BMW rozczarowane wynikiem kwalifikacji
Nick Heidfeld zdołał dzisiaj awansować do bezpośredniej walki o pole position, ostatecznie kończąc kwalifikacje na 7 pozycji. Robert Kubica miał mniej szczęścia. W decydującej fazie mistrzostw Polakowi po raz drugi w tym sezonie nie udało się awansować do Q3. Po karze nałożonej na Marka Webbera polski kierowca ruszy do jutrzejszego wyścigu z 11 pola.„Sądzę, że to było wszystko co mogłem dzisiaj osiągnąć i jestem zadowolony, że pozytywny trend w kwalifikacjach jaki miałem w ostatnich trzech wyścigach jest kontynuowany. Przykro mi z powodu Roberta. Najwyraźniej miał problemy tutaj, a jego pozycja startowa redukuje jego szanse w mistrzostwach, ale oczywiście nigdy się nie poddajemy.”
Robert Kubica
„Bardzo rozczarowujące kwalifikacje! Miałem problem z balansem bolidu przez cały weekend. Dokonaliśmy pewnych zmian przed kwalifikacjami, ale miały one negatywny efekt. Bolid ciężko się prowadziło, a ja nie mogłem naciskać tak jak bym tego chciał. Spodziewam się ciężkiego wyścigu ponieważ teraz nie możemy zmienić ustawień.”
Mario Theissen, szef zespołu
„To były rozczarowujące kwalifikacje dla Roberta i całego zespołu, zwłaszcza że nie wyszedł Q2. Przez cały weekend Robert nie był zadowolony z balansu bolidu i nie zmieniło się to w kwalifikacjach. Jedyną przewagą w tej sytuacji jest to, że możemy wybrać strategię na jutro dla Roberta. Z punktu widzenia zespołu polegamy na Nicku. Wykonał dobrą pracę w kwalifikacjach i zdołał wywalczyć siódmy najlepszy czas.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Wynik kwalifikacji nie jest taki na jaki liczyliśmy. Z Robertem nie byliśmy w stanie powtórzyć w kwalifikacjach dobrego wyniku z trzeciego treningu, gdyż nie był zadowolony z balansu swojego bolidu, przez co zakończył sesję dopiero na 12 miejscu. Nick wykonał dobrą robotę i zakwalifikował się tam gdzie się spodziewaliśmy.”
komentarze
1. Homiz
JESZCZE NIKT W TYM ROKU NIE WYGRAŁ WYŚCIGU JADĄC NA 1 PITA, CHOCIAŻ PIQUET BYŁ BARDZO BLISKO. MOŻE TERAZ SIĘ TO ZMIENI?? OBY !!!!!!!!!!!!!!!!!! GO ROBERT
2. Kurkey
przynajmniej nie ukrywają, że pomogli Nickowi
3. atomic
"z punktu widzenia zespołu polegamy na nicku" , "nick był tam gdzie przewidywaliśmy".jeszcze jakieś pytania co do ojców dyrektorów w bmw? ja nie mam żadnych.ciołki .niedługo robert będzie wychodził z bolidu podnosił auto,odkręcał koła i ustawiał aero.
4. Homiz
CO TO MA ZNACZYĆ "Z punktu widzenia zespołu polegamy na Nicku"?
ŻE CO? ŻE Z CZYM POLEGAJĄ ?
5. TrueVanDal
"Spodziewam się ciężkiego wyścigu ponieważ teraz nie możemy zmienić ustawień"... niech mnie ktoś oświeci, co w końcu można ruszać w bolidzie a co nie, w końcu Robert jest poza pierwszą 10-tką.
6. jakub_l
Zle trafili z ustawieniami Kubicy, chcieli polepszyc, a spiepszyli. Zdarza sie. To bylby cud gdyby Kubica z tym zespolem wygral mistrzostwa.
7. radish
i jeszcze na koniec robert straci 3 miejsce,to juz by bylo naprawde frystrujące,oby tak sie nie stalo,mam nadzeje ze raikonen sie znow blizej zakoleguje z hamiltonem na 1 zakrecie i massa podazy po zwyciestwo,moze tez popadac,wtedy 1 pit roberta i moze byc ciekawie,ehh denerwujace jest to czekanie,oby tylko pierwsze zakrety przeszedl spokojnie,gdyz w srodku stawki zawsze sie cos dzieje.hm
8. wegles
zdziwienie, rozczarowanie, bol i gorycz. Nie znajduje innych okreslen na wyrazenie tego, co sie stalo w Q. Czytam wiekszosc wypowiedzi na tym forum i ciesze sie z Waszego optymizmu, ale go nie podzielam. Po pierwsze dlatego, ze pozycja Roberta po Q nie jest wynikiem przemyslanej strategii bmw (taktyka nigdy nie byla ich mocna strona), a po drugie dlatego, ze mechanicy bmw ewidentnie nie trafili z ustawieniami na ten wyscig. Na co mozna teraz liczyc? Deszcz? SC? Cud jakis? Chyba tylko na to.
9. Qbus81
Mogą go zatankować jak chcą, ale na tym torze będzie trudno wytrzymać tylko na dwóch kompletach opon, no chyba że będzie lało! Choć z drugiej strony jak pojedzie na dwa postoje to już kompletnie nic nie wywalczy. Opony mają twarde, mogą wytrzymać... kurcze, cięzki orzech mają do zgryzienia. Chyba, że to przewidzieli i wszystko idzie zgodnie z planem ;)
10. koki17
myślę ze Robert pojedzie na 1 pit. A jak będzie deszcz to kto wie co sie może wydarzyć...
11. Homiz
PRAWDA JEST TAKA
JAK ROBERT WYGRA MISTRZOSTWA TO BĘDZIE TO BARDZO NIESPRAWIEDLIWE.KUBICA NIE MA TO BOLIDU.A JAKBY BMW ZDOBYŁO TYTUŁ W TYM ROKU TO W MIELI BY JUŻ ZREALIZOWANY PLAN NA PRZYSZŁY. I ZACZĘŁY BY SIĘ EKSPERYMENTY. NA MISTRZOSTWO NAJBARDZIEJ NIESTETY ZASŁUGUJE HAMILTON. NIESTETY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TEŻ GO NIE LUBIE. ALE JEŹDZI JAKO TAKO I MA NAJLEPSZY BOLID.
POMYŚĆLCIE CO BY BYŁO JAKBY MISTRZEM ZOSTAŁ ZAWODNIK, KTÓRY NIE WYGRAŁBY ŻADNEGO WYŚCIGU TYLKO NP WSZYSTKIE WYŚCIGI KOŃCZYŁ NA 4<5MIEJSCU. WYŁBY TERAZ LIDEREM. KUBICA W TYM ROKU WYGRAŁ TYLKO RAZ. I NIE DLATEGO, ŻE BYŁ NAJLEPSZY I MIAŁ NAJLEPSZE AUTO. MISTRZ MUSI ZAZNACZYĆ SWOJĄ DOMINACJĘ. A W TYM ROKU DOMINUJE HAMILTON.
12. jantar321
Cuda się zdarzały, jednak tylko tym którzy posiadają szybsze bolidy i lepszych strategów a w BMW hmmmm szkoda gadać !!!!!!!!
13. mihauzimny
hmm.. na 1 pit stop nie pojedzie przy dobrej pogodzie , dlatego ze zużycie opon na tym torze jest większe , no chyba ze spadnie deszcz i.. i tak jak napisał wegles , mozna liczyć tylko na jakiś cud lub SC , bo tak ogółem rzecz biorąc.. miernie prezentuje się teraz BMW.. na koniec sezonu Robert musi myśleć o obrnonie 3 miejca . takie jest moje zdanie ;f
14. Jassagd
modlimy się o deszcz,będą emocje.pozdrawiam kubicomaniaków.
15. Daniels
juz tak nie najezdzajcie na theissena. mowiac ze polegaja na nicku mial na mysli to ze nick ma duzo lepsza pozycje startowa do wyscigu.
poprostu bmw zwiekszylo nasze apetyty swoimi zapowiedziami o walce o mistrzostwo wiec czujemy niedosyt no ale nie oszukujmy sie. wiadomo ze w tydzien nie byli w stanie zrobic z bmw najszybszego bolidu.
widac bylo ze probowali ze wszystkich sil ustawic mu autko no ale sie nie udalo. pozostaje miec nadzieje ze jednak nie wyciagneli jeszcze asa z rekawa i liczyc na bledy konkurencji.
zauwazcie ze nick bardzo ladnie wypowiedzial sie o robercie a to sie rzadko zdarza:) tylko zas niemowicie ze to dlatego ze robert rzadko jest z tylu;p
16. skidmarks
atomic* - Masz rację w 100% A wypowiedź Nicka "Przykro mi z powodu Roberta. Najwyraźniej miał problemy tutaj, a jego pozycja startowa redukuje jego szanse w mistrzostwach" - rozumiem jako - Uuuuhhhhhhhhh Odczułem Ulgę!!!
17. parad23
A co jeśli Robert postanowił aryzykować z ustawieniami na samochodu na deszcz??????? Przecież nie ma nic do stracenia. I teraz jeśli spadnie deszcz, plus jazda na 1 pit moze dać dobry efekt. Więc może to decyzja Roberta aby tak ustawić bolid....... Wiem że to naciągana teoria i nie wiem jak inni, ale ja modlę się o deszcz jutro i o to żebym miał racje :)
18. gibson
jednym słowem bywały lepsze kwalifikacje dla Kubicy niepokojące dla niego jest to ,że zespoły, które na początku sezonu nawet nie zbliżały się do BMW teraz wydają się być znacznie z przodu (np. Renault).
19. aantonwiosna07
tak wlasne BMW pomaga w walce o mistrzostwo!!!!!!!!
20. cizemkaszczecin
Tylko neutralizacja na 18-20 okrążeniu i start z bakiem po korek ratuje Roberta . Deszcz dla Roberta nie pomoże lecz jeszcze bardziej zaszkodzi ,bo jest w środku stawki I będzie to dla niego niekorzystne.
21. Novy
nie wiem czy opony wytrzymaja 1 pit...
22. aihad
czekałem na to co powiedzą i liczyłem że to będą jakieś mądre wytłumaczenia po KOMPLETNIE SKOPANYCH kwalifikacjach, i czytam i oczą własnym nie wierzę!!!! oni polegają na heidfeldzie????!!!! Ci kolesie żyją chyba w innym świecie, bo to nie heidfeld ma szanse na tytuł!! miało być 100 procent pracy?? a boli (jak zresztą na każdym GP) i tutaj jest ź;e wyważony !!! BMW- ZAWIODłEM SIę, aha i po drugie: z całej stawki to Robert najbardziej zasługuje w tym sezonie na tytuł, gdyż to on jest najpewniejszym kierowcą, i mimo sporych problemów z bolidem to on jednak wskakuje do najlepszej trójki.
23. parad23
A ja nadal upieram się przy swojej teorii!!!!!!!Ta wypowiedź Roberta to zasłona dymna!!!!!!!!!!!! ZłY BALANS BOLIDU!!!!!!??? Proszę was czy podczas oglądania kwalifikacji Robert miał choćby najmniejszy uślizg opon?!!!!!!!!!!!!! NIE MIAł!!!!!!!!!!!!! MóWIę WAM JEST USTAWIONY NA DESZCZ !!!!!!!!!!
24. ddario
Mial uslizg, wyraznie bylo widac na kamerze pokladowej jak w jednym zakrecie musial krecic kierownica raz w lewo raz w prawo.
POza tym popatrzcie na czasy Kubicy z Q2 a czolowki z Q3. MIal ledwo ledwo lepszy czas a w Q3 zawsze ma sie najlepszy czas. Wydaje mi sie ze jak nie bedzie deszczu to jutro bedzie bez punktow
25. ddario
Q2 ma sie najlepszy czas mialo byc
26. Łuki
Według mnie jeśli mie będzi deszczu albo nie wydaży się jakiś cud ( mam na myśli SC ) to Robert maks będzie 6 może 5. parad23 - Robert miał uślizg na pierwszym okr. w Q2
27. markuz99
moim zdaniem na tym torze jazda na 1pitstop nie będzie dla KUB najlepszym rozwiązaniem, uważam, że w tej sytuacji lepsza będzie bardzo agresywna strategia - krótki pierwszy przejazd z lekkim bolidem - jest wtedy szansa na znaczny awans na starcie i przeskoczenie kilku pozycji w tej części wyscigu - tor jest w miarę szeroki więc można powalczyć
28. Peti
oj bedzie bida. Na 1 pita nie ma szans na sucho, ale na mokro? Tylko ze prędzej będzie mgła jak deszcz na zawołanie.
29. Łuki
miało byc nie będzie deszczu
30. Dagmara_W
nie bedac złosliwym własnie widać wielka pomoc bmw , i przykro mi to stwierdzic bo az mnie serce bolalo, jutro błysku nie bedzie, ustawienia ma jakie ma, z kosmosu nic nie zmieni.. no cóz, moze liczyc na cud tak jak alonso ale tu jest to bardziej nikłe, i znowu Hamilton z PP... ech.. no cóz bede mocno trzymac kciuki mzoe chociaz mu trochu szczescia wruci i skonczy chociaz na pkt 8 zeby miec przewage nad raikonenem. zal mi go strasznie, ładna postawa heidfelda po raz pierwszy. pozdrawiam
31. m.dryden
K....a wstaje tak rano,aby to wszystko obejrzeć i jestem załamany...nie wiem ,co myśleć,po ostatnim treningu myślałem,że wszystko idzie jak trzeba ,ie wiem co mysleć,
32. parad23
OK MIAł USLIZG. ALE JEDEN ????!!!! PAMIęTACIE Z POCZATKU SEZONU JAK JEźDZIł ALONSO ????? JEGO RENAULT śLIZGAłO SIę PRAKTYCZNIE NA KAżDYM AKRECIE... TO BYł PROBLEM Z BALANSEM. JEDEN UśLIZG NIC NIE OZNACZA, MOżE POPROSTU MOCNIEJ CISNął OBYM MIAł RACJę.
33. kubakuba1990
spokojnie... nie bądzcie przesadnie negatywnie nastawieni do bmw! Nie trafili z ustawieniami dla Roberta, ale to nie powod zeby obrzucac ich błotem... A co do tego ze liczą teraz na Nicka: to chyba normalne. BMW zatrudnia dwóch kierowców wyscigowych, a nie ROBERTA i jakiegos tam Heidfelda. Kubicy nie poszło w Qualu a udało się Nickowi. Jak bedzie jutro: zobaczymy. To po prostu wpadka, mówi się trudno. Liczmy jutro na cud:)
34. Yotomeczek
>> Homiz
S.Vettel wygrał kwalifikacje i wyścig (GP Włoch)
Co do HAM to nie wydaje mi się, żeby tak wszystkich zdominował. Ma lepsze chwile i całkiem kiepskie. To że ma najlepszy bolid ma go uprawniać do bycia mistrzem ? Bzdura.
Mistrzem powienien zostać ten, kto na koniec sezonu będzie miął najwięcej punktów i tyle. Można szrżować i stawiac wszystko na jedną szalę, tylko potem kończy się np 50% wyścigów z punktami ... Wygrać powinien najlepszy kierowca i to nie dzięki faworyzowaniu go przez Team czy sędziów ;)
Wie ktoś dlaczego Robert nie może zmienić ustawień mimo 11 pozycji startowej ?
35. wegles
Yotomeczek: na pewno moze zmienic duzo wiecej w ustawieniach niz pierwsza dziesiatka, ale zmiany na tym etapie to gra w ciemno, nie ma bowiem zadnej mozliwosci sprawdzenia wprowadzonych zmian. W takim sensie mozna powiedziec za kubica, ze niewiele da sie juz zrobic
36. Bettina
Zespołowi chodziło o to że będą teraz polegać na Heidfeldzie w doborze srategii dla Roberta. Mi się tak przynajmniej wydaje !!! ALE TA WYPOWIEDZ HEIDFELDA ŻE KUBICA JUŻ NIE MA SZANS NA MISTRZOSTWO POKAZUJE JAK WIELKIE INTENCJE MA ABY ROBERTOWI POMÓC NIESTETY ALE TAK JUŻ JEST W BMW ! ! !
37. owadd
Mnie zastanawia dlaczego zmienili coś w bolidzie Kubicy a potem nie przetestowali tego na torze...Mówili przecież że zrobili to przed kwalifikacjami...
38. Kibicka
BLADO! Moim zdaniem, Robert został wyhamowany celowo. Ktoś w BMW pracuje dla Ferrari lub Maca i moje wskazanie to Willy Rampf, który od pewnego czasu wypowiada się "dziwnie". Biedny Nick jest tylko zasłoną dymną, ale nie jest groźny w przeciwieństwie do Roberta. Wielka szkoda. Robciu. trzymaj się!
39. Yotomeczek
>>wegles
To wiem, ale wrócić do lepszych ustawień sprzed sesji kwalifikacyjnej chyba można ?
40. wegles
Yotomoeczek: nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, że nie. Prawdopodobnie jest jednak tak, ze po Q nie tylko pierwsza 10, ale rowniez pozostali zawodnicy nie moga wprowadzac juz zmian (oprocz drobnych poprawek - przednie skrzydlo i cisnienie opon)
41. Piotr123
DRODZY MALKONTENCI ! Jutro będziemy świętować kolejne pudło Roberta, jeśli popada. BMW zaryzykowało. Bolid Robert jest ustawiony na deszcz, na 100%. Tylko nie wiadomo czy popda....
42. parad23
Widzę że nie tylko ja mam takie zdanie co do ustawień. Zgadzam się z tobą w 100% Piotr123
43. Marti
kempa007 - jeśli można wiedzieć, z jakiego źródła korzystałeś? na motorsport-total końcówka cytatu Theissena brzmi nieco inaczej, mianowicie tak: "Lepsze szanse [od Roberta] w wyścigu posiada Nick, który dobrze sobie radził w kwalifikacjach i uzyskał siódmy czas". Nie ma w niej zdania: "Z punktu widzenia zespołu polegamy na Nicku".
44. leblon1
cześć "eksperci" moim zdaniem tylko parad23 pisze całkiem logicznie i z nim się całkowicie
zgadzam. Zauważyłem ,że wreszcie Robert osiągał
całkiem dobre szybkości w treningach i sesjach kwalifikacynych kosztem przyczepności licząc
właśnie na deszcz znaczy to ,że zrezygnowali
z max. docisku co jast właśnie pomocne w
jeżdzie deszczowej. Opony wyrównają straty
docisku i większa ilość paliwa, a tylnie skrzydło
z ustawionym słabszym dociskiem będzie
dociążone dodatkowo opadami deszczow.
RBERT JEST USTAWINY NA DESZCZ!!
w jego sytuacji to zagrywka pokerowa to samo
co zrobił vettel na Monzie.
45. Marti
Fragment wywiadu, którego Robert udzielił jednej z gazet: Z czego wynikają problemy z rozwojem samochodu? Czy to brak doświadczenia zespołu, dla którego to dopiero trzeci sezon startów jako fabrycznej ekipy? >>Nie jestem właściwą osobą, by odpowiedzieć na to pytanie. Sądzę jednak, że choćby w 2006 roku pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie utrzymywać tempo rozwoju. Jednak wtedy możliwości samochodu były dużo większe. Przed sezonem 2008 koncepcja budowy bolidu została zmieniona. Samochód jest bardziej agresywny, jeśli chodzi o aerodynamikę, co nie ułatwia sprawy przy doborze ustawień. Muszą być bardzo precyzyjne, nie ma dużego pola manewru. Na większości torów używamy bardzo podobnych ustawień. Wiedząc, że w normalnych warunkach nie jest najlepiej z naszą szybkością, próbowałem dość ekstremalnych ustawień w ostatnich wyścigach. Miałem nadzieję, że coś uda się wykombinować, ale niestety zakres, w którym działa nasz bolid, jest w tym roku węższy. Zeszłoroczny samochód był bardziej „normalny”, ale zespół ocenił, że tegoroczne auto pozwoli nam na dalsze udoskonalenia. Jednak to się nie udało i od dłuższego czasu praktycznie stoimy w miejscu. <<
46. pastaleon
nie mogli ustawić bolidu Roberta jak w końcówce Q3?moze przekombinowali ROBERT GO!!!i
47. pastaleon
3 treningu znaczy sie
48. wegles
leblon1: jesli nawet Twoja teoria jest prawdziwa to po co ustawiac bolid na deszcz, skoro jutro ma swiecic slonce?
49. jantar321
Szanghaj - JUTRO
Niedziela - 19.10.2008
nad ranem
00-06 17/22/25 °C
1018 hPa Wiatr: 4 km/h NNE Deszcz: 0 mm
przed południem
06-12 23/25/31 °C
1016 hPa Wiatr: 6 km/h ENE Deszcz: 1.2 mm
po południu
12-18 21/24/29 °C
1018 hPa Wiatr: 7 km/h E Deszcz: 0.5 mm
wieczorem
18-24 19/20/23 °C
1018 hPa Wiatr: 5 km/h ESE Deszcz: 0.1 mm
CZYLI MAŁE SZANSE NA DESZCZ
50. leblon1
właśnie o to chodzi , że MA świecić dla wszyskich i gdyby wszyscy wiedzieli jak będzie to nie byłby poker. Robert dobrze wie, że w tej sytuacji nic już nie traci czy będzie trzeci czy czwatry jakie to ma znaczenie ,ale jak będzie pierwszy to ma sens.
Z prognozą bywa różnie na Monzie też przewidywali
w końcówce i wyszło inaczej.
51. Shallan
ten zespół nigdy nie zdobędzie mistrzostwa - taka jest niestety prawda. Niech uczą się od Renault, jak się pracuje nad samochodem
52. Shallan
a HEI jest żałosny - jeśli dla niego sukcesem jest zakwalifikowanie się do Q3, to chyba o czymś świadczy
53. Orlo
Wszystko poszło zgodnie z planem, tzn Nick awansuje do Q3 po to żeby zmieść na dohamowaniu do pierwszego zakrętu całą czołówkę, a Robert jest z tyłu, aby przypadkiem nie ucierpieć na rzezi Nicka:D No i kiedy Nick wyeliminuje całą czołówkę, to Robert pojedzie po zwycięstwo.
54. splott
bedzie ciezko.na onboardach Roberta widac jak cholernie walczy z bolidem (a popatrzcie na innych-owiele spokojniej) choc pokazywali tylko cwhile,nie wiadomo co przez caly weekend sie dzial.pewnie koszmar.wiec biadolenie jak dziecko ze napewno ma ustawienia na deszcz to bzdura.nawet jak bedzie deszcz to duzo Robert nei zdziala jesli czolowka sie nieporozbija bo zly balans bolidu ma wplyw i na suchmy torze i TYM BARZDIEJ na mokrym.mozemy liczyc tylko na SC, moze na dobra taktyke(moze sie uda w koncu) na klase Roberta (to to ma zawsze :) ) i po prostu na szczescie.ale latwo nie bedzie
55. Budyn_F1
Na wyscigu musi wyjevhac samochod bezpieczenstwa bo jak nie to bedzie koniec wyscigu dal roberta.
56. Mariooshg
A może Roberta zatankować na dosłownie kilka kółek? Ostry start, od razu kilka miejsc do przodu, potem jeszcze paru do wyprzedzenia i boksy...
57. hot dog
2008-10-18 17:05:23 Mariooshg. Cos piles ??? Sadzisz ze tym bolidem cos takiego jest mozliwe???zapomnij.Takie atrakcje to maja tylko w Maclarenie.
58. hot dog
Jedyne co moze uratowac Kubice to duzo paliwa i SC w podoobnym momencie jak w GP Singapuru mialAlonso.
59. leo_
Z tego co pisze Marti wynika, że Robert z ekipą podjął ryzyko skrajnych ustawień, które nie wyszły. Jest więc to swoista zagrywka pokerowa Roberta, ale wygląda na to, że nie trafił, bolid bowiem jest zbyt czuły na zmianę ustawień. Ale czy nie można wrócić do standardowych ustawień? Z wywiadu wynika, że do większości torów ustawienia są dość podobne. Może jednak się nie dało powrócić do standardowego sposobu ustawiania, bo zabrakło czasu. Wynika również, że sam Robert ma bardzo duży wpływ na ustawienia bolidu i chyba nie powinniśmy za nietrafione ustawienie zbytnio obwiniać jego mechaników. Po prostu chciał podejść do sprawy niestandardowo, ale trochę przekombinował. No, ale kto nie ryzykuję, ten w ciupie nie siedzi. Następnym razem z pewnością się uda. Trochę mnie nie pokoi co innego. To, że na 2008 rok skonstruowano bolid , który dość nieoczekiwanie okazał się być nierozwojowy ( a miał mieć większy potencjał niż jego poprzednia wersja). Myślę więc , że musi się dość drastycznie zmienić podejście przy opracowywaniu nowego bolidu. Tym samym, zwiększa się niepewność co do przyszłego sezonu, ale myślę też, że nie dotyczy to tylko BMW (i całe szczęście). Jest też nadzieja, że to KERS przechyli szalę sukcesu na korzyść teamu Kubicy. Oby tak było.
60. pietiaf1
A ja powiem wam jaki scenaro na jutro wymyśliłem
w pierwszym zakrecie RAI wali HAM boka kończą wyścig a masa wskakuje na 1 miejsce RAI i tak nie ma nic do stracenia
61. dadowski
Nadzieja umiera ostatnia więc ciągle liczę, że ta całą sytuacja w Q2 ma drugie dno i jutro każdy z nas przetrze oczy ze zdumienia. Trudno jest mi uwierzyć w jedną rzecz, że BMW po dobrym wyniku Roberta Kubicy w trzecim treningu nagle wprowadza ustawienia, które wcześniej nie zostały sprawdzone(?). Dla mnie jest to coś nie do przyjęcia. Wniosek jest taki, że albo postawili wszystko na jedną kartę i poszli w ciemno (ciężko mi w to uwierzyć) albo jest to jakiś świadomy wybieg (w co również jest mi ciężko uwierzyć). F1 zmusza do myślenia ;]
62. Marti
@ leo_ - ten wywiad został udzielony przed sesją kwalifikacyjną, chociaż jest także wytłumaczeniem dzisiejszego fiasko. Ja też uważam, że to przede wszystkim kierowca ustawia sobie bolid, to on go "czuje" i przekazuje inżynierowi jak zachowuje się samochód na poszczególnych odcinkach toru, to dzięki jego wskazówkom zostaje ustawiony balans bolidu. Sądzę, że Robert dziś zwyczajnie nie trafił z ustawieniami. Niestety takie rzeczy się zdarzają, dołujące jest jednak, że przytrafiły się w tak decydującym momencie. Wszyscy wiemy jak tegoroczny bolid BMW ma się do stylu jazdy Kubka. Jeśli tak będzie również w przyszłym roku, to czarno widzę sezon 2009, dodatkowo KERS (gdy go zastosują) także nie ułatwi mu życia. Gdy Robert przyszedł do F1 to mówiło się, że świetnie czuje bolid, że szybko potrafi przekazać informacje o zachowaniu samochodu, zasugerować właściwe ustawienia. W tym roku jakoś parokrotnie nie trafił z ustawieniami. Oczywiście inżynier jest także odpowiedzialny za ustawienia samochodu, jednak moim zdaniem to przede wszystkim na kierowcy ciąży ta odpowiedzialność. Poza tym taki mały ciekawy fakt: gdy Heidfeld nie zakwalifikuje się do Q2 lub Q 3 to według większości od razu wiadomo dlaczego: źle ustawil sobie bolid i pojechał słabo. Gdy Robert się nie zakwalifikuje - to zawsze jest to wina wyłącznie bolidu i BMW. Ciekawe, prawda? Jednak niezaskakujące ;-)
63. Marti
Oczywiście inni kierowcy także nie trafiają z ustawieniami, nie chcę, by mnie źle zrozumiano, chciałam tylko dać do zrozumienia, że Robertowi za często zdarza się nie trafić :-)
64. leo_
No właśnie, Marti. Robert nie trafił, ale próbował. Z perspektywy po Q , widać, że lepiej by było, jakby Kubica wraz z inżynierem nie ryzykowali i standardowo ustawiali bolid. Info o nieudanym w sumie bolidzie jest również niepokojące. Z Kersem też dla Kubicy może nie być zbyt dobrze, masz rację. To jest niepokojące, ale myślę, że jednak nie jest aż tak źle. Mówiąc o Kers miałem na myśli szansę na przewagę BMW nad innymi ekipami, choć waga Roberta może nie dawać mu takiej przewagi nad Nickiem, jak obecnie. Ja jednak cenię Roberta za próbę niestandardowego podejścia do ustawień. Trochę więcej pracy, nabędzie jeszcze większego doświadczenia , i będzie dobrze . Powinno to procentować na przyszłość. Acha, a to że nie trafił parę razy? Owszem, ale jednak w przeciągu całego sezonu o niebo lepiej ustawiał bolid niż chociażby Nick ( bo z nim najlepiej jest porównać Roberta).
65. kaltron
Jak zauważyłem, BMW założyło na ten wyścig to samo gówniane przednie skrzydło co w Valencji...
66. totalfun
Ciekawe, co piszesz Marti. Po pierwszych testach F1.08 mówiono, że bolid ma bardzo duży potencjał i rzeczywiście początek roku był zaskakujący, biorąc pod uwagę testy przedsezonowe. A tu okazuje się, że to były tylko pobożne życzenia. Ciekawi mnie dlaczego nowe części nie zdawały egzaminu? Czy były w tym czasie brane pod uwagę głównie wskazówki Nicka (na co uskarżał się Robert)? A może Denis miał rację mówiąc, że BMW nie ma tak silnego zaplecza, aby utrzymać swój rozwój? W F1 Racing były pokazane fabryki Maka i BMW. I szczerze mówiąc dysproporcje były aż nadto widoczne.... Chyba trzeba będzie się pogodzić z tym, że BMW to średni zespół i nie ma szans na tytuł.
67. kubi1
wściekłość mnie ogarnęła po kwalifikacjach!!!!! BMW zrobiło wszystko dla Heidfelda! Robi nie powinien zmieniać ustawień po 3 treningu. I POCO on został w BMW???? RENO by go wzieło,Angielska prasa pisze o nowej mieszance którą stosuje RENO i to im daje takie przyspieszenie nawet przy pełnym zbiorniku.ROBERT SZABLE W DłOń I DO BOJUUUUUUU!!!!!!!!!1 TRZYMAM kciuki!!!!!!!!!
68. piotrek74
Robert mówi że zmieniali ustawienia przed kwalifikacjami --to dlaczego tak mało jeździł w nich?
69. leo_
jeśli Robert zmienił ustawienia przed Q to nie jest jednak pewne, czy to pogorszyło osiągi. Bo co prawda wypadł gorzej na tle innych , ale w treningu 3 miał bodajże około 1.36.0, a w Q2 1.35.87. A więc w Q2 czasy poprawił względem treningu, tyle tylko, że poprawił mniej niż inni.
70. bmwrk
Chcialoby sie wierzyc, ze te nietrafione ustawienia bolidu Roberta to jego i zespolu pokerowa zagrywka. Tylko czym powodowana? Bo chyba nie prognozami pogody w Shanghaiu. Tak czy siak, jutro bedzie bardzo trudno. I tak jak przed Q modlilem sie o spokojny wyscig bez ekscesow, tak teraz lepiej niech popada, wyjedzie sc albo jedno i drugie, bo inaczej czarno to widze. Pamietam jak Rampf po GP Japonii obiecal, ze zespol zrobi wszystko by dopomoc Kubicy w zdobyciu mistrzostwa. Tak wiec, albo byly to puste slowa, albo bez dyskusji zawiezyli Polakowi a ten po prostu zaryzykowal i nie trafil z ustawieniami, albo naprawde cos kombinuja... Jedno jest pewne. Bedzie megaciekawie. Moze i Nick ma jakas role do odegrania w tej walce. Szansa na mistrzostwo jest i jesli tylko Thiessen i spolka mocno w to wierza, to dzisiejsze ''fiasko'' da sie przekuc w sukces. No ale musi padac!... Sam juz nie wiem, co o tym myslec! Trzeba walczyc...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz