Aragorn
Ostatnia aktywność
avatar
Aragorn

04.11.2023 20:40

0

Oconowi dałbym karę lub przynajmniej reprymendę już za sam komentarz rzucony przez radio zaraz po kolizji z Alonso. Wpadł w poślizg i przez to uderzył w inny prawidłowo jadący samochód, a i tak kierowcę tego drugiego samochodu przez radio określił słowami wymagającym ocenzurowania. Jak dla mnie, nawet pomijając komentarz przez radio, Ocon powinien dostać karę, bo jak stwierdzili sędziowie Alonso zrobił wszystko prawidłowo, więc jednak wina musiała leżeć po stronie Ocona. Tłumaczenie, że "zarzuciło" jego samochodem i dlatego nie ma kary też jest słabe moim zdaniem. Wpadł w poślizg, bo jakiś błąd popełnił najwidoczniej, więc to on był winny całej sytuacji.

avatar
Aragorn

08.01.2023 13:43

0

Śmiałbym się jak się okaże, że w zeszłym sezonie to Ferrari przekroczyło limit budżetowy. Fred sam by się wkopał wtedy takim gadaniem.

avatar
Aragorn

10.11.2022 21:17

0

No niestety, ale obecnie chyba najlepszym rozwiązaniem dla Gaslyego byłoby zdobyć dwa brakujące punkty w Brazylii. Nie wziąłby udziału w GP AbuDhabi, ale w tym sezonie i tak o zbyt wiele nie walczy, a przynajmniej zacząłby sezon w nowym zespole z czystym kontem, bez widma kary za plecami.

avatar
Aragorn

09.11.2022 00:38

0

@ 17. BlahFFF Według mnie byłby tylko jeden sens w tym FP3 przed sprintem: przeznaczyć go na testy opon dla Pirelli. Zmieniać i tak nic nie można, a okrążenia mogą sobie porobić i Pirelli miałoby przynajmniej trochę danych dla siebie.

avatar
Aragorn

09.11.2022 00:28

0

Akurat wypadek Massy jest bardzo słabym przykładem, bo z tego co się orientuję to aż do czasu odpadnięcia feralnej sprężyny nikt, włącznie z zespołem, nie wiedział, że istnieje jakiekolwiek zagrożenie. Tak więc ani zespół nie mógł ściągnąć kierowcy do garażu, aby tego zagrożenia się pozbyć ani FIA nie mogła zareagować w żaden sposób na takie wydarzenie. Było to coś nie do przewidzenia.

avatar
Aragorn

09.11.2022 00:18

0

@ 4. TomPo Aeromis bardzo dobrze to opisał. To są dwie oddzielne sprawy, więc jedni są winni przekroczenia budżetu, a inni są winni posiadania informacji, których posiadać nie powinni. Nie wiem skąd wziąłeś wniosek, że ktokolwiek uważa, że Red Bull jest niewinny, a jedynie Mercedesa należy ukarać.

avatar
Aragorn

01.09.2022 18:24

0

Na początku roku by pomyśleli o tym, że potrzeba czasu na testy opon to możnaby wszystkie treningi pomiędzy kwalifikacjami, a sprintem kwalifikacyjnym wykorzystać właśnie w tym celu. Regulamin i tak nie zezwala na jakiekolwiek zmiany w samochodzie podczas tego treningu, więc na testy opon nadałyby się idealnie. Jednak kwestia zużycia silnika nadal pozostawałaby problemem trudnym do rozwiązania.

avatar
Aragorn

19.08.2022 13:51

0

Hmm, w sumie to skoro mają możliwość odbierania punktów w klasyfikacji za przekroczenie limitów budżetowych to aż dziwne, że nie wprowadzili prostej zasady: O ile procent przekroczysz limit budżetowy, o tyle procent obniżymy twoja ilość punktów w klasyfikacji generalnej. Wydaje mi się, że byłoby to dość sprawiedliwe rozwiązanie, bo na przyklad kary finansowe za przekroczenie limitów uważam za kompletną bzdurę.

avatar
Aragorn

12.07.2022 21:49

0

43. Jacko Nie twierdzę, że ta sama osoba/grupa osób jest odpowiedzialna za jeden i drugi problem. Twierdzę jedynie, że sprawiedliwości stało się zadość, więc wynik na koniec sezonu w gruncie rzeczy jest sprawiedliwy dla kierowców. I dziwię się po prostu, że temat Bahrajnu nie jest tak samo rozdmuchiwany jak Abu Dhabi mimo, że w równie dużym stopniu wpłynął na wynik końcowy.

Przejdź do wpisu Masi opuścił szeregi FIA

avatar
Aragorn

12.07.2022 21:20

0

*Odpowiedzi nie udzielę

Przejdź do wpisu Masi opuścił szeregi FIA

avatar
Aragorn

12.07.2022 21:19

0

38. Wydaje mi się, że tyle samo było "akcji" sędziowskich na korzyść Maxa jak i na korzyść Lewisa. Uważam po prostu, że sezon zakończył się sprawiedliwie, bo w Abu Dhabi zostało Verstappenowi oddane to co stracił przez błąd sędziów w Bahrajnie. Na pytanie czy sędziowanie w trakcie sezonu było bezstronne jednoznacznej odpowiedzi Joe udzielę, bo niebyłbym w pełni obiektywny pisząc to.

Przejdź do wpisu Masi opuścił szeregi FIA

avatar
Aragorn

12.07.2022 21:08

0

A czy ktoś z obrońców Hamiltona jeszcze pamięta jak w Bahrajnie Lewis przez pół wyścigu przekraczał limity toru i nie dostał za to żadnej kary, a później jak Max wyjechał poza tor to nagle okazało się, że tak nie wolno robić? Mam wrażenie, że ci, którzy twierdzą, że Maxowi został tytuł podarowany zapominają o tej sytuacji. Gdyby nie ta zmiana zasad w trakcie wyścigu to wyścig zakończyłby się zwycięstwem Maxa i drugim miejscem Lewisa (chyba, że daliby mu karę za wielokrotne zbyt szerokie wyjazdy to wtedy jeszcze niższe miejsce by zajął), więc sytuacja z końcówki ostatniego wyścigu sezonu w ogóle nie miałaby wpływu na ostateczny wynik w mistrzostwach. Zastanowiłbym się zatem czy to na pewno w Abu Dhabi "wydrukowano" tytuł Maxowi, bo chyba już wcześniej w Bahrajnie zaczęły się próby ustawiania sezonu pod Lewisa. Ale to może tylko moje zdanie.

Przejdź do wpisu Masi opuścił szeregi FIA

avatar
Aragorn

02.05.2022 16:52

0

1. belzebub Nie do końca się zgodzę z Twoim zdaniem. Możliwość wyboru dowolnych opon nie dawała zazwyczaj większych szans na awans słabszym zespołom, bo w większości przypadków i tak w każdym segmencie kwalifikacji każdy kierowca najszybsze kółko robił na oponie miękkiej. Chyba, że miał taką przewagę na twardszej, że czas na niej uzyskany i tak pozwalał mu na awans. Jednak gdyby czas na twardszej mieszance nie był wystarczający to taki kierowca i tak wyjedzie na kolejne pomiarowe kółko na miększym zestawie. Poza tym często zdarza się, że jakiś zespół/kierowca znacznie lepiej radzi sobie na jakiejś konkretnej mieszance opon, a na innej dość słabo. Tak więc zmuszenie zespołu/kierowcy, który słabo sobie radzi na przykład ze zmuszeniem twardych opon do pracy, do przejechania szybkiego kółka w Q1 na takiej właśnie mieszance może skutkować odpadnięciem tego zespołu/kierowcy już w Q1 mimo, że na miękkiej oponie był w stanie kręcić bardzo dobre czasy.

avatar
Aragorn

14.07.2021 12:12

0

Ja tam do Latifiego nic nie mam, nie ma w jego przypadku jakiejś wielkiej tragedii jeśli chodzi o tempo. Jest za to inny kierowca w obecnej stawce, który nie wiem czy w top100 się mieści, a miejsce w F1 ma. Mazepin się nazywa.

avatar
Aragorn

09.07.2021 18:07

0

@ 10. Berko Eee... Perez?

avatar
Aragorn

05.07.2021 14:38

0

Jeśli dobrze pamiętam to za czasów monopolu bridgestone w chyba 2010r. w Australii wyścig zaczynał się na wilgotnym torze, więc kierowcy startowali na przejściówkach. Po kilku okrążeniach (5 albo 6) Button zjechał do boksów, zmienił opony na miękkie i na nich już ukończył wyścig. Jak widać da się stworzyć oponę, która wytrzyma przejechanie dystansu prawie całego wyścigu. Gdyby było więcej producentów to wszyscy tworzyliby właśnie takie opony, a to byłoby mało widowiskowe i dlatego jest monopol i z góry ustalone parametry jakie opony mają spełniać.

avatar
Aragorn

29.11.2011 13:07

0

71. jar188 Nie mam zamiaru zaprzeczać, że Kimi byłby mistrzem wcześniej, gdyby nie problemy z niezawodnością samochodu. Gdyby wygrał wtedy to na pewno nie nazwałbym tego przypadkiem. A O Hamiltonie nie wspominałem, bo to nie o nim temat, ale też uważam, że to nie on powinien był zostać mistrzem (choć patrząc na obecne osiągi Massy to nie mogę powiedzieć, żeby jemu się ten tytuł należał bardziej)... 79. wheelman Czasy prawdziwych mistrzów minęły, choć (niestety) chyba powoli wracają z Vettelem na czele... A jeśli chodzi o przypadki: Button - gdy zdobył mistrzostwo uznałem, że to tylko zasługa samochodu, ale w tym sezonie w 100% udowodnił mi, że się myliłem i obecnie jest jednym z najlepszych, Vettel - pierwsze mistrzostwo również uznałem za przypadek, ale niestety teraz i jemu udało się mnie przekonać do swoich umiejętności (nie zmienia to faktu, że nadal go nie lubię :))

avatar
Aragorn

29.11.2011 11:39

0

Powiem szczerze, że nie rozumiem dlaczego wiele osób tak się zachwyca Kimim... Owszem jest dobrym kierowcą, ale moim zdaniem jego najlepszym okresem w F1 była jazda w McLarenie, a później w Ferrari już nie pokazywał takiej klasy... Że przecież zdobył później mistrzostwo? Tak, ale nie ze względu na swoje nadzwyczajne umiejętności, a ze względu na ówczesne problemy Lewisa z "opanowaniem się" na torze i dzięki wielkiej pomocy ze strony zespołu w postaci Team Orders... Dla mnie Kimi i tak zawsze pozostanie "mistrzem z przypadku"... A jeśli chodzi o wiadomość o jego kontrakcie z Lotusem to nie zaprzeczam, że jestem bardzo zaskoczony. Byłem przekonany, że Grosjean już może się przygotowywać do nowego sezonu...

avatar
Aragorn

22.04.2011 13:02

0

Ja osobiście jestem za rezygnacją z korzystania z DRS na tym torze, bo jeżeli coś się popsue i skrzydło nie wróci na właściwą pozycję to konsekwencje będą bardziej dotkliwe niż na innych torach, gdzie zazwyczaj po prostu wyjedzie się na pobocze...

avatar
Aragorn

31.01.2011 09:52

0

W poprzednim sezonie ten kolor był chyba trochę ciemniejszy i w dodatku na samochodzie, który był dość "kwadratowy", więc w moim odczuciu nie prezentował się zbyt dobrze, ale muszę przyznać, że teraz samochód Team Lotus wygląda świetnie, zwłaszcza z profilu, z tą żółcią od Renault...

Przejdź do wpisu Lotus przedstawia T128

avatar
Aragorn

15.11.2010 19:45

0

To widać mam jakieś przestarzałe informacje, będę musiał to sprawdzić...

Przejdź do wpisu Toyota zrywa rozmowy z HRT

avatar
Aragorn

15.11.2010 19:41

0

O, to ciekawe: zrobiłem kopiuj i wklej, a z Jacu zrobiło się Javu :) Sorry za ten błąd.

Przejdź do wpisu Toyota zrywa rozmowy z HRT

avatar
Aragorn

15.11.2010 19:39

0

Javu - z tego co kiedyś słyszałem to do testów opon używany był model z sezonu 2009, a nie z 2010.

Przejdź do wpisu Toyota zrywa rozmowy z HRT

avatar
Aragorn

29.10.2010 10:13

0

1. atomic - ja też wolałbym zobaczyć go w Red Bull'u... ale w parze z Webberem.

Przejdź do wpisu Raikkonen nie wraca

avatar
Aragorn

30.09.2010 22:56

0

8. bacardi2 -Sakonowi pozostał już tylko tytuł najgorszego kierowcy w stawce, a Ty i to chcesz mu odebrać? ;)

avatar
Aragorn

30.09.2010 20:44

0

6. Ravf - już raz to przerabiałem, ale co mi tam: dlaczego Twoim zdaniem Chandhok jest lepszy od Senny?

avatar
Aragorn

30.09.2010 12:10

0

HRT to doskonały przykład tego, co w tym sporcie można zrobić dla pieniędzy. Mając do dyspozycji Kliena, który jest dobrym kierowcą, wolą wsadzić do swojego samochodu Sennę, który jest od niego o ponad sekundę wolniejszy i Yamamoto, który jest wolniejszy prawie o kolejną sekundę. A wszystko dlatego, że Klien w przeciwieństwie do kolegów nie ma bogatych sponsorów. Tragedia... I pomyśleć, że na początku sezonu kibicowałem temu zespołowi :(

avatar
Aragorn

25.09.2010 22:09

0

7. Tom_Bombadil - patrząc w statystyki widzę tylko tyle, że w kwalifikacjach raz jeden był szybszy, raz drugi, a podczas wyścigu Karun częściej dojeżdżał do mety niż Bruno, a to wcale nie świadczy o tym, że Hindus jest lepszy.

avatar
Aragorn

25.09.2010 21:36

0

Szczerze powiem, że nie rozumiem skąd bierze się przekonanie o tym, że Karun jest lepszy od Bruna? Jak na mój gust oni są na tym samym poziomie i niestety jest to dość niski poziom.

avatar
Aragorn

24.09.2010 11:36

0

Widać, że Karun ma spore kłopoty skoro nawet w takiej sytuacji nie zwracają się do niego z propozycją wzięcia udziału w wyścigu... A jeśli chodzi o Christiana to już raz w tym sezonie pokazał, że potrafi wsiąść do tego samochodu bez żadnego przygotowania i być pół sekundy szybszym od kierowców z podstawowego składu. Nie byłbym zdziwiony gdyby okazało się, że z Klienem kręcącym kierownicą ten samochód potrafi być szybszy od VR i Lotusa.

avatar
Aragorn

21.09.2010 23:28

0

54. piotrass - możesz mi powiedzieć kiedy ostatnio Vitalij zaliczył taką "drogą" stłuczkę?

avatar
Aragorn

21.09.2010 11:12

0

Naprawdę myślisz, że Massa się dla niego rozbije?... Znaczy... Nie o to chciałem spytać... Pytanie miało brzmieć: naprawdę myślisz, że Alonso ma szanse na tym torze? ;)

Przejdź do wpisu Ferrari dalej poprawia F10

avatar
Aragorn

06.08.2010 13:53

0

62. pawel3012 - przypomnę Ci, że Brawn budował ten samochów przez prawie dwa lata, a debiutanci dowiedzieli się, że wystartują w F1 kilka miesięcy przed swoim debiutem na torze. Poza tym Brawn miał do dyspozycji taki budżet, że podobno (gdzieś o tym czytałem, nie wiem ile w tym prawdy) budował jednocześnie trzy bolidy i przed rozpoczęciem sezonu wybrał najlepszy z projektów.

avatar
Aragorn

05.08.2010 21:01

0

44. strong1 - Pamiętasz może dublowanie Kovalainena przez de la Rosę podczas GP Niemiec? To już drugi przypadek wypadków z udziałem nowych. Choć patrząc na te dwie sprawy można uznać, że to nie koniecznie wina nowych zespołów, a jednego z ich kierowców ;)

avatar
Aragorn

18.07.2010 12:38

0

Po co on się angażuje w takie mało znaczące sprawy jak N-Gine Renault F1 Team Show skoro mógłby wrócić do komentowania wyścigów i przerwać opowieści Borowczyka typu "wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ten najsympatyczniejszy kierowca w całej stawce zaraz uzyska jakiś kosmiczny czas jednego okrążenia"?

avatar
Aragorn

13.07.2010 20:38

0

2. Nuhtylupik - może bez przesady z tą "ścisłą czołówką", ale uważam, że w przyszłym sezonie będą jednym z lepszych zespołów środka stawki.

avatar
Aragorn

05.07.2010 12:39

0

10. Robert.Kubica - nie wiem co chciałeś pokazać tym komentarzem, ale może nie muszę tego rozumieć... Ja lubię statystyki Ananasa, choć przyznam, że ta nie była zbyt konieczna, ale przynajmniej się można uśmiechnąć przy niej ;) A jeśli chodzi o główny temat to uważam, że wszystkie zespoły powinny przynajmniej kilka razy w sezonie dać szansę swoim kierowcom testowym. Bo jaki jest sens pełnienia tej funkcji skoro nie ma się okazji jeździć bolidem? Jaki jest sens trzymania kogoś, kto nie zna samochodu, którym w razie nieszczęścia podstawowego kierowcy będzie musiał jeździć?

Przejdź do wpisu Fauzy jeszcze pojeździ

avatar
Aragorn

28.06.2010 12:45

0

Jedyną winą Webbera jest to, że nie przewidział, iż Kovalainen tak wcześnie zacznie hamować. Nie miał dowiadczenia w wyprzedzaniu nowych zespołów, więc nie wiedział, że ich samochody są aż tak słabe w porównaniu z jego Red Bull'em.

avatar
Aragorn

27.06.2010 18:44

0

7. motteo - sorry, oczywiście chodziło o niebieskie...

avatar
Aragorn

27.06.2010 18:42

0

Pominę już to, że ten przejazd trwał około 15s., ale przyznaję, że 20s. to trochę za dużo.

avatar
Aragorn

27.06.2010 18:38

0

Ignorowanie czerwonych flag (Glock), wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa (Hamilton), zbyt duża prędkość podczas neutralizacji (połowa stawki), zbyt duża prędkość na pit lane (Kobayashi)... Co jeszcze wymyślą nasi kochani sędziowie?

avatar
Aragorn

27.06.2010 12:32

0

10. sk0k - A może jakieś argumenty na potwierdzenie tego, że Bruno jest słabszy od Karuna? Jak na razie to młody Senna spisuje się lepiej w kwalifikacjach, a wyścigi trudno porównywać w tym przypadku, gdyż rzadko można zobaczyć ich razem na mecie.

Przejdź do wpisu Chandhok tylko do GP Włoch?

avatar
Aragorn

26.06.2010 12:36

0

75. proxx - mam nadzieję, że się mylisz w sprawie Kimiego. Ten człowiek działa mi na nerwy, jego podejście do pracy (za czasów obecności w F1) pozostawiało wiele do życzenia. Jeśli jednak ode mnie zależałyby zmiany w Renault to na przyszły sezon zostawiłbym Petrova, a gdyby nadal jeździł przeciętnie zatrudniłbym Webbera, który nie dość, że jest szybki to jeszcze jest podobnej postury co Kubica.

avatar
Aragorn

26.06.2010 12:30

0

41. kamcio944 - piszesz z telefonu, czy nie tolerujesz interpunkcji i temu podobnych określeń? 42. F1_Fan - właśnie o taką reakcję mu chodziło. 61. antos05 - A Ty nie odnosisz czasem wrażenia, że czytasz brednie napisane przez przedszkolaka> 63. ninja016 - takimi tekstami pokazujesz swój niski poziom. A w sprawie Petrova to nadal uważam, że posiada talent., choć może nie jest to ten poziom co Kubica, ale miejsce w F1 mu się należy. Pokazał już w tym roku, że potrafi jeździć na wysokim poziomie. Jedyne czego mu brakuje do dobrej jazdy to doświadczenie i lepsza znajomość torów.

avatar
Aragorn

24.05.2010 20:15

0

23. Masakra 81 - sorry za powtórzenie Twoich słów... ach, gdybym pospieszył się o tę sekundkę ;)

avatar
Aragorn

24.05.2010 20:13

0

21. pawel1x4 - A Ty byś wolał żeby na znak żałoby Kubica zrezygnował z udziału w wyścigu zamiast "tylko" umieszczać flagę na bolidzie?

avatar
Aragorn

16.05.2010 01:20

0

2. marker666 - nie pisz, że szczytem ich możliwości są pozycje od 23 do 24 skoro dzisiaj (a dokładniej wczoraj) zajęli pozycje 22 i 23 ;) A tak w ogóle to jedyne co mnie cieszy w występie HRT to fakt, że Bruno jest przed Karunem... wreszcie!

avatar
Aragorn

16.05.2010 01:16

0

Liuzzi szybszy od Sutila... ale się porobiło...

avatar
Aragorn

16.05.2010 01:12

0

Jeżeli to jest tor, który pasuje charakterystyce ich auta, a mimo wszystko są na pozycjach 9 i 11 to na innych torach powinni chyba być na równi z "nowymi".

avatar
Aragorn

16.05.2010 01:07

0

Ewidentnie tor nie pasuje ich samochodom. I tak jestem pod wrażeniem, że nie zajęli dwóch ostatnich miejsc (nie liczę nowych zespołów).

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu