jan_ka
Ostatnia aktywność
avatar
jan_ka

05.07.2024 22:59

0

Nie obchodzi go też zdanie sędziów. To się źle skończy.

avatar
jan_ka

23.03.2024 07:56

0

Tajemnica osiągów RB odkryta ?

avatar
jan_ka

28.02.2024 19:15

0

I co teraz z dobrze poinformowanymi źródłami w Holandii?

avatar
jan_ka

23.10.2023 22:11

0

Przy sprintach ewidentnie brak danych z treningu. Powinni coś z tym zrobić. Choćby dopuścić zmiany ustawień po sprincie. Mogło by to dać ciekawe efekty.

avatar
jan_ka

27.08.2023 22:27

0

Ciekawie wygladało jak po restarcie Max odchodził od Checo. Nie mieli dużej predkości, więc to ne aero. Wygladało jakby jednen nie miał mocy. RB stawia na Maxa a Checo ma zabezpieczać wygraną MŚ konstruktorów. Z punktu widzenia zespołu ma to sens.

avatar
jan_ka

02.08.2023 21:41

0

1,5 sekundy na okrążeniu, tego nie da się wytłumaczyć stylem jazdy. Na początku sezonu Perez nie odstawał zbytnio od Maxa. Czy nagle zapomniał, jak jeździć? A może jego bolid nie jest rozwijany? Z punktu widzenia RB potrzebny jest zadowolony Max - lider i Checo, który utrzymuje pewną drugą pozycję.

avatar
jan_ka

21.03.2023 15:17

0

Dobrze ze mieli odwagę zaproponowac coś zupełnie nowego i jeszcze lepiej, że się z tego wycofują gdy widzą błąd. Oby wróciła walka na torze!

avatar
jan_ka

21.03.2023 13:41

0

Ciekawe było zachowanie Maxa po wyscigu. Jego "ego" chyba niedługo eksploduje.

avatar
jan_ka

06.03.2023 22:26

0

Plus dla Mercedesa, że próbowali czegos nowego. Minus za to, że nie wycofali sie z projektu po roku doświadczeń.

avatar
jan_ka

03.03.2023 07:04

0

W F1 jest około 5 kierowców którzy mogą zostać mistrzami jeśli dostaną najlepszy bolid. Oczywiście wszystko może zepsuć brak wsparcia zespołu i "grande strategia". Co do zasady, wygrywa najlepszy samochód z wystarczajaco dobrym kierowcą. Taki jest ten sport.

avatar
jan_ka

17.01.2023 23:13

0

100% racja. Motosport to przede wszystkim wyscigi konstrukcji. Potem kierowców i zespołów na torze. I to jest właśnie świetne w tym sporcie !

avatar
jan_ka

12.01.2023 21:26

0

Marzy mi się sezon z trzema wyrównanymi bolidami, dobrymi strategiami i więcej niz trzema kierowcami z szansą na tytuł jeszcze w połowie sezonu.

avatar
jan_ka

20.11.2022 21:32

0

Dla RBR Max jest przyszłóścią. Nawet poprawki Checo dostawał później i nie były to zmiany pojego styl jazdy. Ale z drugiej strony, gdyby nie RBR już by go nie było w stawce.

avatar
jan_ka

09.11.2022 21:37

0

Chciałbym widzieć Andrettiego w F1. Może razem z Porsche?

avatar
jan_ka

21.10.2022 13:52

0

Wszyscy mają te same reguły, a problem z ich dotrzymaniem ma tylko RB. Tyle w temacie.

avatar
jan_ka

18.10.2022 20:33

0

F1 to nie wyscigi uliczne. To poważny bussines i nikt nie może sobie pozwolić na przegraną w wyniku drobnego oszustwa. Koncerny Mercedes, Stellantis, Renault inwestują za duzo żeby teraz udawać że nic się nie stało. F1 to dla nich inwestycja która przekłada się na sprzedaż samochodów. Nie odpuszczą i słusznie!

avatar
jan_ka

14.10.2022 18:53

0

To samo zrobi Ferrari, Alpine ... Może brak limitów będzie dobre dla F1?

avatar
jan_ka

11.10.2022 15:32

0

Red Bull oszukuje. Kolejny tytuł w atmosferze skandalu. Ani to dobre dla Maxa, ani dla RB.

avatar
jan_ka

10.10.2022 18:47

0

To teraz wszystkie duże zespoły zaczna przekraczać limity. Może należy znieść ograniczenia, skoro i tak nie obowiazują?

avatar
jan_ka

09.10.2022 21:32

0

2022 - zasłużył na tytuł! Oby brudne zagrywki zespołu nie pozbawiły go tytułu. Im mniej Josa w Maxie, tym bardziej widać kunszt kierowcy. Nareszcie przestali blokować Checo.

avatar
jan_ka

06.10.2022 20:54

0

Albo dotkliwe kary, albo rezygnacja z limitów. Limity które można bezkarnie przekraczać, lub których przekraczanie zwyczajnie się opłaca, stają sie fikcją dla wszystkich których na to stać. Jesli tak się stanie za dwa lata zostaną ekipy z własnymi silnikami plus po jednym klienckim. Pytanie dodatkowe: czy warto stosować się do innych ograniczeń, skoro FIA nie karze?

avatar
jan_ka

11.08.2022 21:39

0

RB nie chce by wygrywał. Wolą postawić na młodszego Maxa. Checo jak dostaje zestrojony pod siebie bolid, moze wygrac z kazdym, ale Jos Helmut na to nie pozwolą.

avatar
jan_ka

11.08.2022 21:34

0

Alpine dryfuje. Potencjał ogromny, ale nie potrafią go wykorzystać. Najlepszy okres ko te kilka miesiecy z Budkowskim. Szafnauer gwiazdorzy, a praca nad bolidem leży. Jak by dawali nadzieję na postęp, nikt by od nich nie odchodził !

avatar
jan_ka

03.08.2022 09:10

0

Alpine to jeden z czterech zespołów z własnym silnikiem. Do tego, stoi za nimi koncern motoryzacyjny. Powinni być w czołówce. Muszą mieć totalny rozkład jeśli ucieka od nich Alonso, a Piastri nie chce dla nich jeździć ! W drugiej połowie sezonu 2021 wydawało się że wychodzą na prostą ale kolejny raz zmienili kierownictwo i lecą w dół. Jak tak dalej pójdzie to kupi ich "Andretti" ;-)

avatar
jan_ka

07.06.2022 15:42

0

W motosporcie decydują maszyny. Bardzo rzadko wygrywa lepszy kierowca w gorszym pojeździe. Na zwyciestwo składa sie : konstrukcja, rozwój, obsługa, strategia i kierowca.

avatar
jan_ka

16.04.2022 20:15

0

Pomierzyli kiedy "zrywa się" efekt przyziemienia i dadzą radę opanować to szybko. Gorzej jeśli są inne problemy. Kształt nadwozia to jeden wielki eksperyment. Fajnie, że nie wszyscy poszli w tym samym kierunku !

avatar
jan_ka

02.03.2022 22:13

0

Jak ten facet lubi mieszać !

avatar
jan_ka

18.02.2022 22:07

0

Ciekawie to wyglada. Bardzo wąski, czyli nały opór bedzie. Do tego przednie skrzydło ciekwie wyprofilowane. Także tylne inne niż u wszystkich. Wyglada na to że dobrze to przemysleli. Tylko czy przy takim upakowaniu, jednostka napędowa wytrzyma termicznie?

avatar
jan_ka

17.02.2022 16:19

0

Za błędy się odpowioda. Jego bład wpłynął na przebieg nie jednego wyscigu, a całej walki o mistrzostwo. Nie ma co gdybać, ale brak konsekwencji byłby skandalem.

avatar
jan_ka

17.02.2022 16:12

0

Zaskoczyli. Nie widzę jak rozprowadzili powietrze pod wlotami do chłodnic. Jesli na boki to z tyłu powstanie duże podciśnienie. Chyba coś ukrywają z tyłu. Ciekawe jakto wszystko zadziała?

avatar
jan_ka

16.02.2022 08:16

0

Poszaleli! Albo będzie bardzo dobry albo będzie nieporozumieniem. Pierwszy z zaokrąglonym nosem i przedziwnie rozwiązane boki zwłaszcza tylna sekcja.

avatar
jan_ka

14.02.2022 19:01

0

Ciekawy tył i te owiewji na doie przy przeednich kołach.

avatar
jan_ka

08.02.2022 21:48

0

W motosporcie wygrywa lepszy kierowca, w najlepszym pojeździe. Ciekawe czy Mercedes utrzyma najwyższy poziom konstrukcji ? Może ktoś ze środka stawki znajdzie jakiś nowy "patent" ? To będzie szalony sezon !

avatar
jan_ka

20.01.2022 00:21

0

Ok, ale umożliwienie takiej komunikacji obciąża organizatorów, a nie szefów zespołów.

avatar
jan_ka

18.01.2022 14:18

0

Jakoś nie wierzę w sukces tych zmian.

avatar
jan_ka

13.01.2022 18:28

0

@20 @21 100% racja. Tak jest w regulaminie. Chcę wierzyć że to tylko błąd Massiego. Zaprakło słówa przepraszamy.

avatar
jan_ka

13.01.2022 18:13

0

Bez gwarancji uczciwiści sędziów, wyscigi nie mają sensu. Strasznie długo to trwa, jak na analizę regulaminu.

avatar
jan_ka

12.01.2022 21:06

0

Może dla równowagi postanowią w 2022r. sędziować przeciw Maxowi i RBR ?

avatar
jan_ka

12.01.2022 20:59

0

@Angry Tiger. I to wasnie jest wbraew DNA F1 ! Wygrywć powinna najlepsza konstrukcja. To jest automobilizm. To jest technika ! Jak chcesz poznac najszybszego kierowcę, to niech biegną na 100 :-)

avatar
jan_ka

04.01.2022 13:20

0

Z zinteresowaniem obserwuję jak Marko manipuluje Verstapenem. Tu go nakręci tam pochwali za opanowanie. Max ma naprawdę dobrą technikę, jeśli cos go ogranicza to panowanie nad emocjami. Lepszy od Vettela będzie gdy zdobędzie wiecej tytułów mistrza. W sporcie to proste wyliczenie !

avatar
jan_ka

02.01.2022 23:10

0

Mam nadzieję, że inżynierowie RBR mają równie ciekawe pomysły jak prawnicy i Marko.

avatar
jan_ka

02.01.2022 09:58

0

Chcą zablokować postep techniczny w F1 ? Przecież właśnie "wyscig inżynierów", a nie tylko kierówców nadaje sens temu sportowi !

avatar
jan_ka

29.12.2021 19:54

0

Liderem będzie lepszy. Tak powinno być !

avatar
jan_ka

27.12.2021 18:54

0

@6 Z tym oddublowywaniem to nie tak. Normalnie jadą za SC aż do momentu gdy zostanie uprzątniety tor. Wtedy zaczyna się oddublowywanie. Gdy ostatni dojedzie na koniec stawki, wtedy pada sygnał o zjechaniu SC. Tak jest w tym nieszczesnym regulaminie.

avatar
jan_ka

24.12.2021 09:51

0

W F1 jest zawsze 3-4 kierowców którzy, mając najlepszy bolid, mogą zostaną mistrzami. Nie wiadomo czy Mercedesowi uda się zbudować najlepsze nadwozie. Za największego geniusza od aerodynamiki uchodzi Adrian Newey z RBR. Na miejscu Lewisa wziął bym na rok "urlop" i zobaczył czy w nowej konstrukcji Mercedesa da sie pobić rekord Schumachera. Bo nie z Verstapenem sie ściga, a z legendą. Na pewno Toto pozwoli mu wrócić na sezon 2023.

avatar
jan_ka

23.12.2021 13:32

0

Rewolucja w aero. To będzie ultra ciekawy sezon. Nawet małe zespoły moga wpaść na jakiś genialny pomysł i zdominować wyscigi. Niby Adrian Newey jest najlepszy. Jeśli RBR nie zrobi teraz najlepszego bolidu to juz chyba nigdy. Ferrari nie boi sie eksperymentów. To może być wielka klapa lub wielki sukces. Nie mogę się doczekać !

avatar
jan_ka

18.12.2021 09:08

0

F1 to poważny biznes. Firmy wydają setki milionów na utrzymanie zespołów. Jeśli potem przez błąd kierownictwa wyścigu tracą mistrzostwo i nawet nie słysza "przepraszam" to raczej nie jest to dla nich dobry sposób promocji. Myśle ze tak należy rozumieć gest Mercedesa. Regulaminy musza obowiazywać wszystkich. Zarządy koncernów, i to nie tylko mercedes, wycofaja sie z tego sportu. Po co się scigać za setki milionów, jak mozna po prostu losować ? ;-) Ben Sulayem musi o tym wiedzieć. Mercedes, Renault i Ferrari to na dziś jedyni producenci kompletnych bolidów. Czy dołączy do nich RBR ? Zobaczymy. Mercedes prawdopodobnie za dużo zainwestował w konstrukcję nadwozia na 2022 by się wycofać, ale zdziwie się, jeśli bedą prcować nad jednostką napedową. Już w tym roku zastanawiali sie nad wycofaniem. Jesli FIA nie uzdrowi kwestii sędziowania poważni "gracze" odejdą przed wprowadzeniem nowych jednostek napedowych. W końcu jest wiele sportów motorowych po obu stronach atlantyku i wcale nie trzeba trzymać sie FIA. "Paryż- Dakar", NASCAR itd. są poza federacją i nieźle sobie radzą. Jeśli wycofa się Mercedes i Ferrari, to F1 skończy jak DTM.

avatar
jan_ka

17.12.2021 20:18

0

Nie można zmienić wyników, ale Mercedesowi należą się przeprosiny za błąd, a nie groźby. Jeśli FIA się nie zreflektuje, Mercedes jak Honda, pożegna F1.

avatar
jan_ka

17.12.2021 10:14

0

Mercedes dominuje od tylu lat, że władze F1 w tym sezonie zrobiły co mogły by to przerwać. Zmany dotyczace podłogi, przesunięcie o 10 miejsc z powodu obluzowania lotki skrzydła. Na koniec decyzje z AbuZabi. Pewnie Massi realizował zalecenia władz F1 by uatrakcyjnić przekaz TV. Czy Hamilton i Mercedes mają szansę gdy walczą nie tylko z innymi zespołami, ale i z dyrekcją wyścigu i sędziami? Jest dobra zasada: nie siadaj do kart z szulerem. Mercedes za dużo zainwestował by teraz sie wycofać, ale Hamilton, jesli nie dostanie gwarancji równego traktowania, może odejść albo zrobić sobie roczną przerwę i popatrzeć w którą stronę ida zmiany w F1.

avatar
jan_ka

16.12.2021 14:48

0

Decyzja Mercedesa słuszna. Mercedes w procesie mógłby uzyskać odszkodowanie, jednak trudno wyobrazić sobie zmianę klasyfikacji. Max nie złamał żadnych przepisów. Nie ma podstaw by zabrac mu tytuł. Wszystko wynikło z błędu dyrektora wyscigu. Jak Toto przyciśnie trochę FIA by jasno doprecyzowali przepisy, to całej F1 wyjdzie na dobre. Z Abu Zabi do historii powinna przejśc fenomenalna obrona Pereza przed Hamiltonem, a nie niefortunna decyzja dyrekcji.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu