Krzeto
Ostatnia aktywność
avatar
Krzeto

09.07.2023 21:36

0

@hubertusss Nie wiem czy to ja jestem tak ograniczony, że nie potrafię zrozumieć tych wypowiedzi: "Jezeli silnik spalinowy zostanie oddzielony od sprzegla, to w co w takim przypadku ma napedzac go do obrotow np 12 000obr/min?" "Nigdy nie spotkalem w swoim zyciu silnika, ktory wytwarza obroty sam w sobie. Moze za malo widzialem...?:D" Dla mnie z tych zdań wynika, że nie silnik wytwarza obroty, tylko sprzęgło :)

avatar
Krzeto

09.07.2023 20:11

0

@13 "Jezeli silnik spalinowy zostanie oddzielony od sprzegla, to w co w takim przypadku ma napedzac go do obrotow np 12 000obr/min?" Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Silnik sam w sobie wytwarza obroty więc nie musi być połączony ze sprzęgłem. Ja napisałem o napędzie w myśl całego przełożenia obrotów na koła. Mogę się domyślić, że chodziło Ci o to: "Jezeli silnik spalinowy zostanie oddzielony od napędu, a tym samym od MGU-K, to w co w takim przypadku ma to MGU-K napędzać do np 12 000obr/min?", to hubertusss też o tym wspomniał pisząc "Samo ładowanie baterii w sposób omówiony przez Thomasa też może być ciekawe bo jak pogodzić potrzebę hamowania silnikiem z potrzebą podniesienia jego obrotów do ładowania baterii. Jeśli będzie można zamontować dwa mgu k to sprawa prosta sprzęgło się rozłączy i tyle. Silnik będzie ładował jedno wysokimi obrotami tylna oś będzie ładowała drugie siłą hamowania. Ale jeśli dozwolone będzie jedno to ciekawe jak to zrobią" Jak to zrobią nie wiem, my tutaj omawiamy i interpretujemy treść postu, dokładając to tego jakieś swoje pomysły

avatar
Krzeto

09.07.2023 19:25

0

@11 Wydaje mi się, że @10 chodziło mniej więcej o to: Załóżmy, że: Obroty jałowe - 3 000 Obroty na limicie przepływu - 12 000 Więc w zakręcie gdzie kierowca nie wciska gazu, powinny być na poziomie 3 000, w tym momencie zostaje rozdzielony silnik od napędu, podnoszone są obroty pod limit do 12 000 i ten ruch wykorzystywany jest do wytwarzania energii elektrycznej. W żadnym momencie nie przekraczasz limitu przepływu paliwa, więc nie musisz go zwiększać. Natomiast na szybko widzę tutaj problem z potrzebą zabrania większej ilości paliwa, ponieważ w momentach gdy gaz nie jest wciśnięty, obroty i tak są wysokie. Nie ma momentu w którym kierowca może oszczędzać paliwo. Drugim problemem może być chłodzenie silnika, który musiałby ciągle pracować na wysokich obrotach generując w ten sposób więcej ciepła Oczywiście nie jestem inżynierem, to są moje domysły i czy się z tym zgadzasz czy nie, proszę nie obrażać z powodu odmiennego zdania

avatar
Krzeto

07.07.2023 20:33

0

@3 Co masz na myśli pisząc to zdanie "Tutaj jest ogromne pole do popisu, bo ten podzespol znajduje sie dalej od najbardziej goracej czesci silnika." Według mojej wiedzy ani mgu-h ani mgu-k nie wykorzystywało wysokich temperatur do wytwarzania energii elektrycznej To mnie też zastanawia, po co na siłę ładować tak duży stosunek mocy pochodzący z energii elektrycznej, skoro można użyć syntetycznego, neutralnego węglowo, paliwa.

avatar
Krzeto

13.11.2022 21:14

0

@29 a taki np. Alonso pojechał słaby wyścig?

avatar
Krzeto

22.10.2022 22:59

0

@10 miały. Zarówno wiliams dostał karę finansową jak i Aston. także rozsiewasz kolejne fałszywe informacje i nie pisz, że jestem fanboyem RB, tylko za to, że zwróciłem Ci uwagę na fałsz w Twoim komentarzu

avatar
Krzeto

14.10.2022 16:50

0

Ja bym zbanował Racing Point i Mercedessa z 2020 roku. Pierwszy zespół za skopiowanie bolidu konkurencji, drugi za sprzedaż planów :P i co mi tam, nie tylko z klasyfikacji konstruktorów, ale jeszcze niech kierowcy poniosą winę, kto wie na co poszła kasa ze sprzedaży planów bolidu, pewnie sprzedali za 100 mln, i dzięki temu zyskali kasę na rozwój w 2020 i pewnie jeszcze na 2021. Także dla pewności niech jeszcze skasują Mercedesa z 2021. Red bulla za przekroczenie limitów budżetowych i tak oto w 2021 Sainz zdobywa pierwszy tytuł mistrza świata :)

avatar
Krzeto

13.10.2022 15:14

0

@5 dla mnie też nie ma to znaczenia, ale podobno największą różnicę dawało się odczuć na żywo, niestety nie dane mi było oglądać wyścigu f1 przed 2014

avatar
Krzeto

12.10.2022 18:15

0

@1 @7 Wszystkie zespoły zgodziły się na widełki w budżecie, całe 5% które uznaje się za lekkie naruszenie regulaminu. Czy to dużo? Owszem, ale skoro zgodzili się na taki zapis to niech teraz nie marudzą. Przepis jednak powinien być jak najszybciej skorygowany i albo całkowicie wywalić zapis o możliwości przekroczenia budżetu, albo ustawić go na rozsądnym poziomie, np 0,5%. a co do odbierania tytułów, to może odbierzemy tytuły wszystkim mistrzom, którzy zdobyli je dzięki nieuczciwej przewadze? Na siłę chcecie karać RB i tyle. Od lat, jak nie od początku f1, każda ekipa szuka dziur w regulaminie i wykorzystuje je na swoją korzyść. Jeżeli szukacie "sprawiedliwości" to zdradzę wam pewien sekret - życie nie jest sprawiedliwe i tym bardziej nie ma co go szukać w f1. Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, tak bardzo chcecie przestrzegania regulaminu, a dlaczego pod postami odnośnie kolczyków, nie widzę waszych komentarzy w stylu - zakazać jazdy Hamiltonowi, Gaslyemu o każdemu kierowcy który nie ściąga biżuterii, przecież łamie regulamin? To w końcu mamy przestrzegać regulaminu, czy nie, a może tylko części zapisów? Tych które wam są na rękę? Zastanówcie się nad tym.

avatar
Krzeto

09.10.2022 13:01

0

@3 jakos w zeszłym roku Hamilton za przeszkadzanie Williamsowi nie otrzymał nawet reprymendy i jestem pewien że wtedy była to słuszna decyzja wobec Ciebie, ale zgodzić się muszę że cały regulamin jest uznaniowy więc o żadnych normach nie ma tu mowy.

avatar
Krzeto

08.10.2022 16:27

0

@15 Rozumiem Twój punkt widzenia. Mnie boli uznaniowe rozpatrywanie kar i regulaminów. Jak dla mnie tutaj Max powinien być ukarany i tego typu sytuacje bez względu na okoliczności powinny być karane tak samo. Jakby nie było Max stworzył niebezpieczną sytuację i Lando musiał ratować się ucieczką poza tor. Podsumowując z jednej strony rozumiem, że kary nie było, bo były inne niekarane sytuacje tego typu, z drugiej strony ja karałbym każdą tego typu sytuacje.

avatar
Krzeto

08.10.2022 14:31

0

@13 tutaj to nie ma znaczenia, to było już dawno temu :P chociaż jak dla mnie, mimo, że mu kibicuję to Max powinien dostać te +3

avatar
Krzeto

15.09.2022 03:49

0

@2 dotąd żadne zmiany w przepisach nie zbiły czołówki, więc życzenie sobie by tym razem było inaczej, było raczej optymistycznym myśleniem. Co do najnudniejsze go sezonu, to kwestia indywidualna, ale w czasie dominacji mercedesa mogliśmy z duzym prawdopodobieństwem wytypowac mistrza już na etapie testów w Hiszpanii, tu jednak z początku sezonu mówiło się o wygranej ferrari a do połowy ciągle liczyli się w grze.

avatar
Krzeto

15.07.2022 13:41

0

@2 chciałbym tylko zwrócić Twoją uwagę na fakt, że w tym Lec zostawił Ham mniej miejsca, niż Max w zeszłym

avatar
Krzeto

10.07.2022 13:28

0

@2 przecież tak samo zachowywali się brytyjscy kibice na silverstone, w obu przypadkach jest to nie do przyjęcia, a z resztą daleko szukać nie trzeba, bo na tym forum jest dokładnie to samo, pewnie wielu z ludzi piszących tutaj komentarze cieszyło się w dokładnie ten sam sposób, jak Max tydzień temu uszkodził bolid i teraz gdy Ham się rozbił. Przykro się patrzy jak bardzo zawistni są ludzie

avatar
Krzeto

10.07.2022 10:49

0

@2 jak się bronisz to normalne, że jesteś wolniejszy na okrążeniu. Z początku myślałem, że Mag specjalnie spowalniał swoje tempo dając Msc drs, jednak jak się później okazało wcale tego nie robił. To Mick walcząc z Ham, był w stanie utrzymać tempo Mag.

avatar
Krzeto

10.07.2022 10:32

0

@7 Gasly zrobił teraz to co Russel na Silverstone, a Ty i tak dwa razy obwiniasz francuza. Wyjaśnisz dokładniej swój punkt widzenia?

avatar
Krzeto

09.07.2022 13:31

0

@6 jak dla mnie DAS łamał zasady parku zamkniętego, pozwalał na zmianę geometrii kół podczas kwalifikacji i wyścigu. Nie ważne jak to zrobili i nazwali, ostatecznie to właśnie się działo, ale Mercedes mógł z tym systemem jeździć do końca sezonu, bo? (niech każdy sobie sam odpowie)

avatar
Krzeto

08.07.2022 18:08

0

Co tu się odwala?

avatar
Krzeto

03.07.2022 21:25

0

Jako fan Ver, cieszę się że nie wygrał, bo walka o mistrza dalej w grze (chociaż patrząc na strategie Ferrari może byc z tym różnie) za to pokazał dziś, że ma wolę walki i bez przygód dojechał do mety uszkodzonym bolidem (chociaż ja bym mu +5s za Szumiego przyznał). Do ludzi co piszą, że Max narzeka. Wyobraźcie sobie, że jedziecie 230km/h bolidem który stracił duża część przyczepności na tylnej osi, a po zmianie opon i ustawień skrzydła, stracił też przyczepność przedniej. Może potem komentujecie, ci kierowcy na serio wiedzą jak się prowadzi, a narzeka każdy. Lec też narzekał pół wyścigu i nic o tym nie piszecie. Ham w Hiszpanii chciał się od razu wycofać, to są emocje oni to mówią w czasie walki i jazdy po torze z prędkościami grubo ponad 250 km/h. Wy możecie na spokojnie ocenić sytuację i skomentować. Jeszcze jedno spostrzeżenie to to, że wszyscy co wyśmiewają i są oburzeni na TO w redbullu, domagali się dziś TO w Ferrari :)

avatar
Krzeto

03.07.2022 21:19

0

Jako fan Ver, cieszę się że nie wygrał, bo walka o mistrza dalej w grze (chociaż patrząc na strategie Ferrari może byc z tym różnie) do ludzi co piszą, że Max narzeka. Wyobraźcie sobie, że jedziecie 230km/h bolidem który stracił duża część przyczepności na tylnej osi, a po zmianie opon i ustawień skrzydła, stracił też przyczepność przedniej. Może potem komentujecie, ci kierowcy na serio wiedzą jak się prowadzi, a narzeka każdy. Lec też narzekał pół wyścigu i nic o tym nie piszecie. Jeszcze jedno spostrzeżenie to, że wszyscy co wyśmiewają i są oburzeni na TO w redbullu, domagali się dziś TO w Ferrari :)

avatar
Krzeto

03.07.2022 20:44

0

@77 pierwszy który to zauważył :p

avatar
Krzeto

03.07.2022 18:53

0

@6 to że Perez wypchnął Hamiltona, to że Saintz Pereza, to spoko, to że Max Shumiego, to już trzeba wytknąć, nie mówiąc co zrobił Rus na starcie, ale i tak każdy widzi tylko Ver :p @9 jakby puścili od razu Lec widząc jakie ma tempo to zdążyliby zmienić opony i jemu i Saintz, ale to Ferrari, nawet jak rywale odpadają to zrobią wszystko by sobie wyścig zniszczyć

avatar
Krzeto

02.07.2022 21:19

0

@46 on po prostu nie ogarnął że na przed ostatnim kółku Ver żółta flagę wywołał Lat, a na ostatnim jadący tuż przed nim Lec. To jest problem większości tutaj, nie znasz wszystkich faktów, ale opinie i tak masz wyrobioną :), a przyznanie się do błędu tylko raz tutaj widziałem :p

avatar
Krzeto

30.06.2022 21:33

0

@1,2,3,4 Patrząc na jednogłośność waszych wypowiedzi, powinniście zgodnie stwierdzić, że wszyscy czterej od dziś nie powinniście udzielać się publicznie na forum internetowym. Wszyscy tak samo plujecie jadem w stronę innego człowieka, jak on w stronę Hamiltona.

avatar
Krzeto

17.06.2022 15:15

0

@2 nie on pierwszy i nie ostatni. Taki sport, gdzie sportowiec (kierowca) nic nie znaczy (w walce o tytuły)bez zespołu

avatar
Krzeto

22.05.2022 20:45

0

@1

avatar
Krzeto

22.05.2022 18:58

0

Verstapeniarze (tyle razy w komentarzach było ostre ciśnięcie na Hamiltona jaki to słaby kierowca) 3 Hamiltoniarze (tyle razy w komentarzach było ostre ciśnięcie na Verstapena jaki to słaby kierowca) 7 sprawdzane do 46 komentarza 12. ryan27 "Szkoda że tak wygląda F1." czyli jaka, że zawsze w zespole jest numer 1 i 2? 13. Vampir707 "Redbull może i wygrał ten wyscig (chociaz gdyby nie Leclerc i Hamilton to ledwo na podium by sie złapali) ale to co oni odwalali ze strategia Pereza tylko żeby Max mogł skończyc przed nim to jakies dno." Ahh to gdybanie "Najpierw Team Orders zeby z Russellem walczył gosc ktory nie ma DRSu" Tu raczej TO był potrzebny, a go nie było :P Nie wiem czy zauważyłeś, Perez prosił o TO, a RB zwlekał. Także zgodnie z faktem TO nie było " (bądz jest zbyt nieopanowany zeby nie wciskac wielokrotnie przycisk na DRS)" No tak po 7 latach w F1, Max nie wie jak wciskać przyciski na kierownicy, syndrom Hamiltona z Baku 2021? "potem kolejne chamskie Team Orders i sciaganie Pereza na pita xD" Pierwsze i jedyne TO, które mi też się nie podobało, bo to dopiero szósty wyścig. Zupełnie inaczej odebrałbym tą sytuację w połowie lub końcówce sezonu z Perezem bez szans na tytuł 15. Kii "Gdyby narwany Magnussen nie znieszczyl wyścigu Hamiltonowi to Lewis spokojnie wygrałby ten zwariowany wyścig...." Jak dla mnie to że wyprzedził bolidy z kategorii półtora, nie oznacza, że wygrałby wyścig. Wielu z tych kierowców, jak np BOT, mieli skopaną strategię dzięki czemu Ham był tam gdzie był. Szans na wygraną brak. Mimo to super jazda w jego wykonaniu. 18. Majki 88 "Szkoda awarii w Ferrari i Pereza." Zgadzam się "Max powinien się zastanowić co wygaduje przez radio. " Dwa razy dnf, stracony piątek w Miami (nowy tor więc potrzebujesz każdego okrążenia, żeby się wjeździć), problem z DRS podczas kwalifikacji i podczas wyścigu. Mnie nie dziwi fakt, że jest wkurzony. Do tego to ciągle młody chłop jest. "Mercedes całkiem nieźle, ale strata do RB jest duża." Na razie tak, ale przynajmniej Ferrari samo się podkłada. "Zastanawiam się co się dzieje z Carlosem, Lewis gdy jeszcze miał sprawny bolid bez większych problemów go wyprzedził i zrobił przewagę 3 sec." Nie radzi sobie z tym jak bardzo odstaje od Lec co powoduje że jest wolniejszy, co go bardziej stresuje i koło się zamyka. 23. Cube83 "Nie cierpię team orders, niezasłużone zwycięstwo Verstappena, chociaż rozumiem zespół. Perez powinien to wygrać." Na tym etapie sezonu, pełna zgoda "Patrząc na wyścig Sainza, Leclerc nawet bez awarii miałby problem, żeby to wygrać." Nie porównywałbym tych kierowców. Lec spokojnie odjeżdżał Ver, a gdy ten popełnił błąd miał spokojną przewagę. Nie było też SC, który pozbawiłby tej przewagi Lec. "Wiadomo, że Sainz to nie Leclerc, ale Ferrari nadal gorzej obchodzi się z oponami. Sainz nie tylko nie nadążał za RB, ale dał się objechać Hamiltonowi, który jak dobrze pamiętam miał kilka kółek starsze opony." Może gdyby nie wyjechał i nie zniszczył sobie opon sytuacja z pitstopami wyglądałaby inaczej. Tego już się nie dowiesz. Wiemy tylko tyle, że Lec spokojnie cały czas powiększał przewagę, a dzięki Russelowi było to o dużo łatwiejsze. 28. Davien 78 "Co do RB żenada. Ok Ver szybszy od Per ale kierowanie stintami tak by Per pozbawić wygranej do chamstwo (analogia do Merca, tam takich heców bie robili). Per to pachołek, nawet nie wingman" Oglądasz F1 od tego sezonu? Pierwsza sytuacja którą sobie przypominam to zeszłoroczna hiszpania w której Bot miał przepuścić Ham, bo ten jedzie na innej strategii. No tak w Mercu nigdy nie było TO :P 32. Manik999 "Ludzie zapominają, że Formuła 1 to przede wszystkim sport zespołowy. Co RBR z wygranej Pereza? Ich celem jest jak największa zaliczka punktowa ich lidera. Bo rywale nie śpią. Bo nie oszukujmy się - jeżeli na kogoś mogą liczyć w kwestii walki o tytuł, to tylko na Maxa." Tu chodzi o to, że jest dopiero 6 wyścig, niewielka różnica między Ver, a Per w pkt. Wyobraź sobie teraz sytuację, w której Max ma 3 razy dnf i to Perez walczy z Lec o tytuł. Chodzi mi o to że na tym etapie sezonu nie powinni dawać TO. Z drugiej strony nie od dziś wiadomo i nikt się z tym nie kryje, że RB gra pod Maxa.

avatar
Krzeto

13.04.2022 13:58

0

@9 myślę że pod takie stwierdzenie możemy podciągnąć momenty gdy bolid traci przyczepność, a kierowca szybką kontrą odzyskuje panowanie nad maszyną. Wtedy jedziesz ponad możliwości bolidu, a mimo to się nie rozbijasz

avatar
Krzeto

13.04.2022 10:04

0

@11 aktualnie w punktacji przegrywa z Rus, podwazysz ten fakt? Kub też wygrał z Rus w 2019 roku w punktacji, ale czy w przekroju sezonu lepiej się zaprezentował? Nie wiem w sumie po co to tłumacze jak to i tak byl komentarz dla jaj.

avatar
Krzeto

12.04.2022 13:48

0

@1 jeżeli Ham ma 7 tytułów mistrza, a przegrywa z Rus, to tak jakby Kubica zdobył więcej punktów od siedmiokrotnego mistrza świata :)

avatar
Krzeto

10.04.2022 11:53

0

Sorry za błędy, mimo czytania tego co napisałem i tak przegapiłem kilka, a każdy dobrze wie, że nie ma tutaj opcji edycji, ani też możliwości usunięcia własnego komentarza :)

avatar
Krzeto

10.04.2022 11:51

0

@60 "Ferrari było mocne w tempie wyścigowym ale czy by tak łatwo było Leclerkowi gdyby nie startował z P1?" To jest twoje zdanie, dla mnie patrząc na tempo wyścigowe Merca i RB i to z jaką łatwością Perez wyprzedził Hamiltona, pokazuje co zrobiłby Leclerc z Verstapenem. Objechałby go i tyle. Patrząc na to jak szybko uciekał Verstapenowi zanim "włączano" możliwość użycia DRS, monakijczyk po prostu utrzymywał tempo na wypadek gdyby. W żadnej części wyścigu nie jechał na maxa, poza chwilami gdy śmigał po best lap. Zobacz też jak szybko u RB (zarówno u Verstapena i Pereza) skończyły się opony. Verstapen przez zmianą gum miał dwa kółka gdzie stracił około 1s do Leclerca. Z tąd mój wniosek że bolid Ferrari był dziś o niebo lepszy Napisałem też że Lec "pushował"(czas przeszły) najbardziej w 2021, bo i tak walczył o nic. No może konstruktorkę dla Ferrari, ale po kilku wyścigach na początku sezonu i dominacji McLarena nad nimi, pewnie się nie spodziewał, że mogą zająć trzecie miejsce skoro nie mieli w planach rozwijać bolidu. Co do bolidów i kwalifikacji to może i jak idealnie przygotują okrążenie to faktycznie RB jest tak samo szybki jak Ferrari, ale na chwilę obecną czerwoni mają o niebo lepszą konstrukcję. Max walczył z bolidem, a Leclerc po prostu płynął (zobaczymy co będzie po Imoli jak RB "schudnie" te 8 kg, powinien dużo zyskać) Co do analizy kierowców i tego że się uczą Możesz się nie zgadzać i to uszanuję, w końcu jesteśmy tylko ludźmi i każdy postrzega rzeczywistość inaczej plus nie spędzam całego dnia na analizie telemetrii danego kierowcy i nie oglądam po kilkanaście razy powtórek z jakichkolwiek sytuacji, żeby wyciągać wnioski czy mógł coś zrobić lepiej, a tym bardziej po to, żeby szarpać się i kłócić tutaj z ludźmi o to kto jest najlepszy. Wg/ mnie nie ma sensu szukania na siłę różnic w kierowcach i wykłócać się który jest lepszy, szybszy, bo wg mnie w F1 od zawsze chodziło o walkę konstruktorów i tyle. Co teraz robi Ham? Gdzie jest Ver? Gdzie rok temu był Lec? Gdzie jest Alo? Co jest nie tak z Vet? Dla mnie f1 to walka inżynierów i potyczek między zespołowymi partnerami i tyle. Widzę, że mimo poprzedniego sezonu Sainz nie wyciągnie tyle z bolidu co Leclerc. Dla mnie Perez nie ma podjazdu do Verstapena. Owszem wygra czasem w kwalifikacjach tak jak Bottas wygrywał z Ham, ale czy to znaczy, że Bottas był lepszy od Ham, jak przegrywał z nim w przeciągu całego sezonu? Na tym forum około 60-70% komentarzy to próby wyśmiewania kibiców danego kierowcy, a tylko kilka osób podejmuje się dyskusji i w kulturze wymienia swoje opinie, stawia argumenty i prowadzi dyskusję. Także tak, miłego dnia :)

avatar
Krzeto

10.04.2022 09:29

0

@43 Podobnie jak Leclerc w poprzednim sezonie, też przegrał z Sainzem, bo jeździł ponad stan bolidu, przez co często przedobrzał i tu nie chodzi o Verstappena bo widać, że tempem odstawia Pereza jak Leclerc Sintza, po prostu czystym tempem Freeari było dziś o niebo lepsze od RB, a szkoda, bo zamiast walki o tytuł mamy kolejną erę dominacji (mam jednak nadzieję że się mylę i RB, albo Merc dogonią w osiągach i niezawodności Ferrari i będą jakieś emocje w walce o tytuły)

avatar
Krzeto

31.03.2022 10:15

0

@1 myślę że w obu bolidach znajdą się te poprawki, a jeżeli tylko w jednym to jasne że dostanie je Ver, w końcu jest liderem ekipy.

avatar
Krzeto

27.03.2022 09:49

0

Na początku zeszłego sezonu Per też wygrał kwalifikacje z Ver, gdy ten miał problemy. Wiemy też co stało się później. Oby w tym sezonie nie walczyło o tytuł tylko dwóch kierowców z dwóch różnych ekip. Chciałbym zobaczyć połączenie sezonu z 2016 roku z zeszłym. Gdzie nie tylko walcza kierowcy z tego samego zespołu a jeszcze z dwóch różnych ekip. Oj działoby się :)

avatar
Krzeto

27.03.2022 09:41

0

@6 mógłbym się zgodzić gdyby nie fakt, że każdy zespół z silnikami Merca zaliczył spadek wzgledem poprzedniego sezonu. @4 według mnie, w poprzednich latach gdy Merc dominował, już na początku sezonu mógł zajmować się konstrukcją bolidu na kolejny sezon i dlatego ich dominacja trwała przez całą poprzednia formułę technologiczną. Ferrari i Redbull miały podobny budżet, ale rozwijając bolid w trakcie sezonu i goniąc Mercedesa wystawiali wolniejsze maszyny na początku kolejnego. Teraz mamy sytuację gdzie Ferrari poświęciło poprzedni sezon na rzecz tego i gdy budżety są limitowane to czas stał się najważniejszym zasobem.

avatar
Krzeto

20.03.2022 18:16

0

3/4 komentujących cieszy pech RB i chcą kolejnej dominacji jednego zespołu. Jakby dominacja Mercedesa podczas ery hybrydowej i nuda związana z brakiem walki o tytuły ich cieszyła. Smutno się na to patrzy.

avatar
Krzeto

19.03.2022 15:14

0

Fajnie że Merc ma problemy bo nie będzie stawiania w 100% na Ham, żeby zdobył ten 8 tytuł. Teraz każdy punkt się liczy więc Rus ma szansę się pokazać w innym przypadku byłby stłamszony. Tak mi się przynajmniej wydaje. Trzeba jednak poczekać kilka wyścigów.

avatar
Krzeto

14.03.2022 10:15

0

@3 bo w testach byli najszybsi, co potwierdzają czasy, później było różnie. Czasem RB, czasem Merc szybszy, a pod koniec do Merca nikt podjazdu nie miał (mam na myśli bolid Ham). Tyle że tutaj skręcone silniki przywilejem wg mnie nie są, bo po odkręceniu spowodują większe problemy z podskakiwaniem bolidu, chyba że się z nim w Mercu uporają w ten tydzień. Jak dla mnie na początku walka będzie między Ferrari a RB, a za nimi Merc. Po przerwie Merc zdeklasuje stawkę (obym się mylił i żebyśmy mieli znowu walkę do ostatniego wyścigu z założeniem, że poprawi się sędziowanie i nikt aż tak nie wpłynie na wyniki ostatniej rundy)

avatar
Krzeto

26.02.2022 18:15

0

@6 Nie elastyczne, a aktywne zawieszenie.

avatar
Krzeto

10.02.2022 23:39

0

@1 zapytam tylko jaki jest problem zatrudnić ludzi którzy umieją takowe silniki stworzyć?

avatar
Krzeto

07.02.2022 13:45

0

Jeden zero dla @Max_Siedlce xd smiechłem na Twoją odpowiedź tygryskowi

avatar
Krzeto

25.01.2022 18:06

0

Uczciwa walka na torze, gdy ścina zakręt i nie oddaje pozycji, lub jedzie za Perezem, który broni się fenomenalnie i narzeka na jego niebezpieczna jazdę. Hipokryzja pełną parą

avatar
Krzeto

22.01.2022 10:17

0

@19 zamiast pisać "musi się z nimi kontaktować" podaj punkt w regulaminie który za to odpowiada. Komunikacja między zespołem a dyrektorem wyścigu miała polegać na zwracaniu uwagi na dany incydent, bo nie ma tylu sędziów by śledzić każdy bolid z osobna. Napisałeś w jaki sposób Massi odpowiada szefom zespołów na podstawie kilku komunikatów wyciągniętych przez Liberty dla podbicia oglądalności. Jak Jacko wcześniej napisał, przed Massim był pośrednik między szefami zespołów a dyrektorem wyścigu i nie było takiej szopki. Zamiast wdawać się w dyskusję dyrektor wyścigu myślał nad rozwiązaniem, a nie sprzeczał się z szefami zespołów którym zależy tylko na swojej korzyści

avatar
Krzeto

17.01.2022 10:11

0

@4 Dlaczego nie? Chłopak jeździł dobrze cały sezon, wie że stracił dużo pkt nie ze swojej winy, a do tego w końcówce miał gorszy bolid. Jeżeli dla Ciebie całosezonowa praca sprowadza się do jednego weekendu to trochę to przykre. Jak dziecko cały czas dobrze się uczy, a pewnego razu dostanie zła ocenę, a mimo to miałby bardzo dobra średnia, to też byś powiedział że te wszystkie poprzednie się nie liczą? Fakt że ostatni wyścig był kontrowersyjny ale był tylko jednym z całego sezonu pozdrawiam

avatar
Krzeto

16.12.2021 12:25

0

@21 Merc z 2020 w porównaniu do reszty stawki to nie to samo co Merc z 2021. Tutaj Rus raczej nie objechałby sobie od tak każdego. Oczywiście chodzi mi o Merca na przekroju całego sezonu, bo pod koniec odskoczyli tak z osiągami w tempie wyścigowym, że nikt im nie zagrażał.

avatar
Krzeto

16.12.2021 12:22

0

@20 A może faktycznie prawie wszystkie tytuły Ham były wygrane w sezonach gdzie merc dominował całkowicie stawkę i Ham musiał wygrać tylko z partnerem zespołowym, których miał, co tu dużo mówić, gorszych od siebie. Nie dziw się, że ludzie nazywają go papierowym mistrzem. Chociaż to głupie, bo tytuł to tytuł i tyle. Większość za bardzo skupia się na kierowcy, a przecież każdy wie, że bez zespołu, bolidu tytułu kierowców nie zdobędziesz. Na tytuł kierowców pracuje tyle samo osób co na tytuł konstruktorów, a co do tegorocznych zmagań, jak słusznie napisał @8michuoz, głupotą jest patrzeć na jedną idiotyczną decyzję sędziów, gdzie przez cały sezon było ich mnóstwo i wg mnie w większości na niekorzyść Ver, chociaż to oczywiście tylko moja ocena i rozumiem jak ktoś może mieć inną. Mistrzem w tym jest andi66, który cały sezon, skompresował do czterech ostatnich okrążeń ostatniego wyścigu.

avatar
Krzeto

13.12.2021 11:31

0

@7 Na pierwszym okrążeniu, gdy Ham po prostu ściął sobie zakręt i utrzymał p1, po niezaprzeczalnym epickim starcie, powinien tą pozycję oddać. Chociaż dla Ciebie pewnie to nie będzie uczciwie podjęty atak.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu