komentarze
  • 53. Riso
    • 2012-11-08 07:58:15
    • *.srem.net

    Newey to rasowy bezczelny anglik... Dupa, a nie geniusz, cały czas leci na nielegalnych zagrywkach, spuszczając zasłonę dymną w postaci kablowania na resztę stawki, że oszukują. Dzisiaj tego typu zagrywki dla RBR to kwestie kilku tysięcznych sekund (Nikt nie zauważy), ale popatrzcie jakby takimi zagrywkami wjechało HRT i nagle stałoby się konkurencyjne dla środka stawki, wtf? Inspekcja co do śrubki... RBR, Nikt nie lubi bo bezczelnie oszukują, a do tego Vettel jak już mu nie idzie to wpada mu Tons Of Luck...

  • 54. czmiel_t
    • 2012-11-08 08:10:58
    • *.ip.netia.com.pl

    Nos nie może być tak elastyczny nawet jeśli skrzydło zostało uszkodzone. Tak samo jak niektórzy piszą że tam jest cienka warstwa materiału i się ugina po przyłożeniu siły. Bzdura! Widzieliście kiedyś testy zderzeniowe nosa i sam nos zdemontowany? To jest cholernie gruba i sztywna konstrukcja, która ma za zadanie wytracić energię przy uderzeniu więc nie ma mowy o ugięciu się. Szybciej pęknie niż się ugnie. Tutaj ewidentnie jest coś grubą nicią szyte. Czekam na reakcję FIA :]

  • 55. arek2k
    • 2012-11-08 08:47:51
    • *.rev.sprintdatacenter.pl

    @46 - problem to ty masz, nie odróżniasz oszustwa od kreatywności, złodziej samochodu tez jest kreatywny, więc jak ci ukradnie samochodu to nie miej z tym problemu. To nie są żadne wynalazki tylko próba przemycenia czegoś nielegalnego. A taki nos to przeginka, komentarze typu @46 świadczą tylko i wyłącznie o braku znajmości regulaminu F1.

  • 56. b.stary
    • 2012-11-08 10:02:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    GENIALNE!!! Nie mam czasu czytać wszystkich post.
    Czy spece z Politechniki mogą mi wyjaśnić czy takie "coś" można osiągnąć podłączając prąd? Nie jestem specem ale podobno tak reaguje metal: zmienia kształt.
    Czy jest możliwe, że nos RB jest metalowy albo ma zawartość metalu.
    To jest genialne! Dopóki nie uznają to za oszustwo! niestety. Mam nadzieję, że Adrian wie co robi. Moży być nawet tak, że FIA wie o tym od dawna i uznało za legalne. Moim zdaniem to "coś" wyjaśnia iskry z podwozia Vetela pod koniec GP Indii. Możliwe też, że to nie wina mechanika tylko Palca bo nie wyłączył prądu?!

  • 57. pjc
    • 2012-11-08 10:38:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czy wzięliście pod uwagę z czego wykonany jest nos bolidu i jaka jest jego konstrukcja a przede wszystkim elastyczność materiału z którego jest wykonany?.
    Zauważcie,że przez nos w poprzek przechodzi sztywny element. Jeżeli mechanik trzymał za ten element z obu stron a nos ma większą elastyczność to w momencie ruchu nastąpiło naturalne "wyginanie".
    Chciałbym zobaczyć np.porównanie zachowania się tego elementu w takiej sytuacji na przykładzie kilku ekip.
    Moim zdaniem nie ma co szukać sensacji.

  • 58. wojtek117
    • 2012-11-08 11:16:50
    • *.dynamic.chello.pl

    a co im da guma? przecież to cięzki materiał!!!
    Jeżeli już to nos jest elastyczny, jak pewnie u wszyskich bolidów, a ktos chce wciskać ten plotki dla medii i pieniędzy !!!!!!!

  • 59. negocjatorek
    • 2012-11-08 11:34:48
    • *.ip.netia.com.pl

    @57, @58, dokładnie o to chodzi! zgadzam się w zupełności. Zresztą jak giętkie jest skrzydło było widać po wyściugu w Indiach gdzie przecinali sobie opony i lotki wyginały się o 90 stopni prawie i nic się nie działo. To na pewno jest jakiś kompozyt karbonowy tylko, że jest to tak cienka warstwa (oszczędzamy na wadze) że po prostu nie jest sztywny jak stalowy pręt.

  • 60. pjc
    • 2012-11-08 11:41:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus przydałby się w tej sytuacji z jego słynnym tekstem:)

  • 61. Riso
    • 2012-11-08 11:43:20
    • *.srem.net

    @59 Wiesz co to karbon? Karbon się gnie? l2p...

  • 62. sly1234
    • 2012-11-08 11:49:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja pierdziu !! ile ekspertów od uginania się? zostawcie to w diabły. To tylko nos haha. Wiadomo o co chodzi w tym wszystkim . O kasę i tyle. Po co drążyć temat. Jak FIA wprowadza restrykcje co do bolidu, to krytykujecie , że najlepiej dać im wszystkim takie same bolidy i tp. Z drugiej strony jak jakiś zespół ominie przepis i wymyśli coś innowacyjnego to zaraz chcecie równych szans i takiego samego wyposażenia bolidów,

  • 63. pjc
    • 2012-11-08 12:03:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Riso tyle,że to jest włókno węglowe:) "carbon fibre" :)

  • 64. patrolek23
    • 2012-11-08 12:37:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obejrzałem ten filmik 20 razy i nie zauważyłem, żeby tam się cokolwiek odginało.

  • 65. IROE30
    • 2012-11-08 12:39:01
    • *.19-2.cable.virginmedia.com

    Parc ferme tu wszystko wyjsnia, pojazdy po wyscigu i po kwal sprawdza komisja widocznie z RBR jest wszystko OK, Nie ma zastrzezen, nie ma broblemu , nie ma tematu a punkty w tabeli uzupelnione. A jezeli nawet cos by bylo "Lewe" to i tak FIA ukarala by zespol a nie kierowcow tak jak to bylo Z McLarenem.

  • 66. Gosu
    • 2012-11-08 12:45:25
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    64. patrolek23 img171.imageshack.us/img171/ 645/boomer.gif - tu powinieneś zobaczyć :)

  • 67. czmiel_t
    • 2012-11-08 12:56:38
    • *.ip.netia.com.pl

    @56 Iskrząca podłoga Vettel'a nie ma tu nic wspólnego. Była uszkodzona (odłamany kawałek) po przejeździe po wysokiej tarce i ten element ocierał o nawierzchnię.

  • 68. marek77
    • 2012-11-08 13:43:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Tu macie skrzydło Webbera www.gaiaconscience.com/img/trucorb2.gif

  • 69. pjc
    • 2012-11-08 13:46:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Gosu odgina się i to wyraźnie bo mechanik chwycił z jednej tylko strony za sztywny element, który jest umiejscowiony pod powierzchnia elastyczną. Wiadomo,że ta powierzchnia się odegnie w momencie kiedy działa na nią siła i energia związana z podniesieniem bolidu za wspomniany element i to tylko z jednej strony - fizyki się nie oszuka. Dobrze,że mu to w rękach nie pękło - choć moim zdaniem nie było na to szans:)

  • 70. pjc
    • 2012-11-08 14:01:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdanie mowinni postawic obok siebie 4-bolidy:)
    Np.
    RB - ugnie się z pewnością - jak widać:)
    Ferrari - ugnie się również:)
    Mercedes - ugnie się, tylko trzeba byłoby podnosić delikatnie aby nie uszkodzić W-duct:))
    HRT - za żadne skarby by się nie ugięło bo skrzydło wygląda na stalowe:)))

  • 71. Gosu
    • 2012-11-08 14:11:56
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    69. pjc moim zdaniem czub nosa pracuje, jakby był z elastycznego tworzywa, a nie twardych materiałów karbonowych. Nie twierdze, że jest to nielegalne, ale dziwnie to wygląda. Wyobraźmy sobie co się dzieje z tym elementem przy dużych prędkościach (duży docisk) ...
    Można to podciągnąć pod ruchoma część aerodynamiczną ? :)

  • 72. pjc
    • 2012-11-08 14:25:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Przednie skrzydło Ferrari według przepisu Newey’a?"
    Tu jest coś na ten temat:)

  • 73. ziuta
    • 2012-11-08 14:48:07
    • *.range86-159.btcentralplus.com

    słuchy chodzą że czołowe ekipy z padoku f1 po przeczytaniu komentarzy portalowych inzynierów nie mogą się juz doczekać aby zatrudnic kilku z nich....
    masakra nie da sie tych waszych bredni czytać.... pajace!!!

  • 74. Gosu
    • 2012-11-08 14:57:48
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    73. ziuta idź skąd przyszłaś czarownico :P

  • 75. 6q47
    • 2012-11-08 15:08:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    46. Michael Schumi
    strzał w płot... niech pozostanie na poboczu - korozja zrobi swoje.

    50. athelas
    faktycznie, to może być procedura (to wyginanie wsporników rzecz jasna) odłaczenia nosa zespolonego z przednim skrzydłem.
    Moje nagranie ma rozdzielczość daleką od HD - 720x576 - jednak doskonale widać całą procedurę odłączenia nosa.

    Zajmuje się tym 3 mechaników.

    Pierwszy z lewej wkłada klucz (na oko tzw. grzechotka) i wykonuje ruchy typu 'odkręcanie'.
    Drugi, stojący przy samym nosie, ułamek sekundy wcześniej naciska mocno lewą dłonią na lewy wspornik zarazem podnosząc do góry prawy - w tym momencie widać odkształcenia nosa... nastepnie odskakuje na bok z uszkodzonym elementem.

    Trzeci mechanik wkłada w zatrzaski nowy nos wraz ze skrzydłem i ten pierwszy ponownie wkłada klucz i na stałe blokuje wymieniony element. Wyciąga klucz, odskakuje i Seba rusza z pit.

    Nos jest wymieniany przez 3-go mechanika bez potrzeby wyginania poziomych elementów - pierwszy mechanik ponownie blokuje kluczem zatrzaski.

    Wygląda na to, że duża siła wywierana przez 2 mechanika powoduje widoczne odkształcenia. Nie stawiam grosza na opinię, że nos jest wykonany z gumy.
    Wystarczy zerknąć na miejsce mocowania przedniego skrzydła - przenoszenie potężnych sił wywołanych przez powietrze nie może być oparte na gumie!
    O tym wspomina @Gosu.
    Jest widoczna elastyczność, jednak gumę należy stanowczo odrzucić.

  • 76. pqo
    • 2012-11-08 16:23:11
    • *.multimo.pl

    chyba, że jest to tzw. guma TURBO

  • 77. _1BARTEK1_
    • 2012-11-08 17:24:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nos się ugina i to mocno mnie tylko zastanawia co taki nos morze dać?????????

  • 78. marek77
    • 2012-11-08 17:42:01
    • *.backbone.coel-network.net

    Nos ugina się wraz z skrzydłem, ww.gaiaconscience.com/img/trucorb2.gi - co daje większy docisk przodu. Trochę kombinacji przy wydechu i mamy większą prędkość na zakrętach o 15 km/h. A to na tym poziomie jest raczej "legalnie" nie możliwe.

  • 79. Filip[][]
    • 2012-11-08 18:39:16
    • *.adsl.inetia.pl

    Nowy sponsor...Durex?

  • 80. saint77
    • 2012-11-08 20:22:21
    • *.dynamic.chello.pl

    @60. pjc
    faktycznie, on to przewidział dużo wcześniej! Powinien chyba się zgłosić gdzieś na głównego inżyniera z takimi pomysłami:)

  • 81. RBR1
    • 2012-11-08 21:30:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak można mówić że to skrzydło jest nie legalne. Przecież przed każdym wyścigiem bolidy są badane także nie wiem o co wam chodzi

  • 82. Reseller
    • 2012-11-09 08:40:53
    • *.dynamic.chello.pl

    A czy przypadkiem przed tym wyścigiem RB nie "wyjął" bolidu V. z parc ferme?

  • 83. Skoczek130
    • 2012-11-09 16:33:45
    • *.Netcominternet.pl

    Ciekawe, kiedy zostanie to potwierdzone.... Tylko czekać, jak znowu zakażą kolejnych elementów... ;]


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo