GP2Engine
Ostatnia aktywność
avatar
GP2Engine

16.09.2023 21:03

0

@BAR 82_MCE Na innych portalach nie jest lepiej. Wystarczy popatrzeć na komentarze w F1WM, czy nawet na zagranicznych stronach np. Motorsport com (globalna wersja) czy PlanetF1. Niestety tak wygląda społeczeństwo "fanów" F1.

avatar
GP2Engine

06.08.2023 12:04

0

@bedajaja Była również szansa dogadać się z Porsche, ale Horner i paru innych (za bardzo) obawiali się o swoje stanowisko, że Porsche mógłby przejąć połowę udziałów w zespole RBR i będzie miało wpływ na szefostwo. Czy obawy faktycznie były słuszne i czy nie będą żałować, że odrzucili ofertę? Jakby co nie jestem anty-fanem RBR, Hornera czy Maxa, tylko uważam, że są jednymi z ostatnich co powinni domagać się zmian w regulaminie czy to dotyczącą silników czy czegoś innego. Tak samo mogę powiedzieć o Wolffie i Hamiltonie.

avatar
GP2Engine

30.06.2023 13:04

0

Red Bull czy Mercedes są ostatnimi zespołami, które powinni się odzywać w tej sprawie, tym bardziej kierowcy z obu ekip. Czy jakiś był jakiś team lub kierowca z innego teamu niż Mercedes i Red Bull, który miał co najmniej jeden tytuł od sezonu 2010? Już nawet hegemonia Williamsa i McLarena trwała krócej, wygrywali wtedy nieprzerwanie od 1984 do 1993. Obawiam się, że era RBR/M-AMG będzie trwała jeszcze dłużej. Na Ferrari nie można liczyć, nie mówiąc już o Alpine. Obawy mam też do Astona, bo to może tylko być chwilowy skok formy, obym się mylił. Tak samo podchodzę sceptycznie do Audi na sezon 2026, ponieważ w Sauberze jest obecnie wielki bajzer, ale mam świadomość, że to była zasługa ludzi Vasseura, a jeśli chodzi o nową obstawę, to zobaczymy ich efekty w 2024 i 2025 - jakby co nie oczekuję, że Audi będzie od razu wygrywał od sezonu 2026. Sorry, że marudzę jak przesiąknięty pesymizmem zmęczony starzec, ale z pewnością nie jestem tutaj osamotniony.

avatar
GP2Engine

29.04.2023 20:22

0

@Litwak Leclerc Słabo? Jechał na tyle, na ile bolid pozwalał. Nie oczekiwałem od Ferrari zbyt dużo, bo o ile się mylę przynieśli tylko nowe tylne skrzydło (głównie) pod specyfikę toru.

avatar
GP2Engine

27.03.2023 17:25

0

@1 Jeszcze gorzej będą mieli debiutanci, którzy nigdy na żywo nie jeździli na danym torze, a co najwyżej tylko na symulatorach.

avatar
GP2Engine

18.11.2022 17:31

0

@3 Zdecydowanie Sezon 2012 jest jednym z moich ulubionych, obok 2010: Red Bull vs. McLaren vs. Alonso czy. 1986: "gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta". Wyróżniłbym też sezony 1998-2000: McLaren vs Ferrari.

avatar
GP2Engine

13.10.2022 17:20

0

@2 Tak samo ze sprintami kwalifikacyjnymi. Zdaniem Liberty Media większość ludzi jest zadowolona ze sprintów, podczas gdy w rzeczywistości jest odwrotnie.

avatar
GP2Engine

04.10.2022 18:58

0

@Manik999 Zależy to również kto będzie szefem teamu. Jak Wolff zostanie dłużej, to Hamilton z pewnością też. Natomiast w przypadku nowego szefa może być różnie, nawet jeśli bolid byłby konkurencyjny.

avatar
GP2Engine

09.09.2022 19:52

0

@hubertusss A nie przypadkiem w 1995 r., kiedy walczyli z Subaru o mistrzostwo w WRC?

avatar
GP2Engine

10.08.2022 18:07

0

@4 Mam podobne wrażenie, że nie wiadomo czy on mówi to dobrowolnie czy de facto powtarza słowa po Toto, żeby tylko powiedzieć w kierunku anty-fanów, że nie tak szybko zrezygnuje z F1 jak im się wydaje.

avatar
GP2Engine

04.07.2022 13:02

0

@4 Daniel uciekł do Renault bo miał obawy, że nie będzie już kierowcą nr 1 w RB oraz miał zastrzeżenia do silników Hondy - był bardziej lojalny do Renault, który był dostawcą silników dla RB do sezonu 2018 (2016-2018 pod nazwą TAG Heuer). Jednak to prawda, że strzelił sobie w kolano, chociaż sezon 2020 nie był taki zły w jego wykonaniu, czego nie mógłbym powiedzieć o obecnym sezonie. Jego forma zaczyna mi teraz przypominać formę Vettela sprzed dwóch lat.

avatar
GP2Engine

04.07.2022 12:12

0

Czy ktoś pamięta jak Vettel powiedział prawie trzy lata temu "Bring back the f****** V12s"?

avatar
GP2Engine

13.06.2022 20:27

0

@2 Jeżeli chcą powrotu aktywnego zawieszenia to powinien posiadać to każdy zespół, bo niektórzy ludzie starszej daty (od nas) pamiętają jaką dużą przewagę miał Williams w sezonie 1992. W sezonie 1993 bolidy McLarena też posiadały aktywne zawieszenie i inne bajery w również tym TC, jednak mieli jednostki napędowe Forda, które były słabsze o 80 km od silników Renault.

avatar
GP2Engine

12.06.2022 17:17

0

@Olejny Przekonamy się za kilka dni po analizie jaka część samochodu uległa awarii. Póki co nie wygląda to dobrze (lekko mówiąc) teraz RB ma 80 pkt przewagi jeśli chodzi o klasyfikacje konstruktorów - nie tylko ze względu na awarię (wiem Max miał tyle samo nieukończonych wyścigów co Charles), ale także względu na słynne Grande Strategia dwa tygodnie temu. Mam świadomość, że kierowcy też byli współodpowiedzialni: Charles we Włoszech (Imola) oraz Carlos w Australii i w Hiszpanii. W przypadku Sainza Jr pomijam Imole, bo tutaj można mówić o pechu, ale niestety i w tym przypadku punkty uciekły.

avatar
GP2Engine

08.06.2022 08:25

0

@5 Następne wyścigi mogą zweryfikować, czy Mercedes jest nadal najlepszym teamem. Nie mam wątpliwości, że byli najlepsi w latach 2014-2020 r. nie tylko przez jednostką napędową, ale również warto pamiętać o podwoziu i aerodynamice. Ferrari mieli najmocniejszy silnik w sezonie 2019 r. (wiem nie był do końca legalny), jednak ustępowali Mercedesom pod względem aero i chassis. W pewnym sensie SF90 był trochę jak Williams FW24 z sezonu 2002.

avatar
GP2Engine

25.05.2022 08:34

0

*powinno być "tacy ludzie jak"

avatar
GP2Engine

25.05.2022 08:33

0

@CzerwonyByk Z jednej strony tacy ludzie Jim Allison byli współodpowiedzialni za sukcesy różnych zespołów w tym przypadku Ferrari (2000-2004 wspólnie z Rossem Brawnem) i Renault (2005-2006). Nie bez powodu został zatrudniony w "Mercedesie". Mam świadomość, że nad projektem samochodów pracuje też wiele ludzi, jednak tacy jak Allison, Newey czy wcześniej Brawn, Head i Gordon Murray mieli największą odpowiedzialność. Z drugiej strony nawet oni nie raz popełnili błędy, a bolidy okazały się nie tak dobre jak oczekiwali. W przypadku "Mercedesa" możliwe, że poradzą z pozostałymi problemami i zaczną na serio walczyć o zwycięstwa. Jednak jak bywa w motosporcie wcale nie jest to gwarantowane.

avatar
GP2Engine

22.05.2022 18:50

0

@I_am_speed Przypomina mi się GP Niemiec (sezon 2010), szczególnie słynne "Fernando is faster than you". Powiem szczerzę nawet jako fan Ferrari też byłem dosyć zniesmaczony. Ps. Szkoda Charlesa, że musiał się wycofać. Mam nadzieję tylko, że to nie była jednostka napędowa. :/

avatar
GP2Engine

19.05.2022 09:16

0

@9 Gościu Mówiłem o sezonie 2007, a nie o 2021.

avatar
GP2Engine

19.05.2022 08:58

0

@7 Wątpię, żeby była jakaś ustawka, tym bardziej, że chcieli donieść na BMW i Williamsa po GP Brazylii.

avatar
GP2Engine

29.04.2022 17:31

0

@2 Trochę tak jak z JPM sprzed 17 lat. Też miał ambicję na mistrzostwo, dołączając wtedy do McLarena.

avatar
GP2Engine

27.04.2022 16:21

0

@13 Niewykluczone, że będzie jak z McLaren'em w sezonie 2009. Lewis też jeździł w drugiej połowie stawki przez pewien czas, a w drugiej połowie sezonu wygrywał 2 wyścigi i kilka razy stanął na podium. Tylko jest jedno ale. Wtedy nie było jeszcze limitu budżetowego, który co ciekawe miał być pierwotnie w 2009 r., jednak zostało przełożone i miał być na następny sezon, a potem się okazało, że osiem z dziesięciu zespołów się nie zgadzała z tym radykalnym limitem (40 mln funtów) i groziła odejściem z F1. "Tak było. Nie zmyślam".

avatar
GP2Engine

25.04.2022 18:00

0

@22 Część ludzi myśli, że będzie jak z lat 2017-2018, kiedy Ferrari było mocne w pierwszej połowie sezonu, a Mercedes znacznie odskakiwać w drugiej połowie, bo lepiej sobie poradzili z upgrade'ami. Nie dziwię się, że piszą takie komentarze.

avatar
GP2Engine

24.04.2022 18:39

0

Szkoda Sainza, że od razu odpadł na pierwszym zakręcie i ten błąd Leclerc'a w drugiej połowie wyścigu, a tak by było co najmniej 3 miejsce, chociaż wiem parę punktów za 6 miejsce to i tak lepsze niż nic. Jako fana Ferrari to bardzo bolesne tym bardziej, że Red Bull ma teraz tylko 11 punktów straty, jeśli chodzi o klasyfikację konstruktorów, trochę lepiej jest w klasyfikacji kierowców: Charles ma 27 pkt przewagi nad Maxem. Nie ukrywam, że Max i Checo wykonali dziś kawał dobrej roboty.

avatar
GP2Engine

24.04.2022 18:09

0

Podobno Gianluca Romani jeden z pracowników zajmujący aerodynamiką przeszedł z Mercedesa do Ferrari. Czyli zgadłem, Ferrari też jest "rakiem F1"...

avatar
GP2Engine

16.04.2022 10:00

0

@4 Będą wracać do tego tematu, głównie ze względu na ludzi z pokroju autora pierwszego posta, mimo, że artykuł dot. czegoś zupełnie innego. Taki niestety jest instynkt wojowników klawiatury i nic na to nie poradzimy.

avatar
GP2Engine

12.04.2022 22:25

0

@23 Kto wie? Równie dobrze mógłby być ktoś inny. Na razie bym nie tworzył żadnych proroczych wizji.

avatar
GP2Engine

11.04.2022 18:30

0

@Denieru Np. na Monzie mogłoby być, ale na ciasnym Monaco lepiej nie. Chodziło mi o samochody mające co najmniej 800 km i kosztujące grubo ponad pół miliona euro. Uważam jednak, że taki 640 konny Lamborghini Huracan STO (kosztująca prawie tyle samo co Mercedes AMG GT BS czyli gdzieś w okolicach 300 000 euro) czy zapowiedziany Porsche 911 GT3 RS byłyby lepszą opcją jako SC niż Aston Martin Vantage i nie tak prędko się zmieni. Z drugiej strony wątpię, aby koncern VW był obecnie zainteresowany ws. samochodów bezpieczeństwa, a po drugie FIA jest na razie zadowolona ze współpracy z Mercedesem i Astonem Martinem.

avatar
GP2Engine

11.04.2022 08:48

0

Drugie Ps. Nie dali by i tak hypercar'ów jako SC, bo naprawa pojazdów byłaby kosztowna, a w historii F1 i całego motosportu zdarzały się kolizje.

avatar
GP2Engine

11.04.2022 08:24

0

@5 Najszybszym Ferrari z zanotowanym czasem na Nurburgringu to 488 Pista 7:00.03. Są szybsze modele tej marki: SF90 Stradale czy 812 Competizione. Z resztą ten czas był wykręcony w wspomnianym 488 był na potrzeby niemieckiego magazynu "Sport Auto", a nie na potrzeby samej marki, jak to miało miejsce w przypadku Porsche, Lamborghini czy Mercedes. Podejrzewam, że kręcenie rekordowych okrążeń na Nordschleife nie jest dla Ferrari priorytetem. Tak samo można powiedzieć o McLarenie ze swoim modelem Senna, który też nie miał zanotowanego czasu na Zielonym Piekle, a na Hockenheim był szybszy od Merca AMG GT Black Series. PS. Wiem wiem Mercedes AMG Project One na pewno byłby szybszy od Ferrari SF90 i Mclarena Senna... Jakby obsesyjny fan MB by się mnie uczepił.

avatar
GP2Engine

10.04.2022 16:53

0

@2 Też mam dziwne przeczucia, że sytuacja może się powtórzyć jak w 2012. Wówczas przed letnią przerwą Alonso miał solidną przewagę: 40 ptk przed drugim wtedy Webberem i 42 ptk przed Vettelem, a potem wiesz co się okazało... :

avatar
GP2Engine

10.04.2022 09:34

0

@41 W pewnym sensie obecny Red Bull może przypominać bolidy McLaren lat 2001-2005, które często nie kończyły wyścigi z powodu różnych awarii. Dobrze, że co najmniej Perez dojechał na drugim. Mam wrażenie, że Red Bull'e były także dość oponożerne na tym torze, bardziej niż Ferrari i Mercedes.

avatar
GP2Engine

10.04.2022 09:07

0

Powinno być: zespołu

avatar
GP2Engine

10.04.2022 09:07

0

Czy ktoś może usunąć posty Franka Kimono94? Owszem można nie lubić zespoły, ale pisanie w taki sposób i to jeszcze z dużymi literami to nie jest (lekko mówiąc) zbyt tolerancyjne.

avatar
GP2Engine

09.04.2022 09:54

0

Szkoda mi Alonso, że znowu coś w aucie zawaliło - tym razem hydraulika. Tak samo spalonego okrążenia Sainza. Oby wyścig był lepszy dla obu kierowców.

avatar
GP2Engine

08.04.2022 23:22

0

Ps. Wiem, że Giovani powiedział sarkazmem nt. Ferrari, jakby się ktoś uczepił, że znowu brałem jego post zbyt poważnie. Jednak część z fanatyków Hamiltona/Mercedesa (i pewnie też fanboy'e innych kierowców/teamów) na serio by to powiedziało.

avatar
GP2Engine

08.04.2022 22:42

0

@6 Pewnie się zwolnią miejsca po tym sezonie, bo Latifi może być wyrzucony - moim zdaniem główny kandydat. Co do pozostałych: Tsunoda też, jeśli będzie reprezentować formę jak w zeszłym sezonie. Zobaczymy jak się spiszę Guanyu i Mick Schumacher. Nie wykluczam, też zwolnienia Lance Stroll'a, bo coś czuję, że będzie konflikt AM z Lawrence Stroll'em, jeśli nadal będą mieli bolid z rodem Formuły 2/GP2/F3000, a kasa będzie leciała na coś innego.

avatar
GP2Engine

08.04.2022 22:17

0

@18 Rozumiem, że fani Mercedesa mogą robić nadzieje, że auto będzie lepsze na dalszej części sezonów. Ale te całe "sandbanging", albo "Ferrari oszukuje tak jak w 2019 r." czy "będzie jak poprzednim roku, bo Merc miało też słaby bolid" (wygrane trzech z czterech pierwszych wyścigów w zeszłorocznym sezonie) ... Szkoda słow. Poza bolidami Red Bull'a i tak byli znacznie szybsi niż reszta stawki w większości wyścigach, no może z paroma wyjątkami np. Monza. To prawda mieli problemy z ustawieniami na zeszłorocznych testach przedsezonowych i udało im się w pewnym sensie uporać na pierwszym wyścigu. Może jest szansa, że uporają się w tym sezonie. Jednak czy tak musi być tym razem? Niezupełnie.

avatar
GP2Engine

05.04.2022 17:56

0

@hubos21 Mam świadomość, że przynoszą pewne poprawki na GP Australii. Chodziło mi o bardziej gruntowne poprawki, które mogą przenieść na Imoli. Poza falowaniem w MB mają też problem z masą samochodu. Jednak jak wiadomo podobne problemy z masą mają większość teamów w tym RB oraz nawet Ferrari - może ci drudzy w mniejszym stopniu, ale mają też parę kilogramów do zrzucenia.

avatar
GP2Engine

04.04.2022 17:57

0

@10 Zobaczymy na Grand Prix Emilii-Romanii, czy obiecane poprawki pomogą Mercedesowi. Na razie bym ich nie skreślał. Jednak jak się okaże, że "bez sidepod'owe" nadwozie jest się w czymś rodzaju słynnego nosa Williams'a z 2004 r, ciekawe czy wróciliby do mniej radykalnej koncepcji nadwozia, podobniej do tej na testach w Barcelonie.

avatar
GP2Engine

02.04.2022 11:27

0

*nie musi być równa z dobrymi wynikami

avatar
GP2Engine

01.04.2022 19:44

0

@3 O razu mi się skojarzyło z McLaren'em MP4/2.

avatar
GP2Engine

01.04.2022 19:37

0

@5 Stoffel Vandoorne jest idealnym przykładem, że dominacja w serii GP2 (sezon 2015) wcale nie musi się równa dobrym wynikom w F1. Usprawiedliwieniem był to, że jeździł bardzo słabymi bolidami jakimi dysponował McLaren. Jednakże Alonso w sezonie 2018 zdobył wtedy 50 pkt, podczas gdy Vandoorne tylko 12.

avatar
GP2Engine

30.03.2022 16:21

0

Przypomina mi się Williams ze swoim "rewolucyjnym" FW-26 (z 2004 r.), który również był hype'owany przez media jako potencjalny kandydat o mistrzostwo, a okazał się być średniakiem. Były też problemy z ustawieniami i z wykorzystaniem potencjału bolidu. Wtedy Williams był jednych z największych teamów obok Ferrari i McLaren'a, a niebędący czymś w rodzaju marudera jak obecnie. Nie musi tak być w przypadku Mercedesa i jest szansa, że mogą jeszcze nadrobić do RB i Ferrari. Jednak jak się często mówi "łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić".

avatar
GP2Engine

24.03.2022 09:54

0

@5 Jeśli to był faktycznie sarkazm to przepraszam :)

avatar
GP2Engine

24.03.2022 07:22

0

@3 Nie ma to jak tworzenia kolejnych teorii spiskowych nt. legalności Ferrari przez "ekspertów" z waszego pokroju. Co nie?

avatar
GP2Engine

20.03.2022 21:21

0

@11 Najlepszy czas? Z jakich źródeł bierzesz informacje?

avatar
GP2Engine

10.03.2022 19:05

0

@4 "bo wiadomo, że po Spa będą konkurencyjni" Wiadomo? Może tak było w poprzednich sezonach, ale czy tak musi być w tym sezonie? Zobaczymy.

avatar
GP2Engine

26.02.2022 09:35

0

@25 Hmmmm. Chodzi ci o to, że mógł pojechać szybciej, bo jego najlepszy zanotowany czas na oponie C5 był tylko o parę tysięcznych lepszy niż na C4. Tak? Ps. Wiem, że mogę brzmieć jak idiota. To czemu poje posty nadal czekają na akceptację, podczas gdy posty innych osób, które były napisane później już są widoczne. Od czego to zależy?

avatar
GP2Engine

26.02.2022 09:15

0

Nie można od razu zakładać, że przychodzi wyścig i będą kończyć dubletem. To prawda mogło tak być w poprzednich sezonach jak np. w 2019. Jednak czy w tym sezonie tak musi być? Zobaczymy za kilka tygodni.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu