Zespół Mercedesa uniknął poważniejszych konsekwencji testów nowych opon Pirelli, jakie przeprowadził nowym autem w połowie maja bieżącego roku.
Po wczorajszym siedmiogodzinnym posiedzeniu Trybunału Międzynarodowego, ekipę z Brackley ukarano reprymendą oraz wykluczono z testów młodych kierowców, które w sezonie 2013 będą organizowane po raz ostatni.Firma Pirelli także została upomniana reprymendą.
Przewodniczącym Trybunału Międzynarodowego był Edwin Glasgow, a panel uzupełnili Christy Harris, Patrick Raedersdorf oraz Anthony Scott Andrews.
Trybunał orzekł, że Mercedes i Pirelli złamali regulamin F1 w Artykułach 1 i 151, która stanowią o działaniu na szkodę mistrzostw. Sędziowie przyznali także, że ekipa zyskała dzięki temu niesprawiedliwą przewagę nad swoimi konkurentami.
Podczas mowy końcowej prawnik Mercedesa, Paul Harris, sam zasugerował, że w przypadku rozpoznania winy Mercedesa odpowiednią karą mogłoby być wykluczenie ekipy z testów młodych kierowców, które w tym roku odbędą się w dniach 17-19 lipca na torze Silverstone.
„[Test młodych kierowców] jest trzydniowy, a ekipy mają w nim pełną kontrolę i mają pełną wiedzę o oponach i bolidach” przekonywał Harris. „Jeżeli poruszamy się w tym obszarze to Trybunał Międzynarodowy może nałożyć karę wykluczenia z imprez rozgrywanych pod jurysdykcją FIA, a test młodych kierowców spełnia to kryterium.”
Koszty posiedzenia Trybunału zostaną podzielone pomiędzy Mercedesa, Pirelli oraz FIA.
21.06.2013 14:15
0
K.P.I.N.A.
21.06.2013 14:17
0
i po co to cale zamieszanie?
21.06.2013 14:28
0
To było więcej niż pewne że kara będzie śmieszna.
21.06.2013 14:28
0
Nie spodziewalem sie ukarania merca... tak to juz jest.
21.06.2013 14:28
0
Chyba FIA jaja sobie robi , złamali przepisy a tu taka kara...
21.06.2013 14:30
0
i po bólu jak to się mówi. P.S. Jak to było w tym wierszyku ? ... ruszyła maszyna... Nie wiem czy dam radę to jeszcze zatrzymać.
21.06.2013 14:35
0
Mercedes wywinął się głównie dzięki temu że zagroził odejsciem z F1... Myślę że taka kara jest rozbawiająca :) Dobrze że wracają testy w przyszłym roku, wówczas każdy tego typu test byłby karany znacznie dotkliwiej...
21.06.2013 14:43
0
Czyli mozna wybrac:Albo testy z mlodzikami,albo testy z kierowcami etatowymi.
21.06.2013 14:43
0
To w takim razie mam rozumieć, że Ferrari będzie mogło robić testy nowych kierowców wraz z Massą oraz Alonso? Czyli jednak to przepisy są dziurawe, albo FIA nie chce karać Mercedesa, bo to kpina, żeby zrobić dać taką karę. Zyskali na pewno nieproporcjonalnie więcej niż zyskaliby na tych testach młodych kierowców.
21.06.2013 14:44
0
młodych* zamiast nowych :)
21.06.2013 14:44
0
To teraz, pozostałe ekipy powinny zacząć testować ile wlezie ………. bo według FIA i tak nic na tym nie zyskają ……. Tylko qu_a w takim razie, po co ilość testów jest limitowana…. hahahahahahhahahahahahahahahahah
21.06.2013 14:57
0
Nie lubię RBR i SV ,ale wolałbym już żeby to oni wygrali znów mistrzostwa niż Mercedes! BEZ JAJ!
21.06.2013 15:08
0
Taka ''kara'' to skandal! Wygląda na to, że liczące się zespoły mogą robić co tylko chcą, bo i tak nie poniosą żadnych konsekwencji. Oczywiście trudno było się spodziewać sprawiedliwości, zważywszy na to, że Pirelli chyba nie ma jeszcze odnowionego kontraktu na kolejne lata a FIA boi się ''ucieczki'' tej firmy z F1. Z resztą cała ta sprawa ma podłoże w fatalnych oponach, których ''jakość'' jest wynikiem celowego działania władz F1.Tak się kończy cały ten oponiarski cyrk.
21.06.2013 15:16
0
Mercedes tylko użyczył Pirelli swojego bolidu (2013) a nie wykonywał testów wg własnego określonego programu. Kara zbyt surowa.
21.06.2013 15:32
0
Chyba ich coś gnie. I to mocno.
21.06.2013 15:36
0
@14 oleks8 surowa?! "Sędziowie przyznali także, że ekipa zyskała dzięki temu niesprawiedliwą przewagę nad swoimi konkurentami. " jak zyskali przewagą to powinni stracić punkty z Monaco i Kanady i to jeszcze nie byłaby surowa kara. To jakiś żart. Ciekawa jaka będzie odpowiedź RBR i SF
21.06.2013 15:46
0
RBR i SF niech lepiej siedzą cicho, nikt z tej dwójki święty nie jest...
21.06.2013 15:48
0
I super. Mercedes jest poważnym graczem w F1, ten wyssany z palca trybunał nie mógłby ich karać surowo. Czekam teraz na wypowiedź skoczka, bo to on najwięcej płakał na forum za tym by kara była bardzo surowa. Pozdrówki hejcie skoczku. ;**
21.06.2013 15:59
0
No i dobrze się stało. Niech Horner i spółka wygrywają na torze a nie w sądzie.
21.06.2013 16:00
0
@18 też bardzo a to czekam :P co do "wyroku" - to jest nad wyraz niepoważne! Albo powinni uznać winę i karać z całą surowością. Albo zgodzić się z tłumaczeniem Mercedesa i uznać niewinnymi. Takie rozwiązanie jest jak nieśmiała wiejska dziołcha - chciałaby, ale się boi.
21.06.2013 16:07
0
Spodziewałem się takiego zakończenia sprawy. Mówiłem zresztą, żeby tu niektórzy wyluzowali. Mercedes na pewno nie chciał naruszyć regulamimu, więc wykorzystał tą lukę. Tak, czy inaczej jest okey: nie złamali przepisów i tyle.
21.06.2013 16:21
0
Sluchajcie nie ma co wylewac pomyj na Merca. Winna jest po prostu FIA i jej niejsane procedury a wlasciwie ich brak za powstaly bajzel. W swoim oswiadczeniu Mercedes wyraznie stwierdzil ze w tej sprawie kontaktowali sie z delegatem technichnym FIA! A on po konsultacji z prawnikami rowniez FIA dal warunkowa zgode na przeprowadzenie takowych.I tlumaczenie FIA ze stanowisko w tej sprawie ich wlasnych prawnikow i delegata technicznego nie jest stanowiskiem FIA jest po prostu smieszne wiec po co wogole takie stanowisko istnieje i do Kogo oni (Pirelli, Merc) mieli sie zglosic po zgode do JT? Wiec w mysl LITERY uwaga powtorze jeszcze raz zeby co niektorzy wiedzieli co mam na mysli wiec w mysl LITERY prawa Mercedes a w zasadziie Pirelli uzywajac bolidu Mercedesa mogli takowe testy przeporwadzic. To ze byly one niezgodne z DUCHEM zapisu w regulaminie to juz zupelnie inna sprawa. Nastepna sprawa jest to ze w mysl art. 1 i 151 Międzynarodowego Kodeksu Sportowego. Mercedes uzyakal przewage testujac dla Pirelli ale jednak testujac stad tez wlasnie kara wykluczenia ich z testow mlodych. Merc wykorzystal luke w przepisach na swoja korzysc tak samo jak wykorzysal ja Brown z podwojnym dyfuzorem RBR z dmuchanym dufuzorem MCL z F-ductem i mozna by tak wymieniac w nieskaczonsoc... Fakt jest jednak taki ze Kara i tu uwaga kolejne wazne slowo w MOJEJ opini jest jak najbardziej miarodajna do winy. uff ale sie naklepalem ;)
21.06.2013 16:25
0
hahahhaa :D Bardzo mi przykro dla tych wszystkich, którzy się zawiedli tym wynikiem, jak mi przykro !!!
21.06.2013 16:45
0
Kibicuję Mercowi by w niedługim czasie zlał Red Bulla i Ferrari w konstruktorach ale ta kara to jest jakiś żart :) To tak jak w polskim sądownictwie - sąd stwierdza "on jest winny ciężkiego przestępstwa" po czym daje karę zawieszenia czyli żadną karę... To tylko potwierdza, że "mocni gracze" tacy jak Merc, Ferrari, Red Bull czy McLaren mogą być bezkarni bo nie mogą przecież odejść z F1 (a w razie surowej kary zawsze będą tym grozić) - więc FIA ich nigdy surowo nie ukarze... Nic tylko kręcić wałki - w razie wykrycia będzie co najwyżej nagana :) Ross nie jest głupi - wiedział, że się wywinie i stąd ta szalona na pozór decyzja o testowaniu tegorocznym bolidem...
21.06.2013 16:46
0
Kara złamania wg mnie bardzo ważnego regulaminu dotyczączego mistrzostw jest według mnie bardzo złagodzona....ale pytanie....bo jestem trochę w tym ciemny....ile mogą dać takie testy młodych kierowców ? Marne czy przeciwnie bardzo duże korzyści dla zespołu ? A drugie moje pytanie to takie czy według was Mercedes mógł użyć takiego straszaka pod postacią definitywnego odejścia z F1 ? Czy mogłoby to mieć decyzję w kwestii wyroku ?
21.06.2013 16:48
0
Ojjj sory że się powtarzam ale nie przeczytałem komentarzy powyżej...
21.06.2013 16:56
0
Sprawa zamknięta. Emocje na bok, drodzy Państwo.
21.06.2013 17:05
0
ta kara to chyba żart. albo poszła koperta pod stołem albo FIA jest już bezsilna i nie ma faktycznej władzy. tak czy inaczej werdykt moim zdaniem śmieszny.
21.06.2013 17:12
0
A jednak ta pewność siebie Brawna nie była bezpodstawna, dlatego wolałem poczekać do werdyktu. Cóż jeszcze nam się Ross nie postarzał. W FIA też się nic nie zmieniło. Ośmieszają się jak zwykle. Z jednej strony się cieszę bo kibicuję Mercedesowi z drugiej uważam że powinni powinni ich surowiej potraktować. Przynajmniej wyzerowaniem licznika w klasyfikacji konstruktorów albo braku możliwości dopisania ich sobie na konto w najbliższych 2, 3 wyścigach lub jeszcze coś innego w podobnym stylu ale nie taka kara jaką dostali. To nie jest dobre dla tego sportu. A więc cała sprawa jest już historią. Dużo krzyku i tyle.
21.06.2013 17:17
0
Kpina z kibiców Formuł 1, przewage nad przeciwnikami zdobywa sie w potajemnych konszachtach, taki stan rzeczy nie ma nic wspolnego ze sportowa walka.
21.06.2013 17:27
0
Grzeje słońce, oj grzeje…….. Przepraszam, ale czytając niektóre wypowiedzi to ręce opadają……. Oczywiście Mercedes nie był, nie jest i nigdy nie będzie niczemu WINNY, przecież to są tylko takie poczciwe niewiniątka, które źli ludzie wpędzili w kłopoty wykorzystując ich dobre serduszka i chęć pomocy głównie innym zespołom F1, bo oczywiście ich potencjalny zysk z przeprowadzenia tych testów, był argumentem co najwyżej trzecio, no może drugorzędnym………… Co więcej nasi milusińscy, w trosce tym razem o bezpieczeństwo fanów używali czarnych kasków…… bo jak powszechnie wszystkim wiadomo, każdy ale to każdy szanujący się fan zrobi wszystko aby zbliżyć się choć na chwilę do swojego idola……. co więcej każdy fan jest gotów nawet wtargnąć na tor, widząc jak jego ulubiony kierowca pędzi bolidem po torze z prędkością 300 km/h ….. ale i o tym pomyślano… :) :) Nawet jeżeli Mercedes nie jest jedynym winnym, to największy „procent” winy moim zdaniem przypada właśnie na Nich, dlatego finał tej sprawy jest tak żenujący……. ciekawe czy gdyby cała historia dotyczyła jakiegoś mniejszego zespołu/marki , to werdykt byłby taki sam – moim zdaniem nie…….. a prawo, przepisy podobno wszystkich obowiązują tak samo……..
21.06.2013 17:51
0
Dzisiejszy dzień tylko potwierdził, jak fatalnie działa FIA. Można rzec, że działają w niej niekompetentni idioci. Mnóstwo luk w przepisach i każdy może ich robić, jak chce. Merc uniknął kary, co było do przewidzenia. Po prostu FIA jest w bagnie po uszy. Nie ulega jednak wątpliwości, że Brawn and company z premedytacją wykorzystali niedorozwinięty regulamin... ;) Mam nadzieje, że przegrają najbliższe lata z kretesem, tak dla sprawiedliwości. McL płaci frycowe za aferę w 2007r.... ;)
21.06.2013 17:51
0
@21 Skoro nie zlamali przepisow,to dlaczego kara???
21.06.2013 17:52
0
Druga sprawa to oczywiście sama instytucja "Mercedes" - gigant samochodowy, którego nie można skrzywdzić, bo się obrazi i odejdzie. Ale tu problem jest inny - nieścisły regulamin... ;)
21.06.2013 17:57
0
@ULTR93 - witam cieniutki hejcie ulterze... cóż, prędzej, czy później, los im odpłaci. Pozdrówka :D
21.06.2013 18:02
0
Mówiłem że do Rosa Browna i Toto Wolfa nikt nie podskoczy....
21.06.2013 18:20
0
Nic tylko testować i pisać do FIA ze dziękuję się za testy młodych kierowców :-)
21.06.2013 18:22
0
Pierwszy dzień lata.. Jasio popatrzył na cenzurkę i powiedział : "jeszcze tylko wpierdziel... i wakacje"... FIA powołała IT, bo sama była stroną konfliktu. Już pisałem kto ponosi winę za ten incydent, jednak przypomnę : wydawca słownika wyrazów bliskoznacznych. Od początku wiadome było, że te testy przeprowadzono z niesamowitą rozwagą a ewentualna kara będzie nijaka. I tak jest. Prawdą jest też, że IT powołany był pierwszy raz a jedyną zagadką było, jakie kary serwuje. Ameryka została odkryta ! No to teraz, Panowie ! Do dzieła ! A jak ktoś coś wywącha - to automatycznie - Międzynarodowy Trybunał...
21.06.2013 18:30
0
Reprymenda dla Pirelli. Czyli testy opon są aktualne i nie podlegają kasacji. Reprymenda zapewne dotyczyła braku pełnego pozwolenia na te testy - chodzi mi o wersję zawierającą wszystkie niezbędne "pieczątki". Jeżeli testy są aktualne i beda stosowane przy tzw. rozwoju opon, to znaczy, że Mercedes nie uzyskał danych z tych testów. Mają co najwyżej odczucia swoich kierowców co do jakości testowanych mieszanek. Nic wiecej. Inaczej kara byłaby bardziej dotkliwa i raczej mieszcząca się poniżej poziomu skutkującego odejściem Mercedesa z F1, o czym wspomina @devious.
21.06.2013 18:53
0
hehehehe wiedziałem że tak będzie.......
21.06.2013 19:12
0
@ 35. Skoczek130 jak trzcina na wietrze. Jeszcze wczoraj o mały włos, a poleciałbyś do Paryża osobiście ukarać Mercedesa, a dzisiaj piszesz że można było to przewidzieć- żałosne. Druga sprawa o tym iż Mercedes jest poważnym graczem pisałem. Powtarzanie po mnie możesz sobie darować. Wyjeżdżasz o regulaminach, a wczoraj dosłownie paliłeś się by tylko ukarali Merca. Czasem lepiej skleić wary i wypowiedzieć się po ogłoszeniu wyników/werdyktu/kary. Płakanie i późniejsze "było do przewidzenia" nie wnosi nic do tematu, dodatkowo zaśmieca niepotrzebnie forum. Kiedyś jeden z użytkowników przedstawił Ciebie jako typa, który "przytula" się do zespołów, które wygrywają, jeżeli przygrywają wtedy bee, już ich nie lubię. Cały Ty. Pozdrawiam Skoczek130 aka trzcina na wietrze. ;*
21.06.2013 19:36
0
chwila chwila, FIA wydala oficjalne stanowisko stwierdzajace ze wspolnie z zespolami zamierza zmienic przepisy dotyczace testow zeby takie sytuacje sie nie powtarzaly, jak na moje jednoczesnie stwierdzajac ze obecne przepisy sa wadliwe zespol Mercedesa wykorzystal ta sytuacje co moze nie bylo moralne ale za watpliwa moralnosc nie ma chyba grubej kary jeszcze przed posiedzeniem trybunalu bylo wiadomo ze Ferrari testowalo po GP Bahrajnu, teraz na jaw wyszlo ze w poprzednim sezonie tez byly jakies testy o ktorych wczesniej nie bylo wiadomo, ktore pewnie nie byly oferowane wszystkim zespolom i widac ze obecny bolid Ferrari radzi sobie z oponami naprawde swietnie do tego wszystkiego moznaby dorzucic watek Charlie Whitinga i dlugiego jezyka Rosberga jak to ktos ladnie powiedzial, Ross Brawn jeszcze nie jest taki stary...
21.06.2013 19:44
0
_____________nie interesuje mnie kara dla Mercedesa bo nie ma ona znaczenia dla wyników mistrzostw. Sebastian Vettel zostanie CZTEROKROTNYM Mistrzem Świata i w całej historii F1 tylko dwóch zawodników będzie bardziej utytułowanych, Fangio no i Schumacher. tylko że Seb jest jeszcze młody i może panować przez kilka następnych sezonów. sądzę że najbardziej będzie płakać i stękać ferrari po tej karze dla mercedesa. a już Alonso to będzie szlochał tygodniami. Vettela to nie interesuje, On się skupia na walce a nie na głupotach.
21.06.2013 19:57
0
@ULTR93 Skoczek się czasami kompromituje, lecz intencje ma większości dobre. Jeszcze wiele się odbędzie wyścigów, zanim zmądrzeje. Natomiast, zgadzam się ze skoczkiem co do surowości kary dla Mercedesa(jaką powinni dostać), i decyzji FIA. To nie było fair co zrobił Mercedes(korzyści jakie zdobył będą owocowały do końca sezonu) i do tego nie ma wątpliwości. Wykorzystał lukę i uszło mu to na sucho. Pisałem jakiś czasz temu na ten temat. Lecz przez ostatnie dni dałem sobie spokój , by nie czytać odpowiedzi zwrotnych w twoim stylu, tylko dlatego że masz inne zdanie na ten temat.
21.06.2013 20:07
0
@43, przykry jesteś wiesz o tym?
21.06.2013 20:14
0
Z dużej chmury mały deszcz. Kara mnie rozbawiła i poirytowała.pzdr pjc,6q47
21.06.2013 20:29
0
Mercedes z pewnością zyskał jakąś przewagę po testach, ale po prostu do maksimum wykorzystał nieprecyzyjny regulamin. Nie powinno się karać za nieprzestrzeganie regulaminu, który nie mówi jasno o wszystkich sprawach w nim zawartych. Dzięki Bogu,że jednak nie potraktowano ich surowiej. Najśmieszniejsze jest to,że najwięcej do powiedzenia ma właśnie RBR, czyli mistrz naginania przepisów. Hornera pewnie szlag teraz trafia, biedaczek niepotrzebnie udał się do Paryża, w ogóle to,że tam pojechał jest tak samo mądre jak i on sam.
21.06.2013 21:19
0
@47. agnesia96 - Horner miał prawo tam być, tak samo jak przedstawiciele innych zespołów. Nie zabierał głosu, nie krzyczał veto, nie spierał się, ani nie komentował decyzji Trybunału, więc co jest w tym niemądrego? To, że jest z IRBR?
21.06.2013 21:41
0
czyli mozna łamac regulamin nadal skoro tylko TAKA kara, dla mnie kara to odebranie zdobytych punktów i dyskwalifikacja do konca sezonu
21.06.2013 22:23
0
Tylko patrzeć jak jutro czołowe zespoły będą proponować Pirelli testy bo na nich więcej skorzystają niż na testach młodych kierowców :D
21.06.2013 22:26
0
A więc nienaruszony został artykuł definiujący testy. Czyli, jak zauważył kolega, którego nicka już nie pamiętam, można namówić firmę budowlaną na organizację testów nawierzchni i śmigać podczas nich aktualnym bolidem. Po prostu luka w przepisach, którą sprytnie wykorzystał Mercedes. Wystarczy zredefiniować testy, albo dodać kilka dodatkowych warunków i problem w przyszłości zniknie. Chyba, że ktoś znowu coś wymyśli. :)
21.06.2013 22:29
0
@43 Człowieku powinieneś się leczyć bo to już jest obsesja, nie wiem o czym musiał by być artyuł abyś nie nawiązał do Ventylla :D
21.06.2013 23:36
0
myślałem że zostaną zawieszeni na 2 wyścigi a nie reprymenda i wykluczenie testu młodych kierowców.
22.06.2013 01:54
0
Góra urodziła mysz.
22.06.2013 10:09
0
Jak oni mogli tak surowo ukarać Merca ? Reprymenda i wykluczenie z testu młodych kierowców , to jednak zbyt dotkliwa kara ... :D:D:D
22.06.2013 10:55
0
@ULTR93 - ty za to jeszcze ani razu nie napisałeś nic wartego uwagi... ;)
22.06.2013 12:36
0
widać że w F1 nie jest porezebna FIA . To własnie zespoły powinny stworzyć swój własny regulamin i go przestrzegać. Niech sprowadzi się to do powstania normalnej F1 a nie Berniego i jego cyrku
22.06.2013 15:42
0
Temat zamknięty - kara uwierająca w minimalnym stopniu. @pjc też to potwierdza. Tak jak wcześniej pisałem - obie strony (Mercedes i Pirelli) spełniły wymagania na tyle, że złamanie przepisów w podstawowej wersji innym zespołom nie zaszkodziło. Jakieś prostesty musiały być... Uszczelnienie przepisów poprzez doprecyzowanie odpowiednim słownictwem (@fracky) pozwoli na spokojne dokończenie tego sezonu. 46. andy_chow Cześć. U mnie nie wzbudziła irytacji, bo to niecne zagranie miało stabilne podstawy. A że te podstawy miały budowę składającą się z nieprecyzyjnych zapisów w przepisach i zatwierdzonym kontrakcie z Grupy Trzymającej Władzę z Pirelli, to otrzymaliśmy w sumie dość ciekawą sytuację. Teraz konkurenci maja zagwozdkę - ile to całe dochodzenie będzie miało wpływ na dalszą częśc sezonu. Sądząc po werdykcie niby nie powinno, ale jaki jest stan faktyczny...? Pozdr.
23.06.2013 14:02
0
@6q47 Zawsze uważałem, że skoro jest wina to musi być im kara a kara dla merca lekko komiczna ale nie będę polemizował. Cieszy mnie forma Kubka i czekam cierpliwie na jego powrót (oby nastąpił)
23.06.2013 14:32
0
Taki werdykt to po prostu kpina.
23.06.2013 15:33
0
@ Skoczek130 nie mam z Toba o czym rozmawiac. Ci co sa tutaj dluzej wiedxa jakim jestes typem czlowieka. Zapewne w wojsku nie byles, a szkoda. Tam nauczyliby Cie co to znaczy byc facetem, ktory posiada wlasne zdanie. Takie chorowiewki na wietrze jak Ty nie maja racji bytu. Wiesz jakby nazwali Cie w wojsku? Cieple maslo. Na tym zakoncze konwersacje. Pa ;*
23.06.2013 20:47
0
59. andy_chow Forma Roberta to raz, forma Citroena to dwa. Wydaje się, że ciało i materia staje się jednym, trudnym do pokonania Przeciwnikiem. Na razie nie myślę (głośno) kiedy i dla jakiej stajni Robert zawita. Może nigdy to się nie stanie... Z drugiej strony ponowne spojrzenie śmierci w oczy, a mam na mysli obecną serię, dobrze wróży na przyszłość. Poblemem jest upływający czas. Jednak ostra rechabilitacjia na mobilnej ławeczce daje pewność co do psychiki i szybkości.
23.06.2013 22:23
0
@6q47 Wiesz jak to mówią'' nadzieja umiera ostatnia''. A ja jak przystało na zgredka czekam cierpliwie na decyzję Kubka. Już niewiele trzeba do szczęścia i jednocześnie tak wiele.
24.06.2013 11:14
0
Po tak dotkliwej karze w Mercedesie zapewne panuje ogólne przygnębienie! Prawo jest równe dla wszystkich, ale jak widać są równi i równiejsi. FIA dała d... i tyle, bo kara powinna być odstraszająca, a tylko zachęca do kreatywnej interpretacji prawa. Ale przy takiej kasie wchodzącej w grę nic mnie już nie zdziwi.
24.06.2013 11:25
0
64. URAN Na siłę można porównać wymienioną przez Ciebie kreatywność do rozwiązań technicznych, które przekraczają przepisy o milimetry, a są niestety zauważone podczas trwania sezonu, czego skutkiem jest zakazanie ich stosowania od następnego GP.
24.06.2013 11:31
0
63. andy_chow Decyzja Kubka jest określona przez decyzje danego zespołu. Oczywiscie "rajdowiec" musi spełnic warunki swobodnego poruszania się w kokpiocie bolidu F1. Decyzje danego zespołu - polityka kadrowa - wolny etat i wskakujemy choćby wczoraj na fotel:) Te dwa warunki muszą być spełnione. Nie ma innej opcji. Jak tak patrzę na jego wyczyny podczas kolejnych potyczek, to zastanawiam się, czy przypadkiem nie pozostanie w obecnej serii z widokiem na WRC. Tu niemal sam sobie jest sterem i żeglarzem...:)
24.06.2013 15:05
0
vincent_vega zapominając o nazwisku Prost pogrążyłeś się totalnie.
24.06.2013 22:04
0
67. pjc Prawda. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że nie czytam wpisów @v_v z należytą uwagą... Fakty są nastepujące: 1985 - McLaren TAG Porsche, 1986 - McLaren TAG Porsche, 1989 - McLaren Honda, 1993 - Williams Renault. Pozdr.
25.06.2013 19:29
0
@pjc Masz piwo za spostrzegawczość he he :-) tak się kończą zabiegi kopiuj wklej i nie myśl pzdr
25.06.2013 23:51
0
brawo za czytanie ze zrozumieniem, drodzy użytkownicy =.=" Vincent pisał, że tylko dwóch zawodników ma więcej tytułów, niż cztery, a wy tam Prosta z czterema tytułami wciskacie. Nic byle się doj.ebać =.=
26.06.2013 11:02
0
70. A... ... żeśmy pocmokali jeno, a Ty od razu d*****ć !
26.06.2013 11:58
0
@A... póki co Vettel nadal ma tylko trzy tytóły więc jest trzech lepszych od niego
26.06.2013 12:00
0
,,tytuły,, oczywiście sorki
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się