komentarze
  • 32. gogo
    • 2010-05-31 15:58:39
    • *.wegrow.domtel.com.pl

    Spiewamy na melodię,,Raz murzyni na pustyni.....

    Mamma mia, Scuderia, jakoś nam opadła z sił
    Szmal wydali a w oddali widzą dziś Red Bulla tył
    Choć Alonso jako tako i pokazał błysk w Monaco
    Lecz już Massa nie ta klasa, gdy po torze sobie hasa

  • 33. Tempter
    • 2010-05-31 16:04:41
    • *.chello.pl

    Jeśli Ferrari przedłuży kontrakt z Massą,będzie nadal tkwiło w martwym punkcie.Im jest potrzebny kierowca który potrafi pracować z bolidem - dlatego uważam,że powinni wybrać z dwójki Webber-Kubica.

  • 34. norek7107
    • 2010-05-31 16:11:53
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    niech Kubica zostanie w Renault na 2011 poźniej okaże sie czy dadzą mu mistrzowski bolid

  • 35. norek7107
    • 2010-05-31 16:13:20
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jeśli 2011 okaże sie klapą w Reni to nie ma co tam dalej szukać

  • 36. gogo
    • 2010-05-31 17:07:24
    • *.wegrow.domtel.com.pl

    Złote lata Ferrari to czas przeszły - co o tyle cieszy, ze paroletnia dramaturgia wyścigów sprowadzała się do pytania - kto przyjedzie drugi na metę po Schumacherze. Rozdęty budżet pozwalał im na stworzenie de facto dwóch zespołów, jeden pod wodza Schumachera zgarniał kokosy na torach, drugi tworzył nowy bolid na następny sezon.
    Redukcje budżetów pozwoliły na wyrównanie poziomów - co widać na przykładzie Red Bulla, nie utytułowani kierowcy typu Alonso, ale mieszanka rutyny z młodością króluje na torach.
    Ferrari w czołówce będzie, ale hasło - chcesz być mistrzem - pchaj się do Ferrari, aktualne już nie jest. I dobrze.

  • 37. vw@
    • 2010-05-31 17:13:04
    • *.cdma.centertel.pl

    Myślę że dla Roberta w ferrari byłoby z Alonso za ciasno

  • 38. d0lph
    • 2010-05-31 17:31:14
    • *.lerg.pl

    IMO, jak chodzi o przecinki to raczej przy "0" na kontrakcie

    Co do przyszłości Roberta w Ferrari, marketingowo się nie opłaca - Renault buduje bolid na jego wskazówkach i przynosi to efekty. Wartość takiego kierowcy po jeszcze jednym dobrze przepracowanym sezonie w Renault wzrośnie jeszcze bardziej - o "Kubika" bedą się pytać wszyscy ... szczególnie ci co mają potencjał, ale brakuje dobrze współpracującego z inżynierami kierowcy.

  • 39. zbkie1
    • 2010-05-31 17:42:09
    • *.vlan186.corcoran.lubman.net.pl

    Przecinki, kropki i wykrzykniki wszystko to spekulacje,istotny jest podpis a tego póki co nie ma. Pytanie czy Robertowi byłoby lepiej w Ferrari jest otwarte. Jaka by była jego pozycja w Ferrari? Pomagier Alonso czy równorzędny partner? itd. Wg mnie Alonso jest bardzo przereklamowany, popełnił więcej błędów niż Massa w tym sezonie. Zaczynał sezon z bolidem z czołówki, a obecnie jest za Renault. A może "świetny" Alonso nie potrafi udzielać dobrych wskazówek w rozwoju bolidu?
    A Kubica ciężko pracując pcha cały zespół do przodu i za to bardzo go cenię.
    Kolejne pytanie czy Alonso i jego możny sponsor życzą sobie Roberta w Ferrari? Być może nie, bo niby po co oglądać tył bolidu kolegi z zespołu.

  • 40. Piotre_k
    • 2010-05-31 17:51:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam nadzieję, że Massa podpisze ten kontrakt. Przejście do Ferrari tylko po to, żeby jeździć w Ferrari zupełnie mija się z celem (wybacz Fernando). Nie widzę tam w najbliższym czasie potencjału na dominację w F1. Czołówka - tak, ale też taka szersza ;) Główny ich problem to chyba brak silnego przywództwa - bo Domeniclalli sprawia teraz wrażenie przeszkody w komunikacji di Montezemolo z zespołem. Dopóki szef zespołu nie będzie rzeczywiście w nim rządził, niewiele zdziałają.

  • 41. zyla1996
    • 2010-05-31 17:57:58
    • *.xdsl.centertel.pl

    prawie robi dużą różnicę

  • 42. Kwazar
    • 2010-05-31 18:15:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli ktoś ma wątpliwości jak wyglądałoby "kolegowanie się" Alfonsa Z "Kubiką" to niech sobie zobaczy jak Alfonso zajeżdżał do alei serwisowej bodajże w GP Hiszpanii.
    "Zwycięstwo za wszelką cenę" to dewiza nie tylko Hama i Fotela.

  • 43. Marcinu
    • 2010-05-31 18:35:42
    • *.31.143.250.rybnet.pl

    myśle ze Masa odchodząc z ferrari odejdzie z F1

  • 44. gobl
    • 2010-05-31 18:49:45
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    massa jest za młody na emeryturę i nie powinien mieć problemu ze znalezieniem nowego zespołu :] Wydaje mi się że jeśli w Force India zastąpiłby liuzziego lub sutila to ten zespół zacząłby się jeszcze szybciej rozwijać... no chyba że Renault chociaż może vitek się rozkręci

  • 45. gobl
    • 2010-05-31 18:50:12
    • Blokada
    • *.zana.trustnet.pl

    a przynajmniej niech jeździ jak w Turcji

  • 46. eveafterdark
    • 2010-05-31 18:50:53
    • *.ingbank.pl

    @14, oczywiście zgadzam się, Ferrari dziś może przyciągać głównie legendą - no cóż, naprawde to stajnia jest najważniejsza, kierowcy przychodzą i odchodzą, a takich co można wymienic jednym tchem na równi z zespołem to jest 2 może 3 (dziś tylko został MSC). co do formy zespołu / bolidu to jeszcze w 2008 r było dobrze i Felipe przegrał tytuł wyłącznie przez karygodne błędy zespołu i to w ilości której by starczyło na parę innych teamów (pomijam awarie silników bo na to zespół może mieć mały albo zerowy wpływ), ale już w 2009 roku auto było słabe (ten wieczny brak docisku o którym Kimi gadał w kółko) a teraz też mają podobne problemy (też min słaby docisk dlatego np. dosyc delikatnie jeżdzący MAS ma problemy z oponami ) przyznał to nawet Domenicali w jednym z wywiadów i na dodatek tempo rozwoju bolidu jest słabe, dogoniło ich np. Renault który na początku sezonu bolid miało słabszy.
    Co do samego MAS ten sezon 2008 r wszyscy w Maranello pamiętaja, więc myślę że kwestia podpisania kontraktu jest oczywista.
    U nas się go raczej nie lubi i niedocenia (coś jak BUT) i choć może nie jest np. tak wszechstronny jak ALO (np. zawsze gorzej jeździ w zmiennych warunkach) to w sensie samej szybkości to ścisła czołówka.

  • 47. hotshots
    • 2010-05-31 18:51:20
    • *.chello.pl

    jakby...,co by...gdyby...
    Czerwona panienka SF (nic nie ujmując osiągnięciom-historii)
    nie raz miesza, mieszała, będzie mieszać - lalunia jest włoska i takie prezentuje pozy często - jak publika oczekuje.
    Szkoda Massy, bo jest na widelcu jak Raikonen ostatnio - a RK chyba wie co to znaczy "gruszki na wierzbie", albo "nie wszystko złoto co świeci"... itp made in poland

  • 48. azja43
    • 2010-05-31 19:51:02
    • *.229.103.185

    Myślę, że pomimo ochów i achów na Alonso, Ferrari powinno z niego zrezygnowac.

  • 49. tomek83f
    • 2010-05-31 20:10:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mozliwe ze ferrari liczy na to ze w przyszlym sezonie pozwola im wystawic 3 bolid

  • 50. koal007
    • 2010-05-31 20:18:53
    • *.speed-transfer.mm.pl

    @46 Masz rację. Ale Ferrari to nie tylko 800 GP. To ogromna kasa, zaplecze i prestiż. Są obecnie słabsi, to widać, ale nie przestali być niebezpieczni. Może tytułu nie zdobędą, ale zrobią WSZYSTKO żeby być z przodu i znów się pokazać. O mocy zespołu świadczy fakt, jak szybko jest w stanie się podnieść po niepowodzeniach. Widać to na przykładach Maców i przede wszystkim Meroli. Nie jestem fanem Ferrari ale oni jeszcze w tym sezonie na pewno nie powiedzieli ostatniego słowa. Pozdr.

  • 51. marioblondi
    • 2010-05-31 20:44:58
    • *.toya.net.pl

    17. Moralez
    Zgadzam się z Tobą w pełni. Jeśli przedłużą kontrakt z Massą to sami sobie nasrają do kieszeni . Ferrarka potrzebuje zmian bo coraz bardziej się pogrąża. Może się zdarzyć, że Massa zostanie na sezon 2011, ale Ferrari na pewno tego pożałuje. Na szczęście Kubek ma raczej zapewnione miejsce w Renówce więc z F1 nie wyleci. Za rok Ferrari będzie go błagać na kolanach aby do nich przeszedł.

  • 52. smerfik
    • 2010-05-31 20:54:27
    • *.mtm-info.pl

    Felipe na 100% zostanie w Ferrari !!!
    Jako kierowca testowy !!!

  • 53. grzes12
    • 2010-05-31 21:03:35
    • *.146.107.68.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Zobaczymy jak sprawy się potoczą . Wydaje mi się że jednak jest w tym wszystkim dużo polityki że w Ferrari w ostatnim czasie jeździ kierowca z kraju samby .... Nie wiem czy to jakiś związek , ale gdy parę lat temu ciskałem Fiatem Palio , to co mi się rzuciło w oczy to ilość podzespołów produkowanych w Brazylii ....
    Na dokładkę zespół chce mieć trzeci bolid w stawce , tak aby nim jeździł dodatkowo kierowca z którym to utożsamiali się rodowici Włosi ( Rossi ) ..... Tak czy inaczej zespół przede wszystkim powinien zająć się poprawą bolidu , bo bez niego ani rusz ....

  • 54. eveafterdark
    • 2010-05-31 21:32:56
    • *.xdsl.centertel.pl

    @50, zgadzam się, za Ferrari stoi ogromne doświadczenie i trudno obstawiać jednoznacznie że dadzą albo nie dadzą rady rozwinąc auta tak by walczyć o tytuł/podium. Ja akurat jestem wielkim długoletnim fanem Scuderii i liczę, że tym razem dają rade ;) Ale trzeba próbowac patrzeć na F1 jak analityk i z tej perspektywy nie jest już tak fajnie: bolid mimo że lepszy w tym roku (albo raczej; co poniektórzy słabiej zaczęli, wiadomo, zupełnie inne auta) to problemy są podobne jak w zeszłym roku i niemoc w ich skuteczbym rozwiązywaniu pozostaje. oczywiście można jeszcze raz zwalić winę na kierowcę, ofiarą będzie tym razem zgodnie z plotkami MAS no bo wiadomo Santander tam nie przyszedł dla zabawy harytatywnej, ale co jesli sytuacja się nie zmieni. A może trzeba wstrząsnać Dreyr'ami, Domenicallami itd ? wygląda niestety na to, że to rzeczywiście konstrukacja jest problem a najlepsi (albo najbardziej skuteczni konstruktorzy/inżynierowie dziś pracują w innych teamach - sami ostatnio przyznali,że cześć poprawek dała zerowe rezultaty. tak czy inaczej mądrzejsi będziemy po GP Europy. Pozdrawiam

  • 55. nomadwcm
    • 2010-05-31 22:22:30
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taaaa... niech nie straszą bo jeszcze uwierzę ;] Wystarczy że Massa w Turcji był przed Ferdkiem i od razu podpisują z nim kontrakt? Hah? Dopiero jedna 'czysta' przewaga Massy na torze który niby lubi, to nie znaczy że i w kolejnych wyścigach będzie szybszy od Ferdinanda. Cóż Ferrari zaczyna schodzić... nie ma fajerwerków, od Bahrajnu nie poprawili się, ba! skrzydło przednie pozostało identyczne jak na początku. Mieć takie zaplecze sponsorskie i techniczne a tego nie wykorzystać to wstyd. Odkąd Todt odszedł zespół jakoś nie daje rady, zeszły rok to pokazał i w tym też może się tak skończyć.

  • 56. nomadwcm
    • 2010-05-31 22:29:21
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A i jeszcze winę za to można zwalić na regulamin, który przekręcił nieco stawkę.

  • 57. fezuj
    • 2010-06-01 09:52:07
    • *.pub.krusz-lan.pl

    @kempa007 - Coś się popier..... w typowaniu bo ja obstawiłem zupełnie inną kolejność niż mi się wyświetla - na pewno na poz.1 postawiłem -Webbera, 2.Hamilton, 3.Vettel ...KUBICA na 7 a TU mój typ wygląda:
    1.Kubica, 2. Vettel, 3.Webber itd.
    Nie pamiętam dokładnie jak postawiłem innych bo miałem tylko kilka minut przed wyjazdem na wesele, ale początek i miejsce Roberta na pewno tak wyglądało!

  • 58. devious
    • 2010-06-01 13:41:40
    • *.nplay.net.pl

    moim zdaniem obecny układ kierowców w czołowych zespołach jest idealny i nie trzeba nic zmieniać w tej kwestii :)

    Massa zostanie w Ferrari chyba ani Webber ani Kubica nie wybierają się tam, a i samemu zespołowi chyba bardziej będzie na rękę, jak Felipe zostanie... dlaczego, otóż już wyjaśniam ;)

    Felipe jest szybki, bardzo szybki - szczególnie na suchym w idealnych warunkach ;) teraz ma trochę kłopotów z bolidem co cechuje dobrych ale nei najlepszych kierowców (najlepsi zawsze sobie jakoś radzą i wyciskają 100% z bolidu) ale to jest dobry układ dla zespołu - bo jednak dwóch równorzędnych kierowców to nie jest najlepszy pomysł - vide Webber i Vettel w Turcji ;)

    Dlatego właśnie celem Ferrari było teraz znalezienie odpowiedniego partnera dla Alonso - szybkiego, ale ciut odstającego, bez ambicji oklepania mistrza ;) I nie oszukujmy się - nie ma za bardzo takich na rynku... nie jest łatwo znaleźć nowego Coultharda czy Barrichello ;)

    Więc Ferrari stworzy sobie nowego Barrichello z Massy - po to były te negocjacje i straszenie... pierwsze wyścigi pokazały układ w Ferrari - Alonso ciut z przodu, Massa tuż za nim wywierający na nim presję ale nie za dużą, by Ferdek nie strzelił w swoim stylu focha :) Teraz dodatkowo Ferrari pokazało Massie drzwi i powiedziało: "słuchaj, jesteś niezły ale nie musisz dla nas jeździć, więc albo zostajesz nr2 i nie cwaniakujesz albo weźmiemy sobie Webbera czy innego wymiatacza"

    No i Felipe co ma zrobić? chce jeździć dla Ferrari, nie jest głupi - a jak Fernando znowu niebezpiecznym manewrem go wyprzedzi przy zjeździe do alei serwisowej - to znowu przyzna. ze popełnił błąd i nie dziwi się manewrowi Fernando :) Na pewno będzie grzeczny i nie spróbuje głupiego manewru a'la Vettel :)

    Dodatkowo zespół doskonale zna Felipe więc nie trzeba przechodzić rewolucji z nowym kierowcą... To doskonały układ dla Ferrari, dla Alonso jak i dla samego Massy (bo inaczej trafiłby gdzie, do Force India? nie ma za bardzo miejsc w innych ekipach)

  • 59. devious
    • 2010-06-01 13:43:45
    • *.nplay.net.pl

    aha i jedyna rzecz, jaka może namieszać w rynku kierowców 2011 jest sytuacja Webbera w RBR oraz ewentualny powrót Raikkonena... oraz to, czy Schumi zostanie...

    ale tutaj są raczej tzw. krótkie piłki - jak Webber zostanie wywalony z RBR to zapewnie pójdzie do Renault lub skończy karierę, a zastąpi go Kimi... zaś Schumiego ew. zastąpi Heidfeld...

    ale wszystkie te sytuacje są raczej mało realne, zapewne zostanie tak jak jest ;)

  • 60. karnage
    • 2010-06-01 21:42:27
    • *.range86-177.btcentralplus.com

    Kubika niech zostanie w Renault, to jego zespol i przy tym tempie rozwoju moze byc naprawde dobrze w przyszlosci!

  • 61. riqoor
    • 2010-06-01 23:07:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja będę się cieszył jak Massa podpisze ten kontrakt. Robert Kubica jest w najwłaściwszym dla siebie miejscu i myślę, że on dobrze o tym wie. Całe Renault działa jak oparzone i jest wręcz horrendalnie ambitne by walczyć o tytuł a to w połączeniu ze spokojem i umiejętnościami Kubicy prędzej czy później poprowadzi francuski zespół do upragnionego mistrzostwa.

  • 62. Michi31
    • 2010-06-01 23:23:09
    • *.aster.pl

    Ferrari popełnia kolejny błąd. Bez Todta i Brawna ten zespół pełnia ciągle błędy, no może z wyjątkiem zatrudnienia Alonso.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo