WIADOMOŚCI

#2 dzień testów- Hamilton dalej najszybszy
#2 dzień testów- Hamilton dalej najszybszy
Na torze pod Barceloną wszystkie zespoły oprócz Super Aguri kontynuowały dzisiaj intensywne testy przed początkiem sezonu, który nieubłaganie zbliża się wielkimi krokami. Podobnie jak wczoraj najszybszym kierowcą na torze okazał się Lewis Hamilton. Tuż za Brytyjczykiem uplasował się drugi z zawodników McLarena- Heikki Kovalainen.
baner_rbr_v3.jpg
Dopiero trzeci czas dnia, ze stratą prawie pół sekundy do lidera, uzyskał Kimi Raikkonen z Ferrari. Czwarty był Nico Rosberg z ekipy Williamsa, która w przedsezonowych testach wydaje się być bardzo silnym ogniwem. Za młodym Niemcem uplasował się drugi kierowca Ferrari- Felipe Massa, który nieznacznie wyprzedził... Giancarlo Fisichellę, prowadzącego dzisiaj nowy bolid Force India VJM01.

Warunki pogodowe na torze stopniowo się poprawiają. Dzisiaj temperatura powietrza dochodziła do 22 stopni Celsjusza, a temperatura toru nawet do 31. Rano kierowcom mogła przeszkadzać jedynie gęsta mgła.

Dzięki sprzyjającej pogodzie większość zespołów ukończyła swoje programy testowe, zakładające symulację wyścigu, kwalifikacji i ćwiczenia pit stopów.

Mimo lepszych warunków na torze w ciągu dnia pojawiło się aż siedem czerwonych flag, które przerywały sesję testową. Serię pechowych incydentów rozpoczął Robert Kubica, którego F1.08 po raz pierwszy zatrzymało się na 10 zakręcie toru o godzinie 9:24. Pół godziny później bolid Polaka odmówił posłuszeństwa dokładnie w tym samym miejscu toru.

Na pocieszenie pozostaje fakt, że takie zespoły jak McLaren, czy Ferrari także miały dzisiaj problemy. Na pierwszym zakręcie zatrzymywali się Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen, a na ostatnim Kimi Raikkonen. Kilka minut po godzinie 15 z powodu awarii bolidu Jensona Buttona, na torze wywieszono po raz ostatni czerwoną flagę.

Mimo początkowych problemów, Kubica przejechał dzisiaj ponownie sporą liczbę kilometrów, zbierając dla zespołu cenne dane i zajmując ostatecznie 8 miejsce. Nick Heidfeld zdołał dzisiaj wykręcić czas pozwalający zająć jedynie 15 pozycję.

Podczas dzisiejszych testów nie zabrakło niespodzianek. Rano, ku zdziwieniu fotoreporterów, w boksie zespołu Red Bull zjawił się Sebastian Vettel, który jak się okazało zastępował borykającego się z bólem szyi Davida Coultharda. Za kierownicą siostrzanego bolidu RB4 niemiecki kierowca zdołał wykręcić czas 1:22,558, pozwalający zająć 7 miejsce.

Mimo awarii technicznej popołudniu dobry czas uzyskał Jenson Button, który wraz ze swoimi kolegami z teamu Honda ostatnio kończył sesje testowe na ostatnich pozycjach. Dzisiaj Brytyjczyk znalazł się w pierwszej dziesiątce, zajmując 9 lokatę. Ze stratą prawie 0,3 sekundy do Buttona sesję zakończył na bardzo dobrej pozycji kierowca testowy Force India- Vitantonio Liuzzi.

Drugą dziesiątkę otwierał Kazuki Nakajima z Williamsa, który wyprzedził Jarno Trulliego i Fernando Alonso. Tabelę zamykali dzisiaj Mark Webber, Nelson Piquet i Timo Glock.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

120 KOMENTARZY
avatar
blazejzbaszyn

26.02.2008 17:44

0

wyniki testów nie napawają optymizmem.


avatar
Mistrzu

26.02.2008 17:44

0

A gdzie wyniki?? Martwi trochę że bmw nie goni czołówki (maci i ferrari) a musi się ciągle bronić przed renault i williams


avatar
granat88

26.02.2008 17:45

0

Mysle ze powod problemow zespolow jest takie ze testuja cos zupelnie nowego


avatar
AndrzejOpolski

26.02.2008 17:46

0

Hamilton podkręcił tempo będąc o ponad 1 sek szybszy niż wczoraj. Brawo dla Kovalainena, który dzisiaj był drugi. Drugi dzień testów i McLaren spisuje się świetnie :-) Ma rację Luca di Montezemolo mówiąc: "Wyczuwam za duży optymizm w stosunku do Ferrari w stwierdzeniu, że to jedyny zespół kandydujący do tytuł". To dobrze dla fanów F1, że najprawdopodobniej Ferrari nie zdominuje sezonu 2008.


avatar
condor2010

26.02.2008 17:47

0

Czemu nikt nie komentuje wynikow testow? pewie dlatego ze sie nie da tego komentowac bo to tylko testy. Tam sie robi takie rzeczy na tych testach ze Wam zwykłym smiertelnikom ( i mnie) nie wypada tego komentowac.


avatar
Qbus81

26.02.2008 17:55

0

Właśnie! Popieram AndrzejOplski! Przynjamniej widać, że Ferrari nie jest takie "o niebo" lepsze jak to wszyscy portkami trzęsą!!!


avatar
Kóba

26.02.2008 17:59

0

moim zdaniem te testy niczego nie pokazują (zresztą jak to testy)... popatrzcie na wynki toyoty, renault czy force india... nie wierzę żeby to było odzwierciedlenie rzeczywistej sytuacji :) ... nadal jestem pełny optymizmu jeśli chodzi o BMW Sauber, szkoda tylko tych awarii - nie wie ktoś co było przyczyną??! pozdr


avatar
djmarquss

26.02.2008 18:02

0

Kubika przez długi czas plasował sie na 5 mijscu, ale kierowcy wyjechali na szybkie kółko i spadł na 8, ciekaw jestem czemu BMW nie robi też szybkich kółek?


avatar
eMJ

26.02.2008 18:03

0

Ludziska to tylko testy, co z tego że MC uzyskało taki czas, dla przykładu żeby ostudzić wasze zapędy podam czas Massy z 22.02.2008 czyli w zeszłym tygodniu 1.20.508, po drugie dzisiejsze przetasowania zespołów w środku mówi jedno TO TYLKO TESTY.


avatar
kkarw

26.02.2008 18:03

0

Ogólnie jestem zadowolony tylko z dużego postępu Hondy. Ostatnio mocno wiatr wiał im w oczy, ale chyba już najgorsze mają za sobą. Pocieszające jest też to, że Robert jest zdecydowanie szybszy od Nicka ale z tego co widać walka może toczyć się co najwyżej o 5-6 miejsca, obym się mylił.


avatar
rafalwarda182

26.02.2008 18:09

0

to tylko testy, nie wiadomo przecież czy BMW nie jeździ z wieksza iloscia paliwa. Zobaczymy jak to bedzie sie ukladalo po rozpoczeciu sezonu.


avatar
matias

26.02.2008 18:29

0

kubica nie mial problemow mechanicznych, po prostu dwa razy wypadl z toru i to na tym samym zakrecie (zakret la caixa)


avatar
Kóba

26.02.2008 18:34

0

dzięki matias :)


avatar
Master666

26.02.2008 18:36

0

AndrzejOpolski: Zgadzam się z Tobą i się bardzo cieszę, że tak jest :-) Pozdrawiam!


avatar
condor2010

26.02.2008 18:40

0

Mam zdjecia Kubka i Nicka z dzisiejszych testow. Kubica dzis miał na czarno malowane przednie skrzydło - a przynajmniej jego połowę. Ciekawe czemu. Pewnie jezdza z Nickiem na roznych ustawieniach aero w zaleznosci od charakterystyki danego kierowcy.


avatar
haabeer

26.02.2008 18:42

0

Cały czas miałem przeczucie, że Heidfield nie potrafi jeździć bez trakcji. Teraz już jestem pewien.


avatar
mateo_f1

26.02.2008 18:47

0

KUB wypadl na zakrecie?? ciekawe kiedy ci sie to snilo :-)) nie pij wiecej kolego!


avatar
Marti

26.02.2008 18:48

0

Testy testami, lecz kawę na ławę dostaniemy dopiero w Melbourne i wtedy się okaże, który z dwóch czołowych teamów bedzie większym faworytem i czy Williams jest przed BMW (obawiam się, że tak będzie w Australii). Czy ktoś z Was posiada jakieś info, że jeszcze przed rozpoczęciem sezonu Martin Whitmarsh zostanie szefem McLarena, a Ron Dennis zostanie "oddalony" z teamu? Tak przynajmniej donosi dziś hiszpańska "Marca"...


avatar
bartek_s

26.02.2008 18:56

0

Kubica nigdzie nie wypadł z toru, tylko miał usterkę techniczną. Bez kontroli trakcji Kubica ani razu nie miał nawet spina....


avatar
Damian375

26.02.2008 18:59

0

Sebastian Vettel jeździ Toro Rosso :D Pozdrawiam


avatar
spoxman

26.02.2008 19:02

0

No niestety pisze dokładnie"bolid Polaka odmówił posłuszeństwa " oj bmw musi sie starac nad niezawodnoscia beemki wczoraj nickowi autko sie popsulo i dzis kubicy :/


avatar
matias

26.02.2008 19:07

0

no nie wiem , w komentarzach na live timingu z montmelo obserwatorzy opisali co widzieli, chyba , ze klamali :) http://directo.thef1.es/


avatar
tomek1994

26.02.2008 19:09

0

cytuję "Dzięki sprzyjającej pogodzie większość zespołów ukończyła swoje programy testowe, zakładające symulację wyścigu, kwalifikacji i ćwiczenia pit stopów" . gdzie jest mowa o jeździe na czas?


avatar
condor2010

26.02.2008 19:17

0

a symulacja kwalifikacji to nie jazda na czas?


avatar
tomek1994

26.02.2008 19:19

0

sory pomyla:D


avatar
tomek1994

26.02.2008 19:19

0

nie przeczytałem do końca xD


avatar
Smola

26.02.2008 19:20

0

Dobrze że dzieją się takie rzeczy na testach a nie w wyścigu. Awaria dla BMW może mieć pozystywny wpływ na cały sezon, bo będą wiedzieli co się dzieje. No chyba że nie będą w stanie tego zdjagnozować. Co do Hamiltona i formy Mclarena (oczywiście posiłkując się tylko testami) to jestem naprawdę zadowolony. Bo ukrócą się gadki, że Alonso wyciągnął Mcarena z doła dając 0,7 sec. Bzdura. Jak widać dają sobie wspaniale radę i bez niego. Piszę to, bo chyba nie każdy wie, że największą robotę w tym sporcie odwalają inżynierowie (taka prawda.) Można tu przewidywać do woli. Mi się nie chce. Wolę poczekać sobie do 4 nad ranem w Sobotę i zobaczyć :-) Pozdrawiam


avatar
Ron Dennis

26.02.2008 19:26

0

Chyba BMW Sauber popsuło całą robote KUBICY :( A ja sobie kupilem buty BMW za 300zł :)


avatar
Piotre_k

26.02.2008 19:34

0

Smola: jak awarie mogą mieć pozytywny wpływ na sezon? To, że wiedzą co się psuje? Rok temu też wiedzieli, a jak powiedział swego czasu Robert: każdy głupi wiedział. I jakoś wiele pozytywnego z tego nie wynikło


avatar
kuszner

26.02.2008 19:52

0

testy testami niby nie nalezy sie nimi przejmowac ale sorry cos jest na rzeczy ze chlopaki z bmw nie kreca dobrych czasow. niech nikt nie mowi tylko ze ukrywaja forme czy nie jezdza na maxa bo w testach chodzi przeciez o to zeby znalezc najlepsze ustawienia samochodu. a samochod jest ok wtedy gdy sie dobrze prowadzi i osiaga dobre czasy prawda?


avatar
fezuj

26.02.2008 19:55

0

Ron Dennis - a te buty masz z CT czy takie zwykłe (analogowe ) i czy podeszwę masz twardą czy z białym paskiem? :)


avatar
mateusz.1996

26.02.2008 19:59

0

Według mnie nejlepsi byli ci, którzy mieli najwięcej kółek, gdyż oni pracowali najięcej. A testy o niczym nie znaczą. To, że Rosberg był 4., to nie znaczy, że na koniec sezonu będzie na tej pozycji.


avatar
mpstir

26.02.2008 20:51

0

Patrząc na dzisiejsze wyniki testów możnaby powiedzieć, że Kubica stracił do Massy tylko 0,112 sek. To niewiele. Ale za to Fisichella z Force India stracił do Massy 0,003 sek i był lepszy od Roberta. Ciekawe, czy ten wynik Fisichelli był na oparach, czy z dużym zapasem paliwa. Liuzzi też nieźle-lepiej od Alonso i Heidfelda. Jeśli te czasy zrobili z zapasem paliwa, to widać od ubegłego sesonu sporą poprawę i mogą walczyć o miejsca w połowie stawki.


avatar
Znawca F1

26.02.2008 20:51

0

Jestem w 100% pewien że BMW jeździ na 70% możliwości swoich.piszą o tym na stronach niemieckich .


avatar
melnta

26.02.2008 20:57

0

Myślę, że jest coś w tym komentarzu Alonso. Dwa czołowe zespoły Fer i MC nie mogą sobie pozwolić na odpuszczenie czołówki. Muszą się tam regularnie pokazywać. Nie zapominajmy ze testy sa doskonałym narzedziem marketingowym .Taki "chłyt marketingowy" ;-). BMW zrobiło wystarczająco duży szum przy prezentacji. Teraz jest czas pokazać rezultaty, i nie koniecznie w trakcie testów. W podobnej sytuacji jest Renault. Obydwa zespoły jadą już od lata poprzednigo roku z nowymi modelami przy czym Alonso widzi juz teraz, że będzie im trudno dogonić BMW. Obym się nie mylił. Jeśli by tak nie było to po jakiego grzmota mają Alberta 2.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu