2009-05-10 GP Hiszpanii - Wyścig 14:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 J.Button Brawn GP 1:37:19.202 10
2 R.Barrichello Brawn GP + 13.056 8
3 M.Webber Red Bull + 13.924 6
4 S.Vettel Red Bull + 18.941 5
5 F.Alonso Renault + 43.166 4
6 F.Massa Ferrari + 50.827 3
7 N.Heidfeld BMW Sauber + 52.312 2
8 N.Rosberg Williams + 1:05.211 1
9 L.Hamilton McLaren + 1 okr.
10 T.Glock Toyota + 1 okr.
11 R.Kubica BMW Sauber + 1 okr.
12 N.Piquet Renault + 1 okr.
13 K. Nakajima Williams + 1 okr.
14 G.Fisichella Force India + 1 okr.
15 K.Raikkonen Ferrari + 48 okr.
16 H.Kovalainen McLaren + 58 okr.
17 J.Trulli Toyota + 66 okr.
18 S.Buemi Toro Rosso + 66 okr.
19 S.Bourdais Toro Rosso + 66 okr.
20 A.Sutil Force India + 66 okr.

komentarze
  • 235. feels3
    • 2009-05-10 23:02:49
    • *.chello.pl

    Tak teraz czytam zaległe posty i narzekania niektórych na jazde Kubicy, nie żebym ślepo trzymał kciuki za nim, ale czy wiecie Ci wszyscy co na niego narzekają jaki chłopak ma dorobek w swojej karierze jeszcze za nim trafił do F1? Czy wiecie że z niektórymi obecnymi w F1, Kubica mierzył się już w innych seriach? A czy musze dodawać że wielokrotnie z nimi wygrywał? Niestety w F1 jak nigdzie potrzeba jeszcze mocnego bolidu to raz, a dwa przez to nie da się dokładnie określić który z kierowców jest tak naprawde najlepszy.

  • 236. leo_
    • 2009-05-10 23:03:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Teraz przeleciałem przez wszystkie wpisy i rzeczywiście ten zawiedziony i AntyKubek to się udzielają, że hej. Prowokatorzy. Ciekawe czy się objawią jak się Robertowi los odmieni. A będzie tak na pewno. Ja wiem, że powtarzający się pech , w przypadku Roberta, wydaje się mało prawdopodobny, ale czy rzeczywiście ślizgające się sprzęgło i kłopoty z przyczepnością, to wymysł Kubicy? Robert powiedział, że zespół musi sprawdzić , dlaczego tak było. Ja czekam na jakieś info w tej sprawie.

  • 237. dick777
    • 2009-05-11 00:08:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    leo_, myślę, że gdy Kubicy los się odmieni, AntyKubki nadal będą się udzielały. Będą mu kadzić i włazić w zadek bez wazeliny, ale już pod innym nickiem, żeby się nie zdemaskować i ośmieszyć... albo będą nadal narzekać, że jechał kiepsko i tylko dzięki fartowi zajął dobre miejsce etc.

  • 238. leo_
    • 2009-05-11 00:17:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pozwolę jeszcze sobie na parę uwag w sprawie formy BMW. Niestety, ich strata do prowadzącego (ciągle jest nim jednak BGP a zaraz po nim RedBull) nadal jest duża i jest większa niż by to wynikało z samych Q2 (niejako 0,4 sek Kubicy i 0,7 sek straty Heidfelda). Bo w tym sezonie dostajemy dodatkową pośrednią informację o dotankowaniach bolidów. Na tej podstawie wraz z czasami w Q3 można wnioskować o formie zespołów i poszczególnych kierowców. Z tych dodatkowych info wynika, że BGP w Q2 ( nie tylko w Barcelonie?!) jeżdżą z większą ilością paliwa (lub się oszczędzają). Różnica bowiem między Q3 i Q2 dla takiego np Buttona wynosiła w Barcelonie 0,3 sek , to tak jakby w Q3 miał w baku tylko 10 kg paliwa więcej niż w Q2 (na każde dodatkowe 10 kg paliwa przypada właśnie ok. 0,3 sek wolniejszego tempa). A ponieważ po Q3 miał około 40 kg paliwa to w Q2: albo nie dawał z siebie wszystkiego, albo miał około 30 kg paliwa. Standaryzując to na jednakową ilość paliwa w Q2 (powiedzmy ok. 10 kg) wychodzi, że Button powinien przejechać okrążenie w Q2 w czasie 1.19.6 a nie 1.20.19. W przypadku Kubicy sytuacja miała się inaczej, tu bowiem wynik z Q3 był niewiarygodny (źle założone koła), więc przyjmuję do porównania z wynikiem Buttona wynik Kubicy z Q2 (1.20.4 sek). Wystandaryzowana strata Kubicy do Buttona wynosi więc nawet do 0,8-0,9 sek. Kwalifikacje więc wskazują, że jest jeszcze dużo do nadrobienia (może załatwi to lżejszy bolid z KERSem i nowy poczwórny (?) dyfuzor).

  • 239. Xellos
    • 2009-05-11 00:30:14
    • *.adsl.inetia.pl

    To co zrobił Brawn jest żałosne, powtórka z historii, szkoda Rubensa.

  • 240. Raven89
    • 2009-05-11 08:29:01
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Xellos: ty chyba nie oglądałeś tego samego wyścigu.Ja dostrzegłem,że Brawn zrobił wszystko,żeby wygrał Rubens.Brazylijczyk mógł wykorzystać przewagę dwóch kompletów miękkich opon ale na drugim stincie najzwyczajniej nie dał rady - coraz wyraźniej widać,że jest gorszy od Jensona.A co do prowokatorów takich jak zawiedziony i AntyKubica - nie dajmy się zjeść trollom.Olewajmy ich.

  • 241. dick777
    • 2009-05-11 10:31:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Raven89, niestety, nie masz racji. Strategia jazdy na trzy pitstopy była gorsza i tak pomyślania, aby wygrał Button. Gdyby Button, który jest według ciebie lepszy od Barrichello (jeśli RB jest gorszy od JB, to dlaczego jadąc cięższym bolidem odejchał JB na kilka sekund), pojechał na trzy pitstopy, też by przegrał, oczywiście z Barrichello. Nie dziwię się wściekłości Barrichello, którego okradziono w białych rękawiczkach ze zwycięstwa. Jest numerem 2 w tym teamie, bo nie jest Angolem. Na jego miejscu zacząłbym jeździć dla siebie i w taki sposób, żeby maksymalnie utrudnić Buttonowi korzystanie ze zgromadzonych danych podczas testów.
    - Jestem bardzo ciekawy, dlaczego to zmienili - powiedział poddenerwowany 36-letni Brazylijczyk. Barrichello, który przez sześć lat spędzonych w Ferrari był numerem dwa, wielokrotnie musiał wysłuchiwać poleceń zespołu. Liderem Ferrari był bowiem wówczas Michael Schumacher. W Hiszpanii, Brawn GP też potraktowało Brazylijczyka jak kierowcę, który ma pracować dla Buttona.
    - Jeśli to się potwierdzi, to nie zamierzam więcej słuchać żadnych poleceń zespołu. Chcę żeby było to jasne i wszyscy o tym wiedzieli - zakończył Barrichello.

  • 242. antos05
    • 2009-05-11 10:59:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dick --dokladnie popieram Cie w zupelnosci.Jak pisalem wczesniej dla mnie wygral BAR ale 10 pkt otrzymal BUT.Widac Brawn (Ross) zdecydowanie faworyzuje Anglika i nie dziwie sie frustracji Rubensa.Ciekawi mnie jak to wszystko sie potoczy ....
    224 rafek----dlaczego uwazam ze RK zdobedzie punkty w Monaco-nie bede oryginalny jak powiem ze na tym torze bardziej sie licza umiejetnosci kierowcy,Jak nie w Monaco to gdzie ma te punkty zdobyc,dosyc tego niefarta.Pozdrawiam

  • 243. dziarmol@biss
    • 2009-05-11 11:14:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W sytuacji wyprzedzenia na starcie całej czołówki oraz wspaniałego tempa wyścigowego Rubensa Barichello to oczywistym jest że Brawn nie powinien go spowalniać (3 pitstopy) . A skoro to uczynił jawnym stało się na kogo stawia Ross Brawn( znowu ustawki pod stolikiem zupełnie jak w Ferrari dawnymi czasy). Sytuacja Barichello jest nie do pozazdroszczenia , na jego miejscu demonstracyjnie odszedłbym na znak protestu z zespołu ( z głodu nie umrze wszak) co chyba nie przysporzyłoby chwały zespołowi BrawnGP, ponieważ podłożyli świnię swojemu pracownikowi . A tak rubens zachowałby twarz. :-) Czyż można mieć motywację do lepszej pracy w takiej atmosferze?

  • 244. pablo3243
    • 2009-05-11 12:02:28
    • *.insat.net.pl

    Drugie miejsce ciężko nazwać katastrofą... Rubens zacznie wygrywać kiedy Jenson będzie miał zapewniony tytuł mistrza świata :) Niepotrzebnie objechał Buttona na starcie i dostał po łapach :) Takie życie - lider zawsze jest tylko jeden.

  • 245. dick777
    • 2009-05-11 12:54:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szkoda że walka o tytuł nie będzie rostrzygała się w ostatnim wyścigu jak ostatnimi laty, ponieważ Barrichello mógłby zemścić się na Rossie Brawnie i faworyzowanym przez niego Buttonie za te wszystkie przykrości, jakie spotkały go ze strony Brawna w czasie całej jego kariery, wjeżdżając na przykład na starcie w Buttona i uniemożliwiając mu zdobycie tytułu. Szkoda że nie będzie miał takiej szansy. I nie byłoby w tym nic niesportowego, ponieważ co jest sportowego w faworyzowaniu jednego zawodnika kosztem drugiego. Byłoby to bardzo sprawiedliwe posunięcie ze strony Rubensa. Myślę, że dziad Brawn obiecywał mu równy status w zespole i go oszukał. Cieszę się, że na wniosek Biatore pozbawiono Brawna udziału w zyskach. Należała się mu ta kara.

  • 246. radzix
    • 2009-05-11 14:05:29
    • *.122.223.77

    ja nie wiem czy wy tego nie widzicie ze to jest pełna dominacja BRAWN gp pozwalaja sobie na zmiane strategii w czasie wyścigu, Button zdublował 9 zawodnika(Hamiltona), wracajac do Bahrajnu co BMW poprawiło? skoro znów Robert był zdublowany :( , o ile faktycznie w kwalifikacjach może tej różnicy tak nie widać ale tempo wyścigowe jest nieprawdopodobne jedynie Red Bull im może dorównać, przypominają mi sie czasy Ferrari i dominacji M. Schumachera kiedy tak samo dublował praktycznie wszystkich w czasie wyscigu i czasami zjeżdzał sobie do pita z nudów na 10 okrązeń przed końcem żeby sobie poćwiczyli zmiane kół i szybkie tankowanie... za tym wszystkim stoi ten sam człowiek Ross Brawn nie mam pretensji, ale mamy powtórke z rozrywki tylko w innych barwach z innym kierowcami... pozostaje liczyć na podwójny dyfuzor Red Bulla tylko w nich nadzieja... że może coś powalczą... reszta praktycznie jest okrążenie do tyłu w każdym wyscigu

  • 247. pawelos211
    • 2009-05-11 14:16:12
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    najbardziej nie mogę przeboleć Ferrari, świetny start raikonena wręcz wystrzelił jak z procy , a potem ta awaria , no żal massy aż gardło ściskało jak słyszałem rozmowe przez radio "you need to save fuel '' , "but what i can do , i need to fight for position" a na plecach miał vettela ;p a potem , ''let it go felippe '' .z całego serca życzę im zwycęstwa w monaco:D niech w końcu wygra ktoś inny niż tylko te BRAWNY .FORZA FERRARI

  • 248. jawiemwszystko
    • 2009-05-11 14:58:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak zapewne zauważył każdy użytkownik tych co twierdzą że taktyka Rubensa była gorsza od JB jest duuużo więcej niż tych co uważają odwrotnie. Ja proponuje ankietę na ten temat :P. I zobaczymy :)

  • 249. dick777
    • 2009-05-11 15:32:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A po co ta ankieta? Rubens jechał w tym wyścigu lepiej od Buttona, a mimo to przyjechał za nim. To jest wystarczający dowód na to, że miał gorszą strategię. Potrzeba jeszcze jakiegoś dowodu? Brawn ordynarnie kłamie, mówiąc, że obrał Rubensowi lepszą strategię, że tak im wyszło z obliczeń. Jeśli tak mu wyszło z obliczeń, to niech się nauczy liczyć lub niech kupi sobie nowy kalkulator. W rzeczy samej to Rubens mógłby mu go kupić i wręczyć oficjalnie przy ludziach z odpowiednim komentarzem.

  • 250. pablo3243
    • 2009-05-11 16:01:29
    • *.insat.net.pl

    Rubens niech Bogu dziękuje, że Brown zostawił go na fotelu kierowcy wyścigowego. Prawdopodobnie gdyby nie to, że kierowcy mieli podpisaną umowę na ten sezon z Hondą i zwolnienie fotela było związane z gigantycznym odszkodowaniem - Rubest oglądałby F1 z fotela w domku. Jeździ, ma najszybszy bolid, czego chce więcej ??? Było 5 wyścigów - nie wygrał ani razu! Z tym samochodem 4 czy 6 miejsce to klęska dla kierowcy i teamu. Co w tym więc dziwnego, że to Button jest liderem?

  • 251. jawiemwszystko
    • 2009-05-11 16:10:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dick777 - po co ankieta? Widzisz ja jestem przekonany ze Rubens jechał lepiej, Ty tez, ale są też inni. Niech sie wypowiedzą.
    pablo3243 - a kto to jest Brown? Nie znam.

  • 252. pjc
    • 2009-05-11 16:33:43
    • *.244.91.2

    Mają kolejny dublet. To się liczy.

  • 253. Wierna Robert
    • 2009-05-11 16:43:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To co zrobił Rubensowi jego "cudowny" zespół to naprawdę :-( ręce opadają... więc pogratuluję m.in. Webberowi. Ferrari i McLaren szok. Co do Kubicy to i tak wydaje mi się, że on naprawdę próbuje wszystko wycisnąć z tego bolidu... w sumie jeśli zespół myli opony to już nic nie może mnie zaskoczyć. ps. ciągle wierzę...:-) pozdro dla wszystkich kibiców tego pięknego sportu

  • 254. hipcio
    • 2009-05-11 16:50:33
    • Blokada
    • *.cdma.centertel.pl

    to byl piekny wyscig duzo sie dzialo kilka wyprzedzen i piekna walka:)
    zapraszam robie filmiki o f1 i nie tylko konto na: www.youtube.com/user/kamf1rob

  • 255. Dr Prozac
    • 2009-05-11 17:01:19
    • *.2a.pl

    250. pablo3243 : Niech wspierają Buttona , skoro jest pierwszym kierowcą w teamie. Niech mu dają lepsza strategię w kwalifikacjach. Ale w sytuacji gdy Barrichello jest 1 a Button drugi, zas sam Button ma duzą przewagę nad innymi w klasyfikacji nie widzę powodów, żeby Rubens miał nie wygrać. Inaczej mozna by na to patrzeć gdyby Button potrzebował każdego punktu, tak jak Massa w poprzednim sezonie.

  • 256. jawiemwszystko
    • 2009-05-11 20:15:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wiecej o rzeczonych team orders w BGP na f1wm

  • 257. Rize
    • 2009-05-11 21:17:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    CZY KTOŚ JEŹDZI NA CO DZIEŃ BRAWNEM GP? Jak jest z jakością tych samochodów? [25] 11.05.2009 20:41
    Pytam poważnie. ~taffer
    Jak na debiutanta to ma tupet ten Barrichello!!!! O co mu chodzi?!? [5] 11.05.2009 20:36
    Brawn jako tim z wielkimi tradycjami nie powinien sobie ... ~wstyd
    prędzej uwierzę, że to Ross Brawn 11.05.2009 18:25
    wyreżyserował tą wypowiedź, żeby zapozować jaki to on jest ... ~ten adam
    Jak można KAZAĆ zjeżdzac 3 krotnie do garazu zawodnikowi [4] 11.05.2009 16:48
    który prowadzi w wyscigu. Tak wogole mógł zjechac tylko 1 ... ~GIT
    I czas najwyższy ... 11.05.2009 16:29
    ... kończ już waszmość bo już chyba wiek emerytalny dawno ... ~Jaco :)
    JESTEM OD TRZECH LAT ZA BRAWN GP - RUBENS MUSI ZAPŁACIĆ FRYCOWE [20] 11.05.2009 16:27
    I BEZ GADANIA ~skrobak
    Niech Barichelo nie będzie śmieszny [6] 11.05.2009 16:15
    za krótko jeździ, żeby wydziwiać. Co innego Buton. ~monako

    a oto kilka tekstow onetowcow-jak mozna byc tak zalosnym

  • 258. dziarmol@biss
    • 2009-05-11 21:48:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    257. Rize - na początku zatkalo mnie, pomyslalem czy z tobą wszystko w porządku :-) No ale tu u nas też już zalatuje podobnym portalem. Pozd.

  • 259. pjc
    • 2009-05-11 21:58:32
    • *.acn.waw.pl

    @Rize kurcze skąd Ty to wziąłes?!

  • 260. 21focus
    • 2009-05-12 10:06:07
    • *.133.205.158

    hehe a na wp też tak samo banda kretynów dosiada sie do kompa i tam jest jedyny ważny temat: skandal jak wp ma czelność odwracać polską flagę polski do góry nogami... chodzi im o fla z Gp Monaco :)

  • 261. seboolegia
    • 2009-05-12 16:09:04
    • *.220.32.90

    kubica dol sie wyprzedzic we frajerski sposób heidfeld ktury byl za nim na starcie wyprzedzil go a samochody maja takie same

  • 262. sauber.93
    • 2009-05-12 18:37:51
    • *.k93.vegajaslo.pl

    Jacie seboolegia ale ty spostrzegawczy jestes normalnie szacunek,jak bys nie wiedzieł to ten sport sie na tym opiera ze chodzi o to zeby sie wyprzedzac a ty se idz lepiej na onet i tam se pisz takie genialne odkrycia.

  • 263. 21focus
    • 2009-05-12 22:39:16
    • *.133.205.158

    sebolegia do szkoły to ty chodził?

  • 264. hot dog
    • 2009-05-14 22:42:37
    • *.222.244.179

    263. 21focus pewnie "hodzil" ale skonczyc nie "morze"....napisze tak moze mnie zrozumie;-)

  • 265. jawiemwszystko
    • 2009-05-18 10:04:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ta, hodził. Do "cętróm kżtałcenia zawodowego" :) A w Monaco wygra BAR :P


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo