FIA na kilka minut przed południem w końcu ogłosiła listę startową F1 na sezon 2010. Wstępnie wszystkie aktualnie biorące udział w mistrzostwach zespoły znalazły się na liście. Wśród nowych stajni pojawiły się takie nazwy jak: Campos Grand Prix, Manor Grand Prix oraz Team US F1.
Lista startowa na sezon 2010Zespół | Konstruktor dostawca silnika |
SCUDERIA FERRARI MARLBORO SCUDERIA TORO ROSSO RED BULL RACING AT&T WILLIAMS FORCE INDIA F1 TEAM CAMPOS GRAND PRIX MANOR GRAND PRIX TEAM US F1 VODAFONE McLAREN MERCEDES* BMW SAUBER F1 TEAM* RENAULT F1 TEAM* PANASONIC TOYOTA RACING* BRAWN GP FORMULA ONE TEAM* |
FERRARI STR ? RBR RENAULT WILLIAMS TOYOTA FORCE INDIA MERCEDES CAMPOS COSWORTH MANOR COSWORTH TEAM US F1 COSWORTH McLAREN MERCEDES BMW SAUBER RENAULT TOYOTA BRAWN ? |
Zespoły oznaczone gwiazdką złożyły warunkową aplikację. FIA zaprosiła je do dalszej dyskusji, której ostateczny termin wyznaczono na 19 czerwca. Jeżeli pięć zespołów nie dojdzie do porozumienia z FIA na liście będą mogły pojawić się nowe.
Zaskoczeniem może wydawać się bezwarunkowe wpisowe zespołu Ferrari i obydwu stajni Red Bulla, które może wiązać się z podpisanymi kilka lat temu umowami zobowiązującymi stajnie do udziału w mistrzostwach.
Wśród nowych zespołów pojawiły się: Campos Grand Prix, Manor Grand Prix oraz US F1. Pierwszy z nich założony jest przez byłego kierowcę F1, Adriana Camposa, drugi najprawdopodobniej dowodzony jest przez szefa zespołu F3 Johna Bootha, a trzeci to znany od kilku miesięcy amerykański projekt w F1 Kena Andersona i Petera Windsora.
Na liście zabrakło, wydawałoby się, bardzo mocnych kandydatur Prodrive oraz Epsilon Euskadi.
Wkrótce więcej informacji.
12.06.2009 12:05
0
mogli by napisać coś więcej
12.06.2009 12:05
0
Campos i Team USF1 - w porządku. A Manor skąd?
12.06.2009 12:09
0
To, że zostaną stare zespoły to było do przewidzenia. Manor Grand Prix?? Co to za zespół??
12.06.2009 12:14
0
a ja sie pytam gdzie Prodrive z silnikiem Aton Martina, tak sie cieszyłem ze dołączą do F1, a co z Ferrari - dlaczego oni maja bezwarunkowe zgłoszenie przeciez to oni najbardziej nalatywali na FIA, co do Campos, to odrazy jak zobaczyłem ich nazwe to skojarzyło mi sie to z super Aguri, a na dodatek w nazwie mają wyraz META , co wedłgu mnie swiadczy o tym ze zalezy im najbardziej na dojechaniu do mety :D
12.06.2009 12:15
0
Manor to chyba występował ostatnio w f3
12.06.2009 12:16
0
Ferrari i Red Bulle bezwarunkowo?
12.06.2009 12:18
0
ferrari pewno dostało jakieś specjalne przywileje....
12.06.2009 12:19
0
no to FIA pojechała po bandzie. To że Ferrari i Red Bulle będą uczestniczyć w F1 to nie wiadomo bo pewnie jeszcze po sądach beda się ciągać.
12.06.2009 12:22
0
Manor??? A co to jest? Nawet nie słyszałem o ich zgłoszeniu na udział w F1.
12.06.2009 12:23
0
Szkoda że na nowej liście nie ma Lotusa.
12.06.2009 12:23
0
Rewolucja! Sensacja! Trzęsienie ziemi! F1 już nigdy nie będzie taka sama. Spośród 10 zespołów z tego sezonu na liście startowej na przyszły znalazło się zaledwie... 10.
12.06.2009 12:24
0
Ferrari jest żałosne !!! Tyle gadaja bez sensu, że odejdą itp a teraz co ? Chodzi tam tylko o kase i nic więcej a Ferrari ŻAL !
12.06.2009 12:24
0
To dobrze Że ferrari zostaje przynajmniej Massa będzie jeżdził. Ale Ferrari chyba złoży potest. Domenicali powiedział zę FIA nie może ich automatycznie dać na liste startową. Szkoda że Lola nie wróci do F1, równierz Brabham
12.06.2009 12:31
0
I co mówiłem, że tak się skończy. Słuchajcie mnie będziecie zyc dłużej. Campos to rozumiem, ale brak Prodrive jest najdelikatniej mówiąć zły. A ten manor, co to jest? I USF1. Tylko ich brakuje... Ciekawe kto będzie jeździl dla nowych zespołów. Ciekawe czy Adrian Campos mówił prawdę co do planowanych kierowców... Się zobaczy. Najważniejsze że jest ta lista.
12.06.2009 12:31
0
Nazwa Lotus została zakwestionowana przez Grupę Lotus, Sir Jack Brabham z rodziną podał do wiadomości, że pójdą do sądu, bo Formtech nie ma prawa do tej nazwy. Więc lukasz1i fan massy takie nazwy zespołów nie znalazłyby się w następnym sezonie
12.06.2009 12:33
0
ale poj...na lista startowa Po co ten Manor to jakies patalachy spodziewalem sie Prodrive zobaczymy reakcje innych zespołów dla mnie ta lista jest żałosna
12.06.2009 12:34
0
A ja liczyłem na Epsilon Euskadi ;/
12.06.2009 12:37
0
Nawet BMW ma warunkowy udział a Ferrari nie. O co tu chodzi bo bądź tu człowieku mądrym.
12.06.2009 12:41
0
Nie przeżyje USGP zamiast Prodrive chyba. Obawiam się że mam zawał...
12.06.2009 12:46
0
Sprawdziłem co to za ustrojstwo ten Manor. Jest to team z F3. Mamy zarazem nowego kandydata do startów w F1, obecnego kierowcę wyścigowego Manora co dobrze se w F3 radzi, a nazywa sie Roberto Merhi
12.06.2009 12:47
0
i jest lista teraz decyzja FIA
12.06.2009 12:52
0
Może trochę z przekory (ale tylko trochę) uważam, że nowe przepisy to dobry pomysł. Nie powinno być tak, że uczestnik zawodów ustala przepisy rywalizacji. Czy wyobrażacie sobie sytuacje że dajmy na to Manchaster UTD mowi: ok, gramy w lidze mistrzów ale tylko pod warunkiem , że od tej pory mecze rozgrywamy jajowatą piłką? Ilu było by chętnych podjąć rywalizację na takich zasadach? Niewielu i to właśnie dzieje się od lat w F1. Ten sport przeżywa ciężki kryzys, zespoły odchodzą i nie ma nowych chętnych na ich miejsce. Niewielu widzi sens w rywalizacji na zasadach ustalanych przez przeciwnika, inwestować olbrzymie środki i być praktycznie skazanym na porażkę bo taka Scuderia Ferrari uważa, że F1 to ich strefa wpływów. Dziś jeździmy z Kers'em jutro bez a pojutrze pewnie każą wszystkie inne bolidy pomalować na biało dla kontrastu. Niech zbudują wygrywający bolid na 50 baniek i udowodnią, że rzeczywiście zasługują na swoją pozycję a jak się nie podobają nowe przepisy to spadać. F1 bez nich przeżyje i ludzie szybko o nich zapomną.
12.06.2009 12:59
0
Kurcze, szkoda że nie ma Prodrive'a...
12.06.2009 13:02
0
spodziwałem sie Loli i Prodrive zal ;/
12.06.2009 13:06
0
Teraz tylko trzeba czekać na oświadczenie SF. Będą nadal obstawać za tym, że FIA nie mogła ich umieścić automatycznie na liście 2010 i będą murem stać za swoimi wcześniejszymi warunkami i pozostałymi zespołami?? Czy może będą siedzieć cicho i pokażą przysłowiową "figę z makiem" Renault, BMW, Brawn GP, Toyocie i McL?....
12.06.2009 13:10
0
@radosny: Problem jest taki, że większości tych zespołów (8), które startują w tym roku się to nie podoba.
12.06.2009 13:13
0
Geriatrycznie zmutowany osobnik wrzuca kolejny kamyk do ogródka FOTA, wszak popsuć jest bardzo łatwo. Ciekawym, czy podobna zabawa przyniesie jakiś skutek. Okazuje się, że za kasę można publicznie zrobić z siebie clowna. Interesuje mnie również zdjęcie zamieszczone w nagłówku, zrobione zostało przed obecnym sezonem? Odpowiedzią zapewne jest tablica, jednakże przy próbie rozszyfrowania zawartej tam treści kończyło się nienaturalnie powyginaną fizis. Któż jest w centrum? Dwóch zaawansowanych wiekowo wróżów ( Merlin i Manson) przepowiedziało przyszłość z kryształowej kuli?
12.06.2009 13:17
0
ja chce PRODRIVE !!!!
12.06.2009 13:21
0
ciekawe co zrobili zeby przekonac (manor i campos) FIA do tego zeby oni jezdzili wiem ze kasa ale musialo byc chyba cos jeszcze... zapraszam nowe konto na YT: www. youtube. com / user / f1maniakpolska
12.06.2009 13:25
0
Usunięty
12.06.2009 13:26
0
Hmmm......ęxtra nowe teamy. Zadam to samo pytanie gdzie PRODRIVE??Jedna nadzieja w tym że Torro Rosso zostanie sprzedany PRODRIVOWI.
12.06.2009 13:26
0
_Tom3k_ - bo jak nie możesz z kimś wygrać to się do niego przyłączasz. Tak na mój gust to w pełni z Ferrari zgadza się tylko BMW ale ci akurat nigdy nie potrafili budować bolidów. Jak miałbym się zakładać to jedynym zespołem, który nie będzie jeździł za rok będzie właśnie BMW.
12.06.2009 13:26
0
29. hipcio - Campos już od dawna był brany pod uwagę. Nawet Pantano oświadzcył, że chcą go zatrudnić, a Adrian Campos oświadczył, ze chce de la Rosę zatrudnić :) Natomiast ten Manor... Tu nie mam koncepcji...
12.06.2009 13:28
0
33. jawiemwszystko - dzienx za info :)
12.06.2009 13:30
0
A kmicic mimo swej inteligencji chyba nie zrozumiał.
12.06.2009 13:32
0
25. niza,nie pokażą przysłowiowej figi,ogłoszenie listy startowej nie oznacza,że doszło do jakiegoś porozumienia,to nie jest koniec kłopotów na linii FIA-FOTA. Radosny,a dlaczego 50 mln?Czy jak powstawała F1 i pierwsze założenia,regulaminy to były tego typu ograniczenia?Z jajowatą piłką podałeś,przypuszczam nieświadomie,dobry przykład,Tylko wtedy ten sport nazywałby się troche inaczej:rugby.I o to chodzi,że FIA i zespołom,i nam kibicom chce sprezentować trochę inny sport pod starą nazwą.
12.06.2009 13:33
0
Ferrari chyba nie szarpnie się na zerwanie kontraktu, chyba to dla nich zbyt kosztowne. Ferrari wkręciło tylko inne stajnie w konflikt z FIA. Szkoda jednak że nie wysypały się te teamy fabryczne. Miło byłoby zobaczyć nową/starą F1. Z tegorocznych zespołów w przyszłym roku widziałbym chętnie Williamsa, ForceIndia, oba RedBulle i Brawna. Zrobiłoby się miejsce dla pięciu nowych kandydatów.
12.06.2009 13:34
0
A gdzie prodrive ?:(
12.06.2009 13:35
0
No to teraz zaczną się jaja - bo regulamin techniczny musi zostać zatwierdzony jednomyślnie przez wszystkie zespoły.
12.06.2009 13:37
0
radosny przepisy przepisami ale jak można dyktować warunki odrębnym fimom (bo tak trzeba nazwać zespoły startujące w f1) ile pieniędzy mogą wydawać i jak mają je wydawać... Zespoły płacą wpisowe ale nie wiem co FIA do tego kto ile wydaje kasy... Przecież sami wiedzą ile mogą wydać i na czym stoją.... Może Honda jest tu wyjątkiem ale to chyba efekt nierozważnej polityki pieniężnej- nie znam sytuacji dokładnie. Mosley tak się boi że rzekomo obecne zespoły będą musiały odejść z f1 ze względu na problemy finansowe (bądźmy ze sobą szczerzy- nie stanie się to w czasie trwania sezonu =np 2010) ale to że zespoły jasno powiedziały że odejdą jeśli będzie się ingerować w ich finanse to tym bardzo się nie przejmuje. O co tu chodzi?! Owszem zespoły są za stopniowym obniżaniem kosztów ale dlaczego Mosleyowi zależy żeby już teraz wynosiło to 45 mln.- może boi się że nie wejdą inne zespoły- może te trzy teamy wezmą udział w przyszłym sezonie bez względu na to czy ograniczenia wejdą w życie czy nie a wtedy myślę że dla Mosleya nie będzie to już takim problemem żeby przystać na propozycje FOTA
12.06.2009 13:38
0
Super, że tyle zespołów. Szkoda, że są to jakieś nieznane, zapewne nowe Force India ale...
12.06.2009 13:38
0
z jednej strony zależy mu żeby obecne zespoły nie zbankrutowały, nie odeszły z F1 a z drugiej mówi że jak chcą to niech odchodzą. Ja nie wiem o co mu chodzi
12.06.2009 13:39
0
Mam nadzieje, że do 19 czerwca dojdą już w pełni do porozumienia i zobaczymy wszystkie 10 "starych" zespołów w komplecie. Jeśli chodzi o nowe teamy, przewidywałem angaż USF1 i Campos Grand Prix, ale Manor Grand Prix jest lekkim zaskoczeniem. No cóż... mam nadzieje, że szybko się zaaklimatyzują i pozostaną w F1 na dłuuuugi czas.
12.06.2009 13:40
0
36. karol - a czy jak powstawała F1 były ograniczenia typu tankowanie, zmiana opon, wymiary samochodu, albo masa miniamlna? Były przepisy dotyczące paliwa, SC, rozmiary przedniego czy tylnego skrzydła? W ciągu tych kilkudziesięciu lat powstawały ciągle nowe ograniczenia, o niektórych wynalazkach nikomu się nawet nie śniło. Przepisy muszą również ewoluować tak jak bolidy, jednak w ostatnim czasie trochę dużo tych wszelkich zmian
12.06.2009 13:43
0
z resztą cieżko będzie się zmieścić w budżecie 45 mln- nakrętki których zespoły zużywają 1000 w sezonie (teraz może mniej bo nie ma testowania) każda po 1000 dol.- to już jest milion dolarów... Smieszny pomysł Mosleya dwuklasowej F1- zgodzisz się na warunki - nieograniczone testy- haha- nie wiem za co- same części, wynajęcie toru, opłacenie zespołu, transport itd itp... Już nie wpomnę o samej idiotycznej idei. Powiedzmy sobie szczeże że decyzje w ostatnich latach częściowo pewnie lansowane przez starszych panów dwóch nie są zawsze trafne, a istotnie coraz częściej zdarzają im się wpadki. Trzeba docenić co zrobili na przestrzeni lat dla sportu ale każdy ma swój czas... Wystarczy przypomnieć idiotyczny przepis zjazdów do PIT LANE podczas neutralizacji, pomysł dwuklasowego F1...
12.06.2009 14:03
0
Owe "chyba" to furtka ratująca Twoje człowieczeństwo! Szkoda, że dostrzegłeś ją tuż po zeskoczeniu z płotu.
12.06.2009 14:32
0
44. pz0,technika się zmienia i trzeba to oczywiście ubrać w jakieś przepisy,nie było przednich i tylnych skrzydeł to i nie było przepisów na ten temat,nie było przenośnych dystrbutorów paliwa,to nie myślano ile razy można tankować itd.To są sprawy techniczne i wraz z rozwojem trzeba je było jakoś zapisywać i nie raz jeszcze trzeba będzie zapisać.F1 nie powstała na podstawie słownej umowy to oczywiste.Ale póki co idea F1 była bez zmian,a teraz chcą zniszczyć idee tego sportu.To był i powinien być sport typu open.Jak ja mam tanią rakietę tenisową i mogę startować we FrenchOpen,to nie mówię do Nadal,hej ty nie możesz mieć tak drogiego sprzętu,bo to nie uczciwe.Jak najbardziej uczciwe.Nikt nie myśli otym ,by zmusić wszystkich do biegania w chińskich trampkach,bo to taniej.
12.06.2009 15:01
0
ferrari tak latało a teraz przystają na warunki FIA. Wkurza mnie ten zesspół. Chyba tylko BMW, McLaren, BrawnGP, Renault i Toyota mają jaja.
12.06.2009 15:21
0
Idea tego sportu już została zniszczona przez koncerny samochodowe. Ja właśnie widzę otwarcie się togo sportu dla innych. Kiedy powstał po raz ostatni jakikolwiek prawdziwie nowy team? Czy to nie Toyota, a więc już blisko dekadę temu, czy to o czymś nie świadczy? Z biegiem czasu jest coraz mniej zespołów, a chętnych nie bardzo było widać. Nawet taka potęga finansowa jak Toyota nie jest w stanie wspiąć się na szczyt stawki. Przy ograniczonym budżecie myślę że może być nieco więcej niespodzianek. O ile pamiętam to w sporcie już od dawna funkcjonuje coś takiego jak limitowanie wydatków. Jest to bodajże w NBA która ma się raczej doskonale.
12.06.2009 15:37
0
pierwszy rząd ze zdjęcia chyba się moli
12.06.2009 15:38
0
Ferrari,Red Bull i STR na szczęście wydały oświadczenia ,że ich bezwarunkowe przyjęcie jest nadal warunkowe - nie wyłamali się z FOTA i brawo,FIA nie wyszła zagrywka :D
12.06.2009 15:54
0
Chcialem zobaczyc Lole Prodrive i URF1 :( i tylko Amerykance przeszli :(
12.06.2009 16:06
0
@up USF1 nie URF1
12.06.2009 16:18
0
Czy ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi ?
12.06.2009 16:25
0
To juz jest naprawde zenujace widowisko robione przez Ferrari i smieszne pogrozki FOTA-y kolejne ''warunkowe zgloszenie'' a co bedzie nastepnym razem? Publiczny lament ,albo stawiacie na swoim albo sie nie wychylajcie
12.06.2009 16:25
0
@pz0. Salary cup w NBA jest aktualnie wyższy od tego proponowanego przez Mosleya dla zespołów F1. Poza tym wcale nie wygląda to tak różowo w NBA. Jest to jeden z najbardziej niejasnych, wieloznacznych, pełnych wyjątków i sprzecznych interpretacji system, na którym zarabiają głównie firmy prawnicze:) Założę się, że w F1 będzie podobnie.
12.06.2009 16:59
0
49. pz0 tylko w NBA chodzi o sprawy personalne,tam nie wdawano setek milionów na coraz lepsze piłki,obręcze czy kostiumy sportowe,tylko na tzw.gwiazdorów,ich gaże.I dzisiaj,pomimo rzeczywiście duży zmian finansowych w NBA niejeden koszykarz generuje sobie nadal większe zyski,niż proponuje się teraz zespołom na rozwój technologiczny w ciągu roku.Ograniczenia tak,ale realne dla możliwości rozwoju tego sportu,bo w innym przypadku nie będzie zdobywania szczytów,tylko niewielkich pagórków.I o to chodzi zespołom,i większości forumowiczów. Natomiast zgadzam się co do braku "nowych twarzy" w F1.Zamiast nierealnie ciąć budżety,niech pomyślą o wprowadzeniu ściśle powiązanej z f1 tzw.niższej serii i jak w prawie każdym sporcie wprowadzeniu zasad spadku i awansu.Myślę,że przy takich zasadach kręciłoby się wiele,wiele zespołów, i realnie nie tylko początek stawki by się liczył.Emocje gwarantowane,tylko ubrać to w naprawde porządne przepisy,nie tak jak teraz.że co rok głupota goni głupotę.
12.06.2009 17:09
0
jednak nadal uważam że konieczne było jakieś radykalne posunięcie aby to wszystko ukrócić. I tak mi się podoba ten pomysł, przydałoby się jeszcze aby jednak parę zespołów ze ''starej gwardii'' wyleciało. Posunięcie ze strony FIA z bezwarunkową akceptacją zgłoszenia Ferrari jest doskonałe. FIA pokazała że wywiązuje się z umów i w razie sporu w sądzie ma pewną przewagę.
12.06.2009 17:44
0
58. pz0,twoja sprawa,nikt ci nie broni myślenia inaczej,bez podtekstów:)pozdro
12.06.2009 17:53
0
Kwestia osobnych umów Ferrari i Red Bulla z FIA to inny temat niż budget cap. Oczywiście daje Mosleyowi przewagę w sądzie, ale żadna umowa nie jest w stanie wymusić na kimś startu, jeśli tego nie chce. Ważniejsze jest, co grozi Ferrari i Red Bullowi za zerwanie tych umów? Jakaś forma finansowej rekompensaty dla FIA? A jeśli tak, czy w takiej wysokości, żeby zabolało to obie firmy? Oczywiście ironia tej sytuacji polega na tym, że na Ferrari mszczą się uprzywilejowane relacje z FIA/FOM, i te wszystkie dziwne umowy zawierane w przeszłości, wraz z jeszcze bardziej tajnymi załączniki. Finał tej rozgrywki jest pasjonujący.
12.06.2009 17:55
0
Trochę nie na temat , ale jakaś Niemiecka "zeitung" podała że od przyszłego sezonu w BMW będzie się scigać Rosberg, prawdopodobnie za Heidfelda?. Plota czy news??
12.06.2009 18:12
0
Źródłem tej informacji o Rosbergu jest weekendowe wydanie Autosportu, ale twierdzą, że BMW się stara podpisać z nim kontrakt, a nie, że już go zawarli:)
12.06.2009 18:14
0
dziarmol - póki co ploty, ale kto wie, ile w tym ździebełek prawdy :-) ta niemiecka Zeitung to poważny (niebulwarowy) dziennik "Abendzeitung". Kolejny raz podają, że Nick wylatuje z BMW (i ma nadzieję na kokpit w Brawnie) a na jego miejsce przyjdzie Nico. Nie cieszyłabym się jednak za bardzo, ponieważ równocześnie piszą, że Mario i spółka chcą zatrzymać Roberta, więc konstelacja Kubica-Rosberg ze względu na narodowość tego drugiego nie byłaby przecież idealna ;-) pozdrawiam :-)
12.06.2009 18:31
0
60. jzb - właśnie miałem na myśli odszkodowania, przypuszczam że bardzo wysokie i prawdopodobne jest że właśnie wysokie odszkodowania mogą praktycznie zmusić wszystkie te trzy zespoły do startów w przyszłym sezonie, a co za tym idzie resztki jedności FOTA mogą zostać rozbite i to co najdziwniejsze właśnie głównie za sprawą Ferrari. Przypuszczam że sprawa będzie się bardzo długo wlokła, dłużej jak nieszczęsne dyfuzory, bo tu idzie gra o nieporównywalnie większe pieniądze. Bernie i Max mają duże doświadczenie w walce z FIA tylko że wtedy byli po stronie FOCA. To bardziej wytrawni gracze jak swego czasu Balestre.
12.06.2009 18:36
0
64. pz0,zapraszam do przeczytania newsa o Campos,i ewentualnie skomentowania...
12.06.2009 19:03
0
63. Marti - @Marti ?, to ta sama Marti z którą tyle razy sprzeczałem się ??:-)) witam i pozdrawiam gorąco :-)). A wracając do meritum to rzeczywiście niezbyt fajna perspektywa dla nas kibiców (polaków) Mam na myśli Rosberga z Kubicą,(chyba że nico powróci do swojego pierwotnego obywatelstwa ) a Heidfeld niech sobie idzie do dia... BrawnaGP, a co tam ma moje poparcie :-))
12.06.2009 19:28
0
dziarmol - możliwe, że inna pod tym samym nickiem ;-) A jakie jest pierwotne obywatelstwo Rosberga? Od urodzenia ma przecież niemieckie. Mimo że ma ojca Fina, nie mówi po fińsku. A nawet gdyby miał fińskie obywatelstwo, to i tak byłby faworyzowany w BMW. Dlaczego? Dlatego, że Niemcy bardzo lubią fińskich kierowców i w Niemczech mają wielu fanów (patrz M. Hakkinen lub chociażby Raikkonen) więc kolejny spisek gwarantowany ;-))) A poważnie (skoro już zacząłeś ten temat): nie sądzisz, że Robert w ostatnim czasie podejrzanie często kręci się wokół Domenicalego, a to może (ale nie musi) coś oznaczać? Heidfeld najlepiej zrobi jeśli uda się na emeryturę :)
12.06.2009 19:42
0
Taak to,że Roberto kręci się koło Stefcia Dominika znaczy pewnie tyle samo co jego gorące spojrzenia i "czułe słówka" w stronę Rossa z Australii,choć fajnie było na to popatrzeć. Oj ,ale Profesor(podobno) Theissen zaczął myśleć logiczniej z tą zmianą kierowcy z perspektywy BMW,jeszcze trzy "pięciolatki i zrobi właściwy bolid:).
12.06.2009 19:48
0
Co do sprawy głównej dzisiaj to Pan Campos już się wygadał i nie jest wcale "idealistą pasjonatem",jak pragnęli entuzjaści reform,mającym aspirację w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań Za coś takiego,połączonego z lobbowaniem na siłę w kierunku USA-dziękuje serdecznie.Zwłaszcza gdy za kierownicą zasiądą następcy Ide i Spedda,zastępujący-w skrajnym przypadku Alonso.
12.06.2009 19:49
0
Miało być "Speeda".Sorry.
12.06.2009 19:53
0
26 zawodników to ja chcę widzieć stsrty wyścigów. Każdy start i pewny safety Car
12.06.2009 19:59
0
68. strong1 - w Australii Robert chciał się tylko upewnić, czy po ubiegłorocznych negocjacjach ma jeszcze szanse na zatrudnienie w ex-Hondzie :)
12.06.2009 20:00
0
66 67 Tak!!! dla nas polaków to straszne he he he .....A skąd wiadomo ze w ogóle BMW wystartuje w następnym sezonie...? A tu proszę wojna polsko-niemiecka trwa .Trochę obiektywizmu panie i panowie
12.06.2009 20:03
0
Tyle kierowców będą ciekawsze wyscigi. Po starcie będą łamane skrzydła.
12.06.2009 20:10
0
Ferreari zmieklo....
12.06.2009 20:18
0
73. marcinek99 - wyjaśniam dla niewtajemniczonych: pierwszy akapit mojego komenta @67 to oczywiście żart
12.06.2009 20:21
0
Jedno co trzeba przyznać Maxowi to ze tę partyjkę szachów rozgrywa perfekcyjnie -Te odkładanie terminów ma na celu poróznienie zespołów FOTA,w tym celu rownież te zgłoszenia jednym warunkowe innym nie , zasłaniając się umowami .Bo co innego jest jak wszystkie zespoły FOTA odejdą a co innego jak trzy czy cztery .Nawet mu by to było na rękę jednocześnie upieczone dwie pieczeni na jednym ogniu 1 jedność FOTA ktora jest młodą organizacją i w przyszłosci mogłaby stać się zagrożeniem dla FIA i FOM,zostanie rozbita 2 pokaże kto tu tak naprawdę rządzi .Tylko jak to się ma do sportu
12.06.2009 20:29
0
Zespołu Campos sie spodziewałem i juz dawno byłem pewien że ten tajny projekt Camposa po Gp2 to bedzie F1. Manor to zasłużony zespół w F3 też można było sie ich spodziewać. Amerykanie byli pierwszymi chętnymi poważnymi więc trudno żeby ich brakło. Troche szkoda Epsilonu bo z ich zapowiedzi wynikało że są bardzo bezpieczni finansowo. Prodrive chyba teraz płaci za to że nie zdecydował sie wejść w tym sezonie. David Richards chciał za dobrze i za cwanie. BNie wyszło. Jest jednak szansa dla tych ekip jeśli któryś z warunkowych zwątpi.
12.06.2009 21:04
0
Witaj Mari - Oj coś bardzo długo nie dawałaś znaku życia he he he :-) Natomiast nawiązując do Twojej i Dziarmola rozprawy na temat przymiarek roszadowych , to może niech BMW nie podpisuje porozumienia ?Bo znowu zblokują transfer. He he he - to tak w trosce o dobro Roberta :-) I zdecydowanie masz rację co do Nico . Śmiem twierdzić , że chłopak ma paskudny charakter, a do tego jeszcze przywary narodowościowe.......sytuacja Roberta byłaby nie do zniesienia :) Pozdrówka
12.06.2009 21:13
0
75. Morgoth nie czytasz postów ! to po pierwsze, a po drugie Ferrari ma umowę z poprzednich lat.
12.06.2009 21:33
0
79. obi216 ..Ups...Witaj Marti......Zaraz pogryzę tą klawiaturę he he he
12.06.2009 21:35
0
Co do Nica i Nico. Nick to sympatyczny gość. Może nie jakiś wielki talent, ale jak dla mnie może nawet przejsć do Ferrari. Tyle, że nie wierze aby Domenicali czy Rą Brą oceniali kierowcę po "sympatycznosci". Dla tych panów raczej liczą się umiejętnosci. I dlatego Szybki raczej zostanie u Mariana. Ten pan dla odmiany bardzo go lubi... Natomiast Nico charakter może i ma paskudny, ale wcale nie nadrabia wielkim talentem. Choć pieniadze/sponsorów ma. W każdym razie wniosek nasuwa się taki by nie zajmować się ewentualnymi transferami, bo tego nie wiadomo do samego końca gdzie kto i za ile. Patrzcie Rubens Barrichello. Już nikt mu szans na angaż nie dawał, a tu gość walczy o najwyższe pozycje...
12.06.2009 21:42
0
obi216 - jak to długo? W zeszłym tygodniu, notabane Twoich komentów ostatnio też jak na lekarstwo ;/ Co do Kubicy i BMW to mam nadzieję, że nie mają znowu pierwszeństwa do jego usług. A ja śmiem twierdzić, że Nico mimo przyszytych mu już łat, za grzecznie wygląda, aby uprzykrzać życie Robertowi hehe ;-) pozdrowienia serdeczne :-)
12.06.2009 21:49
0
82. jawiemwszystko - przeciez można sobie czasami pogdybać gdzie kto kiedy i dlaczego :-) Także uważam, że Rosberg nie jest wielkim talentem. Prawda, Rubens chociaz jest numerem 2 w teamie, walczy o najwyższe pozycje, a mimo tego marudzi i nie jest zadowolony z takiej sytuacji!!! Co za typ!! :-) Pytam się, czy obecnie w innym zespole jako numer 1 osiągnął by więcej?
12.06.2009 21:52
0
82 jawiemwszystko- piszesz zeby nie zajmować się ewentualnymi transferami bo to jeszcze za wcześnie . A ja uważam ze dobrze jest dla odmiany poczytać komentarzy innych niż związane z tym syfem który się teraz dzieje w F1... Całe szczescie ze rusza LŚ zawsze to będzie można coś innego pooglądać
12.06.2009 21:56
0
A ja się zastanawiam, ile jeszcze kolejnych przyzwoitych i bezbłędnych wyścigów musi pojechać Rosberg, ile jeszcze zyskać pozycji na pierwszych okrążeniach, ile jeszcze efektownych wyprzedzań dokonać w tym sezonie, żeby wreszcie zauważono, że talent jednak posiada. A może konieczne będzie pogorszenie swoich rezultatów w treningach? No bo co to za kierowca, który w wyścigu jest niżej, niż na treningu?! ;)
12.06.2009 22:06
0
A jeśli rzeczywiście Nico zastąpi Nicka w BMW to dla Roberta nic dobrego nie wróży . Myślę więc ze jak Kubica nie jest związany klazurą pierwokupu przez BMW to dla swego dobra powinien odejść ,chyba że drugim kierowcą będzie ktoś spoza Niemiec.
12.06.2009 22:08
0
Dlaczego już ......O tym , że Nico zachowuje się bardzo niegrzecznie , pisałem w ubiegłym roku.....A może i wcześniej ...Właśnie . Grzecznie wygląda - dobre określenie :-)
12.06.2009 22:21
0
JA MAM NADZIEJE ZE TAKA LISTA JUZ ZOSTANIE.. niech dojda nowe zespoly ale ta 10-tka jest niezastapiona/.. formula bez mclarena bmw toyoty to juz nie bedzie to samo.. zobaczymy jak sie wgryza do tego nowe zespoly.. mam nadziej ze przyszly sezon bedzie ciekawy oby z Robertem Kubica i cala reszta tych kierowvców ktorzy daja nam tyle emocjii i radosci. Pozdrawiam wszystkich fanow
12.06.2009 22:22
0
obi216 - raz zdarzyło mu się pokazać jednego palca i od razu orzeczono, że jest niegrzeczny ;) @grzes12 - szczerze wątpię, aby podpisał kolejną taką "klazurę" :-)
12.06.2009 22:24
0
67. Marti- Z tymi Rosbergami to trochę taka międzynarodówka, bo przecież Keke Fin urodził się w Sztokholmie a synek rodowity Niemiec , zupełnie jak w wielu polskich rodzinach he he he . No ale nie bądźmy nacjonalistami wszak mieszkamy we "wspólnym domu" :-))
12.06.2009 22:30
0
@ Marti - Nie chodzi mi o nową ,tylko pytanie czy ta jeszcze stara obowiązuje ?
12.06.2009 22:38
0
Stawiając Nicka i Nico zdecydowanie wybrałbym.......No właśnie - którego ......Żadnego ?
12.06.2009 23:03
0
Vettela obi216, Vettela ;) (tylko młody się jeszcze opanuje i ogarnie i będzie gut) :-) @grzes12 - stara już nie obowiązuje, obowiązywała na sezon 2009.
12.06.2009 23:21
0
Sorry, musiałem pomylić pokoje. ???
12.06.2009 23:27
0
93. obi216 - bu ha ha ha, ot dylemat co się zowie : - ) Ja bym wybrał Danicę, a co przynajmniej wygląda jakoś :-)) pozd.
12.06.2009 23:54
0
..., a Mario DaNica do BMW :-)
12.06.2009 23:55
0
dziarmol - że się wtrącę i Cię pocieszę - Danica podobno powiedziała, że nie ma ambicji, aby startować w F1 ;-) lipa, no nie? :D
12.06.2009 23:56
0
Jezeli moge wtracic to ja za nowego partnera dla Roberta widzialbym Sutila-jakos mi chlopak podpasowal. Juz w poprzednim sezonie byly plotki ze Nick wyleci-nie wylecial., wiec pozyjemy, zobaczymy. Co do listy... Gdzie Prodrive?!!! A Ferrari dalej walczy (patrz inny artykul). Acha, Marti witamy i pozdrawiamy.
13.06.2009 00:11
0
99. orinocoPL - witam i też pozdrawiam. Ta lista to nic pewnego, będzie ich jeszcze conajmniej 5 zanim podają tę ostateczną :-)
13.06.2009 00:34
0
Pewnie tak. Ciekaw jestem jak sie skonczy afera z "trójca" - zostana czy nie. A tak na marginesie bo chyba nikt tego nie zauwazyl: od poczatku afery wlasciwie kazdy zespól mówil co mysli... z wyjatkiem McL. Caly czas siedzieli cicho i juz nawet mówiac szczerze podejrzewalem "smród". A tu zaskoczenie, jednak zachowali sie w porzadku. Maja u mnie za to plusa, moze jeszcze sie zespól poprawi bo mialem do nich sentyment od czasów Hondy i Marlboro (bialo-czerwone bolidy... ech, ze tez zaden Polak dla nich wtedy nie jezdzil, barwy idealne...).
13.06.2009 01:59
0
77. BisxxL - dokładnie , a do sportu to ma się nijak, bo przecież sam Ecclestone przyznał, że nie ogląda wyścigu, a siedzi w biurze (liczy kasiorę). Teraz przy okazji jakiejś dolegliwości nerek był nieobecny na GPTurcji i miał okazję zobaczyć wyścig u siebie w domu. Jasne jest, że on ma gdzieś ten sport, on tylko czerpie z tego zyski. Nie trzeba być piekarzem, żeby robić interes z piekarni, którą się posiada. Co innego Maxiu, który jest przewodniczącym FIA i powinien mieć zamiłowanie do sportów motorowych, ale niestety to koleś Berniego i działają wspólnie, a zamiłowanie to wszyscy wiemy do czego on ma! Piekarze stwierdzili, że pieką dobre ciasto i dobrze sie sprzedaje, ale właściciel piekarni nie dzieli się z nimi sprawiedliwie. Zjednoczyli się i stworzyli swoje stowarzyszenie (FOTA) , co rozwscieczyło tylko właściciela piekarni (FOM)- i od tamtej pory, z przyjacielem swym Maxikiem(FIA) zaczęli ten cyrk, żeby zmusić, wymusić, skłócić, udowodnić, pokazać, że jak nie wy, to inni już czekają na wasze miejsce ( skąd my to znamy?). Jestem, jak najbardziej za przystępowaniem nowych(starych) ekip do F1 (pewnie wielu z nas), ale myślę, że można to było zrobić w bardziej cywilizowany sposób! (też by się zgłosiły, może nie 15, a mniej, ale przecież 15- tu nowych nie potrzeba).
13.06.2009 07:12
0
Sezon 2010 uwazam za rozpczety! Ferari rozpentujac awanture o nowe przepisy chce pozbyc sie najgrozniejszych rywali. Na wloska taktyke nabralo sie az 5 zespolow - powiecie spekuluje a ja nato: po co wpierac innym ze sie nie wysartuje i namawiac innych do tegosamego jak i tak ma sie dlugoletnie umowy. Kazda umowa zawiera klauzule "zerwanie umowy" i dlatego Ferari bedzie jezdzic. Robert trzymam kciuki za Wielka Brytanie pokaz angolom kto jest THE BEST
13.06.2009 07:26
0
Zdjecie z okladki - Komu najblizej do Ferari? :)
13.06.2009 08:25
0
104 carlos11111 - he he he a z lewej czy prawej strony....? a może patrząc z góry ...?
13.06.2009 08:59
0
To były piękne lata F1, odgrzałeś wspomnienia! Tylko którego z kierowców miałby ewentualnie zastąpić Polak? To była Wielka Trójca- Mansell, Prost, Senna- kolejność alfabetyczna- by nie uchybić!
13.06.2009 09:13
0
82. Marti - po mojemu to akurat Rubens na co jak na co, ale na bycie numerem 2 musi być uczulony... 98. Marti - lipa??? Balsam na moją duszę. Gdyby to jeszcze była informacja oficjalna... 99. orinocoPL - wtrącaj się wtrącaj. Bardzo madry plan. Sutil ma talent. Jeszcze trochę popracuje nad opanowaniem, pójdzie do lepszego teamu i będzie objeżdżał Vettela. Niemcy bedą mieli nowy talent.
13.06.2009 09:14
0
105.polek1 - z góry? O, zgrozo :)
13.06.2009 09:20
0
Jeszcze jedno: sorki za te powtórki, ale nie można tu edytować postów a mi sie coś przypomnialo. Co do zdjęcia: kto Waszym zdaniem pomylił czapeczki: Trulli czy Glock? A może wkrótce ukaże sie drugie zdjęcie na którym kierowcy Toyoty będą mieli nakrycia głowy w takim samym kolorze i będzie do tego polecenie: znajdź 5 szczegółów, którymi różnią sie te obrazki"? I dlaczego Nelsinho siedzi "na rogu"? Planuje zostać starą panną, czy co?
13.06.2009 10:33
0
108 jawiemwszystko -A co ? z góry coś Ci na główką spadło ?
13.06.2009 12:01
0
Masz jakiś problem?
13.06.2009 12:12
0
przeczytaj swój post nr.108 tam jest odpowiedz kto tutaj ma jakiś problem ....
13.06.2009 12:43
0
Nico,czy Nickuś? Jednak Rosberg jest lepszy.Przede wszystkim,bo młodszy.Poza tym on przynajmniej potrafi zrobić coś ponad solidność,czyli startować.tutaj jest jednym z lepszych w ogóle. W sumie sądze,że popracować nad ostatnimi czasówkami,jednak i na tym polu przewyższa Heidfeldla,dla którego Q3 jest czarną magią-a będzie jeszcze gorzej odkąd wprowadzą brak kocy grzewczych. Jeśli chodzi o wyścig to trzeba przyznać,że Nick jest w tym niezły,a przynajmniej był dopoki BMW miało niezłą szybość. Generalnie w ogóle nie zwykł tracić głupio pozycji,potrafł przy tym potrafi(ł) atakować i jechać równym tempem.Oczywiście ostatni wyścig w Turcji przeczy temu co napisałem jednak,gdyby to Robert skarżył się na kłopoty techniczne na pewno zostałoby to uznane za czystą prawdę.Z kolei Nico w wyścigach,do tego sezonu,pomimo kiepskiego bolidu uzyskiwał analogiczne do auta wyniki.Czasem gubił się podczas najważniejszych chwil weekendu,innym razem jakiś błąd,ale awarie również go nie omijały.Przykładem tego jak Rosberg "potrafi zaginąć w walce" była choćby Australia 0/9 gdzie zajechał opony na jednym najszybszym okrążeniu. Konkludując obu Niemcom brakuje błysku,aczkolwiek Rosberg rokuje nadzieje na lepszą przyszłość,co udowodnił dobrym wyścigiem w Turcji i tym,że wreszcie rewgularniej przywozi jakieś punkty.,Trzeba też przypomnieć,że w Malezji to miał "niezłego peszka". Sądze,że Robert ,patrząc głównie na ubiegły sezon,ale też niektóre quali w eoku pańskim 2009 jest lepszym kierowcą od pana Nico,który jednak mółby być wyzwaniem dla Kubicy,ale oczywiście przy równych szansach,w co wątpie w środowisku BMW. Jak mam być szczery to ciągle marzy mi się R.K w Ferrar-bez Alonsoi,choć to mało realne(nawet gdyby Scuderia troszkę cieniowała-to ostatnie proszę wyciąć:) ).
13.06.2009 12:52
0
Rzecz jasna miało być: "regularniej" "Ferrari" i "Alonso"
13.06.2009 13:00
0
polek1 - Ty już wiele razy pokazywałes, że Tobie się nie da wytłumaczyć, ale spróbuję. Na obrazku nad kierowcami Ferrari widzimy Rubensa. Jak byc może wiesz jeździl on swego czasu w SF. I wszyscy wiemy jak było. Dlatego dość dziwne wydaje się by było mu blisko do Ferrari. Natomiast jesli Tobie wydaje się że wszyscy Cię atakują i kazdy post jest skierowany przeciwko Tobie, to mnie nie obchodzi. To jest uleczalne. Możesz pisać bezmyślne komenty, w języku który ciężko zaliczyć do cywilizowanych, tylko ja tego nie polecam. Zdecydowanie lepiej zapełnisz czas szukając dobrego specjalisty. Naprawde warto wydobyć z mroków podświadomośi swoje lęki i urojenia i wyleczyć się z nich. Tylko potem nie zapomnij ze to ja wpadłem na ten pomysł i ładnie podziękuj. Może być Bols Niebieski.
13.06.2009 13:35
0
115 " Tak samo dziwne jak przejście Rubensa do SF jest to ze do tego zespołu mógł trafic Luis i małoprawdopodobne na koleiny sezon Kubica a twgo chamskie odzywki do mojej osoby typu "to jest uleczalne" , porady szukania dobrego specjalisty zarzucanie mi lękow i uroień to pokazuje jaki jest twój poziom argumentów , a ja do twego poziomu nie zamierzam się zniżać i będę poprostu ignorować twoje posty bo od jakiegoś czasu są nie dozaakceptowania przez przyżwoitych ludzi
13.06.2009 14:21
0
polek1 - Hmmm, a to ciekawe, bo o ile mi wiadomo to Tobie niedawno ktoś (bodajże @narya) wypisał długą listę osób, do których to Ty odnosiłeś się obraźliwie... Ale to już też nie tylko ja zauważyłem, że odwracanie kota ogonem, cytowanie zdań wyrwanych z kontekstu i pisanie, że jakoby połowa tego forum ma takie zdanie jak Ty, podczas gdy jesteś w nim odosobniony to Twoje "metody walki". I o czyim to świadczy poziomie?
13.06.2009 14:55
0
117 jawiemwszystko -zarzucasz mi cytowanie zdań wyrwanych z kontekstu -ja tego nie muszę robić bo cały post z nr.115 jest wyświetlony i każdy zdrowo myślący oceni twój poziom-ja nie muszę ... A jeszcze co do twoiej osoby to to co piszesz z encyklopedii F1 ma sens tylko te twoje wymandrzanie się ni jak ma się do obecnej sytuacji panującej obecnie w F1,a to co jest twoją twórczością woła o pomstwę do nieba i jest zwykłym czepianiem się innych userow patrz swoje posty 107 108 111.Olewam Cię ... twój poziom to onet !
13.06.2009 15:09
0
"patrz na swoje posty" 107, 108, 111 - napisał autor postu 110. Olej se, bardzo proszę. Ze mną jeszcze ma kto dyskutować (i to ci, których podobno się czepiam, coś tu się nie zgadza...)... "wymandrzanie", "ni jak" - każdy zdrowo myślacy oceni Twój poziom...
13.06.2009 18:55
0
kiedy ten Max pojdzie na emeryture!przeciez wyscigi garazowe juz nie wroca teraz interesuje ludzi jak wielkie firmy scigaja sie ze soba +trzy skladane.jak force czy wiljams.ten Max to jeszcze walil w tetrowe jak ferrari sie scigalo a teraz chce zniszczyc ten sport! niech przebiera sie za faszyste i niech lepiej idzie na impreze!
13.06.2009 21:09
0
co się stało.....?
13.06.2009 22:57
0
Jak nie wiesz o co chodzi to chodzi o WŁADZĘ. Jak łatwiej kontrolować zespoły które można zastąpić innymi w "prawie" każdej chwili. A taka nieposłuszna FOTA śmie blokować genialne rozwiązania Berniego które doprowadziłyby do tego że Button byłby już prawie mistrzem (chociaż w tym sezonie pokazuje on taką klasę że i tak ma majstra w kieszeni). Do tego ostatnio zespoły zagłosowały przeciwko KERS a to był chyba wspaniały pomysł Maxa. Teraz tak naprawdę widzimy przeciąganie liny.
14.06.2009 21:24
0
Jak nie widomo o co chodzi , to chodzi o kasę -a dla Maxa to jeszcze o pokazanie kto tutaj rządzi ... A dla nowego zespołu Campos wazniejsze od rywalizacji sportowej jest miejsce w 10ce w celu podziału zysków :)
14.06.2009 22:44
0
aaa... kasa.... znowuż.... ;-)
16.06.2009 16:30
0
FOTA i FIA nie ustompiom. Jestem ciekawy kto wygra ten głupi konflikt. Według mnie że FOTA przegra i stworzy własną serie wyścigowom. A Domenicali powiedział że Mosłey chce przejśc do historii jako człowiek który zniszczył F1 :):):):):):):). Oczywiście chciałbym żeby FOTA została ale chcą odejść to niech odchodzą. Tylko szkoda mi Felipe bo on popiera Ferrari a by mógł FIA. Ale wszystko może się wydarzyć.
17.06.2009 06:03
0
napewnom ?
17.06.2009 20:58
0
ferrari wymiękło hehe
18.06.2009 19:49
0
nie wiem czy dobrze to rozumiem ale czy to znaczy że w nowym sezonie będzie 26 bolidów startowało w wyścigu ?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się