DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
29.01.2014 15:31
0
@10 Ułatwię Ci sprawę - stawiasz piwo, jak zdobędą 3 pkt wyłączając GP w których będzie tyle awarii, wypadków, że każdy kto dojedzie będzie miał punkty :) @11 Przeczytaj raz jeszcze co napisałem. Będą czarnym koniem, jeżeli NIE BĘDĄ przeszkadzać czołówce, tzn nie będą mieli po 4 okrążeń w plecy w co drugim GP i czasem zdobędą punkty. Nie pisałem o tym, że będą walczyć o pudło, dla nich zdobycie kilkunastu "oczek" będzie wielkim sukcesem :). Osobiście wierzę, że uda im się to.
Przejdź do wpisu Key: dzisiejsze testy będą kluczowe
29.01.2014 14:03
0
Odnośnie Lotusa i usterek w Jerez fakt jest jeden: Zespoły za późno dostały gotowe silniki. Mam wrażenie, że oni wszyscy skupili się na areo i regulaminie i do zaprojektowanego bolidu wkładali jednostki. To się sprawdzało, przy koncepcji zamrożenia silników ale nie teraz. Niektórzy jakby się obudzili i dochodzą do wniosku, że coś się grzeje, coś przepala...
Przejdź do wpisu Key: dzisiejsze testy będą kluczowe
29.01.2014 13:57
0
Piszę tu (pomimo ciągłego czytania) bardzo rzadko, ale do rzeczy. Zanim mnie zbesztacie zastanówcie się nad jednym: Moim zdaniem Caterham może być czarnym koniem sezony (w sensie zdobędzie punkty). Zwróćcie uwagę na na nosy. Generalnie mamy 2 typy, fiutki, gdzie skrzydło jest cofnięte oraz szerokie (skrzydło z przodu). Caterham zrobił coś. co łączy obie koncepcje: mają fiutka (z jego zaletami areo - nie wiem co to daje ale coś musi skoro inni tak też mają) i jednocześnie mają wysunięte skrzydło (przypuszczam, że mogą bardziej manipulować powietrzem). Przecież zrobienie opływowego przodu nikomu tam nie będzie stwarzać problemu i spokojnie mogli to zrobić :). Dodatkowo silnik, wiadomo, że o silnikach nic nie wiadomo, ale gdyby Renault nie gwarantowałoby osiągów, to RBR zmieniłby dostawcę (przecież oni mają swoich informatorów). Dlatego stawiam, że Caterham może czasami zapunktować :)
Przejdź do wpisu Key: dzisiejsze testy będą kluczowe
21.11.2012 07:37
0
Jest takie powiedzenie "ilu się schyla, tylu wypiętych", więc z kasą może być różnie. Daimler może "musiał" wykupić udziały od funduszu (bo np. ten chciał się ich pozbyć i sprzedać byle komu). Teraz Daimler może już nie mieć kasy na rozwój bolidu. Ja będę teraz jeszcze bardziej kibicował HAM, gdyż lubię odważne decyzje.
Przejdź do wpisu Daimler odkupił wszystkie udziały w zespole F1
28.03.2012 06:04
0
Przypomnijcie mi jaką karę dostał Mclaren za te tony dokumentacji kradzione z 4 czy 5 lat temu?
Przejdź do wpisu Force India zażąda wielomilionowego odszkodowania?
25.03.2012 13:32
0
Zauważcie, że w pierwszej ósemce jest aż osiem zespołów!!!! Nie pamiętam kiedy ostatni raz coś takiego było i czy w ogóle było kiedykolwiek...
Przejdź do wpisu Alonso wykorzystał zmienną pogodę w Malezji
23.02.2012 08:55
0
^^ To jest plotka oparta na zdjęciu, które w rzeczywistości przedstawia Mase http:// i196.photobucket.com /albums /aa124/f1fanatics/MAS2.jpg
Przejdź do wpisu Alonso nie ocenia formy swojego bolidu
08.02.2012 18:11
0
11^ Bolid raczej nie ten sam, bolid z początku a ten dzisiejszy znacznie się różnią przecież...ponoć cały rok go rozwijali :)
Przejdź do wpisu Schumacher najszybszy drugiego dnia testów w Jerez
02.02.2012 08:34
0
Jak wam się podobało, to macie jeszcze to: http ://www. f1technical.net/forum/ viewtopic.php?f=12&t= 11755 Oczywiście prócz MP4-27 będzie (jest) dyskusja o wszystkich bolidach w kategorii nowinek technicznych :)
Przejdź do wpisu McLaren zaprezentował MP4-27
01.02.2012 19:35
0
POLECAM PORÓWNANIE http ://mclarenf-1. com/index.php? page=srch&ch1= 15&ch2= 22 http ://mclarenf-1. com/index.php? page=srch&ch1= 5&ch2= 22
Przejdź do wpisu McLaren zaprezentował MP4-27
29.11.2011 19:11
0
I jeszcze jedno - najważniejsze. Nikt nie wie, jak będzie się sprawować ręka Roberta, więc kontraktować go można ale jak wyłoży kasę od sponsora. Przypomnę tylko, że Natalia Kowalska po dużo łatwiejszej operacji ręki (w styczniu) wsiadła do bolidu chyba w kwietniu i okazało się, że znów wraca na stół do cięcia, bo nerwy nie działają tak, jak powinny. Rehabilitacja w jej przypadku trwała rok (nie wiem, czy już jest wszystko OK).
Przejdź do wpisu Boullier nie zamyka drzwi przed Kubicą
29.11.2011 18:55
0
Witam Wypowiadam się bardzo rzadko, ale za to często Was czytam i powiem, że z tym przepraszaniem przesadzacie. Chłopak ledwo przeżył i po pierwsze nie w głowie mu było przepraszanie a po drugie MIAŁ PEWNIE ZAKAZ (dla dobra sprawy) wystąpień publicznych. Jakbyśmy go zobaczyli 2 miesiące po wypadku, widzieli jak się porusza, jakie ma rany itp, to na pewno miałby już po karierze. Obrażenia były przecież OGROMNE. Wracając do sezonu 2012, to mi się wydaje, że Robert będzie jeździł w niższej serii od połowy sezonu. Jeżeli pokaże, że jest szybki, to może Ferrari go zatrudni...
Przejdź do wpisu Boullier nie zamyka drzwi przed Kubicą
27.08.2011 18:47
0
"...jako pierwszy z zakrętu wyjechał Hamilton, który kończył swoje pomiarowe okrążenie. Maldonado doprowadził następnie do niewielkiego kontaktu po wyjściu z La Source..." Maldonado dostał słuszną karę. Pocałował Hamiltona po przejechaniu linii start-meta (Polsat w tym czasie puszczał już reklamy). Zupełnie bez sensu to było, bo wtedy pozostał im tylko zjazd do boksów
Przejdź do wpisu Maldonado cofnięty o 5 pozycji
18.06.2011 20:50
0
Przeczytajcie 3 odpowiedź Nicka Wino to alkohol ale inny niż piwo, które jest słabsze, a także inny niż wódka, która jest mocniejsza. To inny rodzaj alkoholu. Mocniejszy od piwa a słabszy od wódki. Sądzę także, że będę mógł go wypić mniej od piwa (mniej od wódki). Albo tłumacz się nie popisał, albo Nick.... no cóż nie jest to zbyt mądra wypowiedź
Przejdź do wpisu Heidfeld: liczę na walkę o duże punkty
26.09.2010 21:12
0
Moim zdanie Renówka robi sobie PR i marketing po prostu. W tym sezonie już nie ugrają za wiele (Robertowi ciężko będzie walczyć z duetem Mercedesa). Pozostało im pokazanie się w tv. W kwalach Robert nie wyjeżeża, nie wiadomo czemu i już ma tv na głowie i wyścig... dziś loga reni pokazano tyle czasu ile w poprzednich 3 wyścigach. Robert popisał się piękną jazdą, wszyscy o tym mówią, 10 kółek oglądaliśmy bolid reni i i o to chodziło.... (jakoś nie wierzę, w to przebicie)
Przejdź do wpisu Renault: Sześć pozycji w czasie dziewięciu kółek
12.03.2010 10:36
0
Nie jestem pewnien, ale Renia kontynuje politykę z zeszłego sezonu (teraz wszystko pod Kubice). Zwróćcie uwagę na przednie skrzydło, Pietrov chyba jeździł ze starym pakietem, przynajmniej taki szykowali: motorsport.nextgen-auto.com/ gallery/ pictures/2010/f1/ gp-bahrain-11mar/ 068wri. jpg
Przejdź do wpisu #1 trening: Sutil najszybszy, Kubica trzeci
01.03.2010 20:31
0
Acha :) Poniżej mój post z 11 lutego dotyczący: formula1.pl /F1_nkom-7960-Komentarze _do_artykulu _Rusza_drugi_dzien_ testow_w_Jerez. html# start 320. STMan 2010-02-11 16:03:48 (Host: *.182.86.140) @311, @309 Nie lubię się powtarzać ale napiszę raz jeszcze moją teorie: Acha, na początku zaznaczę, że to są moje przypuszczenia tylko... Zwykły dyfuzor ma na celu zwiększenie ciścinienia z tyłu (oraz z poziomu silnika) bolidu w stosunku do ciśnienia POD samochodem, przez co mamy większy docisk. Tak działały pojedyncze dyfuzory i z tym zgodzą się fizycy :) I teraz moim zdaniem podwójny dyfuzor nie zasysa powietrza spod bolidu tylko bierze powietrze z nad płyty podłogowej: youtube.com/watch?v =I0sMX0UFnj0&feature =related Widzimy, że wszyscy robią sobie "tunele" naokoło bolidów (np. podstawki do lusterek, albo osłonki, podwyższają wloty powietrza na silnik). Ale tylko Reno ma coś między przednimi kołami :) Moim zdaniem to nie jest dodatkowy dyfuzor, bo dyfuzor powinien się rozszerzać - to jest "zbieracz powietrza". Powietrze wypada tymi wlotami pod lusterkami i leci po WYPROFILOWANEJ podłodze (jest zupełnie inna niż w R29) na ten olbrzymi dyfuzor. Wydaje mi się, że sam kształt nosa nie zmieni się bardzo (na pweno go nie obniżą), może zmienić się podłoga (na bardziej wyprofilowaną) i skrzydła. Ale to tylko moje teoria :) Moja teoria się sprawdza: 1. Nie zmienili nosa 2. Zmienili skrzydła z tyłu i przodu 3. Istotne są te elementy pod lusterkami (chyba) 4. Zmieniają podłogę hehe
Przejdź do wpisu Narastają emocje związane z nowymi dyfuzorami
25.02.2010 17:33
0
524. HornetFire 2010-02-25 17:29:35 (Host: *.expro.com.pl) 523. STMan inzynier renałult? Nie, to co napisałem będziesz miał w liceum lub na studiach (albo na szkoleniach firmowych) :)
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
25.02.2010 17:31
0
Napiszę prościej 1.Zmiany są i będą ale max 20%, czyli zrobienie pakietów na różne tory. 2.Większe zmiany to już budowanie od nowa bolidu 3. Sytuacja odnosi się do testów przed sezonowych 4. Jadę po żonę :)
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
25.02.2010 17:26
0
@515. Sami Kurde Sami, jesteś ewidentnym przykładem błędnego systemu edukacji (powstanie gimnazjum). Czy Was tam nie uczą myśleć i czytać ze zrozumieniem? Gdzie napisałem, że inni nie rozwijają konstrukcji, właśnie to ja, mówiłem tu, że to 40% to będzie ze 20 a inni zmienią o tyle samo. Jest coś takiego jak spektrum wyboru. Jak wiemy mało to zmieniamy coś w wielu aspektach (przykład: początkowa faza projektu, założenia - tam możemy wszystko i testujemy). Jeżeli już mamy koncept to zawężamy pracy, doskonalimy. Jeżeli np. nagle Reno zmieni nos na RBR albo dyfuzor będzie to oznaczać, że początkowe założenia były mniej trafione niż konkurencji. Tak szablonowo wygląda praca nad projektami, podciągnięta pod F1 :). Dlatego nie ma co podniecać się 40% zmianami, bo oznacza to spóźnienie w projektowaniu konstrukcji.
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
25.02.2010 17:13
0
@502. Sami Z uwagi na mój wiek (mam za pewne troszkę więcej lat od Ciebie) przemilczę obrażanie
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
25.02.2010 17:10
0
495. rogas144 " l...lub zmiany jakie dokonali po prostu nie odpowiadają pod takie skrzydło :)" Właśnie o tym piszę, wiem, że testują ale jeżeli mam coś, co się sprawdza i jestem tego pewny to nie pozbywam się tego... rozumiesz? Oni szukają zmian i albo znajdą albo nie. Cała gadka o 40% zmianach, to PR, wierzycie, że przez 2 dni przetestują zmiany (przy założeniu, że jutro będzie "nowy: bolid)? Przecież nie wyjadą czymś innym na 1 GP bez testów... Jeszcze raz napiszę (chciałbym się mylić) Renia nie będzie mocna, przynajmniej na początku...
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
25.02.2010 17:01
0
487. papas Na pewno to umrzemy, wystartują w Bachrajnie tym, czym zakończą te testy, zobaczysz
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
25.02.2010 16:59
0
@483. rogas144 Dopiero usiadłem i nie chce mi się czytać wszystkich komentów, przejrzałem tylko fotki w necie :)
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
25.02.2010 16:57
0
Witam Reno zmieniło (z tego co widać na fotach a dokładnie co ja zauważyłem) tylko skrzydło z tyłu - te fale są jakby zmniejszone. Wnioskuję z tego, że LIPA.... Mieli pomysł pofalowania skrzydła (jako jedyni) ale nie daje to efektów i teraz skrzydło "upodabniają" do innych.....
Przejdź do wpisu Ruszają testy pod Barceloną
19.02.2010 16:53
0
527. admin07 Z tym "nowym" tylnim skrzydłem, to już ze 3 dni śmigają :P
Przejdź do wpisu Kubica rozpoczyna testy w Jerez
19.02.2010 16:49
0
516. chlebekf1 AAA sory, to 433. Michal1050 promuje tu swoją konkurencyjną stronę (ty się tylko do niej zapisałeś :) Jeszcze raz przepraszam :)
Przejdź do wpisu Kubica rozpoczyna testy w Jerez
19.02.2010 16:38
0
504. chlebekf1 Podałeś dziś adresy 2 konkurencyjnych polskich stron, z czego do jednej (Twojej, nowej) zachęcasz modami - powinieneś dostać bana. Sory ale tak myślę..... nie powinieneś przeginać
Przejdź do wpisu Kubica rozpoczyna testy w Jerez
19.02.2010 10:27
0
59. padre Ktoś tu pisał, że takie rozwiązanie (na wzór płetwy wieloryba) jest na plus. Ponoć budują teraz w taki sposób skrzydła wiatraków. Swoją drogą to (chyba w Jerez) Reno zmieniło przedni spojler. Boczki z napisem Total mają większy kąt niż w pierwszych testach oraz z tyłu spojlera były po 3 lotki a teraz jest jedna (nie mówię o różnicach z dziś/wczoraj vs prezentacja ale bolidem, który wyjechał na pierwsze testy.
Przejdź do wpisu Kubica rozpoczyna testy w Jerez
18.02.2010 00:41
0
36. biter1 O cóś takiego mi się rozchodzi :) ht tp://www. imagesf1. com /2009 /mclaren /28. jpg A tu macie pokazane co potrafi dyfuzor :) ht tp://i42. tinypic. com/ rmpnpk. jpg Mało tego, że zwiększa docisk auta, to jeszcze powoduje czasowe "sprężenie" powietrza na wys. ok. metra. Jadący za czymś takim samochód nie ma przyczepności... Symulacja na modelu przy prędkości 150mph (oczywiście nie moja)
Przejdź do wpisu Pierwszy dzień w Jerez dla Vettela
18.02.2010 00:05
0
32. romekf1 Mało tego, dzisiaj jeździli z inną podłogą, niż tą co zaprezentowali na początku (inne wybrzuszenia na wysokości silnika). Jednak w sumie ciężko jest stwierdzić czy to co chcieli zmieniać zrobili. Nie wiemy, jak wgląda auto od dołu (jak wygląda ta wielgachna stalowa płyta, jakie ma otwory i w ogóle ciężko byłoby porównać ją z czymkolwiek (mam nadziję, że wiecie o czym mówię - pod prawie całym bolidem, jest stalowa płyta, która, jak samochód dobije do asfaltu daje nam takie fajne iskierki :P)
Przejdź do wpisu Pierwszy dzień w Jerez dla Vettela
17.02.2010 22:42
0
i nowe elementy podwozia :)
Przejdź do wpisu BMW traci 0,4 sekundy do czołówki
17.02.2010 21:27
0
Ludzie Pietrov czy Piertrow to nie jest istotne. Nie widzicie, że Reno przebudowało podłogę????? Pamiętacie moją teorię o ich dyfuzorze, tych "wlotach" pod nosem i dziwnych elementach pod lusterkami? Pisałem, że będzie to kluczowe, dziś pisałem, że muszą zrozumieć dyfuzor, bo mają inny, nowatorski... A teraz myślę, że moja teoria spisku nie musi okazać się idiotyczna :) Zabudowali podłogę zaraz za przednimi kołami, żeby pewnie łapać powietrze na dyfuzor, albo robią sobie kolejny dyfuzor, tym razem z przodu :)
Przejdź do wpisu Pierwszy dzień w Jerez dla Vettela
17.02.2010 16:46
0
323. Made in Poland Jezuuu, powiedz mi czemu ludzie związani z F1 po wprowadzeniu zakazów testów w sezonie wypowiadali się, że bardzo ciężko jest udoskonalać konstrukcję BEZ TESTÓW, dlaczego na treningach pojawiały się nowe części a potem znikały - bo się nie sprawdziły. Komputer, czy tunel nie dadzą ci wyników. Nowe elementy trzeba przetestować. To, że Reno nie będzie w czołówce wnioskuję nie tylko po tym co napisałem. Pisałem wcześniej o Reno, nie będę się powtarzał. Chodzi mi o: 1. Wypowiedzi zarządu 2. Dyfuzor, którego nie rozumieją (dopiero podłogę pod niego mają robić) 3. Dłuższe przejazdy nie są rewelacyjne 4. Opóźnienia
Przejdź do wpisu Rusza pierwszy dzień testów w Jerez
17.02.2010 16:38
0
304. MIchas 2010-02-17 16:04:13 (Host: *.159.31.124.static.crowley.pl) Moze byc tak iz Reno jest swiadom osiagow swojego bolidu z nowymi czesciami, a teraz chca do maksimum poznac "tajniki oszczednosci bolidu", bo wlasnie to moze byc kluczem do sukcesu. Panie, mówisz Pan bzdury. Jak mogą byś świadomi nowych części bez testów?? Możliwe, że te nowe elementy testowane są dopiero w tunelu, jakby je mieli, to założyliby je pewnie. Wiedzą, że będą mieli super części.... hehe dobre
Przejdź do wpisu Rusza pierwszy dzień testów w Jerez
17.02.2010 16:32
0
Witam Spinacie się jak dziewice.... każdy lepszy fachowiec... dajcie luzu Tym, który piszą, że z testów nic nie wynika i że Reno ma mocny bolid napiszę tylko: Jeżeli uważasz, że tylko Reno ulepszy konstrukcję do 40% nowych części to oznacza, że Reno spóźniło się z budową R30. Inni mają bolidy zamknięte w 85% i teraz testują a Reno na pierwsze GP dostanie bolid bez testów. Niech mi znawcy testów napiszą, jak można testować 60% bolidu, podczas, gdy jeden element zmienia areodynamikę. Jedyne co mogą przetestować to silnik..... Czy naprawdę uważacie, że wszyscy jadą po najlepszy czas a Reno testuje? Proszę Was, Reno z pewnością już jeździło na pusto..... Wniosek? Reno na pewno nie będzie w pierwszych 2 liniach w pierwszych 4 GP
Przejdź do wpisu Rusza pierwszy dzień testów w Jerez
12.02.2010 11:27
0
@5. atomic Zwracam honor za wczoraj :) Jednak ciągle twierdzę, że Renia może mieć potencjał, ale na dzień dzisiejszy są w środku stawki, na pewno za np. Ferrari. A Robert, cóż czuje się rodzinnie, tylko, że już to gdzieś słyszałem i widziałem - rodzina Ferrari, Red Bull, a z życia to np. korporacyjne imprezy integracyjne, gdzie o firmie można mówić tylko dobrze i kto nie pije ten konfident :)
Przejdź do wpisu Kubica: już czuję się jak w domu
11.02.2010 17:44
0
357. chlebekf1 " jesli nie to ci powiem zwiekszajac chlodzenie jadac na maxa nie uzyskasz czasu takiego jak z mniejszym chlodzeniem gdyz bolid po prostu sie gorzej prowadzi" Tak tak teraz mają większe chłodzenie, żeby im się hamulce nie rozsypały, a w czasie GP zmniejszą chłodzenie (żeby bolid się lepiej prowadził) i będą sią modlić o hamulce. Po to są testy, żeby testować. Wszyscy oponenci podajecie przykłady z konkretnego roku i konkretnego teamu co utwierdza mnie w myśleniu, że wyjątek potwierdza regułę. 354. chlebekf1 2010-02-11 16:45:43 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) STMan To skoro tak twierdzisz no to w tym sezonie Torro Rosso bedzie mialo mistrza bo skoro Red bull za reno to oczywiscie slabszy jest BZDURA. Chyba w gimnazjum nie uczą już Was czytać ze zrozumieniem i wyciągać wniosków. Czy ja napisałem gdzieś o TR? Pisałem o Reno podpierając się na: 1. Wypowiedzach zarządu 2. Przerwie w pracy nad nowym bolidem 3. "Innością konstrukcji", tak jeżeli ktoś idzie inną drogą niż wszyscy (nie kopiuje BGP, ani RBR, to trudniej jest mu zrobić konkurencyjny bolid 4. Ogólnie dostępną wiedzą o mniejszej mocy silnika (za słaby na szybkie tory - oczywiście plusem może być spalanie ale to będzie zależeć od areo, np. im mocnieszy dyfuzor tym większe spalanie) 394. chlebekf1 2010-02-11 17:12:34 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) "to spojrzcie na to jak bylo w 2008 r i zespol bmw wielu mowilo ze to badziewie gowno itp a potem nagle eksplozja formy ot tak jakos wyszlo ze im sie zachcialo szybko jezdzic" Zniżę się do Twego poziomu i zmienię parę wyrazów w Twoim poście: to spojrzcie na to jak bylo w 2009 r i zespol bBGP wielu mowilo ze to badziewie gowno I JEŻDZI NA OPARACH itp a potem nagle eksplozja formy ot tak jakos wyszlo ze POTRAFIĄ jezdzic 398. Skalpel_amg 2010-02-11 17:18:49 (Host: *.szczecin.mm.pl) Z poprzednich lat najlepiej pokazują jak bardzo sie mylice, i ze jesteście kibicami tego sportu od roku 2008 maks. 2006 Na testach 2008 najlepsze czasy notowali Barrichello, Piquet, Webber, Vettel, i Ferrari. Kto w sezonie procz Ferrari potwierdzil swoją wysoką formę? Nikt Slabo wypadaly McLaren i BMW a w sezonie zespoly te walczyly o zwycięstwa, więc nie piszcie o formie zespolow do czasu pierwszego wyścigu. Pamiętasz wszystkie czasy przejazdów, bo ja nie. Nie mówiłem o najszybszym okrążeniu, tylko o całości testów - Kubica jest ewidentnie wolniejszy na dzień dzisiejszy od najlepszych
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 16:45
0
344. Skalpel_amg "Dodatkowo daja wieksze chlodzenia silnika, hamulcow, mniejsze ich obciazenie, zeby samochod w ciagu tych dni sie nie zepsul, zwlaszcza Renault na tym zalezy bo znamy ich sytuacje budzetowa, a nowy silnik, czy nowe nadwozie to troche kasy jest." Jaassssnee hahaha To co oni w końcu robią TESTUJĄ OBCIĄŻENIE silnika, hamulców itp, czy jeżdżą sobie kółeczka i moglą się, żeby im się samochód nie rozwalił. Litości
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 16:43
0
344. Skalpel_amg "Dodatkowo daja wieksze chlodzenia silnika, hamulcow, mniejsze ich obciazenie, zeby samochod w ciagu tych dni sie nie zepsul, zwlaszcza Renault na tym zalezy bo znamy ich sytuacje budzetowa, a nowy silnik, czy nowe nadwozie to troche kasy jest." Jaassssnee hahaha Czemu tu nie można mieć swojego zdania, jak ktoś napisze o formie jakiegoś bolidu to zaraz mu się obrywa... Ja Wam powiem, że Reno na początku sezonu będzie SŁABE - dlaczego myślicie, że wszyscy cisną a tylko Renia specjalnie słabiej jeździ. Sam zarząd Reno mówił, że pracują nad bolidem, chcą dogonić czołówkę po kilku GP. A Robert? ma w KONTRAKCIE zapis, że ma robić dobry PR - w średniej wielkości firmach w Polsce są takie zapisy w umowie o pracę. Testy testami, ale nie przesadzajcie z tym "nie opiniować, bo to oznacza że się nie znasz". Reno być może rzeczywiście poszło w inną stronę z budową niż inni i dla tego, żeby wygrywać (a mają szansę) muszą więcej popracować, na pewno Robert nie będzie na pudle w pierwszym GP
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 16:23
0
330. atomic Tośmy sobie pogadali
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 16:04
0
313. legac - Myślimy chyba podobnie :)
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 16:03
0
@311, @309 Nie lubię się powtarzać ale napiszę raz jeszcze moją teorie: Acha, na początku zaznaczę, że to są moje przypuszczenia tylko... Zwykły dyfuzor ma na celu zwiększenie ciścinienia z tyłu (oraz z poziomu silnika) bolidu w stosunku do ciśnienia POD samochodem, przez co mamy większy docisk. Tak działały pojedyncze dyfuzory i z tym zgodzą się fizycy :) I teraz moim zdaniem podwójny dyfuzor nie zasysa powietrza spod bolidu tylko bierze powietrze z nad płyty podłogowej: ht tp://www. youtube.com/watch?v =I0sMX0UFnj0&feature =related Widzimy, że wszyscy robią sobie "tunele" naokoło bolidów (np. podstawki do lusterek, albo osłonki, podwyższają wloty powietrza na silnik). Ale tylko Reno ma coś między przednimi kołami :) Moim zdaniem to nie jest dodatkowy dyfuzor, bo dyfuzor powinien się rozszerzać - to jest "zbieracz powietrza". Powietrze wypada tymi wlotami pod lusterkami i leci po WYPROFILOWANEJ podłodze (jest zupełnie inna niż w R29) na ten olbrzymi dyfuzor. Wydaje mi się, że sam kształt nosa nie zmieni się bardzo (na pweno go nie obniżą), może zmienić się podłoga (na bardziej wyprofilowaną) i skrzydła. Ale to tylko moje teoria :)
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 15:30
0
293. speed23 Bo oni coś tam mają pod tym nosem, pisałem kiedyś, że mają takie dziwne wloty, tutaj coś widać: ht tp://www.f ormula1.com/ wi/597x478/ manual/ dmk1002fe76. jpg I to się (chyba) kończy pod lusterkami (albo to co innego) ht tp:// i69.servimg.com/ u/f69/ 14/79/55/26/ 61871710. jpg Wydaje mi się, że to ma związek z tym olbrzymim dyfuzorem, którego chyba jeszcze nie rozumieją, nie potrafią wykorzystać ht tp://i69.servimg.com/ u/f69/ 14/79/55/ 26/renaul10. jpg
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 15:19
0
@283. misiauek - Może być różnie... Ja gdzieś czytałem, że dziś Robert ma za zadanie "zrozumieć przednie, węższe opony", więc pewnie jeździ zatankowany na full, jak i pusty a pusty to raczej na zużytych oponach (symulacja wyścigu). Wiadomo czy to prawda, wiadomo co robi Webber?
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 15:11
0
Znalazłem fotkę z Walencji: ht tp ://en.espnf1.com/f1/ motorsport/ gallery/ 8059.html A to z prezentacji: ht tp:// en.espnf1.com/f1/ motorsport/gallery/ 7825. html A pierwsze fotki R30 pokazywały jeszcze inne skrzydło :)
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 15:05
0
@279, @280 Oj chyba nie mają nowego skrzydła, mają cały czas to samo tzn trzecie :) Jedno było na zdjęciach studyjnych, rzut z góry, inne na fotach z przodu a to co mają to testują (chyba) od początku
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 14:54
0
@269 Przynajmniej im przednie skrzydło nie odpadnie - porządny chromik, nie to co VR. American F1rider :)
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 14:36
0
Znalazłem zdjęcie USF1 ht tp:// www.teamamericaf1. com/blog/ wp-content/uploads/2009/ 02/ taf1-p01. jpg to będzi maszyna :)
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez
11.02.2010 09:06
0
@3 Zmień przeglądarkę, u mniw na Vista + Opera nie działa, a na Vista +FF jest OK (Java zainstalowana poprawnie)
Przejdź do wpisu Rusza drugi dzień testów w Jerez