2022-05-22 GP Hiszpanii - Wyścig 15:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 M.Verstappen Red Bull 1:37:20.475 25
2 S.Perez Red Bull +13.072 19
3 G.Russell Mercedes +32.927 15
4 C.Sainz Ferrari +45.208 12
5 L.Hamilton Mercedes +54.534 10
6 V.Bottas Alfa Romeo +59.976 8
7 E.Ocon Alpine +1:15.397 6
8 L.Norris McLaren +1:23.235 4
9 F.Alonso Alpine +1 okr. 2
10 Y.Tsunoda AlphaTauri +1 okr. 1
11 S.Vettel Aston Martin +1 okr.
12 D.Ricciardo McLaren +1 okr.
13 P.Gasly AlphaTauri +1 okr.
14 M.Schumacher Haas +1 okr.
15 L.Stroll Aston Martin +1 okr.
16 N.Latifi Williams +2 okr.
17 K.Magnussen Haas +2 okr.
18 A.Albon Williams +2 okr.
19 G.Zhou Alfa Romeo DNF
20 C.Leclerc Ferrari DNF

komentarze
  • 60. Max_71
    • 2022-05-22 18:54:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wyjątkowo ciekawy wyścig. Po poprzednim sezonie widać było jak do tej pory brak Massiego.
    A jednak i bez pomocy FIA może być interesująco. Szkoda Leclerca, brawa dla Russell'a, szczęście Maxa mistrza drs'u. ;-)
    Lewis jakoś chyba już odjechał emocjonalnie, niemniej do końca sezonu daleko a i Massi ma wrócić jakby RB miał problemy;-)))

  • 61. Krzeto
    • 2022-05-22 18:58:07
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Verstapeniarze (tyle razy w komentarzach było ostre ciśnięcie na Hamiltona jaki to słaby kierowca) 3
    Hamiltoniarze (tyle razy w komentarzach było ostre ciśnięcie na Verstapena jaki to słaby kierowca) 7

    sprawdzane do 46 komentarza

    12. ryan27
    "Szkoda że tak wygląda F1." czyli jaka, że zawsze w zespole jest numer 1 i 2?

    13. Vampir707
    "Redbull może i wygrał ten wyscig (chociaz gdyby nie Leclerc i Hamilton to ledwo na podium by sie złapali) ale to co oni odwalali ze strategia Pereza tylko żeby Max mogł skończyc przed nim to jakies dno."
    Ahh to gdybanie

    "Najpierw Team Orders zeby z Russellem walczył gosc ktory nie ma DRSu"
    Tu raczej TO był potrzebny, a go nie było :P Nie wiem czy zauważyłeś, Perez prosił o TO, a RB zwlekał. Także zgodnie z faktem TO nie było
    " (bądz jest zbyt nieopanowany zeby nie wciskac wielokrotnie przycisk na DRS)"
    No tak po 7 latach w F1, Max nie wie jak wciskać przyciski na kierownicy, syndrom Hamiltona z Baku 2021?
    "potem kolejne chamskie Team Orders i sciaganie Pereza na pita xD"
    Pierwsze i jedyne TO, które mi też się nie podobało, bo to dopiero szósty wyścig. Zupełnie inaczej odebrałbym tą sytuację w połowie lub końcówce sezonu z Perezem bez szans na tytuł
    15. Kii
    "Gdyby narwany Magnussen nie znieszczyl wyścigu Hamiltonowi to Lewis spokojnie wygrałby ten zwariowany wyścig...."
    Jak dla mnie to że wyprzedził bolidy z kategorii półtora, nie oznacza, że wygrałby wyścig. Wielu z tych kierowców, jak np BOT, mieli skopaną strategię dzięki czemu Ham był tam gdzie był. Szans na wygraną brak. Mimo to super jazda w jego wykonaniu.

    18. Majki 88
    "Szkoda awarii w Ferrari i Pereza."
    Zgadzam się
    "Max powinien się zastanowić co wygaduje przez radio. "
    Dwa razy dnf, stracony piątek w Miami (nowy tor więc potrzebujesz każdego okrążenia, żeby się wjeździć), problem z DRS podczas kwalifikacji i podczas wyścigu. Mnie nie dziwi fakt, że jest wkurzony. Do tego to ciągle młody chłop jest.

    "Mercedes całkiem nieźle, ale strata do RB jest duża."
    Na razie tak, ale przynajmniej Ferrari samo się podkłada.

    "Zastanawiam się co się dzieje z Carlosem, Lewis gdy jeszcze miał sprawny bolid bez większych problemów go wyprzedził i zrobił przewagę 3 sec."
    Nie radzi sobie z tym jak bardzo odstaje od Lec co powoduje że jest wolniejszy, co go bardziej stresuje i koło się zamyka.

    23. Cube83
    "Nie cierpię team orders, niezasłużone zwycięstwo Verstappena, chociaż rozumiem zespół. Perez powinien to wygrać."
    Na tym etapie sezonu, pełna zgoda
    "Patrząc na wyścig Sainza, Leclerc nawet bez awarii miałby problem, żeby to wygrać."
    Nie porównywałbym tych kierowców. Lec spokojnie odjeżdżał Ver, a gdy ten popełnił błąd miał spokojną przewagę. Nie było też SC, który pozbawiłby tej przewagi Lec.
    "Wiadomo, że Sainz to nie Leclerc, ale Ferrari nadal gorzej obchodzi się z oponami. Sainz nie tylko nie nadążał za RB, ale dał się objechać Hamiltonowi, który jak dobrze pamiętam miał kilka kółek starsze opony."
    Może gdyby nie wyjechał i nie zniszczył sobie opon sytuacja z pitstopami wyglądałaby inaczej. Tego już się nie dowiesz. Wiemy tylko tyle, że Lec spokojnie cały czas powiększał przewagę, a dzięki Russelowi było to o dużo łatwiejsze.
    28. Davien 78

    "Co do RB żenada. Ok Ver szybszy od Per ale kierowanie stintami tak by Per pozbawić wygranej do chamstwo (analogia do Merca, tam takich heców bie robili). Per to pachołek, nawet nie wingman"
    Oglądasz F1 od tego sezonu? Pierwsza sytuacja którą sobie przypominam to zeszłoroczna hiszpania w której Bot miał przepuścić Ham, bo ten jedzie na innej strategii. No tak w Mercu nigdy nie było TO :P
    32. Manik999
    "Ludzie zapominają, że Formuła 1 to przede wszystkim sport zespołowy. Co RBR z wygranej Pereza? Ich celem jest jak największa zaliczka punktowa ich lidera. Bo rywale nie śpią. Bo nie oszukujmy się - jeżeli na kogoś mogą liczyć w kwestii walki o tytuł, to tylko na Maxa."
    Tu chodzi o to, że jest dopiero 6 wyścig, niewielka różnica między Ver, a Per w pkt. Wyobraź sobie teraz sytuację, w której Max ma 3 razy dnf i to Perez walczy z Lec o tytuł. Chodzi mi o to że na tym etapie sezonu nie powinni dawać TO. Z drugiej strony nie od dziś wiadomo i nikt się z tym nie kryje, że RB gra pod Maxa.

  • 62. Denieru
    • 2022-05-22 18:58:55
    • *.

    @58
    Śmialiśmy się z Hamiltona jak płakał co wyścig to i będziemy się śmiać z Verstappena, zawsze możesz nas ignorować.

  • 63. Fan Russell
    • 2022-05-22 18:59:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Brawa dla Russella za obronie przed Verstappenem !!

  • 64. Globtrotter
    • 2022-05-22 19:07:53
    • *.satfilm.com.pl

    no dobra, verstapeniarze i hamiltoniarze pokrzyczeli to można cos napisać :)

    Powoli można mówić, że sezon wypaczony przez awarie.
    Nie ma wyścigu, żeby komuś coś się nie działo.
    Oczywiście LeClerc miał zwycięstwo na tacy, zawiódł sprzęt. Chyba los chce, żeby było sprawiedliwie między nim a Maxem.
    Hamilton powinien iść do Bono i go w rączkę ucałować, że podjęli decyzję o nie kończeniu wyścigu wcześniej.
    Po kolizji i wyjechaniu z boksu, padła informacja, że celują w P8 a skończyli trochę wyżej więc Lewis ma za co ugiąć karku.

    Carlos Sainz... pech? Czy może zaczyna się głowa gotować i nie wytrzymuje presji?
    Bolid z czołówki, wyścig przed własną publicznością i klapa. Chociaż P4 nie jest złe to jednak strata 45s do lidera to przesada.
    W sumie wyleciał z toru jak Verstappen, z tą różnicą, że zaliczył obrót.

    Merc pozbył się największego problemu. Możliwe, że zaczną gonić 2 czołowe zespoły a jak wiadomo, liderzy mają problem z niezawodnością więc może tutaj Srebrne Strzały mogą doszukiwać się swojej szansy?
    Stratę oczywiście mają ogromną na ten moment ale przed nami jeszcze 16 wyścigów więc wiele punktów do zdobycia a i wiele może się zdarzyć.

    P11 i P15 dla zielonego Red Bulla! Wspaniały wynik!
    po raz kolejny Ctrl+C - Ctrl+V się nie sprawdziło. Co pan na to panie Papa Stroll? Może powinien zrobić z F1... Papa?

    A byłbym zapomniał o Russellu.
    Pięknie się bronił przed Maxem. Nie ma DRS, nie ma wyprzedzania, hyhyhy...

    A za tydzień pielgrzymka... w tym roku GP Hiszpanii zaskoczyło więc może i w Monako coś będzie się dziać.

  • 65. Glorafindel
    • 2022-05-22 19:07:54
    • Blokada
    • *.icpnet.pl

    61. Krzeto
    Max po 7 latach w F1 w Arabii nie potrafił oddać pozycji, a Ty się zastanawiasz czy potrafi wcisnąć przycisk DRS?

    Przykro się na to patrzyło. Najpierw płacz nie wiadomo na co bo nie potrafił wyprzedzić Russella. Później to bezczelne TO. Perez jest z tym pogodzony, wie że jest tylko pachołkiem, ale dziś nie wytrzymał. To było cholernie bezczelne, jak ustawienie ostatniego wyścigu sezonu.

    Nic nie znaczący wyścig poza tym że Merc daje nadzieję na to że może będzie konkurencyjny w tym sezonie.

  • 66. Fan Russell
    • 2022-05-22 19:09:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Trochę przypomina w Malezji 2016

  • 67. Pajol
    • 2022-05-22 19:10:38
    • *.netdrive.pl

    @49 Sith ale ty jesteś głupi, ostatnio Ham podajrze to były Włochy , przez pół wyścigu był z DRS-em i nic nie zdziałał, a ty wyzywasz Ver że nie zdołał wyprzedzić bez DRS-u hahaha ale ty jesteś żenująco głupi. Przypomnę że Russel był wtedy 5 i jakoś potrafił wyprzedzać. Szkoda Lec powinien to wygrać , chodź nic nie wiadomo jak z tempem wyścigowym by było pod koniec wyścigu . Brawo dla Ver miał o wiele lepsze tempo od Per więc nie ma co gadać że Perez powinien to wygrać . Brawa dla Russella za wspaniałą obronę i wyśmienita jazdę oraz bardzo dobre kwalifikacje, poraz kolejny pokonuje Ham. Sainz żenująco słabo jak na tak wyśmienity bolid Ferrari.

  • 68. Fan Russell
    • 2022-05-22 19:14:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @29 XDD Wow

  • 69. I_am_speed
    • 2022-05-22 19:17:37
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @57
    Nie ma znaczenia czy Valtteri miał opony czy nie, chodzi mi tutaj po prostu o mindset Maxa i zaufanie do swoich umiejętności, decydując się na manewr w takim miejscu, mi to po prostu imoponuje i uwielbiam takie podejście, wykorzystywanie każdej okazji, która się przytrafi, co oczywiście nie oznacza, że będę kazał każdemu się zachwycać. O to chodzi żebyśmy byli lekko przeciw i umieli między sobą bez obrażania się wymieniać te różne poglądy, inaczej byłoby nudno ;)

  • 70. olejny
    • 2022-05-22 19:19:13
    • *.25.173.64.ipv4.supernova.orange.pl

    Ferrari przydarzyła się zła przygoda.Byli przygotowani na spijanie śmietanki,a wyszło jak wyszło.Kwalifikacje wspaniałe i zapowiadające bycie na szczycie.Ale tak to bywa,że na torze wszystko wydarzyć się może,no i się wydarzyło.Za to Red Bull miał wiele szczęścia i ugrał,to co było do ugrania.Merc się poprawia i zbiera punkty.Raz na wozie,raz pod wozem i to dotyczy każdego zespołu.

  • 71. Jacko
    • 2022-05-22 19:20:06
    • *.centertel.pl

    @39. Tomus1
    Przecież Lewis później wyprzedził w dokładnie taki sam sposób jak Max, ale tego oczywiscie już nie zauważyłeś... Zresztą dokładnie tak samo jak gimbusy komentarorzy, którzy najpierw się podniecali manewrem Maxa, a później bagatelizowali ten Lewisa ..

  • 72. BlahFFF
    • 2022-05-22 19:23:33
    • *.business.static.vectranet.pl

    @69. I_am_speed, coz, jego "mindset" jest taki, ze kazdy woli mu zejsc z drogi i nie utrudniac zycia jesli nie trzeba. "Renome" wyrobil sobie w poprzednich sezonach. Przy okazji ma tez swiadomosc na co moze sobie pozwolic z danymi bolidem wiec akurat wykorzystuje to w pelni.

  • 73. Manik999
    • 2022-05-22 19:37:27
    • *.toya.net.pl

    @Krzeto - niby tak, ale sezon pokazuje, że wyścigi mogą różnie się układać. Max jest bez wątpienia lepszym kierowcą od Sergio. A RBR nie może czuć się pewnie. Każdy punkt za wagę złota. Szkoda Meksykanina, ale jestem w stanie zrozumieć decyzję austriackiego teamu. Interes zespołu ponad wszystko (a w interesie zespołu jest, aby lider zdobywał jak najwięcej punktów, tym bardziej że jego rywal wyjechał z Hiszpanii bez jakiejkolwiek zdobyczy). W Ferrari przynajmniej nie mają tego problemu, bo Carlos jest niestety tak bardzo odstaje od Charlesa, że nie ma mowy o tego typu zagraniach.

  • 74. Brzoza2
    • 2022-05-22 19:46:45
    • *.222.142.20

    @ 53. I_am_speed
    Zgadzam się z twoją oceną.

  • 75. fistaszeq
    • 2022-05-22 20:35:05
    • *.toya.net.pl

    widzew z awansem, Verstappen win, i jak aston villa wygrywała 2:0 to myslalem ze nic mi nie zepsuje tego dnia

  • 76. Michael Schumi
    • 2022-05-22 20:48:07
    • *.

    @41 Nie rozumiem, czemu manipulujesz faktami.

    - pierwsze stwierdzenie - jeżeli uważasz, że Red Bull ma dominujący bolid to zobacz ile Leclerc miał przewagi podczas całego weekendu wyścigowego na tym torze, dopóki nie złapał awarii. Ja tam widziałem w tym weekendzie wyścigowym, że był najszybszy w każdej sesji treningowej i kwalifikacjach a w wyścigu prowadził pewnie do momentu awarii

    - drugie stwierdzenie - wiesz, że ten gigantyczny błąd kosztował go tylko 2 pozycje w porównaniu do Sainza, który wyleciał w tym samym zakręcie jeszcze szerzej i stracił aż 7 miejsc?

    - trzecie stwierdzenie - bez urazy, ale definicja płaczu a złości jest prosta do zrozumienia już dla kilkuletniego dziecka. Jedyny moment, gdzie (chyba) widziałem dzisiaj łzy u Verstappena to na podium, prawdopodobnie mając w pamięci, że dokładnie w tym miejscu zdobył swoją pierwszą wygraną w F1. Jednak komentarze przez radio dotyczyły złości, nie zaś płaczu. To raz. Po drugie - znajdź kierowcę, który nie narzekał na zespół przez radio, że mu coś nie działa, gdzie dawał upust frustracji na ten stan rzeczy. I spróbuj sam się nie zezłościć jak Ci coś nie działa w np. samochodzie co 5 km.

    - czwarte stwierdzenie - Ty serio nie zdążyłeś zapoznać się z filozofią Red Bulla i tego w jaki sposób traktują kierowcę nr 2? To, że go tak potraktowali to oczywiście smutne, ale brutalne. Taka jest rzeczywistość w F1, szczególnie w Red Bullu.

    - piąte stwierdzenie - tak, zgadzam się. Jedyne prawdziwe stwierdzenie, które napisałeś i jednocześnie takie, które nie jest niedopowiedzem czy też niedokładnym opisania faktów.

  • 77. Jen
    • 2022-05-22 21:53:23
    • *.188.142.83.hornet.pl

    Do wszystkich,którzy płaczą nad TO.
    Po pierwsze jak zespół nie ma zdecydowanej przewagi jak Mercedes w latach 2014-2016 to jest oczywiste, że będzie kierowca dominujący i drugi skrzydłowy. Inaczej walka między kierowcami skończy się katastrofą (patrz sezon 2007 Maclaren).
    W F1 walka toczy się o za dużą stawkę, żeby to puścić na spontanie, kiedy zespół walczy o tytuły.
    Po drugie, TO stosuje się wtedy kiedy jest to w interesie zespołu. Nie ma znaczenia, który to wyścig. Szczególnie, że dzisiaj była świetna okazja do odrobienia strat przez Verstappena do Leclerca. Perez już przed wyścigiem był za daleko, żeby mógł nawiązać bezpośrednią walkę z kierowcą Ferrari. Punkty proszę Państwa zbiera się od pierwszego do ostatniego wyścigu a nie tylko pod koniec. Nigdy nie wiadomo jak będzie wyglądała sytuacja na końcu przed ostateczną metą.

  • 78. Jacko
    • 2022-05-22 22:28:54
    • *.

    @77. Jen
    Tu nawet nie chodzi o sam fakt, tylko o to, że ci sami ludzie, którzy przez lata sekowali za to Ferrari czy Mercedesa, udają iż w RBR takie coś nie istnieje lub usprawiedliwiają to właśnie "normalnością"...
    Zresztą tak jest ze wszystkim. Kiedy role się odwróciły, to nagle wg nich RBR i Max mają prawo do wszystkiego tego, za co zawsze obrzucali błotem innych...
    Krótko mówiąc: jak zwykle chodzi o hipokryzję...

  • 79. Max3
    • 2022-05-22 22:41:37
    • *.strzyzowski.net

    Szczena mi opada, jak widzę co zrobił dzisiaj Lewis i Mercedes. Jeszcze w lekkim szoku jestem , co oni teraz wyprawiają.Ferrari już jest na celowniku.
    Pięknie....
    Luknąłem jeszcze raz na stratę Lewisa do Maxa- 54 sekundy 2 okrążenie, około 60-tego okr. tylko 40 sekund!!!
    Jestem pod wrażeniem dzisiejszej jazdy Lewisa. Spokojnie dziś mógł 2 miejsce dowieść. Zastanawia mnie dlaczego George nie miał tak dobrego tempa.

    Na końcu, zmartwiło mnie to, że chłopaki bez DRS-u zapomnieli jak się wyprzedzało.

  • 80. Aeromis
    • 2022-05-23 01:36:01
    • *.adsl.inetia.pl

    @79. Max3
    Nie zrozumiałeś co się wydarzyło. Tempo Verstappena było pod koniec bardzo słabe, bo miał w ten sposób być przez Perezem, wcześniej walczył z Russelem i w dodatku odjąłeś błędu, który kosztował około 8-10 sekund. Russell też nie miał tempa, bo bronił się tracąc dużo, a potem nie miał już o co walczyć.
    Uśmiechnij się, Hamilton nawet z DRS potrafił utknąć na cały wyścig. :]

  • 81. harry0774
    • 2022-05-23 07:13:16
    • *.centertel.pl

    Do tych wszystkich Hamiltoniarzy i Verstappeniarzy, a także do tych, którzy pod ich osłona dają upust swojemu "intelektowi" w komentarzach pod postem. Wszyscy jesteście takimi samymi stulejarzami, którzy poza wlepieniem komentarza pod postem nic większego w życiu nie osiągnęli i na szczęście nie osiągną.
    Kapitalny wyscig. Spodziewałem się nudnej Hiszpanii, a tu proszę. Szkoda Lec, Ver, pomimo błędu dowiózł zwycięstwo, Russell godna obrona, Ham i Alonso świetna, metodyczna robota. Pytanie gdzie był w tym wszystkim Sainz. Chłop powinien przejąć stery po Lec i jak nie wygrać to być tuż za Maxem. Obawiam się że Ferrari może mieć formę zniżkowa od teraz, co nie byłoby dobre dla igrzysk, a co niestety może okazać się prawdą, skoro Binotto zaczyna już kombinować ze sprawdzaniem zespołów co, kto i ile wydał na rozwoje.

  • 82. Max3
    • 2022-05-23 07:28:01
    • *.strzyzowski.net

    @Aeromis
    Tak, ale trzeba dodać,że Lewis musiał się przedzierać z końca stawki. Niewiem , ja jestem bardzo zadowolony z postawy Lewisa, pomimo 5 tego miejsca.
    Zauważam duży progres pomiędzy Imolą a Hiszpanią.

  • 83. Hawaii
    • 2022-05-23 08:35:45
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Hamilton w poprzednim wyścigu przez radio mówił że to nie on jest od oceniania czy zjechać po nowe opony tylko od jeżdżenia a teraz nagle zaczął wchodzić w kompetencje Toto.

  • 84. Tomek_VR4
    • 2022-05-23 15:26:58
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Najpiękniejsze było to jak Russell walczył z Verstappenem
    Jak merc ogarnie bolid będzie czekać na super walka trzech super kierowców

  • 85. Tomek_VR4
    • 2022-05-23 15:28:44
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Najpiękniejsza była walka Russella z Verstappenem
    Jak Mercedes ogarnie bolid będzie czekać nas super walka czterech super kierowców ( LEC VER HAM RUS )

  • 86. fistaszeq
    • 2022-05-24 19:25:00
    • *.toya.net.pl

    @85 szynka to nie dobry kerowca strategu

  • 87. berko
    • 2022-05-26 06:14:04
    • *.

    @86. fistaszeq
    Hej, skoro tak już sobie tłumaczymy skróty nazwisk kierowców, to proponuję dostudjowac co z niderlandzkiego oznacza VER.
    Uwaga, podpowiedź: VER = daleko.
    Dziękuję za uwagę.

  • 88. berko
    • 2022-05-26 06:14:35
    • *.

    dostudiować* co za błąd :)

  • 89. Power_Driver
    • 2022-05-26 15:23:23
    • *.24.142.11.ipv4.supernova.orange.pl

    Fistaszeq w jaki sposób ty typujesz?

  • 90. fistaszeq
    • 2022-05-26 15:30:17
    • *.toya.net.pl

    @87 zostawia rywali daleko w tyle


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo