bjbax
Ostatnia aktywność
avatar
bjbax

11.07.2022 11:43

0

Obecnie kara za spowodowanie kolizji to 5 sekund (nawet gdy dla trafionego to koniec wyścigu) i za przekroczenie limitów toru też jest 5 sekund. Za co można dostać drivethru ?? Za wywalenie kogoś w kosmos :)

avatar
bjbax

10.06.2022 07:31

0

Bahrajnie ??

avatar
bjbax

18.03.2022 14:42

0

McLaren słabiutko i to na miękkich !! Oby było lepiej.

avatar
bjbax

22.02.2022 19:14

0

@16 w jaki sposób nieregulaminowy ?? Jeżeli HAM miał uszkodzony spoiler to gdyby wykrył to zespół i wystąpił o zgodę na zmianę to by ją dostał i nie byłoby DSQ a wykryli to sędziowie i tu był problem (zresztą ciekawe dlaczego potem ten typ spoilera nie był już wykorzystywany ??)

avatar
bjbax

15.01.2022 13:55

0

@12 Bo drukować można tylko dla Merca :) Jeżeli Wolff nie wie to powinien mieć plan B - kto za HAM !! Skoro planu B nie ma to znaczy HAM pojedzie.

avatar
bjbax

10.01.2022 12:12

0

Tak, popełnił kilka błędów ale trzeba pamiętać, że przesiadł się z bolidu typu low-rack na high-rack a i tak pojechał lepiej niż Gasly i Albon w RB. Uważam również, że Checo bardziej pomógł Maxowi niż Bottas Hamiltonowi a gdyby nie błędy z początku sezony to może miałby trzecie miejsce w generalce.

avatar
bjbax

31.12.2021 17:16

0

Trzeba tylko pozwolić kierowcom z talentem ścigać się w F1 a nie patrzeć kto ma zasobniejszego sponsora.

avatar
bjbax

31.12.2021 12:37

0

@7 RB miał samochód szybszy w kwalifikacjach a w tempie wyścigowym to było różnie (gorzej pod koniec sezonu) i często nadrabiali strategią. Należy też wziąć pod uwagę, że HAM zużył 5 silników a nie zniszczył żadnego więc trwałość silników Merca nie powalała (ale pozwalała wyciskać na 1/2 wyścigi sporo mocy).

avatar
bjbax

27.12.2021 17:15

0

Bardzo dobre podsumowanie !! Wyróżnienie dla Checo jako rozczarowania jest trochę niesprawiedliwe. Należy pamiętać, że to był jego pierwszy sezon w RB a i tak: wygrał wyścig, utrzymał za plecami HAM w Turcji, kilka cennych trzecich miejsc (MEX, USA), obrona w AbhDhabi. Zajął 4 miejsce w generalce z niewielką stratą do Bottasa (a ten jechał 5 sezon w najlepszym aucie w stawce). Dużym minusem Pereza było tempo kwalifikacyjne.

avatar
bjbax

20.12.2021 10:49

0

A ja będę bronił Bottasa bo wiele słabych wyników to zasługa traktowania go jako "królika doświadczalnego" przez Merca. VB zużył aż 6 silników a osiągami i tak odstawał od HAM. Trochę pecha miał (Monaco) a trochę przesadzał (Węgry - zepsuł start a potem zrobił kręgle). Końcówka była słaba i to chyba zaważyło na takiej ocenie bo GIO starał się pokazać na koniec, że zwolnienie go było błędem a BOT jechał trochę jak RAI, aby sezon zakończyć.

avatar
bjbax

19.12.2021 13:15

0

Pamiętajcie, że po Baku była zmiana tylnych opon co jeszcze bardziej pomogło Mercowi (tam gdzie inni potrzebowali 2 pitstopów to Merc jechał na 1 i RB nie miał podejścia).

avatar
bjbax

17.12.2021 13:41

0

No i jaki byłby ten wygrany wyrok ?? Chyba rok więzienia dla Masiego bo na mistrzostwo dla Lewisa bym nie liczył :) Ogólnie to pierdolety.

avatar
bjbax

16.12.2021 16:51

0

"ze względu na własne wartości" - a to dobre :))))) Jak na Węgrzech Vettel dostał DSQ za ilość paliwa w zbiorniku i HAM przygarnął 3 pkt. extra to niesłyszałem aby Toto coś mówił, że przecież Aston miał awarię pompy i tak nie powinno się odbierać podium. Ale w Brazylii jak Merc miał awarię skrzydła to winni wszyscy inni: FIA, RB i nawet Max !! A powinien się cieszyć, że to były kwalifikacje do sprintu a nie wyścig !!!

avatar
bjbax

15.12.2021 12:45

0

@28 Można kogoś cenić ale nie być jego kibicem. Ewolucja nie zawsze idzie we właściwym kierunku (to jest b.subiektywne) !! Dwa przykłady: - Max sklął Lewisa w Turcji i HAM zaczął mówić o szacunku do innych po czym w Brazylii Toto rzucił "F**k them all" a HAM rzucił f**kiem o Maxie w Arabii. Czy coś napomniał, że nie dochował swoich standardów ?!? - Lewis w Abu Dhabi normalnie świętował na podium choć nie było mu łatwo. Max tego samego nie potrafił w Arabii !! I tu duże uznanie dla Hamiltona (ale fanem ciągle nie jestem).

avatar
bjbax

12.12.2021 19:37

0

@3 Dokładnie !! I to od pierwszego wyścigu więc nic nie zmienią.

avatar
bjbax

11.12.2021 13:57

0

tylko dlaczego dlaczego szpitale potrzebne osobom zaszczepionym zmienia się w szpitale covidowe i osoby zaszczepione nie mogą otrzymać swoich świadczeń ?!?!

avatar
bjbax

11.12.2021 13:26

0

@22 Gdyby nie wałek w Bahrainie, Silverstone, Budapeszcie, Brazylia, Arabii i teraz to MAX byłby już dawno mistrzem !!

avatar
bjbax

10.12.2021 10:09

0

Max to powiedział celowo !! Pokazuje jak sędziowanie jest niekonsekwentne, nawet w jednakowych sytuacjach. Mieliśmy wyścig gdzie zespół sędziowski był albo "zauroczony" Hamiltonem albo bał się wpłynąć na losy mistrzostw (widać, że idea zrównania VER i HAM przed ostatnią rundą była atrakcyjna). HAM narozrabiał w Arabii całkiem sporo. W treningach blokowanie Mazepina i Gasly`ego - tylko jedna reprymenda, wjechanie w tyłek MAX`a (taki doświadczony, taki inteligentny a nie wiedział co się dzieje), wywiezienie MAX`a przy drugim/trzecim oddaniu pozycji. Kary dla MAX`a - oddanie pozycji i kara 5 sekund (dwa razy za to samo), 10 sekund za kolizję (dokładnie tyle aby nic nie zmienić).

avatar
bjbax

10.12.2021 09:48

0

@23 A dlaczego to Max miał unikać zderzenia skoro to Lewis popełnił błąd ?? W Arabii Max pojechał za szybko Lewis odpuścił, zderzenia nie było i to Max dostał karę - tylko tu było gdzie uciekać w wolnym zakręcie !! Jak się dobrze przyjrzeć to fakt atakowania przez Maxa w zakrętach nie dziwi, taka jest charakterystyka RB, że jest lepszy w zakrętach a Merc na prostych. I Max z tego korzysta, vide pierwszy zakręt w Meksyku (po zewnętrznej) i po wewnętrznej (drugi restart w Arabii). Co do unikania zderzeń, często te pojedynki miały miejsce w szykanach gdzie Max i Lewis jadą podobnie. Jak w pierwszym zakręcie jest ktoś po wewnętrznej to w drugim też tak chce być no i jak ktoś w pierwszym zakręcie próbuje wyprzedzać po zewnętrznej to przepis na sytuację stykową gotowy (Imola, Barcelona, Monza, Arabia). Na Monzy nie byłoby kolizji gdyby nie te wysokie tarki, a Max prawdopodobnie skończyłby w żwirze gdyby Lewis go nie docisnął (też miał możliwość uniknięcia :) )

avatar
bjbax

10.12.2021 09:10

0

Tylko trzykrotnie a nie przez pół wyścigu ??

avatar
bjbax

05.12.2021 18:06

0

@92 "A FIA nie wspiera też Red Bulla ? Pozwalanie na naprawy podczas parku zamkniętego podczas gdy Mercedesowi na to nie pozwolono ? Wydrukowanie wyników w Belgii ? Brak kary dla Verstappena w Brazylii za to samo za co Hamilton dostał karę na Silverstone ? Pozwolenie Red Bullowi ścigać się jeszcze 2 weekendy z niedozwolonym skrzydłem i danie im czasu na dokonanie poprawek i zmian ?" Ty ciągle piszesz te swoje brednie ?? Może czas przestać słuchać Toto i przeanalizować coś zgodnie z przepisami. Tylne skrzydła musiały zmienić RB, Alfa, Ferrari i Alpine !!

avatar
bjbax

25.11.2021 19:01

0

@12 Dr.Watsonie a dlaczego zdyskwalifikowali Vettel`a na Węgrzech ?? Przecież mogli dolać i samochód byłby zgodny z przepisami !!

avatar
bjbax

25.11.2021 13:35

0

Można powiedzieć, że Masi słabo zaczął w Bahrajnie a potem było tylko gorzej. Ciągłe zmiany w limitach toru (nawet w trakcie wyścigu), czerwone flagi, safety car i przede wszystkim bronienie tych "kiełbasianych" krawężników (w niższych seriach spowodowały kilka kontuzji) to wszystko dopełnia obraz tegorocznego dramatu na tym trudnym stanowisku.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu