W Formule 1 zespoły od zawsze szpiegowały się nawzajem, aby odkryć sekrety albo nielegalne triki konkurencji.
Po GP Abu Zabi w internecie zaczęły pojawiać się ciekawe informacje dotyczące nosa Red Bulla. Film pokazujący pit stop Sebastiana Vettela, który podczas okresu neutralizacji toru musiał wymienić nos w swoim RB8 uwidacznia dziwne zachowanie się tego elementu w rękach mechanika.
Na zamieszczonym powyżej filmie wyraźnie widać, że mechanik zdejmujący nos własną ręką bez problemu wygina newralgiczną zdawałoby się część auta, tak jakby była ona wykonana z gumy.
Na chwilę obecną nie wiadomo co spowodowało takie zachowanie się nosa auta. Z całą pewnością bolid przed sezonem musi przejść testy homologujące, w skład których wchodzi także czołowe zderzenie.
Być może jest to kolejny genialny pomysł Adriana Neweya, który zespoły próbują rozpracować.
07.11.2012 14:14
0
Też mnie ten nos od dłuższego czasu zastanawia chociaż nie sądzę by robił aż tak wielką różnice.
07.11.2012 14:23
0
tylko czy alby nie ma zapisane w regulaminie, że nadwozie (poza DRS) nie może być "elastyczne" i nie może odkształcać się w czasie jazdy? to raczej nie jest genialny pomysł tylko złamanie regulaminu..
07.11.2012 14:33
0
ja to skrzydło od Indii dostrzegłem uginające ale się bardziej ale skoro przechodzi przez testy FIA to znowu im się udało może jakieś materiały inne stosują ?
07.11.2012 14:45
0
2. kszyh21 tak wszystko ma byc sztywne, ale ten nos jakos dzwnie sie zachowuje w rekach mechanika :-)
07.11.2012 14:57
0
kempa007 mówisz o tych ostatnich 5-10cm żółtego nosą? Rzeczywiście nie jest to mur, beton, natomiast nie wydaje mi się aby to miało jakiś wpływ na aerodynamikę. Jedynie kamery na nosie są bardziej amortyzowanie. Ale ja nie jestem akurat specjalistą od aerodynamiki. Możemy spróbować poszukać jakiego zdjęcia albo filmu gdzie Redbull jedzie z możliwie największą prędkością i porównać z filmikiem z ost. GP gdy VET skosił styropian. Tam jest wyraźnie widoczny nos przy niskiej prędkości.
07.11.2012 15:03
0
Chociaż teraz wymyśliłem, że może tak być, że przy ugięciu nosa powierzchnia natarcia na tych "statecznikach" z kamerami jest równoległa do płaszczyzny podłoża (może do niej dążyć lub nawet przekraczać) to struga powietrza uniesie się wyżej. Pytanie brzmi: Czy? Gdzie? i Czy w ogóle?
07.11.2012 15:11
0
żeby coś o tym powiedzieć to najpierw musielibyście obejrzeć to na min. 50'' w rozdzielczości High Definition
07.11.2012 15:11
0
a nie to coś
07.11.2012 15:24
0
Moim zdaniem niema w tym nic nadzwyczajnego, normalnie się ugina
07.11.2012 15:26
0
no i wypróżnił swe jelita. :/ Człowieku! Ja przecież nie będę liczył i wykreślał tego co się tam dzieje. Jest to tylko komentarz na to co łatwo zaobserwować nawet i na takiej rozdzielczości.
07.11.2012 15:26
0
(komentarz do sebekorzel)
07.11.2012 16:06
0
Ciekawe, co na to FiA?
07.11.2012 16:15
0
Przecież ten nos jest po ciosie dlatego może się uginać to raz, dwa to trochę jak by złudzenie optyczne, trzy może coś w tym jest ... :) pozdro
07.11.2012 16:25
0
a ja Wam napiszę inaczej: tam jest po prostu "gra świateł". Gdy facet przykłada rękę pojawia się cień i sprawia to wrażenie ruchu. Przypominam, że na tym torze mnóstwo latarni więc i cienie pojawiają się z różnych stron. Tak mi się wydaje, ale żeby nie było, że bronię RBR to napiszę, że nie mam nic przeciwko, żeby choć za cień ich udupili :) Nie zasłużyli na tytuł w tym roku. A zwłaszcza wentyl !!!!!!
07.11.2012 17:00
0
Wyginać się wygina, ale ja bym tego nie upatrywał w niewiadomo jakich materiałach. Zapewne elementy aerodynamiczne są wykonane z włókna sklanego i/lub kewlaru, a przy takich cienkich warstwach jakich zapewne używają to nic niezwykłego. Ot mechanik złapał w innym miejscu niż zazwyczaj i tyle.
07.11.2012 17:02
0
Najpierw chwyta skrzydło z boku i wtedy ewidentnie się ugina. Nie ma mowy o jakiejś grze światła i cienia. I wcale nie potrzeba do tego tv 50' i w dodatku HD. A później łapie go od przodu i tu skrzydło wydaje się zachowywać jak należy. Pozostaje tylko pytanie, czy rzeczywiście "tak należy" :)
07.11.2012 17:20
0
Wygina się i widać to wyraźnie, nie potrzeba żadnych 50 cali... Wielkiej siły raczej ten mechanik nie użył żeby je wygiąć, nie trudno sobie wyobrazić jak ten nos zachowuje się przy 200km/h... Kolejny element w tym bolidzie który z legalnością ma niewiele wspólnego.
07.11.2012 17:32
0
Kurcze, w którym miejscu widzicie, że coś się wygina? Ja to obejrzałem kilka razy i nic takiego nie zobaczyłem:( Normalnie zdejmuje nos, odchyla do góry całość elementu i zdejmuje go.
07.11.2012 17:39
0
A, jednak! zobaczyłem w dużym powiększeniu - odchyla się na boki jak gumowa kaczka!
07.11.2012 17:41
0
18. saint77 Powiem Ci to samo :) Patrzę i nic szczególnego nie widać. Chyba że moment na 7 sekundzie ale nie wiem. Jeżeli nawet tak jest to jaki ma to ewentualny wpływ w czasie jazdy? Moze nos się wygina i potem kicha :))) Taki dopalacz :)
07.11.2012 17:43
0
19. saint77 No jest ten moment :) Poczekamy teraz jak się rozwinie ten temat. Albo będzie dym albo nie :)
07.11.2012 17:45
0
HINT: prawa reka mechanika (stojacego przed nosem) dotykajaca czubek nosa na samym poczatku podnoszenia auta 6-7 sekunda
07.11.2012 17:54
0
Ja tam nic nie widzę, cały nos się huśta na boki bo bolid się huśta jak szarpie go 10 chłopa z każdej strony i jeszcze leci do góry na podnośnikach
07.11.2012 19:06
0
Wygina się, oj wygina. Jak jakiś tani plastik;-) Kto ciekaw to niech w HD sobie obejrzy! Widać to o wiele, WIELE lepiej! Naprawdę ciężko pojąć jak takie coś można dopuścić do wyścigu.
07.11.2012 19:28
0
Kto jeszcze nie zauważył: 6 sekunda, czubek nosa (to żółte ;)). Zwróćcie uwagę na prawy dolny róg tej "żółtej powierzchni" w miejscu rękawicy mechanika. Najpierw zachowuje płaszczyznę a gdy gość za niego pociągnie, odgina się do góry jak plastik ;) Niemożliwe, aby ruchy wykonywane podczas zmiany kół spowodowały taki efekt. Podobnie z sugerowaną wyżej grą świateł. Fragment wyraźnie odgina się do góry a później powraca do pierwotnej pozycji.
07.11.2012 19:29
0
Wygina się wyraźnie... I jak tu powiedzieć, że Alonso nie walczy z Newey'em?
07.11.2012 19:30
0
Dokładnie, jak już się wie gdzie patrzeć to strasznie to wygląda ... Tutaj macie w HD, dużo bardziej widoczne to jest http:// www.youtube.com/ watch?v=_JN0F5H29v0
07.11.2012 19:30
0
http://img.imgur.com/sbeeM.gif?1
07.11.2012 19:31
0
@Jaro75 jak oglądałem na małym okienku to niewiele widziałem, myślałem że po prostu szarpią tym nosem na prawo i lewo. W powiększeniu widać wyraźnie, że sama końcówka nosa się wygina. Nie wiem co FIA zrobi, jak będą czekać do GP USA ze sprawdzeniem to pewne jest, że nic nie znajdą:)
07.11.2012 19:34
0
Renault w 2005 używało urządzenia które wyginało nos ale zostało ono zakazane. Jak Red Bull to zrobił wie tylko jakiś geniusz odpowiedzialny za to...
07.11.2012 19:35
0
Proste zawsze sie wyginał. Ameryki nikt nie odkrył. Jak to Adrian powiedział ze jest to samochod Zgodny z nowymi regulacjami F1. Nikt nie ryzykuje takimi zagrywkami, grozi to DSQ i zero kasy. Ludzie nie lubia RBR i Vettela za to ze sa najszybsi w wyscigach a zapominaja o aferze Singapurskiej.
07.11.2012 19:35
0
Na 100% z plastycznego/elastycznego tworzywa. Faktycznie, w HD widać to o wiele wyraźniej. Ciekawy jestem reakcji FIA.
07.11.2012 20:10
0
W klatce czasu Koniec 5 sekundy - mechanik łapie za prawy róg nosa , w następstwie czego ten wygina się ku górze i wywija się jak gumowa warga 6 sekunda - mechanik zauważając to lub odczuwając puszcza 7 sekunda - mechanik łapie poprawnie za środek nosa , demontując go Gdyby mechanik złapał prawidłowo środek nosa za pierwszym razem , to zaoszczędził by kilka setnych części na zmianie oraz nikt by nawet nie zauważył że coś jest nie tak. Sam mam wadę wzroku ale widzę że coś tu jest nie halo , a mechanik do zwolnienia .
07.11.2012 20:13
0
O_o Panowie oglądałem ten filmik wcześniej, kiedy nie było tyle komentarzy, i .. nic, nic nie mogłem dostrzec. Chłopaki @27 i @28 dali fajne linki gdzie można zobaczyć małe co nie co :) Wyobraźcie sobie jak może pracować to skrzydło w zakręcie przy 260 km/h ;D
07.11.2012 20:55
0
Teraz się dokładniej przyjrzałem i nie tylko te lotki po bokach się ruszają ale czubek nosa też wydaje się być jakby z gumy.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się