DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
12.07.2023 11:36
0
@22 RIC to bat na PER by wział sie do roboty. Kilka razy z rzędu nie wejsc do Q3, P6 w wyscigu mimo wszystko najlepszym bolidem w stawce??? To powinna byc w Q bez problemu pierwsza badz druga linia oraz podium lub okolice tegoż w przypadku pecha w wyscigu ze startą 0,2-0,3sec do VER na okr czyli +/- 15-25 sec na dystansie wyscigu czyli bycie w zasiegu pitstopu . To sa wymagania stawiane przez RBR wobec nr 2,których PER od kilku GP nie spełnia. @19 na testach opon podobno wykrecił czas dający P2 w Q czyli korespondencyjnie zlał PER
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Ricciardo wraca do AlphaTauri!
09.12.2021 12:23
0
paradoksalnie wszystkie decyzje sedziów w Arabii były ....prawidłowe.Nawet z ta karą dla Maxa po wyścigu. Może nauka na błędach z całego sezonu nie poszła w las
Przejdź do wpisu Glock: FIA znajduje się w trudnej sytuacji w obliczu tak szalonej walki
07.12.2021 12:55
0
@2 skoro HAM jest takim mistrzem nad mistrze to nie wie co sie robi w takiej sytuacji? Nie na pałę ,tylko sprytem,przyhamowac i do wewnątrz. Juz od dawna mozna sie domyśleć że VER za kazdym razem za bardzo opożnia hamowanie i w efekcie wyrzuca go na zewnątrz zakretu albo nawet poza tor
Przejdź do wpisu Verstappen nie rozumie czemu w Arabii dostał karę, a w Brazylii nie
25.11.2021 15:44
0
kibicuję Maxowi ale tez uważam ,że powinien dostac karę 5 sec ale w wyścigu a nie po albo +3 na gridzie. Co do wypychania to ,patrzac na ostatnie sezony i takie sytuacje to wyglada to tak: wypchnięcie na żwir lub trawe (Austria) =kara 5 sec,wypchnięcie na asfaltowe pobocze (Brazylia) bez kary,wypchnięcie na asfaltowe pobocze z fizycznym kontaktem (kontakt oponami,obcierka,kolizja) lub obrót,utrata panowania nad bolidem przez wypchniętego =kara 5 sec
Przejdź do wpisu Masi: kierowcy otrzymali jasne wytyczne odnośnie standardów jazdy
23.11.2021 23:27
0
https://youtu.be/xGgpdb2WhRE Silverstone symulacja
Przejdź do wpisu Mercedes: żadne symulacje nie wskazywały na tak dużą przewagę Lewisa
23.11.2021 16:24
0
@2 jakie błędy Maxa? Baku i Monza (niewazne juz błędy czy pech) wyszli na zero. Silverstone i Wegry to tez błędy Maxa? gdyby nie taranowanie przez Merce to VER z palcem w d...ie miałby P2 i 34 pkt w generalce więcej i obecnie 42 pkt przewagi= tytuł w kieszeni
Przejdź do wpisu Mercedes: żadne symulacje nie wskazywały na tak dużą przewagę Lewisa
23.11.2021 16:17
0
@1 Przypomnij sobie co BOT mówił po piatkowych treningach-Merc trafił od razu z ustawieniami. RBR wprost przeciwnie ,stąd takie problemy PER na treningach i czasówce.RBR musiał szukac optymalnych ustawień ,Merc tylko szlifował stąd te dodatkowe jak mówił KUB 0,2 sec z rekawa. Kolejna sprawą są opony-były najtwardsze mieszanki,nie od dzis wiadomo że na takich najlepiej czuje sie Merc,RBR wola mieksze. Nawet gdyby RBR trafił z ustawieniami od początku to raczej wygrałby Merc tylko z mniejsza przewagą
Przejdź do wpisu Mercedes: żadne symulacje nie wskazywały na tak dużą przewagę Lewisa
17.11.2021 12:27
0
a co to za ploty ,że HAM może w Arabii i Abu Zabi wziąść nowe silniki jak w Brazylii? tylko - 5 na starcie i po kilku okr na prowadzeniu. Ba, to samo mogą zrobic z BOT i pewny dublet + FL = HAM robi 22 pkt nad VER. Pozostaje tylko Katar ,gdyby nawet VER wygrał to i tak na koniec przegra 1 punktem
Przejdź do wpisu Ferrari: występ Hamiltona potwierdza słuszność odwracania stawki
17.11.2021 12:14
0
Sprint jako osobny wyścig z odwrócona kolejnościa z kwalifikacji piątkowych,oczywiście że tak . Ale z takimi zmianami: 40 minut wyścigu z obowiązkowa zmiana opon (dowolne mieszanki,czyli pewnie dwa razy soft),osobne podkręcone silniki uzywane tylko podczas sprintu i T2 np 2 -3 sztuki na sezon i oczywiście punkty dla TOP8 jak w 2009 . Dzieki pitstopowi mozna by rozgrywac sprinty na kazdym torze ,jest mozliwośc podcięcia lub wcześniejszego zjazdu i jechania własnym tempem cos jak w DTM
Przejdź do wpisu Ferrari: występ Hamiltona potwierdza słuszność odwracania stawki
27.10.2021 12:10
0
2@ taa Barcelona 2016 ,debiut w RBR ,19 lat na karku, pierwsza szansa na wygranie GP i podium w ogóle, Kimi siedziący pół wyścigu na skrzynii biegów ,kończące sie opony oraz goniący VET i RIC i co ...i pyk wygrana bez błędu. A z tym myśliwym HAM to raz gonił ROS i nie dogonił ,a tytuły to albo bronił jako ofiara albo na 5 wyscigów do końca sezonu juz miał lub był blisko ,więc cały twój wywód to tylko hejt
Przejdź do wpisu Hill: Verstappenowi będzie coraz trudniej zachowywać zimną krew
01.07.2021 22:35
0
@2,3 ale wy durni jesteście. Przeciez wiedział jaka ma przewage nad HAM a każdy który jechał za nim a przed HAM był zdublowany więc dla nich też kończył sie wyścig .Więc pytam sie jaki karambol,tam juz nikt nie walczył . W MotoGp na metę wjeżdżaja na jednym kole ,komus to przeszkadza?
Przejdź do wpisu Alonso: FIA powinna skupiać się na ważniejszych sprawach niż palenie gumy
23.06.2021 12:43
0
@4 100% zgody. Identyczna sytuacja jak w Bahrajnie (mogło sie tak samo skończyć) i Max przez twarda obrone HAM minął by go poza torem = 5 sec kary lub oddanie pozycji. To było jak w Bahrajnie przedostatnie okr. To w pierwszym wyścigu sezonu gdy nie wiedział jeszcze czy RBR jest równorzędnym rywalem na cały sezon czy tylko na jeden wyścig potrafił sie twardo bronic a teraz gdy to wie nie walczy??? Wniosek nasuwa sie sam: pod presja Maxa HAM pękł . To tak gdy w meczu prowadzimy 1:0 i gramy w 10 i c...j poddajemy sie bo na pewno przegramy, lepiej lizać rany po walkowerze niż przegrać wypruwając zdrowie z honorem
Przejdź do wpisu Brundle: obrona Hamiltona nie była "zbyt miękka"
29.11.2020 14:33
0
w punkt. A Kubica pod wzgledem opon jest właśnie tam gdzie HAM był w 2011 ,przynajmniej był w 2019,moze teraz czegos sie nauczył
Przejdź do wpisu Szef Pirelli uważa, że Hamilton dalej będzie dominował w stawce
11.11.2020 14:43
0
zależy co miał na myśli.Jeśli chodzi o wygranie wyścigu to tak 90% stawki wygrałoby wyścig w Mercu .Natomiast mistrza zdobywaliby juz kierowcy pokroju Bottasa-wystarczy spojrzec na tabelę czyli 50-60% stawki
Przejdź do wpisu Verstappen: 90 procent stawki mogłoby wygrać w samochodzie Mercedesa
06.10.2020 14:49
0
ja oglądam F1 od czasów Schumachera ,praktycznie całą jego karierę . Hamilton nigdy nie zrobił na mnie takiego wrażenia jak Schumacher, Alonso czy Max. Ta trójka jest zdecydowanie przed nim ,cisną zawsze i wszędzie czym by nie jechali ,sa jak przysłowiowy wrzód na tyłku,nigdy ci nie odpuszczą. Hamilton to jest poziom Vettela,Buttona (3 sezony razem ,wyszli na remis),Kimiego ,Mansella czy Hakkinena,czyli jednak pólke niżej
Przejdź do wpisu Stewart: Fangio, Clark i Senna są przed Hamiltonem
17.07.2020 18:33
0
@7 Jack Aitken w Austrii -mówi to coś koledze? W Williamsie i tak był szybszy od Kubicy. Jak sie chce i o cos walczy to jednak można sie pokazać
Przejdź do wpisu Mercedesy górą w pierwszym treningu na Hungaroringu
12.01.2020 11:52
0
i kto ma tu racje .Czy szef Pirelli który mówi ze np opony (nowe) na 2019 rok wymagaja roku nauki ( i to dla kierowców którzy czasami cała kariere ścigaja sie na tym włoskim produkcie) czy kierowca który miał przerwę 8lat i nigdy sie na nich nie ścigał? W pierwszej połowie sezonu gdy RUS uczył sie opon to w Q wygrywał z Kubica od 0,1 do 1,5 sec. Gdy ogarnął opony to było regularne 0,5sec na każdym torze i przy takim samym czy lepszym bolidzie. Az strach pomyśleć co by KUB odstawiał gdyby wrócił w 2015 czy 2016;wtedy były mieszanki ultra, hiper i trzeba było na tym jechac po 20 okr w wyscigu. Te opony z 2019 to i tak najbardziej wytrzymały produkt Pirelli od początku ich pracy
Przejdź do wpisu Kubica: jestem wystarczająco inteligentny, by zrozumieć opony
06.12.2019 13:41
0
@1 Bo bolid maja kiepski,nawet ToroRosso jest lepsze, co najwyżej mogą go porównac do RP. Na technicznych torach to McLaren i STR wchodzili do Q3. Bolid Renault przypomina Ferrari,szybki na prostych ,wolny w zakretach,stąd im sie wydaje że maja najlepszy silnik
Przejdź do wpisu Renault twierdzi, że ma najmocniejszy silnik w stawce F1
28.11.2019 12:43
0
@3 chyba baby niszczą ich psychicznie,pamietasz Nicole-Lewis? I jak Anglik pekał w wyscigach ,robił mase błędów?
Przejdź do wpisu Bottas przystąpi do ostatniego wyścigu sezonu z końca stawki
05.11.2019 15:54
0
@8 dokładnie. W obecnym sezonie gdyby nie było HAM to tytuł zgarnąłby BOT .A czy Fin jest lepszy od VER,LEC ,RIC czy nawet VET? Oj nie sądzę. To pokazuje jaka w tym sezonie przewage mial Merc i nawet średniej klasy kierowca zdobyłby tytuł w ich bolidzie. W latach 2014-2016 nawet bardzo przecietny kierowca miałby mistrza ,ich bolidy (silniki) dawały co najmniej 1 sec przewagi na okr na każdym torze. Tylko w sezonach 2017-2018 Ferrari ich podgoniło ,najpierw jednak Włosi sie posypali w drugiej połowie sezonu a przed rokiem Vettel. I Merc znowu został sam na czele. Chyba rzeczywiście w sezonie 2018 była najwieksza szansa na pokonanie Merca,który musiał siegnąc aż po półlegalne felgi by zapewnic sobie przewagę.Tak naprawde to HAM wielce sie nie wysila ,tylko dojeżdża do mety tempem na jakie pozwala bolid ,oszczedzając opony. Jedzie sobie na jeden pit stop a i tak pokonuje całą stawke cisnącą na limicie na dwa-trzy komplety opon.Tylko jego partner jadąc na swoim limicie jest w stanie go pokonać.W latach 2007-2013 Anglik był zmuszony do walki z innymi kierowcami i zdobył i to fartem tylko jeden tytuł,choc przez cały czas miał bolid którym ,gdyby jechał genialnie (jak ALO 2012) zdobyłby jeden czy dwa tytuły wiecej
Przejdź do wpisu Wolff: Mercedes poradzi sobie jeżeli będzie musiał zastąpić Hamiltona
29.10.2019 10:51
0
ja bym pokombinował albo z oponami albo jak kolega @6 po jednym kółku na segment ,tylko najpierw jadą najlepsi - 1 w generalce ,potem 2 itd.Oczywiście tylko gdy jest suchy tor ,gdy jest mokro wtedy tak jak jest teraz bez zmian ,już same warunki decyduja o losowości. Z oponami to np Q1 -TOP6 na hardach,druga 6 na mediumach,ostatnia 8 na softach. Q2- TOP6 na mediumach,reszta na softach. Q3 obowiązkowo cała stawka na softach i na nich start do wyścigu
Przejdź do wpisu Wolff przyznał, że to Mercedes zablokował eksperyment z sobotnim wyścigiem
22.10.2019 12:05
0
ja sądzę że ten budżet na Kubice zostanie podzielony na zespół w F1 w którym bedzie testowym oraz na zespól ,pewnie, w DTM (prywatny) gdzie bedzie sie ścigać. Dopiero w sezonie 2021 gdy zostanie etatowym zawodnikiem w F1 to może być sponsoring tytularny Orlenu
Przejdź do wpisu PKN Orlen prowadzi owocne rozmowy z zespołami F1
03.10.2019 12:09
0
a może by tak nasz rodak z F1 zareagował?Nic ,ani słowem?Przez cały sezon, wszystko cacy? To o co chodzi?Juz widze jak VET,VER,ALO czy HAM zrobiliby burzę na jego miejscu i to od razu gdy tylko strategia na wyścig była zła a nie cały sezon.O VET, jemu płacą 50 mln a ten i tak robi swoje i ma ich w d...e. I to jest gość z charakterem,tak sie zostaje mistrzem.Do VET: przepuśc LEC; ja nie ponimaju (widze szanse- wykorzystuje ją) . Do Kubicy: wycofaj sie ; przyjałem (wykonuje rozkaz). VET -samodzielny generał vs KUB posłuszny szeregowy . Albo pitstopy - Do HAM : boks,boks ; po co opony trzymaja ,jade dalej. Do KUB 40 okr boks ; przyjąłem - 42 okr ;boks : przyjąłem. Albo silnik- VER ;chce full power ; dostępna .Do KUB: tryb eko ; KUB przyjąłem. Ludzie, widac różnicę ? I dlatego Williams robi z nim co chce ,bo wie że KUB nic nie powie ,nie sprzeciwi sie,nie bedzie walczyć o swoje.
Przejdź do wpisu Orlen chce wyjaśnień od Williamsa za wycofanie Kubicy z GP Rosji
01.10.2019 12:10
0
@5 przecież Kubica ma cały czas gorsze części i przez to przegrywa. To te gorsze części zamontuja teraz do Russella??? Jeżeli tak, to w Japonii Russell bedzie narzekac na nieprzewidywalność bolidu jak Kubica do tej pory i do najbliższego bolidu straci 1,5 sec jak Kubica. Zobaczymy! A jak nie, to wasze teorie i wy sami jesteście do d..y
Przejdź do wpisu Chinchero: Russell miał niedokręcone koło
30.09.2019 11:22
0
@52 to ja ci odpowiem na cytat Klary.Nie ma czegoś takiego że jeden bolid zachowuje sie nieprzewidywalnie,tylko wtedy gdy ma jakies uszkodzenie np podłogę.Taka usterka predzej czy później wyjdzie. A tu Kubica ma problem cały sezon ,mimo wymiany całego bolidu(etapami). Drugi bolid natomiast jest ok. Jeżeli jest błąd konstrukcyjny to dotyczy obu bolidów ,bo to jest ten sam projekt. Jeżeli zespół radzi sobie z bolidem GR to tak samo poradzą sobie z bolidem RK.Co do opon(bo wg mnie z tego wynikaja problemy) to poczytaj ostatnie wywiady z Kubicą w których mówi że sam nie jest w stanie doprowadzic opon do optymalnego okna ,że one same w końcu trafia w to okno(no racja). Tylko problem jest taki że zanim trafią same w to okno to traca swoje optymalne właściwości ,po prostu sie ścierają,zuzywają .np. trafia w to okno po 5 okr tylko ze wtedy nie zachowują sie jak nówki po 5okr tylko jakby miały z 20-30okr na koncie. Rola kierowcy jest zadbanie o opony od pierwszego okr ,inaczej bolid mu sie ślizga i ma cały czas zuzyte ogumienie. FIA zażyczyła sobie szybko ścierających sie opon ,no to je mamy,trzeba sie dostosować,inni przez to tez przechodzili(pamietam komentarze kierowców że to sa mistrzostwa w zarzadzaniu oponami a nie ściganie) tylko że kilka lat temu
Przejdź do wpisu Williams wycofał Kubicę, bo chciał oszczędzać części
26.09.2019 20:07
0
według mnie to Lance trafił w sedno -strategia.Różnice miedzy zespołami były i beda zawsze-nigdy sie nie uda wyrównac stawki(tylko poprzez standardowe bolidy)-wyrównanie stawki to mrzonka.Kluczem ciekawszych wyścigów jest i powinna byc strategia. I jest na to prosty sposób nie zmieniając nic w obecnym formacie weekendu-podział strategii według odpadania z kwalifikacji : Q3-dwa obowiązkowe pitstopy i start na oponach z Q3 dwie mieszanki ; Q2-jeden obowiązkowy pitstop,dowolne opony,dwie mieszanki ; Q1 -bez pitstopu.Oczywiście kazdy może wykonac dodatkowe postoje. No i mamy powtórke Singapuru na takich zasadach-cała procedura zmiany opon to średnio 27 sekund i tyle czołówka musi nadgonić w wyścigu nad środkiem stawki i 54 sec nad tyłem . Na innych torach raczej by im sie udało ale w Singapurze czy na Monaco wątpię.Softy po starcie na długo by nie wytrzymały jazdy na limicie ,max 10 okr i nie wyrobili by takiej przewagi by wyjechac przed środkiem stawki a gdyby je oszczedzali to tak samo i do tego jeszcze kolejny postój przed nimi.Wystarczy że utkna za skutecznie broniącym sie zawodnikiem i przed najlepszymi zawodnikami ze srodka stawki pojawia sie szansa na wygrana lub podium,beda miec czysty tor przed sobą
Przejdź do wpisu Kolejni kierowcy krytykują pomysł wyścigu kwalifikacyjnego
25.09.2019 20:43
0
no żeby nie skończył jak w Baku w ścianie-tam też debiutował,chociaż wtedy bolid rzeczywiście był w kiepskim stanie.A te 2 tory gdzie pojedzie Latifi to pewnie Suzuka i Brazylia
Przejdź do wpisu Kubica pierwszy raz pojedzie na torze w Soczi
22.09.2019 13:33
0
balast-NIE ,kary czasowe w wyścigu podczas pitstopu-TAK wyścig kwalifikacyjny- w sobotę rano szybkie kwalifikacje do niego(po 10 min) jak w MotoGp - Q1 - 12 zawodników z najgorszymi czasami z treningów - 2 najlepszych wchodzi do Q2 .Sprint na dystansie 1/3 wyścigu lub 30 min ,punktacja za niego od 10 do 1 dla TOP10+ bonus za FL dla całej stawki.Wyścig głowny - z miejsc 1-10 startuja zawodnicy z miejsc 11-20 ze sprintu, TOP 10 ze sprintu w odwróconej kolejności
Przejdź do wpisu Zespoły zgodziły się na przetestowanie wyścigu kwalifikacyjnego w 2020?
20.09.2019 15:42
0
Sezon 2020 -KUB - tester opon Pirelli+ funkcja 3 kierowcy Haas lub RacePoint HUL-symulator w Ferrari + 3 kierowca Sezon 2021- KUB -etat w Haasie lub Alfie (za Kimasa) HUL-etat w Ferrari (za Vettela,solidny nr 2 ) Możliwe???
Przejdź do wpisu Przyszłość Kubicy i Williamsa, dziwne ruchy Haasa i Hulka - komentarz
14.09.2019 10:05
0
@3 co do oceny Albona to poczekaj. Mi on wygląda na nowego Ricciardo-tez wziął sie znikąd i tak cichaczem pokazał klasę.Obaj mieli co najwyzej dobre wyniki w juniorskich seriach czy w STR ale bez sensacji ,rewelacji jak VET czy VER.Natomiast obaj mają ten luz i jadą tym co maja nieważne czy to bolid F3 ,FE czy RBR w F1- po prostu robia swoje
Przejdź do wpisu Albon uważa, że Leclerc ma świetne wyczucie tyłu samochodu
10.09.2019 11:59
0
@2 a Alonso? w sezonach 2010 -2013 mial gorszy bolid od Hamiltona a za każdym razem go pokonał w generalce.Miał 3 a nawet w sezonie 2012 czwarty bolid w stawce w przeciwieństwie do Hamiltona który dysponował drugim bolidem w stawce czy to Maclaren czy Merc .Więc kolego mocno przesadziłeś
Przejdź do wpisu Verstappen twierdzi, że mógłby ścigać się w jednym zespole z Leclerciem
09.09.2019 11:01
0
@1 no bez przesady nie porównuj Russela do Sirotkina czy Strolla-gość jest ogarniety.Latifi tez wydaje sie byc lepszy od Sirotkina. A dla Kubicy to nawet lepiej ,w Willamsie nadal by testował ,w innym teamie czy innej serii zacznie sie ścigać
Przejdź do wpisu Umowa Latifiego z Williamsem jest już przesądzona?
07.09.2019 23:23
0
@12 to chyba nic nie da ,bo wszyscy wyjada te 1,40 min przed końcem i znowu wiekszośc sie nie załapie,beda sie tłumaczyc że robili sobie miejsce. Generalnie Q3 w tym sezonie sie nie sprawdza w obecnym formacie-tu juz nie tylko chodzi o podciąganie ale w poprzednich Q gdy tor ewoluował na plus był taki sam problem.Wyjścia sa dwa -albo mniejsza liczba kierowcow w Q3 np 6 (czyli po 7 odpada w Q1 i Q2) albo zmiana formatu Q3 -dwa przejazdy ,wypuszczanie kierowców co 5-6 sec i delta czasu najlepszego w Q2+5sec( w zaokrągleniu do pełnej sekundy). Pierwszy wyjazd w kolejności czasów z Q2 (od najlepszego-wolniejsi kierowcy mogliby spowolnic szybszych), natomiast drugi według kolejności czasów pierwszego
Przejdź do wpisu Trzej kierowcy dostali reprymendy za zamieszanie pod koniec Q3
01.09.2019 20:06
0
jeżeli bolid nie ma błędu konstrukcyjnego jak Ferrari czy Haas to nawet nowy kierowca w stawce jest góra po pół sezonu ogarnać opony.Według mojej oceny Kubica zrobil to na Silverstone ale tylko w wyścigu. Ma cały czas problemy z tempem kwalifikacyjnym ale to wynika z tej ''inności " bolidów. A konkretnie chodzi o ustawienia bolidu -Russell ustawia bolid kompromisowo jak reszta stawki (kwalifikacje-wyścig, lekki-cięzki bolid). Kubica albo ustawia pod kwalifikacje na poczatku sezonu (wtedy był w Q prawie na remis z Russelem ale dostawał prawie dubla w wyścigu i zżerał opony) albo pod wyścig jak w Belgii gdzie startował z pitlane i mógł ustawic typowo pod wyścig unikając kompromisowego ustawienia (wtedy ma tempo Russela w wyścigu ale dostaje co najmniej 0,5 sec w q). W sumie dobrze że Kubica jest w ostatnim zespole stawki nie walcząc z innymi. Ma spokojny czas na odrobienie 8 lat zaległości-to jest sezon nauki.Gdyby został na kolejny rok w F1 i miał bolid który pozwoli mu na walke z innymi zawodnikami to dojdzie nastepna praca domowa-jazda za innym bolidem ,gdy mu sie błyskawicznie przegrzewaja opony,hamulce,traci docisk w zakretach oraz nauka jazdy za kims i chłodzenie hybrydy-tego jeszcze nie przerabiał,jeszcze nikogo nie gonił,nie jechał w brudnym powietrzu. Jeszcze przed nim rok nauki i dopiero za rok na tym etapie sezonu bedzie mozna powidziec że wrócił Kubica-kierowca F1.
Przejdź do wpisu Kubica: Alfa Romeo ma 20 km/h więcej na prostych
31.08.2019 12:13
0
@1,2 wcale nie niemozliwe.Jak Albon zawiedzie to raczej nie postawia na Kviata,znaja jego możliwości i na walke z Mercem i Ferrari to może byc za mało.Oni potrzebuja kogos na poziomie Ricciardo a Hulk jest blisko tego poziomu-tempo w Renault maja zbliżone z lekka przewaga Ricciardo
Przejdź do wpisu Hulkenberg odrzucił ofertę Renault na jazdę w sezonie 2020
30.08.2019 23:43
0
@3 "młodziak bez doświadczenia i obycia w bolidzie F1 ot tak jest od niego lepszy, to jak dla mnie nie jest możliwe. " -chyba odwrotnie-kiedy wy to wreszcie zrozumiecie- Kubica przez ostatnie 8 lat sie nie ścigał a taki 24 letni Latifi przez ostatnie 8 lat sie ścigał i to na oponach Pirelli i przez te 8 lat testował rózne bolidy F1 i ma z nimi wieksze doswiadczenie niz Kubica. Mimo ze mamy sezon 2019 to dla Kubicy jest sezon 2014 i nauka hybryd,nowego sposobu jazdy(zarzadzania) silnikiem i oponami- dotarło?! Nikt nie sabotuje swojego kierowcy-jak nie ogarnia to sie go albo zwalnia (Gasly,Kviat,Heidfeld) albo mu pomaga. Juz był taki jeden co twierdził że go sabotuja w Williamsie-niejaki Maldonado pępek świata,najlepszy kierowca planety Ziemia (w swoim mniemaniu).
Przejdź do wpisu Russell: połowa straty bierze się z prostych, tracimy też w zakrętach
16.08.2019 20:37
0
w MotoGP jest takie powiedzenie- lepiej miec szybkiego zawodnika który glebi niz wolnego ale dojeżdżającego do mety.Bo tego szybkiego mozna oduczyc błedów (Max) a tego wolnego szybkości nie nauczysz(Gasly). Jak widac ta zasada obowiązuje w całym motorsporcie.Biora Albona by sprawdzic czy jest szybki,moze popełniać błedy ale musi miec szybkość,Gasly jej nie miał
Przejdź do wpisu Kravitz uważa, że Red Bull popełnia błąd promując tak wcześnie Albona
14.08.2019 22:01
0
jak to wyciskac więcej z opon? Przeciez jest nr2 czyli ma gorszy bolid łatany taśmami,stare częsci,gorsze strategie, w ogóle jest sabotowany tak jak jest w Williamsie.Opony tu nic nie znaczą,zakłada sie i jedzie 1000km
Przejdź do wpisu Leclerc jest gotowy zmienić styl jazdy, aby wyciskać więcej z ogumienia
08.08.2019 15:43
0
@10 w wyścigu tak ,zgadzam sie ale w kwalifikacjach ''na pojedynczym okrążeniu opony są w stanie poradzić sobie z brakiem docisku." I tak np jest u Magnussena-w kwalifikacjach potrafi wycisnąc nawet 3 linie a w wyścigu jedzie na poziomie Russela. A u Kubicy właśnie gorzej wyglądaja kwalifikacje niz wyścig. W kwalifikacjach traci od 0,4 do 1,3 sec do Russella a dzień pózniej w wyścigu ,w tej samej konfiguracji bolidu co na kwalifikacje 0,2-0,3 na okr.Tak było w 3 ostatnich wyscigach. U Magnussena widac że problem stanowi bolid ,U Kubicy podobnie jak Gasly czy Giovinazzi problem stanowi kierowca,bo ich partnerzy zespołowi daja rade,maja stałe osiągi na każdym typie toru
Przejdź do wpisu Binotto wie dlaczego Ferrari traciło tyle na Hungaroringu
07.08.2019 12:55
0
Troche z innej beczki cytacik Binotto "Większe problemy pojawiają się w wyścigu niż w kwalifikacjach, gdyż na pojedynczym okrążeniu opony są w stanie poradzić sobie z brakiem docisku." "Na długim dystansie zaczynasz się ślizgać, przegrzewasz opony i wszystko się komplikuje." Pierwsze zdanie to kompletne przeciwieństwo tego co mówi Kubica,że opon nie dogrzewa i ma słabe tempo w kwalifikacjach przez słaby docisk. To teraz komu wierzyc -kierowcy który nie startował 8 lat czy gościowi który przez ten czas tworzył czołowe bolidy ?
Przejdź do wpisu Binotto wie dlaczego Ferrari traciło tyle na Hungaroringu
04.08.2019 22:05
0
@65 a widziałeś kiedykolwiek by w takim samym bolidzie odrabiac do partnera po 1,5 sec na okr?Twoja wypowiedż jest kompletnie bez sensu ,bo porównujesz dwa zupełnie inne bolidy ,ich tempo i stopień zuzycia opon przez rózne bolidy. Po prostu zarówno Vettel jak i Hamilton mieli lepsze strategie i pokonali swych rywali dzieki temu a nie swemu geniuszowi. Hamilton w walce na torze nie był w stanie pokonac Maxa a Vettel miał gorsze tempo od Leclerca. Zadecydowały strategie
Przejdź do wpisu Hamilton strategicznie ograł Verstappena na Hungaroringu
04.08.2019 21:34
0
@54 no wiesz ten cienias Vettel też odrobił 16 sec do Leclerca i go wyprzedził i to w takim samym bolidzie.Więc albo Vettel jest tez genialny albo zarówno Maxowi jak i Leclercowi skończyły sie opony
Przejdź do wpisu Hamilton strategicznie ograł Verstappena na Hungaroringu
04.08.2019 12:36
0
@55 dokładnie -żaden kierowca sobie na to nie pozwoli. Hartley w zeszłym sezonie mówił bez ogródek,Vandoorne też. A Kubica cały czas w lesie -on ma nie rozumiec bolidu tylko opony.Od bolidu są inzynierowie,oni go buduja ,usprawniaja i rozumieja .Ich zadaniem jest przekazanie kierowcy całej wiedzy na temat bolidu,sposobu jego prowadzenia. A zadaniem kierowcy jest zrozumienie opon by wiedze od inzynierów na temat bolidu przekuc w szybkość.No k.... mać jak do Mercedesa założymy zarzniete lub niedogrzane opony Kubicy to tez ten bolid bedzie sie ślizgał i jechał sekundę wolniej mimo że ma najwiekszy docisk w całej F1. Czy to tak trudno zrozumieć?
Przejdź do wpisu Verstappen w końcu sięgnął po swoje pierwsze pole position w F1
03.08.2019 19:43
0
a to wywiadzik Magnussena po kwalifikacjach Kevin Magnussen, P15 "Byliśmy na 4. pozycji w Q1, żeby w Q2 wylądować na 15. Nie mam pojęcia o co chodzi, ale to auto cały czas balansuje - góra, dół, góra, dół. Okno pracy opon jest małe, nawet w kwalifikacjach o czym przekonaliśmy się już w Austrii. Tam miałem problem z przejściem do Q1 i Q2 by ostatecznie w Q3 skończyć piąty. Ten samochód traci okno pracy w ciągu jednej sesji co jest bardzo dla nas trudne w tym momencie. Świetnie pojechałem w Q1, żeby za chwilę w Q2 nie mieć w ogóle przyczepności. Było nieco tłoczno na moim okrążeniu, ale to nie powinno odgrywać aż takiej roli w pracy naszych opon. Naprawdę staramy się uczyć i analizować z tych kwalifikacji, ale jest ciężko. Startuje jutro z piętnastego pola na torze, na którym wyprzedzenie jest bardzo trudne." Brzmi znajomo ,nie? Szczególnie ten fragment o balansie góra ,dół.
Przejdź do wpisu Verstappen w końcu sięgnął po swoje pierwsze pole position w F1
03.08.2019 16:55
0
na obrone Kubicy dodam że gdy jest cieplej to przewaga Russela jest wieksza czyli ogarnianie opon.Wiadomo że gdy jest chłodniej to łatwiej kontrolowac opony,gdy jest cieplej to okno pracy sie zawęża i łatwiej z niego wypaść. Poprawki działają ,balans był dobry co potwierdził Kubica,problemy ma z oponami,brakuje przyczepności z opon.Ale to juz jest ogródek kierowcy nie zespołu,Williams nie może zmusic Russella by wyjawił swoje(Merca) tricki Kubicy
Przejdź do wpisu Verstappen w końcu sięgnął po swoje pierwsze pole position w F1
03.08.2019 16:20
0
@3 KUB 1,3sec ,GAS 1sec,GIO 0,8 sec gorzej od kolegów z zespołów. Ale tylko GAS i GIO wyrzucamy bo Kubica ma inny bolid i jest lepszy nawet od Maxa czy Hamiltona
Przejdź do wpisu Verstappen w końcu sięgnął po swoje pierwsze pole position w F1
31.07.2019 10:51
0
@8 obejrzałem sobie ten wyścig na spokojnie jeszcze raz ,tym razem tez bardziej pod katem Kubicy.I było odwrotnie niz piszesz-na interach to RUS był szybszy ,choc niewiele a na slickach tez do momentu błędu potem jakby stracił pewnośc jazdy i nie był w stanie nawet zbliżyc sie do Kubicy na odległość ataku. Generalnie uważam że do Silverstone to Kubica sie kompromitował,po prostu nie był kompletnie przygotowany do obecnej F1. I tylko z tego powodu a nie że kaleka ,jednoręki ,stary , nie ma talentu itd. To że jest w stanie prowadzic bolid F1 było juz wiadome gdy Renault dało mu drugi test bolidem z 2012,bodaj chyba na Paul Ricard. Czepiam sie tylko tego że poprzedni sezon zmarnował ,siedząc na ławce rezerwowych zamiast gdzieś sie ścigać, nawet niekoniecznie w jednej serii ale łapać nawet po jednym wyścigu gdzie to tylko mozliwe F2,SuperFormula,E czy WEC.Miałby kontakt i z oponami Pirelli i z hybrydą ,i ze zmiennymi warunkami a przede wszystkim z rywalami ,toczyłby bezpośrednie pojedynki. A tu mineło pól sezonu a Kubica stoczył przez ten czas słownie jeden pojedynek z RUS. Teraz kolejne pytanie:gdyby trafił do zespołu ze środka stawki w przyszłym sezonie znowu straci pół sezonu na przyzwyczajanie sie do walki? Gdyby własciwie juz od połowy 2017 gdy Renault jednak nie zastapiło nim Palmera,ścigał sie w roznych seriach to uważam że w tym sezonie praktycznie od początku,góra po 3-4 wyścigach byłby gotowy do rywalizacji jak Russell.Dopiero od Silverstone nastąpił przełom jesli chodzi o zarzadzanie bolidem i oponami w wyscigu,zmiana sposobu jeżdżenia czyli to co kierowcy z jego pokolenia przerabiali w 2014.
Przejdź do wpisu Kubica: widoczność w Niemczech była gorsza niż na nocnym oesie we mgle
29.07.2019 11:34
0
na moje oko HUL wylatuje z Reni,ciekawe kogo wezma.Rosna szanse Ocona
Przejdź do wpisu Renault straciło pozycję w mistrzostwach na rzecz Toro Rosso
29.07.2019 11:30
0
ale ten punkt nic nie znaczy ,nie da mu kontraktu w lepszej stajni, nie odzyska przez to szybkości.Przypomne wam coś -Pietrow w Marussi zdobył punkt który uratował zespół. I co mu to dało?Wyleciał z F1 na stałe,bo cały sezon miał słabiutki i nikt go nie chciał,nawet ze wsparciem finansowym.VAN w zeszłym sezonie tez uciułał pare punkcików ,Sirotkin przy zielonym stoliku tez - i co, do widzenia ,jesteście ciency,pa pa. A Kubica niestety ale jest słabiutki,niema żadnego przebłysku,wygląda jak GAS przy VER czy VAN przy ALO. Inny bolid ,nr 2-no sorry WEB kilka razy w sezonie pokonywał w czystej walce VET czy to w Q czy wyścigu,MAS z ALO także,RAI z VET także, RIC z VER także.A tu jest miazga w Q a w wyscigu finiszuje przed RUS tylko wtedy gdy ten popełni debiutancki błąd,bez tego nie ma w ogóle podejścia.Zobaczcie innych debiutantów w tym sezonie-w Q walczą po równo z doswiadczonymi zawodnikami ale w wyścigach SAI,RAI oraz KVI rządzą. A KUB niestety jest najgorszym kierowcą w stawce,nie ma tempa ani w Q ani wyścigu.Czas zaczyna mu sie kończyć ,zostało jeszcze kilka wyścigów w których musi sie zdecydowanie poprawić,zacząc walczyc a nie utrzymywać bolid na torze ,bo przychodzi czas rozmów nad kontraktami na kolejny sezon, ztaka forma nikt go nie zechce.Taki HAAS ma wielu zawodników do wyboru poczynając od WEH a na HUL czy PER kończąc
Przejdź do wpisu Kubica pobił 51-letni rekord Formuły 1, zdobywając punkt w Niemczech
29.07.2019 11:08
0
@19 A w którym momencie tego wyścigu poświęcili go dla Vettela? Kiedy mu w nieskończonośc przedłużali stint jak Kimiemu?Kiedy zawalili mu strategię? Dzieki pitstopom wyszedł na 2 miejsce. W Baku i Monaco też był szybszy od Vettela i d....a
Przejdź do wpisu Vettel: to był długi wyścig i nie potrafię go spamiętać