komentarze
  • 19. nefbie
    • 2010-03-17 14:40:19
    • *.chello.pl

    Wystarczy wprowadzić kolejność startów odwrotną do miejsc w generalce a w kwalach jeździli by po mniejsze punkty. Czy ktoś widzi jakiś brak logiki w tym, tak tak zaraz ktoś napisze, że bezpieczeństwo - no do jasnej czy to są wyścigi czy procesje?

  • 20. Anteaus
    • 2010-03-17 14:50:47
    • *.lodz.msk.pl

    Widać jedno ,że zamiast uatrakcyjnić F1 wszystko poszło w złą stronę. Trochę mnie to dziwi ,że przy takim zaangażowaniu kasy i tym samych niby mądrych ludzi nikt nie pomyślał ,ze będzie tak a nie inaczej.

    Sam KERS który wywołał tyle kontrowersji był w sumie dobrą sprawą z punktu widzenia kibiców. Wystarczyło troche pomysł udoskonalić dać możliwość gromadzenia większej ilości energii i wprowadzić go bezwarunkowo u wszystkich.

    Zakaz tankowania dla mnie bez sensu.W założenie miał spowodować szybsze zużywanie się opon ale widać ,że coś nie gra skoro wszyscy jadą wyścig jak zeszłym sezonie na 2 kompletach a dodatkowo waga bolidów wprowadza ograniczania w wyprzedaniu

    Wiadomą sprawą (nawet czytając nasze forum) ,że im większa swoboda im większa różnorodność strategii im więcej pit stopów tym widowisko jest ciekawsze.
    Organicznie tego w ten sposób jak mamy to w tym sezonie to bardzo duży krok do tyłu.

    Dla mnie wprowadzenie jednej lub 2 ale za to bardzo miękkich mieszanek to na ten moment podstawa i powinno to być zrobione od razu

    Zobaczcie ,że praktycznie wszyscy wypowiadają się praktycznie w tym samym tonie. Począwszy od zawodników po szefów teamów.Czy to nie jest zastanawiające ?

  • 21. atomic
    • 2010-03-17 14:53:37
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    15 daj na luz o zegar parę lat ktoś sie upomniał i dalej dupa

  • 22. Kojag
    • 2010-03-17 14:58:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przecież Bridgestone ma bodajże 4 mieszanki opon. Wystarczyłoby pozwolić zespołom na kożystanie z wszystkich 4, z których mogą sobie wybrać dwa a jak chcą to mogą nawet 4 w jednym wyścigu użyć. A nie narzucać wybrane dwa rodzaje.

  • 23. nikol
    • 2010-03-17 15:25:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja myślę żeby choć trochę rozładować "procesie" i pozwolić szybszym kierowcom przebijać się do przodu
    należy wykorzystać elektronikę i system pomiaru czasu live timing .To moja propozycja - kierowca który ma lepszy czas okrążenia o np. 0.8s od kierowcy jadącego przed nim i w czasie dokonywania pomiarów nie ma do niego więcej straty niż np.0,5s (dwa podstawowe parametry live timingu ) ma prawo do jego wyprzedzenia. Kierowca przed nim dostaje info że musi przepuścić samochód za nim np najpóźniej na prostej startowej - podobna zasada już obowiązuje przy dublowaniu lub wyprzedzeniu jadąc na skróty. Ta reguła
    mogła by obowiązywać dla wszystkich kierowców oprócz czołówki np.1-5 miejsca . Wymusza trochę myślenia na torze .Będąc w środku procesji mamy do wyboru wyprzedzać lub zostawić sobie tyle czasu z przodu aby skorzystać z zasady lepszego czasu przy następnym pomiarze ale przez to narażamy się na atak kierowcy za nami. Jest rozwiązanie proste ,tanie ( nie trzeba budowa skrótów na wszystkich torach ) dające szansę dla szybszych kierowców na przebicie się do przodu. Jest to oczywiście gówna zasada którą by trzeba uściślić innymi regułami ale dla mnie wydaje się jedyna coś wnosząca . :)

  • 24. matito
    • 2010-03-17 15:51:36
    • *.adsl.inetia.pl

    on już się niech nie odzywa bo i tak namieszane jest teraz w F1

  • 25. mdm
    • 2010-03-17 15:52:09
    • *.133.149.160

    można pójśc dalej i dac dla kierowcy który zjechał do boksu bonus czasowy (np 10 sek. za każde zjechanie do boksów i wymianę opon) i czas ten odliczałoby się na koniec wyścigu - po co robi kosztowne skróty !!!!!!!

  • 26. kaaarol
    • 2010-03-17 16:26:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trochę dziwny tytuł "Bernie nie widzi możliwości itd..." To tak jakbyś powiedział: "Premier Donald i Prezydent Lech itd..."

  • 27. Raven89
    • 2010-03-17 16:31:07
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Bahrajn po prostu nie ma wielu miejsc do wyprzedzania i stąd ta procesja zeszłoniedzielna.Nie rozumiem czemu teamy się rzucają,skoro wszyscy zgodnie poparli pomysł braku tankowania...

  • 28. nomadwcm
    • 2010-03-17 16:33:28
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Chociaż patrzy to nie widzi

  • 29. abbex
    • 2010-03-17 16:41:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bahrajn i jeszcze polowa torow, szcsegolnie tych nowych zaprojektowanych przez tilkego nie ma wielu miejsc do wyprzedzania. czyli polowa wyscigow 2010 bedzie procesyjna? dzieki za takie emocje.

  • 30. zombie
    • 2010-03-17 16:45:16
    • *.promax.media.pl

    atrakcyjne wyścigi . znieście ograniczenie w używaniu opon żadnych przymusów znieść ograniczenie prędkości w boksie podczas wyścigu wtedy naprawdę zmiana będzie trwała 5 s nie 22 s jak ostatnim wyścigu żadnych ograniczeń silników wtedy żaden nie będzie dbał o silnik będzie cisnął na maksa to takie trudne .

  • 31. seba030189
    • 2010-03-17 17:03:15
    • *.ip.netia.com.pl

    ja tak z innej beczki^^ co sądzicie o wypowiedzi Szumiego po wyścigu;D ?? co za pajac na pytanie o swój zespól odpowiada ze ferrari jest świetnie i wogóle zero profesjonalizmu po takiej karierze w F1 zal go kur...^^

  • 32. gerber
    • 2010-03-17 17:12:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wyścig polega na wyprzedzaniu, dlatego żaden live timing ani skróty, lepiej przebudować tak tory, żeby było więcej miejsc do wyprzedzania, a nie tylko 1 miejsce na torze jak w przypadku Bahrajnu. Zabronić modyfikacji dyfuzorów i wprowadzić przymusowe 2 pitstopy.

  • 33. gerber
    • 2010-03-17 17:23:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kiedyś było więcej wyprzedzeń na prostych, bo nie było takiego docisku jaki jest obecnie w bolidach F1, to zmienić i będzie ciekawie.

  • 34. szalek
    • 2010-03-17 18:07:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    elo mam problem sciagnolem wlasnie f1 challenge 2010 i jak jade to mi tak jakby taki cien miga niewiece moze co moznaby zrobic zeby tego nie bylo?

  • 35. szary_x
    • 2010-03-17 18:31:52
    • Blokada
    • *.koronowo.com.pl

    "Bernie nie widzi możliwości zmiany przepisów"
    a czy ten dziadek cokolwiek widzi ??? niech zostawi to młodszemu koledze a nie jeszcze się wcina... już dosyć napsuł !!!...

  • 36. joo
    • 2010-03-17 18:53:48
    • *.wilan.pl

    a co dało by 2 czy nawet 3 stopy jak wszyscy maja paliwa pod korek i w żeczywistosci maja identyczne strategie NUDA!!! ;(

  • 37. nomadwcm
    • 2010-03-17 19:13:29
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Todt: - Ręka do góry, kto ma jakiś pomysł na uatrakcyjnienie Formuły Jeden?
    Ecclestone: Ja mam! Ja mam!
    Todt: Ktoś inny?
    Ecclestone: Ja mam! Wybierz mnie! Wybierz mnie!
    Todt: Heikki? No to słuchamy...
    Kovalainen: Pozbyć się niebieskiej flagi.

  • 38. Ray
    • 2010-03-17 19:44:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W ogóle dyskusja na temat uatrakcyjnienia wyścigu jest dziwna bo ściganie powinno być samo w sobie atrakcyjne (a w F1 nie ma ścigania). Do uatrakcyjnienia wyścigu więc wystarczą np atrakcyjne dziewczyny. Jeśli w wyścigu będą się ścigać to nic nie trzeba uatrakcyjniać. Więc aby było atrakcyjnie wystarczy znieść wszystkie uatrakcyjnienia wymyślone przez ostatnie 15 lat. Będzie znowu atrakcyjnie. Jak już pisałem gdzieś wcześniej trzeba przywrócić F1 ducha wyścigów i będzie ok. Czy w latach 50-95 były problemy z atrakcyjnością? Czy obecne serie wyścigowe mające normalne wyścigowe zasady (nie te zasady co uatrakcyjniają) mają problemy z atrakcyjnością?

  • 39. jaroslaw81
    • 2010-03-17 20:02:28
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Wiecie co, ja tęsknię za F1 z dawnych lat. Chodzi mi nie tylko o to że ten pierwszy wyścig był strasznie nudny,ale też o to , że kierowcy przed kamerami zachowują się sztucznie w stosunku do siebie. Gdzie te czasy kiedy Piqet otwarcie przyznawał że nienawidzi Mansella, gdzie Senna w ferworze walki wypychał Prosta z toru i publicznie mówil że mu nie ustąpi, gdzie rozwścieczony Schumacher szukający Coutharda po kolizjii na GP Belgii w 1998r. Zamiast tego mamy tylko "żałosne " poklepywanie się po ramionach,choć i tak wszyscy wiedzą że niektórzy z nich się nienawidzą. Wyścig inaugurujący ten sezon był żenujący.

  • 40. ptasiek
    • 2010-03-17 20:02:40
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Panowie, zastanówmy się, F1 to przedsięwzięcie prywatne, czy jej właścicielowi zależałoby na forsowaniu rzeczy niekomercyjnych? Ten stary tetryk ma wiele wad ale nie ma takiej, która by lansowała rozwiązania nie przynoszące zysku. Stara się jak może, ale czego nie może nie rusza. Pewno ten sztab ludzi, których zatrudnia, kombinują od rana do wieczora, jak by tu uatrakcyjnić wyścigi. Jestem jaknajbardziej spokojny o jego dobre intencje. Inna sprawa to, czy mu wychodzi ;)

  • 41. kuczek
    • 2010-03-17 20:32:25
    • *.147.247.4.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    wgl te zasady to o kant rozbić co to za F1 bez tankowania

  • 42. marv
    • 2010-03-17 20:33:42
    • *.retsat1.com.pl

    Bernie zastrzegł już sobie prawa do nowej nazwy serii ForNuda 1

  • 43. Musashi
    • 2010-03-17 20:48:25
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    To nie żaden Bernie tylko pan Ecclestone. Zero szacunku dla starszych!

  • 44. nomadwcm
    • 2010-03-17 21:01:33
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    41. wiele serii wyścigowych nie korzysta z tankowania podczas wyścigu i czy są one nudne ?

  • 45. kaaarol
    • 2010-03-17 21:35:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    43. - zgadzam się, może i go nie lubię, ale nigdy się nie mówi po imieniu na ważne osoby ani w polityce ani w żadnych firmach itp. Jeżeli artykuły w tym serwisie mają być poważne, a nie takie coś co można na każdym pierwszym lepszym forum spotkać to lepiej żeby to zmienili. Wg mnie powinni zakazać dyfuzorów i już ściganie się byłoby lepsze. Tak samo ustalanie zasad przez zespoły jest trochę bez sensu

  • 46. ptasiek
    • 2010-03-17 22:18:01
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Musashi . Pan Ecclestone to nie Bernie, mimo ze Bernie to Ecclestone, jakkolwiek ta konstrukcja spowalnia myślenie, to z całą pewnością myślenie Berniego determinuje Ecclestona, co niewątpliwie wpływa na decyzje tego bytu, potocznie zwanego dla uproszczenia Bernie Ecclestone. Tak czy inaczej, to się dzieje naprawde, cokolwiek by o tym sądzić. Pozdrawiam, Ptasiek

  • 47. kmicic
    • 2010-03-17 23:52:43
    • Blokada
    • *.243.118.14

    Hej, to było dobre. Rozdwojenie jaźni jako oznaka geriatrycznej(?) mutacji... P.S. Kuracja odchudzająca portfele= zmiana przepisów.

  • 48. dz.
    • 2010-03-18 00:12:26
    • *.254.206.164

    wystarczy specyfikacja z lat 90tych , czyli minimum aero , monocock na tej samej wysokosci co płyta podłogowa która powinna byc płaska jak stolnica , szerokość boligu 200 cm , dowolość w silniku ,rasowane paliwo, konkurencja oponiarska .

  • 49. DJ SaM
    • 2010-03-18 06:45:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale ten Bernie jest porządnie pier......ty. Oglądam F1 od 20 lat ale od kilku przed wyścigiem piję kawę by nie zasnąć po niedzielnym obiedzie. Straszna NUDA !! Mam nadzieję że Todt się w końcu odezwie. Pozdrawiam, niech moc będzie z wami i silnikami Renault :))


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo