DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
29.07.2016 10:12
0
@9 Owszem, żle KVY wygląda, tylko że gościa zniszczyli. Pamiętaj, że w tamtym roku miał wiecje punktów niż (ubóstwiany przez wszystkich RIC). Tak jak pisałem, RB podejmuje decyzję w oparciu o biznes, dlatego VER (który miał 25 lat stracił miejsce na rzecz młodszego). VES, SAI są bardzo młodzi - to grupa docelowa odbiorców red bulla. Także nie zarzucaj mi ślepoty, tylko popatrz w szerszym kontekście, bo ja mogę powiedzieć, że jesteś krótkowidzem. Tak jak pisałem RB ma kłopot w Rosji, więc już wcześniej skreślili KVY.
Przejdź do wpisu Allison odchodzi z Ferrari
28.07.2016 19:15
0
Kilka wątków: Po pierwsze, Allison nie odchodzi z powodu niepowodzeń - tylko straty żony, chce być bliżej dzieci w GB. Ostanie kłopoty Ferrari, to własnie skutek jego nieobecności. Po drugie, w Ferrari mnóstwo zmieniło przez ostatnie lata - dużo więcej niż np. RB - trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć. Po trzecie, jakiś dureń pisze, że nie miałem racji, że gdy będzie ciepło na Węgrzech to czerwoni poradzą sobie. Spieszę mu wyjaśnić, że w kwalifikacjach padało - tor zimny, w niedzielę było ciepło i oba Ferrari były wyżej niż startowały - RAI gdyby nie nielegalne zajeżdżanie drogi przez VES byłby jeszcze wyżej. Na marginesie, jest pewne, że przy takiej pracy sędziów, VES będzie miał z kimś kolizję - mam tylko nadzieję, że nie z RAI. Po czwarte, ktoś pisze, że podoba mu się brutalna selekcja w RB jeśli chodzi o kierowców. Spieszę mu wyjaśnić, że ta selekcja nie jest spowodowana wynikami sportowymi tylko marketingiem. RB to przede wszystkim reklama. Są sankcje w Rosji, nie idzie sprzedaż puszek - trzeba wywalić KVY. VES będzie faworyzowany, bo jest młody i chcą z niego zrobić gwiazdę - najmłodszego mistrza świat. Tak samo VET miał lepsze warunki niż WEB. A i nie odmawiam talentu obu i VET i VES. VER wcale nie był gorszy od RIC - zrozumieć wreszcie puszki to czysty biznes reklamowy. A i na koniec, mało kto zwrócił uwagę jak ładnie RAI wyprzedził ALO podczas wyścigu, ale trzeba przyznać, że ALO bronił się właściwie raz tylko zmienił kierunek i to jest właśnie stara szkoła walki na torze, kontra pijana jazda VES (który nie tylko nielegalnie zajeżdżał RAI, ale i wyjeżdzał poza tor).
Przejdź do wpisu Allison odchodzi z Ferrari
12.07.2016 10:38
0
@11 i 12 Tak chodzi o odejście żony Allisona. RAI bardzo oszczędnie operuje hamulcem, za to wykorzystuje balans auta w zakręcie, stąd przy mokrym torze na zakręcie ma kłopot. Oczywiście masz rację, że docisk auta na mokrym jest kluczowy, co widać na przykładzie VET. RB raczej nie będzie przed Ferrari, z pogodą nie wiadomo, a dużo ciepłych wyścigów. Już na Węgrzech wszyscy się zdziwią. Biedny to jest RIC, który jest już na straconej pozycji, VES jest sztucznie pompowany przez RB, bo lepiej się sprawdza jako produkt marketingowy (tylko o to chodzi puszkom). RIC będzie udupiony przez RB, na tym przykładzie widać jak wiele zależy od stajni - RB wypromowało RIC kosztem VET, a teraz VES kosztem RIC (którego styl jazdy jednak gorzej koresponduje z bolidami Newaya). Pozdrawiam
Przejdź do wpisu Vettel: musimy zrozumieć, dlaczego zrobiliśmy krok w tył
11.07.2016 12:57
0
@1 Jeśli chodzi o ataki na końcu wyścigu to proste - większość zespołów ma kłopot z żywotnością opon, a Ferrari z dogrzaniem, stąd pod koniec wyścigu inni mają kłopoty z przyczepnością a Ferrari nie. Bez sensu jest atakować na początku stintu, bo przeciwnik ma na tyle dobre opony, że będzie w stanie odpierać ataki, a bolid za nim niszczy bardzo swoje opony, lepiej odpuścić i poczekać na dobry moment (poza tym czasem trzeba zaoszczędzić paliwo). @5 Wszyscy, którzy już stawiają RB przed Ferrari srodze się wkrótce zawiodą, Czerwoni wygrają w tym roku wyścig, wystarczy ze będzie ciepło i nie będzie padać. RB rzeczywiście ma bardzo dobry docisk, dlatego w deszczu tak szaleją (zreszta Merc w aero też jest porównywalny). Nie można powiedzieć, że VET nie umie jeździć po mokrym, a miał większe kłopoty niż RAI, którego styl jazdy zupełnie nie pomaga na mokrym. Poza tym brak Alisona także wpłynął na tempo rozwoju auta, Ferrari ma zupełnie nową konstrukcje w porównaniu do innych ekip, które modyfikują swoje od paru sezonów. Uwaga ogólna, niestety jakość dyskusji na tym forum jest często tak wysoka, że się odechciewa czegokolwiek pisać - miałem napisać ogólne spostrzeżenia z wyścigu, ale po przeglądnięciu wpisów pod wyścigiem odechciało mi się, np mało kto zauważył jak ważny dla układu wyścigu był VSC. Mam np. nadzieję, że pajac Jahar zaraz nie odwiedzi tego wątku. Pozdrawiam, prawdziwych fanów F! a w szczególności nr 7
Przejdź do wpisu Vettel: musimy zrozumieć, dlaczego zrobiliśmy krok w tył
09.07.2016 16:55
0
@25 i 27 Masz rację z dogrzewaniem opon, o tym kiedyś pisałem, że jak jest ciepło to czerwony bolid jest bardzo dobry - przy niższych temp. mają kłopot. Czy RB będzie przed Ferrari to się okaże. Prawdopodobnie będzie powtórka walki RAI vs VES. Poza tym kto pojedzie na 1 pitstop - naturalnym kandydatem jest Ferrari (które może kiepsko rozgrzewa gumy, ale za to obaj kierowcy potrafią na nich długo jechać - aczkolwiek RAI ma mocno zniszczone opony z żółtym paskiem. Dodatkowo różnica pomiędzy średnią a twardą w szybkości nie jest duża, pytanie o żywotność). Czy będą różne strategie w Mercedesie i RB. Pisałem RIC jest szybki na jednym okrążeniu, ale bardzo kiepsko radzi sobie z oponami, więc nie wróżę mu dobrego wyniku, tym bardziej że przegrał z VES. Co do kol. Jahara - to ciągle nie może przeboleć wyrzucenia ALO z Ferrari i stąd jego zawsze obiektywna ocena dokonań czerwonego zespołu, a w szczególności RAI.
Przejdź do wpisu Hamilton wywalczył pole position przed GP Wielkiej Brytanii
08.07.2016 13:06
0
A i jeszcze jedno: naprawdę dobry to będzie Stoffel Vandoorne - lepszy od przereklamowanego i faworyzowango (choć trzeba przyznać, że gość ma talent) VES. Zobaczycie, że w przyszłym roku RIC zmieni zespół.
Przejdź do wpisu Ferrari przedłużyło kontrakt z Raikkonenem
08.07.2016 12:57
0
Mnie też nie dziwi, że przedłużają kontrakt - o tym mówiło się od dawna. Ja nie piszę na tym portalu, bo szkoda czasu na wyjaśnianie takim ... jak np. ... Niektórzy nie mogą zrozumieć, że są różne style jazdy. Dlatego RIC wygrywa w kwalifikacjach z VES, ale w wyścigu jest wolniejszy (bo zdziera gumy). Wystarczy wejść na stronę F1 zobaczyć jak różnią się charakterystyką podczas wyścigu bolidy prowadzone przez RIC i VES. Naprawdę nie jest to wiele pracy. Niestety skoro komentatorzy np w eleven są imbecylami (ostatni wyścig i ich komentarze o RAI, który jechał za RIC i nagle ku ich zdziwieniu go wyprzedził i zaczął zbliżać się szybko do VES) to czego można spodziewać się po oglądających.
Przejdź do wpisu Ferrari przedłużyło kontrakt z Raikkonenem
15.05.2016 22:30
0
Jednego czego brak w Ferrari to strategii, bo na razie, to jest małpowania innych
Przejdź do wpisu Ferrari nie wykorzystało szansy w Hiszpanii
15.05.2016 22:27
0
Nie wiem, czy RIC lepiej by pojechał niż VES (chyba nie, bo gorzej obchodzi się z gumami) na takiej samej strategii, ale RB w... go bez mydła. Użyli go jako przynęty na Ferrari, które na sofcie lepiej sobie radziło niz na mediumach w porównaniu do RB.
Przejdź do wpisu Ricciardo kwestionuje strategię trzech postojów
15.05.2016 22:18
0
W Monaco RB może zagrozić Mercowi. A poza tym dziwny, ale i ekscytujący wyścig. Kiedyś musiało dojść do kolizji HAM i ROS i doszło, czy ostatniej? Chyba nie, bo to HAM ściga, a on musi i lubi ryzykować. Bravo dla VES, ale moim zdaniem RB puścił w trąbę RIC, jako przynęte dla VET. Ferrari się połapało, ale chyba nie do końca. VET bravo, super obrona przed RIC, który z 3 sektora wychodził w dobrej pozycji do ataku (RB było szybsze w tym fragmencie). Pech RIC z opona? jJaki pech. Przegrzał ją i poleciała. RIC jeździ bardzo agresywnie i to są konsekwencje, miał szczęście, że BOT się wiózł. RAI bardzo dobrze, ale skorzystał ze strategii RB. Czekał na błąd VES i się doczekał na ostatnim okrążeniu, ale to było już za pózno. Gdyby jechał jak RIC to mógłby spaść na 4 poz.RB ma bardzo dobry docisk, stąd obaj kierowcy Ferrari mieli trudniejsze zadanie niż RB. VES przede wszystkim pojechal wyjątkowo dobrze pod presją i to jest cecha mistrza - nie lubie gościa, ale brawo. Nie lubię ze względu na tatusia oraz postawę VES w TR.
Przejdź do wpisu Verstappen zostaje najmłodszym zwycięzcą w historii F1
04.05.2016 10:52
0
@ 26 Spokojnie - ciśnieni rośnie, ale pożar się nie pali. GP Sochi, tak jak pisałem, odpowiadało Merc i zespołom z jego silnikiem, a w szczególności po decyzji Pirelli o braku USoft i dodatkowo niskiej temperaturze.. Czerwony bolid lepiej traktuje gumy, ale gorzej dogrzewa, więc byli na przegranej pozycji już od początku rywalizacji w Rosji. Dodatkowo oszczędzanie paliwa i mieliśmy najnudniejszy wysćig w sezonie. W Chinach VET zrobił bład i się wpakował w RAI, tutaj ewidentnie KVT. A idąc tokiem myślenia niektórych, to jeśli RAI spowodował wypadek w Chinach, to idąc dalej powinno się winić ROS, który wolno wystartował. W innych GP, RB będzie mocniejszy, ale przede wszystkim Ferrari jest blisko Mercedesa. Dlatego koncern ze Sttutgartu także ciągle rozwija bolid - stąd awarie i u nich. VET mówił, że raczej na poczatek sezonu nie będą gotowi do pełnej rywalizacji, ale na Europę już tak. Pewnie, że Merc jest 90% faworytem, ale jestem przekonany, że będzie więcej wygranych wyścigów przez czerwonych w tym sezonie, a wszczególności kiedy lato w Europie będzie gorące. @ ogónie Co do postaw kierowców, to nudzą mnie wypowiedzi ludzi, którzy nie mają pojęcia o Formule 1 np. nijakiego Jahra (pewnie robi to spacjalnie, zeby prowokować dyskusje). Dla tych, którzy się intersują, więcej kierowcami to proponuje zobaczyć jak jezdżą kierowcy na oficjalnych stronach f1 oraz zobaczyć, których style są podobne. Na koniec bolid Merca w Rosji był daleko poza zasięgiem konkurencji (stąd 2 miejsce HAM), ale myślę, że już w Barcelonie to się nie powtórzy.
Przejdź do wpisu Vettel: nic nie mogłem na to poradzić
30.04.2016 20:41
0
Co do HAM, to mu nie współczuję, bo nawet w 1/4 nie posmakowal pecha RAI, który seryjnie nawiedza Fina.
Przejdź do wpisu Rosberg wygrywa kwalifikacje, kolejny dramat Hamiltona
30.04.2016 20:38
0
@15 tak strasznie boli, że ALO nie jeździ dla czerwonych. Jakbyś chociaż trochę coś wiedział, a nie doczepial się monotematycznie do RAI w każdym GP , np to, że silnik w GP Rosji to podstawa i właśnie w 3 sektorze najwięcej traci Ferrari i np RB. Williams i wszystkie ekipy z silnikiem Merca są silne na jednym kółku, ale zobaczymy co będzie z oponami. RAI zrobił błąd, bo cisnąl i tyle, dodatkowo mają nowy front, a awaria VET nie pomogła w ustawieniach balansu.
Przejdź do wpisu Rosberg wygrywa kwalifikacje, kolejny dramat Hamiltona
03.04.2016 22:59
0
@119 a ja mogę napisać komentarz "z serii uwaga debil" - lepiej się poczułes, może lepiej dyskutować na argumenty?
Przejdź do wpisu Rosberg w Bahrajnie sięgnął po drugą wygraną w sezonie
03.04.2016 22:17
0
VET pech - szkoda, ale to nie znaczy, że byłby szybszy od RAI (takie gadanie co poniektórych jest co najmniej śmieszne), wręcz przeciwnie w tempie wyścigowym Fin dalej jest bardzo dobry (w Melburne do d..py strategia czerwonych), a wyprzedzanie dzisiaj klasa (najlepszy). Realizator zresztą nie nadążał z pokazywaniem manewrów RAI. Start RAI kiepski, ale pytanie czy była to wina kierowcy, czy też coś innego (dla mało uważnych podpowiadam, że w Australii były dwa okrążenia formacyjne, a HAM strasznie zwalniał w Bahrajnie formacje, RAI wystartował w punkt, ale jakby brakowało mocy. Ferrari zagrozi Mercowi więcej razy niż przypuszczacie. Dzisiaj Merc próbował postraszyć czerwonych tempem na mediumach (HAM), ale nic to nie dało (Ferrari nie zmieniło taktyki), jeśli lato będzie ciepłe w Europie to Merc ma kłopot, bo Ferrari na miękkich gumach będzie bardzo szybkie (w Bahrajnie tor się oziębiał,a nie rozgrzewał), a przecież nowe aero dojdzie i chyba rozwiążą część problemów z niezawodnością jednostki. HAM to bardzo dobry kierowca, ale szkoda, ze jest faworyzowany (po pierwsze powinien startować z P8 - za wyjazd kołami, a karanie BOT (ma na celu zniechęcić innych do manewrów na HAM). ROS bardzo dobry wyścig. Super VAN, dużo lepiej niż faworyzowany przez większość VER (który przez swoje ego i tatusia totalnie sp...ił wyścig w Australii, samowolnie wjeżdżając na pit stop - dureń). GRO bardzo dobrze, ale pamiętajcie, że jechał praktycznie w Ferrari. Dramat FI i Williamsa, szczególnie Anglicy zamiast jechać agresywnie wybrali najgorszą strategię (nie mogą jechać na oszczędzanie opon, bo ich bolid zjada opony). A i komentarz w eleven w porządku, za to Ci w studio to się znają ... Pozdrawiam fanów F1
Przejdź do wpisu Rosberg w Bahrajnie sięgnął po drugą wygraną w sezonie
21.03.2016 11:44
0
Tak jak pisałem po kwalifikacjach, Ferrari wybrało agresywną strategię, ale zawiodła. Dziwi mnie że nie wzięli softa w środkowym stincie. Mogli też dać inną strategię RAI, który pojechał super wyścig do awarii. Myśle, że na miejscu VET odjechałby ROS po zatrzymaniu wyścigu. VET jeden błąd , HAM dwa, ROS jeden, który jest najlepszy z nich zależy od dnia, żaden nie jest nad człowiekiem - więc Wasze przepychanki są bezsensowne. Ferrari ma dwa kłopoty - niezawodność oraz tempo Mercedesa na pośrednich oponach, po Bahrajnie, będzie wszystko wiadomo. TR - bardzo dobrze mogło być, ale zawiodła młodzież za kierownicą (szczególnie VER gwiazdorzy). Jak trudno się wyprzedza we współczesnej F1 (szczególnie na takim torze jak w Australii) pokazał HAM, więc trochę miejcie obiektywizmu, oceniając czy ktoś dobrze czy też źle pojechał wyścig. No a mityczny ALO, ...
Przejdź do wpisu Mercedes wygrywa w strategicznym pojedynku z Ferrari
19.03.2016 20:07
0
@ 108 Zawsze byłem fanem RAI i większość ludzi na forum o tym wie. Jestem też fanem logiki, a w Twoim komentarzu brakuje jej. Bo skoro RAI jest 2 kierowcą to dlaczego czepiasz się go w poście 23. VET jest obecnie szybszy w kwalifikacjach od RAI (jak RAI byłby młodszy to już nie byłoby to tak pewne), ale tempo wyścigowe mają podobne. Pytasz co robi RAI, to Ci odpowiedziałem, że rozwija bolid - nie jest żadnym konstruktorem, tylko sprawdza jak się prowadzi przy różnych modyfikacjach - poczytaj sobie, poobserwuj a potem zabieraj głos o mitach. Mitem to są wypowiedzi ALO, a i jak to się stało, że w 2015 roku "lider" zespołu miał mniej punktów niż BUT. Pisałem na początku tamtego roku, że 2015 będzie jednym z gorszych lat RB, ale mało kto wierzył. A teraz Ci zdradzę, że jutro prawdopodobnie albo 1 albo 2 Ferrari będą na agresywniejszej strategii niż Merc. ROS nie jest kierowcą nr 2 w Mercu, a strata czasowa taka sama do HAM jak RAI do VET. A i jeszcze coś Weber akurat duża więcej zajmował się rozwojem aero niż VET. A i gdzie są Ci wszyscy którzy mówili, że RIC zmiażdży KVY? Po co mieszasz różne systemy walutowe? Co ma HUL do RAI. O HUL zawsze pisałem, że jest moim zdaniem przereklamowany, a wszyscy pisali, że powinien być w Ferrari. Pisałem np, co mówił RAI o tunelu aero w Ferrari za LdM (że jest do bani, a ALO jeździł do upadłego na tym symulatorze), trzeba układać klocki zdobyte z różnych źródeł, a nie podniecać się szumem z dnia wyścigowego.
Przejdź do wpisu Hamilton sięgnął po 50. pole position w karierze
19.03.2016 13:18
0
Wyścig i sezon będzie ciekawy, choć pewnie wygra Merc. Tor w Australii nie jest miarodajny, a przy praktycznym brak sesji treningowych wynik z Antypodów będzie jeszcze mniej prognostyczny dla całego sezonu. Merc jest wyznacznikiem stąd trudno o nich pisać. Strata Ferrari nie jest tak duża jak wynika z kwalifikacji (i jest mniejsza niż na początku przeszłego sezonu), co więcej Ferrari poprawiło się w sektorach q2 i q3, które są bardziej miarodajne dla przyszłych GP. Ferrari dalej ma kłopot z grzaniem przednich opon (co przy zimnej pogodzie - tym bardziej jest widoczne), ale przewiduje dalej przewagę Ferrari w oszczędzaniu opon względem Merca. Wynik TR nie może być dla nikogo kto trochę się interesuje formułą zaskoczeniem - już w tamtym roku mieli jeden z lepszych pakietów aero. Niestety z czasem poprawki silnika Reanult sprawią, żę RB ich dogoni. Williams będzie miał kłopoty z FI przynajmniej w pierwszej części sezoun, tak jak i z RB i TR. Z czasem może dojść do nich McL i może Renault- stąd można wysnuć wniosek, że sezon będzie ciekawy. Ferrari na pewno będzie miało więcej zwycięstw i podiów niż w 2015 i nawiąże walkę z Merce, a z tytułu będzie niezły galimatias. Co do RAI, to koledze Jaharowi dalej nie przeszło, że ALO wypadł z Ferrari, stąd ta złość na RAI. Panie Jahar - jakby RAI odszedł z czerwonych - to kto testowałby modyfikacje, bo wyraźnie widać, że nie jest to VET.
Przejdź do wpisu Hamilton sięgnął po 50. pole position w karierze
27.07.2015 15:00
0
Cześć viggen i inni fani RAI. Ja nie śledzę teraz tak uważnie jak kiedyś wiadomości z F1, ale w paru źródłach było, że Kimi zostaje w Ferrari w 2016. Logika wskazuję na to, aczkolwiek nie zawsze ona wygrywa. Po pierwsze, kto przy zdrowych zmysłach wywala ulubieńca kibiców (patrz ostatnie ankiety)? Po drugie, kto niszczy dobrze funkcjonujący duet 2 kierowców? Tym bardziej, że mają dość podobne wymagania względem bolidu. RIC ma zupełnie inny, BOT bliższy RAI. Poza tym, ani RIC ani BOT wyraźnie nie wygrywają ze swoimi partnerami zespołowymi. Zresztą moim zdaniem RIC znowu sędziowie za dużo pozwalają, przypominam RAI i RIC w Monaco. Po trzecie, doświadczeni kierowcy są w cenie, przy rozwoju bolidu i ciągle zmieniających się przepisach. Po czwarte, dobra atmosfera w zespole. Pozdrawiam fanów RAI.
Przejdź do wpisu Vettel dedykuje wygraną Bianchiemu i jego rodzinie
06.06.2015 21:27
0
@7 jesteś niedoinformowany, RAI jest.najszybszym kierowca w czasie wyścigu, zatem to kierowcy Mercedesa mają się czego bać, tym bardziej ze ich hamulce często ulegają awariom, a Kanada to tor bardzo wymagający dla nich, pozdrawiam
Przejdź do wpisu Hamilton zdobywa pierwsze pole startowe przed GP Kanady
26.05.2015 17:16
0
A i jeszcze jedno w przypadku zwiększenia mocy silnika - problem grzania opon może zostać trochę zmniejszony. A poprawki aero miały wejść w życie razem z ulepszeniami silnika. Być może zatem brak zgrania wpływa na brak dogrzewania opon inna sprawa, że w kwal. było bardzo zimno.
Przejdź do wpisu Arrivabene zadał pracę domową Raikkonenowi
26.05.2015 17:12
0
Ogólnie, to Arrivabene musi zadać inż. pracę domową jak bolid ma rozgrzewać opony. Szczególnie softy kiepsko się grzały. @ 14 Dogrzewanie opon, a im twardsza opona tym gorzej - dlatego pewnie się nie zdecydowali na undercut w przypadku VET (nie gwarantowało to szybszego czasu). Może chcieli zrobić to samo co z RAI, ale ROS wytrzymał (RIC nie - ewidentnie jechał na zerowych oponach w końcówce 1 stintu), tutaj kłopot VET, bo on szybciej konsumuje opony i RAI mógł pojechać szybsze kółko, a VET nie. @ 24 Dokładnie problem z dogrzaniem opon (soft) miał i VET i RAI po samochcodzie bezp.. Obaj podbnie się bronili, tylko, że jeden ewidentnie został wypchnięty niezgodnie z przepisami (nie mam pojęcia jak można nie dać kary RIC), a drugi nie.
Przejdź do wpisu Arrivabene zadał pracę domową Raikkonenowi
29.04.2015 09:39
0
A tak a'propos gdzie jest kolega devious, najbardziej aktywny, swojego czasu, uczestnik forum? Viggen nie tęsknisz za polemikami z wyżej wymieninym?
Przejdź do wpisu Arrivabene: SF15-T było projektowane z myślą o Raikkonenie
29.04.2015 09:31
0
@ 18 "To nie jest tajemnica, że Vettel i Raikonnen maja podobny styl jazdy." A jednak dla większości na tym forum jest tajemnicą, że kierowcy mają różne style jazdy i preferencje ustawień. Tak a'propos VET oprócz tego, że jeździ agresyniej od RAI to trochę inaczej pokonuje niektóre zakręty. Warto zaznaczyć, ze obaj jeździli bolidami projektowanymi przez Neweya. Dziwiłem się, że BUT ma zostać w McL, bo BUT bliżej do RAI. Zatem znowu będzie kłopot z kierunkiem rozwoju bolidu, chyba, że ALO nie będzie miał zupełnie na to wpływu - co jest możliwe z uwagi na "miłość" panującą pomiedzy Dennisem a ALO. Ciekawa inf. to ta, że RB na Barcelonę będzie miał nowe aero z super krótkim nosem. Na Europę, żeby konkurencja nie mogła skopiować rozwiązań (dużo GP w krótkim czasie) i wtedy zobaczymy na ile zbliżą się do prowadzącej dwójki i czy ich filozofia rozwoju się sprawdzi (rewolucyjna zmiana). Nowe aero powinodać do 1 sek poprawy wyników. Ale konkurencja nie śpi i też przygotowuje poprawki np. Ferrari ewolucyjna zmiana (nowe cżeści na Barcelonę i Kanadę).
Przejdź do wpisu Arrivabene: SF15-T było projektowane z myślą o Raikkonenie
28.04.2015 18:02
0
@ 14 i 15 W zasadzie się wszystko zgadza, ale powstają pytania. Nie prawdą jest, że wszytko za sprawą Marchionne zaczęło się dziać. Pewne zmiany zaczeły sie już za LdM, który jednak blokował inne (chociażby przyszli Allison i RAI, ale zostali Fry i ALO), bo chciał mieć i ciastko i je zjeść. Dlatego do dymisji podał się Domenicali, bo zmiany były na półgwizdka. Tysiąc razy pisałem o układzie biznesowym Ferrai Santander - nie będę się powtarzał. Prawdą jest jednak, że Marchionne ugruntował zmiany i jeszcze bardziej je przyspieszył. Dlaczego F14T był taki koszmarny? Piszesz "Po feriach zimowych sytuacje odwrocila sie kompletnie. Scuderia przygotowala konkurencyjne auto i Kimi nagle odnosi lepsze wyniki. Przez co jego kariera automatycznie dostala nowy impuls." Nie można zgodzić się z taką analizą. SF15T o czym już pisałem i co teraz jest potwierdzane przez sam zespół było robione pod RAI, a F14T pod ALO. RAI chce szybkie auto, a dla ALO ważniejsze jest "auto, którym pokona swojego kolegę z teamu" - dla wszystkich oburzonych, którzy się zaraz odezwą - nie jest to moja opinia tylko eksperta od F1. Poza tym pisałem styl jazdy ALO nie jest odpowiedni do obecnej F1 i dalej to podtrzymuje, stąd kierunek rozwoju pod ALO będzie kierował zespól na manowce. Piszesz o oponach to prawda, że Pirelli zmieniło je, ale też Allison jest znany z tego, że przykłada uwagę na ich właściwości przy projektowaniu auta. A tak a'propos już w 2014 wiedziano, co jest nie tak z odczuciami RAI (balansem auta), ale ALO blokował zmiany (bo jemu taki kierunek zmian nie pasował). W 2015 zmieniono zawieszenie i to dało inny balans auta, również przyczynio się do tego zmiana aero i przeniesienie napędu (mapowanie). RAI zrobił najlepiej jak mógł odchodząc z Lotusa - co chyba wszyscy widzą. Jakie miał inne wyjście? Kolejne. "Czym dluzej trwal wyscig, Kimi byl coraz silniejszym. A dlaczego tak sie dzialo? Proste: Czym dluzej trwa wyscig, tylne opony szybciej sie zuzywaja, a wtedy przednnie kola mozna lepiej wyczuc." Być może, ale przede wszystkim to styl jazdy RAI sprawia, że opony się mniej zużywają ponieważ, ze wszystkich kierowców jeździ najpłynniej. Prześledź sobie na stronie F1 charaktersytyki jazdy poszczególnych zawodników, znajdzies wtedy, że RAI np. bardzo łagodnie hamuje i przyspiesza (stąd np. mniejsze zużycie paliwa np. w porównaniu z VET). Ta cecha jego stylu sprawia jednak, ze ma kłopoty w kwalifikacjach - pojechać na maksa przy nastawieniu na płynną jazdę. Co wiecej set up Fina wymaga mniejszego docisku, stąd w deszczu nie najlepiej sobie radzi, ale za to dobrze wyprzedza. Dlatego VET w czystym powietrzu super sobie radzi, ale gdy trzeba wyprzedzać jest gorzej. Pozdrawiam,
Przejdź do wpisu Arrivabene: SF15-T było projektowane z myślą o Raikkonenie
28.04.2015 16:11
0
@ 7 Ferrari poprawiło dużo więcej - cały PU (nie tylko paliwo), przede wszystkim rozwiązano kłopot z bateriami i ich ładowaniem, zawieszenie, chłodzenie, turbo , a także aero. Wracając do tematu: Renault stracił klienta - Lotus, nie dostawał na czas pieniędzy w tamtym roku od RB (ciekawe jak jest w tym). A przede wszystkim Merc już w 2014 roku przebił wszystkich, jesli chodzi o piniądze wydane na silnik i zespół (w tym Ferrari trochę nadrabia i McL). Współpraca nie układa się nie tylko przez niedopracowany silnik - jeszcze raz RB jak i McL narzucją rozwiązania z uwagi na aero (tylko McL rozumie kłopot Hondy), a hamulce są dobrym przykładem jak aero może na nie wpływać. Wejście nowego silnika w 2014 przemodelowało całą charakterystykę F1. RB się nie dostosował, Merc jest liderem, Ferrari wyciągnęło wnioski, a potem McL (jest spóźniony o pół roku w stosunku do Ferrari tzn. u czerwonych pół roku wcześniej zaczęły się zmiany). Bez współpracy na partnerskich zasadach oraz przeznaczeniu większych pieniędzy RB z Renault nic nie osiągną (zresztą być może już jest za późno). Ale tu uwaga, bo specjalnie na Barcelone RB będzie miał super aero (super krótki nos). Nowe aero powinno poprawić osiągi o około sek. dlaczego na Europę, bo dużo wyścigów w krótkim czasie i nikt nie będzie mógł skopiować rozwiązania. I teraz zobaczymy, czy nowe rozwiazanie areo przy jakimś tam postępie w silniku da możliwość nawiązania walki z czołowką czy też inni też wykonają skok (Merc Ferrari) uniemożliwiający dogonienie ich). Zobaczymy zatem dwie filozowfie rozwoju w akcji.
Przejdź do wpisu Red Bull nie wierzy w szybki wzrost mocy silnika
24.04.2015 21:42
0
A i jeszcze jedno podobno (bo źródło nie w 100% pewne) dr Marko oskarżył Merca, że pomógł rozwinąć silnik Ferrari w zamian za pozostnie przy V6 i obecnych rozwiązaniach. Jest to raczej bardzo mało prawdopodobne dlatego, że Merc i Ferrari są najbliższymi konkurentami.
Przejdź do wpisu Red Bull nie wierzy w szybki wzrost mocy silnika
24.04.2015 21:30
0
@ dexter Wreszcie mam trochę czasu, aczkolwiek nie za wiele. Kłopot polega na tym, że puszki naciskały Renault na przyspieszenie rozwoju silnika. Pierwotnie program miał być bardziej rozłożony w czasie (pamiętaj, że mają umowę na 2015 i 2016). Renault zakładał czas, aby przetestować rozwiązania. Renault powiadomił RB, że mogą być kłopoty z niezawodnością, ale puszkii dalej naciskały na przyspieszenie. Co więcej, podobno RB jakieś rozwiązania narzuciły Renault. Jakie? Prawdopodobnie w jakiś sposób wpływające na aero,a nie tylko zmniejszanie podzespołów. Tak wiec widzisz, skąd awarie. Musisz mieć czas na przetestowanie rozwiązań. Wynik jaki mamy - widać, ale cała wina jest zwalana na Reanult. Hamulce są dobrym przykładem, błędnej polityki RB, zamienił stryjek siekierkęna kijek (bo bład nie był u dostawcy, lecz w projekcie RB. Jst to w zupełnym kontraście do McL Hondy. McL też mógłby powiedzieć, że wszystko wina Hondy, ale za dobrze wiedzą, że problem Hondy wynika częściowo z narzucenia aero przez McL oraz, że nieprzemyślane przyspieszenie rozwoju to wydanie w błoto tokenów oraz strata liczby silników. Zakładam zatem, zę McL będzie w końcowych wyścigach przed RB. Podobnie Ferrari woli odroczyć trochę rozwój silnika, bo wie jak ważna jest niezawodność, pomimo tego, że Merc jest na wyciągnięcie paru KM. Jeszcze raz RB wszystko się udawało, przez ostanich parę lat, a teraz narzekaja na cały świat - grożą. A co ma teraz powiedzieć McL, a co mówił Williams parę lat temu. A co Ferrari? RB zachowuje się jak rozkapryszony bachor
Przejdź do wpisu Red Bull nie wierzy w szybki wzrost mocy silnika
23.04.2015 11:32
0
„Włożyliśmy wiele wysiłku, aby stworzyć jak najlepsze podwozie, ale sport motorowy bez silnika jest trudny.” „Obecnie ważne jest, aby od kolejnego wyścigu osiągnąć odpowiednią niezawodność. Dopiero wtedy można pracować nad oddawaniem mocy i ostatecznie nad jej poprawą.” Znowu Helmut kpi z inteligencji obserwatorów. Nie stworzyli dobrego auta, upakowanie całości pod względem wymagań aero skutkuje kłopotami z silnikiem. Pisałem, trzymanie się kurczowe tego co dało im przewagę kiedyś, nie jest gwarantem sukcesu obecnie. Kłopoty ze sprzęgłem i hamulcami są błędami RB a nie Renault, a część awarii czy też kłopotów było z tego tytułu. Narzucili zbyt szybki rozwój silnika oraz pewne rozwiązania silnika, które będą skutkowały awariami. Z uwagi na zmiany, mapowanie silnika też szlak wziął (a wtym byli kiedyś bardzo mocni). Bolid także nie oszczędza opon, a to głównie rozwiązania zawieszenia i aero oprócz przekazania napędu. RB pokazuje swoją twarz nuworysza w F1 - gdy są kłopoty to nie ich wina. Tutaj McL i Honda mają dużo lepsze podejście, które pod koniec sezonu da im przewagę nad puszkami. Pisałem, że to będzi jeden z gorszych sezonów RB i dobrze, bo konsekwentnie pracują nad psuciem swojego imienia.
Przejdź do wpisu Red Bull nie wierzy w szybki wzrost mocy silnika
23.04.2015 11:07
0
Wybór mieszanki w Hiszpanii bardzo konserwatywny. Jak byłoby więcej pitstopów, to byłoby ciekawiej. Tak więc miękka i średnia mogłaby uatrakcyjnić widowisko w Katalonii, ale Pirelli przygotowuje się na wypadek, gdyby było bardzo gorąco i żebt Merc nie protestował. Zresztą raz, przez zmianę opon podczas sezonu, Lotusu stracił bardzo dużo
Przejdź do wpisu Pirelli utrzymuje agresywny dobór mieszanek
21.04.2015 09:58
0
A i jeszcze jedno, chyba rzeczywiście skrócenie stintu RAI na med mogło dać mu wygraną, ale to się łatwo mówi, bali się, że mu pójdą softy w końcówce na maxa (ale skoro przejechał na początku 17 to tym bardziej na końcu powinien więcej). Dla przypomnienia 17 soft 23 med 17 soft. Ale np VET twierdzi, ze Merc i tak był dalej od nich niż na to wskazuje miejsce RAI.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrywa, Raikkonen wraca na podium
21.04.2015 09:52
0
@ dexter and viggen Tak jak pisałem, przypatrzcie się na wyjazd VET poza tor - zdmuchnęło go tak jak i ROS (uratował się bo był dalej od krawędzi) tak więc rzeczywiście boczny wiatr dużo namieszał. Mercedesowi na końcu siadały nie tylko hamulce ale i opony. RAI przejechał 23 na med i ostatnie 2 strasznie się męczył, a HAM 24 i ROS 23 (oczywiście im lżejszy bolid i niższa temp tym powinno być mniejsze zużycie, ale Ferrari dalej lepsze w zużyciu opon niż Merc). Hamulce - 3 czy 4 ostre wyprzedzania z maksymalnym dohamowaniem ROS - też pewnie mocno obciążyły hamulce. A przede wszystkim nadmuchiwanie powietrza przez koła wheelnutsy. Ta technologia jest świerza w Merc (1 sezon) i w RB (2?). Teamy chcą maxymalnie wykorzystać przepływy powietrza, ale może to wpływać negatywnie na chłodzenie hamulców. RB ciągle popełnia ten sam błąd - maksymalnie chce wykorzystac aero kosztem innych podzespołów (to im dało poprzednie mistrzostwa). McL będzie się rozwijał, ale nie dogoni w tym sezonie czołówki, która też się rozwija. McL dobre aero i znowu kosztem innych podzespołów (Prodromou uczeń Neweya).
Przejdź do wpisu Hamilton wygrywa, Raikkonen wraca na podium
19.04.2015 20:00
0
Jeden gorszy wyścig VET, nie robi z niego kiepskiego zawodnika. RAI potwierdził, że jest kierowcą wyścigowym jakich mało.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrywa, Raikkonen wraca na podium
19.04.2015 19:53
0
VET nie zrobił błędu kiedy wyjechał na piasek, popatrzcie na replay zdmuchnęło go tak samo jak i ROS, ale był bliżej krawędzi dlatego poleciał na piach.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrywa, Raikkonen wraca na podium
19.04.2015 13:04
0
Przede wszystkim nie skreślajcie ROS. ROS w Q3 oszczędził opony (nie pojechał na maxa). Dlaczego? Bo chciał ograć HAM (który pojechał na maxa), ale niestety VET go wyprzedził. Opony będą kluczem do sukcesu w Bahrajnie. Mniej zużyte pozwolą pojechać dłuższy stint. Oba Ferrari startuj ą z brudnej strony, ale czerwone bolidy potrafią startować szybko. Więc na starcie bardzo ciekawie. Za Ferrari MAS - też dobrze startuje, a za Mercami BOT (on raczej nie najlepiej sobie radzi ze startami). Prawdopodobna strategia to soft, soft, med. Ale można chyba pojechać na jeden stop (coraz niższa temp, będzie wpływać na zużycie opon - przynajmniej RAI (nie wiem czy się opłaca). VET lepiej sobie radził z softami niż RAI (przynajmniej w FP2), ale RAI na med. jest lepszy od VET. Jednym słowem każda konfiguracja na podium jest możliwa pomiędzy kierowcami Merca i Ferrrai. Z tyłu walka też będzie ciekawa, szczególnie jeśli chodzi o niezawodność - hamulce w RB i TR są piętą achillesową, a ten tor jest ciężki dla hamulców. McL w punktach nie sądzę, bo w wyścigu nie są tak konkurencyjny jak w kwalifikacjach - ale progres jest. Liczę na Saubera i Lotusa. Pozdrawiam,,
Przejdź do wpisu Hamilton w kwalifikacjach składa perfekcyjne okrążenie
15.04.2015 15:46
0
@ dexter Przede wszystkim ludzie zapominają, że kontrakt jest w kwocie brutto, czyli od tego odchodzą najróżniejsze wynagrodzenia np. agentów, promotorów i innych osób. Również są kwestie reklam - zdaje się, że to jest kość niezgody pomiędzy Mercem a HAM.Ale oczywiście i tak zostaje sporo. Teraz najwięcej, podobno zarabia podstawowego wynagrodzenia (bez premii) VET, a za rok będzie miał mniej i wtedy będzie ALO, HAM (jeśli podpisze) i VET.
Przejdź do wpisu Ferrari rozważa przedłużenie kontraktu z Raikkonenem?
15.04.2015 13:35
0
@ 175 Jakbyś chociaż trochę interesował się tym co się dzieje w F1 i Ferrari to byś wiedział, że sukcesy Ferrai w tym roku to 50% silnik i 50% pozostałe aspekty. Np. wygrana w Malezji to głównie opony, a to w wiekszości nie silnik tylko własnie reszta (aero, zawieszenie i tp). Takie argumenty to możesz sobie gdzieś włożyć - prowokatorze. Mogę odpowiedzieć - wystarczy, że RAI zdobył 1 mistrzowski w Ferrari, czego poprzedni tester nie umiał dokonać przez 5 lat. Zresztą jeśli chodzi o ALO, to uważam, że w wyścigowych umiejętnościach jest zaraz za RAI. Ale nie potafi współpracować z inżynierami - rozwijać bolidu, w kwalifikacjach są podobni - nie najlepsi. Nie będę kontynuował z tobą dyskusji - nie znajduje przyjemności, -żegnam.
Przejdź do wpisu Mercedes wygrywa chińską partię szachów
15.04.2015 13:22
0
Akurat podwyżka. Coś dla fanów RAI w w w .wired.com/2015/04/ants-still-dead/
Przejdź do wpisu Ferrari rozważa przedłużenie kontraktu z Raikkonenem?
15.04.2015 07:31
0
@173 A kiedy ty przestaniesz prowokować i pisać bzdury? RAI jest prawdopodobnie najlepszym kierowcą wyścigowym, (nie kwalifikacyjnym) o ogromnym doświadczeniu, który dba o opony i paliwożerność bolidu, który zresztą był pod niego robiony. Po co piszesz "jednokrotnego testera"? Zresztą wyniki w Ferrari w 2015 roku świadczą o tym, że poprzedni "tester" pracował po prostu do du.y.
Przejdź do wpisu Mercedes wygrywa chińską partię szachów
14.04.2015 12:50
0
dexter czekam z niecierpliwością na Twoją analizę toru w Bahrainie. Tor będzie, podobnie jak w Malezji, obciążał bardziej tylne opony, dlatego walka Merca z Ferrari jest bardziej prawdopodobna, aczkolwiek graining może akurat zaszkodzić Ferrari. Mieszanki te same w Bahrainie co i w Chinach. Widać było wyraźnie, że na miękkich gumach tempo Ferrari praktycznie takie samo jak Merca, natomiast Merc odskakiwał na średnich (w Chinach). viggen Ferrari chce przedłużyć kontrakt z RAI. Bardzo dużo zmian na Hiszpanię w Ferrari. Zwracam uwagę, że RAI jest nadal głównym testerem rozwiązań w Ferrari. Brak odpowiedniego kierowcy do testowania widać wyraźnie w puszkach - to nie tylko silnik.
Przejdź do wpisu Mercedes wygrywa chińską partię szachów
14.04.2015 12:35
0
ROS ma rację, że HAM mógł go wpuścić w maliny, ale HAM miał do tego prawo - jechał pierwszy i to on dyktował tempo. Dlatego ROS był tak niezadowolony po kwalifikacjach. HAM też by miał kłopt z wyprzedzeniem ROS, jakby jechał za Niemcem. ROS wina, że gada na cały świat o tym, zamiast rozmawiać za zamkniętymi drzwiami.
Przejdź do wpisu Brytyjskie media podkręcają atmosferę w Mercedesie
12.04.2015 19:59
0
Brawo HAM - nie lubię go za wprowadzanie murzyńskiego stylu i gwiazdorstwa, ale obiektywnie to pojechał super. RAI wreszcie pokazał dlaczego jest najlepszym kierowcą wyścigowym - start super, warto zobaczyć jak się cieszy Arrivabene mówiąc "grande". Byłaby fajna walka na koniec, a z uwagi na SC pozostał niedosyt. Tor się nagumował i łatwiej było Mercom jechać dwa razy na softach. Z tyłu była bardzo ciekawa walka. Awarie - jestem ciekawy ile silniki a ile bolidy. Duży RB ma kłopoty z chłodzeniem hamulców, ale nie jest to błąd dostawcy tylko ich projektu. Dodatkowo RIC strasznie obciąża hamulce, z uwagi na sposób swojej jazdy. McL widać, że aero jest ok, a jednostka napędowa będzie coraz lepsza. Jednak straconego czasu nikt im nie podaruje. Dodatkowo, gdy będzie bardziej gorąco to mogą się zacząć kłopoty. Williams na odwrót silnik ok, ale aero szwankuje. W Bahrainie nie jestem pewien czy Ferrari nawiąże walkę z Mercem, bo tam będzie kłopot z dogrzewaniem opon przy spadku temp w końcówce, ale zobaczymy. Pozdrawiam,,
Przejdź do wpisu Mercedes wygrywa chińską partię szachów
12.04.2015 00:16
0
@ 49 Merc boi się że Ferrari pojedzie soft, soft, med., ale chyba sam nie jest w stanie pojechać inaczej niż soft, med., med. albo co będzie ciekawe, zaryzykują dla jednego kierowcy soft, soft, med. (pytanie - dla którego, bo w przypadku porażki HAM - będzie dym). RAI spieprzył q3 i mam nadzieję, że nie utknie za BOT. Pisałem już, że nawet z 3 rzędu startując może wygrać wyścig, ale tutaj różnica do Merca jest zbyt duża. Ale i tak będzie zabawa. Zwracam uwagę na pasjonującą walkę z tyłu. Williams z uwagi na opony i docisk (a właściwie jego brak) nie może być pewny swoich miejsc, RBR dalej ma kłopot z hamulcami, Lotus włączył się w walkę z TR i Sauberem.. Wszystkie te 5 teamów będzie walczyć na maksa i na 100% będą niespodzianki. Pozdrawiam,, w szczególności vigggena za jego nieustającą pasję walki z zabobonami na tym forum.
Przejdź do wpisu Hamilton w Chinach sięga po 41. pole position w karierze
10.04.2015 20:41
0
Wydaje się, że problemem ROS jest zbytnie analizowanie wszystkiego. Stąd być może gubi się (zawiesza ;-) ) przy natłoku danych oraz był przyzwyczajony do prowadzenia bolidu na nasłuchu. Ale ja bym go nie skreślał.
Przejdź do wpisu Kierowcy Mercedesa dostrzegają zagrożenie ze strony Ferrari
09.04.2015 23:43
0
@ 32 i 33 Piszę, że nie będzie prawdopodobnie super krótkiego nosa - tak mówi Allisoni i dodaje, że to jest z uwagi na testy (a pewnie i przemodelowanie dużej części aero w stosunku do długiego nosa). . Dlatego bez znaczenia czy po samochodzie bezpieczeństwa czy po 9 kółkach, bo zarówno ROS i HAM zaczęli tracić czas na miękkich oponach po 9 kółku (i to mając mniej paliwa niż zaraz po starcie (HAM na przedostatnim stincie a ROS na ostatnim). Kłopot Merca zaczęły się jeszcze wcześniej, bo w sesji treningowej - kłopoty HAM, nie mieli czasu na ustawienie bolidu Dodatkowo przez strategie równego traktowania ROS został poszkodowany. Zgadzam się, ze zjazd przy samochodzie bez. jest normalnością, dlatego napisałem, że był bez znaczenia na wynik (większość pisała, że był to błąd Merca). Nie było możliwości, aby Merc pojechał na 2 pitstopy z uwagi na degradację opon. W Twoim rozumowaniu jest jeden haczyk, "gdyby" HAM wytrzymał na oponach do 30. Za to gdyby odpowiadają właśnie opony. Wcześniej pisałem (przed Australią, Malezją i po testach zimowych), że szansą Ferrari jest oszczędzanie opon w porównaniu do Merca i Williamsa. Jak oceniasz kierowców? Jestem pod wrażeniem Sainza, który przy faworyzowanym VER radzi sobie nadzwyczaj dobrze. RIC potwierdził tylko moje przypuszczenia, że specyfika tamtego sezonu go plus pomaganie przez kierownictwo RB (kreujące nowego bohatera ) super mu sprzyjała. Ale to już historia, jake są Twoje typy na Chiny/
Przejdź do wpisu McLaren cały czas traci przeszło 100 KM?
08.04.2015 22:40
0
@ 25 Nos Ferrari nie będzie ekstremalnie krótki, bo mają kłopoty, aby przejść testy zderzeniowe. Mercedes też zjada opony choć trochę mniej niż Williams. Mercedes w Malezji mógł zjechać albo po samochodzie bezpieczeństwa albo po 9 kółku, zatem bez znaczenia dla wyniku końcowego. Mercedes w Chinach jest zdecydowanym faworytem (szczególnie w kwalifikacjach), bo prawdopodobnie będzie lepiej dogrzewał opony w zimnych warunkach. Jednak możliwa walka na strategie - Mercedes opony soft, med i med, a Ferrari (raczej RAI) soft, soft, med. Zobaczymy jaka będzie różnica w szybkości pomiędzy oponami - szacunek Pirelli 1,2 - 1,4 sek. (bez deszczu).
Przejdź do wpisu McLaren cały czas traci przeszło 100 KM?
02.04.2015 09:58
0
Nie wierzę, żeby jakiś kierowca specjalnie przegrał z kolegą zespołowym. Po pierwsze, VET nie wiedział w pierwszej połowie sezonu, że będzie miejsce w Ferrari. Po drugie, z uwagi na marketing, RB postawił na RIC (colgate boy) w 2014 roku. Po trzecie, specyfika nowych bolidów w 2014 roku odpowiadała, bardziej agresywnym kierowcom, również opony były mocniejsze niż w 2013 (co premiowało również agresywniejszych), a dodatkowo było chłodne lato w Europie, co również było korzystne dla agresywnych kierowców, bo nie mieli kłopotu z dogrzaniem opon. Po czwarte, z uwagi na powyższe, VET mógł mieć kłopot z motywacją po połowie sezonu. A w tym sezonie wygląda na to, że agresywniejsi mają więcej kłopotów od płynnych. Jak poznać agresywneggo kierowcę? - np. popatrzcie na zużycie paliwa, opon oraz jazdę zazwyczaj klasyczną linią wyścigową (wejście w zakręt blisko apexu). VET ma swoją specyfikę, wykorzystuje rotację i nie jest tak agresywny jak RIC, ale nie jeździ np. tak płynnie jak RAI. Najciekawsze porównanie w tym roku będzie natomiast pomiędzy HAM a ROS (ponieważ ROS jest znany z ciągłego analizowania swojego stylu jazdy, ale ma utrudnienie, bo nie może korzystać z podpowiedzi inż. w czasie wyścigu).
Przejdź do wpisu Allison: na torze ciężko byłoby nam wyprzedzić Mercedesa
31.03.2015 16:20
0
@ 16 A jakie Ty masz argumenty? Bo nie widze żadnych, prócz niczym nieuzasadnionych kalumni na RAI.
Przejdź do wpisu Fiorio: Vettel jest już numerem 1 w Ferrari
31.03.2015 14:24
0
@ 12 Wiesz co odpowiedział HAM na pytanie kim chciałby być jeśli nie kierowcą? Odp. komikiem. Co powiedział RAI? Kierowcą. Nie mam więcej pytań. Znowu piszesz bzdury, w Lotusie RAI rok jeździł za darmo! W końcu i tak chyba nie wszystko mu wypłacili, bo doszło do ugody, pewnie viggen będzie wiedział ile w końcu dostał. W Ferrari RAI odwalił kawał czarnej roboty przy SF-15T i starając się ustawić F14T pod siebie, co było sabotowane przez ALO (gdyż ma kompletnie odmienne preferencje względem bolidu i teżz innych względów), ale o tym nie dowiesz się słuchając komentarzy w studiu Polsatu i czytając komentarze na Onecie.
Przejdź do wpisu Fiorio: Vettel jest już numerem 1 w Ferrari
31.03.2015 14:07
0
@ 7 Ostatni raz, po jakiego grzyba prowokujesz, a jeśli nie prowokujesz, to piszesz kompletne głupoty. RAI cały poprzedni sezon pracował nad SF-15T, a jednocześnie jeździł bolidem kompletnie mu nie pasującym (zapewne zgubił motywacje). Nie masz pojęcia o kierowcach. Np. VET jest obecnie najlepiej zarabiającym kierowcą, a RAI zgodził się na cięcie swoich zarobków. Idąc twoją logiką to VET poszedł za kasą. RAI ma wystarczającą dużo pieniędzy, aby dać sobie spokój z jeżdżeniem, ale wszyscy dookoła niego mówią, że on kocha się ścigać. RAI nie jest mrukiem, tylko nie lubi się powtarzać i odpowiadać na głupie pytania. Odpowiada na pytania techniczne i potrafi się przyznać do błędu (co jest unikalne wśród kierowców). Natomiast prywatnie większość go lubi. Jako jeden z niewielu nie jest politycznie poprawny i nie jest produktem marketingowym. Dlatego kibicowałem Sennie, bo był nie tylko wielkim kierowcą, ale i wielkim człowiekiem. Nigdy nie lubiłem Schumachera i nie lubię ALO (a dlaczego - to parę razy pisałem), co nie znaczy że nie są wybitnymi lub bardzo dobrymi kierowcami. VET jest ok (chyba ma poczucie humoru i dobre pasje), ale z tym paluchem mnie denerwuje i z WEB też czasem nie grał ok. Został zatem tylko RAI i jak odejdzie to pewnie nie będę pisał komentarzy na tym forum. I wtedy będzies mógł swoje głupoty, farmazony, bzdury do woli wypisywać.
Przejdź do wpisu Fiorio: Vettel jest już numerem 1 w Ferrari