BMW dobrze przygotowane do wyścigu
Nick Heidfeld po raz drugi w tym sezonie okazał się szybszy w kwalifikacjach od swojego kolegi z teamu- Roberta Kubicy. Niemiec wywalczył dzisiaj piąte miejsce startowe, podczas gdy Polak dopiero ósme. Na ile wpływ na ten wynik miała różnica w strategiach obu kierowców okaże się dopiero jutro.„Jestem całkiem zadowolony z wyniku kwalifikacji, jak do tej pory weekend dla mnie układa się dobrze. To nie był zły piątek, dzisiaj rano byłem najszybszy, a piąta pozycja była najlepszym możliwym rezultatem w kwalifikacjach. Ważne dla mnie jest to, że praca jaką zrobiliśmy opłaca się. Kilka tygodni temu znaleźliśmy rozwiązanie kilku problemów, a dla mnie oznaczało to poprawę, ale potem nadszedł wyścig w Walencji, który okazał się zaskakująco słaby. Potem na ubiegłotygodniowych testach w Monzy byliśmy w stanie nauczyć się czegoś więcej. Mam wrażenie, że jesteśmy tutaj trochę bliżej McLarena i Ferrari. Mimo to uważam, że w wyścigu będzie nam ciężko utrzymać ich tempo. Jutro warunki pogodowe będą ważnym czynnikiem, a dobry start będzie dla mnie kluczowy. Będę startował z czystej części toru.”
Robert Kubica
„Kwalifikacje były trudne dla mnie mimo iż warunki na torze były jak do tej pory najlepsze. Tor był zupełnie suchy, ale miałem problemy z balansem bolidu przez cały weekend i odczuwam ogólny brak przyczepności. To sprawia, że prowadzenie jest utrudnione, zwłaszcza tutaj w Spa, gdzie jest wiele długich zakrętów.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Jestem zadowolony z dzisiejszych osiągów. Nie mieliśmy dobrych podstawowych ustawień wczoraj i przy zmieniających się warunkach pogodowych nie było łatwo tego dokonać. Niemniej, dzisiaj rano byliśmy w stanie poczynić znaczący postęp. Nick potwierdził to w kwalifikacjach, zarówno przy pełnym, jaki i niskim obciążeniu paliwem. Jest on teraz na mocnej pozycji przed wyścigiem. Jeżeli chodzi o Roberta w ten weekend rzeczy nie potoczyły się po jego myśli i w kwalifikacjach nie był w stanie pojechać perfekcyjnego okrążenia.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Mimo iż wczoraj mieliśmy problemy z odnalezieniem odpowiednich ustawień, dzisiaj udało nam się wprowadzić oba bolidy bezpiecznie do Q3. W szczególności Nick zrobił znaczący postęp od wczorajszego dnia i był bardzo silny w kwalifikacjach. Robert cierpiał z powodu ustawień bolidu we wszystkich sesjach treningowych, a drugi sektor był dla niego szczególnie trudny. Sądzę, że jesteśmy dobrze przygotowani do wyścigu. Teraz musimy zobaczyć jakie są strategię pozostałych zespołów.”
komentarze
1. arfan
Nie napada to wszystko optymizmem:(
2. perduto
Co oni mówią? Dobrze przygotowani do wyścigu? Zadowoleni z osiągów? Coś mi tu śmierdzi, ale chcą dać Robertowi pstryczka w nos, albo Robert ma sporo paliwa. Bo nie wiem jak można być zadowolonym po kwalifikacjach w których ich kierowca z większą ilością pkt i możliwością walki o III m. w ogólnej klasyfikacji zajmuje 8 miejsce! Chyba jest coś nie tak jakby należało!
3. dziarmol@biss
Dosyć dziwne komentarze po kwalifikacjach, zadowolenie w ekipie BMW zaskakujące, widocznie wyznacznikiem formy BMW jest tylko jeden kierowca. Zobaczymy jutro ile Heidfeld ma paliwa?
4. owadd
Niestety- nie wygląda to dobrze:( Robert najprawdopodobniej jedzie normalnie na dwa stopy, co przy ósmej poz startowej raczej nie jest szczególnie obiecujące.
5. sielski
a mnie się wydaje że Robert jedzie na jeden stop.. rożnica czasowa między q2 a q3 to jakies 2,7 sekundy ....zakładając żę w q2 miał minimum paliwa to wychodzi że ma paliwa na 22 okrążenia (połowę dystansu) bo 1,3 sekundy to jest jakieś 10 okrążeń... oby tak było!!!!
6. Dagmara_W
no to mój optymizm zbladł.. ale cóż niech chociaż dowiezie to 8 miejsce i będzie dobrze. czyli jak zwykle jedzie na 2 pit stopy i uratowac go tlyko moze tslent i ja w to wierze.. a z wyniku nicka to sie coiesza tak jakby zdobyli mistrzostwo.. no cóż jutro będzie ciekawy wyścig a tak czy inaczej ejstem dumna z naszego rodaka , słabym bolidem pokazał klase i może chociaż przeskoczy webbera,. moze popada..
7. Qbus81
Hm... Trudno oceniać, czy robert ma dużo paliwa! Być może, ale już kilka razy w tym sezonie przypuszczaliśmy, że tak jest i zawsze się okazywało, że paliwa ma tyle co wszyscy, tylko najzwyczajniej w świecie maechanicy paprali robotę z ustawieniami. Choć z drugiej strony... małe prawdopodobieństwo SC na torze, twarde, nie zużywające się tak szybko mieszanki opon i dosyć dziwne wypowiedzi całego zespołu! Kto ich tam wie... :-)
8. Qbus81
przepraszam za Robert z małej litery :-)
9. Qbus81
i dziarmol@biss - zgdadza się! Wyznacznikiem formy BMW jest jeden kierowca! Od początku sezonu mówią, że Kubica wyciąga z F1.08 więcej niż się da (no chyba, że uczone inżyniery coś ewidentnie zrąbią) , zatem prawdziwym wyznacznikiem formy BMW jest NICK ;-)
10. astrostar
Ja też liczę na to że Robert ma dużo paliwa. Do tego jeśli jutro będzie padało to ta strategia może się sprawdzić. Ale to bardzo ryzykowna strategia.
11. dorjan
Nik ma nowy silnik i skrzynię , może tu jest powód do radości....... według mnie to Robert dojedzie jutro bez punktów .Vetel go po drodze wyprzedzi
bo nasz Robert nestety ostatnio wcale nie walczy.ciagle ma zły bolid ,a inni mają wyśmienite za kazdym razem. dla mnie to jest trochę smieszne. niech się weżmie porządnie do pracy i zacznie trochę walczyć podczas wyscigu.
12. jar188
Nie ustawił dobrze bolidu, pojechał słabsze kwalifikacje i tyle. Jak pojedzie jutro dobrym tempem i zyska kilka pozycji to już będzie dobrze. Ferrari i McL poza zasięgiem. I jedno na koniec, Nick też potrafi jeździć szybko, nie zapominajcie o tym.
13. Budyn_F1
Mario i Willy ciagle podziwiali Nicka a Roberta ani razu mysle ze to tylko bedzie na ten wyscig a w nastepnych znowu beda cenic Roberta za jego talen ale te jego 8 miejsce w kwalifikacjach mi sie nie podoba
14. Budyn_F1
Dla mnie Mario i Willy bardziej pracowali nad bolidem Nicka niz Kubicy
15. Qbus81
hehe... słuchajta a może on faktycznie dogadała się z Ferrari i teraz Mario i Willy są na niego wku...
16. Qbus81
dogadał - przepraszam ciągle błędy robię, chyba się zakochałem ;)
17. Qbus81
A tak w ogóle popatrzcie na pewną prawidłowość! W GP Kanady Nick jechał z 8 miejsca i wyskoczył na drugie - Robuś wygrał, jechał z drugiego pola! Wcale nie miałbym nic przeciwko układowi 1. Nick 2. Robert! No tylko, że jeszcze Lewis musiałby w pit lane znów kolory pomylić! No i "najważniejsze" ;-) W Kanadzie BMW też jechało bez rogów na nosie... hehe :)
18. jaros69
Od chwili, gdy zobaczyłem w piątek Kubicę nerwowo "machającego rękoma" w pit lane nie mam złudzeń. Robert nie ma dobrze ustawionego balansu i nie ma szans na dobry wyścig.. Max 6 plac ( jeżeli da z siebie wszystko ) SF i MacL poza zasięgiem innych..
19. Daniels
jak kubek uzyska dobry wynik to bmw mowi ze zrobil wiecej niz sie dalo.
a jak nick wychodzi lepiej od kubka to wtedy bmw komentuje ze sa dobrze przygotowani. no mam nadzieje ze dzisiaj wiedza co mowia ale to by musialo swiadczyc o tym ze kubek ma naprawde sporo paliwka.
po za tym i na treningach i w kwalifikacjach wygladalo to tak jakby kubek z nickiem zamienili sie bolidami.
20. wojtr33
Jestem całym sercem z Robertem-pełen optymizm przed każdym GP,chociaż balans jego bolidu mnie martwi.Może się mylę... aczkolwiek musieli coś poprawić w Nicka bolidzie,już testy na Monzy-pokazały że Nick zaczął bardzo dobrze jezdzić..xD
A Robert na jednym dniu testów na Monzy,ponownie walczył z utrzymaniem się na torze :(
21. abrams
Po tych wypowiedziach już chyba nikt nie będzie miał wątpliwości co do tego kto jest numerem jeden w zespole, dlatego nie dziwię się Robertowi że nie chce zbytnio kontynuować na dłużej współpracy ze szwabami i naprawdę mówcie co chcecie ale jedynym najlepszym rozwiązaniem dla Roberta jest poszukanie sobie innego zespołu nawet przejście do nieco słabszej renówki i ściganie się u boku Alonso. Jedno jest pewne że w BMW nigdy Robert nie zdobędzie mistrzostwa bo szybciej zagwarantują to Heidfeldowi. Mam nadzieję że ferrari przyjmie Roberta po odejściu Raikkonena, a co do tych wypowiedzi kierownictwa zespołu to są one śmieszne, bo takie gadanie że znalazło się dobre ustawienia bolidów i że Robert miał gorszy weekend to jest lekceważenie uwag kierowcy, bo Kubica przez cały czas narzekał na zły balans samochodu a szwabek pojechal lepiej od Roberta tylko dlatego że albo jego kariera w BMW wisi na włosku (w co wątpię bo wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują że niemiec jest number one w zespole) i czuje przez to większą motywację albo to za sprawą nowej jednostki napędowej (i w to wierzę bardziej). Nie wiem czemu Robertowi nie wstawili nowego silnika mimo że to on zdobywa najwięcej punktów dla zespołu ( przecież zawsze testowali na Robercie nowe częsci a tu co ??) czyżby chcieliby się go pozbyć zamiast niemca??? Dla mnie takie postępowanie jest chore i pozbawione sensu!!!
22. Marti
Niestety nie wygląda to dobrze. Robert nie był w stanie pojechać jednego idealnego kółka. Nie wierzę, że jakimś cudem jutro bolid będzie się sprawował lepiej, ewidentnie nie ma właściwego balansu i brak mu przyczepności. Jeśli jutro utrzyma się pogoda na Spa, to obawiam się, że może być trudno ze zdobyciem jakiegokolwiek punktu ;/ Nie ma tez co marzyć o jednym pit-stopie. Niestety, o tym wyścigu możemy juz zapomnieć i liczyć na Monzę :( @ abrams - chore i pozbawione sensu są określania takie jak "szwab".
23. grzged
To co wyprawia BMW to aż się w głowie nie mieści, O co walczy Nick? O nic, a Kubica może być na podium w generalce. Ale nie oni zamiast pomóc Kubicy zastanawiają się jak pomóc Heidfeldowi. Biorą ustawienia które on zaproponuje, które nie są dobre (patrz Francja) dają mu dużo więcej czasu na testach. Nie rozumiem ich. Według mnie to Nick jest teraz główną osobą która decyduje jak będzie wyglądał F09 a patrząc na osiągi F07 nie wróży to za dobrze. TRZEBA PODKREŚLIĆ Robert nie osiągnie nic w BMW jeżeli oni mają takie podejście. Myślę że Honda będzie dobrym wyjściem, już od dawna projektują bolid na następny rok, trzeba zaryzykować, a potem świętować.
24. Qbus81
Słuszna uwaga Marti - "szwab" tu jest conajmniej nie na miejscu! A ty abrams myślisz nad tym co piszesz choć trochę? cytuję: "Nie wiem czemu Robertowi nie wstawili nowego silnika mimo że to on zdobywa najwięcej punktów dla zespołu ( przecież zawsze testowali na Robercie nowe częsci a tu co ??) czyżby chcieliby się go pozbyć zamiast niemca???" Zanim wyskoczysz z takimi głupotami i obrażniem innych nacji to trochę poczytaj przepisy F1 i zastanów się dlaczego Nick na nowy silnik a Robert nie!
25. romero
Według Theissena Kubica sam jest winny słabego czasu
26. lewusFIA
Po piątkowych testach pisałem, że pachnie Węgrami i niestety na to się zanosi. Czy "chorą i pozbawioną sensu jest nazwa "Szwabia" - krainy leżącej w Niemczech? Miałeś rację dziarmol, niektórzy są nad wyraz uczuleni na "chorą i pozbawioną sensu" miłość do pewnych nacji. Co do sytuacji w BMW , popieram Twoje zdanie, Robertem krótko mówiąc się poprostu "gra", lub jak kto woli "zagrywa" !
27. aees
Robert jedzie jeszcze na starym silniku, choc mogl juz miec nowy tak jak Heidfeld. cohodzi o to , ze Kubol oszczedza nowy silnik na Monze i tam ma walczyc o podium. a jutro czuje 1 pit stop
28. Łuki
a może BMW ustawiło bolid Roberta na deszcz i jeden pitstop
29. Marti
lewusFIA - czy Heidfeld pochodzi z tego rejonu Niemiec? Nie, więc nie wiem, dlaczego się wtrącasz. Nie pałam miłością do żadnej szczególnej nacji, lecz szlag mnie trafia, gdy czytam takie określenia. Nas, Polaków boli, gdy ktoś obraźliwie oraz drwiąco nazywa nas "Polaczkami", lecz niektórzy z Polaków postępują podobnie stosując obraźliwe określenia wobec innych. Moje zdanie w tej kwestii pozostaje niezmienne: niezależnie kogo się w ten sposób obrazi (czyt. jaką nację), powinno się dostać bana.
30. mwar
romero: no ale jest w tym troche winy KUB. Tak jak pisal jar188... i w sumie on sam nie jest tym wynikiem zaskoczony. Ciekawe czy po tym weekendzie SPA nadal bedzie to ulubiony tor dla niego. Ja w sumie nie do konca czaje tej piatkowej frustracji - przeciez kurde ze spokojem mozna bylo bledne ustawienia eliminowac, a od kilku kolek wiecej korona z glowy nie spadnie .... no chyba, ze sie fakycznie nie "czuje" samochodu i wyladowuje sie na innych... .jestem zawiedziony postawa...
31. lewusFIA
@Marti: dlaczego uważasz, że określenie "szwab" jest obraźliwe a czy np. "ślązak", "mazur" czy "kaszub" też jest obraźliwe? Nie dajmy się zwariować!
32. obi216
Zadałem to pytanie we wcześniejszym newsie - zadam jeszcze raz.......Dlaczego nie zrobią tego o co prosi Robert ?! Nad wyraz widoczny brak komunikacji ....znowu!!......Przypomina mi to trochę walkę z wiatrakami ;/ Zespół BMW może i jest zadowolony - ja niestety nie :/
33. Marti
lewusFIA - nie rozumiem, dlaczego zadajesz pytanie, na które odpowiedź jest jasna i oczywista oraz wszystkim znana. To tyle w tym temacie.
34. hotshots
A dla mnie sprawa prosta - RK nie mógł sensownego balansu na lekki samochód ustawić(było widac na treningach) to tym razem jest podtankowany na 5-6 okrążeń więcej niz zazwyczaj czub stawki - jeżeli deszcz nie zwariuje i nie będzie wymiany opon co 10 minut - to jest szansa na równą i szybko jazdę+Vmax pod koniec baku.
35. Leeloo
Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale jak by się przyjżeć to dziwnie wyglądają bolidy w BMW, dobry jest zawsze tylko jeden :)
36. jaros69
Nie wiem ile ma paliwa Kubica, ale wiem co widziałem - Kubica "walczył" z bolidem jakby to był wózek WRC. Za to Lewis gnał jak po sznurku. Moim zdaniem to HAMILTON jutro wygra ( szkoda )
37. Leeloo
@Łuki też o tym myślałem zanim przeczytałem wywiad z Robertem który powiedział: Mieliśmy problemy z balansem i ogólnie brakuje przyczepności, bolid był bardzo niestabilny i wszystkie cztery koła mocno się ślizgały. Biorąc pod uwagę to, co miałem do dyspozycji, zrobiłem wszystko, co mogłem. Zobaczymy jak będzie jutro, ale ogólnie cały weekend jest dla mnie trudny i ten wynik w kwalifikacji nie był zaskoczeniem. Czyli raczej nie ustawili auta na mokry wyścig
38. wojtkar1
po prostu Kubica chce pomoc koledze dostac kontrakt na przyszly sezon to rowny gosc a wiadomo ze Haidfeld ma dwa wyscigi zeby sie wykazac !!!
39. dziarmol@biss
2008-09-06 19:35:45 obi216 -Czyli co, Theissen zadowolony, Rampf zadowolony, Heidfeld zadowolony, Kubica wk.....ny, mnie się nie chce oglądać jutrzejszego gp Czyli doktorek dotrzymuje danego słowa i cała firma pomaga Heidfeldowi w dogrzewaniu opon, i chyba sprawdza się to co kiedyś pisałeś, mianowicie że Kubica krytykując Rampfa zaszkodził tylko i wyłącznie sobie...
40. dziarmol@biss
LewusFIA - to walka z wiatrakami, "polityka" BMW jest jasna i klarowna, tyle że niektórzy 'nasi" internauci tego nie zauważają a każda krytyka pod wyżej wymienionym adresem jest atakowana od razu i bez pardonu..mimo wszystko Robert jutro pokaże klasę pozd.
41. abrams
@Marti: chora niestety jest twoja głowa skoro uważasz że określenie szwab jest jakimś obrażeniem i chyba naprawdę nie wiesz co to znaczy kogoś obrazić. Bardziej zdenerwowałoby gdyby ktoś o mnie powiedział żebym sobie wyprostował nos tak jak to Denis powiedział na temat Kubicy aniżeli ktoś mnie nazwał szwabem, czyli inaczej niemcem, więc zastanów się co piszesz, a zresztą w Niemczech byłem już parę razy i nie będę pisał jakich określeń używali niektórzy Niemcy w stosunku do Polaków tam pracujących. Nie mówię że tak jest w każdym zakątku Niemiec bo napewno w innych rejonach jest zupełnie inaczej ale jednocześnie nie uważam żeby określeni szwab było jakimś wielkim obrażeniem narodu niemieckiego, bo sam mam wujaszka Niemca, który słyszał takie określenie i się śmiał z tego, a co do wypowiedzi @Qbus81 to nie sądzę żebyś ty również znał rewelacyjnie przepisy bo sam słyszłem kilka dni temu w tvn turbo wypowiedź theissena który mówił że w najbliższym czasie wprowadzą do bolidu Kubicy jakąś nową część (zapewne chodziło właśnie o jednostkę napędową) i to bedzie niby jakiś znaczący krok do przodu, który pozwoli Robertowi powalczyć z makami i ferrari do końca sezonu
42. dziarmol@biss
2008-09-06 20:18:41 Leeloo- że zacytuję z filmu- rzeczywistość nie istnieje, istnieje tylko MATRIX-
43. sebek97
kubica jescze bradziej brudnej strony............... porazka pocieszenie: moze ma duzo paliwa moze nie tego dowiemy sie jutro
44. obi216
Powiem tylko tyle - Nie wygląda to najlepiej :/ Jeśli Robert zdobędzie jutro jakieś punkty(nawet 1) , to powinniśmy to uznać za sukces. Obawiam się jutrzejszego wyścigu (Roberta ) , gdyż zanosi się na szarpaninę z bolidem , a nie walkę o punkty:/ Ja z kolei dziarmol@biss obejrzę jutrzejszy wyścig , z nadzieją , iż Robert na przekór wszelkim przeciwnościom - wyszarpie chociażby jeden punkt . Pozdrówka
45. Kris 1992
Mam nadzieje, że jutro Robert i Heidfeld zamienią się miejscami. To jest jednak mało możliwe. Polak zawiódł dzisiaj.
46. dziarmol@biss
Oglądać to ja będę tyle że znowu mam doła, Robert co jakiś czas dostaje takie pstryczki w nos co nie jest przypadkiem a taktyką , stąd mój pesymizm... do jutra pozd.
47. Kazik
Po cichu liczę na deszcz jutro.Może wtedy coś się "namiesza".Robert naprawdę "walczył" dzisiaj z bolidem.Wstępnie nie jest dobrze.
48. obi216
Witaj Kazik :) .....Jest to tor dość niebezpieczny , a przy takiej dyspozycji bolidu (jaką mieliśmy okazję dzisiaj podziwiać ) wcale się nie dziwię , że akurat Robert odpuszcza na zakrętach. Szczególnie Eau Rouge. Powiem szcerze , że trochę się obawiam tego deszczu..............Nie z tym bolidem . Pozdrówka
49. obi216
>>szczerze <<
50. zoimli
abrams:
Do 2011 roku prace nad silnikami sa zamrozone. Moga wprowadzic jednakze nowa skrzynie biegow.
Zanim sie zacznie pisac o walce etc. trzeba zrozumiec pare rzeczy. 1. F1 to nie pilka nozna albo bieg na 400 metrow. Tu sie nie walczy. Tu sie prowadzi samochod. 2. Jesli jest duzo zakretow 4-5 bieg a bolid nie ma stabilnosci, wpada w wibracje, ucieka, trzeba kontrowac, wypada na wyjsciu poza tarke, to nie jest to prowadzenie, tylko katorga. 3. Samochody Roberta i Nicka mocno sie roznia, ze wzgledu na ich budowe fizyczna. Nick ma zupelnei inne rozlozenie masy- jest lzejszy i nizszy. Ustawienia, ktore wypracowal dla siebie Nick podczas testow nie musza sie sprawdzac dla Roberta. 5. Wystarczy popatrzec na sama ilosc kontr, uslizgow, brak stalej linii- na kazdym okrezeniu bolidem miotalo, zeby wiedziec, ze tego balansu nie ma i nie ma co sie rozwodzic na temat jakiejs walki albo zawodzenia. Mysle, ze Kubica zrobil naprawde duzo. Byc moze w porannej sesji niedzielnej- jesli bedzie dobra pogoda, uda sie wypracowac ustawienia na wyscig, ktore pozwola przesunac sie pare pozycji.
51. leblon1
jestem dziwnie przekonany , że Nick z racji otrzymania nowego silnika dostał szansę na
ratowanie swojej skóry .Małe tankowanie ,
gaz do dechy , może się uda , w końcu zna ten tor.
Ale jak to bywa kij ma dwa końce , sefty car
przy lekkim bolidzie na tak długim torze to duże
ryzyko. Może być podobnie jak w Kanadzie i
to Robert tym razem jest cysterną , opony
nie będą się tak ścierać , a to przy 1pit stopie
może się udać . Tu przy każdej kolizji prawie
pewny sefty car .Wiem że dla Roberta jest to
wymuszona taktyka , ale ma za to lepsze atuty
niż Nick w kanadzie . Robert górą!
52. Kazik
Z tego co mogliśmy widzieć to Robert raczej nie odpuszczał na eau rouge.Mi się wydawało ,że Robert potem miał problemy (bardzo nerwowe ruchy kierownicą).Jakby nie było obi216 to jutro zapowiada się niekolorowo ale trzeba mieć nadzieję.Ja mam.heh.
53. Qbus81
abrams - hahahahaha... no niemogę po prostu (ile ty masz latek :) ) Marti - weź z nimi nie gadaj
54. MarekB
Krytykując poczynania BMW miejmy też w pamięci, że jakby nie pan dr Mario to być może Robercika nie byłoby w F1. Po drugie gdyby Nick był forowany to w Kanadzie on stałby na najwyższym stopniu podium. Wypowiedzi szefostwa BMW na temat kierowców też w dużym stopniu są nacechowane polityką. Stajnia BMW ma zabarwienie narodowe, więc dla " swoich" musi być odpowiednio zredagowane. Jeśli ktoś umie czytać między wierszami, a nawet zwrócić uwagę na mimikę to widać, że Robert jest mocny w zespole. Co do obrażania owszem słowo Szwab nie jest obrażliwe ale tylko w zależności od kontekstu w jakim zostało użyte. Niestety miało obrazić, proszę zwróćcie uwagę na to, iż obrażając kogoś obniżamy własną wartość. Często przemawiają przez nas kompleksy, cieszmy się,że mamy Roberta w F1, który udowodnił już nie raz, że jest wielkim kierowcą. WIELCY TEŻ MAJĄ PRAWO DO SŁABSZEGO DNIA. Zyczmy mu powodzenia i trzymajmy kciuki.
55. Marti
;-) racja, szkoda czasu na niektórych ;-) @ zoimli - dobrze piszesz, lecz o co Ci chodzi z tą "poranną niedzielną sesją"? Warm-up został przecież zniesiony parę lat temu :-)
56. kubi1
ja też czuję 1 pita, ale Robert coś ostatnio przysiadł.Tydzień testów i jego mechanik z którym tak się rozumieją, nic nie ustawił?ASWOJĄ drogą to ROBERT marnuje się w BMW.!!
57. tomunia
kubek bedzie 5
58. sk0k
jest szansa ze ze Robert ma duzo paliwa i stad slaby wynik w Q3 bo przeciez w Q1 i 2 mial calkiem niezle czasy , ale z kolei narzekal na samochod, wiec byc moze ma malo paliwa a samochod pod wplywem wyscigowej ilosci paliwa zaczyna byc trudny w prowadzeniu! mam nadzieje ze tak nie jest
59. hot dog
LewusFIA&dziarmol@biss-"Macie racje bolid Kubicy ustawiaja Mario razem z Ralphem."Sory ale takie podejscie osmiesza Was jako fanow Kubicy i co najmniej obraza role Roberta jako kierowcy bo nie bardzo moge uwierzycyc ze Kubica z jego charakterem pozwolil by sobie na takie traktowanie w BMW. Sluchac sie juz nie da tych opowiesci jakoby zespol z Hinwil podczas jednego wysigu uwielbia Kubice, a drugie po prostu go nienawidzi...Polecam przemyslec korzysci i straty jakie zespol moze odniesc punktujac obyma bolidami w stosunku do zdobyczy jednego kierowcy. Poza tym uwizieliscie sie na jedna nomen omen posiadajaca duza wiedze i kulture forumowiczke sami prezentujac poziom co najmniej malo elegancki. Macie problem z przyjeciem slabej formy Roberta to o prostu nie piszcie, a nie obrazajcie sie na tych ktorych smiesza Wasze teorie. Bo niestety idac Waszym tropem to powinno sie wszczac postepowanie w stosunku do zespolu BMW za zezloroczny wypadek Roberta w Kanadzie....;/
60. justka46
Robert swoje a reszta swoje- nie napawa optymizmem
61. jaros69
hot dog to nie jest sprawa słabej lub nie formy Roberta ( by the way sportowcy tej klasy nie obniżają swoich umiejętności poniżej pewnego "dobrego" poziomu ) tylko tego, że Robert z mechanikami nie byli w stanie ustawić bolidu tak jak chciał Robert - Konia z rzędem temu kto wyjaśni mi dlaczego. Prawda jest wymierna , mierzona stoperem i ta jasno okresla, że Robert walczył z przyczepnością i daleko mu do formy czołówki na tym torze, przykre ale prawdziwe. Mimo to jak zwykle z niecierpliwością czekam na GP, bo nawet jazda Hamiltona ( którego osobiście nie trawię ) na tym torze daje mi wiele wrażeń. Pozdrawiam tych co mają dystans do samych siebie i resztę kibiców. W końcu wielu jest tak samo jak ja zakręconych..
62. adams100
A czym Wy sie tak martwicie za przeproszeniem? Wszedzie tylko Kubica i Kubica, a to ,ze 8 miejsce tylko, a to, ze bolid moze ma zatankowany, a to ze pod deszcz jedzie, nie zawsze bedzie Kubica w czolowce... A co to tylko Kubica jezdzi w F1? Juz naprawde za duzo tego jest... Uwielbiam Roberta bo to swietny kierowca, ale wrzuccie na luz juz, ciekawe co by bylo gdyby Kubica jezdzil w Hondzie albo Force India itp.? Wtedy wszyscy by na niego najezdzali czy na bolid? Kubica jest 8 w kwalifikacjach i tyle, przyjmijcie to do wiadomosci, i jeszcze cos, czy wy macie pojecie ile czynnikow wplywa na prowadzenie sie bolidu itp? Niewyobrazalna ilosc, glupi szczegol i tracisz 0.1 albo 0.2 na okrazeniu, tylko oni tam w "srodku" wiedza wszystko, czyli ich mechanicy, my tu nawet nie powinnismy gdybac bo to nie ma zadnego sensu, poniewaz mamy za malo danych, bo o my mamy? Mamy 8 miejsce w kwalifikacjach, a wy chcecie z tego odczytac straetegie zespolu itp.:-) Odrazu mowie, nie da rady:) Pozdrawiam wszystkich trzezwo myslacych:-)
63. hot dog
2008-09-07 08:47:54 jaros69 Nie jestem fanem Heidfelda a wrecz przeciwnie wielkim przeciwnikiem. Jednak jestem w stanie przyznac ze wykonal kawal dobrej roboty i mamy tego wynik.
64. violarobert
Spadnie deszcz i Robert wygra.
65. leblon1
Prawie idealne ustawiena bolidów ma Ferrari i
Maclaren , ale to lata doświadczeń i zbieranych
danych. Z tej wiedzy korzystają i wspaniale
ustawiają te maszyny. BMW nie ma szybkości i
to jest przyczyną , że Robert ryzykuje dojazdy
i hamowania , tam musi przecież nadrobić straty.
Warunki wczoraj były trudne i tylko najlepsi coś
mogli zrobić . Nick dobrze jezdzi technicznie , a
że walczy o miejsce w zespole , to pomagają
"wszyscy". Wracając na Hungaro , kto w tej
ekipie był odpowiedzialny za ciśnienie w oponach
i to w 3 kompl.!! Robert został wystawiony do wiatru . Nie myślcie , że F1 jest takie święte , różne
rzeczy dziwne się tu działy . A poza tym do BMW dotarło , że Robert za rok a może prędzej opuści stajnie i to też nie jest bez znaczenia.
66. lewusFIA
@hot dog: jak zawsze macie rację... swoją... Myślących nie tak jak Wy - zbanować! Pasuje???!
67. Niespokojny
Przykro!!! :(
Przykro patrzeć,jak Robert walczy z bolidem,wyciskając z niego maxa,bez przerwy szarpiąc kierownicą,by utrzymać się w torze! (...,a co niektórzy forumowicze chyba w ogóle nic nie oglądali,a krytykują RK za słabą jazdę,a jak oglądali,to są chyba ślepi,albo w ogóle żadnym wózkiem nie jeździli!)
Przykro słyszeć,że RK jest sam sobie winny,że nie umie ustawić swojego bolidu! (myślę,że to,co RK może sobie sam skorygować,potrafi robić bezbłędnie,tylko że to jest już węższy zakres ustawień i na pewno zależny od tych głównych,podstawowych!Tak nawiasem,ustawialiście kiedyś cokolwiek?-na pewno tak.Mi się przypomniało,jak kiedyś(stare, pradawne czasy i technika robienia odbitek kolorowych za pomocą powiększalnika i różnego rodzaju chemikaliów),...,a więc,jak kiedyś próbowałem ustawić,wg wszelkich kanonów i reguł(a potem to już nawet bez jakichkolwiek kanonów i reguł) gęstość filtrów kolorowych w powiększalniku,by tak naświetlić papier światłoczuły,aby wywołany w tych wspomnianych chemikaliach,odzwierciedlał rzeczywiste kolory,a biel była bielą... niestety,nie udało się!,mimo setek ustawień! ...ze mnie dupa?,hmm,może!Rozmawiałem później z innym fotoamatorem,że to wina filmu(kliszy),że też tak miał z filmem tej firmy!
Sorki,że piszę tu te bzdety,ale porównanie odnośnie ustawień,wydaje się być adekwatne i rozumiem frustracje Roberta,że nic nie może poprawić,bo ten bolid,który ma sobie przystosować,to jakieś gówno!!!
Jeżeli chodzi o wyścig w deszczu,to również widzę klasę RK w takich warunkach,ale...,ale niestety tym wózkiem to on pierwszy wyleci z toru!!! :( ...kółka muszą trzymać nawierzchnię,a nie unosić się w powietrzu,...trochę wody i płyniemy.
Czekam na wyścig i wiem,że Robert zawsze walczy!, i lepiej dowieźć min. 1pkt. ,niż dla jakiejś głupiej szarży (by zadowolić tych ,którzy twierdzą,że się jedzie zachowawczo),wylecieć z toru. Trzeba wiedzieć,że ścigając się w wyścigu,podstawowe zadanie to dojechać do mety,gdyby było inaczej ,to i ja mógłbym wziąć udział,wylatując w pierwszym zakręcie...,ale by było,że pojechałem ostro,walczyłem... żenada!
Liczę na punkty RK,min. 1,a jak będzie lepiej,mam nadzieję,to SUPER,a jak się nie uda,to wiem,że nie z winy Roberta,czy jego umiejętności.
Pozdrawiam!!! :-)
68. dziarmol@biss
2008-09-07 03:46:55 hot dog- skoro mnie wywołałeś to Ci odpowiem. Po odejściu Schumachera z f1 w niemczech nagle spada zainteresowanie tym sportem a więc należy za wszelką cenę poszukać nowego mistrza a skoro kierowcy pokroju Schumachera nie ma więc należy takowego wykreować.Powiedz czy Kubica będąc o niebo lepszym kierowcą od Heidfelda utwierdza kibiców niemieckich o wielkiej klasie Nicka czy raczej go dyskredytuje? więc co robi zarząd BMW Sauber? ano pomaga z całych sił w "dogrzewaniu" opon a na prośbę Roberta o wsparcie w walce o mistrzostwo Doktor Mario odpowiada że w BMW nie ma kierowcy nr.1 i 2 (lecz wcześniejszą wypowiedzią przeczy temu)Śmiem twierdzić że gdyby Robert dostał takie wsparcie od teamu jakie otrzymuje Nick to jego walka o mistrza byłaby całkiem realna, tyle że jest to nie po drodze dla zespołu BMW. Dalej , po przeczytaniu powyższego newsa czyli wypowiedzi Theissena i Rampfa nagle zacząłem się zastanawiać czy wyżej wymienieni opisują te same kwalifikacje czy jakieś inne , wielkie zadowolenie z powodu Nick a drugi kierowca co? stracił nagle formę nie umie jeździć?nie będę cytować słów doktorka tyle że według niego słaba postawa w q to wina tylko i wyłącznie Kubicy Spójrz jak bardzo promowany jest Vettel, jak komplementowany głównie przez Niemców tyle że dopiero w Red Bullu pokaże co jest wart tak na prawdę (choć nie twierdzę że jest łamagą). Pamiętasz naszą polemikę na podobny temat jak wówczas zarzuciłem Marti stronniczość( nigdy nie podważałem jej wiedzy o f1) i tu teraz masz na to dowód<2008-09-06 18:23:42 Marti (Host: *.160.167.2)>oraz<2008-09-06 19:30:17 Marti (Host: *.160.167.2)> to co mnie też zbanować za jazdę pod prąd?
69. hot dog
2008-09-07 11:02:05 lewusFIA. A czy ja gdzies napisalem ze nalezy Ci sie Ban???Nie. Moge z Toba poleziowac o ile bedzie przy tym choc troche szacunku.
70. hot dog
2008-09-07 12:23:34 dziarmol@biss. Heidfeld niegdy nie byl i byc nie bedzie chocby cieniem MSC. Ma na to wielka szanse Vettel. Wracjac do tematu SPA i formy Heidfelda powiem a dokladnie napisze tak. Problem ma nie tylko Nick ale cale BMW. Dlaczego???Ano dlatego ze Heidfeld obecny sezon ma niestety slabiutki na tle Kubicy bo patrzac na ogolne jego osiagniecia to chyba najlepszy.W ciagu 8 lat zdobyl okolo 180 pkt w tym sezonie ma juz ponad 40. I teraz w czym jest problem. Otoz problem tkwi w tym ze w chwili obecnej nie ma kim zastapic Heidfelda w BMW. Alonso postawil takie a nie inne warunki finansowe na ktore zarzad zgodzic sie nie moze. Tak wiec jedyna alternatywa jest to aby Heidfeld pkazal sie w ciagu oatatnich kilku wyscigow. Nick o tym doskonale wie stad tez byc moze taka mobilizacja u tego kierowcy. Co wiecej byc moze BMW stara sie w ten sposob ratowac rowniez swoja twarz w jakis sposob pomagajac Nickowi. Jednkak przyjmowanie stanowiska ze droga do sukcesu Heidfelda jest porazka Kubicy jest dla mnie smieszna. Na torze jest 18 innych przeciwnikow ktorych moze Nick pokanac, a ktorzy moga uratowac dupe Heidfeldowi. Za nic nie dam sie przekonac ze zespol bedzie podkladal noge Kubicy bo jak w takiej sytuacji wytlumaczyc chec podpisania kontraktu na najblizsze 3 lata. Co do Bana juz odpisalem ze nie sa to moje slowa Ban sie Wam wg mnie nie nalezy.
71. sivshy
Niemcy dużo znaczą na świecie, także w świecie F1, więc to normalne że będą lansować swoich. Polska na ich tle ma niestety g**no do gadania, zwłaszcza w BMW, więc nikt tam nie będzie faworyzował Roberta. Mimo wszystko, moim zdaniem słaba pozycja Roberta w kwalifikacjach wiąże się zarówno ze złymi ustawieniami jak i strategią. Po prostu, widząc, że samochód nie prowadzi się najlepiej, widzieli że nie mogą zbytnio liczyć na tempo wyścigowe i ustawili strategię tak a nie inaczej. Ale to, że Robert nie miał najlepiej ustawionego samochodu może się wiązać również z tym, że zespół BMW nie przykładał do jego ustawień tak dużo uwagi, jak do ustawień Nicka, właśnie dlatego, że starają się kreować niemieckiego kierowcę na superbohatera. No ale nie wiele to im pomoże, bo gdy kierowca jest taki sobie, to nie wygra nawet w Ferrari przy układzie sił z 2004 roku. Ja jestem jednak zwolennikiem "teorii spiskowej", że nazwijmy to "lobby niemieckie", któremu zalezy na popularności tego sportu w tym kraju, szuka bohatera na miarę schumachera. Może zależeć na tym rownież właścicielom torów Nurburgring i Hockenheim, którym grozi odpadnięcie z serialu. A im wiecej fanów, tym więcej kasy, i większy argument dla berniego :)
72. dziarmol@biss
2008-09-07 12:35:28 hot dog - Wiem że to nie Twój pomysł z banem<2008-09-06 19:30:17 Marti (Host: *.160.167.2)> ot propozycja a co do meritum to zignorowałeś połowę mojego postu(brak odniesienia)tyle że każdy ma prawo do własnego poglądu, pozdrawiam jaki lewusFIA :-]<2008-09-07 12:37:46 sivshy - no widzisz, tylko czemu to widzi tak niewielu?pozd.
73. leo_
Też mi się zdaje, że Nick ma zostać, więc trzeba mu reputację podreperować. Coś w tym jest. Ja też nie wierzę w pełny obiektywizm ekipy BMW, ale uważam to za normalne, a jeżeli nie za normalne to w jakimś stopniu wytłumaczalne, o czym kiedyś tam już pisałem, a i dziamol dobrze to opisał. Ale generalnie , uważam też, że Robertowi nie jest tak źle w tym BMW. I są pewne wskazówki o tym, że Robert i Nick mają (bardziej słusznie: mogą mieć) dość różne strategie na wyścig. Acha, uwaga, zobaczymy co tata Roberta powie.
74. przeor
powiem szczerze,że z reguły wykładnią formy RK są mimo wszystko treningi, jesli dobrze mu idzie od piatku to jest groźny w weekend. Nick od czasu do czasu ma przebłyski, choć ogólnie cieniuje (jak Raikonen ostatnio) a że Dr. i Willy pieją z zachwytu nad Hei. (przy jego P4) a gdy Robert rusza z drugiej linii,mówią tylko OK, to inna sprawa.Osobiscie sie tym nie martwie bo RK ma wg.mnie ostatni(2009) sezon w BMW. Potem pójdzie w swoją (ferrari) drogę. :):) i będzie pico bello
75. MarekB
Skoro Nick jest kreowany na superkierowcę F1, a Kubek dobrą jazdą mu szkodzi to czemu BMW rok temu po wyścigu w Kanadzie, a po udanym debiucie Vetela dopuściło Roberta do jazdy. Wystarczyło Vetela zostawić i mieli by dwóch rodaków młodego utalentowanego do "oszlifowania diament" i doświadczonego starego wygę. Nic dziwnego, że team pomaga Nickowi skoro ma problemy. Bmw na początku sezonu miało bolid konkurencyjny do liderów, niestety z braku doświadczenia z każdym wyścigiem tracą dystans do czołówki. Ponadto jak sami przyznali przesuneli moce naukowe i produkcyjne na przygotowanie bolidu na następny sezon.
76. Joe
Robo jedzie na jeden pitstop, jest zatankowany po korek.Deszcz nie jest wkalkulowany w strategie, deszcz to raczej katastrofa.
77. leo_
Joe, oby tak było, choć nie jest to zbyt prawdopodobne (ale możliwe).
78. Niespokojny
... wg mnie również,deszcz to katastrofa :(
Widzieliście prognozę na http: //www. weather. com/ ...60% dla opadów-może być bardzo ciekawie,ale dla Roberta ,na tej furmance jaką dysponuje ,nic dobrego :(
79. leo_
MarekB. Bo Robert jest super i o tym wiedzą też w BMW. Ale to nie wyklucza usilne starania ekipy o podreperowanie reputacji Nicka (o ile się jeszcze da, zobaczymy po dzisiejszym wyścigu). A nie stawiając na Kubicę (większa koncentracja na Nicku) BMW nie ryzykuje zbytnio. Cele osiągnięte, 3 miejsce w klasyfikacji konstruktorów praktycznie pewne, więc wszystko OK, a to, czy Kubicy się uda czy nie zdobyć 3 miejsce indywidualnie? Może to nie jest priorytet.
80. dziarmol@biss
2008-09-07 13:02:39 leo_ -problem polega na tym że niektórzy "userzy" za wszelką cenę będą wmawiać nam co innego podczas gdy prawda jest zupełnie gdzie indziej, żeby wykazać że mają rację będą obrzucać błotem wszystkich włącznie z Kubicą ( te słynne komenty o braku jaj itp.) nazwą Cię "kubicomaniakiem" szowinistą rasistą i ograniczonym , tak więc powodzenia i pozd.
81. MarekB
Tak bo wiedzą, że Robert nie potrzebuje niańczenia, a Bmw ma sponsorów o których musi dbać, faworyzowanie w sposób jaki opisują forumowicze, niekyórzy jest zbyt niebezpieczne dla teamu. Liczą się punkty obu zawodników. Bmw jako team jest młody popełniają błedy ale się uczą, nie wierzę, że specjalnie Kubicy dają gorszy bolid, by Nicka podnieść. Robert ma inny styl jazdy być może trudniej było ustawić bolid, lub szykuje się taktyczna niespodzianka. Zaraz wyścig i wszystko się wyjaśni. Robert jest młody rozwojowy czego nie można powiedzieć o Nicku. Szefostwo BMW o tym, reszta to gra.
82. MarekB
Jeszcze jedo dobry szef umiejętnie dozuje pochwały, utrzymując zdrowe współzawodnicwo w zespole. Chwaląc słabszego utrzymuje go w przekonaniu, że jest wartościowym członkiem zespołu. Lepszy i tak robi swoje.
83. hot dog
2008-09-07 13:40:16 MarekB. Niektorzy userzy jak to pisze dziarmol maja problem polegajacy na swoich wielkich kopleksach widzac wszedzie spisek...no ale IVRp w koncu.
84. resiu
No chyba nie sa dobrze przygotowani skoro zawalili Robertowi wyscig na drugim stopie. Robert niech zmieni ten smieszny team.
85. dziarmol@biss
hod dog jak ocenisz 2-gi pitstop Kubicy?
86. MarekB
Fani teorii spiskowej mają kolejny argument niestety.
87. dziarmol@biss
a zmiana opon na deszcz ? jeszcze będziesz pisać o czystości niemców?
88. MarekB
Tylko co to daje w ogólnej klasyfikacji, jeśliby kierowali się wielką narodową sympatią to w Kanadzie wynik byłby inny, tu przez błędy jako team stracili więcej. Być może potrzebny był im dobry wynik Nicka aby go utrzymać w zespole być może. Ale w takim razie mistrza nigdy jako zespół nie osiągną. Do mistrzostwa potrzebni są dwaj kierowcy, którzy wzajemnie się uzupełniają. Robert już niczego nie musi udowadniać, jego kolega wręcz przeciwnie. To tyle.
89. dziarmol@biss
2008-09-07 15:32:17 MarekB - co to znaczy z tą teorią? i te niestety?
90. Marti
hot dog - nie warto zaprzątać sobie głowy oraz dyskutować z osobami, które jak to słusznie podsumowałeś, mają podobne kompleksy co panowie z IV RP :-) na dodatek te osoby święcie wierzą w (spiskowe) słowa Zientara seniora, więc nie ma sie co dziwić takim a nie innym komentarzom poszczególnych osób. @ dziarmol - ja sobie nie pozwolę, aby mi ktoś zarzucał, że jestem stronnicza do jakiegoś narodu. Ciężko także za każdym razem polemizować z Tobą, gdy po raz kolejny przedstawiasz swoją słynną tezę. Czasami po prostu nie ma się czasu ani ochoty, by dyskutować z Tobą po raz n-ty w tej kwestii, tym bardziej, że z góry wiadomo, że pozostaniesz przy swoich tezach oraz kompleksach. Nie wiesz jeszcze o jakie opony Robert prosił bądź też nie prosił w koncówce, więc póki co nie wypowiadaj sie w tym temacie. Heidfeld na konferencji prasowej tuz po wyscigu wyraźnie powiedział, że on sam podjął decyzję, aby zmienić na deszczówki. Jesli tak było, to należą mu sie słowa uznania. Nie zawiodło go wieloletnie doświadczenie oraz szczęście.
91. MarekB
Mam na myśli incydent w II-stopie oraz wymianę opon na deszczowe. Nick, że jechał pierwszy był uprzywilejowany do zjazdu. Zresztą Robert w wywiadzie po wyścigu skrytykował zespół za nadmierne zaangażowanie zespołu w poprawę jazdy Nicka. Było ostro. Jednakże to Kubica jest 3 w generalce.
92. dziarmol@biss
2008-09-07 16:20:31 Marti - no tak ,a słyszałaś jakiego wywiadu udzielił Kubica tuż po gp?a od IV RP to się proszę ten tego tam, moje opinie nie biorą się z tego co powie pan Zientarski, tyle że On i ja oraz wielu tu na tym forum widzi co widzi .Posłuchaj tego co mówi sam zainteresowany(Kubica) i wówczas możesz mi napluć w twarz
93. MarekB
Spokój spokój każdy ma prawo do własnej oceny faktów, przekonań i podejrzen dyskusja ma sens jeśli jest prowadzona na odpowiednim poziomie. Obraznie sie jest bez sensu, do niczego nie prowadzi, pomijam, że zchodzi z tematu. Jeśli prawdą, a my tego nie wiemy, możemy podejrzewać Team BMW kosztem Roberta pomaga (a ma prawo pomagać swojemu kierowcy, który jest w gorszej dyspozycj, tylko nie kosztem drugiego), zresztą szef zespołu potwierdził, że wspierają Nicka, więcej dni testowych. To jednakże na dłuższą metę jest to zła polityka. Jeszcze raz twierdze ,że z Nickiem team BMW mistrzostwa świata nie zdobędzie.
94. MarekB
Po wyścigu polski kierowca nie ukrywał, że zespół powinien w ten sam sposób działać w stosunku do obu kierowców BMW.
- Chciałbym, żeby zespół w końcu też coś dla mnie zrobił - mówił Kubica. Zauważył też, że przez ostatnie miesiące więcej uwagi poświęcano problemom Heidfelda.
95. dziarmol@biss
2008-09-07 17:00:32 MarekB- no to jak to jest w końcu w tym BMW?są równi i równiejsi ?czy są równi(chodzi mi o traktowanie wspomaganie itp)ponieważ to co dziś wyrzucił z siebie Robert jest znane od początku sezonu 07 tak tak tu nie ma pomyłki już w 2007 roku Heidfeld był na uprzywilejowanej pozycji stąd taka dysproporcja w punktacji na koniec sezonu, a bieżący sezon to potwierdza, kto jest nr 1 na przekór umiejętnościom wynikom i talentom.A co do plucia w twarz to moja ulubiona 'userka"wie co mam na myśli
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz