Włoski oddział serwisu motorsport opublikował analizę, która stawia poważne zarzuty Mercedesowi i Williamsowi.
Praktycznie od początku sezonu 2019 dyskutuje się o różnicach między samochodami George'a Russella oraz Roberta Kubicy. Jest to temat dość kontrowersyjny i oparty na domysłach czy analizach. Oficjalne stanowisko zespołu może być tylko jedno - jest nim zdementowanie tych pogłosek, co ostatnio uczyniła szefowa.Według wielu ekspertów, suche wyniki, czyli 8:0 w kwalifikacjach i 7:1 w wyścigach nie mówią wszystkiego. Takiego zdania jest również Franco Nugnes, który w swojej analizie nie tylko odniósł się do samochodów, ale ostro skrytykował Claire Williams. Zaznaczył, że pod jej rządami zespół topnieje jak śnieg na słońcu.
W Polsce wielokrotnie mówiło się o "chassis", ale ten temat został zamknięty przez samego Kubicę. Wiadomo też, że auto oznaczone numerem 88 bywa niestabilne w strefach hamowania. Po GP Kanady zaczęto zwracać uwagę na to, jak szybko Russell, nawet bez systemu DRS, był w stanie przegonić Roberta. Podważano też efekt cienia aerodynamicznego, który wydawał się za duży.
Analizy przejazdów kierowców Williamsa wykazały, że George częściej używa mocniejszych trybów pracy silnika. Po komunikacji radiowej i wywiadach słychać, że zależy mu na pokonaniu kolegi z ekipy. Polak niespecjalnie się tym przejmuje, co potwierdził po ostatnim wyścigu we Francji.
Według włoskiego motorsportu, Brytyjczyk ma być korzystniej traktowany z powodu bycia juniorem Mercedesa. Jasne jest, że zakontraktowanie go pozwoliło ekipe z Grove na skorzystanie z rabatów na silniki - jest to zupełnie normalna sytuacja.
Poważnym zarzutem, postawionym przez Włochów, są możliwie inne jednostki napędowe. Kubica ma dostawać wersję kliencką, czyli taką jak ta, która trafia do duetu z Racing Point, a Russell wersję fabryczną, z której korzystają również podstawowi kierowcy Mercedesa.
Według przepisów, silniki używane przez zespoły fabryczne i klienckie muszą być takie same. Ekipy mogą jednak korzystać z różnych rodzajów oprogramowania czy paliwa.
Jest to oczywiście informacja niepotwierdzona i bliższa plotce, ale jej kaliber jest bardzo duży. Nie pochodzi też z komentarza, który może napisać każdy, ale z poważnego serwisu. Możliwe, że w Austrii przedstawiciele ekip odniosą się do zarzutów. Należy spodziewać się zdementowania wieści, jak to zwykle w takich sytuacjach bywa, ponieważ żaden zespół nie może sobie pozwolić na takie plotki.
26.06.2019 18:44
0
Przykre ale prawdziwe, nawet jeśli nie silnik to coś innego na rzeczy jest i dlatego Robert ma w to tak wyj***ne czy pokona Russella czy nie. Jednak prawdy nigdy nie poznamy, Williams ani tym bardziej Mercedes nie mogą sobie na to pozwolić, można liczyć tylko, że kiedyś Robert jak już zakończy F1 uchyli rąbka tajemnicy ;)
26.06.2019 18:45
0
Russel obleżdża Kubice jak dzieciaka.
26.06.2019 18:58
0
W Kanadzie RUS wyprzedził KUB na prostej bez DRS z tak ogromną przewagę prędkości, że trudno niczego nie podejrzewać.
26.06.2019 19:00
0
Wyśmiałbym to gdyby nie jeden drobny szczegół. Prędkość. Jakim cudem Russel we Francji, z gazem w podłodze jedzie o 20 km/h szybciej niż Kubica? No jak?
26.06.2019 19:10
0
Smieszni jesteście, mowa tu o autorach tego artykułu. Podajecie tu przypuszczenia jakiegoś tam eksperta z smiesznego czasopisama, a ja się pytam !!!! Dlaczego nie szukacie u zrodeł ?! Dlaczego jeszcze nie ma zapytania o taki stan rzeczy u glownego eksperta z tego forum, niejakiego @belzebuba i kilku jego przydupasow ? Oni powiedzą nam jasno co i jak, i dlaczego Kubica odstaje od Rusella.
26.06.2019 19:19
0
@5 Nie wywołuj wilka z lasu, z resztą, już pewnie siedzą i myślą co tym razem głupiego napisać, jakby to kogoś interesowało ;)
26.06.2019 19:20
0
@5 Ja też chętnie dowiem się od @belzebuba jakim cudem Russell (i to nie korzystając z DRSu!) wyprzedza Kubicę z taką kolosalną wręcz różnicą prędkości?
26.06.2019 19:28
0
Jak ktoś zdoła udowodnić że Williams świadomie podkłada nogę Kubicy, czyli kierowcy który wrócił po takim wypadku i mówił o tym z szacunkiem cały świat motorsportu to... straty wizerunkowe będą nie do odrobienia, nawet jakby Claire Williams wyleciała następnego dnia z roboty.
26.06.2019 19:33
0
Teksty iż bolidy są nierówne sobie pojawiły się już po pierwszych wyścigach i pisało to wielu ekspertów.Starty dają do myślenia...cóż.Jeśli w następnym sezonie w drugim bolidzie zasiądzie LAT i jego pieniądze, okazać się może i RUS nagle utracił moc wygrywania z zespołowym kolegą.Tak ja to widzę,a ROB oby dostał się aby do HAASa.
26.06.2019 19:44
0
Ja nie mogę, wiekszość z Was spuszcza się, bo jakiś dziennikarzyna wydrukował swoje wymysły. Zero własnego myślenia. A co to dziennikarzyna pracuje w Williamsie??? Nie! Jego wiedza jest oparta wyłącznie na swoich domysłach. Śmieszne to jest i żałosne, żeby tylko podnieść oglądalność danego portalu.
26.06.2019 19:46
0
@3 Wystarczy, że Kubica miał bardziej zużyte opony i wystarczy żeby była różnica w osiągach.
26.06.2019 19:50
0
@4 - Najprawdopodobniej jest to kwestia ustawień aerodynamiki. Russell ma podłogę ustawioną najniżej jak wolno i obniżony tylny spoiler. Dzięki temu jest szybszy na prostych a wolniejszy w zakrętach. Kubica natomiast ma bolid ustawiony na jak największą stabilność w zakrętach, kosztem zmniejszenia prędkości na prostych. To podobny przypadek jak to, że Ferrari jest szybsze od Mercedesa na prostych ale wolniejszy w zakrętach, natomiast Mercedes deklasuje wszystkich w zakrętach kosztem prędkości na prostych.
26.06.2019 19:54
0
Też jestem zdania, że Robert do Haas-a. Groszek jest słaby, a Magnussen co miał pokazać, to już pokazał i nic więcej nie pokaże ;).
26.06.2019 19:55
0
Wiele ludzi obśmiewa teorie o nierównych pakietach dostarczanych dla Russela oraz Kubicy. Nie wiemy jaka jest prawda, ale patrzę na to i wysuwam jedną tezę - skądś jednak musiało coś wyjść, że niektórzy podejmują się tak szczegółowych analiz dotyczących prędkości akurat kierowców Williamsa. Dlaczego nikt np. nie podjął się porównania sprzętu dostarczanego przez np. Red Bulla dla Verstappena i Gasly'ego? Dlaczego tyle ludzi coraz bardziej powątpiewa w to, że Kubica i Russel mają rzekomo ten sam sprzęt? Można się śmiać i pukać się w czoło, że "taa, na pewno spiskują przeciwko własnemu kierowcy", ale mimo wszystko skądś jednak takie teorie musiały wyjść. Nie radziłbym wyśmiewać tego i traktować jako bzdury. Zupełnie jakby taka historia się nie powtarzała, mając na względzie choćby przykład "równych" osiągów bolidów Bennetona z 1994 r.
26.06.2019 20:14
0
@12 jprld....tak trudno przestawić bolid ROBa tak jak RUS,a robili testy i co-zdziwieni iż to nie działa,nie tędy droga.A jak się przyczyny nie chce znależć to się nie znajdzie-może prawda okazać się bardzo niewygodna.
26.06.2019 20:40
0
Obawiam się, że prawdy nigdy się nie dowiemy. Williams czy Mercedes wszystko będą dementować i puszczać w świat te swoje PR-owe wierszyki. Kubica nawet jeśli coś potwierdzi to i tak będzie to tylko zdanie jednej strony, nie poparte konkretami. Pozostaje czekać i ... czekać na dalszy rozwój sytuacji. A sytuacja jest o tyle ciekawa, że gdyby na miejscu Kubicy był jakikolwiek inny debiutant to pewnie nikt by się tą sytuacją nie interesował. Ale mamy Kubicę, który nie jest gościem z łapanki i jak widać mimo wielu lat przerwy dalej ma szacunek i uznanie ludzi z branży, którzy pamiętają jakim talentem dysponuje i nie dają sobie tak po prostu wmówić że wszystko jest ok.
26.06.2019 21:02
0
@15 - jprld... Czy tak trudno zrozumieć, że jeśli ktokolwiek ma jakieś dowody na nieczyste intencje Williamsa to trzeba wyłożyć karty na stół, pokazać dokumenty itp. następnie zgłosić do FIA czy mediów, zamiast rozsiewac niepotrzebnie plotki? Na chwile obecna wszystko wskazuje na to, Russell jest lepszy od Kubicy czy komukolwiek się to podoba czy nie.
26.06.2019 21:09
0
Po co mieliby to robic? Nie rozumiem. Mercedes promuje swojego kierowcę Russella, którego i tak nigdzie nie puści, nie promują go dla konkurencji przeciez :P
26.06.2019 21:33
0
To może być głupie ale chciałbym to wierzyć. Jest nadzieja bo najgorsze jest to, że inne zespoły o tym nie wiedzą i patrzą na Kubice jak na ...
26.06.2019 21:39
0
włoski oddział serwisu Motorsport? Kubica to niemal Włoch, więc jeżeli brak wam argumentów, a wyśmiewanie tez i hipotez "teoriami spiskowymi" się nudzi, to puszczam do was oczko
26.06.2019 21:51
0
Żadna nowość. Po GP Kanady można było porównać onboard Kubicy i Russella. Niektórzy z DRS nie mogli wyprzedzać, a Russell nie dość, że bez DRS to jeszcze był dość daleko żeby skorzystać z cienia areo.
26.06.2019 22:01
0
A może by chociaż napisali na jakiej podstawie uważają, że Russell ma mocniejszy silnik. Bo napisać to sobie każdy może co chce.
26.06.2019 22:35
0
@22 Na podstawie różnic w v-max: "Potwierdzeniem słów Nugnesa (autora artykułu) mogą być liczby z ostatnich wyścigów. W Kanadzie Williams zamontował w samochodach Russella i Kubicy silniki Mercedesa w specyfikacji 2.0, poprawione względem tych stosowanych od początku roku. Brytyjczyk uzyskał w wyścigu prędkość maksymalną na poziomie 331,1 km/h, Polak - 326,6 km/h. We Francji różnica była jeszcze większa - wynik Russella to 334,6 km/h przy 315,9 km/h Kubicy."
26.06.2019 22:46
0
Miałem Russella za młodego twardziela/ot taki rym mnie sie zrobił/ A on okazał sie zwykłą.... dziewczynką którą w latach 80-tych mama wysłała do osiedlowego magla. Miała wrócic szybko z koszem odziezy wymaglowanej a ona spędziła tam ponad 3 godziny Bo jak sie potem tłumaczyła/ sama plotkowała albo raczej plotek ciekawych słuchać nie mogła sie powstrzymać. I taki moim zdaniem jest Russell. Tyle u niego rasowej męskiej "wyscigowości" ile w kolejnym jego kłamstewku ze.....droga ciociu list wrzuciłem do skrzynki jak prosiłaś.... znaczy skrzydło przednie uszkodziłem gdy ten niedobry niedobry niedobry Robert wypchnał mnie tak po chamsku chamsku i w ten styropian "żem uderzył ciociu miła" a jak uderzałem to przechodził tatus Halinki taaaaaki wysooooooki i ............ I mógłbym tak pisać.... Ale czy Russell na to zasługuje? Owszem bo mendę ludzką trzeba mieć odwagę nazwac mendą Tyle w temacie. A co na to trolle z....niesłowiańskiej jakoby matuszki rosyji?
26.06.2019 22:57
0
@22 Różnice w prędkościach mogą wynikać z różnych czynników, niekoniecznie mocy silnika. Mogą na to wpływać równie dobrze ustawienia bolidu, tryby pracy silnika, czy to jak kierowca wychodzi z zakrętu.
26.06.2019 23:06
0
@25 Jasne, masz rację. Wiele rzeczy ma wpływ...tylko, że mówimy to o prawie 20 km/h różnicy!!! Przecież to jest PRZEPAŚĆ!!!
26.06.2019 23:11
0
@up No właśnie, ta różnica jest ogromna. Nie wiem ile by koni musiało dzielić te silniki, żeby prawie 20km/h różnicy zrobić. Tu jeszcze coś innego musi być na rzeczy.
26.06.2019 23:58
0
Tą ?teorię? wysnuł naczelny tego czasopisma więc tak by sobie nie szastał oskarżeniami bez konkretnych dowodów.
27.06.2019 07:05
0
,,George Russell - poprosił Nicholasa Latifiego, żeby dobrze obchodził się z jego UKOCHANYM samochodem,,-stan umysłu.
27.06.2019 08:07
0
@11belzebub, no to jednak Kubica jest taki słaby że w Kanadzie zdarł opony już na 1okrazeniu... @12 madafakagaskar - to by miało sens ale bolid Kubicy jest wolniejszy i dużo dużo bardziej nie stabilny więc nie wiem jak jest słaby że nic nie umie ustawić w bolidzie.
27.06.2019 09:09
0
Usunięty
27.06.2019 09:19
0
Hipotetycznie, jeśli byłaby to prawdą i udałoby się te plotki udowodnić, to sypną się pozwy... Jednak..., artykuł napisał włoski serwis...
27.06.2019 10:12
0
@belzebub a co maja opony do osiągów na prostej i do różnic az 20km/h?
27.06.2019 10:27
0
@33 może to, że wychodząc z zakrętu jest problem ze złapaniem przyczepności? Masz mniej czasu i toru na osiągnięcie v-max, bo walczysz z niestabilnym bolidem.
27.06.2019 11:35
0
Osobiście uważam, że ten temat jest szalenie trudny do przewałkowania, a każda pojawiająca się teoria jest w jakimś stopniu prawdopodobna. To co mnie jednak najbardziej zastanawia, to podejście samego Williamsa do układania strategii na wyścig. Jeżeli rzeczywiście (zgodnie z wszelką logiką) są nastawieni na to, żeby za każdym razem wyciskać maksimum z pakietu którym dysponują, to dlaczego robią to w sposób na tyle rażący, żeby nie powiedzieć ordynarny, który wbrew słowom Claire jednak dyskryminuje jednego z kierowców. Byłbym w stanie nawet przychylić się do argumentu kolegi z dwunastego postu, że "Kubica (...) ma bolid ustawiony na jak największą stabilność w zakrętach, kosztem zmniejszenia prędkości na prostych", tylko dlaczego kurczowo trzymać się czegoś co się nie sprawdza i daje opłakane rezultaty, potęgowane dodatkowo nie korzystaniem z tych samych trybów pracy silnika, z których korzysta Russell. Tak wiele elementów się tutaj nie składa, że to prowokuje do wysuwania kolejnych teorii i takie się też pojawiają. Za punkt wyjścia przyjąłbym tutaj to co napisał w poście nr 14 Michael Schumi. Dodałbym do tego swoje przypuszczenie, że Claire ma stanowczo za słabą pozycję w negocjacjach z Mercedesem, a mówiąc dosadniej nie ma pewnie nawet prawa tupnąć nóżką, przez to Mercedes w Williamsie robi co chce. Gdyby zespół był bardziej profesjonalnie zarządzany to kwestie przyznawania Russellowi silnika w wyższej specyfikacji rozegrałby w taki sposób, że nie byłoby podobnych domysłów.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się