komentarze
  • 28. Brzoza2
    • 2021-12-07 15:37:12
    • *.ba.ipv6.supernova.orange.pl

    Czy to nie było tak że Ver lekko zwolnił .Ham też zwolnił gdyż nie chciał Maxa w tym miejscu wyprzedzać i dlatego jechał za nim. Ver widząc to zaczął zrzucać biegi. Ham nie spodziewał się tego więc nie zdążył z reakcją.
    Tak to widziałem .

  • 29. Andrzej369
    • 2021-12-07 15:42:41
    • *.mt.pl

    @28 Tak, ale tu chodzi już o samą karę za 'wyprzedzanie poza torem'.

  • 30. GOATF1Driver
    • 2021-12-07 15:53:27
    • *.146.99.137.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jakby ktoś nie wiedział dlaczego Hamilton nie wyprzedzał Maxa, gdy te zwolnił to już tłumaczę:
    Verstappen przechytrzyć Hamiltona i oddać pozycję przed punktem detekcji DRS, aby móc go wyprzedzić na dojeździe do T1. Hamilton nie wiedział, że Max chce go przepuścić, ale pomyślał, że to jakaś taktyczna zagrywka, bo tak było, więc zwolnił za nim. Oczywiście Max chcąc zmusić go do wyprzedzenia przyhamował mocniej (przeciążenie 2.4G), niestety Lewis był za blisko i dlatego wjechał mu w tył

  • 31. Roxor
    • 2021-12-07 16:47:54
    • *.

    @30 to nie mógł zwolnić obok niego?

  • 32. Max_Siedlce
    • 2021-12-07 16:59:46
    • *.dynamic-4-waw-k-1-0-0.vectranet.pl

    @31 mógł, ale Lewis więcej myśli niż się wszystkim wydaje to jest kierowca z olbrzymim doświadczeniem.
    Gdyby zwolnił ustawiając się obok, nie zablokował by możliwości nagłego przyhamowania przed punktem detekcji, a przynajmniej tak mu się wydawało że normalny kierowca nie zaryzykuje nagłego hamowania gdy kierowca jest tuż za nim.
    @26 nie chodzi właśnie o restart nr 2 gdy to Max przestrzelił zakręt wyprzedzając i Lewisa i Ocona nie mając w zasadzie najmniejszej szansy zmieścić się w torze, a co mówiąc BL czy miejscu dla Lewisa który był obok, gdyby Lewis rozsądnie go nie przepuścił była by powtórka z Monzy. Nie mam pojęcia jakim cudem Lewis tak szybko kontroluje to wszystko, to niesamowite.

  • 33. Glorafindel
    • 2021-12-07 17:00:59
    • Blokada
    • *.icpnet.pl

    Z każdym kolejnym wywiadem utwierdzam się w tym że Verstappen jest zwykłym imbecylem.

  • 34. Glorafindel
    • 2021-12-07 17:05:46
    • Blokada
    • *.icpnet.pl

    14. kolikol0123

    Należało by w tym samym miejscu dodać że w obu przypadkach w których Hamilton "taranuje" Maxa, sprawcą incydentu jest Max.

    Na Silverstone to Verstappen ścina do wewnętrznej wiedząc że tam ma rywala i sam na jechał na skrzydło Hamiltona przez co wyleciał z toru. Gdyby miał coś w głowie to uniknął by kolizji. Hamilton popełnił błąd zbyt późno hamując ale to Max mógł zrobić więcej w tej sytuacji.
    Druga sytuacja z niedzieli to również wina Maxa, który był prowodyrem całej sytuacji. PO RAZ KOLEJNY.
    Dodając do tego Monze, o której oczywiście zapomniałeś albo najzwyczajniej w świecie chciałeś zakłamać rzeczywistość niepasującą do opinii, Max już sprowokował aż 3 incydenty między Hamiltonem i Verstappenem.

    A nie wymienialiśmy nawet takich sytuacji w których nie doszło do kontaktu jak Brazylia czy Hiszpania.

  • 35. Krzeto
    • 2021-12-07 17:22:02
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @32 czegoś nie rozumiem, przy drugim restarcie, gdy Max startował z trzeciego pola, zmieścił się normalnie, miał wewnętrzną i dyktował linię, jak Ham na monzy. W mojej ocenie w tamtym momencie Ham po prostu skupił się tak bardzo na Oconie, że nie spodziewał się Ver od wewnętrznej. W mojej ocenie ten restart był w wykonaniu Maxa bardzo dobry. Jak coś włącz sobie highlighty z wyścigu. Fajnie tam też widać jak przy pierwszym restarcie, gdyby Max pojechał jak normalny kierowca i chciał zmieścić się w torze byłby skasowany przez Bottasa. Polecam zerknąć, bo to co się widzi w wyścigu na gorąco często nie oddaje w pełni tego co się rzeczywiście stało.

  • 36. Itachi444444
    • 2021-12-07 17:48:11
    • *.icpnet.pl

    @14
    Dwa razy? Raz na silverstone a gdzie drugi no bo chyba nie na monzy

  • 37. andi66
    • 2021-12-07 17:50:03
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @33,34
    Masz 100% rację, Max to imbecyl widać to z wyrazu twarzy.

  • 38. devious
    • 2021-12-07 17:53:50
    • *.134.70.206

    @34

    Co za brednie, co miał Verstappen zrobić więcej na Silverstone? Co najwyżej teleportować się. Żeby przy takiej prędkości zmieścić się w zakręcie, musiał wejść relatywnie ciasno - jednocześnie Hamilton nie miał szans przejechać tego zakrętu bez kolizji.

    Sędziowie zresztą orzekli winę Lewisa, dając symboliczne 10s kary. W normalnych warunkach tj. gdyby sędziowie nie mieli odgórnego przykazania "nie ingerujemy w mistrzostwa" (co przyznali już w Baku w 2018 roku, po incydencie z Vettelem, który wtedy powinien czarną flagę dostać za uderzenie bolidu Lewisa podczas SC) - to by Lewis dostał 10s stop and go. I spadłby na koniec stawki w wyścigu, na mecie byłby 3 lub 4-ty, zależnie od tego jak szybko by odrabiał straty.

    Analogicznie Verstappen powinien dostać karę za Brazylię, czy surowszą karę za Monzę (3 pola przesunięcia za wyeliminowanie rywala to żart) ale sędziowie nie chcą ingerować. Tak samo Lewis za cofanie na Imoli, czy za niebezpieczne blokowanie Mazepina w treningu - wiele już tego było.

    Zresztą Bottas za sprowokowanie takiego karambolu jak na Węgrzech też był potrakowany bardzo łagodnie. Grosjean kiedyś pauzował w wyścigu za spowodowanei karambolu na Spa... Jak widać dysproporcje w karaniu są duże, a tym "walczącym o tytuł" wolno więcej.

    Sam cyrk ze zwalnianiem przed linią DRS w wykonaniu Maxa i Lewisa już podchodzi pod niebezpieczne zachowanie, bo obaj bezsensownei zwalniali i obaj doprowadzili do kolizji. Tak naprawdę przy uczciwym sędziowaniu ani Lewis ani Max nie powinni być na podium w ostatnim wyścigu.

    Ale uczciwe i obiektywne sędziowanie w F1 to mit, nie było tego nigdy i nie będzie. Bo przecież chodzi o robienie "show" a nie o to, by to był sprawiedliwy "sport'. Ze sportem F1 ma niewiele wspólnego, to bardziej jakiś wrestling obecnie... Niestety.

  • 39. Marcin F1
    • 2021-12-07 18:06:03
    • *.centertel.pl

    Max powinien dostać wtedy karę, tak jak teraz dostał. To sędziowie są nie ogarnięci. Bardzo dobrze, że Max pyta bo coś mi się zdaje że w ostatnim wyścigu sezonu ponownie to zrobi.

  • 40. Jubryk
    • 2021-12-07 18:06:39
    • *.138.209.150

    Oczywiscie z punktu widzenia walki sportowej Max chyba troche przesadza, ale tak naprawde mam to w dupie. Kurde 8 lat to dobry kawal zycia zeby tracic go na te ciagle Bono, my tires are gone, get in there Lewis. Co za duzo to niezdrowo, wiec wyeliminuj Go Max!

  • 41. Tedesinio
    • 2021-12-07 18:12:41
    • *.30.49.214.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @34
    chłopie jakim cudem myślisz, że silverstone to wina Maxa. Tak sie w ogóle da ?
    Znów będzie gdybanie, ale jednak tamtym wyścigiem Max przegrał tytuł. Inaczej mówiąc ham mu go zabrał wysyłając go do szpitala.

  • 42. gouter
    • 2021-12-07 18:12:53
    • *.14.comtelnet.pl

    Albo jest głupi, albo udaje głupa.

  • 43. Bartko
    • 2021-12-07 18:17:49
    • *.icpnet.pl

    38 , musisz zrozumieć że użytkownik glorafindel myśli że ma jakieś pojęcie o F1 i stwarza często różne teorie. Niestety nie ma o tym kompletnie pojęcia

  • 44. Glorafindel
    • 2021-12-07 19:41:15
    • Blokada
    • *.icpnet.pl

    41. Tedesinio
    Oczywiście że się da....
    Dzisiaj usłyszałem komentarz analityka który stwierdził, że w tym kontakcie w niedzielę winny też był Hamilton BO NIE ZROBIŁ WSZYSTKIEGO ABY UNIKAĆ TEGO KONTAKTU.

    Idąc tym tokiem rozumowania Verstappen również nie zrobił wszystkiego aby uniknąć kontaktu z Hamiltonem w copse.

    Co więcej. Hamilton był przed Verstappenem w Sao Paulo i uniknął kolizji wyjeżdżając poza tor. Dlaczego Verstappen nie zachował się podobnie za wszelką cenę unikając kontaktu? W niedzielę po raz kolejny Hamilton ebdac przed rywalem w zakręcie robi wszystko aby uniknąć kontaktu po raz kolejny opuszczając tor. Dlaczego Verstappen nie potrafił unikać kolizji gdy rywal popełnia błąd na do hamowaniu?

  • 45. Krukkk
    • 2021-12-07 20:09:18
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Zapewne @Glorafindel jest z tej samej rodziny co @Xandi.

  • 46. andi66
    • 2021-12-07 20:12:04
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To co Helmut pozamiatała, czy nie ?
    Ciekawe co teraz powiedzą ci którzy tu obwiniają LH za tą kolizję.

    "Doradca Red Bulla, dr Helmut Marko, mówi, że ?przeprasza?, ponieważ jego wstępna ocena kolizji Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej ?oczywiście nie była poprawna?.

  • 47. Now Bullet
    • 2021-12-07 20:55:03
    • *.163.244.182.ipv4.supernova.orange.pl

    @38
    Komentarz trafiony idealnie w punkt.
    Tą wypowiedzią naprawdę Verstappen wyszedł na buca i aroganta.Szanuje Go jako kierowcę ale nie złe ma nas*ane w bani żeby robić takie rzeczy jak robił w ostatnim wyścigu.Podkreśle że Hamilton nie jest też święty ale w porównaniu z Maksiem to aniołek.
    Czekamy jeszcze na błyskotliwe wypowiedzi Helmuta i Hornera.

  • 48. CzerwonyByk
    • 2021-12-07 21:07:22
    • *.ftth.glasoperator.nl

    @38. devious

    Bardzo dobry komentarz ????.

  • 49. CzerwonyByk
    • 2021-12-07 21:09:19
    • *.ftth.glasoperator.nl

    @38. devious

    Bardzo dobry komentarz ????.

  • 50. CzerwonyByk
    • 2021-12-07 21:14:12
    • *.ftth.glasoperator.nl

    Sorry, podwójnie się wkleiło. Dla moderatorów tej strony kciuk do góry oznacza 4 znaki zapytania XD.

  • 51. ryan27
    • 2021-12-07 21:34:41
    • *.dynamic.mm.pl

    To że VER sobie leci w kulki to się nie dziwię. Skoro sędziowie za dwa takie same zdarzenia raz nie karzą a drugi raz wlepiają 5 sekund no to sorrry.

    Co do wałkowanego w kółko tematu kolizji to tutaj sprawa jest jasna. Winny jest VER. Nie wolno hamować w takich miejscach i koniec.
    Gdybanie co by było gdyby ktoś zasłabł itd jest nie logiczne. To są wypadki. Tutaj było celowe działanie VER i słusznie został ukarany.

  • 52. Gunnerrsaurus
    • 2021-12-07 21:58:16
    • *.dynamic.chello.pl

    Kara się należała w Brazylii i w Arabii, więc powinien się cieszyć

  • 53. SpinOff
    • 2021-12-07 22:45:43
    • *.dynamic.chello.pl

    Akurat tutaj Max bardzo dobrze punktuje sędziów. Skoro za sytuację w Brazylii nie było kary, to tym bardziej nie powinno być jej tym razem, gdzie sytuacja była jeszcze bardziej dyskusyjna. FIA nawarzyła piwa i teraz musi je wypić zamiast rozdawać randomowe kary. Jeśli nie wiadomo co wolno a czego nie, to takie sytuacje będą się powtarzać.

  • 54. Max3
    • 2021-12-07 23:14:36
    • *.strzyzowski.net

    Jak dla mnie FIA powinna przywrócić karę stop&go 10s. To była świetna kara,praktycznie niszczyła wyścig. Skończyłoby się cwaniakowanie. Szczerze to nie pamiętam w którym roku przeszli na te lżejsze kary,które są jak dla mnie śmieszne.Lepiej żeby ich nie było.

    Oglądając powtórki znalazłem dwa fajne fakty
    1) Restart numer 1, widzieliście co zrobił Bottas??:)
    2) Gdyby nie VSC to Lewis praktycznie nie miał jak podjechać pod Max-a. W pierwszym sektorze strasznie tracił. A VSC mieli w pierwszym sektorze:) i Lewis po raz kolejny miał szczescie.Mało brakowało,a Max by to wybronił.

  • 55. Ocato
    • 2021-12-08 12:49:51
    • *.15.217.200

    @54

    Nie muszą niczego przywracać. Taka kara nadal widnieje w regulaminie. Muszą po prostu zacząć ją stosować.

    Ale fakt faktem, obecnie sędziowie dają znacznie lżejsze kary, niż kiedyś. Gdy zaczynałem oglądać F1 pamiętam, że standardową karą było drive-through, teraz jest nią ledwie 5 s.

  • 56. Krukkk
    • 2021-12-08 17:13:17
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @51. Nielogiczne to jest wbijanie sie w przeszkode, a takowa byl bolid nr 33. Przeszkode przeskakuje sie, omija, czolga pod nia albo unika kontaktu z nia-to jest logiczne zachowanie.

  • 57. Skoczek130
    • 2021-12-09 11:56:50
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    @devious - user @Glorafindel zaraz zwymyśla się od fałszywców i parszywców. Ten typ od dawna nieustannie przytacza Silverstone i widzi tam winę Maxa. Gość ma ewidentnie nierówno pod sufitem. ;) Pzdr

  • 58. bjbax
    • 2021-12-10 10:09:44
    • *.204.16.202.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Max to powiedział celowo !! Pokazuje jak sędziowanie jest niekonsekwentne, nawet w jednakowych sytuacjach.
    Mieliśmy wyścig gdzie zespół sędziowski był albo "zauroczony" Hamiltonem albo bał się wpłynąć na losy mistrzostw (widać, że idea zrównania VER i HAM przed ostatnią rundą była atrakcyjna).
    HAM narozrabiał w Arabii całkiem sporo. W treningach blokowanie Mazepina i Gasly`ego - tylko jedna reprymenda, wjechanie w tyłek MAX`a (taki doświadczony, taki inteligentny a nie wiedział co się dzieje), wywiezienie MAX`a przy drugim/trzecim oddaniu pozycji.
    Kary dla MAX`a - oddanie pozycji i kara 5 sekund (dwa razy za to samo), 10 sekund za kolizję (dokładnie tyle aby nic nie zmienić).


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo