d0lph
Ostatnia aktywność
avatar
d0lph

12.10.2013 12:22

0

@7. modafi Nie pracuje w żadnym teamie, ale mniej więcej o takich rzędach wielkości była mowa, gdy go projektowano i wdrażano.

avatar
d0lph

12.10.2013 11:33

0

W historie o awarii KERS w bolidzie VET ciężko uwierzyć - jeżeli nie działał to IMO P2 byłoby niemożliwe do osiągnięcia w tych kwalifikacjach, a maksymalnie P6, P7 (w zależności od charakterystyki toru KERS to zysk 0,3 - 0,5). WEB pojechał dobre okrążenie i ma P1. Na starcie podejrzewam, że HAM "wygoli" stawkę przed sobą: WEB - jak startuje każdy widzi, prawdopodobnie od razu pójdzie w prawo, żeby zamknąć VET VET - brudna strona toru, podejrzewam, że bardziej się skupi na wyprzedzeniu WEB niż na obronie przed HAM HAM - czysta strona i startuje całkiem dobrze Co prawda dwa pierwsze zakręty są w prawo, ale gdybym miał obstawiać, to właśnie tak.

avatar
d0lph

26.06.2013 10:17

0

Ja myślę, że te rurki będą na zewnątrz monokoku skoro mowa jest o testach monokoków pod kątem punktów mocowań tych rurek. @5 monokok nie tyle jest "niezniszczalny" co wymaga ogromnie dużej energii na zniszczenie struktury kompozytu z którego jest zbudowany - energia kinetyczna podczas zderzenia zmieniana jest na energię "propagacji pęknięć". Efekt jest taki, że ogromna energia kinetyczna jest mocno redukowana i oddziaływanie na ciało kierowcy jest znacznie mniejsze.

avatar
d0lph

28.11.2012 20:38

0

54: nic dodać 57: to już jest po wyprzedzeniu Vergne'a Moim zdaniem Ferrari protestu nie zgłosi, pytaniem jest co w takiej sytuacji powie F1 Management Team - taka sytuacja uderza przede wszystkim w sędziów.

avatar
d0lph

06.11.2012 10:49

0

W kwestie Sebastiana i Romka, z tego co słyszałem to Lotus od razu poskarżył się Redbulowi - "albo to naprawicie, albo poskarżymy się Berniemu"; a wracając do meritum , w wulgaryzmach można ukryć strategię ...

avatar
d0lph

18.03.2012 20:50

0

Lewis mógłby jechać szybciej w końcówce, ale, zakładając prawdziwość słów Martina oraz sposób jazdy Lewisa, najprawdopodobniej zatrzymałby się na torze w okolicach 50 okrążenia.

avatar
d0lph

17.06.2011 09:25

0

"dmuchanie" dyfuzora przy "odjętym gazie" to IMO żadna innowacja - taka sama zasada wykorzystana była już naście lat wstecz do "dmuchania" turbo w silnikach samochodów WRC - IMO "dmuchanie" przy odjęciu przyspieszenia powinno być zabronione skoro F1 zamierza działać pro ekologiczne

avatar
d0lph

29.08.2010 20:03

0

IMHO ostatnie nowinki, mam na myśli interpretację zapisów regulaminu, są wyciągnięte na pogranicze przepisów - elastyczne skrzydło: nie piszcie, że tak nie było bo dzisiejszy wyścig pokazał, że RB stał się "nieoczekiwanie" konkurencyjny - zaraz usłyszę larum, że to specyfika toru itp. do tej pory w kalendarzu była różnorodność specyfikacji torów i trudno powiedzieć, żeby RB nie brylował; zresztą, podejrzewane o to samo SF dziś wypadło przeciętnie. W F1 na chwilę obecną moim zdaniem brakuje jednoznaczności w przepisach, regulamin powinien być tak skonstruowany, żeby nie dało się wcisnąć "a spróbujmy tak, tego nie ma w regulaminie". Przykładem mogą być regulacje dotyczące silników. Liczę w przyszłym sezonie na jasne reguły =]

avatar
d0lph

31.05.2010 17:31

0

IMO, jak chodzi o przecinki to raczej przy "0" na kontrakcie Co do przyszłości Roberta w Ferrari, marketingowo się nie opłaca - Renault buduje bolid na jego wskazówkach i przynosi to efekty. Wartość takiego kierowcy po jeszcze jednym dobrze przepracowanym sezonie w Renault wzrośnie jeszcze bardziej - o "Kubika" bedą się pytać wszyscy ... szczególnie ci co mają potencjał, ale brakuje dobrze współpracującego z inżynierami kierowcy.

avatar
d0lph

11.05.2010 09:21

0

42. słusznie waść prawisz, liczy się tempo pokonywania krótkich zakrętów - kto będzie najszybszy na wolnych zakrętach - ten będzie na pudle ... ciekawe jest to, że możliwe są niespodziewane burze nad torem =D na pewno będzie co oglądać

avatar
d0lph

06.05.2010 11:37

0

jaka jest dopuszczalna różnica w mocy silników między bolidami w stawce ? zdaje mi się, że jest to w regulaminie określone - czy może się mylę ?

avatar
d0lph

29.04.2010 12:50

0

@7 nie mają wrócić silniki turbodoładowane tylko pojawić się w F1 silniki "turbospalinowe" ( o taką informacje gdzieś zahaczyłem ) - silniki oparte na turbinie o spalaniu zewnętrznym . NIe wiem na ile to są wiarygodne informacje, ale biorąc parcie na ekologie jest to całkiem prawdopodobne (silniki te mogą "jeżdzić" na "biopaliwach")

Przejdź do wpisu KERS za milion euro?

avatar
d0lph

28.03.2010 09:50

0

Robert Ekstra, i faktycznie szkoda Vitka, ale mial szanse to po kamyczkach przejechac, tylko podpalil troche z tym hamowaniem na trawie i zabączkował ... Jak pozostałe wyścigi będa tak wyglądać to nie ma co zmieniać w regulaminach ... emocji moc

avatar
d0lph

28.03.2010 07:24

0

@45 Nie wydaje mi się, żeby można było zrobić napęd na 4 koła: "9.1 Transmission types : No transmission system may permit more than two wheels to be driven." - FIA Technical Regulations 10.02.2010 .

avatar
d0lph

27.03.2010 20:18

0

@33 Sedno sprawy, mając na myśli poprawę atrakcyjności wyścigów F1 zredukowali aerodynamikę, ale w zamian zaakceptowali multideck dyfuzor, który robi większą robotę z powietrzem za bolidem niż wszystkie wykluczone dodatki - to był zdecydowany ukłon w kierunku zespołów, które takowe posiadały. Gdybać można jakie były myśli FIA - " a te mocne zespoły sobie poradzą, zaraz coś wymyślą, zresztą mają KERS'y - może będzie ciekawiej na torze" ... ale nie przewidzieli prawdopodobnie jaką przewagę wygenerowały dobrze opracowane i przygotowane dyfuzory wielopoziomowe.

avatar
d0lph

27.03.2010 20:08

0

@21 pomysł z progresywnym zawieszeniem nie jest dobry - w przypadku dużego obciążenia - związane z tym zwiększenie sztywności może powodować na lekko "pofalowanym" torze "zrywanie" pełnego kontaktu opony z podłożem co może być przyczyną: - uślizgów - szybszego zużycia opon W sumie to tylko teoria ...

avatar
d0lph

27.03.2010 19:49

0

wyciąg z regulaminu technicznego FIA: "10.2.2 Any powered device which is capable of altering the configuration or affecting the performance of any part of the suspension system is forbidden. 10.2.3 No adjustment may be made to the suspension system while the car is in motion." To jasno IMO definiuje co można a co nie. Jeżeli jednak kierowca ręcznie (podobnie jak "nożnie" sterowany jest wlot powietrza w MCL) sobie pokręci jakimś kółeczkiem, żeby podnieść, czy opuścić zawieszenie, pod warunkiem, że bolid stoi w miejscu (np. przed rozpoczęciem STARTU), wydaje mi się legalne. Jak "zjedzie" cześć paliwa to zazwyczaj przychodzi czas na PITSTOP i wtedy też bolid stoi, co znaczy, że znowu sobie pokręci, żeby np obniżyć. << teoria spiskowa>> =D Te dodatkowe wyloty powietrza koło wylotów z tłumników w Ferrarce to też mocna naciągnięcie - a polega ono na tym , że patrząc z boku bolidu nie ma widocznych otworów - a tak to jest ( z tego co się orientuję) sprecyzowane w regulaminie.

avatar
d0lph

26.03.2010 15:00

0

na F1.com w dzisiejszej galerii jest 2 fotki z nowymi elementami - jeden pod nosem i jeden pod tylnim skrzydłem [http:// www. formula1. com/ gallery/race/2010/825/

avatar
d0lph

26.03.2010 14:43

0

@18 tu masz rację, ale wiesz, ekipa zarządzająca F1 się starzeje, pitlane ciasne i krótkie - boją się wpaść pod koła =D

avatar
d0lph

26.03.2010 14:37

0

@15 pitlane w Melburn jest o ok.100 metrów krótszy od średniej długości innego tego typu obiektu - ograniczona została prędkość, tankowanie tylko w garażu i tylko przy wyłączonym silniku - a wszystko ze względu na powiękoszoną stawkę bolidów.

avatar
d0lph

26.03.2010 14:28

0

mgła była i nie widział prędkościomierza =P

avatar
d0lph

26.03.2010 11:21

0

pytanko jest, czy ten wlot był wcześniej ? bo nie przyuważyłem ... http:// picasaweb. google. pl/ dolpharts/ F1#5452884778395862450

Przejdź do wpisu Kubica: To był dobry piątek

avatar
d0lph

26.03.2010 10:35

0

A propo zdolności Roberta: "Mar.26 (GMM) It was meant to be a demonstration of the sporting prowess of the Clio 200, but Renault's Robert Kubica burned out the road car's clutch on Thursday at the Sandown Raceway outside Melbourne. Luckily, a (albeit unbranded) spare car was on standby, as the Polish driver admitted he is not used to driving a manual gearbox."

Przejdź do wpisu Kubica: To był dobry piątek

avatar
d0lph

26.03.2010 01:20

0

@ troopp Vettel ugotował silnik co doprowadziło znacznego podgrzania paliwa, które im cieplejsze tym "słabsze", a jak słabsze to zużycie wyższe. Możliwe, że była obawa o to, że braknie "wachy" i Vettel nacisnął "buttona" od trybu ECO. Bolid zatrzymał na końcu prostej startowej zamiast dociagnąć okrążenie i zjechać do PITu - przejechał ostatnie okrążenia dobrym tempem, więc nie było niebezpieczeństwa, że na wolnym okrążeniu zjazdowym "skończy" sie silnik. Spalił więcej paliwa niż wyliczyły inżyniery ...

avatar
d0lph

26.03.2010 01:04

0

@14 @27 @30 Sprawa "incydentu wyścigowego" z udziałem bolidów Sutila i Kubka jest zamknięta. Przeglądając video ze zdarzenia trudno wskazać kto komu "wjechał" - jedno jest jest pewne - dym wprowadził zamieszanie ... Nie ma co bić piany i gdybać, bo wszyscy przyjmują wyłącznie wariant optymistyczny - a co "gdyby" na pierwszym okrążeniu Robert zakończył wyścig ?

avatar
d0lph

26.03.2010 00:25

0

Cosy , jak chwalą sie konstruktorzy, mogą mieć 770 hp - w stosunku do RS27 to będzie około 30 hp więcej. Renia ma bodajże najsłabszy silnik, ale za to jest najbardziej filigranowa w stawce - i tu, IMO, nadrabia braki mocy. RB musi mieć cholernie dobrą konstrukcję skoro przy słabszym silniku jest w stanie trzymać Ferrarki w ryzach ,,,

avatar
d0lph

22.03.2010 13:04

0

Vitja miał bardzo dobry start na pierwszym GP - później też "cisnął" właściwie, szkoda, że z tym zawieszeniem mu troszkę przekombinowali, bo były szanse na punkty. Szefu inżynierów powiedział, że do Melburn przygotowali modyfikacje w przednim i tylnym skrzydle - ani słowa o dyfuzorze ...

avatar
d0lph

21.03.2010 20:49

0

przewaga Vettela nad Massa na poziomie 0,2 w Q3 - gdzie wszyscy leca na oparach jest minimalna , ale biorąc pod uwagę np start wyścigu, gdzie paliwa wszyscy maja "pod korek", i zakładając, że RS27 potrzebuje 10 kg mniej paliwa niż Ferrari, żeby przejechać dystans wyścigu otrzymujemy około 0,4 - 0,6 przewagi na starcie; "teoria", że Vettelowi mogło zabraknąć paliwa i mógł nie ukończyć wyścigu, jest prawdopodobna - w koncówce wyścigu nagle się obudził i jechał takim samym tempem co wcześniej - gdyby miał defekt świecy o którym wszyscy tak głośno mówią - nie skończyłby na 4 pozycji

avatar
d0lph

03.03.2010 13:59

0

"At the start of the race each car which took part in Q3 must be fitted with the tyres with which the driver set his grid time. This will only be necessary if dry-weather tyres were used to set the grid time and if dry-weather are used at the start of the race." - FIA Regulations. Tak jak myślałem - konieczność stosowania opon z Q3 w wyścigu dotyczy tylko slików. "Any such tyres damaged during Q3 will be inspected by the FIA technical delegate who will decide, at his absolute discretion, whether any may be replaced and, if so, which tyres they should be replaced with." Opony uszkodzone podczas Q3 oglądnie delegat FIA i wyda decyzje, czy można je zastąpić.

avatar
d0lph

03.03.2010 13:49

0

@27 własnie miałem poruszyć ten problem, tylko chciałem dać odwrotny przykład - kwalifikacje w deszczu, wyścig na slikach. Wydaje mi się, że ten przepis dotyczy tylko slików - inaczej czołówka w przypadku radykalnej zmiany pogodny między kwalifikacjami a wyścigiem musiałaby startować z PITLANE.

avatar
d0lph

02.03.2010 10:46

0

@11 Janukowycz wygrał wybory na Ukrainie, więc nie będzie się Ruskimi o gaz tarmosił =P co do sponsoringu, to jak dla mnie może być nawet Daewoo, byle pozostali kierowcy F1 czytali go na tylnym skrzydle

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu