komentarze
  • 100. morek151
    • 2009-05-01 00:05:10
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    bez tankowania kierowcy sie ustawią sie osiągami i nie bedzie tym bardziej wyprzedzania i równie dobrze wyscig moze zakonczyc sie na starcie bo i tak bedzie to samo, kiedys jak nie było dotankwowywania kierowcy mieli sporo rózniace sie bolidy mieli rózne problemy techniczne które na jednym okrazeniu sie nasilały a na drugim znikały

  • 101. Bareq
    • 2009-05-01 02:37:56
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    a wyscig niech wygra bolid ktory przejedzie najwiecej okrazen :)

  • 102. Tunio1
    • 2009-05-01 08:59:13
    • Blokada
    • *.xdsl.centertel.pl

    Tu nie chodzi o benzyne bo kosztuje w tym roku 4,20 a w tamtym 3,50 chodzi o maszyny tankujące których koszty są bardzo drogie. A nawed jeśli chodziło by o benzyne to i tak slyszalem ze kierowcy za nia placa :0

  • 103. Shallan
    • 2009-05-01 09:09:41
    • *.116.35.174

    Wszystkie zmiany pod rynek USA, jeszcze niech dołożą tory owalne i będzie komplet - Bernie szykuje wielki powrót F1 do tego kraju, więc niech nie opowiadają głupot, że to z oszczędności. W USA kryzys się zaczął i tam najwcześniej się skończy, więc Bernie widzi tutaj szansę na zarobienie dużych pieniędzy. Czy wyścigi będą lepsze dzięki tym zmianom - zobaczymy.

  • 104. jawiemwszystko
    • 2009-05-01 09:11:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A moze kierowcy założą Michelin - Ecodrive :DDD

  • 105. morek151
    • 2009-05-01 09:49:01
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    mam najnowszą informacje "jesli kierowcy skonczy sie paliwo wyscigu to bedzi mógł z korzystać koła ratunkowaego jakim jest koń, bolidy beda przygotowane na podpięcie 1 lub dwóch koni, ma to być kolejna "zielona inicjatywa" po zieloncyh pasakch na oponach i kers, mnie ujawniono wielu szczegółów ale juz wiadomo ze jak koń zrobi kupe to wyjedzie SC, aby porządkowi mogli uprzątnąć tor.

  • 106. morek151
    • 2009-05-01 09:49:37
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    mnie=nie

  • 107. grzechu1010
    • 2009-05-01 10:44:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zakazanie kocow grzewczych to fantastyczny pomysl, ale zakaz tankowania w trakcie wyscigow?? To juz nie bedzie ta f1 ktora uwielbiam ogladac :/

  • 108. Marti
    • 2009-05-01 11:34:14
    • *.160.167.2

    Kolejny idiotyczny pomysł FIA.

  • 109. masaj
    • 2009-05-01 13:27:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    100. @morek151 Tego typu wywody to upraszczanie sytuacji, ni jak się mające do rzeczywistości. Bolid, kierowcy mogą mieć bardzo różne tempo w zależności od ilości paliwa. Zawodnik może wykręcać świetne czasy z pustym bakiem ale jego tempo wyścigowe nie musi być już tak dobre. Tym samym w kwalifikacjach może wywalczyć wysokie miejsce startowe, a w wyścigu będzie musiał bardzo się starać by je utrzymać.

  • 110. vip015a
    • 2009-05-01 14:03:07
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    £40 million budget cap and 13 teams for 2010
    13 zespołow ?

  • 111. sivshy
    • 2009-05-01 14:05:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Kolejna zmiana przepisów, do której trzeba będzie dostosować bolidy, głównie z powodu zmian w balansie w obrębie wyścigu, z powodu dużych dysproporcji wagowych paliwa. I dobrze, być może znowu dojdzie do wymieszania stawki? Tylko jak to się ma do oszczędności?

  • 112. Aida
    • 2009-05-01 21:57:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Każde tak daleko idące zmiany to koszty, a oni mówią o oszczędzaniu.
    No i żadne Ferrari nie wyjedzie już z rurą do tankowania z boksu. Żal ! Żal ! Żal !

  • 113. pz0
    • 2009-05-01 22:31:11
    • *.1.92.40

    112. Aida - z rurą może nie, ale mają szansę wyjechać bez kół.

  • 114. jawiemwszystko
    • 2009-05-02 09:56:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeżeli nie wyrzucą Piqueta, to mozemy jeszcze zobaczyć wyjazd z boksu z rurą od tankowania, nawet bez tankowania. On jest do tego zdolny

  • 115. Angulo
    • 2009-05-02 10:15:21
    • *.yeo.pl

    Wiecie, że Q3 będzie na oparach.

  • 116. kosmetyczka
    • 2009-05-02 13:06:46
    • *.centertel.pl

    114. Piquet to pikuś ja się boje co Nakajima będzie wrabiał na torze..

  • 117. mario74
    • 2009-05-02 13:52:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    skoro będzie zakaz tankowania to pewnie planują też skrócić wyścigi... szkoda

  • 118. jacenat
    • 2009-05-02 14:55:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pewnie już na to zwracaliście uwagę. Dla mnie najbardziej ciekawe będzie czy uda się tak ustawić balans bolidu i inne ustawienia aby bolid dobrze jechał z pustym bakiem i o sto kg cięższy z paliwem na 300km? Taktyka będzie jedna: start na twardych bo na miękkich z takim pełnym bakiem długo nie pojadą ze względu na obciążenie opon, poza tym dogrzewanie zminych twardych opon na torze będzie karkołomne, potem na 20-25 kółek przed metą zmiana na miękkie. Wyścigi mechaników będą większe niż dotychczas bo czas postoju to będzie czas zmiany kół. Obecnie czas postoju limitowało paliwo

  • 119. pTr10
    • 2009-05-02 16:13:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Od nastepnego sezonu bedzie sie liczylo doswiadczenie kierowcy .... A taktyki zespolow juz prawiee wogle nie bedzie ...

  • 120. lykon
    • 2009-05-02 17:58:56
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    niestety po wprowadzeniu tych licznych "modyfikacji" formula1 nie będzie tak widowiskowa ja do tej pory!!!mam wrażenie że te "ulepszenia" co wprowadzają wcale nie przyspieszają bolidów a wręcz przeciwnie cofają się o jakieś 20 lat!!!

  • 121. Lauraf1
    • 2009-05-02 18:09:07
    • *.cdma.centertel.pl

    Przecież i tak będą musieli zabierać ze sobą maszyny tankujące. No chyba nie wynajdą takiego bolidu, który pojedzie w piątkowych testach, kwalifikacjach i wyścigu bez żadnego tankowania?

  • 122. Michu90
    • 2009-05-02 19:15:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co jezeli zespoly beda sobie tankowac bolidy przed wyscigiem tak zeby im starczylo idealnie (co pewnie wszyscy zrobia) czyli dojazd do mety i jakies opary na "okrazenie" po wyscigu? Tylko ze o ile sie nie myle spalanie za SC jest inne, wiec jezeli np. SC bedzie jechal jakies 5 okrazen to nagle sie moze okazac ze ZADEN bolid nie dojedzie do mety bo nie starczy paliwa :D i co wtedy !?

  • 123. jawiemwszystko
    • 2009-05-02 19:59:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Michu90: słuszne spostrzeżenie, za SC spalą inną ilosć paliwa. Tylko że - pewien nie jestem, ale chyba ony za SC palą mniej, wiec niedojechanie w wypadku SC im nie grozi.
    Lauraf1 - a to ciekawe... Nikt wcześniej o tym nie pisał, ja na to też nie wpadłem, ale racja. Przecież przed wyscigiem i Q też muszą zatankować. A tu zonk. Nie ma maszyny.
    Hmmm, w związku z tym, ta zmiana moze być jednak ciekawa, bo Bernie zapowiadał bodajże że FIA zakupi maszyny tankujące od zespołów i będzie po jednej czy tam 2 wozić na wyścig. Już se wyobrażam te kolejki do tychze maszyn :) I ta dogrywki na pięści :) To będzie lol.

  • 124. ron230
    • 2009-05-02 21:45:04
    • *.2.224.2

    Zakaz koców grzewczych- ok może to zwiększyć rywalizacje najlepszych kierowców.
    Ale zakaz tankowania to moim zdaniem pomysł z cyklu: "najgłupsze i najbardziej absurdalne pomysły FIA". Nie będzie żadnej taktyki. Wszyscy wyruszą cysternami...
    Moim zdaniem to już nie będzie ta Formuła 1 którą wszyscy kochamy i wiernie dopingujemy...

  • 125. pz0
    • 2009-05-03 00:22:22
    • *.1.92.40

    121. Lauraf1 - celna uwaga, nie wpadło mi do baniaka. Wpadło mi natomiast coś zupełnie innego i już wcześniej to pisałem. Mianowicie to że niby dla ograniczenia kosztów to ściama, to tylko pretekst.

  • 126. sivshy
    • 2009-05-03 22:13:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    zakaz tankowania ma raczej zupełnie inne podłoże. FIA chce uatrakcyjnić wyścigi. A to z oszczędzaniem kasy to tylko pic, dołożony w celu popagowania idei oszczędzania. Niestety dołożony dość niefortunnie, bo maszyny tankujące tak czy inaczej będą musiały być zabierane. No chyba że mechanicy będą latać z baniakami i dolewać wachy w sposób że tak powiem tradycyjny ;]. Zresztą, czy zabranie ze sobą maszyny tankującej to tak kosztowne przedsięwzięcie? Przecież i tak ciężarówki muszą przewozić dużo sprzętu, nie mówiąc już o innych gadżetach. Myślę, że zrezygnowanie z transportu maszyny tankującej nie sprawi nawet, że trzeba będzie wykorzystać o jedną ciężarówkę mniej, więc gdzie tu oszczędności? Podsumowując: EPIC FAIL.

  • 127. L00Kass
    • 2009-05-03 23:55:47
    • *.adsl.inetia.pl

    Ciekawe kiedy bedzie zielone swiatlo dla diesli, Audi/WV tylko na to czeka ze swoim TDI ;) Na YT mozna taki bolid obadac. Tank-machine bedzie... jedna dla wszystkich. A skoro Berni pozbierac kazal kocyki by leczyc hemoroidy to moglby aby na TCS pozwolic. Oj biedny PIQ czy NAK, jesli pojada w przyszlym roku.

  • 128. sivshy
    • 2009-05-04 11:45:40
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @L00kass: Wątpię, aby kiedykolwiek VW i Audi dostały zielone światło dla diesli. Wprowadzenie nowych jednostek napędowych spowodowałoby, że dotychczasowi producenci (Ferrari, Mercedes, BMW, Renault, Toyota, a kto wie, może nawet Cosworth) musieliby zaprojektować nowe silniki. Z jednej strony fajnie, bo znów wróciłyby różnice w osiągach silników i wyścig technologiczny trwałby nadal. No ale to są olbrzymie koszta, więc takie rozwiązanie na pewno nie przejdzie.

  • 129. atomic
    • 2009-05-04 14:25:08
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    karwa fa .jak to ma się do kosztów . teraz wszyscy się skupią na nowym sezonie i będą ładować kase w nowe bolidy

  • 130. jawiemwszystko
    • 2009-05-04 18:08:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    skandal i tyle


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo