,6sek. włożenie urządzenia dokręcającego + sama czynność 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. - 0,3 sek, bo bolid ma swoją szerokość, gdzie koleś z podnośnikiem musi przebiec Jeżeli by tak było czas by wyszedł k 2,6 sek i jak dla mnie nie ma szans na czas mniejszy, a ten byłby rewelacyjny! I tyle w temacie, choć i tak nie sądzę, by ktoś taki wykonał!


avatar
Kornik

07.03.2010 21:12

0

Co za bzdura. Nie ma takiej możliwości żeby zmienić koła w 1,8 s. Niech sobie ćwiczą i 10 lat ale i tak nigdy w to nie uwierze. W 1.8 s to sobie Horner może bąka puścić najwyżej


avatar
perduto

07.03.2010 21:12

0

Przepraszam za poprzedni post, ale coś mi się za dużo skopiowało... Poniżej jeszcze raz, tylko to co trzeba! Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu: 0,2sek - czas reakcji po podjechaniu bolidu 2. Odkręcenie kół 0,5sek - tyle może trwać włożenie urządzenia odkręcającego i sama czynność odkręcania 3. Ściągnięcie kół - 0,4 sek - wyjęcie koła, odsunięcie się z oponą na odległość pozwalającą założenie koła koledze. 4. Założenie nowych kół - 0,6 sek, ciężej trafić niż ściągnąć koło, więc czas nieco większy 5. Przykręcenie kół - 0,6sek. włożenie urządzenia dokręcającego + sama czynność 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. - 0,3 sek, bo bolid ma swoją szerokość, gdzie koleś z podnośnikiem musi przebiec Jeżeli by tak było czas by wyszedł k 2,6 sek i jak dla mnie nie ma szans na czas mniejszy, a ten byłby rewelacyjny! I tyle w temacie, choć i tak nie sądzę, by ktoś taki wykonał!


avatar
jar188

07.03.2010 21:13

0

"mieliśmy bardziej naukowe podejście do tego tematu" Naukowe podejście do zmiany kół ;) Różnice czasu przy zmianie kół będą miały tylko znaczenie podczas jednoczesnych postojów kilku bolidów, a w tym sezonie wiele bolidów może zjeżdżać na tym samym okrążeniu więc będzie ciekawie i podczas zmiany(ciśnienie na mechanikach) i podczas wyjazdów, pewnie kilka razy więcej obejrzymy przepychanki na wyjazdach.


avatar
M@teuka

07.03.2010 21:14

0

nie ma szans nawet na zmiane 2 sekundową.. pozdro. chyba ze na aleje serwisowa Red Bull wjedzie juz bez kól to wtedy tak :D


avatar
zajac1211

07.03.2010 21:14

0

tak a za 2 dni jakis inny team powie ze zmienia koła w 1 sekunde a w wyścigu okaże sie ze wszystkim zajmie to około 4 sekund


avatar
gucioF1

07.03.2010 21:18

0

Podczas przedsezonowych testów wszystkie ekipy ćwiczył pit stopy, ??? raczej ćwiczyły pit stopy :) Też mi się wydaje że zejście poniżej 3 sekund graniczy z cudem.


avatar
fullbzikaaa

07.03.2010 21:21

0

@14 Renault F1 Team Kiedyś widziałem zapowiedź relacji sportowych w Polsacie Sport i wspomnieli, że Sokół wraca. Niestety tylko raz słuszałem, więc równie dobrze mogło mię się zdawać, że słyszę to, co chciałbym usłyszeć. Jak nie bęzie Sokoła, to znowu lipa. Andrzeja komenty znam i wiem gdzie jest mute w pilocie. Włodek pewnie znowu pojedzie z tekstem: Już jest gorąca atmosfera, emocje ogromne, a wyścig dopiero przed nami. Aby uspokoić swoje nerwy, ochłonąć na chwilę proponuję usiąść wygodnie w fotelu i wziąć udział w naszym konkursie sms.


avatar
Knight Rider

07.03.2010 21:22

0

Red Bull ostatnio mnie bardzo denerwuje... i nie życze im sukcesów w sezonie 2010


avatar
fullbzikaaa

07.03.2010 21:26

0

A co do zmiany kół. To raczej nie możliwe. Szkoda mi szczerze BMW, bo w tamtym sezonie nawet na 2 krotnie dłuższym stopie zamienili koła. Teraz może być tak co wyścig z powodu krótszego czasu na zmianę.


avatar
olczykandre

07.03.2010 21:30

0

a dlaczego Sokoła nie ma ?


avatar
el_diablo

07.03.2010 21:36

0

Na innym portalu czytałem ze Kochanski pojechal testowac ze swoim zespolem na Imole po czym od razu ma sie udac do Bahrajnu komentowaC wyscig.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu