Andrzej369
Ostatnia aktywność
avatar
Andrzej369

25.02.2025 19:39

0

@3 Ale to Perez na siebie narzucił presję że musi majstra wygrać, gdy po 2. wyścigach sezonu miał tyle punktów co Max. Po prostu ego wywaliło po kilku dobrych wyścigach i na pewno też szukał jak wygrać wyścig, tak jak zacytowane w artykule, ale w 'normalną' niedzielę to Perez zwyczajnie nie miał podjazdu do Maxa.

avatar
Andrzej369

04.11.2024 09:06

0

@17 Spoko, spoko ale punkt 7. Co do Alonso to jeszcze ok, obecny Aston to furmanka, ale Mercedes...? Russell w 'equal machinery' prowadził połowę wyścigu i dojechał 4., tylko za tymi co zmienili opony tylko na czerwonej fladze. No czyli jednak ta furmanka chyba może jeździć?

avatar
Andrzej369

21.10.2024 10:46

0

25+1+18 pkt = 44 punkty w konstruktorach do zdobycia maksymalnie w weekend bez sprintu. Jeśli Ferrari trochę się zbliży to wygląda na to że będziemy mieć 3-stronne rozstrzygnięcie mistrzostw konstruktorów w Abu Dhabi (o ile też Red Bull nie wypadnie z tej walki). Bardzo liczę że uda się Ferrari, ostatni sezon w obecnym, świetnym składzie, ale jako wielokrotnie rozczarowany kibic, spodziewam się mistrzostwa dla McLarena.

avatar
Andrzej369

21.10.2024 10:41

0

@6 Max dowiezie tytuł przed Norrisem tak czy siak, Norris musiałby być perfekcyjny do końca sezonu, a nawet blisko nie jest. W T1 Verstappen był dość przewidywalny, o ile to nie było czyste, to Norris też powinien nauczyć się gierek Verstappena. Co do kary to jak najbardziej absurdalna, nawet ślepy widział że Verstappen wypchał Norrisa, ALE... z onboardu Norrisa i ruchu jego kierownicy to wygląda tak jakby wcale nie planował mieścić się w torze, to też mogło wpłynąć na decyzję sędziów. Wracając do sedna sprawy, sędziowie to niemniej jednak cyrk.

avatar
Andrzej369

22.09.2024 12:09

0

@4 Na węgrzech w 2022 Russell nie dostał twardych opon? Bo wtedy na pewno Ferrari i Alpine założyły twarde i szybko tego pożałowali (było za zimno na twarde)

avatar
Andrzej369

15.09.2024 12:21

0

@2 Gdyby tak było to Verstappen by spokojnie wygrywał dalej wyścigi, a już od pewnego czasu jest problem. Mistrzostwa się wygrywa wygrywając wyścigi, a do tego trzeba mocnego bolidu. Cechą wspólną najlepszych sezonów jak 2010, 2012 czy nawet obecnego jest to że forma zespołów jest zmienna i co weekend ktoś inny ma lepsze tempo. Kierowca też jest ważnym elementem, bo taki Stroll nawet w bardzo dobrym bolidzie miałby duży problem, ALE nawet Stroll zdobyłby mistrzostwo w dominującym bolidzie, mając jako 2. kierowcę kogoś jeszcze gorszego.

avatar
Andrzej369

25.07.2024 20:30

0

@1 Trafnie.

avatar
Andrzej369

30.06.2024 12:03

0

@1, 4 Tylko właściwe jak tu pokonać pieprzoną biurokrację FIA? A zwłaszcza idiotyczny zapis: "Decyzji panelu sędziowskiego nie można oprotestować". Zanim pojawił się artykuł to już na stronie FIA była decyzja (po angielsku oczywiście) właśnie z tym odnośnie niepodważania sędziów jako ostatnim. Nawet gdyby dobrze złożyli to sędziowie i tak by odrzucili, bo decyzje sędziów są święte, to jest jakiś kurwa żart, gdy decyzje są podejmowanie w nieprzejrzysty sposób. Ale przypomina się z powrotem Kanada 2019 i kara dla Vettela która była bardzo kontrowersyjna. No i oczywiście pod decyzjami z Austrii jako jeden z sędziów Herbert, co do którego kilka weekendów temu były wątpliwości w przypadku kar dla Alonso. Czy to kwestia ogółem sędziów jako organu FIA, czy może konkretnych sędziów którzy chcą dowartościować swoje przeciętne jak na F1 kariery zgrywając twardych i nieomylnych sędziów, bo przecież 'są byłymi kierowcami wyścigowymi'

avatar
Andrzej369

27.06.2024 08:45

0

@1 Taaa, ale każdy zespół ma określoną liczbę testów z Pirelli w danym okresie czasu i jest wszystko jasno opisane przepisami. Wypowiedz Vasseur'a raczej stonowana, bo tylko powiedział że dobrze byłoby rozróżnić w przepisach testy dwuletnimi bolidami przez rezerwowych od etatowych oraz nic nie zarzucił Red Bullowi. Gdzie te 'mocne słowa'? Te testy z Pirelli to gdyby chociaż było blisko tego jak Mercedes w 2013...

avatar
Andrzej369

10.06.2024 17:38

0

@1, 2 Polecam na stronie FIA.com poszukać dokumentów z decyzjami z Grand Prix. W przypadku Verstappena był on poza 'fast lane' ale włączył się 'bezpiecznie i płynnie' czy jakoś tak

avatar
Andrzej369

07.06.2024 13:24

0

Ależ oczywiście, że Perez go widział. Na powtórkach widać jak Perez patrzy się w swoje prawe lusterko, tyle że co z tego że Perez go widział, jak Magnussen nie miał prawa tam się pchać. Jakieś 50-100m dalej barierki robią łuk w lewo (potem jeszcze w prawo), a Magnussen jeszcze miał po lewej Hulkenberga. Chyba nie było możliwości żeby Magnussen się zmieścił koło Pereza bez wywołania karambolu

avatar
Andrzej369

04.05.2024 20:59

0

@4 Jak 'zasadniczo poprawnie' Hamilton przejechał zakręt, jeśli po zblokowaniu kół też uderzył w Alonso, który już uderzył w Strolla? Nie stwierdzam tu jednoznacznej winy Hamiltona (przez błąd Alonso wina jest dzielona więc incydent wyścigowy lub kara dla Hamiltona i Alonso), ale Hamilton zjebał wejście w zakręt, skoro mając tak dużo miejsca zostawionego przez Alonso (tak dużo że Alonso już był w Strollu) to jeszcze dał radę uderzyć w Alonso...

avatar
Andrzej369

11.04.2024 08:32

0

Andretti wiedzą jak przekonać do siebie starszą gwardię fanów F1 i nie powinno to dziwić, w końcu zarówno Mario jak i nawet Michael mieli swoje starty w F1.

avatar
Andrzej369

21.02.2024 22:53

0

@1 Przecież SUV to tylko samochód medyczny, problemem jest Vantage - sportowe coupe, które jest po prostu za słabe, ale papa stroll włożył kasę w astona więc marketing ma być...

avatar
Andrzej369

07.02.2024 13:17

0

Może pozwolić na wejście Andrettiego na sensownych warunkach? Taki pomysł z dupy całkowicie, bo przecież wiadomo że Andretti jest kompletnie nie gotowy i nie może liczyć na angaż żadnego producenta z branży automotive... no i co to za nazwisko 'Andretti' w świecie motorsportu, nigdy nie słyszałem. *z sarkazmem, rzecz jasna*

avatar
Andrzej369

16.01.2024 23:13

0

Wygląda lepiej bez niebieskiego teraz, ale i tak malowanie z Silverstone było najlepsze

avatar
Andrzej369

01.01.2024 17:20

0

@4 Supersonic Co do Piastriego - należy jednak brać pod uwagę że punktów nazbierał mniej bo oba pakiety poprawek dostawał z dużym opóźnieniem. I jak w Austrii Norris już ładnie jechał, tak Piastri dostał je dopiero później, po czym niedługo Norris dostał kolejny pakiet. Więc tak w okolicach połowy sezonu ciężko ich porównywać bo jeden już miał bolid czołówki a drugi dalej taczkę (dlatego różnica w punktach między nimi jest głębsza niż powinna)

avatar
Andrzej369

16.12.2023 11:48

0

@3 Czasem Marlboro nie było sponsorem tytularnym? W takim razie Ferrari byłoby na tej samej półce co McLaren i Williams

avatar
Andrzej369

05.12.2023 21:31

0

@3 Suche fakty - Sargeant wygenerował już w Japonii starty wyższe niż Schumacher (na 1 sezon) i w przyszłym pewnie przebije całe koszty wygenerowane przez Schumachera

avatar
Andrzej369

08.11.2023 22:18

0

Zajebiście!

avatar
Andrzej369

24.10.2023 13:12

0

O ironio to pokłosie dyrektywy na którą Mercedes tak cisnął... karma za aktorzenie z pleckami wraca do Hamiltona... szkoda mi Leclerca i tego że właściwie Perez już chyba nie może stracić P2 w mistrzostwach przez DSQ Hamiltona

avatar
Andrzej369

17.10.2023 21:21

0

Grafiki to chyba screeny z F1 22 lub 23...

avatar
Andrzej369

09.10.2023 10:08

0

"David Dicker chciał wnieść do stawki F1 "powiew świeżości", jakiego od kandydatów oczekiwała FIA. CEO Rodina oferował możliwość zatrudnienia kobiety w roli etatowego kierowcy, ponadto miał już gotowy plan na funkcjonowanie zespołu = bolid powstawałby w fabrykach zespołu w Nowej Zelandii..." No ja pier... Dobrze że przynajmniej FIA selekcjonuje kandydatury na podstawie jakiś wyścigowych kryteriów, a nie kto czym się będzie chciał wyróżnić przed ekipą Netflixa... ...Andretti ma wszystko co potrzeba by próbować się utrzymać jako ekipa środka stawki, taki bardziej ogarnięty Haas, z potencjałem na uniezależnienie się. Życzę żeby Carlin kiedyś mógł dołączyć, ale obecnie uważam że byłoby to coś jak Caterham, którego bolid GP2 w 2014 w kwalifikacjach kręcił czasy lepsze niż ich bolid F1

avatar
Andrzej369

09.10.2023 10:02

0

Jak Sargeant rozczarowuje cały weekend to akurat jakoś tak mu współczuje za ten wyścig... i potrzebę wycofania się Dalej uważam że jest za słaby na F1 umiejętnościami ale dalej bardziej sympatyczny niż taki Stroll

avatar
Andrzej369

09.10.2023 10:01

0

@3 "Niedawno" - zmianę biegów łopatkami Ferrari wprowadziło 30 lat temu i głównie nie jako ułatwienie, a by zwężyć kokpit bolidu. Tak wiele osób narzeka jak to bolidy F1 jeżdżą same i jak to dawniej było lepiej, a ironiecznie 'najłatwiej' to było w latach 90' i wczesnych 00' Kontrola trakcji, ABS, czy nawet aktywne zawieszenie Williamsa... a co by było gdyby jeszcze wtedy testy przeszedł Williams ze skrzynią CVT...

avatar
Andrzej369

09.10.2023 09:56

0

No bo wina Hamiltona, ale zaplusował (jak go normalnie nie lubię) za to że przeprosił koniec końców.... Ale wracając do sedna - JAKIM CUDEM CHCIELI SIĘ W 3 BOLIDY ZMIEŚCIĆ W POŁOWIE SZEROKOŚCI TORU?! Na powtórce z kamery ustawionej na T1 ładnie widać jak Max trafia w szczyt, Russell tuż obok Maxa, a Hamilton nawet nie jest na zewnętrznej (zakrętu) a w połowie... ...a miał jeszcze tyle miejsca... Sam sobie winien, Russell nie miał gdzie uciec, ALE przy różnej strategii na start Mercedes powinien ustalić że z racji lepszych pól i miękkich opon Hamilton ma priorytet na starcie względem Russella

avatar
Andrzej369

09.10.2023 09:49

0

"Mimo iż można argumentować, że to bolid 44 był winny całemu zajściu, sędziowie wzięli pod uwagę fakt, że doszło do niego na pierwszym okrążeniu i uczestniczyło w nim kilka bolidów oraz ustalili, że incydent należy postrzegać jako typowy incydent z pierwszego okrążenia i pierwszego zakrętu, dlatego żaden z kierowców nie ponosi za niego pełnej odpowiedzialności. Z tego powodu nie podjęto także dalszych działań w tej sprawie" A wystarczyło powiedzieć że obaj z jednego zespołu i dlatego bez kary (choć akurat punkty karne powinny wlecieć)

avatar
Andrzej369

08.10.2023 13:49

0

Ironicznie jeden z wyjazdów to było wywiezienie poza tor przez Sainza na 1. okrążeniu

avatar
Andrzej369

01.10.2023 00:05

0

Chyba Hamiltona znowu postrzeliło - niech ktokolwiek pokorzysta z AI. Taki ChatGPT obecnie dalej ma problem z dłuższymi działaniami matematycznymi (choćby zamienia wartości z niczego na nieprawidłowe gdzieś w środku) i to gdy wymaga się od niego tylko trochę mnożenia i dzielenia. Czasem dalej lepiej skorzystać z tabelki w Excelu, więc z tą fascynacją AI bym nie szalał... ...2. sprawa że często "AI" nazywa się coś co nim nie jest bo działa 'podobnie'... FIA jest po prostu nierzetelna i tyle... i dobór sędziów w zeszłym sezonie trochę wyjaśniał (jeden z kierowców F1 wspomniał że całe wyścigowe doświadczenie jednego z sędziów to był środek stawki niższej serii GT)

avatar
Andrzej369

28.07.2023 19:52

0

@11 Kilka tys. na wykonanie, kilka tys. prowizja dla 'artysty' a reszta to prowizja za logo F1 ;)

avatar
Andrzej369

25.07.2023 19:07

0

@4 Akurat Verstappen to jeździł (przeciętnym) Toro Rosso w 2015 i na początku 2016... ...i regularnie niszczył Sainza, który przez to został uznany za co najwyżej średniaka (Ale szkoda że Hamilton nie miał okazji pobujać się w środku/końcu stawki, ciekawe jaki by wtedy był w jeszcze do tego młodym wieku)

avatar
Andrzej369

24.07.2023 12:24

0

@4 Dzięki Akurat Toyota i Honda najmniej skorzystały biorąc pod uwagę ich rychłe odejście, Honda właściwie rzecz biorąc wcale, a Brawn korzystał już z silnika Mercedesa...

avatar
Andrzej369

23.07.2023 21:01

0

Nie było podobnej akcji gdzieś tak koło 2008 roku?

avatar
Andrzej369

23.07.2023 00:39

0

@1 Biorąc pod uwagę jak diametralnie różnią się obiekty na których odbywały się ostatnie wyścigi od Hungaroringu jest to bardzo prawdopodobne że jest to kwestia toru. Zarówno Williams (poniekąd zgodnie z oczekiwaniami) stracił tempo jak i Sauber ku zaskoczeniu bardzo zyskał (zwłaszcza na twardej mieszance). Zgadywałbym że na Spa będzie Q2 a na Monzy Q3 dla Williamsa (co do Zaandvort nie mam pojęcia)

avatar
Andrzej369

23.07.2023 00:33

0

@5 "Williams może znowu mieć 1 bolid z F2 a drugi pod punkty. I podobnie podejrzewam że jest z traktowaniem np. Sainza czy Pereza" W przypadku Ferrari i Red Bulla to kompletnie nie ma sensu, zwykłe pier*olenie by bronić lubianych kierowców, dla takich zespołów bardzo się też liczy klasyfikacja konstruktorów oraz mając 2 w miarę równe bolidy otrzymują dane które można porównywać. O tyle Williams faktycznie w poprzednich latach ze względu na kłopoty finansowe mógł być zmuszony do takich wybiegów (choćby wycofywanie bolidu z wyścigu w 2019 by zaoszczędzić części), niby obecnie ma być lepiej. Wiadomo - Albon 1. dostanie poprawki - ale dalej ze mogą znacznie bardziej rozwijać 1 bolid bo więcej zyskają 1. średnim bolidem i 2. bardzo słabym niż 2 słabymi, a kasa od sponsorów Sargeanta i tak wpadnie. Tyle że do opcji z Williamsem akurat pasowałoby to że Albon bije łatwo Sargeanta, bo po 1. doświadczenie i po 2. Sargeant w F2 nie pokazał nic szczególnego (Albon też nie błyszczał, ale przegrać tylko z Norrisem i Russellem to nie też taki wstyd) więc czemu miałby jeździć na poziomie Albona?

avatar
Andrzej369

22.07.2023 15:53

0

Dodatkowy problem z błotnikiem jest taki że on zbierze wodę z koła po czym ona będzie z powrotem spływać na tor, na asfalt, na linię wyścigową... czyli wody na torze zostanie tyle samo -> warunki nie będą się poprawiać... poprawa widoczności owszem, ale warunki na torze będą mogły się robić niebezpieczne (aquaplaning) zamiast pojawiania się suchej nitki... Wydaje mi się ta opcja ślepą uliczką (może bardziej skupić wyrzucanie wody w deszczu na boki niż do tyłu?)

avatar
Andrzej369

09.07.2023 17:42

0

ostatni akapit kierowany oczywiście do @5 i @7 mój błąd

avatar
Andrzej369

09.07.2023 17:41

0

@4 Po 1. Vasseur jest zbyt blisko z Leclerciem by tak szybko zrobił z Sainza 1-kę, po drugie Sainz jest 'na czysto' od Leclerca wolniejszy i gdy zespół będzie ogarnięty (ale pewnie nie będzie znając Ferrari) to przy braku błędów zespołu większe szanse na majstra ma Leclerc @5,6 Byłem za Rosbergiem ale po tym jak odszedł to żałuję - postawa niezbyt godna mistrza, no i właściwie takim typowym materiałem na mistrza Rosberg to nie był, poza tym to jego przypominanie przy każdej okazji że był jedynym który pokonał Hamiltona aż do 2021

avatar
Andrzej369

08.07.2023 22:30

0

Forma Pereza w kwalach 2023: - 4 razy w Q3 - 6 razy nie wszedł do Q3, z czego 4 razy odpadł już w Q1, do tego dzieje się to 5. raz z rzędu Jak już wejdzie do Q3 to wyciąga absolutnie obowiązkowe top3 Jedyne co go broni to to że w wyścigach wraca do czołówki, ale zawdzięcza to właściwie wyłącznie niesamowitej przewadze Red Bulla...

avatar
Andrzej369

08.07.2023 22:13

0

Haas ma stabilniejszą formę w Q3 niż Perez...

avatar
Andrzej369

15.06.2023 16:39

0

Do tego co już zostało wyżej napisane - zmiana BoP wydawała się oczywista z racji a) powrotu Ferrari b) chęci zakończenia dominacji Toyoty. Ale interesujące jak to Toyota by wygrywać potrzebuje nie mieć konkurencji :D (odnosząc się też do lat choćby '16 i '17) Koce grzewcze słusznie moim zdaniem po akcjach ze Spa oraz faktem że w 24h Le Mans też jedzie się po zmroku - inne temperatury, inna praca opon, inny wyścig właściwie, przecież między innymi z tego powodu na noc zakłada się specyfikację aero o większym docisku by nadrobić straty przyczepności wynikające z niższej temperatury. Jestem przeciwnikiem usuwania koców grzewczych z czołowych sportów motorowych - nie przy tych prędkościach i nie przy tych oponach. W Monako wydawało się że nowe pełne deszczówki bez koców nawet w cięższym deszczu spisywały się gorzej od wcześniej ogrzanych przejściówek (choć właściwie największą różnicę stanowi między nimi ilość odprowadzanej wody)

avatar
Andrzej369

07.06.2023 17:54

0

@6 zauważ też że Red Bull świetnie zachowuje się zarówno w zakrętach jak i ma niesamowite prędkości na najdłuższych prostych. Mam wrażenie że opanowali jak zmanipulować przepływy w podłodze zależnie od prędkości, tj. wykorzystanie oderwań warstwy przyściennej w odpowiednich miejscach tak że przy powiedzmy 300+ km/h docisk w dyfuzorze zostaje zredukowany. Pytaniem dla mnie pozostaje, jak to zrobić by oderwania nie powodowały zakłóceń przepływu generujących więcej oporu? Może za pomocą przegięć i nacięć w podłodze które było widać na ostatnich zdjęciach generują wiry które mają trzymać te przepływy w ryzach. Ale to są tylko moje spekulacje oparte o jak na razie znikome doświadczenie aerodynamiczne i inżynierskie ('inżynier' dopiero za kilka lat)

avatar
Andrzej369

26.05.2023 23:51

0

2, ewentualnie 1, następnie 3, a 4 najbardziej proste jak się da (i trochę nijakie moim zdaniem)

avatar
Andrzej369

15.05.2023 14:08

0

Christina? Nie znam :D

avatar
Andrzej369

30.04.2023 09:31

0

@5 W Arabii '21 Lewis nie był też bez winy, za wszelką cenę się czaił za Maksem zamiast po prostu go minąć, jeśli Max by go próbował od razu wyprzedzić to musiałby się liczyć z karą (vide Belgia 2008 Lewis vs Kimi)

avatar
Andrzej369

24.04.2023 15:36

0

W sumie to na lata 2014-2016 to bez różnicy bo Rosberg by pozdobywał mistrzostwa, a Vettel pewnie nie przeszedłby wtedy i tak do Merca na 2015 tylko do Ferrari bo chciał być jak Schumacher. Ciekawe co gdyby Hamilton został w McLarenie, Mercedes miałby jakiegoś ogóra obok Rosberga i na 2016 wzięliby Bottasa...

avatar
Andrzej369

08.04.2023 12:04

0

@4 Chyba zapomniałeś że Vettel musiał zabłyszczeć w Toro Rosso lub że w średnim Astonie (bo w 2021 taki był) wywalczył podium...

avatar
Andrzej369

06.04.2023 00:38

0

Drodzy psychofani Lewisa, jak tak bardzo chcecie to anulujmy wyniki GP Abu Dhabi 2021, ale pod warunkiem anulowania wyników GP Singapuru 2008, wszyscy będą szczęśliwi: - wy bo anulowano Abu Dhabi '21, - Massa bo ma tytuł za 2008, - Verstappen bo dalej ma tytuł za 2021 ;) A jeśli na poważnie ktoś chciałbu się bawić w prześwietlanie FIA, to 2013/2014 się kłania (testy mercedesa z pirelli), wszystkie odpały z 2021 na rzecz Mercedesa i Red Bulla i wiele innych

avatar
Andrzej369

31.03.2023 22:35

0

I to Andretti rzekomo nic nie wnosi? Znane w świecie motorsportu nazwisko + współpraca z Renault (silniki) + sponsoring Cadillaca, a przeciw temu: - azjatycki bogacz, - szejkowie z emiratów (zapewne sportwashing) - saudyjscy szejkowie bawiący się na 150% w sportwashing. Jeśli jakimś cudem ktoś inny niż Andretti dostanie to miejsce w F1 to Liberty się zbłaźni

avatar
Andrzej369

30.03.2023 23:51

0

@2 Większość w punkt... @3 Z tego samego powodu nie potrafię kibicować Hamiltonowi, przez takie akcje przynajmniej sprawia wrażenie bardzo fałszywego, Vettel za czasów w Red Bullu miał też swoje odpały jak Turcja 2010, ale były też takie sytuacje jak Malezja 2013 gdzie niektórzy twierdzą że zachował się jak buc, ale zachował wtedy zimną krew w porównaniu do Webbera któremu zostało tylko "Multi 21 Seb, multi 21" i krycie się zespołem. Podobnie teraz Perez "Max miał inne komunikaty!" - takie typowe burzenie się 2. kierowcy że nie daje sobie rady z 'kolegą z zespołu', no i jak tylko Hamilton ma kłopot z teammate'ami to zachowuje się podobnie, co nie przystoi tak szybkiemu kierowcy, a co dopiero 7-krotnemu mistrzowi.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu