2022-11-13 GP Sao Paulo - Wyścig 19:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 G.Russell Mercedes 1:38:34.044 26
2 L.Hamilton Mercedes +1.529 18
3 C.Sainz Ferrari +4.051 15
4 C.Leclerc Ferrari +8.441 12
5 F.Alonso Alpine +9.561 10
6 M.Verstappen Red Bull +10.056 8
7 S.Perez Red Bull +14.080 6
8 E.Ocon Alpine +18.690 4
9 V.Bottas Alfa Romeo +22.552 2
10 L.Stroll Aston Martin +23.552 1
11 S.Vettel Aston Martin +26.183
12 G.Zhou Alfa Romeo +29.325
13 M.Schumacher Haas +29.899
14 P.Gasly AlphaTauri +31.867
15 A.Albon Williams +36.016
16 N.Latifi Williams +37.038
17 Y.Tsunoda AlphaTauri +1 okr.
18 L.Norris McLaren DNF
19 D.Ricciardo McLaren DNF
20 K.Magnussen Haas DNF

komentarze
  • 88. poppolino
    • 2022-11-13 22:19:34
    • *.gpon.bialnet.pl

    @83 A ja tam coś wyżej pisałem o toksynach wylewanych w stronę fanów drugiego kierowcy. Brawo dewiant, świetną reklamę robisz fanom Lewisa i Merca. My toksyczni i niedouczeni, wy święci i światli. My podludzie, wy nad. Mówisz że patrzę na tamten incydent przez pryzmat tego komu kibicuje? Czyli co? Jedynym słusznym zachowaniem ze strony Maxa byłoby rozłożenie czerwonego dywanu przed Lewisem? I tylko to jest "oBiEkTyWiZm"? W twoim świecie na pewno tak, ale w przypadku osób które nie patrzą zawsze w jedną stronę (jak ty) zdecydowanie nie. W tym roku Leclerc postąpił identycznie w walce z Hamiltonem, a w bandzie jakoś nie wylądował. Czemu? Bo Lewis chyba zrozumiał jak należy przejechać ten zakręt w walce z innym kierowcą. Już naprawdę, tłumaczenie czemu tamten indycent był jego winą to tak jak tłumaczyć licealiście dlaczego 2+2x2 to 6 a nie 8. Zresztą sędziowie wlepili mu 10 sekund. Stronniczy są, co nie? AAAAAA no tak, przecież ten zły Masi chciał bardzo żeby Max był mistrzem i go przepychał przez cały sezon, no tak. Dobra wszystko jasne.

  • 89. Faustus
    • 2022-11-13 22:23:22
    • *.

    @88
    Wreszcie napisałeś coś z głową, a nie od czapy... :-]

  • 90. ryan27
    • 2022-11-13 22:37:33
    • *.dynamic.mm.pl

    Śmiech na sali. Kara 5 s dla VER a w zeszłym roku przy każdej okazji robił takie zagrywki.
    W każdym sezonie inne zasady - cyrk.

  • 91. Jero
    • 2022-11-13 22:40:34
    • *.52.rewolucja-net.pl

    @11
    Suzuka 1991, Senna puszcza Bergera mając zapewniony tytuł. Oddaje zwycięstwo. Po team order czy nie, zrobił to więc jednak troszkę się różnią

  • 92. Cube83
    • 2022-11-13 22:44:50
    • *.adsl.inetia.pl

    @87 Staram się nie obrażać ludzi (tym bardziej osób niepełnosprawnych umysłowo) w internecie bo to nic nie daje, ale Ty serio jesteś taki trochę ociężały umysłowo. Cóż, takie osoby też mają prawo do życia. Pozdrawiam.

  • 93. Davien 78
    • 2022-11-13 22:45:21
    • Blokada
    • *.116.132.58.vegawlan.pl

    88@ Następny ,,douczony" aż się uśmiałem. Idź wypij puszkę , ulubionego napoju" bo ci się w głowie miesza. Piszesz coś o 10 sek jako słusznej karze ale kwestionujesz 5 sek kary w tym wyścigu. Skoro miarą uznajesz decyzje sędziów czemu podważasz werdykt. O Boże z kim ja konwersuję? To oczywiście pytanie retoryczne bo wiem że nie zrozumiesz. Hahaha. Ale prostota. A puszka ulubionego napoju była najlepsza ha ha.

  • 94. poppolino
    • 2022-11-13 22:54:51
    • *.gpon.bialnet.pl

    @93 Nie masz prawdziwych argumentów to zaczynasz wymyślasz argumenty z czapy? Powiesz mi łaskawie w którym momencie zakwestionowałem te dzisiejsze 5 sekund dla Maxa. Jak wół napisałem że "w obu sytuacjach winien był kierowca po wewnętrznej", czym sam uczciwie przyznałem że dziś to Max był winny, więc kara mu się należała. Także nie mam pojęcia gdzie wyczytałeś że podważam dzisiejszy werdykt sędziów, natomiast jeśli ujrzałeś to w swoich halucynacjach to sam się właśnie zaorałeś i tyle w temacie.

  • 95. hubos21
    • 2022-11-13 22:56:31
    • *.8.182.156

    Brawo RUS, ma już wszystko, wygrane kwale, sprint i wyścig a "miszcza" wyjaśnił :) jednak ból pleców był potrzebny

  • 96. Davien 78
    • 2022-11-13 23:01:55
    • Blokada
    • *.116.132.58.vegawlan.pl

    94@ Hahaha. Ty byś się nadawał do Russia Today. Idź już spać specjalisto. Nie wydurniaj się na tym forum. Walnij puszkę ,,ulubionego napoju" nie zapomnij.

  • 97. poppolino
    • 2022-11-13 23:23:13
    • *.gpon.bialnet.pl

    @96 Uuuu, już się poddajesz? Ja nadal czekam aż wyjaśnisz mi gdzie stwierdziłem że dzisiejszy werdykt sędziów jest nieprawidłowy. Przestań odwracać kota ogonem i powiedz mi wprost gdzie takie stwierdzenie ode mnie padło.

  • 98. Raptor Traktor
    • 2022-11-13 23:34:36
    • *.fiberway.pl

    Jak to jest w ogóle możliwe, że nikt nie zwrócił uwagi na sytuację z Tsunodą podczas neutralizacji? Gość jedzie zdublowany PRZED LATIFIM, a sędziowie pozwalają oddublować się tylko dwójce Williamsów. Latifi wyprzedza Yukiego i jedzie dalej, a Tsunoda zostaje, bo nie otrzymał pozwolenia. Tam w tej dyrekcji w ogóle ktoś panuje nad przebiegiem wyścigu?

  • 99. Fan Russell
    • 2022-11-13 23:34:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @69 i kontakt z Vettelem

  • 100. Jacko
    • 2022-11-13 23:39:09
    • *.

    @88. poppolino
    Zarzucasz innym brak kultury, a sam obrażasz go zniekształcając jego nick. Czymże zatem różnisz się od niego Ty "choć trochę myślący człowieku"?
    Skoro Ci się nie podoba jego język, to z nim nie dyskutuj, a tą wypowiedzią sam nie robisz "dobrej reklamy swojemu fanbase'owi"...

  • 101. NoMichaelNo
    • 2022-11-13 23:50:47
    • *.8.182.156

    HAM nie wygra już żadnego wyścigu w tym roku a dzisiaj był winny kolizji, sędziowie popełnili błąd.

  • 102. devious
    • 2022-11-14 01:04:41
    • *.134.70.206

    Fantastyczny sprint wczoraj i dzisiaj chyba jeszcze lepszy wyścig, wow :) W Brazylii prawie zawsze są super wyścigi, ten tor to cudo.

    1. Russell:
    - w pięknym stylu wygrał sprint, startował z P1 i bez problemu dowiózł pierwszą w karierze wygraną - totalnie kontrolował wyścig. Do tego najszybsze okrążenie no i pokonał swojego partnera zespołowego 7-krotnego MŚ w czystej walce. W ostatnim stincie Ham dostał wolną rękę by atakowac P1, ale nawet się nie zbliżył!

    2. Alonso:
    -startował z 17 pola, zjechał wcześnie i mając wolny tor jechał takim samym tempem jak Verstappen i Leclerc - jadąc Alpine, nie Red Bullem czy Ferrari! Skorzystał na VSC fakt, ale to dzięki świetnej jeździe awansował w końcówce z P9 na P5 - bijąc oba Red Bulle i kończąc tuż za Ferrari. Wykonał masę wyprzedzeń, pokonał zespołowego partnera (startując do wyścigu za nim).

    3. Leclerc:
    -startował z 10 pola, został wyrzucony przez rywala i po wymianie skrzydła spadł na koniec stawki - nawet za Verstappena. Pomimo tego do końca wyścigu przebił się z P18 na P4. (Na minus ten płacz o zrobienie Team Orders na Sainzu, trochę żałosne to by było jakby Carolsowi te podium zabrali w taki sposób, nie jestem fanem takich rozwiązań i dobrze się stało, że obaj z Verstappnem nie oddali pozycji - wicemistrz niech się rozstrzygnie w walce w Abu Dhabi!).

    2 pewniaków do Kierowcy Dnia, Leclerc też nie byłby złym wyborem bo tym niesamowitym "recovery" (trochę przegapionym przez realizatora).


    No i jest też Lewis:
    -Wystartował z P2 i ukończył na 2 miejscu - mając najszybszą maszynę tego dnia.
    -Przegrał z partnerem zespołowym, także jeżeli chodzi o najszybsze okrążenie, czyli po prostu nie miał tempa.
    -W idiotyczny sposób (po raz kolejny) wdał się w "bójkę" z Maxem, nie zostawiając mu żadnego miejsca choć jechali bok w bok - nawet Brundle na Sky był pewny, że to Ham dostanie karę, bo sam to nazwał brzydką jazdą. No ale Lewis miał zawsze "fory" u sędziów, więc wiadomo jak się to skończyło. Kolizję miał jednak na własne życzenie - inni potrafili tam zostawić miejsce, Ham nie. Ale oczywiście Lewis jak dzieciak grający na kodach zawsze wychodzi z kolizji bez uszkodzeń :))) Tylko to nie argument do miana kierowcy dnia.


    I oczywiście Kierowca Dnia idzie do Hamiltona :)

    Dla mnie to ostateczny argument, że większość kibiców F1 (i analogicznie całego społeczeństwa) to kompletni kretyni nie mający bladego pojęcia, co się dzieje.


    PS
    Max to prawdziwy samiec sigma!
    Super szybki burak, cham, psychopata, geniusz, samotny wilk, być może najlepszy kierowca w dziejach (jeżeli będzie kontynuował swoje dzieło kolejne kilkanaście lat).
    Gość, który za nic ma konwenanse i zjada samców alfa na śniadanie.
    Jos mu ostro do głowy nawkładał - gość w wieku 25 lat już trzyma tam wszystkich w Red Bullu za jaja, jedzą mu z ręki i on jasno dzisiaj przekazał wszystkim: ja tutaj rozdaję karty, nie ośmieszajcie się z tymi próbami Team Orders. Max przejął dowodzenie zespołem i będzie to robił z kokpitu :) Przecież to jest młody Senna w wersji bi-turbo facelift :) Senna był bezwgzlędny i do bólu egocentryczny, Max wznosi to na nowy poziom :)

    Można go nie lubić - dla mnie to na pewno nie jest ulubiony kierowca i nigdy nie będzie, tak samo jak Senna nigdy nie był nim - ale trzeba to jasno powiedzieć: on może pobić wszystkie rekordy w F1, bo nie bierze jeńców, nie da się pokonać partnerowi zespołowemu (jak dawali się pokonać np. Hamilton czy Vettel) i owija sobie zespół wokół palca (co z kolei próbował robić ale czego nie potrafił do końca zrobić Alonso w McLarenie a potem w Ferrari).
    Max już teraz w wieku 25 lat wygląda na "nietykalnego". Jego nie obchodzi to, że ludzie będą go mieli za buca - on chce wygrywać i to jest cel nadrzędny. On ma jakąś nieludzką siłę woli i pewność siebie - nic go nie złamie. Przegra? Podniesie się, wstanie i wygra następnym razem. Wygląda na cyborga, który się nie zatrzyma - jak Arnie w Terminatorze 1. Ma cel i go zrealizuje, bez względu na wszystko. A ma dopiero 25 lat - i swój prime kierowcy nadal przed sobią (z reguły kierowcy prime osiągają w wieku ok. 27-32 lat). Trochę to szokujące, ale też wzbudza u mnie szacunek, że gość w wieku 25 lat może być tak mocny psychicznie - taki Lewis w wieku 26 lat był delikatny jak papierek, płakał, rozbijał się, przegrywał z Buttonem, był w rozsypce. Inni podobnie np. Alonso w McLarenie w 2007 w wieku 26 lat. Max jest kilka poziomów wyżej. Nie widzę innego kierowcy w stawce, który byłby tak "pełnym pakietem" jak Max - każdy inny ma jakieś wady, słabości. Max nawet jak ma - to jego pewność siebie to maskuje. Checo jest jego psem, Horner i Marko tez sa jego psami - i będą mu służyć wiernie. I jeżeli będzie miał odpowiedni sprzet to będzie wygrywał kolejne tytuły - choć zapewne przez bycie takim "bucem", a przynajmniej będąc tak odbieranym - nie zostanie pewnie nigdy taką legendą jak np. Senna. Będzie tym "złym", który akurat bije rekordy. Trochę jak Schumacher, który tez nie był do końca miłym gościem - przynajmniej na torze (poza torem i Schumi wydawał się bardzo spoko, tak samo Max z tego co oglądam jest bardzo OK).

    Na pewno F1 mega dużo zyska w kolejnych latach mając tak wyrazisty i wzbudzający takie emocje charakter jak Max - jedni będą go nienawidzić, inni kochać, a to przecież jest wszystkim. F1 ma pewny wzrost oglądalności przez kolejną dekadę.

  • 103. poppolino
    • 2022-11-14 01:22:35
    • *.gpon.bialnet.pl

    @100 W sumie dobrze Jaca że mówisz, sam się aż zagalopowałem z tego wszystkiego. Ale oprócz tego nie najeżdżam na was rzucając teksty w stylu "jesteście ograniczeni umysłowo zupełnie jak wasz idol" itp. O to mi w tym chodziło. Lecz fakt, lekki fail z mojej strony.

  • 104. poppolino
    • 2022-11-14 01:23:55
    • *.gpon.bialnet.pl

    Jednakże nadal chciałbym otrzymać od tego pana wyjaśnienie tezy postawionej mi w komentarzu numer 93.

  • 105. Dzogurt92
    • 2022-11-14 02:17:29
    • *.ip4.wifimax.pl

    Według cube i Hubertusa bycie kierowcą F1 nie jest PRACĄ. Nie ma się tam szefa. Będąc najlepszym księgowym w danej firmie i dostając polecenie od przełożonego aby wysłać bardzo ważną fakturę nie trzeba tego robić ponieważ "jestem tam numer 1 i nie muszę". Będąc najlepszym kelnerem w restauracji też nie trzeba podejść do stolika aby obsłużyć gości bo jest przecież tam tym najlepszym. Ciekawe rozumowanie.
    Jeśli Mercedes pójdzie w dobrym kierunku w przyszłym roku i będzie przynajmniej na równi z RBR to nie widzę kolejnych tytułów kierowcy piastującego aktualnie nr1 bo pomimo Hamiltona za rywala będzie miał kogoś mocniejszego niż Bottas o czym przekonał się wczoraj.

  • 106. berko
    • 2022-11-14 07:31:29
    • *.24.84.89.ipv4.supernova.orange.pl

    Genialny wyścig. Miło zobaczyć Mercedesa na topie. Gratulacje dla Russella, pojechał bezbłędnie, szkoda że Lewis nie dał rady go wyprzedzić, ale po akcji z VER, P2 to i tak super wynik. A co do Maxa, to szkoda słów na jego dzisiejsze zachowanie. Potwierdziło się tylko to, że jak tylko widzi Lewisa obok, mózg przestaje mu pracować oraz to że żaden z niego gracz zespołowy. Zachowanie wobec Checo to był cios poniżej pasa. Perez w zeszłym sezonie oddał mu tyle pozycji, aby VER liczył się na w walce o mistrzostwo, że teraz gdy Max o nic już nie walczy nie powinien się nawet zastanawiać co ma zrobić. Dno.

  • 107. NoMichaelNo
    • 2022-11-14 07:57:39
    • *.8.182.156

    Od początku sezonu było mówione, pisane i sędziowie patrzyli czy przy jeździe koło w koło kierowca zostawia wystarczającą ilość miejsca i nagle okazuje się, że lider tubylczej publiczności nie musi tego robić bo dobrze wiedział, że jak pojedzie bliżej zewnętrznej to straci pozycję. VER można by było winić jakby zaczął atak w tym zakręcie ale jechali obok siebie już w poprzednim zakręcie i HAM dobrze wiedział, że on tam jest a tak na całe szczęście wyeliminował się sam w walce o wygraną i dalej sezon bez zwycięstwa, dalej RUS bawił się z nim jak chciał. To, że byli kierowcy twierdzą, że VER nie powinien dostać kary to każdy może sobie interpretować po swojemu ale, że brytol Martin Brundle takie coś powiedział to pewnie też się od tego dnia nie zna

  • 108. Sebco
    • 2022-11-14 08:02:20
    • *.limes.com.pl

    Merc ma szybszy bolid o sekundę wiec znowu wygrywa. Gratulacje dla mechaników. Świetna robota. Panowie z garażu wspięli się na wyżyny. Brawo.
    Mam nadzieję, że w nowym sezonie wszystko wróci do normy i będą jechali z tyłu Red Bulla :)

  • 109. hubos21
    • 2022-11-14 08:52:37
    • *.8.182.156

    @105
    Jeden nieudany wyścig RBR a Ty już tytuły rozdajesz na przyszły rok, przypominam tylko, że już tytuły w tym roku były rozdane dla Ferrari pi pierwszych wyścigach sezonu. Mercedes będzie szybszy bo zafundowali wszystkich podniesienie zawieszenia na przyszły rok ale kibice będą widzieć znowu wielkiego mistrza, który wygra wszystko na taczce gnoju a szykuje się pierwszy sezon bez zwycięstwa.

  • 110. Magda_
    • 2022-11-14 08:53:59
    • *.play-internet.pl

    Cieszy mnie zwycięstwo Russela, nareszcie, podobnie jak dublet Mercedesa. Nie to, żebym im kibicowała, ale podejrzewam, że mają tam teraz niezła rozkminę: niby cholernie zależało im na choć jednym zwycięstwie w tym sezonie, niby jest dublet, więc podwójny powód do radości, ale jak tu się cieszyć na tyle nienachalnie, żeby nie urazić Hamiltona, który NIE wygrał? Nie tak chyba miało być... ;D
    Z drugiej strony barykady jest Verstappen i jego Ego (celowo pisane z dużej litery). Dziwię się, jak we dwójkę mieszczą się w bolidzie... Akcja z (nie)przepuszczeniem Pereza co najmniej niesmaczna. Ma majstra? Ma. Więc co mu szkodziło puścić Pereza przodem, tym samym zapewniając mu te kilka więcej punktów w walce z Leclerkiem o wicemistrzostwo? Strasznie niskie to było, mam szczerą nadzieję, że karma wróci.
    A kierowcą dnia i moja wisienką na torcie jest zdecydowanie Alonso. Dinozaur, a pojechać potrafi wciąż przecudnie.

  • 111. hubos21
    • 2022-11-14 09:15:26
    • *.8.182.156

    @110
    W tej sytuacji Max za wielu obrońców nie ma. To nie chodziło może czysto o PER co o mały pstryczek w cały zespół bo im na tym dublecie też zależy a jeszcze im się to nie udało a jakieś nie załatwione sprawy widać mają.

  • 112. Globtrotter
    • 2022-11-14 11:23:28
    • *.satfilm.com.pl

    @102 a się uśmiałem :D
    Zrobiłeś już w domu ołtarzyk ze zdjęciem Verstappena? :D

    Jak na ten moment, Max nie jest nawet w TOP5 kierowców w historii F1 a wychwalasz go pod niebiosa jakby miał inkasować każdy tytuł do końca kariery.
    Do tej pory ma dwa, obydwa w kontrowersyjnych okolicznościach, z czego pierwszy podarowany przez Masiego.
    Dlaczego dopiero teraz ma takie sukcesy a nie od początku kariery skoro to talent nad talenty? No taaak, dominujący bolid Merca przez lata... Lewis nie potrzebował dominującego bolidu żeby wygrać pierwszy tytuł :)
    Był taki jeden kierowca w Red Bullu, też buc. Robili z niego wyścigowego boga. Nazywa się Vettel, kojarzysz?
    Cztery tytuły i... zniknął :) były tam jeszcze przebłyski w Ferrari, a jak się okazało, też z przekrętami :)
    Ale to przecież wszystko przez zmiany robione pod Mercedesa! Tak to by miał następne tytuły! nawet 20!
    Więc można to samo powiedzieć o zmianach sprzed roku i Red Bullu, że były robione pod nich.
    O NIEEE, NIE BYŁY! TO TAKI DOSKONAŁY ZESPÓŁ, ŻE W SUMIE JAKO JEDYNI TAK SOBIE PORADZILI Z "PODSKAKIWANIEM"!
    Jak do tej pory Max żeby wygrywać , potrzebował ogromnej pomocy z zewnątrz, włączając w to łamanie regulaminu FIA przez... FIA :)

    Ten wyścig pokazał dobitnie, że jest bucem jeszcze większym niż Vettel.
    Tak samo jak on, bez bolidu o sekundę, dwie szybszym na kółku nie jest taki bohater.
    Nie umie walczyć czysto. Jeździ na zasadzie "albo sam zjedziesz mi z drogi, albo ktoś skończy w bandzie".
    Miałem napisać, że ma gorącą głowę ale... jak ktoś, kto jeździ bez głowy może mieć ją gorącą?

    Cieszy mnie fakt, że po przerwie wakacyjnej Mercedes znacznie się podciągnął.
    Byle nie porzucili tej koncepcji i nie zaczynali od zera bo zbliżyli się bardzo do Maxa i może się okazać, że te dwa tytuły to... jedyne jakie zdobędzie w karierze i tego mu życzę.

    Do Checo chyba dotarło w jakie bagno wdepnął. Najbardziej toksyczny zespół ze wszystkich.
    Jak to jest, że sportowcy spod znaku puszek są takimi aroganckimi, bucami? Verstappen, Marquez...

    Tytuł przyklepany, w danym momencie nie walczysz o żaden rekord, nie staniesz nawet na podium, twój kolega walczy o P2 w generalce a na torze jest zaraz za Tobą, co stoi na przeszkodzie żeby go puścić?
    Ano tak. Na przeszkodzie stoi to, że jesteś Max Verstappen, przesiąknięty egoizmem aż do kości, nie widzący nic poza czubkiem własnego nosa.

    Coś mi mówi, że w przyszłym sezonie się to na nim zemści.

  • 113. Faustus
    • 2022-11-14 11:35:37
    • *.208.93.162

    @112
    Max to wybitne dzieło Josa. Ukształtowany na nieczułego, pozbawionego skrupułów, aroganckiego, egoistycznego typa, któremu nie można odmówić talentu i waleczności. Ale na torze jest razem z nim 19 innych kierowców i nie każdy będzie mu ulegle ustępował, bo on to Max Verstappen, któremu należy się wszystko...

  • 114. Ferrante
    • 2022-11-15 09:56:53
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @elin
    miło przeczytać Twój komentarz. Pozdrawiam.
    Ferrante (alter ego z powieści Umberto Eco)

  • 115. Ferrante
    • 2022-11-15 10:27:25
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Ilona
    lubię i szanuję kulturę języka polskiego.
    Czytam Twoje komentarze, "polszczyzna" w Twoim wykonaniu to mój język ojczysty.
    Pozdrawiam.
    J.K.

  • 116. dexter
    • 2022-11-16 15:44:02
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Po pierwsze, gratulacje. Jak napiete sa nastroje w Mercedesie widac podczas weekendow wyscigowych na tarasie siedziby zespolu. Podczas gdy zespol skupiony wokol Toto Wolffa byl stalym gosciem w zeszlym sezonie, aby swietowac sukcesy, to w tym roku niewiele mozna zobaczyc od strony osob odpowiedzialnych. Kryzys Srebrnych Strzal zepsul nastroj. Nawet Wolff juz nie jezdzi na wszystkie wyscigi.

    Mercedes przetrwal najgorszy sezon w Formule 1 od 2012 roku, kiedy to niemiecka marka premium zajela piate miejsce w klasyfikacji konstruktorow. W tym czasie Michael Schumacher pojechal swoj ostatni sezon w Formule 1. Najlepszym miejscem dla Schumachera bylo 3. miejsce w Walencji. Badz co badz Nico Rosberg wygral w Chinach.

    Mercedes jest na pozycji numero trzy w tym sezonie w mistrzostwach konstruktorow. Niepokojace: do Brazylii 2022 Lewis Hamilton i George Russel nie potrafili wygrac wyscigu - nawet jesli Hamilton byl w stanie wywrzec presje na Maxa Verstappena w Meksyku.

    Jeszcze rok temu malo kto by sie nie spodziewal takiej kraksy. Od 2014 do 2021 roku Srebrne Strzaly zdominowaly Formule 1 wygrywajac 8 razy z rzedu Mistrzostwa Swiata Konstruktorow. Lewis Hamilton byl mistrzem swiata 6 razy, Nico Rosberg raz. Mercedes wygral 115 wyscigow w 257 wystepach od powrotu do Formuly 1 w 2010 roku. Pierwsze zwyciestwo w 2012 roku przez Rosberga. Ostatnie w grudniu 2021 roku przez Hamiltona. Imola 2020 byla ostatnim podwojnym zwycieztwem Mercedesa w Formule 1.

  • 117. dexter
    • 2022-11-16 15:52:35
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Teraz przyszla Brazylia 2022 - Russell wygral tam, co oznacza jego pierwsze zwyciestwo w karierze i 116 dla Mercedesa. Tak utytulowana druzyna czekala 343 dni, by ponownie stanac na najwyzszym stopniu podium ...

    Ale nie ma powodu, by wpadac w zachwyt wydarzeniami z ostatnich kilku tygodni. Mercedes ma jeszcze sporo do nadrobienia i na szczescie maja na to cala zime. Wprowadzenie nowych zasad technicznych i finansowych na sezon 2022 (m.in. nowa aerodynamika (ground effeckt), ciezsze pojazdy, wieksze opony, limit budzetowy) zniszczylo dominacje Mercedesa. Najwiekszy problem: opor powietrza. Chociaz Mercedes dobrze pokonuje szybkie zakrety to na prostych brakuje mu predkosci. Ostatnio krytykowano tez bledy w strategii, np. zly wybor opon.

    I nie sadze, aby Mercedes stal sie trwalym zwyciezca od teraz. Na Interlagos zbiegly sie pewne okolicznosci: Mercedes zrobil wszystko dobrze, RBR bardzo sie pomylil, a Ferrari nie bylo tak dobre jak wczesniej w ostatnich dwoch lub trzech wyscigach. I dlatego oczywiscie Mercedes mogl wygrac tym razem. A przede wszystkim na torze, z ktorym tak naprawde nikt w Mercedesie nie kalkulowal, bo Interlagos to petla b. wydajna. A z tym Mercedes mial trudnosci w trakcie sezonu: niesie ze soba duzy opor powietrza. Na Autodromo Jose Carlos Pace trzeba znalezc idealny kompromis pomiedzy duza sila docisku dla sektora srodkowego z zakretami (aby chronic opony) i top speedem.

  • 118. dexter
    • 2022-11-16 16:00:19
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Jednakze o dziwo, jesli spojrzy sie na liczby, to Mercedes byl szybki w srodkowym pasazu, a RB nie byl tak dobry. No i przewaga predkosci maksymalnej Red Bulla zmniejszyla sie z 12 km/h do 5 km/h - i to wystarczylo, aby Mercedes stal sie przeciwnikiem Red Bulla.

    RB generalnie mial problem z ustawieniem bolidu. Tak naprawde zdarzalo im sie to ostatnio w pierwszej polowie sezonu, a po wakacyjnej przerwie byli stosunkowo celni. Duzym problemem byla podsterownosc, a to cos, czego Max Verstappen naprawde nienawidzi. Troche majstrowali przy ustawieniach, ale RB nie pozbyl sie podsterownosci. Zakladam, ze podniesli pojazd nieco wyzej niz chcieli - oznacza to rowniez, ze opor powietrza wzrosl w porownaniu niz zwykle. A to prawdopodobnie oznaczalo, ze nie byli tak dobrzy na prostych i nie byli w stanie wykrecic takich jak zwykle trzeba wykrecic, aby moc stawic czola Mercedesowi i Ferrari w zakretach.

    Na poczatku sezonu Mercedes byl ponad sekunde za RBR i Ferrari, ale teraz zblizyli sie krok po kroku - zrozumienie bylo bardzo wazne (tez jest wazne myslac o przyszlym roku). Mysle, ze dobrze wiedza co poszlo nie tak, aby ten pojazd stal sie regularnym zwyciezca i potrfil poradzic sobie wszedzie. Tzn. na kazdej chrakterystyce toru. Z drugiej strony trzeba powiedziec, ze ostatni upgrade uruchomiony w Austin przyniosl pewien postep. Przede wszystkim obnizono wage o 5 kg, co jest gwarantowana zaleta, a zmiany pod podloga tez przyniosly korzysci aerodynamiczne.

    Mercedes wlasciwie liczyl na zwyciestwo w Meksyku, ale dokonali zlego wyboru opon. Zwyciestwo w Brazylii jest troche niespodzianka, niemniej jednak przez klopoty Red Bulla Mercedes byl w stanie rzucic wyzwanie. Niemiecka stajnia miala rok na obserwacje, nauke i refleksje, ktore sprawia, ze Mercedes znow bedzie silny w przyszlosci. Nadal to creme de la creme Formuly 1, maja swietnych ludzi, ale w tej chwili nie maja szybkiego samochodu. Pracuja nad tym, aby to zmienic. Cel na nastepny sezon jest jasny: wygrac zarowno mistrzostwo kierowcow jak i konstruktorow.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo