2016-03-19 GP Australii - Kwalifikacje 07:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:23.837 | |
2 | N.Rosberg | Mercedes | 1:24.197 | |
3 | S.Vettel | Ferrari | 1:24.675 | |
4 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:25.033 | |
5 | M.Verstappen | Toro Rosso | 1:25.434 | |
6 | F.Massa | Williams | 1:25.458 | |
7 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:25.582 | |
8 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:25.589 | |
9 | S.Perez | Force India | 1:25.753 | |
10 | N.Hulkenberg | Force India | 1:25.865 | |
11 | V.Bottas | Williams | 1:25.961 | |
12 | F.Alonso | McLaren | 1:26.125 | |
13 | J.Button | McLaren | 1:26.304 | |
14 | J.Palmer | Renault | 1:27.601 | |
15 | K.Magnussen | Renault | 1:27.742 | |
16 | M.Ericsson | Sauber | 1:27.435 | |
17 | F.Nasr | Sauber | 1:27.958 | |
18 | D.Kwiat | Red Bull | 1:28.006 | |
19 | R.Grosjean | Haas | 1:28.322 | |
20 | E.Gutierrez | Haas | 1:29.606 | |
21 | R.Haryanto | Manor | 1:29.627 | |
22 | P.Wehrlein | Manor | 1:29.642 |
Hamilton sięgnął po 50. pole position w karierze
Pole position przed pierwszym wyścigiem nowego sezonu F1 zgarnął nie kto inny jak Lewis Hamilton, który póki co zachowuje w Melbourne czyste konto. Dla Brytyjczyka jest to już 50. pierwsze pole startowe w F1. W Q3 wyprzedził on Nico Rosberga i Sebastiana Vettela.System obsługujący wprowadzony na ostatnią chwilę nowy format czasówki również nie zawiódł jednak zespoły wyraźnie muszą nabrać doświadczenia w swoim zachowaniu, odpowiednim wypuszczaniu kierowców na tor i doborze ogumienia.
W decydującej próbie jako pierwszy z rywalizacji o pole position odpadł Daniel Ricciardo, następnie Carlos Sainz i Felipe Massa. Miano Best of the Rest przypadło tym razem Maxowi Verstappenowi, który walkę o pole position przegrał jedynie z kierowcami Mercedesa i Ferrari.
Kierowcy Ferrari nie podjęli jednak w Melbourne walki do samego końca i w zasadzie bez walki oddali pierwszy rząd Mercedesowi, którego zawodnicy również nie zdecydowali się do samego końca walczyć o pole position tym samym wykazując już pierwsze poważne wady wprowadzanego naprędce systemu eliminacji.
Pierwszymi ofiarami nowego systemu eliminacji zawodników w Q1 padli jak można się było domyślać kierowcy Manora jednak nawet tutaj nastąpiła mała niespodzianka, gdyż typowany przez wielu do pierwszej porażki Rio Haryanto o włos wygrał walkę z Pascalem Wehrleinem. Indonezyjczyk przystąpi do wyścigu i tak z ostatniego pola startowego, gdyż sędziowie ukarali go przesunięciem o trzy pozycje za kolizję z Romainem Grosjeanem, do której doszło w porannym treningu.
Następnie odpadali kierowcy Haasa, Gutierrez przed Grosjeanem, Daniił Kwiat a pechową siódemkę uzupełnili zawodnicy Saubera- Nasr i Ericsson.
W drugiej części czasówki kierowcy również korzystali z tylko super-miękkiego ogumienia. Zespół Mercedesa przykręcił jednak śrubę i jako jedyny zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 25 sekund. Wśród pechowej, odpadającej siódemki znaleźli się obaj kierowcy Renault, McLarena, Force India oraz Valtteri Bottas z Williamsa.
Ocenę nowego formatu czasówki pozostawiamy kibicom, których zachęcamy do wpisywania swoich opinii w komentarzach.
Zdjęcia:
komentarze
1. stasek44
Do dziś nie wierzyłem, że STR będzie dojeżdżać szybciej od RBR :)
2. walerian
ehh... zniw mersedes, to bedzie kolejny nudny sezon...
pozdrawiam prawdziwych fanow f1, wytrwalosci zycze...
3. Mateo_R19
Beznadziejny ten nowy system. Wlasciwie jak nie wykreci sie przyzwoitego czasu na poczatku czasowki tak mozna zapomniec o awansie.
4. karolck93
Q3 mogliby zostawić tak, jak było w zeszłych latach, mam nadzieję, że zmieni się jeszcze forma kwalifikacji. Części 1-2 dobrze się oglądało i byłyby dalej na zasadzie eliminacji, a część 3 tak jak dawniej. Na pewno będzie ciekawiej.
Jeszcze pozostaje kwestia czasu, po którym eliminowany jest pierwszy kierowca, tutaj mogliby wydłużyć o 2-3 minuty w drugiej części kwalifikacji.
5. katari23
beznadziejna ta nowa forma czasówki
6. jackos
Najnudniejsze kwalifikacje F1 w moim zyciu :))) 3minuty przed koncem q3 nikogo na torze i wszyscy zadowoleni. Oprocz kibicow
7. berni
Niesamowite emocje w Q3 wg. tego nowego formatu kwalifikacji idiotów z FIA. Miala być walka do konca, a zakonczyla sie 5 minut przed koncem – kompletny brak ruchu na torze i transmisja z paddocu. Najdrozszy czas antenowy... – tylko ogladac.
8. amol
HAMILTON pokazał gdzie jest jego miejsce. Mega talent, miło ogląda się go znowu na torze. Niesamowite.
Trochę Q3 na koniec niezbyt ciekawe rozwiązanie.
9. SDRaid
To jest prawdziwy mistrz. Wygrał wszystkie treningi i wszystkie części kwalifikacji. Jeżeli ktoś nie widzi geniuszu tego zawodnika, który przez pół roku zajmuje się szeroko pojętą kulturą i korzysta z życia, po czym wraca i wygrywa z Rosbergiem, który katuje symulatory, to kategorycznie jest uprzedzony do Brytyjczyka. Wprawdzie źle się stało, że Ferrari jest niekonkurencyjne. Lubię Vettela i chciałbym zobaczyć jak się ściga z Hamiltonem, ale układ sił jak przez ostatnie dwa lata. Chociaż wchodzą z mniejszą stratą niż rok temu, więc w połowie sezonu mogą się zbliżyć.
10. MacGyver
jeżeli ktoś miał jeszcze nadzieję, że mityczny talent Vettela zdoła zminimalizować przewagę, to chyba tę nadzieję utracił, po fantastycznym wyniku Hamiltona. Przepaść...nic się nie zmieniło. Oby nie kolejny sezon nudy.
11. Yachu
Ale Q3 to porazka. 3 minuty do konca i ZERO walki na torze. Smiech na sali, mialo byc tak pieknie a wyszlo jak zwykle. VET zdazyl sie juz dawno nawet z kombinezonu rozebrac i popijajac energetyka popotalal szczesliwie po pit lane.... Y
12. zug
Nowy format czasówki to jedna wielka tragedia. Kwalifikacje były do tej pory najciekawszym momentem weekendu wyścigowego. Teraz nawet to zostało zepsute. Dodatkowo jeszcze ten komentarz.... zero radości, zero emocji, wszystko mówione tym samym tonem głosu. O ile Sokół jeszcze dają radę, o tyle ten drugi - DNO. Borowczyk i Jędrzejewski - wróćcie!
13. TheKuba
pokażcie mi sesję kwalifikacyjną w ostatnich latach, gdzie wszystko bylo jasne na 2 minuty przed koncem.
Fatalny ten nowy format czasówki, strasznie niesprawiedliwy w stosunku do kierowców (no wiadomo ma być show i zadowolony Kowaliski przed TV) ale spojrzcie na to z perspektywy kierowcy. Robisz super okrażenie, wiesz że to bedzie coś, a tu w polowie okrażenia dostajesz wiadomość "no stary sorry ale czas ci sie skonczyl, jestes 18 zjedź do boksu".
Kwalifikacje nie będą takie jak zakładano na papierze przez durne przepisy odnośnie opon i oszczędzania każdej części w bolidzie, więc po raz kolejny od chyba 4 lat moge zadać sobie to pytanie: quo vadis f1...
Najlepszym formatem byly by, przynajmniej wg mnie, 2 sesje kwalifikacyjne (kolejno zostaje 10 kierowców po q1 i 4 po q2) i tak wyloniona czołówka robi 1 okrążenie decydujące o starcie z czołowych pozycji do GP. Będą emocje i nie będzie tego zamieszania, gdzie zamiast ogląca bolidy i dobre okrążenia każdy gapi się na mały czerwony zegarek. Nie o taka F1 nic nie robiłem, znowu w tym roku zgarną baty od MotoGP i WEC, ale najwyrażniej hajs sie zgadza więc mogą dalej pogrążać ten sport.
Niemniej jednak dobrze było zacząć dzień z F! :D
Z powodu czasu Hamiltona i straty Vettela 0,5s gównoburzę 2016 uważam za otwartą :D
14. stasek44
Dodam jeszcze, że BYŁEM zwolennikiem zmian w kwalifikacjach jak o nich usłyszałem, natomiast po dzisiejszym "show" chciałbym powrotu starego formatu.
15. Blazefuryx
9. Jesteś takim słabym trollem, że to jest wręcz przykre. Musisz mieć bardzo nieudane życie.
16. SHEARER
Ale słabe widowisko! Takie zmiany jak te z kwalifikacjami cofają ten sport.Traci on na atrakcyjności.Ostatnie dwie minuty w każdym segmencie czasówki..to kierowca wysiadający z bolidu:( Zamiast walczyć do ostatnich sekund na torze to już na dwie minuty przed końcem wszystko jasne.Żenada!!! Najciekawsze rzeczy działy się zawsze w końcówkach,walka na całego do końca a teraz?
17. dioralop
Do zmiany tylko Q3, lepiej aby ostatnia cześć kwalifikacji była wg zasad z poprzedniego sezonu. Merc ponownie przepaść nad pozostałymi zespołami. HAM w wysokiej formie.
18. KowalAMG
Znakomity Lewis bardzo dobrze Nico i Genialnie caly zespol , ale ten eleven sport i quele bez emocji totalne dno brak slow , zeby to opisac niech chociaż Borowczyka zatrudnia ..
19. R8m@in
Kabaret, a nie sport. Kpina, żenada, strzał w stopę. Od czasu gdy zostało 12 zawidników nic się nie działo. Te emocje te wybuchy gdy zostało 8 zawodników pjenkne....
Haas totalnie nie ogarnął, a czas gutiereza był lepszy niż potem renówki. Szkoda, bo mógłbyć dobry wynik
20. MacGyver
Wylali dziecko z kąpielą wprowadzając te zmiany w qualach...
21. fanFelipeMassa3
Niech Nico Rosberg się bardzo wkurzy, niech klnie, nich zacznie jeździć agresywnie a pokona Lewisa Hamiltona. Ale fajne są bolidy. Nieźle Toro Rosso. Widać że stać ich na piąte miejsce jak mówili rok temu. Mclaren duże postępy. Mają szansę na 1 czy 2 pkt a może ewentualnie 4 pkt. Ferrari też świetnie. Ciekawe czy wyprzedzą na starcie. Haas nie jest źle ale może być lepiej.
22. DrashPL
Wszyscy piszą, że tragedia, niewypał i beznadzieja a i tak każdy kto pisze nie przestanie pewnie oglądać ;) Wracając do kwalifikacji wszystko raczej zgodnie z przewidywaniami, można było się łudzić po testach, że Ferrari będzie bliżej. Osobiście jest pod wrażeniem STR, zobaczymy jak pojadą w wyścigu
23. Jahar
To co FIA robi z F1 to nie jest normalne. Każdy rozgarnięty człowiek mógł przewidzieć, że wraz z nowym formatem kwalifikacji liczba aut na torze spadnie ale nie główni decydenci. Jak już się bawią w eliminacje to trzeba było ustawić jedną sesję na góra 30minut i jazda co i tak szybko by się skończyło bo nikt by opon nie miał. Hamilton w wybornej formie a Raikkonen w swojej zwykłej czyli słabej. Nie rozumiem co ten człowiek ze swoją szybkością robi jeszcze w Ferrari.
24. Jero
Tak jak pisałem już pod artykułem z Q2. Kiedyś mogłeś być trzeci całe Q3 i w ostatniej minucie spaść na 10 miejsce więc walczyłeś do końca. Dziś inni odpuszczają, oszczędzają opony, Ty też odpuszczasz bo masz gwarantowane miejsce gdy inni odpadli. Przykro się robi na to patrząc :/
25. EryQ
Beznadzieja a nawet kpina. Niesprawiedliwość i najnudniejsza sesja od lat. Brawa dla STR.
26. dexter
Ale skad nagle takie oburzenie. Zmiany w F1 dyktowane sa dzis przeciez glosem kibica. Ja tutaj od lat czytam na poralu glos uzytkownikow korzy domagaja sie zmian. Kwalifikacje zostana zmienione. Nie wierze, aby zespoly z takim formatem kwalifikacji dalej pracowaly .
Apropos: Dzisiejsze zmiany reguly komunikacji radiowej jest przeciez tez tylko glosem kibica.
27. Skoczek130
Patrząc na Q3, faktycznie można dojść do wniosku, że mogłyby być, tak jak poprzednio. Q1 i Q2 spoko - było całkiem ciekawie. Choć szkoda robiło się kierowców, którzy byli w stanie wykręcić lepszy czas, a mimo wszystko odpadali. Ale taki jest sport.
Niestety Merc dalej jest wyraźnie z przodu. Ferrari odrobiło część strat - wierzę w to - ale ciężko będzie im zagrozić w kontekście całego sezonu. Szykuje się kolejny sezon do jednej bramki, z epizodycznymi roszadami. ;/
28. SDRaid
Blazefuryx --> Smutne życie? Bardzo szczęśliwe. Mam piękną dziewczynę, piękny samochód, piękny dom na wykończeniu i wygrywających sportowców, którym kibicuję. W przeciwiństwie do Ciebie hahaha!
29. MacGyver
26. dexter, pytasz skąd oburzenie, ale w tym momencie to nie jest pierwszorzędna kwestia. Nie ma znaczenia. Quale są gorsze, bez względu na to co jest tego przyczyną. Kibice chcieli lepszego widowiska, a nie gorszego.
30. Boombastic
Zastanawiam sie co jeszcze można zrobić żeby zepsuć F1.
Takich nudnych kwalifikacji jeszcze nie widziałem. Ani jedna sesja kwalifikacyjna mi sie nie podobała, walki nie było. Jeden przejazd i juz znamy wynik kwalifikacji. Nawet jezeli zespoly nie będą popełniać błędów to i tak ten wymysł bedzie usypial widzów. Q3 bez komentarza, może dobrze że sie tak skończyła niech spece nabiorą rozumu. Wynik Rosberga to przepaść, liczę że jutro podejmie rękawice.
Ferrari dość blisko Merca, chociaż to jeszcze nie pozwoli im na walkę o mistrzostwo.
31. chelsea 8
Wytłumaczy mi ktos dzis o co chodzi z tą nową formą czasówki? przespałem ostatnie kilka mies. jesli chodzi o f1 i dzis też nie oglądałem transmisji
32. neon
Kwalifikacje żenada.
Myślę że w następnych wyścigach będzie jeszcze gorzej ponieważ team-y będą znały możliwości rywali i oczywiście swoje. Jedno kółko na każdą sesję wystarczy + 1 dodatkowe na ewentualny błąd.
33. rydz14_09
Q1 oraz Q2 nawet fajne, ale z Q3 trzeba coś zrobić bo to żenada ze w połowie sesji już wiadomo kto wygrał. Hamilton pozamiatał, niewiarygodne okrążenie, Ferrari dużo w tyle, mimo również super okrążenia Vettela nie dało się ugryźć Rosberga. Kimas 0.4 s za Vettelem, więc zmiany w zawieszeniu nie pomogły. Cieszy postęp McLarena, mam nadzieję na punkty jutro. No i na koniec niesamowity Verstappen, co ten chłopak robi to ja nie mam słów. Oby wyścig był jutro ciekawy. Pozdrawiam
34. marek007
Hahaha Lewis jest najlepszy!!!
I o to chodzi...gdzie jest ten który podniecał się Ferrari i Vettelem...prawdziwy fan F1 czy jakoś tak...mina szefa Ferrari mówi wszystko.
35. MacGyver
SDRaid, zostaw go. Zobacz, że pierwszym jego komentem pod qualami było zaczepianie kogoś...nie ma sensu pyskówka, przekonasz się.
36. jogi2
...i gdzie to Ferrari z tym Niemcem na czele ? ....gdzie te(przez niektórych tu )szumne zapowiedzi .Wiadomo ...dopiero początek ale raczej już wszystko wiadomo
37. KowalAMG
Kazde Quele będą wygladac tak , ze kierowca pyknie najlepszy czas i do garazu , zeby oszczedzac opony . W dodatku jezeli bedzie walka w zespole to moga podzielic P1 (Lewis Ty masz dzisiaj lepsze tempo a za tydzien Nico : sprawa jasna oszczędzamy opony do wyscigu ).
38. PanPikuś
O której miały być kwalifikacje ? To co właśnie obejrzałem to jakaś kpina była. Bardziej przypominało to potrójne kwalifikacje jednej szansy. Dodatkowo zamiast tasować stawkę, poprzez umożliwienie walki słabszym samochodom do samego końca, to po pierwszych 4,5 minutach ruch a torze zamiera i pojawia się jedno - dwa zagrożone auta, a reszta prowadzi wojnę pozycyjną. Jeżeli to miało wprowadzić ekscytację, to raczej nie wyszło. Więcej emocji było we mnie podczas 3 treningu, kiedy próbowałem wyczytać tempo wyścigowe poszczególnych zespołów. Żeby jeszcze faktycznie ten format kwalifikacji ustawiał kierowców wg szybkości, ale też tak do końca nie jest, bo Gutierez w Q1 zrobił czas na poziomie Force India, tyle tylko, że nie zmieścił się pod gilotyną czasu. Jasne, że mógł tak pojechał od razu, ale to zabija rywalizację. Zdecydowanie wolałbym obserwować walkę do samego końca Renault, Haas'a i Saubera niż kierowców wysiadających w połowie sesji z samochodu, bo nie zdążą naładować się baterie w samochodzie. Przy czym Q1 i tak było najciekawsze, bo Q2 skończyło się 3 minuty przed upływem czasu, a Q3 ... Więcej się tam działo nawet w 2012, kiedy to zespoły wolały nie wyjeżdżać, żeby nie marnować sobie opon.
Oby nie trzymali tego formatu na siłę, bo więcej złego niż dobrego. Chciałoby się rzec " Komuno wróć ! "
39. Sasilton
@26. Nigdzie nie widziałem by ktoś chciał zmian w kwalifikacjach.
40. SDRaid
MacGyver --> Wiem, bo obserwowałem nieraz Wasze niesnaski. To bez wątpienia największy idiota na tym portalu. Pozdrawiam ;)
41. jagiellonia
Tak jak mówił Sokół chyba ma on racje. Najlepiej będzie jak ten nowy system będzie w q1 i q2 a w q3 będzie stary system i WALKA do końca. Ja jeszcze chciałbym aby w q1 i q2 zawodnicy odpadali nie co 1.30 a co 2 minuty i wtedy q1 trwałaby 20 minut, q2- 18 minut a q3 mogłby trwać 16 minut. W sumie to razem 54 minuty, teraz jest 45, więc tylko 9 minut więcej, które i tak nikogo by nie urotawało. A i proponuje skończyć te farse z oponami i ich oszczędzaniem. Teraz są na kwalifikacje i wyścig 4-supermiękkie, 1 miękka 1 przejściowa i 1 twarda ? chyba tak. A ja proponuje zrobić tak: na treningi NIEOGRANICZONA liczba opon. Na kwalifikacje NIEOGRANICZONA liczba opon. I tylko na wyścig można byłoby zrobić jakieś ograniczenia. I wtedy w kwalifikacjach nikt nie miąłby nic do stracenia więc walka byłaby do końca i można byłoby nawet zostawić system eliminacji na wszystkie 3 części, tak jak to było dziś.
42. KowalAMG
Marek 007 szampana chłodze mam nadzieje , ze na koniec sezonu go otworze i spijemy za zwycięstwo Merca i Jego Show Gwiazdy ;)
43. marek007
Dokladnie kowal liczę na Lewisa że będzie walczył o kolejnego majstra.
44. sholder
O ile q2 i q1 są nawet ciekawe po tych zmianach, to w q3 zmiana jest bezsensowna. Zostawienie q3 w starym formacie, bez eliminacji byłoby dużo lepsze i ciekawsze, a tak w zasadzie można się przygotować, że mercedes będzie miał wszędzie pp, może poza Singapurem.
45. zuchu80
Słabo to wygląda w praktyce. Oby następne były bardziej zacięte. Powiedzcie mi jak z jakością transmisji na Eleven?
46. stasek44
Mam nadzieje, że wciąż duża różnica (w zeszłym roku była 2x większa i wynosiła blisko 1,5s) Ferrari do Mercedesa to wynik słabych sesji treningowych i brak odpowiedniego przygotowania bolidu do wyścigu.
Ciągle liczę na to, że SF maskuje swoje tempo i nie pokazuje całego potencjału - co w pewnym sensie dałoby się wytłumaczyć strategią zespołu/wizerunkiem, który sobie budują, ale to już pisze jako fanboj także proszę się nie denerwować :)
47. jagiellonia
Nie wiem zuchu80 w jakim sensie, bo na pewno w TV jakość eleven jest dobra, ja ogłądam w internecie na wizja.tv / looknij.tv / itivi.tv i jakość pewnie że nie taka jak w tv ale niezła i nie zacina. słowem da się oglądać
48. Jahar
Nowy system kwalifikacji nie jest logiczny, wypacza rywalizację i właśnie dlatego musi zniknąć z F1 a nie z Q3. Nawet w Q2 koniec rywalizacji nastąpił wraz z ostatnią eliminacją zresztą w Q1 było to samo. Ja chce oglądać wszystkich kierowców na torze jak najdłużej a nie przez 5 minut.
49. amol
Lewis Hamilton i długo... dluuuuugo...... nic
Liczę na zdobycie w dominujący sposób 4 mistrza świata.
50. zuchu80
Nie wiem czy inwestować w Eleven. U mnie pozostaje wersja na komputer + player bo z Polsatu nie zrezygnuję (Moto GP) :) Oglądałem dziś na RTL i jestem pozytywnie zaskoczony Niby sygnał SD a jakość prawie jak HD i nawet sporo zrozumiałem z niemieckiego komentarza (o dziwo) :)
51. galileo900
Czytam te komentarze i stwierdzam że niczym nie różnią się od tych z innych stron internetowych traktujących o innych dziedzinach. Ten kraj musi upaść.
52. Root
Panie i Panowie... no "koń jaki jest każdy widzi" i po prostu nie da się obronić tego porąbanego formatu kwalifikacji. Tu w zasadzie nie ma co więcej pisać, tu wszyscy co oglądali już wiedzą, jak durną decyzją była ta zmiana.
Ale co koniecznie jeszcze muszę napisać, to sposób komentowania w tej durnej 11ES. Co to było??? "ble ble ble to, ble ble, ble tamto..." Tu nawet nie ma porównania do Andrzeja Borowczyka, bo to tak, jakby porównywać Malucha do Ferrari. Nie ta liga. Żadnych emocji, żadnych ciekawostek, żadnej radości. Tak, wiem, Sokół ma wiedzę, jak widać Michał Gąsiorowski też, ale do komentowania wyścigu potrzeba też charyzmy, której tu nie tylko brakuje, tu jej po prostu nie ma.
Wyścig F1 bez Andrzeja Borowczyka, co od lat niezmiennie piszę, to pomyłka, mam wrażenie, że gdyby Andrzej Borowczyk zaczął komentować szachy*, to byłoby to bardziej fascynujące od F1 z tymi komentatorami. ;)
* - nie ujmując nic szachom.
53. zuchu80
52. Root Może i Borowczyk miał charyzmę ale też wprowadzał duże zamieszanie w komentowaniu wydarzeń na torze. Chyba co niektórzy zapomnieli mu jak nieraz nie dwa komentował "inny" wyścig. To było dla mnie bardziej irytujące :)
54. Kryniczanin
System kwalifikacji beznadziejny.
Jakość komentarza 4+ brak kompromitacji Panów Zientarskiego i Borowczyka plus mówienie o F1 a nie o kto z kim robi poza torem.
Jakość transmisji 6 z minusem. Reklamy po minucie a nie 15 minut i cinkciarz.pl
W końcu wiem, że płacę za wysoką jakość.
Bardzo dobrze, że formuła jest w stacji na poziomie a nie jest dodatkiem do bloku reklamowego stacji reklamy większością transmisji czyli shitsat.
Jak jeszcze jutro nie będzie konkursu o "tablet najnowszej generacji" to będzie spełnienie moich marzeń co do najwyższej jakości transmisji.
Co do wyników. Mercedes i Ferrari a potem Toro Rosso i bardzo to cieszy. Niech znów będzie 2008 gdzie byli siłą a RB słabeuszem.
Z ubiegłorocznym silnikiem Ferrari RB mógłby dziś być 2 przy ich aero. Mało im jednak było i tylko jęczeli. Oby TR cały sezon ich ośmieszało!
55. zuchu80
Tablet najnowszej generacji... he he Zapomniałem już o tym :) Pozdrowienia dla pana Ziętarskiego.
56. BlahFFF
@45. zuchu80, moim zdaniem, z jakoscia jest srednio. Bitrate z tego co widzialem na poziomie 3mbps, widac czasem rozmycie detali, trawy czy makrobloki na asfalcie. Przy deszczowych warunkach bedzie "ciekawie". Spodziewalem sie czegos lepszego i dziwie sie, ze ci co na playerze ogladaja pilke i inne materialy do tej pory nie walcza o poprawe jakosci. Podbic te HD do nawet 5-6mbps i bylo by jakosciowo zupelnie inaczej. Ogladac sie da, nawet jak sie pusci na TV, komentarz troche surowy, ale i kwalifikacje same w sobie lekko nudne. Przynajmniej problemow z samym streamem nie bylo i wszystko plynnie bez przestojow.
57. Kryniczanin
Transmisja bardzo dobra. Kwalifikacje zajęły 1,7gb czyli na pewno 720p jakości a może 1080p.
Dostawca internetu Play prędkość w miejscu użytkowania około 13mb/s.
58. klingus123
Kwalifikacje doprawdy dziwaczne, Q1 i Q2 w formacie rodem z gry na Playstation. Kierowcy nawet nie mogą dokończyć okrążeń które zaczęli przed upłynięciem czasu do odpadnięcia- moim zdaniem ta reguła jest zupełnie śmieszna. Sami guru zespołów wyglądali na zdezorientowanych.
Z kolei Q3 było kuriozalne, wszystko zasadniczo rozstrzygneło się długo przed końcem sesji.
Co do samych wyników- nie jestem szczególnie zaskoczony, chociaż spodziewałem się mniejszej różnicy między Mercedesem a Ferrari. Toro Rosso zaskoczyło, widać, że niezmodernizowany silnik Ferrari wciąż lepszy nawet od najnowszego Renault. Red Bull mniej więcej tam gdzie rok temu, szkoda Kviata. Williams średniawo, a przecież ten tor powinien im odpowiadać. Dalej mamy Force India, Mclarena który zrobił spory postęp i myślę, że w europejskiej części sezonu zbliży się do TOP10. Renault jest daleko, strata do najbliższych rywali wydaje się spora ale i tak ten sezon to dla nich jeden wielki test. Sauber nadal fatalnie. Haas przyzwoicie jak na nowy zespół, sądzę że przy chaotycznym wyścigu w dalszej części sezonu mogą zdobyć małe punkty. Manor tam gdzie ostatnio.
Lewis pojechał świetnie. Nie sądziłem że uda się zejść poniżej minuty i dwudziestu czterech sekund. Mały plus dla Parmela za dobry debiut i pokonanie Magnusena.
59. Tilion
Panowie i Panie,
W poprzednich latach coraz częściej byłą taka sytuacja, że w kwalifikacjach włączałem telewizor tylko na koniec q1 i q2, by obejrzeć ostatnie kółko i później q3, bo wcześniej NIC SIĘ NIE DZIAŁO (wyjątek - deszcz). Teraz przynajmniej cały czas ktoś walczy - a system ma "chorobę wieku dziecięcego" - kierowcy czasami wyjeżdżali, choć już nie było szans na poprawę czasu, za 2 gp tego już nie będzie. Co bardziej zorientowani widzieli, na co należy patrzeć w tabeli czasów, kto walczy, kto już nie itp. Może zgodnie z co niektórymi opiniami powinniśmy zrobić tylko jedną, godzinną sesję? Wtedy "wszyscy mieliby dość czasu by naładować akumulatory, wykręcić czyste okrążenie" itp. Ludzie, to jest RYWALIZACJA i SPORT - tu są określone ramy, jak trzeba walczyć, zasady i jeśli ktoś jest na tyle słaby, że dobre kółko wychodzi mu dopiero czwarte, to nie wiem, czego szuka w F1? Totalny brak umiejętności działania pod presją. Nie piszczcie mi, że 9 min (w Q1) to za mało, by wykręcić CHOĆ JEDNO kółko pokazujące, co się potrafi. To są sportowcy, którzy muszą umieć skupić się na kilka minut, by zrobić dobre kółko.
Zdaję sobie sprawę, że w tym systemie jest więcej losowości. Ale tak samo można mówić o dzieleniu kwali na 3 - zawsze jest jakaś końcówka i zawsze ktoś się nie zmieści.
Co mi się nie podoba - Q3. Tutaj zgoda, czasu naprawdę mało, tutaj brak limitu opon, albo choć dodatkowy komplet (np dla czołowej 4) byłyby wskazane. Mam nadzieję, że FIA pójdzie po rozum do głowy i to zmieni. Ale wg mnie zmiana na +, bo teraz chce się oglądać całość (no, poza samą końcówką może). A nie tak, że włączam telewizor o 7.15, bo wcześniej to tylko takie jeżdżenie bez celu, skoro i tak na koniec wyjadą wszyscy zainteresowani niepewnym awansem.
Mikołaj daje radę, do tego drugiego pana zapewne się przekonam (już mi się bardziej podobało, niż w treningach), aczkolwiek trochę tęskno za "kasztany przeciwko orzechom że..." "problemy natury technicznej" i "jak sądzisz Maurycy..." itd. No i jak kamera pokazała np. Dudu Massę, to brakowało mi przypomnienia, kto to jest ;)
I szkoda, że znów Merce z przodu, ale to było do przewidzenia. Torro Rosso - jestem pod wrażeniem. Cieszą mnie Maki dużo wyżej i szkoda, że w q2 w pewnej chwili odpuścili. Zobaczymy jutro.
60. Jahar
@Root
Borowczyk przede wszystkim zauwazylby te blondynke w Renault a tych 2 nawet nie spojrzało na nią.:)
Brakuje kolorytu ale najbardziej to transmisji z toru.
61. zuchu80
56. BlahFFF Więc chyba pozostanę przy RTL. Tu jak pisałem z jakością nie ma problemów. Trzeba przywyknąć do komentarza ale nie jest on irytujący mimo że nie lubię j. niemieckiego. Więc myślę że jeśli ktoś szuka dobrej jakości transmisji to polecam.
62. SebastianM
Już pisałem, jeżeli chodzi o przekaz satelitarny, obraz jest żyleta na 11 Sport. Bitrate z internetu jest dużo gorszy, ale to także standard.
63. stasek44
Z drugiej strony patrząc - w końcu kwalifikacje nie są ciekawsze od wyścigu :P
Kto to wie? Może właśnie taki układ - niezupełnie sprawiedliwy sprawi, że będzie więcej wyprzedzeń podczas samego wyścigu.
PS. Mercedes w zeszłym roku (HAM) podczas kwalifikacji wykręcił lepszy czas niż Ferrari w tym roku...
64. Szynnal
Jutro tylko kataklizm może powstrzymać Lewisa, na każdej płaszczyźnie dominuje w ten weekend. Warto zauważyć ile daje zmiana silnika w przypadku Toro Rosso, strata "aerodynamiczna" do Ferrari wynosi około pół sekundy, w zeszłym sezonie było około pełnej sekundy, a i wiadomo, że silnik w Ferrari jest nowszy.
Jeśli STR wyrobi sobie przewagę w klasyfikacji konstruktorów do przerwy wakacyjnej to może nawet powalczyć o 3-4 miejsce w tym zestawieniu. Cóż - znowu liczyłem na Force India i znowu się przeliczyłem. Może wynika to ze źle obliczonego czasu na wyjazdy, ale jednak wynik jest poniżej moich oczekiwań.
Cóż, ciekawi mnie o ile dłużej Ferrari wytrzyma jutro na Softach niż Merc. Wątpię jednak, aby była to tak duża różnica, aby Vettel był w stanie dziabnąć Rosberga.. Może Nico jutro na starcie jednak znajdzie cojones by zaatakować Lewisa.. jeśli go wyprzedzi to może nawet wygrać..
65. rydz14_09
@63 Hamilton 2015: 1.26.327
Vettel 2016: 1.24.675.
Nawet biorąc poprawkę na opony SS to i tak Ferrari było szybsze, Nie rób qrwy z logiki
66. stasek44
@65
Przepraszam, nie wiem czemu ale spojrzałem tylko na dziesiąte sekundy, a na same sekundy uwagi nie zwróciłem -.-
67. Sasilton
63. stasek44
Chyba coś ci się pomyliło. Hamilton zdobywając PP wykręcił czas 1:26,327. Vettel dzisiaj zrobił 1:24,675.
68. stasek44
@67
Zgadza się - pomyliło mi się :D Ale wyobraźcie sobie, że odszukałem artykuł z zeszłego roku i nie zwróciłem uwagi na sekundy, a tylko jej dziesiąte części. Ciekawe ile jeszcze osób zwróci mi uwagę :P
69. Sasilton
64. Szynnal
Pocieszające jest to, że rok temu Ferrari najwięcej traciło na oponach średnich i twardych. W tym wyścigu tych opon nie będzie, przez co nie powinny tracić tyle czasu co rok temu.
70. KowalAMG
Torro Roso bedzie mocne w tym roku Marko przezuci sily z Rbr do Tr i maja problem z glowy Verstapen jest utalentowanym kierowca a Tr ma silnik Ferrari niby Rbr i Tr dwa rozne zespoly ale jeden wlasciciel o to moze zaowocowac jezeli odpowiednio to wykorzystaja i wtedy wroca do gry .
71. Wymoderowano
Hamilton w tych okularach wygląda jak debil.
72. Blazefuryx
71. Nie obrażaj debili. :)
73. tysu
Na player pyly macie za 15zł miesięcznie w jakości HD, nic nie zacina, wszystko pięknie działa.
Jest chyba nawet promocja cały sezon za 100zł.
74. KowalAMG
Za ten wpis jest ban !! Panie Kempa nie spimy zaostrzamy regulamin jak w F1!! Kom 71# 72# troche szacunku do ludzi !!!
75. pz0
Tak się zastanawiam jak ten nowy format czasówki będzie wyglądał na SPA, gdzie czasy oscylują w pobliżu 1:50
76. radzix
Moje obawy się potwierdziły. Skoro Merc na testach w ogóle nie skupiał się na tempie tylko pracowali nad niezawodnością i wieloma innymi rzeczami to po prostu musieli być pewni swego i dziś się to potwierdziło... Poczekam jeszcze 2-3 wyścigi na skreślenie tego sezonu i przyznanie MŚ -Hamiltonowi MŚK- Mercedesowi, ponieważ Australia jest specyficzna i nie zawsze odzwierciedla prawdziwy układ sił w stawce. Q3 to był kabaret zwłaszcza końcówka.
77. Eucliwood
Ładnie się te siły ułożyły. 1. Merc 2. Ferrari 3. STR 4. Williams 5. Force India 6. McLaren 7. Red Bull 8. Sauber 9. Haas 10. Manor
78. Eucliwood
@74 To by wiązało się również z Twoim banem, więc...
79. Wymoderowano
@74. KowalAMG szczekaczu chcesz żeby zacytował twoje komentarze skierowane do innych użytkowników tego portalu?
80. KowalAMG
Prawo nie dziala wstecz ! Zyjemy we współczesnym swiecie a swojego trzeba bronic.
81. BlahFFF
@57. Kryniczanin, 720p moze sobie byc, nie przecze, ale moim zdanim bitrate zbyt niski do takiego dynamicznego sportu. Nawet jak patrzylem testowo na pilke to tez mozna zobaczyc ze do idealu jest spory kawalek. Wyboru jakosci po stronie odtwarzacza nie ma zadnego wiec pewnie do wszystkich klientow leci to samo. Nawet na 24 calowym monitorze czy po puszczeniu na TV niestety bylo widac, ze to nawet nie to samo co zwykle SD puszczone przez nasze DVB-T a sama rozdzielczosc tego nie zmieni. Do tego dziwna sytuacja i ograniczenie, ze mimo dostepnej aplikacji dla Windowa (na PC z 8-ka i w gore) to po zalogowaniu sie nie mozna ogladac transmisji na zywo i trzeba sie skorzystac bezposrednio z przegladarki z flashem i silverlightem.
Jest to z pewnoscia akceptowalnie dla kogos, kto nie ma innego dostepu do kanalu (moja kablowka nie ma go w ofercie) i na pewno na plus nalezy zaznaczyc, ze z samym streamem problemu nie ma, byl plynny, nie przerywal, nic sie nie buforowalo itp, ale jakosci oczekiwalem nieco wyzszej po informacji o HD.
Czasem ma sie wrazenie, ze "pirackie" streamy w stylu acestreama potrafia odwalic lepsza robote w sensie jakosci obrazu niz prawdziwi dostawcy, ktorzy oczekuja za to pieniedzy. To troche boli.
82. kowalsky
Panowie poważne pytanie .Gdzie można oglądać F1 ??? Bo dziś rano zostałem niemile zaskoczony nie mogąc nigdzie znaleźć transmisji.
83. Viggen2
@80
Przyzwyczaj się. Teraz poleci hejt na Hamiltona, ale nie przejmuj się, niech patrzą jak jeździ i wygrywa. ;)
84. tysu
82. kowalsky
Ja oglądam na Player PL
Co prawda trzeba zapłacić, ale jakość jest w hd i nie zacina, a ot najważniejsze.
Z darmowych to na meczelive są linki zawsze.
85. MarTum
Jakość obrazu na Eleven bardzo dobra. Płynny, ostry, szczegółowy obraz ale bez rewelacji.
Komentarz - ciężko ocenić po latach słuchania Borowczyka. Gdybym miał oceniać teraz to Borowczyka brakuje straszliwie, ale nie będę oceniał bo potrzeba kilka wyścigów aby ocenić jak się spisują nowi komentatorzy w F1. Tak czy siak Borowczyk + Kochański to najlepszy duet jaki był i lepszego pewnie już nie będzie. Mam nadzieje, że obecny zestaw pokaże wysoką klasę. Niestety Sokół ma słaby głos i męczy. Michał zdecydowanie lepszy. Poczekamy zobaczymy co z tego wyjdzie. Wiem tyle że Borowczyka nikt nie doścignie.
86. walerian
Szkoda formuly 1... mersedes znow dominuje a przez kolejny taki sezon ten sport traci kolejnych fanow i "broni sie" przed naplywem nowych ehh... FIA powinna zajac sie przypadkiem mersedesa jak najszybciej, nudne, przewidywalne wyscigi gdzie zwyciezca jest znany juz przed startem.. - nie taka Formule 1 chcemy ogladac, a na taki wlasnie, trzeci juz z rzedu sezon, sie zanosi... :)
@kowalamg po pierwsze to sie uspokoj :)
po drugie nie baw sie w prawnika bo komicznie to wyglada :)
po trzecie twoje komentarze osmieszaja ten portal, osmieszaja team ktoremu "kibicujesz" - osmieszaja ciebie samego, zrob cos z soba :)
A hamilton... coz, w tych okularkach faktycznie "wyglada" wiec nie wiem o co ta podroba fana f1 sie spina do Panow @blazefuryx i @wymoderowano :)
jeszcze raz pozdrawiam prawdziwych fanow f1 :)
87. andy_chow
@Blazefuryx Nie interesuje mnie komu kibicujesz i daleko Ci do prawdziwego kibica F1.Dla mnie zachowujesz się jak Ham.
88. KowalAMG
Viggen poprostu opcja ignoruj i tyle na temat ;) nie widzisz co pisza Ci ,ktorzy najbardziej Cie denerwuja ;) takze damy rade
89. Boombastic
Wrócę jeszcze raz do komentatorów.
Po wczorajszych treningach myślałem że zmiana komentatorów na bardziej profesjonalnych wyjdzie na dobre, ale podczas dzisiejszych nudnych kwalifikacji prawie usnąłem. Fakt Borowczyk popełniał błędy, ale trudno nie popełniać ich jeżeli cały czas się o czymś mówi. Mnie osobiście bawiły wpadki Borowczyka, ale dzięki nim wyścig był lepszy, jeżeli ktoś się interesuje F1 to aż tak bardzo nie potrzebuje słuchać profesjonalisty. Fakt podczas drugiego treningu Sokół wyjaśnił jak będzie działać sprzęgło, Borowczyk zapewne nie potrafiłby tego wytłumaczyć, ale czy to jest takie ważne? Eh, będzie mi brakowało "młodej damy, drugiej połówki od..., szczotka zmitoka :D " itp. Duet Borowczyka i Sokoła byłby idealny. Charyzmatycznego komentatora z profesjonalistą.
Ciekawe czy te kwalifikacje były końcem Rosberga czy tylko drobnym wypadkiem. Rosberg jest dobrym kierowcą, równym, pracowitym, ale przez tą presje obawiam się że mógł kompletnie się załamać. Przegrać dwa tytuły z rzędu, przegrać kwalifikacje o blisko 0,4s. mało jest ludzi którzy potrafili by przełknąć te porażki i wykrzesać kres swoich umiejętności.
Rosberg się stara, ale w jego jeździe jest za dużo nerwów, jedzie i krzyczy "muszę to zrobić!" przez co popełnia błędy. Te blisko 0,4s mogły być przez zły stan opon, tyle błędów dzisiaj zrobił. No ale to tylko moje przypuszczenia.
90. walerian
@andy_chow mowic komus, ze zachowuje sie jak hamilton podchodzi juz pod ultimate insult... jak tak mozna..?
91. waldi1
F 1 jakiś czas temu osiągnęła DNO, a teraz to DNO ODPADŁO! Kwalifikacje w tym formacie to kpina, dobicie słabszych. Po raz pierwszy zgodzę się z Bernie jak nazwał kwalifikacje w tym formacie "wielkie g...."
92. radzix
Odnoszę wrażenie, że Pan M. Sokół jakoś z większym zaangażowaniem i emocjami komentował wyścigi w duecie z Panem B. Teraz odnoszę wrażenie, jakby robił to za karę? Jakoś tak bez zaangażowania. Oczywiście merytorycznie absolutnie bez zastrzeżeń i na pewno wiele się dowiemy w trakcie kolejnych transmisji o F1. Dla mnie duet B & S był chyba najlepszy. A może ten głos spowodowany jest zarwanymi nockami?
93. Tygrysek2014
Na jakich kanałach cyfrowego Polsatu mogę obejrzeć wyścig?
Jeśli można to podajcie też kanały zagraniczne lub transmisje internetowe gdzie mogę obejrzeć wyścig?
A jeśli chodzi o sam wyścig jutro to myślę że na podium znajdzie się Kimi i Vettel bo Rosberg według mnie nie poradzi sobie w walce z Nimi.
Haas - myślałem że będzie lepiej ale Mclaren ma kolejny zespół z którym może się ścigać :D
STR- Postępy ogromne, myślę że w tym sezonie zobaczymy na podium Maxa.
Niecierpliwie czekam za nowym sezonem a Wszystkim życzę miłego oglądania :)
94. Ananas
Statystyki:
50. pole position Lewisa Hamiltona
91. start do wyścigu z pierwszej linii Lewisa Hamiltona
107. pozycja startowa w czołowej trójce Lewisa Hamiltona
41. start do wyścigu z pierwszej linii Nico Rosberga
50. pozycja startowa w czołowej trójce Nico Rosberga
94. pozycja startowa w czołowej trójce Sebastiana Vettela
95. thinktank
Wyścig i sezon będzie ciekawy, choć pewnie wygra Merc. Tor w Australii nie jest miarodajny, a przy praktycznym brak sesji treningowych wynik z Antypodów będzie jeszcze mniej prognostyczny dla całego sezonu. Merc jest wyznacznikiem stąd trudno o nich pisać.
Strata Ferrari nie jest tak duża jak wynika z kwalifikacji (i jest mniejsza niż na początku przeszłego sezonu), co więcej Ferrari poprawiło się w sektorach q2 i q3, które są bardziej miarodajne dla przyszłych GP. Ferrari dalej ma kłopot z grzaniem przednich opon (co przy zimnej pogodzie - tym bardziej jest widoczne), ale przewiduje dalej przewagę Ferrari w oszczędzaniu opon względem Merca.
Wynik TR nie może być dla nikogo kto trochę się interesuje formułą zaskoczeniem - już w tamtym roku mieli jeden z lepszych pakietów aero. Niestety z czasem poprawki silnika Reanult sprawią, żę RB ich dogoni. Williams będzie miał kłopoty z FI przynajmniej w pierwszej części sezoun, tak jak i z RB i TR. Z czasem może dojść do nich McL i może Renault- stąd można wysnuć wniosek, że sezon będzie ciekawy. Ferrari na pewno będzie miało więcej zwycięstw i podiów niż w 2015 i nawiąże walkę z Merce, a z tytułu będzie niezły galimatias.
Co do RAI, to koledze Jaharowi dalej nie przeszło, że ALO wypadł z Ferrari, stąd ta złość na RAI. Panie Jahar - jakby RAI odszedł z czerwonych - to kto testowałby modyfikacje, bo wyraźnie widać, że nie jest to VET.
96. marek007
Psy szczekają a Lewis Hamilton jedzie dalej...Nie zwracajcie uwagi na półgłówków którzy krytykują Lewisa...kij wam w oko!!!
97. dexter
Dla zespolow wiele rzeczy jest nowe. System kwalifikacji zostal zmieniony z dnia na dzien. I to jeszcze w porownaniu do przedstawionych propozycji zostal wybrany najlepszy z mozliwych formatow. Niektore zespoly dopiero sie o tym dowiedzialy w samolocie w drodze do Australii. A wszystko po to, aby polepszyc „show“... Idea Ecclestone'a byla nawet taka aby karac zwyciezcow - a to juz sie np. z moja ideologia nie tylko sportu mija.
Powiem tak zamiar moze byl dobry, lecz zmiana systemu kwalifikacji byla absolutnie zbedna, poniewaz dotychczasowe kwalifikacje w F1 funkcjonowaly bardzo dobrze. Kwalifikacje z pewnoscia nie byly problemem F1 (o tym pisalem tutaj pod odpowiednim tematem).
A ze na konicu zespoly nie wyjada na tor mozna bylo wczesniej przewidziec czytajac juz reguly nowych kwalifikacji (o tym tez pisalem). I dokladnie taka sytuacja potwierdzila sie dzis (a to oznacza ze w pierwszej linii prawdopodobnie format jest zly - a nie ze zespoly wyscigowe sa zle).
Dzis nikt nie wiedzial jak sie kwalifikacje zakoncza. Przeciez kwalifikacje do tej pory byly tylko testowane w fabrykach na programach symulacyjnych czyli w teorii a nie na torze wyscigowym. Wlasciwie taki test mial sie odbyc wczoraj - no, ale wiadomo jaka byla pogoda. Zespoly nie raz prowadzily rozmawy z Charlie Whiting'em i wyrazily swoje obawy. On powiedzial tak : „Tja, musicie patrzec jak sobie poradzicie. Zycie to nie jest zaden dwor kucykow, tym bardziej F1“.
O propozycjach Berniego Ecclestone'a , patrzac tylko ze sportowego punktu widzenia (bo Bernie ma inne zadania) nie bede w ogole wspominal. Ze bedzie ciezko i bedzie panowala hektyka kazdy z protagonistow wczesniej wiedzial. No, ale „show“ musi byc ...
Ja sobie moge wyobrazic ze dla zespolow wszystko jest tak skomlikowane, zwariowane ze malo kto bedzie wiedzial od czego trzeba zaczac. Na szczescie ze nikt nie narobil balaganu (zolta lub czerwona flaga) bo wtedy kierowca jak i zespol mialby juz totalnie po grzybach.
I to nie jest tak, ze zespoly nie dysponowaly ogumieniem, poniewaz wszyscy dostali dodatkowy komplet opon. Ogolnie mowiac nie mozna wczesniej w 100% przewidziec sytuacji ktora sie na torze wydarza - do sytuacji trzeba sie dopasowac. Oczywiscie, na poczatku zespol zawsze probuje odpowiednio do predkosci wlasnego samochodu wykrecic jak najlepszy czas, a pozniej trzeba zjechac i zobaczyc co sie dalej na torze dzieje. Z tym ze trzeba byc takze przygotowanym na odpowiednia reakcje.
A na torze dzis panowal istny cyrk. Kierowca jest na szybkim kolku i nagle ma wolny bolid przed swoim nosem... Takie okrazenie mozna zaraz przerwac. Dodatkowo samochody ktore wypadly na swoim okrazeniu zjazdowym - przeszkadzaly. I nie kazdy kierowca uwazal aby nie blokowac toru (choc kazdy wie ze moze liczyc sie kara...) Hehe, ogolnie dla malych zespolow ktore zazwyczaj posiadaly w Q1 tor tylko dla siebie, dzis swiat obrocil sie do gory nogami...
Dzis nie bylo latwo wykrecic szybkie okrazenie. W ogole ten pomysl ze po kilku minutach w penym odstepie czasu najwolnieszy kierowca odpada jest troche do konca nieprzemyslany. Trzeba sobie pytanie postawic - kiedy kierowca ma nowe opony w garazu odebrac i na okrazeniu odpowiednio dogrzac? (tzn. ile czasu potrzeba aby nowa opone zalozyc i ile czasu potrzeba aby opona zaczela pracowac w odpowiednim oknie).
Apropos: opony sa wybierane przez zespoly i tutja kazdy zespol ma wolna reke ile kompletow danej mieszanki wybierze. Taka ciekawostka - Nie wszystkie zespoly wybraly maksymalna ilosc opony Supersoft. Czyli w praktyce kierowca moze w Q2 pojechac na mieszance Supersoft, zakwalifikowac sie do Q 3 i bedzie musial na tym ogumieniu tez wystartowac. Ale, w samym Q3 ma wolny wybor i moze zalozyc inna mieszanke np. Soft - gdyby dla przykladu swiezych Supersoftow juz brakowalo. Pod koniec Q2 zespoly dzis spokojnie wykorzystaly 3-4 komplety swiezych opon. Takze zespol musi caly czas miec liczbe kompletow na oku. W starym formacie kwalifikacji mozna bylo opony zaoszczedzic, dzis praktycznie nikt nie ma juz takiej mozliwosci.
98. dexter
Podsumowujac
Przed kwalifikacjami zespol moze sobie wyliczyc ile kompletow danej mieszanki wykorzysta, ile pojedzie okrazen na danym komplecie czyli jak dlugo i kropka. Takie obliczenia prowadzone sa w kazdym zespole. Kazdy wie gdzie stoi i nikt nie bedzie na sile bez sensu wyjezdzal na torze - na tym Motorsport nie polega. W sumie ze strategicznego punktu widzenia nawet np. miejsce 9-10 nie jest wcale takie zle, poniewaz gwarantuje wolny wybor mieszanki na wyscig. I takim sposobem mozna w wyscigu wyrobic sobie przewage.
Podczas kwalifikacji doszlo do takich absurdow ze kierowca wykrecajac bardzo szybkie okrazenie ktore w normalnym przypadku gwarantowaloby lasyfikacje w gornej czesci tabeli, dzisiaj odpadl bo czasu zabraklo na zegarze taka sytuacja nie spotkala tylko jednego kierowce. Nawet jesli ktos przekroczyl linie i jego wykrecony czas byl lepszy od kierowcy ktorego musial pokonac to odpadl. Rozpoczete okrazenie juz sie nie liczy. W obrebie uciekajacego czasu trzeba zakonczyc okrazenie. Jak zespoly juz tego nie rozumieja, to jak to ma zrozumiec czlowiek przed telewizorem. Szczescie, ze w ogole ostatni kierowca ktory w sesji kwalifikacyjnej Q2 odpadnie nie musi zwracac uwagi na uciekajacy eliminacyjny czas, tylko moze okrazenie do konca pojechac - bo tutaj liczy sie czas zakonczenia sesji.
W kazdym razie nie byly to kwalifikacje ktore dla mnie bylyby bardziej ciekawe. Taki format przypomina mi wyciaganie losow na loterii. Hehe, kazdy kierowca kazdego eliminuje. Mozna prowadzic, ale kierowca z tylu poprawiajac swoj czas wypycha innego kierowce na ostanie miejsce. Czas uplynie i wtedy mozna sobie pogwizdac...
Obraz kwalifikacji byl dzis dokladnie taki jak wczesniej zakladano. Uwzgleniajac okolicznosci logiczny jestfakt ze zespoly w koncowce Q3 pozostaja w garazu - tutaj nie ma zadnej niespodzianki. W kazdej sesji zostaly zuzyte przynajmniej 2-3 albo nawet 4 komplety swiezych opon. I tutaj nie mozna stawiac zespolom zadnych zarzutow. Zreszta, zepoly posiadaja dane i widza co robia i kto odpada. W ostatnich osmiu minutach byly tylko 2 samochody na toze - mozna pogratulowac osobom ktore dobrze funkcjonujace reguly chca zawsze zmienic.
Na koncu trzeba takze obu kierowcom Mercedesa pogratulowac. Rosberg i Hamilton pozycja nr. 2 i nr.1 - takze optymalny wynik dla zespolu. No i odstep do Ferrari wyrazny. Ferrari miejsce 3 i 4 - nie jest zle. Toro Rosso tez bardzo dobry wynik. Jutro zapowiada sie ciekawy wyscig.
PS. Hehe, normalnie Hamilton nie nosi okularow - jego okulary na nosie sa tylko takim modnym gadzetem...
99. kamnieft
Dołączajcie do ligi F1 DiX RACING.pl ! Bardzo trudny mod F1 oparty na rFactor 2. Szczerze polecam :)
100. kempa007
82. kowalsky a wystarczyło czytać newsy w serwisie :)
101. dexter
*na koncu, skomplikowane, zawirowane, liczyc sie z kara, w pewnym, jest fakt
102. Barthez27
Popieram kolege MarTum :) jakos w Eleven Sport jest ok ale komentatorzy puki co słabi. W Polsacie choc za ta stacja nie przepadam dużo lepeij ogladało sie Formułe bo Borowczyka cholernie brakuje. A chłopaki na Eleven jakies takie ni jakie ale da sie ogladać :)
103. Barthez27
I nie wiem jak wy ale obecny system kwalfikacji jest cholernie nudny i bez sensu :)
104. jenks
Ostatni raz podaje gdzie można oglądać F1 za free,bo ile razy można o to samo pytać.
www.telewizjada.net
105. ascorp
A dlaczego ferrari nie jechalo dlaej w kwalifikacjach, mieli przeciez czas na to? Poddali sie bez walki :/ i moze teraz kazdy bedzie mial pretensje do merca ze za szybki czy co ?
106. Tutankhamun
Kempa przepraszam za obrazanie. K...wa ludzie wy ogladacie F1 czy sluchacie komentatorow?, jak wam dogodzic? Wiekszosc postow to chyba trole, ktore walcza o reklame Borowczyk vs Sokol. Ciagle Wam zle! bo ten zna wszystkie laski z padokow, a tamten gada o takich sprawach, o ktorych lemingi nie maja pojecia! ps. post do burakow krytykujacych komentatorow.
107. Tutankhamun
I jeszcze dodam, czy gada Borowczyk, czy Sokol, jesli cos sie dzieje waznego w czasie wyscigu to jeden i drugi o tym informuje tak samo! ze ten a ten np. sie rozdøpcyl w zakrecie tym a tamtym, reszta komentarza, kiedy nic sie nie dzieje na torze to pierdoly, taka odskocznia od nudy na torze w czasie wyscigu, czyli gadka o tym o czym kazdy kibic wie.
108. Jahar
95. thinktank
Rozumiem, że jesteś fanem Raikkonena i zawsze znajdziesz tą pozytywną stronę medalu ale myślę, że powinieneś wziąć ze mnie przykład i wymagać od kierowcy tego do czego został wyszkolony czyli do szybkiej jazdy. Kimi pojechał słabo nie tylko dzisiaj. To mnie boli a nie Alonso i jego perypetie. Pamiętam z przeszłości, że przywiazujesz dużą wagę do zmysłu konstruktorskiego u Kimiego ale ja uważam, że to zwykły mit, bujda. Wyobrażam sobie, że kierowcy mają swoje preferencje i dążą do tego aby samochód pasował maksymalnie do ich przyzwyczajeń ale to by było na tyle. Webber nie był testerem, Massa nie był, i Kimi też nie jest. Jest po prostu kierowcą nr2. W TR mamy 2 bardzo młodych zawodników i im nie dorabiasz łatki testerów w FI bardziej doświadczony Hulkenberg nie ogrywa Pereza do jaja i tak dalej. Vettel, Alonso, Hamilton trzech różnych ludzi, kompletnie ale mają jedną wspólną cechę. Są liderami, kierowcami nr1.
109. KuMaI khan
"Lewis "Edi Marfi" Hamilton sięgnął po 50. pole position w karierze."
No co, z tymi okularami tak wygląda :)))
110. thinktank
@ 108 Zawsze byłem fanem RAI i większość ludzi na forum o tym wie. Jestem też fanem logiki, a w Twoim komentarzu brakuje jej. Bo skoro RAI jest 2 kierowcą to dlaczego czepiasz się go w poście 23. VET jest obecnie szybszy w kwalifikacjach od RAI (jak RAI byłby młodszy to już nie byłoby to tak pewne), ale tempo wyścigowe mają podobne. Pytasz co robi RAI, to Ci odpowiedziałem, że rozwija bolid - nie jest żadnym konstruktorem, tylko sprawdza jak się prowadzi przy różnych modyfikacjach - poczytaj sobie, poobserwuj a potem zabieraj głos o mitach.
Mitem to są wypowiedzi ALO, a i jak to się stało, że w 2015 roku "lider" zespołu miał mniej punktów niż BUT.
Pisałem na początku tamtego roku, że 2015 będzie jednym z gorszych lat RB, ale mało kto wierzył. A teraz Ci zdradzę, że jutro prawdopodobnie albo 1 albo 2 Ferrari będą na agresywniejszej strategii niż Merc.
ROS nie jest kierowcą nr 2 w Mercu, a strata czasowa taka sama do HAM jak RAI do VET. A i jeszcze coś Weber akurat duża więcej zajmował się rozwojem aero niż VET. A i gdzie są Ci wszyscy którzy mówili, że RIC zmiażdży KVY? Po co mieszasz różne systemy walutowe? Co ma HUL do RAI. O HUL zawsze pisałem, że jest moim zdaniem przereklamowany, a wszyscy pisali, że powinien być w Ferrari.
Pisałem np, co mówił RAI o tunelu aero w Ferrari za LdM (że jest do bani, a ALO jeździł do upadłego na tym symulatorze), trzeba układać klocki zdobyte z różnych źródeł, a nie podniecać się szumem z dnia wyścigowego.
111. Majk95
Dla mnie quale powinny wygladac tak:
Q1- czas sesji 10 lub 12 minut najlepsza 16 klasyfikuje sie do Q2
Q2- czas sesji 10 lub 12 minut najlepsza 10 klasyfikuje sie do Q3
Q3- czas sesji 10 minut, kierowcy dostaja komplet super miekich opon
Q4- czas sesji jedno okrazenie, kolejnosc wyjazdu od 10 miejsca w gore z Q3, kierowcy dostaja komplet ultra miekich opon. Suma najlepszego czasu z Q3 i czas z Q4 decyduja o kolejnosci na starcie
112. rysiek45
Okulary okularami , ale ten hełm poniemiecki ...zaraz odp.wyznawców ...
113. wojtek117
dla tych co chcą oglądać bezpłatnie zapraszam na www.telewizjada.net i szukamy kanału 11 sport
musze poinformawać że na tej stronie jest opóźnienie w transmisji o około 30 sekund niż w telewizji
114. Jasiek239
Dodam tylko B O R O W C Z Y K
i iii iiiii iiiii iiiii
CYFROWY POLSAT ☺
Jakość i komentarz super.
115. bagat
Mam informację dla kilku tutejszych "fanów" F1, czyli kochających się w Vettelu. Hamilton będzie po raz kolejny mistrzem świata, dlatego odpuśćcie sobie oglądanie wyścigów w tym roku, bo szkoda Waszego zdrowia...
116. stasek44
fenomenalny start ferrari :)
117. kisiel81
Nie wierzę w to co widzę...reklama w trakcie transmisji F1. :(
118. przesio
Forza Ferrari !! xD Ktoś tu zje komentarz swój o geniuszu mercedesa ;)
119. cezarcfc
Marny komentarz... reklamy w trakcie transmisji :o eleven psuje rozgrywki piłkarskie teraz zaczęło psuć F1 większego telewizyjnego szkodnika w Polsce dawno nie było.
120. kisiel81
Alonso uczył się latać. Dobrze, że mu się nic nie stało.
121. MacGyver
Boże, jaki wypadek Alonso :-O
122. Blazefuryx
Mieliśmy właśnie okazję oglądać ogrom talentu i kunsztu Sebastiana Vettela, który kolokwialnie mówiąc, zjadł celebrytę w najlepszym bolidzie, wyprzedając go przy pierwszej lepszej okazji. Ten sam celebryta nie potrafił wyprzedzić 18 letniego chłopaka z minimalnym doświadczeniem i znacznie gorszym bolidem.
Dla mnie dzisiejszy wyścig nie pozostawia wątpliwości, że celebryta zawdzięcza wszystkie swoje osiągnięcia szczęściu i najlepszym bolidom w stawce.
PS "help me, I can't pass this guy" te słowa były bezcenne. :)
123. Lakosz
Szczęście, że Alonso nic się nie stało, choć tutaj wykazał się mistrzostwem wyczucia dystansu. Miszcz!
124. Blazefuryx
Fantastyczny start najbardziej utytułowane i najbardziej utalentowanego kierowcy!
Oglądając w jakim stylu Mistrz pokonywał kolejne okrążenia, cały czas przypominał mi się Schumacher i jego lata w Ferrari!
F O R Z A F E R R A R I !!!!
W E L T M E I S T E R !!!
125. MacGyver
Olbrzymie, olbrzymie szczęście. Wóz w drobnych kawałkach, a on wyszedł o własnych siłach.
126. radzix
Płatne ekskluzywne kanały i reklama w trakcie wyścigu żenada!
127. Blazefuryx
Celebryta w tym sporcie to jakieś kompletne nieporozumienie. Kompletna nieumiejętność, kompletna niemoc, kompletny brak wyników pomimo posiadania nieproporcjonalnie najpotężniejszej maszyny. Czy to są cechy prawdziwych mistrzów?
128. Viggen2
@122
Nie wiem, gdzie tam słyszałeś "help me".
129. jackos
troche to bzdurne ze w przypadku czerwonej flagi kierowcy wysiadaja i siasaja prsed komputerami z inzynierami i sie naradzaja. w kontekscie ograniczen komunikacji radiowej i ciaglych zmian przepisow
130. jackos
blazefuryx odsapnij przeciez to dopiero KILKANASCIE okrazen :)))))))
131. Viggen2
@127
Jak widać nie "najpotężniejszej". VET jeszcze nie wygrał, a Ty już się podniecasz, że jest na pierwszym miejscu.
132. radzix
Blazefuryx tak ogólnie to wszystko w porządku???
133. Blazefuryx
132. A co ma nie być w porządku? Uzasadnij swój komentarz w jakiś sposób.
134. saint77
@Blazefuryx, czyli ten sam prowokator co zawsze pod kilkoma innymi nickami.
Pamiętaj dziecko aby regularnie zmieniać majtki bo inaczej dostaniesz grzybicy pachwin od tej wilgoci:)
A teraz oglądaj grzecznie jak twój były mistrz zostanię łyknięty po kilku okrążeniach:)
135. roko
@116. stasek44 - Fenomen Raikonena się już skończył, choć przyznać trzeba przepięknym płomieniem po plecach.
To co się dzieje, jako żywo jest przykładem powiedzenia - Nie chwal dnia przed zachodem słońca.
136. saint77
@BlazeKisielWmajtkach:
teraz obserwuj swojego pupilka:) Jak słaby Rosberg go objedzie jak małego Kazia:)
137. saint77
@BlazeKisielWmajtkach.
dlaczego twój pupil nie goni Mercedesa? Ma pusty tor przed sobą i za sobą i miękkie opony.
Odpuścił?
138. Viggen2
@138
Niestety goni Lewis'a, ale mam nadzieję, że sobie z nim poradzi. :)
139. Viggen2
Haha, brawo Lewis! :D
140. roko
Nie chcę być złośliwy ale to Vettel okazał się być słabym psychicznie.
141. saint77
@BlazeKisielWmajtkach:
oto kunszt, oto stalowe nerwy.
WELTMAISTER.
142. Kochan99
I co wasz mistrz na świeżych oponach nie dał rady Hamiltonowi Hurra !!!
143. Blazefuryx
" Jak słaby Rosberg go objedzie jak małego Kazia:)"
saint77 o czym ty bredzisz, karaluchu? :) Rosberg go nie wyprzedził na torze.
Zresztą nie będę już cytował reszty tych bredni. Sam fakt, że wybierasz nic nieznaczący błąd Vettela, a pomijasz zablokowanie kół celebryty, gdy miał kompletnie wolny tor przed sobą, pokazuje, że jesteś straszną miernotką umysłową, która nie potrafi uczciwie przedstawiać rzeczywistego stanu rzeczy.
Vettel miał wygrany wyścig, ale neutralizacja zmieniła całkowicie postać rzeczy, szkoda, że nigdy w swoim życiu nie będziesz w stanie tego pojąć. Ach, co za intelektualny karaluch. :)
Lecisz na listę ignorowanych, żegnaj. :)
144. roko
Groszek na 6 miejscu, kupa kasy dla Haasa na koniec sezonu, który się dopiero zaczął :)
145. Viggen2
@143
Tak, tylko Lewis przejechał wtedy na oponach 30 okrążeń, więc ciężko było tych opon nie zablokować.
146. kisiel81
Brawo GROSJEAN.
147. roko
@143. Blazefuryx - niestety sam sobie przeczysz. neutralizacje czy przerwane wyścigi są stałym elementem tego cyrku. Pisanie że tym razem coś sie wydarzyło i sprawiło taką sytuację, jest żenujące, bowiem neutralizacje wielu kierowcom zmarnowało szansę, zaś innym dało możliwość odrobienia strat. Tak w tym sporcie już jest, więc rzucanie sie z rękami w tej sytuacji jest zwyczajnie słabe.
148. kisiel81
Pierwszy wyścig a co po niektórzy już się zaczynają przerzucać tekstami typu, "ten jest najlepszy", "nie, bo ten". Dziś najlepszy był Rosberg i Grosjean. A Hamilton i Vettel pozostali w cieniu.
149. saint77
BlazeKisielWmajtkach.
tak tak, ciężko przełknąć porażkę swojego guru który na świerzych oponach miękkich i towcześniej nie używanych nie mogł dać rady używanym średnim i to w użyciu dwukrotnie dłuższym.
A mózg karalucha masz tym pastuchu albański. Głowa konia, mózg karalucha:) Zmień majtki i idź się wypłakać mamie:) a jutro do przedszkola marsz pobawić się samochodzikami w F1. Może tam wygra twój samochodzik.
150. bagat
Blazefuryx, widzę, że dla ciebie nawet gdyby vet był przedostatni, to i tak by wygrał... Ferrari niewiele chyba odrobiło w zimę a nawet twój bóg seb niewiele pomógł mimo, iż mocno zacisnął pośladki ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz