DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
22.07.2012 22:13
0
Kto mi wytłumaczy... Dlaczego Hammiliton dostał zgodę na włączenie DRS jadąc tuż za Vettelem, kiedy tracił do niego ponad 1 okrążenie. Przecież to nie była walka o miejsce, więc nie powinien dostać zgody na DRS. Co to za beznadziejny przepis z tym by byle kto za byle kim jechał w odległości <1sek i mógł włączać DRS
Przejdź do wpisu Alonso sięga po trzecie zwycięstwo w sezonie
13.11.2010 17:59
0
Ja się Wam dziwię... 3/4 sezonu narzekacie na Petrova, że jest słaby, że Renia przez to traci, bo punktuje tylko Robert. Kiedy Robert jest wyżej od Ruska, wszystko gra. Kiedy Rusek jest wyżej od Roberta, znowu teorie spiskowe, bo trzeba załatwić miejsce dla WItalija na przyszły rok itp. Czy Wy wszyscy zwariowaliście? Renault wali Wasze zdanie, nie jest dla nich ważne które miejsce zajmie Rusek w Abu Dhabi. Jeżeli będą potrzebowali kasy, wezmą Ruska na 2011, jeżeli kasy będą mieli, wezmę kogoś lepszego. Co do Kubka z dzisiaj, to niestety, ale po 3 sesjach treningowych mógłby nieco lepiej zgrać bolid ze swoim teamem. Jest na tyle doświadczonym kierowcą, że z każdego treningu na następny i na kwalifikacje wyniki powinny być lepsze - dzisiaj tak nie było... A inna sprawa... Zastanawialiście się dlaczego zawsze Kubek, czy to w BMW czy teraz w Reni bardzo często wyjeżdża na kwalifikacje jako jeden z ostatnich, albo i ostatni? Czy to jego decyzje bo czuje się pewny czy teamu. Bo zastanawia mnie, by tak jak w BMW nagle było i w Renault
Przejdź do wpisu Vettel zdobywa pole position w Abu Zabi
15.05.2010 22:31
0
Ten weekend jest wspaniały. Każdy z treningów przez to, co robi Kubek emocjonujący dla nas - Polaków. Dzisiaj w czasie kwalifikacji myślałem że wpadnę do telewizora, tak przeżywałem... Co do samego startu, to Robert start zawalił tylko tydzień temu, więc mam nadzieję że jutrzejszy będzie taki jak .... zobaczcie sami: http://www .youtube.com/watch?v=DHANtHiTAx8 - usunąć spację Jeżeli nie wyprzedzi Webera na starcie, niech trzyma się jak najbliżej, a to powinno się udać, bo Red Bule tempo wyścigowe nie mają już tak rewelacyjne jak w kwalifikacjach, więc w boksach wszystko się może zdarzyć, a na twardych gumach na Kubka nie będzie siły. Oby nikt nam Kubka nie zahaczył... Trzymam mega kciuki!
Przejdź do wpisu Kubica: To wspaniały wynik
07.03.2010 21:12
0
Przepraszam za poprzedni post, ale coś mi się za dużo skopiowało... Poniżej jeszcze raz, tylko to co trzeba! Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu: 0,2sek - czas reakcji po podjechaniu bolidu 2. Odkręcenie kół 0,5sek - tyle może trwać włożenie urządzenia odkręcającego i sama czynność odkręcania 3. Ściągnięcie kół - 0,4 sek - wyjęcie koła, odsunięcie się z oponą na odległość pozwalającą założenie koła koledze. 4. Założenie nowych kół - 0,6 sek, ciężej trafić niż ściągnąć koło, więc czas nieco większy 5. Przykręcenie kół - 0,6sek. włożenie urządzenia dokręcającego + sama czynność 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. - 0,3 sek, bo bolid ma swoją szerokość, gdzie koleś z podnośnikiem musi przebiec Jeżeli by tak było czas by wyszedł k 2,6 sek i jak dla mnie nie ma szans na czas mniejszy, a ten byłby rewelacyjny! I tyle w temacie, choć i tak nie sądzę, by ktoś taki wykonał!
Przejdź do wpisu Red Bull wykonał pit stop poniżej 2 sekund?
07.03.2010 21:11
0
To jest jakaś brednia. Nie wydaje mi się, żeby ktoś zszedł w wyścigu poniżej 3sek, a co dopiero poniżej 2sek. Sami pomyślcie, jakie czynności wchodzą w zmianę kół: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: To jest jakaś brednia. Nie wydaje mi się, żeby ktoś zszedł w wyścigu poniżej 3sek, a co dopiero poniżej 2sek. Sami pomyślcie, jakie czynności wchodzą w zmianę kół: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu 2. Odkręcenie kół 3. Ściągnięcie kół 4. Założenie nowych kół 5. Przykręcenie kół 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. Trzeba wziąć pod uwagę że każdy z tych czynności wymaga sporej precyzji wykonania. Nie wydaje mi się, by jakaś z tych czynności, poza pkt 1. zajęła około 0,3sek, bo tak by musiało być, żeby czas dał 1,8sek! o jest nierealne. Niech będzie tak: 1. Podniesienie bolidu: 0,2sek - czas reakcji po podjechaniu bolidu 2. Odkręcenie kół 0,5sek - tyle może trwać włożenie urządzenia odkręcającego i sama czynność odkręcania 3. Ściągnięcie kół - 0,4 sek - wyjęcie koła, odsunięcie się z oponą na odległość pozwalającą założenie koła koledze. 4. Założenie nowych kół - 0,6 sek, ciężej trafić niż ściągnąć koło, więc czas nieco większy 5. Przykręcenie kół - 0,6sek. włożenie urządzenia dokręcającego + sama czynność 6. Opuszczenie podnośnika i odsunięcie się od bolidu. - 0,3 sek, bo bolid ma swoją szerokość, gdzie koleś z podnośnikiem musi przebiec Jeżeli by tak było czas by wyszedł k 2,6 sek i jak dla mnie nie ma szans na czas mniejszy, a ten byłby rewelacyjny! I tyle w temacie, choć i tak nie sądzę, by ktoś taki wykonał!
Przejdź do wpisu Red Bull wykonał pit stop poniżej 2 sekund?
03.03.2010 15:31
0
Podobno będzie można stawiać w zakładach sportowych, który bolid w jakim wyścigu rozleci się jako pierwszy. Najmniejsze kursy będą na Virgin, Lotus i Stefana. Niedaleko dalej Renault! Stawiajcie ludzie! Będą niezłe jaja... i będziemy bacznie obserwować co się dzieje na szarym końcu...
Przejdź do wpisu Campos przedstawi nowy zespół w czwartek
03.03.2010 15:25
0
Ten wyjazd do wyścigu na tych samym oponach co w 3 może okazać się nieco zdradliwy. Co jeżeli w kwalifikacjach była ładna pogoda, a w dniu wyścigu pada deszcz? Wtedy cała 10 rusza na slickach, a inni na deszczówkach? Niezłe jaja. Albo sytuacja odwrotna. W kwalifikacjach deszcz i opony deszczowe, a na drugi dzień słońce, a nasza czołówka startuje na deszczówkach? hahaha, dobre. To chyba musi być regulowane jakimiś dodatkowymi punktami dopuszczającymi zmianę opon. Tylko wtedy gdzie sens i gdzie logika z takim przepisem? Oni się już sami gubią, co by jeszcze zmienić... by namieszać sobie samym!
Przejdź do wpisu Podsumowanie zmian regulaminów F1 na sezon 2010
02.03.2010 16:12
0
a może chodzi o darmowe testy dla McLarena. Bo niby czymś muszą jeździć, a chyba najłatwiej będzie w McL. Do tego i jedni i drudzy zadowoleni, darmowe testy. Posadzą kolesia, młodego, raz za ich autkiem, a za chwile za zmodyfikowaną wersją. Porównają czasy poszczególnych okrążeń i już jest podstawowy test wykonany. I to pod egidą Berniego!
Przejdź do wpisu GP Prep dostało zielone światło od FOM
01.03.2010 23:21
0
Nie bardzo to wszystko rozumiem, a już na pewno co miał na myśli nasz Mistrz Świata. Teraz nie można tankować w trakcie wyścigu, więc jedziesz autkiem, którego ciężar jest w ogólnym rozliczeniu całego startu sporo większy, niż bolidem systematycznie dotankowywanym. Jeżeli w tamtym sezonie, jazda na 1 pit stop była strategią rzadko stosowaną, to co dopiero teraz, kiedy zużycie opon będzie sporo większe, właśnie przez większy ciężar bolidu. Jeszcze nikt nigdy nie jechał na 0 pit stopów, bo chyba tak można nazwać sytuację w której kierowca zjeżdża na jedyny pit stop po 1 okrążeniu. To jest prawie niemożliwe, chyba że w deszczu. Inna ewentualność to mega dobre opony na ten sezon, ale nie wydaje mi się aby aż tak poprawili opony. Jeżeli chodzi o Reno, Kubka, dyfuzor i ogólną ocenę testów, to naprawdę niewiele wiadomo. Mamy tyle domysłów i każdy z nich może mieć coś racji, albo kompletnie nic. Nawet sam Robert, który wie wiele więcej, ale tylko o sytuacji Reni, nie wie wiele więcej o innych. Nikt wie, co jak i kiedy testowała konkurencja, na czym się skupiała i dlaczego, a czego testować nie musieli, nie chcieli, bądź na co im nie wystarczyło czasu. Mnie niepokoi tylko jedno, dlaczego zmieniają aerodynamikę przez pierwszym wyścigiem, którego nigdy już przed nim nie przetestują. Po co więc testy, skoro nie testowali tego, czym pojadą... i to mnie boli, a oceny gdzie będzie Renia i gdzie Kubek zostawiam na wyścig... Oby do Bahrajnu!
Przejdź do wpisu Button: będziemy świadkami różnych strategii
01.03.2010 16:58
0
Jak FIA nie da zgody StefanGP na starty to będą "łosiami" i to tak ładnie ich nazywając. Nie ma żadnej pewności że w przyszłym roku USF1 wystąpi. Nie ma też żadnej pewności że ktoś w trakcie sezonu nie zrezygnuje, a jest team - StefanGP, którzy są zdeterminowani, chętni i gotowi. Dać im szansę! Takie moje zdanie!
Przejdź do wpisu US F1 chce zapłacić za swoją nieobecność?
26.02.2010 13:39
0
Dlaczego większość z Was uważa, że: 1. Jedyny team który się ze wszystkim nowinkami kryje to właśnie Renault? 2. Jedyny team który nie pokazuje 100% możliwości to właśnie Renault? Przecież to jest bez sensu. To niby po co brali by udział w testach, skoro nie testują tego co mają, a testują coś czego nie będą i tak używać? I kolejna sprawa.... Po co tyle gadki że szykują nowy pakiet aero. Jak myślicie, dlaczego szykują nowe aero? Wniosek może być jeden. Obecny nie spełnia ich oczekiwań. A jakie są szanse że ten nowy będzie spełniał? Żadne, bo nawet nie będą mieli go gdzie przetestować. Ten obecny też niby miał być dobry, i co? Szykują nowy. Wiadomo że to są testy, że coś się ukrywa, ale jednak każdy z teamów też jest sam ciekawy swoich możliwości, a tylko pojechanie na oparach choć kilku okrążeń da odpowiedź gdzie kto jest... Inaczej będzie to niewiadoma nawet dla teamów i samych kierowców. Tak więc wg mnie, porównanie najlepszych czasów ze wszystkich dni testów w Barcelonie może dać już jakąś odpowiedź.
Przejdź do wpisu Kubica rozpoczyna drugi dzień testów w Katalonii
25.02.2010 21:08
0
3. Musashi - dobre. To się uśmiałem. W takim razie na sobotę zaplanują przerwę między sezonem 2010 a 2011. A w niedzielę powinni zacząć testy na 2011 rok. A tak z ciekawości. Jest gdzieś stronka na której można przeczytać całkowity czas tych przejazdów Webera w tempie wyścigowym?
Przejdź do wpisu Red Bull zadowolony mimo drobnego problemu
25.02.2010 11:17
0
http:/www.youtube.com /watch?v=ZDnFiBVe0uM zobaczcie sobie, jak Lotus testował aerodynamikę i swoich labolatoriach... Tak trochę zmieniając temat, bo i tak non stop się na testach nie dzieje wiele, więc taka dygresja ;>
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
21.02.2010 21:32
0
Co ja mogę dodać. Jeżeli uznać zaprezentowane zdjęcia jako wiarygodne i w jednej skali... to rozstaw osi przedniej do tylnej najmniejszy ma RedBull. Potem jest Renówka, minimalnie większy od Renault ma Lotus i Williams. McLarem ma zdecydowanie największy rozstaw pomiędzy osiami. Co z tego wynika? Myślę że promień skrętu... Czym mniejszy rozstaw osi, tym mniejszy promień skrętu... więc miejmy nadzieję że przełoży się to na zwrotność samochodu... O oby Renault okazał się the best! Oby do Bahrajnu! Go Go KUBEK, trzymamy kciuki
Przejdź do wpisu Porównanie dotychczas zaprezentowanych bolidów
20.02.2010 15:41
0
Mam prośbę. Widzę że wiele osób chwali się tutaj swoją wiedzą dotyczącą wyników testów itd. Wklejacie czasy Kubicy i reszty. Chciałbym prosić byście wkleili jakieś stronki gdzie tą wiedzę można oglądać samemu Jedną z takich jest: http: //www.attwilliams.com/test-timings - usunąć spację. Proszę więc zapaleńców, chcących się dzielić tym co sami znaleźli, by inni także mogli mieć dostęp do tych informacji. No i na koniec, czy gdzieś można oglądać testy na żywo? Czy tylko pozostają nam cyferki z czasów okrążeń?
Przejdź do wpisu Rusza kolejny słoneczny dzień testów w Jerez
10.10.2009 14:08
0
13. fabian 2009-10-10 10:04:00 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) 7. fezuj Taaa agenci NASCAR i INDYCAR zapopią żeby nie było konkuencji na świecie :) A jak nagle słońce się rozpadnie i zapadnie ciemność zlodowacenie ziemi....? Wtedy będą jeździli tylko w Singapurze na oświetlonym torze.
Przejdź do wpisu GP Monako 2010 zmienia datę?
04.10.2009 13:03
0
Na serio taktyką jak zwykle nie zachwycili! Alonso, który tankował 1 okrążenie dalej jechał na 1 pit stop. Kubek mocno zatankowanym bolidem nie zachwycał, więc dlaczego nie zaryzykowali jazdy na 1 pit stop, bo było wiadomo, że na 2 pity nic nie zdziała... Trzeba być kreatywnym i asertywnym, a BMW tego nie ma!
Przejdź do wpisu BMW Sauber liczyło na więcej
03.10.2009 21:46
0
Ludzie, opanujcie się. Piszę po raz drugi komentarz. NIE MA ZNACZENIA KOLEJNOŚĆ POPEŁNIANYCH WYKROCZEŃ NA TORZE, WZGLĘDEM COFNIĘCIA. Przepisy mówią, że cofnięcie dotyczy POZYCJI STARTOWEJ, nie pozycji względem innych kierowców. Bez względu na inne okoliczności, jeżeli ktoś spada o 5 miejsc, to startuje 5 pól startowych dalej, a niekoniecznie to jest równoznaczne z przesunięciem o 5 kierowców co byli za nim. Pamiętajcie. PRZESUNIĘCIE DOTYCZY MIEJSC (PÓL) STARTOWYCH!!!!
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów
03.10.2009 13:38
0
Ludzie nie róbcie z siebie błaznów. Lista jest poprawna. Nie ma znaczenia czy będzie się odejmowało od dołu czy od góry. Przesunięcie dotyczy miejsca startu. Czyli zawodnik przesuwany z 5 pozycji spada na 10, czyli o 5 pozycji startowych. Nie ma znaczenia że przed nim będzie osoba z nawet z 12, 14 czy nawet 18 miejsca. Powtarzam, KARA TO PRZESUNIĘCIE MIEJSCA WZGLĘDEM POZYCJI STARTOWEJ, A NIE POZYCJI WZGLĘDEM KIEROWCÓW. Wg moich wyliczeń lista wygląda tak, ale widać Luizziemu nie wymienili skrzyni biegów. 1 S.Vettel Red Bull 2 J.Trulli Toyota 3 L.Hamilton McLaren 4 N.Heidfeld BMW Sauber 5 K.Raikkonen Ferrari 6 N.Rosberg Williams 7 R.Kubica BMW Sauber 8 A.Sutil Force India ( - 5 pozycji za zółtą flagę ) 9 R.Barrichello Brawn GP ( - 5 pozycji za zółtą flagę ) 10 T.Glock Toyota 11 J.Button Brawn GP ( - 5 pozycji za zółtą flagę ) 12 J.Alguersuari Toro Rosso 13 H.Kovalainen McLaren ( - 5 pozycji za skrzynie biegów ) 14 G.Fisichella Ferrari 15 S.Buemi Toro Rosso ( - 5 pozycji za zółtą flagę ) 16 K. Nakajima Williams 17 F.Alonso Renault 1:31.638 ( - 5 pozycji za zółtą flagę ) 18 R.Grosjean Renault 19 M.Webber Red Bull 20 V.Liuzzi Force India ( - 5 pozycji za skrzynie biegów )
Przejdź do wpisu Kolejność startowa i wagi bolidów
28.10.2008 09:50
0
Pamiętacie ubiegły sezon? Jak pięknie na Interlagos jechał nasz Kubek. Był jedynym który jechał na 3 stopy. Zapierdzielał jak mały autobusik. Szkoda że na koniec nie miał już nic z ogumienia, ale wyścig w jego wykonaniu był rewelacyjny! Powodzenia Kubek... A Ham, jedź, jedź Go Go Go prosto przed siebie, nawet kiedy zobaczysz pierwszy zakręt... Wal prosto przed siebie
Przejdź do wpisu BMW przed Grand Prix Brazylii
28.10.2008 09:43
0
Powiem Wam jedno, nie zawsze artykuły tutaj są ciekawe, ale czytam je zawsze z tego samego powodu. Po artykule dla poprawy humoru czytam komentarze! To co można się uśmiać czytając je to normalnie szok. Każdy ponurak powinien od nich zaczynać dzień. pozdro... A ode mnie. Myślę że McL prowadzi ciągle pracy bo szykują czołg, a nie bolid. Wiedzą że 14 kierowców na spokojnie są w stanie skasować "Chama-iltona" choćby za to, że jest taki jak jest!
Przejdź do wpisu Nowe skrzydło McLarena na Interlagos
18.10.2008 12:41
0
Nie ma się co łudzić... Cały weekend Kubica zmagał się z bolidem i na bank jak widać dobrze nie udało się zestawić. Nie ma co liczyć na nic, chyba że ekipa przed nim się wykruszy po niewyjaśnionych okolicznościach. Trening przed samymi kwalifikacjami pokazał tyle.. że kiedy inni pracowali nad przejazdami z obciążeniem większym w paliwo, BMW nadal szukało rozwiązań ustawień samego bolidu. Kapa totalna, myślę że nawet deszcze niewiele zmieni :( Choć na pewno więcej jakby miało być sucho, bo wtedy nawet punktu nie zdobędzie nasz "Kubek".
Przejdź do wpisu Kolejność startowa przed GP Chin
06.09.2008 16:54
0
Co oni mówią? Dobrze przygotowani do wyścigu? Zadowoleni z osiągów? Coś mi tu śmierdzi, ale chcą dać Robertowi pstryczka w nos, albo Robert ma sporo paliwa. Bo nie wiem jak można być zadowolonym po kwalifikacjach w których ich kierowca z większą ilością pkt i możliwością walki o III m. w ogólnej klasyfikacji zajmuje 8 miejsce! Chyba jest coś nie tak jakby należało!
Przejdź do wpisu BMW dobrze przygotowane do wyścigu
29.08.2008 13:00
0
Nie rozumiem tego. Wg kalendarza, teraz powinno być GP Włoch, na dodatek nie w ten weekend, a kolejny. GP Belgii zapowiedziane było na 13.09. Tak więc nie rozumiem, szczególnie że do dzisiaj F1 jest na testach we Włoszech. Może ktoś to wytłumaczyć?
Przejdź do wpisu Kierowcy BMW Sauber przed GP Belgii
10.05.2008 14:34
0
A ja myślę że BMW przemyślało ostatnie wyścigi. Gdy Robert był wyżej po kwalifikacjach i tak tracił pozycję przez słaby start. Myślę że problem sprzęgła nie został rozwiązany, więc postanowili dolać więcej paliwa, by wszystko nie toczyło się na starcie i żeby nie było jak ostatnio. Tylko teraz spróbują z bardziej zatankowanym bolidem. Myślę że Robert jest najbardziej zatankowany z czołówki. 0,4 sekundy straty do czwartego Rainkonena i więcej do każdego wyżej na to może wskazywać. Powodzenia, liczę na 2 miejsce!
Przejdź do wpisu Massa zdobywa 11 w karierze pole position
26.04.2008 15:29
0
A ja myślę że Nick ma bardziej zatankowany samochód od Kubicy. Kręcił dobre czasy na 3 treningu, więc raczej ilość paliwa wpłynęła na miejsce po Q3. To tyle jeśli chodzi o BMW. Porównując z innymi, sądzę że Robert ma więcej paliwa jak czołówka, ale tylko 1, max. 2 okrążenia. Na pewno najlżejszy w stawce będzie Alonso, natomiast i Pique i Nick wyraźnie najwięcej. Być może jadą na 1 tank, ale to się okaże w wyścigu!
Przejdź do wpisu Kwalifikacje dla Raikkonena
26.04.2008 12:43
0
*Statek bardzo dobrze pisze. Większość przeżywa nie wiadomo co. To był tylko i wyłącznie kolejny trening, różne zespoły sprawdzały coś innego i nad czymś innym pracowały. Jak kolega *Statek zauważył, Ferrari testowało dłuższe przejazdy, stąd ich dalsza odległość. BMW w końcu z przodu, ale to też może być zasługa obranej taktyki treningowej i tego co sobie założyli. Porównując siły dnia dzisiejszego dopiero Q2 może nam dać odpowiedź, kto gdzie jest. W Q1 najlepsze zespoły nie muszą się wysilać, w Q3 będą już bolidy do wyścigu zatankowane. Więc tylko i wyłącznie Q2 dzisiejszego dnia może dać odpowiedź kto jaki postęp zrobił, kto komu odskoczył, a kto nadrobił do innych. Powodzenia dla Roberta i trzymajmy kciuki!
Przejdź do wpisu BMW najszybsze w trzecim treningu
25.04.2008 15:52
0
Cholerka, jak ja bym miał mieć o 30 lat młodszą żonę... to musiałbym się chajtnąć z nowo narodzoną kobietą... i to jeszcze za kilka miesięcy :D Cóż ja bym z nią pierwsze 18 lat robił????
Przejdź do wpisu Briatore weźmie ślub
22.04.2008 17:06
0
Jeżeli ktoś chce wiedzieć przed wyścigiem, kto ile się poprawił, to jedynie Q2 może dać najbliższą odpowiedź. W Q1 najlepsi nie muszą się wiele męczyć. W Q3 wiele będzie zależało od dotankowania bolidu. Q2 jedynie może pokazać realia... Treningi wiele mogą nie wyjaśniać, bo to praca nad ustawieniami... Takie jest moje zdanie!
Przejdź do wpisu Ferrari spodziewa się ciężkiej walki w Hiszpanii
05.04.2008 14:18
0
PIękne kwalifikacje!!!! SUper pojechał, tylko mam obawy co do ilości paliwa :( Pewnie ma mniej o Ferrari, za to może dobrze wystartować i nie dać się im wyprzedzić i to już będzie coś, bo Ferrari nie zrobią sobie takiej przewagi czasowej jak w Malezji! Go Go Go Robert!!
Przejdź do wpisu Robert Kubica wystartuje jutro z pole position!
05.04.2008 09:41
0
@ jarko - to jest niemożliwe teraz do realizacji: 1. Jakby każdy miał 12 okrążeń i czas 1h to pomyśl. Najlepsi by zrobili przykładowo po 5 okrążeń i czekali, czekali i nagle na koniec każdy by zapragnął jeszcze poprawiać czas i na 3-5 min przed końcem wszystkie 22 samochody by się pojawiły!! A 2: Jakbyś widział rozwiązanie niedotankowywania? Chyba że zlikwidowaliby ten przepis, choć wydaje mi się że on jest akurat dobry bo nikt do końca nie wie kto ile w baku ma.
Przejdź do wpisu FIA potwierdza zmiany w przepisach
05.04.2008 00:09
0
Widzę z tego 2 wyjścia: 1 - jak kolega wyżej pisze. Przybliżyć linię końcową pomiaru czasu na tyle, aby bolid mógł spokojnie wyhamować i zjechać do boksu nie przejeżdżając tego wolnego okrążenia 2 - przy budowie nowych torów wziąć pod uwagę rozwiązanie, by pit stopy nie zbudować równolegle z linią start-meta a np 300-400m. za linią startu. Efekt, okrążenie dojazdowe byłoby zachowane (na rozgrzanie ogumienia) 300-400m po linii mety wystarczyłoby na wyhamowanie i wjazd do boksu nie przeszkadzając nikomu. Jakby się zdecydowali na budowę toru pod Moskwą może by skorzystali z takiej rady!
Przejdź do wpisu FIA potwierdza zmiany w przepisach
01.04.2008 10:13
0
Papa Mobile to ma być SAFETY CAR
Przejdź do wpisu BMW Sauber przed GP Bahrajnu
01.04.2008 00:58
0
Ale NEWS!!!!! Na oficjalnej stronie BWM-Sauber napisali że ROMAN ABRAMOWICZ wchodzi w F1 i BMW-Sauber. Wczoraj miał nabyć 51% udziałów za 200mln $. Powiedział że w ciągu najbliższych 2 lat włoży w team 1mld $. Panie i panowie, szykujmy się na pasmo sukcesów BMW. Z taką kasą będą mieli to, co najlepsze! pozdro
Przejdź do wpisu BMW Sauber przed GP Bahrajnu
31.03.2008 00:10
0
Borg, skoro jest jak mówisz... że Kubica nie mógł utrzymać rytmu jazdy Ferrari bo był bardziej zatankowany (na 4-6 okrążeń) dlatego tracił na każdym okrążeniu.... dlaczego więc nie zyskiwał po 1-2 sek na tych 3-5 okrążeniach, kiedy on jechał z prawie pustym bakiem, a Raikkonen i Massa mieli wtedy prawie full baki? I niby skąd na koniec wyścigu ta strata 20sek do Raikkonena? Więc myśl co piszesz!!!
Przejdź do wpisu Klien zadowolony z sukcesów BMW
30.03.2008 13:09
0
Myślę że Singapur się dobrze przygotuje do tego GP. Wiedzą że to będzie ich pierwsza i jedyna szansa, jak się nie pokażą z dobrej strony, drugiej szansy nie dostaną. Ja myślę że wielkim problemem nie będzie jazda w nocy, bo będzie tak mocne oświetlenie, jakby jechali w dzień! Problemem mogą być rażące reflektory po oczach kierowców. Mam jednak nadzieję że organizatorzy będą wiedzieć jak temu zapobiec!
Przejdź do wpisu Hakkinen uspokaja obawy przed nocnym wyścigiem
30.03.2008 13:03
0
Powiem Wam, rozumiem że poszczególne teamy będą narzekały i już narzekają na długi sezon. Ale o co chodzi w F1? Przecież oni nie ścigają się dla siebie, tylko dla ludzi oglądających i kochających F1. To praca wszystkich zatrudnionych tam. Na pewno zarabiają odpowiednie pieniądze. Dlatego ja uważam że wyścigów powinno być jak najwięcej. Niech będzie 20GP w sezonie. Przecież nie trzeba wielkiego zwracania na porę roku, bo ścigają się po całym świecie, a jak widać chętnych na organizację nie brakuje - jak USA, San Marino czy Imola. Do tego chęć budowy torów zgłaszają Rosjanie. Azja proponuje wyścigi nocne. Przecież to wszystko dla nas i o to chodzi. Zresztą zawodnicy też się lubią ścigać, teamy wygrywać czy sprawdzać się. Ja czekam z niecierpliwością na każdy wyścig i gehenna jaką jest oczekiwanie 2-3 tygodniowe na wyścig jest wielka!! Rozumiem że teamy muszą pokonywać setki km, żeby się przemieszczać pomiędzy kontynentami na kolejne GP, więc takie przerwy muszą być, ale wydłużenie sezonu np. od początku marca do połowy listopada chyba nie zrobi wiele złego, a da szansę na organizację innych GP. Zresztą nie widzę innej możliwości żeby dodawać kolejne GP, bo jak miały by powrócić w/w GP?
Przejdź do wpisu GP USA wróci w 2009 roku?
30.03.2008 12:52
0
Panie i panowie, wyluzujcie. To dopiero początek sezonu i naprawdę nie ma się co "napalać". Szczególnie że my - Polacy patrzymy pod kątem BMW i Kubicy. Spójrzcie jednak nieco szerzej. Co z tego że Heidfeld wykręcił najlepszy czas, skoro zrobił to kiedy 3/4 wyścigu Raikkonen jechał niezagrożony, jeżeli 3/4 wyścigu Kubica jechał niezagrożony. Zresztą wystarczy spojrzeć. 10 pierwszych okrążeń, jak bardzo samochody Ferrari uciekły Kubicy :-( A przecież nikt go nie blokował, jakby osiągi samochodu pozwoliły trzymałby się blisko, skoro tak nie było, znaczy że Ferrari ma dużo lepszy samochód. Podobna sytuacja była w Australii, tyle że z McLarenami. BMW nie umiał dotrzymać im kroku. Dlatego myślę że III miejsce wśród konstruktorów jest realnym do osiągnięcia wynikiem, co wyżej to wielki sukces! A pamiętajmy że w tym roku dużo lepiej prezentują się Toyoty, Williamsy, Renault z Alonso, więc środkowa stawka podniosła poziom swoich samochodów i to bardzo. Honda i Toro Rosso też mogą jeszcze namieszać w środkowej stawce. Wszystko wyjdzie po wyścigach w Europie! A my trzymajmy kciuki za Roberta i BMW.
Przejdź do wpisu Klien zadowolony z sukcesów BMW
18.03.2008 00:22
0
Ayrton Senna - to był mój ulubieniec w F1 i to jemu kibicowałem jak zaczynałem się interesować tym sportem. Szkoda że zginął tak tragicznie :( Oby wypadki śmiertelne i takie gdzie kierowcy tracą na zdrowiu się nie zdarzały.
Przejdź do wpisu Jackie Stewart: Hamilton nie dba o bezpieczeństwo w F1
17.03.2008 22:31
0
Zako po części ma rację. Bynajmniej jeżeli chodzi o jazdę na 3 pit stopy. Ale to się będzie brało pod uwagę, jeżeli będzie występowało duże prawdopodobieństwo zmian atmosferycznych: suchy tor - mokry tor. Wtedy lżejszym bolidem się będzie szybszym, no i będzie trzeba wjeżdżać zmieniać opony na tor suchy - mokry. Myślę jednak że nie nasza w tym głowa. Ja jednak jestem za tym żeby Robert dojechał do mety, a jak to się stanie to jestem pewny że będzie na punktowanym miejscu i chyba nawet wysoko - liczę na miejsce 3-5.
Przejdź do wpisu Szefostwo BMW przed Grand Prix Malezji
15.03.2008 12:47
0
Na 2 pit stopy? Przy panującej temperaturze w Australii? I zasadach że trzeba jechać na miękkich... Raczej wielcy ryzykanci pojadą na 2 pit stopy, o ile w ogóle ktoś się na taką taktykę zdecyduje... Uważam że 95% ekip pojedzie na 3, a co do Roberta to napisałem GORZEJ jakby mu przygotowali na 4, czego raczej bym nie chciał i się nie spodziewał, ale po tym jakie taktyki dobierali Robertowi w ubiegłym sezonie wszystko może się zdarzyć... Jak choćby ostatni wyścig w Australii, gdzie Robert jako jedyny zjeżdżał do bosku 1 raz więcej niż reszta i nie było to spowodowane defektem, tylko taktyką!
Przejdź do wpisu BMW Sauber po kwalifikacjach
15.03.2008 12:41
0
Jak nie chcesz być złym prorokiem to nie pisz takich rzeczy. Cieszymy się że Robertowi dobrze poszło i chcemy jak najlepiej, a że apetyt rośnie w miarę jedzenia to normalne że marzymy o jak najlepszej pozycji, szczególnie że w przygotowaniach BMW było wiele tajemniczości. Dlaczego się nie mamy cieszyć jak jest dobrze? Bo może być gorzej? Wiadomo, raz na wozie, raz pod wozem, co nie znaczy że nie można się cieszyć z drobnych sukcesów bo....... kiedyś może być gorzej! To tak jakby Polska nie mogła się cieszyć z III miejsca na MŚ w 1982 roku, bo potem miała nastać era 16 lat bez MŚ dla Polaków!!
Przejdź do wpisu Średnie kwalifikacje dla Williamsa
15.03.2008 12:27
0
ZbyszekB... nie wydaje mi się aby było jak piszesz. Miękka mieszanka najlepiej się spisuje na 1 bardzo szybkim okrążeniu, później spada jej skuteczność o wysoki %. Nie wydaje mi się żeby jadąc pierwsze pomiarowe okrążenie w Q3, gdzie miał czas ok 1:30:XX robił sobie miejsce na drugie, bo takowe rzeczy się robi przy okrążeniu dojazdowym. Jego tak słabe pierwsze okrążenie musiało wynikać z czegoś innego... Tylko z czego? Co do pit stopów, banko wszyscy co najmniej na 3... Gorzej jak np Robertowi przygotowali na 4... Być może ma niewiele paliwa i będzie startował na miękkich. Po przejechaniu 5-8 okrążeń zmieni na średnie... i już tylko takie będzie zakładał. Mam nadzieję że tak się nie stanie, ale wszystko okaże się już za 18h !!!
Przejdź do wpisu BMW Sauber po kwalifikacjach
15.03.2008 11:12
0
Myślę że wszyscy z czołówki pojadą na 3 pit stopy. Żaden z zespołów nie będzie ryzykował dłuższej jazdy na miękkich oponach. Jutro ma być jeszcze cieplej jak dzisiaj, a widzieliście jak szybko się zużywają miękkie... Zresztą dla Roberta to jedyne rozwiązanie z jego agresywną jazdą... Zastanawia mnie jedna rzecz, po co Robert pierwsze okrążenie pomiarowe w Q3 przejechał tak wolno? Miał chyba czas 1:30:XX. Przecież i tak już nikt nie mógł dotankowywać paliwa, więc nie wiem skąd taki czas. Może macie jakieś pomysły????
Przejdź do wpisu BMW Sauber po kwalifikacjach
14.03.2008 16:51
0
czyli na Maxa Kolanko - to brat bliźniak Kolonki, tylko ten siedzi w Austarlii
Przejdź do wpisu BMW-Sauber po pierwszych treningach