2009-03-27 GP Australii - #2 trening 06:30 - 8:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Rosberg | Williams | 1:26.053 | 36 |
2 | R.Barrichello | Brawn GP | 1:26.157 | 38 |
3 | J.Trulli | Toyota | 1:26.350 | 42 |
4 | M.Webber | Red Bull | 1:26.370 | 30 |
5 | J.Button | Brawn GP | 1:26.374 | 38 |
6 | T.Glock | Toyota | 1:26.443 | 42 |
7 | K. Nakajima | Williams | 1:26.560 | 33 |
8 | S.Vettel | Red Bull | 1:26.740 | 19 |
9 | A.Sutil | Force India | 1:27.040 | 29 |
10 | F.Massa | Ferrari | 1:27.064 | 35 |
11 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:27.204 | 32 |
12 | F.Alonso | Renault | 1:27.232 | 28 |
13 | G.Fisichella | Force India | 1:27.282 | 32 |
14 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:27.317 | 34 |
15 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:27.398 | 36 |
16 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:27.479 | 36 |
17 | H.Kovalainen | McLaren | 1:27.802 | 35 |
18 | L.Hamilton | McLaren | 1:27.813 | 31 |
19 | N.Piquet | Renault | 1:27.828 | 35 |
20 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:28.076 | 33 |
Kontrowersyjne dyfuzory dają przewagę w Melbourne?
Druga sesja treningowa przed Grand Prix Australii zakończyła się dominacją zespołów, które wybrały kontrowersyjny projekt dyfuzora. Najszybszym kierowcą na torze ponownie był Nico Rosberg z Williamsa, który w porównaniu do porannego wyniku, poprawił się o przeszło 0,5 sekundy.Na ósmym miejscu dzień zakończył Sebastian Vettel. Niemiec w pierwszej sesji treningowej miał awarię mechaniczną, a w drugiej na skutek własnego błędu wypadł z toru i zgasił silnik przedwcześnie kończąc swoje zmagania z ustawieniami auta.
Do pierwszej dziesiątki awansowali jeszcze Adrian Sutil i Felipe Massa. Kimi Raikkonen był 11, a kierowcy BMW Sauber, Nick Heidfeld i Robert Kubica zajęli odpowiednio 14 i 15 miejsce. Zespół BMW Sauber obok stajni Ferrari, Renault i McLarena w Melbourne używa systemu KERS, jednak nowy system ze względu na jego wagę, po przedyskutowani wszystkich za i przeciw został zamontowany jedynie w bolidzie Nicka Hedifelda.
Kierowcy McLaren drugą sesję treningową ukończyli na odległej 17 i 18 pozycji, a tabelę z czasami zamykał Nelson Piquet z Renault oraz Sebastien Buemi z Toro Rosso.
Jutro o godzinie 4:00 rozpocznie się ostatni przed sesją kwalifikacyjną trening. Zapraszamy.
komentarze
1. Raven89
Jak dla mne czasy mówią same za siebie.W pierwszej ósemce aż 6 zawodników z "podejrzanym" dyfuzorem - widać,że to rozwiązanie się sprawdza.Ale nie skreślałbym BMW,Ferrari,Renault i McLarena bo bardzo możliwe,że kryją się z formą.Wszystko wyjdzie na jaw już jutro w Q2.
2. troyanin
Czekam no wypowiedz Roberta, a potem na kwalifikacje, w tej chwili nie wiem nic.
3. rafam
Brawo Toyota a ten KERS to w du.. wsadzić. Mówiłem że zespoły które od razu założyły jazde bez KERS jepiej na tym wyjdą. Po treningach wynika tylko że dzieki temu łatwo wypaść z toru
4. Lord_Darnok
wyniki nie napawaja optymizmem ale polczekajmy do wyscigu
5. chlebak
Róznica miedzy Nico a robertem maleje a dwa Ferrari jest teraz nizej. Dyfuzory nie dadzą im przewagi , czekam na III trenig , w którym licze zę BMW bedzie juz w pierwszej 10 . Narazie jest dobrze
6. niza
mimo tych kiepskich czasów BMW jestem spokojna, w tamtym roku też tak było, a ja byłam wręcz załamana. Teraz wierzę w to, że BMW przygotowało się na tyle aby zajmować czołowe miejsca podczas wyścigów. A co do tych ekip z kontrowersyjnymi dyfuzorami to mnie to cieszy, że udało im się wykorzystać lukę w przepisach. Jak się okaże, że i wyścigu będą mocni to wielkie brawa
7. Piotr123
Jest słabo. Tym razem nie wierzę (szczególnie po "komunikatach" Roberta w 2 treningu) w ukrywanie formy BMW. Mam nadzieję, że się mylę. A dyfuzory rządzą...
8. rafam
chlebak a skąd wiesz że nie dadzą?. Ja myśle zupełnie inaczej.
9. dracool
W zeszłym sezonie dopiero 3 trening był pokazem prawdziwej siły BMW, więc czekam na wyniki ostatniej sesji. Jak na razie miejsce Hamiltona mnie zadziwia. Jeżeli zespoły oprotestowały dyfuzory, musi byc coś w tym.
10. antos05
treningi treningami............jutro o 8 po kwali będziemy mądrzejsi.Jeśli miałbym patrzeć na treningi to dyfuzory rządzą.Ale tak naprawdę sądzę że wyścigu nie ukończy sporo kierowców(masa uślizgów)--widział ktos opony toyoty--masakra.Ciekawie bedzie
11. rafam
A Masa znowu zaczyna hehe
12. TrueVanDal
Z jednej strony wiem, że to "tylko" treningi ale z drugiej, forma 3 czołowych zespołów zeszłego sezonu jest zastraszająco słaba. Szczególnie martwi mnie to co mówił Robert, że czuje się jakby nie prowadził bolidu BMW (O.o). Tak BTW: Force India przed bolidami BMW... Pozdro.
13. stormfly
@rafam: Kubica nie ma KERS i wcale się nie wychyla do przodu ;)
14. dziarmol@biss
Proponuję opanować "emocjonalność" niech sobie potrenują , ja czekam na kwalifikacje . Ciekawe jak wypadnie Mclaren? duża zagadka..
15. devonukkk
DYFUZORY SA NA TOPIE !!!! i KONIEC MARZEN RK o TYTULE !!! ;-(((
16. Blaz
O ile Robert i Nick mają ten sam program jazd i Nick ma KERS na pokładzie wynika z tego ze nie daje mu to specjalnej przewagi nad Robertem. Dalej ciężko powiedzieć co będzie się działo jutro. Pożyjemy zobaczymy. Pozdro
17. mpstir
Co można wywnioskować z dzisiejszych treningów? Właściwie dalej niewiele. Nie da się w 100 % powiedzieć, czy uzyskiwane czasy są odzwierciedleniem formy. Bardzo rozczarowało mnie BMW. Po wcześniejszych zapowiedziach Theissena można było liczyć, że w/g ich planu będą dominować. Zdobyli już spor doświadczenie w poprzednich sezonach. Nawet na przedzezonowych testach wykazywali niezłą formę, a uwzględniając taktykę ,,ściemniania", jaką mieli w ubiegłym roku, mieliśmy zaostrzone apetyty na dobrą pozycję Roberta Kubicy. Tymczasem dzisiaj bardzo duże wątpliwości dotyczące ustawień swojego samochodu miał Kubica. Polak podczas drugiej sesji treningowej mówił swoim mechanikom, że czuje się, jakby siedział w innym bolidzie. Stwierdził, że jego samochód zachowuje się bardzo dziwnie, że ma problemy z aerodynamiką, przyczepnością i sterownością. Kubica w swojej wypowiedzi był bardzo, bardzo rozczarowany. Biorąc pod uwagę szczerość Kubicy i jego flustrację z zachowania bolidu, niestety plan Theissena o zdobyciu w tym sezonie mistrzostwa świata będzie nierealny.
18. david9
Olewaliscie wiliamsa i toyote to teraz wielkie zdziwienie ze BMW kiespkie. Mclaten tez wbrew wielu opinii jednak jest słaby i nic na testach nie ukrywali. Jak narazie to te dodatkowe 80KM z KERSU w niczym niepomaga. W zeszłym roku było tak: jak BMW wysoko i dobrze na treningach to i wyscig sie układał a jak lipa w piątek to lipa całey weekend. Obym sie mylił tym razem.
19. devonukkk
po co KERS ? i wydatki ?? wystarczy dyfuzor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
20. antos05
devonukkk --bez podniety......idź do buków i postaw sporą kasę ze np.Rosberg bedzie majstrem -zapewniam Cię ze zmoczysz.Ochłodź główkę i poczekaj bo nawet jeszcze się weekend nie zaczął.Pozdrawiam
21. rafam
Tylko BMW było projektowane do jazdy z KERS
22. niza
mpstir "niestety plan Theissena o zdobyciu w tym sezonie mistrzostwa świata będzie nierealny" to mnie teraz rozbawiłeś :P
23. mic1992
ani Rosberg, Nakajima, Truli, Glock, Button, Barichello nie są kierowcami ktorzy mają na tyle mocne nerwy aby zdobyć tytuł Mistrza Świata, nie mówiąc o nerwach są w dodatku słabszymi kierowcami ok Kub, Rai, Mas, Ham. Więc nie zdobędą oni tytułu a walka o tytuł roztrzygnie się jak zawsze pomiędzu Kubicą, Ferrari i Hamiltonem
24. zibi55
BMW chciało wiedzieć gdzie są ??? Więc zobaczyli, środek drugiej połowy stawki.Mieli szanse w zeszłym sezonie i jej nie wykorzystali, więc teraz to się mści. I tak mają przechlapane wszystkie wyścigi, aż do powrotu do europy i wtedy, może poprawią bolid, bo inaczej to na koniec sezonu zamienią się z Forc India ( o mistrzostwo ostatniej pozycji ).
25. saint77
Jednak różnica pomiędzy Kubicą i Heidfeldem minimalna. KERS niewiele chyba tu pomaga, większy wpływ ma odpowiednie wyważenie bolidu. Wyniki sesji treningowej mogą być mylące, podczas wyścigu trzeba będzie przejechać 53 okrążenia bez zjeżdżania do pitstopu co dwa-trzy kółka. Przewagę będą mieli ci, którzy wywalczą wyższe miejsce na starcie i tu KERS daje ogromną przewagę. TYLNE dyfuzory Wiliamsa, BGP i Toyoty chyba jednak coś dają, skoro wszyscy są w czołówce z NAKAJIMĄ włącznie. Ale ja wierzę w Roberta, sądzę, że podczas sezonu poprawią bolid na tyle, że będzie w czołówce:)
26. toomaas
nie jestem przekonany co do tego czy faktycznie dają aż tak dużą przewagę...(oczywiście modlę się by tak nie było ;-) -ale jeżeli zobaczycie, jakie czasy uzyskiwali zawodnicy w treningach w 2008 roku... to zobaczycie, ze na pierwszym treningu RK był 7, ale jego strata do Raikkonena była ponad 2,1 s (z czasem 1:28.579), a na drugim treningu był 15 (z czasem 1:28.860), ze stratą ponad 2,3 Lewisa.... Oczywiscie, istotne jest, że w sobotnim treningu był pierwszy, a jego czas to 1:25.613... No i później pamiętamy drugie miejsce w kwalifikacjach... Więc - jak dla mnie nic nie jest na ten moment przesądzone... -mam nadzieję, że RK z inżynierami coś wyczarują... - bowiem inny dyfuzor + brak KERS... moze stanowic istotny hamulec. ps. Napewno tez, trzeba chylic czola przed ekipami, ktre znalazly luke w specyfikacji i teraz maja przewage... pytanie - czy faktycznie maja... ? ale to pokaza dopiero kwalifikacje. ps. Nie wiem czy pamietacie, ale na ostatnich treningach w Jarez Maclaren mimo (jak to wielu mowi) gorszej formy mial tempo w ostatnich dwoch dniach, takie jak ekipy z dyfuzorami...
27. Ra-v
LUDZIE OGARNIJCIE SIE... Wy juz wiecie ze BMW ma po tytule i tylko płaczecie jak to Robert ma zle... Zobaczcie ze Sutil jest przed Ferrari - nie mowi wam to nic ? bo mi duzo np ze czolowe teamy maja w d**e uzyskiwanie dobrych czasow... Tak samo juz jeczycie ze KERS g**no daje a ktos napisał ze powoduje uslizgi - nie KERS je powoduje tylko nieumiejętne korzystanie z niego... jak ktos wciska za nim wyjdzie dobrze z zakretu to sie nie ma co dziwic... poza tym nie wiadomo co kto testowal moze jedni dzsiaj testowali setup pod kwalifikacje a inni pod wyscig - tego nie wiadomo...
28. Split
Jakos to wszytko dziwne z BMW podczas testow bylo wszystko "ok" A tu nagle brak przyczepnosci i te jeszcze komunikaty Roberta !!!!!!!!!
29. mpstir
niza " ty jesteś spokojna o BMW. Może o niezawodność. Bo jak narazie, to czasy mają słabe. Jeszcze ta rozczarowująca wypowiedź Roberta Kubicy. Czyżby dalej ściemniali. Oby, ale raczej są w połowie stawki.
30. Morgoth
nie panikuj po pierwszym treningu mpstir
31. Ghosthunter
Brawo Wiliams! nareszcie zaczął być konkurencyjny. Oby tak jutro, tylko Roberta i Ferrari szkoda.
32. zibi55
saint77 - Jeżeli uda im się poprawić bolid w ciągu sezonu ( w takim okresie czasu jak nauczyli Nica dogrzewać opony ), to nie wrócą nawet na pozycję z zeszłego sezonu. Jednym słowem BMW dało dupy i do powrotu do europy będą grzali tyły - Q3 będzie cudem.
33. Morgoth
jesli to kwestia dyfuzorów to na nastepny wyscig wszyscy będa je miec
34. stalowy22
kiedyś Paweł Kukiz śpiewał taką piosenkę:
"wyluzuj Janek i nabij tubę" i wydaje mi się że gdy przyglądamy się tabeli powyżej widzimy pewną zależność jak dla mnie wskazującą doskonale, że ściemniają...
a mianowicie:
Ferrari, Maki i BMW po dwa bolidy obok siebie??? :)
czyli cała poprzednio sezonowa czołówka się bawi w mydlenie...ja to tak odczytuję!:)
35. pietiaf1
znaczy sie dyfuzor działa poprawnie na czasy
36. Piotr123
Zastanawiam się gdzie jest Andrzej Opolski... Podobno na BBC mówili, że McLaren dostał jakieś paczki ze sprzętem... ANDRZEJ ! ZAWIOZŁEŚ IM DYFUZORY ???
37. thrakatuluk
Jeśli N.Heidfeld i R.Kubica realizowali dzis ten sam program testowy to jestem spokojny.. Prawie identyczny czas bez KERSu. Mniejsze zużycie oponi niezawodność R.K. Zacieram ręce na wyścig.
38. Shallan
F1 się kończy. A wszystko przez starego dziada Ecclestone'a. Bo jak to jest, że jedne zespoły otrzymały informację, że dyfuzor jest ok, a inne że nie i zrezygnowały z tego rozwiązania? Przy okazji sprawy z wprowadzeniem medali mieliśmy przykład, jak Ecclestone wkręca ludzi - powiedział Mosleyowi, że wszyscy zgodzili się na medale, co oczywiście okazało się nieprawdą. Jaki Ecclestone miał cel? Oczywiście dbanie o własne interesy. Chce przyciągnąć nowe branże i sponsorów z mniejszym budżetem do F1. Do tego potrzebne są mu zespoły "niefabryczne" (Toyota jest w gronie używającym lewe dyfuzory po znajomości - powiązania z Williamsem), które nie dysponują takim zapleczem i kasą, jak wielkie teamy fabryczne, a mimo to osiągają sukcesy. Wszystkie ostatnie ruchy Ecclestone'a mówią wyraźnie, że chce zrobić z F1 taki trochę lepszy karting, gdzie na jednakowych pod względem technicznym bolidach niedługo zobaczymy loga producentów podpasek, proszków do prania i pasty do zębów. Zadowolony Ecclestone będzie zgarniał jeszcze większą, niż do tej pory, kasę - co oczywiście jest jego świętym prawem - to jego cyrk. Ale dla niego już oprócz kasy nic się nie liczy i to jest największe zagrożenie dla F1.
39. alepski
ehhh po dzisiejszej nieprzespanej nocy, podczas ktorej obejrzalem oba trenningi na BBC mogę powiedzieć jedno: można z takich treningów wywnioskować wiele ciekawych rzeczy ale pod warunkiem, że się je ogląda a nie patrzy tylko na wyniki. Np: z tego co wiem czołowe rezultaty były uzyskane na super miękkiej mieszance podczas gdy BMW jeździło chyba cały czas na średniej (nie jestem pewien, bo jednak pikseloze miałem:/). Trochę zmienia to spojrzenie na wyniki, co? Inna ważna kwestia to to, że w trakcie drugiej sesji znacznie spadła temperatura toru i w związku z tym wszyscy się ślizgali - a takie warunki będą prawdopodobnie podczas wyścigu. Robert mówił przez radio, że ślizga się wszędzie i że to jest chyba jakiś inny samochód :P Tak samo Heidfeld podobno narzekał, a nawet bardziej. Wtedy pomyślałem, że BMW nie powalczy ale zaraz się okazało, że wszyscy narzekają i się uspokoiłem, bo faktycznie nikt nie był wstanie poprawić swojego czasu. BTW komentatorzy BBC wspomnieli też przy wcześniejszej sesji, że teraz będziemy słyszeć częściej rozmowy pomiędzy kierowcą a zespołem ponieważ na torze nie będzie dozwolone używanie prywantego kanału.
Kolejna kwestia to te nieszczęsne dyfuzory. Ponownie powołam się na tych komentatorów, bo mówili o tym, że zespoły prawdopodobnie dlatego tak krytykują tą interpretacje przepisów bo wiedzą, że jednak sporo trudniej będzie im upodobnić własne dyfuzory do tych krytykowanych niż by się to mogło wydawać.
40. barthezw
Chyba wszyscy pamiętamy treningi BMW w 2008 było jeszcze gorzej niż teraz,a później w sobotę na 3 treningu swa najlepsze czasy i 1 linia dla Kubicy.
41. zdun74
Czasy i miejsce w treningu nie są zbyt istotne . Robert mówił o tym wiele razy .Martwi jednak wypowiedź Kubicy o bardzo małej przyczepności bolidu . W poprzednim sezonie Robert faktycznie w pierwszych dwóch treningach był daleko ale nie przypominam sobie takiej wypowiedzi o bolidzie podczas treningów .
42. raweck
Dla przypomnienia sesje kwalifikacyjne z zeszłego roku w Australii:
http://tinyurl.com/cvwbj5
http://tinyurl.com/c9whv9
http://tinyurl.com/d45pgf
43. alepski
No dobra ale nie przypominam sobie, żeby Robert aż tak bardzo narzekał na brak przyczepności (ale z drugiej strony ja wiele rzeczy nie pamiętam :D między innymi nie pamiętam tego czy oglądałem wtedy trenningi). Generalnie powiedziałbym, że faktycznie wszystko okaże się jutro i że nie ma co patrzeć na wyniki z zeszłego roku, to już przeszłość. Osobiście uważam też, że w tym wyścigu jednak dyfuzory będą dominować i póki inne zespoły nie skopiują tego rozwiązania (a cholera wie ile to może zająć) póty ta sytuacja się utrzyma... obym się mylił :/
44. Piotr123
@alepski - BMW jeździło na supermiękkiej (przynajmniej w 2. treningu, 1. nie oglądałem). Najpóźniej w Europie wszystkie "czołowe" zespoły będą miały nowe dyfuzory ( no chyba , że jednak okażą się nielegalne). Theissen przebąkiwał coś , że mieli (mają) specyfikację bolidu z nowym dyfuz. ale mogą jej użyć najwcześniej w 3 wyścigu. Nie byłbym jednak bardzo zdziwiony , gdyby trochę nowych dyfuzorków wysypało się wcześniej (może nawet jutro ?).
45. leo_
Ja bym KERSU nie skreślał, szczególnie na szybkich torach. Ale to, że BMW jest wolne z KERSEM czy bez to fakt. Coraz trudniej mi uwierzyć w ściemę, ale gorzej chyba już być nie powinno. Z drugiej strony świetnie, że Wiliams, BGP i Toyota, są dobre. Co do Williamsa, to w końcu pobił czas BGP na ostatnich testach przedsezonowych. Co potwierdził dzisiaj na treningach. W dłuższym terminie, dalej liczę na BMW, ale generalnie wydaje się, że układ sił się zmieni. I bardzo dobrze.
46. kedzier
JA w swojej calibrze 1,3 bez turbo zamontowałem ten system KERS i widzę znaczoncą poprawe .... Czemu Robert sobie tego nie wsadzi ... ? ? ?
47. alepski
@Piotr123 no być może jeździli na super miękkiej ale raczej nie w pierwszej części drugiej sesji kiedy tor był niby jeszcze "ciepły". Co do dyfuzorów to na pewno wszystkie stajnie ostro pracują nad dyfuzorami tak na wszelki wypadek tylko no nie wiem czy jest dozwolone zmienianie takich części w trakcie weekendu? Jeszcze jeden motyw zaczerpnięty od komentatorów BBC: jak myślicie ile przednich skrzydeł padnie łupem startu wyścigu?:D wiekszość obstawiała ~5, ja mówię, że może być tego więcej:D
48. malin1987
jak patrze na niektóre komentarze, to mam wrażenie, ze niektórzy tutaj zaczeli oglądac F1 w polowie 2008 roku.. treningi, szczególnie te pierwsze NIC nie mowią !!! Kazdy ma inny program, a czołowe zespoły nie patrza na czasy, tylko na to jak dobrze przygotowac sie do wyścigu !! Owszem martwia troche narzekania Roberta, ale po to są treningi, zeby eliminować błedy. Kubica zreszta przed sezonem sam wspominal, ze samochod dobrze reaguja na zmiane ustawien, wiec chyba nie myślicie ludzie, ze nagle w Australii cos mu sie odwidziało, i przestał reagowac na zmiany? ;) jutro juz o 5 bedziemy wiedzieli o wiele wiecej, a o 8 praktycznie wszystko. Stawiam, ze Oba BMW bez problemu wejda do Q3, podobnie jak Ferrari.
49. Luzman7
w czasie 2 treningu Robert mówił ze czuje się jak w nie swoim bolidzie , czyżby zasłona dymna czy znowu mechanicy się "postarali" i "poprawili" ustawienia?? :-(
50. Kojo
Wiem, że nic nie wiem, a moje jedyne spostrzeżenie, to takie, że Ferrari i BMW mieli długie przejazdy na różnych oponach, a co ro oznacza, nie wiem może porównywanie opon, a może zachowanie bolidu przy różnym obciążeniu paliwem. Naprawdę nie wiem, ale jutro będę wiedział więcej, a w niedziele przekonam jak to jest naprawdę z formą zespołów.
51. hipcio
robert powiedział, ze ktoś mu zamienił bolid bo tak sie słabo prowadził, vettel stracił prawie 1,5 godziny, szkoda mógł ten czas wykorzystać na testy, ogólnie wyniki testów bardzo zaskakujące...
52. Blaz
Ra-v całkowita prawda !!
Przestańcie lamentować że to koniec BMW czy Ferrari te zespoły maja duże doświadczenie wiec powoli. Po co mają silniki zajeżdżać pamiętajmy ze w tym sezonie mają tylko 8 do dyspozycji. Proszę powściągnąć emocje i zachwycać sie samym sportem.
53. leo_
Cenne uwagi toomaasa. Czas 1.25.6 to czas, z którym będziemy porównywać czasy z tego roku. Też pamiętam, że w pierwszych treningach BMW się nie spisywało w 2008, a w trzecim pokazywali, na co ich stać. Ale teraz ta wypowiedź Roberta o tym, ze bolid się nie prowadzi, jest dziwna i zastanawiająca, w świetle tego, co mówił o bardzo dobrej ustawialności bolidu w testach przedsezonowych. Stąd moje pytanie, jak bolid, sprawdzany wcześniej na różnych torach sprawuje się dobrze, a tu nagle nie. Nasuwa się myśl o ściemie, no ale...... Tak czy siak, sprawa jest tajemnicza i intrygująca.
54. hipcio
cała czołówka olewa sobie te treningi, a słabsi szaleja, nieżle by było gdyby tak wyglądały wyniki kwalifikacji...
55. alepski
@malin1987 tu się do końca nie zgodzę bo fakt - same wyniki wiele nie mówią ale treningi jako całość mogą powiedzieć coś więcej jeśli ktoś potrafi obserwować i wyciągać wnioski. A co do tego "odwidzenia" to tak, brzmiało to tak jakby bolid przestał reagować na ustawienia i z tego co pamięam to Robert powiedział to wprost, że bolid nie reaguje na zmianę ustawień. To nie jest zbyt pocieszające. Zobaczymy co powiedzą kierowcy i kierownictwo po dzisiejszych treningach.
56. Piotr123
@leo_ Jak widać każdy zespół ma swoją strategię "ściemniania". Brawn GP na testach ściemniał że jest dobry, BMW ściemnia , że jest kiepsko, itd. Mam nadzieję , że w chociaż w kwalifikacjach, albo w wyścigu przestaną wszyscy ściemniać.
57. Blaz
Może bolid Roberta nie reaguje na ustawienia bo jedzie bez KERS <lol>
58. alepski
@leo_ fakt, brzmi to trochę jak ściema ale tak jak widziałem, to było wiele uślizgów i np Burdais też strasznie narzekał na przyczepność, powiedział prawie to samo co Robert, więc faktycznie mógł być problem z przyczepnością ale to nie znaczy, że tylko BMW ma ten problem i że będzie z tego powodu w ogonie.
59. hot dog
2009-03-27 09:22:30 leo_ Ale co by mialo dać BMW takie zagranie tj. takie opinie kierowane do inzyniera??Wg mnie jest problem pomimo, ze porownując zeszly sezon gdzie czasy w piatek byly rowniez slabe powinnismy byc spokojni....
60. Kimi Rajdkoniem
Tak jak w zeszłym sezonie Rosberg się pręży na treningach. Po drugie, to Williams jako pierwszy testował auto z nowym spoilerem. Po trzecie: róznica czasu między Robertem bez KERS a Heidfieldem z KERS jest minimalna. Bolid bez KERS się nie prowadzi? Dziwne..
61. saint77
pamiętajmy, że trening to trening. Sądzę, że podczas jutrzejszej sesji Q bolidy z KERS będą jednak w czołówce, natomiast sam niedzielny wyścig przyniesie kilka niespodzianek. Liczę na Roberta i jego równy wyścig.
62. alepski
no jak widać nie bez powodu włodarze BMW Sauber zastanawiali się czy użyć KERS czy nie. Jak widać faktycznie korzyści nie są aż tak dominujące. Przynajmniej jeśli chodzi o czasy okrążeń ale przecież KERS miał chyba przede wszystkim pomóc przy wyprzedzaniu.
63. leo_
Fakt, jeśli jest tak jak pisze alepski ( wszyscy od pewnego momentu się ślizgali), to rzeczywiście stawia w nieco innym świetle (choć oczywiście nie na pewno) wypowiedź Roberta . Faktem jest też, że w 1 treningu (choć czasy były gorsze, co też jest wytłumaczalne) takich narzekań chyba nie było. Czyli nagle jakby w 2 treningu coś się podziało na torze, bo chyba raczej wszyscy się ślizgali (a Bariccello w końcówce nie pobił swego czasu, choć bardzo chciał).
64. Piotr123
@sain77 Zgadzam się co do niespodzianek. Natomiast równe tempo wyścigowe może być niewystarczające w przypadku wielu neutralizacji. Mam nadzieję , że robertowi nikt nie "utrze nosa na starcie". Jeśli dojedzie bez przygód do mety , to mimo wszystko powinno być nieźle.
65. ret77up
Posłuchajcie, g...o się przelewa jak widzę co poniektórzy znawcy f1 (od dwóch sezonów) plotą na temat wyników 1 i 2 treningu. Każdy team od lat maskuje się aż do kw. z mocą bolidu. Może gdybyśmy znali czasy z poszczególnych odcinków, wtedy można by było pogadać - tak jak powiedział cytowany już wczesniej tu Kubica- Jutro skończy się całe Bla Bla Bla
66. leo_
Może rzeczywiście bolid BMW się gorzej prowadzi bez KERSa, jak pisze Biaz? Może coś w tym jest.
67. alepski
jeden z komentatorów (wydaje mi się, że tym razem był to Coulthard) jako przyczynę tych uślizgów/kiepskiej przyczepności, wskazywał obniżoną temperaturę toru (w końcu w Australi jest jesień a pod koniec sesji słońce już powoli zachodziło)
68. alepski
ret77up to wytłumacz mi o wielki znawco jaki cel miałoby to maskowanie? hm? może to co odbierasz jako maskowanie jest po prostu testowaniem długich przejazdów? I powiedz mi dlaczego w zeszłym roku Ferrari jakoś się nie maskowało?
69. saint77
@Piotr123: mam nadzieję, że jeśli Robert z jakiegoś powodu nie zakwalifikuje się do Q3 a wiele na to wskazuje, to pojedzie na 1 pitstop. Taka strategia pozwalałaby mu powalczyć o miejsca w pierwszej ósemce. Sądzę, że wszystkie bolidy z KERS w wyścigu wypadną nie najlepiej, pojadą na 3 pit-stopy. Za 3-4 wyścigi sytuacja może się odwrócić.
70. Piotr123
@ret77up nie tylko tacy "starzy wyjadacze" jak Ty mają prawo "pleść" na temat treningów. BTW o jakie "odcinki" chodziło szanownemu ekspertowi ?
71. alepski
saint77 hmmm nie wiem czy widziałeś opony a raczej to jak bardzo się zużywają... szczególnie te super miękkie... ja widziałem i wyglądało to masakrycznie i biorąc to pod uwagę to myślę, że jednak taktyka jednego pit stopu nie byłaby takim dobrym rozwiązaniem:/ w każdym razie ja wierzę, że do Q3 BMki wejdą
72. władek
Wy tu wszyscy o dyfuzorach, a ja chcę zapytać o KERS. Kto ma mechaniczny? Bo taka zabawka daje jeszcze coś? Efekt żyroskopu od koła zamachowego, dodatkową siłę stabilizującą bolid w zakrętach. I tylko dla tego efektu warto GO mieć. Pracuje przez CAŁY wyścig, a nie przez kilka sekund na okrążeniu jak elektryczne. :)))))
73. alepski
władek z tego co mi się kojarzy to Williams jako jedyny pracował nad takim KERSem ale nie użyje go tutaj w Australi.
74. Lukasz_M85
Ja tam jestem sceptyczny co do formy dzisiejszych zwycięzców na treningu, nie wiadomo ile mieli paliwa w bolidach. Pamiętajcie że w zeszłym roku też tak było że na treningach osiągali dobre czasy a w wyścigu kończyli poza punktowaną 8-ką. Oby tylko BMW się poprawiło a Nick nawet z kers nie daje rady Robertowi :)
75. prezes_adam
ret77up wejdz sobie na www.f1.com i zobacz wszystkie czasy z poszczególnych sektorów.
Trzeba przyznac że nowe dyfuzory daja przewage.
76. Piotr123
@saint77 zgadzam się , że bolidy z KERS będą lepsze w kwalifikacjach, za to w wyścigu będą miały gorsze tempo. Ale czy da się wyprzedzić bolidem bez kers bolid z kersem na tym torze?Szansa dla bolidów bez kers w mniejszej liczbie pitstopów, ale nie wiem czy Robert pojedzie na 1 pitstop. No i te cholerne sejftikary :(
77. prezes_adam
Jedno jest pewne, wszystkiego dowiemy się juz w niedziele:)
78. tremam
mpstir widać że chyba od niedawna interesujesz sie F1. bo jeżeli wnioski o tym że BMW nie zdobędzie tytułu w tym roku opierasz na dzisiejszych 2 treningach to możesz sie bardzo zdziwić. jedyne co jest prawie pewne na tą chwile to to, że Buoemi musi sie jeszcze dużo nauczyć i że McLaren ma kłopoty bo nie są teamem który wali jakąś ściemę na treningach przeciwnie do BMW. A jeśli dyfuzory okażą sie strzałem w 10 to na następne GP wszyscy będą takie mieli. pozdrawiam
79. Kimi Rajdkoniem
narzekania ROberta są wg mnie zależne od doboru opon przez Bridgestone. Tzn na średniej mieszance przyczepnosci może nie być tak duzo jakby tego oczekiwał. Poza tym jutro w QAL tor będzie juzsolidnie nagumowany więc powinno być ok. Co do tempa wyścigowego: bolidy z KERS maja ok 80KM więcej, natomiast ważny jest moment obrotowy. Silniki F1 generują go w granicach 350-400Nm, czyli tyle ile duże Diesel. Kers daje ponad 20% wiecej momentu obrotowego. Mocy w granicach 10%. Wartość momentu obrotowego silnika w systemie KERS nie jest limitowana więc mogą się pojawiać spore róznice
80. Jack1939
Robert bez KERS:o( Czyli nie da się dopasować balansu dla jego bryki powinni mu obciąć nogi w kolanach ,czego sie nie robi dla kariery.To byl żart ale serio nie wierzę w słabosć BMW ,Ferrari itd to ściema aż jedzie na kilometr
81. Shallan
@Kimi Rajdkoniem - dokładnie o to chodzi - moment obrotowy to podstawa przy przyspieszaniu, moc to prędkość maksymalna. Te zależności są bardziej skomplikowane, ale w dużym uproszczeniu tak to właśnie wygląda.
82. ret77up
saint i alepski nie uważam się "starego znawcę" ale nie chce mi się wierzyć że wszyscy pokazali dziś wszystko. Każdy kto się przygląda od lat, wie że zazwyczaj wiadomo było na co można liczyć w trakcie zbliżającego się sezonu- takich przetasowań w regulacjach i specyfikacji teamów jeszcze nie było!!! Moim skromnym zdaniem: widac, że niewątpliwie dyfuzory dają przewagę- co nie oznacza, że Ferrari czy Bmw nie będa walczyły o podium, szczególnie Massa i Heifeld- . ciekawe jest równiez jak się spisze wspomniany Williams z mech. kers
83. Lukasz_M85
koledzy a może wiecie gdzie można oglądać sesje treningowe? bo mam polsat ale trening jest tylko na polsat sport/exstra a tego kanału nie mam ;)
84. władek
Jeżeli chodzi o BMW, to jest poprawa. W zeszłym roku I i II trening 2 sekundy straty do pierwszego, a dzisiaj tylko 1,7s. W sobotę było super, a więc do jutra.
85. orinocoPL
po wypowiedziach ekipy Bmw po treningach jakos sie nie martwie. gdyby bylo cos nie tak to przewazalby pesymizm w wypowiedziach-a tu nic. pozyjemy zobaczymy...
86. Piotr123
2009-03-27 10:11:39 ret77up - Cieszę się , że już Ci nic nie przelewa.
87. Shallan
No i jeszcze jedna sprawa - nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie na treningach katował silnika, który ma wytrzymać 3 GP
88. ret77up
Shallan trafiłeś w 10
89. alepski
A czy czasem na treningi nie mają innych silników? Poza tym chyba żeby w pełni np ocenić zużycie opon jednak trzeba chyba pojechać na maxa? ehhh już mam dość tych spekulacji:D niby to fajne... ale za dużo niewiadomych:P ja chę już Q!
90. tom12333
Myślę że Ra-v może mieć rację. Być może słabsze zespoły cwiczą żeby jak najlepiej czasowo wypaść w kfalifikacjach i zająć dobre miejsce na starcie. Może ferrari Mclaren i bmw chcą się skupić na wyścigu, na długich przejazdach... kto wie... miejmy nadzieję że tak jest. Nie ma co zgadywać, trzeba poczekać a wtedy się przekonamy;)
91. kondzio
Jak czytam te komentarze to mnie słabi........
Jesteście bandą 15-latków czy jeszcze gorzej?
Nie pamiętacie już, że BMW pokazało prawdziwą formę dopiero w 3 treningu? Nie pamiętacie, że mają manie ukrywania się?
Co do dyfuzorów to na pewno dają dużą przewagę, jak twierdzą mechanicy RedBull'a lub TorroRosso(nie pamietam) ok 0,5 s to tak jest bo to są znawcy tematu a nie jacyś laicy tutaj się wypowiadają, że wg niego dyfuzory nic nie zmieniają...Jak do tego doszedłeś Scherlock'u?
A najlepszy komentarz jaki przeczytałem: "(...)plan Theissena o zdobyciu w tym sezonie mistrzostwa świata będzie nierealny"
Ludzie sezon ma 18 wyścigów, a wy już wszystko wiecie?
92. szymontaz
Kur juz oceniacie ze BMW niema szans zalosne
93. saint77
Jeszcze co do KERS i wyprzedzania: nie sądzicie że bolid bez KERS ma jednak szanse na wyprzedzenie bolidu z KERS-em np. w sekwencji ciasnych zakrętów? Chociaż można wówczas wcisnąć guzik i użyć KERS to chyba na zakrętach nie jest to wskazane. Czy w takim przypadku nie ma większego znaczenia lepsze wyważenie bolidu, jakim dysponuje właśnie bolid bez KERS? Dodatkowo: załóżmy że do takiej sytuacji dochodzi w połowie wyścigu, gdy bolid z KERS ma mocno zużyte opony i jeszcze min. 2 pitstopy przed sobą. Wyprzedzenie go w sytuacji jak podałem powyżej jest całkiem realne. Naprawdę uważam, że o wyścigu decyduje suma przejechanych wszystkich okrążeń a nie tylko czas jednego testowego na treningu. Poza tym do wyścigu jeszcze dwa dni, może coś poprawią w bolidzie Roberta. Każdy kto wie coś o F1 wypowiada się o Kubicy jako kierowcy, który potrafi wycisnąć 100% z bolidu którym dysponuje. Potwierdza to niewielka różnica pomiędzy KUB i HEI podczas dwóch sesji treningowych. Pod warunkiem, że HEI nauczył się korzystać z KERS, bo sadzę, że polega to nie tylko na włączeniu przycisku - trzeba wyczuć odpowiedni moment. Odnośnie komentarza o 'znawcach od dwóch sezonów": chociaż żadnym znawcą nie jestem to pasjonuję sie F1 od lat 80-tych, kiedy Ayrton Senna i Alan Prost rywalizowali ze sobą w różnych lub tym samym team-ie. Miałem przyjemność obejrzeć wyścig na Monzy, więc uważam, że każdy ma prawo do komentarzy nawet powodowanych emocjami, bo po to jest forum:)) Nawet dla takich laików jak ja:) Pozdro
94. Piotr123
@saint77 No właśnie ciekawe jak to będzie z tym wyprzedzaniem... Myślę jednak, że wyścig będzie bardzo loteryjny (neutralizacje) i o wyniku zadecyduje tym razem szczęście. A pisać można co się chce, przecież "gdybanie" jest częścią całego tego cyrku.
95. saint77
pewnie, ja na przykład nie wyobrażam sobie Studia F1 w bez Włodka Zientarskiego i jego "gdybania" i łykania kropelek uspokajających:) A przecież trudno mu odmówić pewnej wiedzy o F1. Pogadać sobie można, bo nikomu tym krzywdy nie zrobimy, a i tak każdy na tym forum trzyma kciuki za Roberta. Ja będę to robił nawet jeśli będzie 20-sty w stawce:))
96. walerus
he...
97. Raven89
Na razie jest tak,że KERS zamiast pomagać w wyjściu z zakrętów powoduje niebezpieczne uślizgi.Coś mi się wydaje,że w wyścigu często będziemy oglądać na asfalcie taki taniec,jaki zaprezentował dziś Massa.Ogólnie ciężko na razie ocenić,czy bolidy z KERSem są lepsze na dłuższym dystansie - opony w jednym z bolidów wyposażonych w ten system po krótkim stincie wyglądały masakrystycznie.Może być tak,że kierowcy z "dopalaczem" będą jechać nawet na 4 Pit-Stopy.
98. dick777
W trakcie treningu, bodajże Borowczyk, powiedział, że inżynierowie BMW przeprowadzili obliczenia i wynikło z nich, że KERS będzie dawał na starcie przewagę wynoszącą zaledwie 3 metry. To bardzo niewiele. Na tej podstawie można wnioskować, że samochody z KERS-em raczej nie poszaleją w wyścigu. Ogladąłem te treningi i odniosłem wrażenie, że tegoroczny bolid BMW prowadzi się lepiej mimo narzekań Roberta, ponieważ w czasie jazdy nie machał tak kierownicą na boki, aby utrzymać się w linii jazdy, jak w ubiegłym roku. Poza tym dodam, że kiedy Robert narzekał na bolid, był na wizji i dobrze o tym wiedział, bo miał podgląd, więc może ściemniał. F1 to ściganie i "szachy", co oznacza, że zespoły mają swoje strategie względem konkurencji.
99. saint77
@Raven89: no właśnie, więc jeśli ktoś pojedzie na 1 pitstop to zyska około 60 sekund (liczę średnio 20sekund straty na1 pitsopie - chyba dobrze?) Chociaż tu i tak zarżnięcie opon zwłaszcza tych miękkich jest masakryczne.
100. pees
saint77 w końcu znalazł się ktoś normalny :) brawo Co do dzisiejszej sesji treningowej ja juz mam dość :) poszedlem spac przed 21 po 3 piwach by obudzic sie nieco wyspanym, a jak zaczal sie pierwszy trening to na 30 minut przed jego koncem bylem po kolejnych 2 piwach, potem zasnalem na dwie godziny ;) ciezkooo bylo wstawac oj ciezko :) moj wniosek po treningach: wszystko wyjdzie w qualu i wyscigu, a analizy zostawiam inzynierom i nie sugeruje sie wypowiedziami uzytkownikow bo po niektorych widac juz zalamanie :D
101. rafam
Wszystkie bolidy ze starym dyfuzorem są na straconej pozycji. Dlaczego tyle protesów (prawie wszystkie zespoły) bo generuje on lepszy docisk, to czego wszystkim brakuje. Ja mam nadzieje że bmw do q3 wejdzie ale na jakieś cuda nie licze.
102. saint77
@pees: he, he... ja już odliczam czas do Q, jak się uda i nie zasnę to obejrzę 3 trening. Dzisiaj wziąłem sobie wolne aby obejrzeć dwa pierwsze treningi. Wyniki treningów, nawet tego trzeciego trzeba wziąć "na miękko". Sądzę, że nawet w Q nie należy się spodziewać wielkich zmian w stosunku do sesji treningowych ale to bez większego znaczenia. Pogadamy sobie tu spokojnie w niedzielę po wyścigu, ja jestem dobrej myśli. Robert zrobi swoje, jak nie wyjdzie to poprawią i za tydzień w Malezji będzie lepiej. Chociaż to już nieco inny tor I WSZYSTKO MOŻE ZACZĄĆ SIĘ OD POCZĄTKU. Niezły ubaw...:))
103. Shallan
tegoroczne auta w ogóle są nadsterowne i wszyscy walczą o lepszą przyczepność tylnej osi, więc jest tak jak piszesz, Raven89 - KERS użyty za wcześnie na wyjściu z zakrętu może się skończyć katastrofą ;) Bolid z KERS - gorzej zbalansowany, wyżej środek ciężkości, przez co szybsze zużycie opon, wolniej pokonywane zakręty. Te straty odrabiane są na prostych i łagodnych łukach przy włączonym KERS dzięki lepszemu przyspieszeniu. Pewnie już coś teamy wyliczyły i wiedzą, jak to wyjdzie w praniu. Ja nie wiem nic ;)
104. rafam
A i mówie wam że zespoly które od razu zapowiedziły że nie będą używać tego KERSu to najlepiej na tym wyjdą. Przy obecnych ograniczeniach co do ich mocy oraz przy tak małym docisku aero to jest nieopłacalny. Zobaczycie że jeszcze wszyscy będą się tego pozbywać.
105. yaneq
znawcy. opanujcie się, poczekajcie do jutra. komentarze dodacie po kwalifikacjach. niedawno było wielkie halo, że brawn gp jeździ niedociążone. dzisiaj krzyczycie, że bmw i ferrari beznadziejne. spokojnie, poczejakcie z tymi wywodami.
106. saint77
@rafam: chyba że Król Berni I zażąda aby każdy team miał KERS obowiązkowy od 2010. Wtedy pewnie sytuacja się odwróci. Wiliams może wyskoczyć w środku tego sezonu ze swoim KERS i możemy się zdziwić:) Z tego co wiem to jest tam nieco inna sytuacja jeśli chodzi o środek ciężkości... Zresztą, to dopiero początek sezonu więc pewnie po 3 - 4 wyścigach wiele się pozmienia.
107. pz0
saint - do ''zysków'' z KERS dorzuć jeszcze parę uślizgów. Ja tam jestem ciągle przekonany że decydujące będzie zużycie opon, a nie tempo kwalifikacyjne, czy tempo na świeżych gumach.
108. pz0
Aha, komu się podoba to rozwiązanie z zielonymi paseczkami na oponach? Jak dla mnie to niewypał. Słabo widoczne. Powinni malować całe boki.
109. saint77
Dobrze, że NAKAJIMA nie ma na razie KERS, bo jakby wyskoczył do przodu z tym przednim pługiem to zgarniałby wszystkich z toru nawet o dwie linie przed nim:)
110. rafam
A nie wydaje wam sie że silniki bmw odstają nieco od tych mercedesa??. Mam wrażenie że jednak nie jest to najmocniejsza jednostka. Niby wszystkie miały być równe a reno jakoś 50 koni w plecy było. Z tego z baton bodajże mówił to z hondą też nie było najlepiej pod tym względem. A co do KERSu to się chyba nie przekonam
111. tomaszek f1
nie wiem jakos mnie nie przekonuje ta afera z dyfuzorami webber jakos najciezszy jest i w red bulu dal rade wiec czemu ferrari ma nie dac czy bmw
112. skylinedrag
Jak dla mnie zbyt duża różnica czasowa dzieli Roberta do najlepszych, sam dyfuzor w tym nie pomoże.
Moja druga wersja:
Może inżynierowie doszli do wniosku, że nie warto katować bolidu podczas pierwszych treningów, a skierować działania na zebranie jak największej ilości danych i przemyśleć najbardziej racjonalne ustawienia, który ma wytrzymać cały cykl.
nie wydaje mi się, że BMW jest tak mocno z tyłu, na treningach jeździli porównywalnie, bądź minimalnie gorzej od Toyoty a tu nagle taka przepaść. Mogę się mylić.
113. Chupacabra
co tu duzo mowic na razie nie wyglada to dobrze ale poczekajmy do quali, brawa dla brown gp- wszystko odwrucone do gory nogami,
Wyglada na to ze oni beda prawdziwym zagrozeniem dla Ferrari a nie McLaren Czy BMW, szkoda Roberta .... pozdro dla wszystkich w nowym sezonie
114. Chupacabra
sorry brAwn gp
115. chlebak
Nie wiem czy wszscy zauwązyli progres roberta miedzu 1 i drugą sesją . Poprawił sie o 1 sekundę . Natomisat dla "ekspertów' co wieszcza upadek BMW mam takąz informacje że jedyny , który miał gorszy czas w drugiej sesji to RAI :)
Ciekawe jest że miedzy ROS a SUTilem w 2 sesji jest róznicy tylko 1 sekunda . JA rozumiem ze niektórzy sa skłoni wierzyc w nadprzyrodzone wręcz mozliwości dyfuzorów ale bez przesady . Tak dla przypomneina polecam czas z sesji ternigowych KUB w 2008 w australli. I jeszcze jedno , ktoś napisął ze robert specjalnie ściemniał bo wiedział żej est na wizji(foni) A czy nie jest tak ze przekaz jest opóxniony i specjalnie wybierany i tak naprawdę kierowca nie wie czy jest na wizji?
116. pees
jeszcze dodam cos od siebie, pamietajcie, ze nikt nie pokaze w treningach swojego potencjalu tym bardziej po takich zmianach regulaminowych, czasami lepiej siedziec cicho. Hehe, a wypowiedz roberta, czy to ten samochod taka komiczna troche :)))
117. morek150
zauwazyłem ze samochody bez tego oszukanego dysfuzora straszanie nerwowo sie prowadzą, tylna oś podskakuje jak głupia. Dla drogich kubicomaniaków którzy zapewne nie oglądali treningów powiem ze heidfled jezdzi z kres a kubica bez a mimo to kubica jest wolniejszy. I zaczyna głupie gadanie kubicy ze sie slizga i ze go du** boli. W tamtym sezonie o nieski poziomie mogli zdobyć MŚ ale nie chcieli i dlatego w najblizszym czasie go nie zdobędą. Dla osób które interesuje jeszcze cos oprócz kubicy;-wydaje mi sie ze zespoły willimas toyota i brawn nie wymyslili samemu sobie tych dyfuzorów. Coś mi wełbie tak świta ze fia zeby pognębić renault, ferrari, bmw,mercedesa sama poinformowała o takiej mozliwosci z dyfuzorami. 3 zespoły złozyły protest i zawsze przynosiło to efekt a teraz nic. I jeszcze ten system medalowy, pewnie liczyli ze do póki inne teamy nie zbudują podwójnego dyfuzora te które juz go mają sporo namieszają na początku sezonu a potem nawet nie bedą punktować ale zrobią swoje. Korupcja jest wszędzie wiec w f1 pewnie tez jest.
118. morek150
pees osiągnęli czas 1,26, w tamtym roku jezdzili po 1:25, bolidy są wolniejsze wiec gdzie tu widzisz zasłone dymną, rosberg pewnie pojechał na 99 mozliwości.
119. pees
morek150: pamietam ze robert mial w zeszlym sezonie w kwalu 1:25,6 jakos tak ale nie pamietam dokladnie. Co do rosberga widac bylo jak staral sie osiagnac jak najlepszy czas, bawil sie w "podjezdzanie i rozpedzanie" szkoda ze live timing nie sledzilem bo by bylo widac czy na pusto smignal czy rzeczywiscie z paliwkiem ;p
120. saint77
@morek150: wyluzuj trochę, nie ma się co tak pienić:) Twoja teoria spiskowa o pognębieniu czołowych zespołów przez FIA jest trochę naciągana. Jaki zysk przyniosłoby to dla FIA lub F1? Poza zamieszaniem i niebezpieczeństwem bojkotu jakiegoś GP - chyba nic by nie wniosło. Po prostu wykorzystali luki w przepisach i tyle. Co do narzekań Kubicy: nie tylko on narzeka, wielu kierowców ma jakieś wątpliwości i zastrzeżenia. Różnica pomiędzy HEI i KUB na niekorzyść tego ostatniego wynika zapewne z niewłaściwego zbalansowania bolidu Roberta. Musimy pamiętać o tym, że bolid BMW był od początku projektowany pod KERS, natomiast WILIAMS, BGP, TAOYOTA i inni nie przewidują raczej w ciągu najbliższych startów jego użycia. Sądzę, że WILIAMS nas zaskoczy swoją wersją KERS ale jeszcze ni tak szybko. RObert niech narzeka ile chce, ale jak wyjedzie na tor podczas wyścigu wyciśnie z niego wszystko co się da i sądzę, że będzie w czołówce najbliższych GP. Pozdrawiam.
121. malin1987
pz0 <-- tez na te paski na oponach zwrocilem uwage, bardzo slabo widoczne, sluchac az bylo zawod w glosie Borowczyka, bo on mial chyba fetysza "bialych paseczkow" w sezonie 2008 ;) natomiast na powaznie powinni jakos wyrazniej to oznaczyc, bo ostro trzeba meczyc oczy zeby dostrzec rodzaj ogumienia.. saint77 <-- co do wczesniejszej Twojej wypowiedzi - owszem masz racje, mozna jakies wnioski wyciagnac po treningach, po prostu w mojej wczesniejszej wypowiedzi przepelnial mnie smiech odnosnie wpisu osob ktore twierdza "juz po mistrzu dla BMW", a widzieli tylko dwa pirewsze treningi :) dlatego zbyt dobitnie zaznaczylem, ze trening nic nie znaczy (chociaz jak sam pisales jakies wnioski mozna wyciagnac). jutro po sniadaniu bedziemy wszytsko wiedziec ..
122. Shallan
A ja jestem skłonny uwierzyć w teorię spiskową związaną z dyfuzorami ;) Przecież Bernie chciał kupić/stać się udziałowcem obecnego Brawn GP - daje do myślenia?
123. saint77
co do treningów uważam, że czasy uzyskiwane przez kierowców nie są pełnym odzwierciedleniem ich formy oraz możliwości bolidów, ponieważ testują wówczas różne ustawienia. Np podczas 3 treningu BMW ma zamiar skupić się na szczegółowej obserwacji zużycia opon dla każdego rodzaju mieszanki. Jak ktoś wcześniej napisał: nie sądzę, że będą na treningach zarzynać silniki, które mają wytrzymać 3 GP. Dlatego napisałem, że z sesji treningowej można co nieco wywnioskować np: że bolid z KERS Heidfelda nie ma tak znacznej przewagi nad bolidem Kubicy bez KERS. Jeśli weźmiemy tu pod uwagę, że w bolidzie Heidfelna opony będą zużywać się o jakieś 30-35% szybciej to wniosek jest taki, że Robert może pojechać na 2 pitstopy a Nick na 3.
124. pees
sluszna uwaga saint77, jak byly ujecia z kokpitu, kierowcy ewidentnie nie wkrecali silnika na najwyzsze obroty - trening ma nie temu sluzyc
125. Peti
Bardzo podobaja mi się wasze opinie, ale najlepsze są te spiskowe, nie no rewelka.
126. mpstir
Nie rozumiem waszej teorii nie zażynania silników. Według mnie właśnie w pierwszym i drugim treningu należy maksymalnie ,,żyłować" silnik, żeby sprawdzić jego całą charakterystykę pracy i wytrzymałość. Przepis w tym sezonie mówi jasno, że użyta jednostka podczas trzeciego treningu, kwalifikacji i wyścigu musi wytrzymać trzy GP. W pierwzsym dniu zatem można wymieniać silnik.
127. Budyn_F1
Zle co sie dzije jednak dyfuzor cos daje.
128. Kimi Rajdkoniem
dlaczego wg Ciebie użycie KERS ma powodować zwiększenie zużycia opon o 30-35%?
129. Shallan
@mpstir testy wytrzymałościowe wszyscy (oprócz Brawn GP) mają za sobą. Treningi przed GP mają inny cel - tu chodzi o przygotowanie samochodu pod konkretny tor i nikt (oprócz Brawn GP, który mało testował przed sezonem) nie robi podczas treningu nic innego
130. morek150
saint77 temu ma to słuzyć zeby osłabić FOTA bo stało sie ono bardzo niewygodne dla FIA, jak skłócą zespoły albo czołowe teamy z zeszych lat beda daleko to stracą głos a cieniaki jak beda wygrywać to beda za FIA, wieć sprawa jest oczywista. Fia cały czas cos knuje to są za duze pieniądze zeby nie było knucia. Jesli ferrari, renault i bmww jezdzili bez max obrotów to dlaczego akurat toyota, willimas i brawn jezdzili z max obrotami? a nie np. brawn, renault i toyota, przeciez renault zawsze robili wysztko zeby wygrac sesje treningowe. Moze w wyscigu bedzie inaczej ale w kwalifikacje beda na 100% zdominwoane przez te 3 zespoły. W wyscigu moze byc inaczej bo jesli nakjima bedzie powiedzmy 4 i zacznie odrabianie strat na starcie to wiecie co bedzie.
131. morek150
mpstir przepis mówi inaczej, jest osiem silników które mają wytrzymać w piątek, sobote i niedziele. Można dzisiaj było zuzyc 7 silników a do konca sezonu trzeba było jezdzic na jednym bo inaczej kara
132. rafam
BMW z Vmax znowu na końcu :( Te ich silniki to chyba najsłabsze w stawce. Nic dziwnego że każdy bierze mercedesa.
133. cavon
Nie wiem, nie wiem..... a z drugiej strony 1s straty bolidem który lata po torze jak (....). Liczę że jednak będzie OK wkońcu porównujmy się do Ferrari, McL, Renault. A tu już praktycznie różnic nie ma.
134. antos05
Doświadczony Włoch udanie zakończył piątkowe przygotowania przed GP Australii, uzyskując trzeci czas w popołudniowym treningu. Kierowca Toyoty narzeka jednak na ogumienie.
– Miękkie opony są za miękkie, a twarde za twarde – skarżył się Trulli po treningach. – Twardsze ogumienie trzeba bardzo długo rozgrzewać, z kolei miękkie opony bardzo szybko się zużywają. Po trzech okrążeniach jest już po nich! ----------------------opony kluczem do zwycięstwa-tak zreszta twierdził Robert przed sezonem
135. niza
morek150 sory, że się wtrącę ale jestem pewna na 100 % że piątek nie zalicza się do tego i można zarzynać silniki ile wlezie. Nie moge teraz znaleźć tego, gdzie była wzmianka na ten temat ale jak odszukam to dam link
136. Piotr123
Oglądałem wywiad z Robertem po treningach. Był wyluzowany. Może jednak nie będzie tak źle...
137. mpstir
Faktycznie kierowcy będą mogli w dowolnej sekwencji użyć 8 silników w sezonie. Ale również wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że piątek się nie wlicza.
138. Shallan
testy się nie wliczają, treningi tak
139. Qbus81
spoko oko BMW jutro w Q3
140. Miyo-chan
Nie wygląda to za optymistycznie... no ale wszystko już niebawem się okaże.
141. cizemkaszczecin
A ja uważam ,że nareszcie ściganie będzie ciekawe i to właśnie dlatego ,że słabe zespoły doszły już czołówkę. Nudy nie będzie takiej jak w poprzednim sezonie ,że tylko 3 zespoły ze sobą rywalizowały . Każdy wyścig będzie bardzo dużą niewiadomą.Pozdrawiam
142. pz0
niza - kierowca ma do dyspozycji 8 silników na sezon + 4 na zespół. To jest nieprzekraczalny limit. O ile pamiętam wlicza się w to również testy i treningi. średnio silnik ma wytrzymać 3 GP, więc na same GP potrzeba 6 silników na kierowcę. zostaje na piątki wszystkiego raptem 2 sztuki. Nie bardzo wiem do czego mają służyć te 4 dodatkowe, chyba na testy przedsezonowe.
143. Dagmara_W
testy testami zobaczymy co bedzie w kwalifikacjach bo to onesa najwazniejsze.. ja tam sie ciesze z samego tego ze juz moge ogladac f1. Pozdrawiam
144. DJ Puszka
a tam to tylko treningi a wszyscy sie tak napalają...zobaczymy co bedzie w kwal. i co wazniejsze we wyscigu.Pozdrooo ;p
145. radzix
1:0 dla "dyfuzorowców" ale poczekajmy do jutra wtedy wszystko sie okaże
146. leo_
Dla mnie z kolei coraz bardziej optymistycznie. Jak Robert wyluzowany, to jest OK. Poza tym podobieństwo sytuacji z tego treningu do treningów z 2008. Po trzecie, Robert co prawda narzekał, ale sytuacja dotyczyła drugiej połowy II treningu, gdy tor się ochładzał, no i innii dokładnie na to samo narzekali. Róznica między Nickiem i Robertem (KERS vs brak Kersa) jest niewielka i wydaje się, że Nick jest do ogrania ( bądź co bądź, dla mnie ważne jest też to, żeby wewnątrz teamu wygrywał Robert). Uważam też, że BMW zadecydowało o zastosowaniu różnych bolidów (zresztą zgodnie z różnymi preferencjami obu kierowców) raczej po to, żeby porównać ich zachowanie się w wyścigu i żeby sprawdzić, czy ich komputer liczy dobrze. Sami bowiem raczej przewidują niezbyt wielką korzyść z skorzystania z KESRu na torze w Australii, w odróżnieniu od torów szybkich, gdzie KERS powinien dać dużą przewagę. Jak sprawdzą się wyliczenia na torze średnio szybkim (KERS mało korzystny), to jest szansa, że i te obliczenia sprawdzą się też na takiej np Monzie ( KERS korzystny). A to powinno ułatwić zrozumienie bolidu i jego ustawianie na kolejnych GP. Taki więc, co prawda gwarancji dać nie mogę, że będzie top-pozycja dla Roberta, ale coraz łatwiej mi jest w to wierzyć (no bo jednak -argumenty za- są, jakby nie było). Tyle co mi na razie przyszło na myśl w temacie pozytywów ze strony Roberta i jego zespołu.
147. Vagon
Ja mam pytanie: czy podczas testów Kubica jeździł bolidem z KERS'em? Jeżeli tak i teraz się przesiadł do tego bez KERSu to dlatego może wyglądać jakby nie jeździł BMW...
148. leo_
Przemawia do mnie też ten argument na korzyść Roberta, że bez KERSa bolid jest lepiej zrównoważony-mniejsze zużycie opon-szybsza jazda po torze w trakcie wyścigu (nie koniecznie kwalifikacji).
149. tt16
Vargon- jezdzil z KERSem
150. leo_
Poza tym Robert mówił, ( może w żartach?) że Barichello nas zaskoczy i wygra (chyba Quale) i bedzie miał czas 1.24.9 . Kubica sam miał w 2008, jako najlepszy w 3 treningu, jakieś 1.25.6-to bodajże info od Toomaasa, chwała mu za to, co by się zgadzało, bo z testów przed sezonem wynikało, że bolidy teraz są jakby ciut szybsze (te 0.5 - 0.8 sek). Myślę też, że coś koło tych czasów mogą się kręcić kierowcy BMW w tym sezonie. A więc może i tą w/w wypowiedzią Robert sam przemycił swoje mozliwości ? Kto wie.
151. totalfun
Słówko na temat kontrowersyjnych dyfuzorów: http://motorsport.blogs. eurosport.pl/archive/2009/03/27/ dyfuzor- czyli- pytania-i-odpowiedzi.html
152. renault f1
Coś tu śmierdzi!! Mam nadzieje że w Q wszystko się zmieni!!
153. rafam
http://w ww.justin.tv/milanos/popout powtórka 2 treningu
154. pjc
Wiem,że tą są tylko przymiarki do kwalifikacji ale Williams zaskakuje mnie bardzo pozytywnie.
Tak na prawdę jutro będzie wiadomo jak jest w rzeczywistości.
Swoją drogą czasy z drugiego dzisiejszego treningu i czasy drugiego treningu z zeszłego roku są porównywalne. Ciekawa sprawa.
155. pjc
Naprawdę.
156. NanaP
nie panikujmy. W zeszłym roku w pierszej i drugiej serii Kubica miał czas o przeszło 2 sekundy gorszy niż lider, a w trzecim treningu zajął pierwsze miejsce. myślę, że z BMW nie jest tak źle i będą w czołówce. Oby tak było :D
157. morek150
nie bedzie ciekwaie bo znowu beda 2-3 zepsoły z przodu a reszta wiecie gdzie, dyfuzor zaklócał wyprzedzanie, zmian przpisów wzgledem niegop miała to zmienić ale widać ze nie, ciekawe czy w regulaminie jest coś o jednym silniku, niech np renówika od nastepnego wycigu załozy dwa silniki bedzie ponad 2500koni na tonę. Straca na wirazach ale beda jezdzic po 450 na prostych
158. impostor1981
GDZIE NA BBC MOZNA OGLADAC SOBOTNIE TESTY???????????//
159. Skoczek130
Wygląda na to, że innowacyjne dyfuzory dają lepsze osiągi. Z drugiej jednak strony włączenie się dzięki temu nowych teamów do walki, co oczywiście jest dobre dla samego sportu, Z treningów poza tym wynika, że Force India, a więc niemal satelicki zespół McL jest lepszy od Macka. Jeśli utrzyma się to w qualu i wyścigu, będzie to dla wszystkich ogromnym szokiem. BMW Sauber nadal jakoś nie zachwyca, ale nadal wierzę, ze będzie tak, jak w zeszłym roku, a nawet lepiej1
160. zawist
A ja nie jestem specjalnie zaskoczony BMW to siwzaki ktorzy muszą sie jeszcze duzo nauczyc Nie mają tez doswiadczenia jak Ferrari np i koniec kropka a co do dyfuzorow to napewno pomagają Brawo dla Browna Jego team zamiesza i to niezle juz w tym sezonie To czlowiek orkiestra niezwykle doswiadczony i opanowany Jednym slowem czapki z glow A na naszego Roberta przyjdzie kolei ale jeszcze nie teraz i nie w tym teamie-taka jest prawda ktorą od początku powtarzalem
161. Żyleta
A mnie BMW nie zaskoczyło, ani kersy i inne duperele. Niektórzy tutaj wypisują brednie jakby pierwszy raz spotkali się z F1. Otóż pewne jest że żaden z czołowych zespołów nie pokazał do końca na co go stać. BMW wtopiło dużo kasy w KERS i to praktycznie tylko dla jednego karzełka Heidfelda. A co może nie wiedzieli, że dociążą Kubicę i będzie dupa blada???????? Niech mi nikt nie pisze głupot że kierowcy nie wiedzą jak używać KERS! Po prostu zaczęło się - szkop będzie przed Polakiem i to pod niego będzie robione wszystko.
162. Novy
Jutro zobaczymy jak jest faktycznie... ciekawe co bedzie z tymi dyfuzorami
163. m_bialek78
Na prawdę pisze się osobno. A na prawdę to do tej pory przewidywania się nie sprawdziły, więc to co tu piszemy można wsadzić między bajki i rano spokojnie (jak na wojnie) usiąść przed TV . W końcu F1 ruszyóo !!!
164. dick777
m_bialek78, do jakich szkół chodziłeś? "Naprawdę" pisze się razem, a "na pewno" osobno. Zapamiętaj to na całe życie! Jeśli masz wątpliwości, nie leń się i zajrzyj do słownika ortograficznego. Niestety, z ortografią w naszym narodzie jest coraz gorzej. Na tym forum też nie jest z nią za dobrze. Bardzo to smutne.
165. niza
żal mi poniektórych wypowiadających się na tym forum....
166. saint77
@Żyleta: jestem w stanie założyć się z tobą, że po ostatnim wyścigu Kubica będzie przed Haidfeldem:) Co więcej - będzie w czołowej trójce. Po prostu Robert jest kierowcą lepszym i KERS Heidfeldowi niewiele pomoże.
167. saint77
@Kimi Rajdkoniem: co do zużycia opon - nie chodzi tu właściwie o KERS tylko o fakt, że rozłożenie balastu i środek ciężkości w bolidzie z KERS ma niejako wpływ na szybsze zużycie opon zwłaszcza na tylnej osi. Nie wiem dokładnie czy jest to 30% czy mniej lub więcej, chodziło mi o to, że częściej będzie musiał taki bolid wymieniać opony, zwłaszcza te super miękkie.
168. morek150
Żyleta to głupie gadanie ze to tylko testowanie. Sesje treningowe w 90% zawsze sie sprawdzają(głównie względem kwalifikacji) tylko trzeba je dobrze zinterpretować. Czasy które dzisiaj osiągano sa takie same jak jutro w q2.
169. hassekk
W poprzednim sezonie w piatki przewaznie bmw skupialo sie nad ustawieniami na wyscig, pewnie tak samo robia w tym roku. bmw bedzie napewno w 10. jezeli chodzi o kers to sadzac po czasach roberta i nicka nie ma duzej roznicy, kers jest dobry na kwalifikacje, a w wyscigu to przydaje sie tylko do wyprzedzania. sadze, ze w kwalifikacjach szybszy bedzie nick za to robert powinien lepiej pojechac wyscig. raczej nie wygra ale pierwsza 5 jak najbardziej. o ile dojedzie
170. tomspoon
LUUUUUUUUDZIE CAL£Y SEZON PRZED NAMI !!!!!!!!!! SPOKOJNIE A DYFUZOR TEZ CZ£OWIEK I MOZNA GO ZMIENIC :) FORZA KUBICA
171. jakmic
To tylko pierwsza sesja miejmy nadzieje ze bedzie lepiej.
A ja postawilem w bookmacherach ze wszyscy w normalnym wyscigu (niedziela) dojadą i mam do wygrania 1000 zł za 2 zł hehe OBY
172. Łukasz_887
Jeny... gdyby ktoś miał by się przejmować treningami to po co oglądać wyścig skoro już ktoś pisze że BMW już może o tytule tylko pomarzyć... ehh to tylko trening przygotowanie się do wyścigu a niektorzy chyba nie rozumieja tego pojecia, ale to już tylko problemy z wykrztałceniem....
Pozdrawiam
173. tomspoon
LUUUUUUUUDZIE CALY SEZON PRZED NAMI !!!!!!!!!! SPOKOJNIE A DYFUZOR TEZ CZLOWIEK I MOZNA GO ZMIENIC :) FORZA KUBICA cholerna angielska klawiatura nie daje polskich wszystkich znaków
174. pees
z innej beczki nie zapomnijcie przestawic ZEGARA jak bedziecie sie klasc w sobote spac bo zmiana czasu jest, co by niektorzy nie byli zaskoczeni ze obudza sie o 8 a wyscig juz bedzie trwal godzinke ;)
175. hho
Cały sezon przed nami, ale w Melbourne to d...a zbita. :-(
Robert ledwo trzymał nerwy na wodzy na Team Radio, głos mu drżał wręcz rozpaczliwie
176. pees
Łukasz_887: napisales prawde, ale jesli chodzi o problem z wykształceniem to popracuj tez nad swoim :)
177. saint77
@pees: dzięki, zapomniałbym i rano chyba bym TV wyrzucił przez okno jak by się okazało, że zaspałem:)
178. pees
saint77: nie ma sprawy :) chyba bym postapil podobnie jak Ty :) dowiedzialem sie przypadkiem hehe
179. ret77up
Panie i Panowie, coraz bliżej..... :)
180. BRYGU35
dopiero na sesji kwalifikacyjnej wyjdzie szydło z worka . NARAZIE CZEKAM !!!
181. tomek83f
Ciekawe o ile bolidy beda szybsze w tym roku.Pole position w 2008 Hamilton 1:26,714
182. dziarmol@biss
2009-03-27 19:01:18 dick777 - jakby jeden z drugim dostał za to bana to pewnie na drugi raz zacznie pisać poprawnie :-)
183. TOTTI
Ludzie spokojnie, treningi to nie kwalifikacje, BMW pokazalo sie dopiero w sobotnim treningu ktory zdominowali a w Q byly wspaniale 2 miejsce Kubicy i 5-te Heidfelda. McLaren nie bedzie mial latwo, Williams chyba mydli oczy tym ktorzy zatypowali na wyscig tak by znalazl sie w 8-mce conajmniej Rosberg, w Q jestem pewien ze czeka ich rozczarowanie, Ferrari nie jest gorsze, w 1-szym treningu Kimiemu malo braklo do zwyciezcy a gorsza druga sesja o niczym nie swiadczy. Jestem przekonany ze Ferrari wygra ten wyscig, Massa i Raikkonen zajma 1 i 2 miejsce, kolejnosc obojetna. Bede zadowolony jak Ferrari spelni moje zapowiedzi ze zdominuja sezon a BMW tylko sciemnia z ta slaba dyspozycja, Robert i Nick zajma w trzecim treningu miejsca w 1-szej 6-tce.
184. norek7107
TWOJE TYPY NA WYŚCIG
Wyścig: GP Australii
Typowanie rozpoczęto: 2009-03-12 08:00:00
Typowanie trwa do: 2009-03-27 22:00:00
Pierwsze miejsce Robert Kubica
Drugie miejsce Nico Rosberg
Trzecie miejsce Jenson Button
Czwarte miejsce Jarno Trulli
Piąte miejsce Felipe Massa
Szóste miejsce Nick Heidfeld
Siódme miejsce Lewis Hamilton
Ósme miejsce Sebastian Vettel
185. tomek83f
mysle ze trzeba byc spokojnym o BMW nie wydaje mi sie zeby Red Bull mogl byc szybszy od nich
186. brynas1
ludzie wezcie cofnijcie sie o rok i zobaczcie ile sie bmw poprawilo ? o cale 3 sekundy jutro bedzie to samo wiec spoko!
187. tomek83f
brynas1 wszystkie bolidy sa szybsze w tym roku a mialy buc wolniejsze
188. ArMiA
Ludzie spokojnie, przecież testy są tylko po to żeby znaleść jak najlepsze ustawienia. Obaczcie raikonen w pierwszym treningu był 3 bo miał przez pewien czas założone opony z miękką mieszanką a w drugim już gorzej. Jaka jest forma dopiero będzie wiadomo po zakończeniu wyścigu w niedzielę.
Chciałbym się upewnić, czy po kwalifikacjach będzie podawana oficjalna waga każdego bolidu?
189. darecky3
mysle ze wypadaloby skopiowac wszystkie opinie i wyslac do stajni BMW Sauber. Wynika ze tam sa same glupki a tu tyle utalentowanych analitykow..hahaha. Wiem wiem ...emocje. Ludzie luz! Po co analizowac co bylo rok temu, jaki to ma wplyw na dzisiaj? Jesli powiem ze rok temu po pierwszym tescie w Australii nad moim domem krazyl helikopter i w tym roku rowniez krazyl to ma sie okazac ze tez BMW sie poprawi o 3 sekundy bo krazyl helikopter? Pojezdzili, zebrali dane, komputer przez noc popracuje na danych i wystawi analize ustawien i optymalny setup. Tak bylo w tamtym roku i tak bedzie w tym. O czym tu dluzej gadac? Slonce zachodzilo, spadla temperatura asfaltu, kolka twardnialy, samochody sie slizgaly i to wszystkie. A co do poprawnosci to pisze sie slowo "naprawde" razem i "na prawde" oddzielnie. Kontekst 1. Naprawde widzialem na wlasne oczy. Kontekst 2. Na prawde trzeba sobie zasluzyc. I to tyle na razie. Poanalizowac mozemy sobie po kwalifikacji. Dobranoc wszystkim.
190. pz0
darecky, ''Naprawdę'' hicior z tym helikopterem! ''Na prawdę'' o formie zespołów musimy jeszcze tylko nieco poczekać :-))
191. Shallan
"Ciemny lud wszystko kupi" - sorry, ale to jest "produkt", "show" wyprodukowany przez Pana Bernbiego Ecclestone'a. To jego zabawka, on ustala reguły. Naszym zadaniem (kibiców) JEST oglądanie wyścigów i reklam, na których stary dziad zarabia. Ponieważ fabryczne zespoły zbyt wiele wymagają, wydaje im się, że rządzą Formułą 1, Bernie musi pokazać, że tak nie jest. Nawet Mercedes, BMW i Ferrari są nikim, w porównaniu do Berniego Ecclestone'a. To Bernie stawia warunki, a jeśli komuś się to nie podoba - drzwi są otwarte
192. yaneq
prawdziwi kibice już zasiadają przed tv? live timing włączony?? no to jazda.
193. niza
no jasne że zasiadają :) jedziemy :)
194. domel31
Panowie znacie jaks dobra jakos na necie??
195. domel31
No i panowie robi sie nieciekawie coraz bardziej przestaje wierzyc w bolidy naszego sportowca oraz pozostalj swietej trujcy. A dlaczego. No dlatego ze taki pan Hamilton nie posiada w sobie czegos takiego jak byc ostatnim on poprostu nie potrafi dawac nadzieji komus. NO CHYBA ZE TO TAKA ZASLONA DYMNA 3 ZESPOLOW :]
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz