WIADOMOŚCI

Rosberg ponownie najszybszy w treningu
Rosberg ponownie najszybszy w treningu
Nico Rosberg także w Bahrajnie uzyskał najlepszy czas w przedwyścigowym treningu. Niemiec był najszybszy podczas drugiej piątkowej sesji treningowej, wyprzedzając Fernando Alonso oraz Jarno Trullego.
baner_rbr_v3.jpg
Jeszcze na dwadzieścia minut przed końcem regulaminowych 90 minut, po słabej, patrząc po wynikach sesji porannej, Fernando Alonso znajdował się na ostatnim miejscu tabeli z wynikami. Tuż przed końcem treningu Hiszpanowi udało się jednak odnaleźć odpowiednie tempo i ostatecznie zakończył dzień na bardzo dobrej, drugiej pozycji.

Za najszybszą trójką dzień zakończyli kierowcy Red Bulla, Sebastian Vettel i Mark Webber, którzy byli nieznacznie szybsi od Jensona Buttona z Brawn GP.

Po południu bardzo udaną sesję zaliczył także Adrian Sutil z zespołu Force India. Młody Niemiec, mając do dyspozycji zmodyfikowaną wersję dyfuzora osiągnął 7 czas, wyprzedzając zawodników, którzy od samego początku sezonu używają kontrowersyjnych dyfuzorów: Timo Glocka, Rubensa Barrichello oraz Kazuki Nakajimę.

Lewis Hamilton tym razem otwierał drugą dziesiątkę kierowców, wśród których niestety znaleźli się także zawodnicy BMW Sauber. Robert Kubica był 17, podczas gdy Nick Heidfeld zamykał tabelę z wynikami.

Po drugim treningu w dolnej części tabeli znaleźli się także kierowcy Ferrari. Felipe Massa był 16, a Kimi Raikkonen, który w Bahrajnie nie będzie używał KERS, był 18.

Trzeci, ostatni przed kwalifikacjami trening rozpocznie się jutro o godzinie 10:00 czasu polskiego. Zapraszamy.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Nico Rosberg Williams 1:33.339 36
2 es Fernando Alonso Renault 1:33.530 25
3 it Jarno Trulli Toyota 1:33.616 37
4 de Sebastian Vettel Red Bull 1:33.661 29
5 au Mark Webber Red Bull 1:33.676 32
6 gb Jenson Button Brawn GP 1:33.694 35
7 de Adrian Sutil Force India 1:33.763 30
8 de Timo Glock Toyota 1:33.764 37
9 br Rubens Barrichello Brawn GP 1:33.885 30
10 jp Kazuki Nakajima Williams 1:33.899 36
11 gb Lewis Hamilton McLaren 1:33.994 30
12 it Giancarlo Fisichella Force India 1:34.025 23
13 ch Sebastien Buemi 1:34.127 37
14 fr Sebastien Bourdais 1:34.366 26
15 br Nelson Piquet Jr Renault 1:34.411 29
16 br Felipe Massa Ferrari 1:34.564 34
17 pl Robert Kubica BMW Sauber 1:34.605 31
18 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:34.670 28
19 fi Heikki Kovalainen McLaren 1:34.764 35
20 de Nick Heidfeld BMW Sauber 1:34.790 33

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

80 KOMENTARZY
avatar
galaga2000

24.04.2009 14:53

0

No to jest ciekawie... Liczę na to, że KUB dostarczył dane do przeanalizowania i jutro i pojutrze będą tego efekty...


avatar
pietrasek

24.04.2009 14:53

0

i znowu BMW grzeje tyły ,widać w jakiej sa formie ale tak naprawde zobaczymy w qualu czy Robert jescze cos wyciśnie z tego beznadziejnego bolidu


avatar
matwit

24.04.2009 14:53

0

teraz BMW pokazało swoje tempo. Po tym jak Force India zamontowało dyfuzor, wydaje mi sie że takie pozycje będa mieli kierowcy BMW w kwalifikacjach... W wyścigu moze będzie lepiej. Schade!


avatar
Pete

24.04.2009 14:53

0

Stawiam 300 zeta ze Kubica zajmie lepsze miejsce niz ostatnio :P


avatar
gp2009

24.04.2009 14:54

0

w pierwszy treningu 3, a w drugim 17... Czyli wszystko okaże się jutro.


avatar
jsowa_usun_to

24.04.2009 14:54

0

No to jesteśmy w d...


avatar
hot dog

24.04.2009 14:55

0

1. galaga2000 jakie dane?? dane to powinni miec po testach. Teraz to moga sie scigac z SF na nkoncu stawki.


avatar
kubakinia

24.04.2009 14:55

0

Jeśli chodzi o tempo wyścigowe to Kubica w swoim dłuższym przejeździe z większą ilością paliwa miał czasy 1:34,8 – 1:35,3. Uważam, że nie są to złe czasy.


avatar
Haszek

24.04.2009 14:55

0

Czyli jak zwykle: Rosberg na treningach najlepszy, cieszy postawa Alonso.


avatar
kefirr

24.04.2009 14:56

0

Według mnie ktoś po kryjomu te klasyfikacje obraca ;] W pierszej 6 dwie Ferarki, BMKi i Mac i Renufka. No i nasz Robert 4 tuż za Raikonenem, ale wyprzedził Massę!


avatar
Punksnotdead

24.04.2009 14:56

0

No i tak jak myślałem już nawet Force India są lepsi... Obejrzymy te kwalifikacje, a potem wyścig ze łzami w oczach... :)


avatar
atomic

24.04.2009 14:56

0

jest dobrze . czas roberta z 1 sesji tylko0,5 gorszy od rosberga ,jest więc szansa na Q3


avatar
bulekf1fan

24.04.2009 14:58

0

Niemarudzcie ze kubica zle bo tracil 1,4na okrazeniu do najlepszego czasu tylko ze jezdzil na twardych i wyjezdzal na 5,6,7 okr a rosberg wyjechal na jedno i na tymkoniec a na samym koncu robert wyjechal na miekich na 11 okrazen i jakos na miekich oponach sobie jezdzil i testowal to co mial zadane gdyby poscili go tak jak rano bylo by w 1 piatce


avatar
kubakinia

24.04.2009 14:59

0

Aby wejść do Q3 trzeba będzie kręcić czasy poniżej 1.33


avatar
Skoczek130

24.04.2009 15:00

0

BMW Sauber słabiutko, ale w pierwszym treningu czasy były przyzwoite, więc może nie będzie tak źle. Jeśli zdobędą z kilka punktów (7-8), to będzie to sukces. Jutro w qualu w Q2 liczę na to, że ten czas zostanie poprawiony przynajmniej o sekundę. Brawn będzie i tak najlepszy!!!


avatar
Budyn_F1

24.04.2009 15:00

0

NIe za dobre wyniki ale mysle ze beda poprawione.


avatar
pietrasek

24.04.2009 15:00

0

no tak zgadzam sie z komenatrzem 13 Robert mial w 1 trenie czas 1.33,908 a teraz 1.34,6 a więc widać ze szykowal ustawienia


avatar
Simi

24.04.2009 15:02

0

hindusi: gratulacje! cieszę się z 2 pozycji alonso i z niepowodzenia brawn. ferrari załamka!


avatar
galaga2000

24.04.2009 15:02

0

Oczywiście, że szykował ustawienia... Nie ma co histeryzować...


avatar
masaj

24.04.2009 15:04

0

Przez to marne oznaczenie miększej mieszanki człowiek się kompletnie gubi. Pamięta ktoś może, na jakiej oponach Robert wykonał ostatni przejazd.


avatar
maruszm

24.04.2009 15:05

0

Szkoda zeszłego sezonu (brak rozwoju) postawili na 2009r i dorównanie ferdkom i makom i w tym sezonie im się to udało, szkoda że nie zwrócili uwagi na inne zespoły może w tym sezonie nie trzeba dorównywać innym tylko budować własną koncepcję - powodzenia, w celu zmniejszenia kosztów proponuję montaż paneli słonecznych i napędu pedałowego, F1 jak sama nazwa mówi jest nr 1 i powinna wdrażać i rozwijać wszystkie nowinki techniczne, od ograniczenia kosztów są inne serie. Wszelkie ograniczenia w F1 powinny być zniesione, można zachować niektóre np wpływające na żywotność mechanizmów ale wszystko inne powinno być dozwolone.


avatar
ryba17

24.04.2009 15:06

0

masaj miękkie 11 okr!!! więc było dosyć dużo paliwa.


avatar
ryba17

24.04.2009 15:07

0

no i tak szybko się nie degradują chyba.


avatar
skylinedrag

24.04.2009 15:08

0

hehe tłumaczcie to sobie tak, że szykował ustawienia. A inni co robili? :D Fakt jest taki, że Ferrari, BMW zamykają stawke na dzien dzisiejszy


avatar
bulekf1fan

24.04.2009 15:10

0

Usunięty


avatar
walerus

24.04.2009 15:12

0

dać Rosbergowi punkta za wytrwałość.....


avatar
kamilzb

24.04.2009 15:13

0

20. masaj Ostatnie 11 okrazen przejechal na miekich...nie ma tragedii nie ma tez zachwytu


avatar
pz0

24.04.2009 15:15

0

7. hot dog - jak to jakie dane? Oczywiście dane z których wynika że trzeba wyjąć KERS.


avatar
hot dog

24.04.2009 15:20

0

28. pz0 aha bo juz sie martwilem ze bedzie lepiej;-)


avatar
fullbzikaaa

24.04.2009 15:21

0

Tylko Alonso i Hamilton mają szanse wskoczyć na podium i zawalczyć z Brawn, Red Bull, Toyota. Rośnie 4 siła - Force India! Ferrari i BMW słabiutkie w 2 i 3 sektorze. Pierwsz sektor strata max. 0,2s Potem tylko gorzej, aby w końcu stracić na okrążeniu do 1.5s Przepaść! Miękka oponka strasznie nie znosi żwirku. Po powrocie na tor okrutnie autkiem zamiata. Najlepiej wtedy od razu zjechać do boksu na wymianę oponki. Najlepszy czas na tych oponach, kierowcy uzyskują na 2 pomiarowym okrążeniu. Oczywiście jeżeli wcześniej żwirku nie nabrali. Wygra ten zawodnik, który nie zaliczy wyjazdów z toru na tych oponach. Czyli Button. Jeździ idealnie po torze. Jak po sznurku! Hamilton szybki, ale nerwowy. Vettel za bardzo chce. Trulli ma szanse, ale autko musi być niezawodne. ALONSO! Tylko Wielki Alonso może odebrać zwycięstwo Buttonowi. Męczył się prawie całe 2 treningi, żeby ustawić zmienione autko. I udało Mu się rewelacyjnie! Jest gigant! Szacunek Alonso! Tak, po za tematem. Proszę wpisywać komentarze, a nie wróżby jak po 1 treningu. Ewentualnie polecam wróżbitom program tv bodajże mezzotv. tam gadają różne wróżki i potem na forum ezoterycznym można dodać swój komentarz. Trza tylko wpisać w goglarce zamiast formuła, ezoteryka i gotowe. Do admina prośba. Proponuję wydłużyć możliwość typowania o jeden dzień, tak żeby typy nie były z fusów, ale miarodajne, bo po kwalifikacjach. Tak było przed poprzednim wyścigiem, gdy w trzecim treningu w autku Hamiltona zamontowano pseudo dyfuzor.


avatar
fezuj

24.04.2009 15:21

0

K... i bądź tu mądry - jeden trening ( a raczej 40 min BMW) miejsca na pudle a drugi trening czerwone latarnie.Kompletna kołomyja.


avatar
Shallan

24.04.2009 15:27

0

Usunięty


avatar
hot dog

24.04.2009 15:27

0

31. fezuj przeciez zawsze byl taki kołowrót w wykonaniu BMW.


avatar
jawiemwszystko

24.04.2009 15:37

0

FI w końcu zaczyna jeździć. Rosberg jak zwykle pokazał klasę w treningu i jak zwykle nie pokaże jej w wyscigu. Zobaczcie różnicę między Alonso a Piquetem. Kolejny raz się zapytuje czego Nelsihno szuka w F1. BMW jest pewnie gdzieś między wynikami 1 a 2 treningu, choć chyba bliżej 2 :( Ciekawe co robił Heidfeld??? Sądząc po czasie to chyba na wstecznym pocinał.


avatar
carrera996

24.04.2009 15:39

0

Obraz treningów zobaczymy w kwalifikacjach. To jedyny wyznacznik przed wyścigiem na temat formy poszczególnych zespołów. Jak można wróżyć na temat kwalifikacji lub też wyścigu po tym, co zespoły pokazują na treningach. Każdy zespół w czasie practice session może sprawdzać co innego. Jedni na 1-szym jadą ustawienia pod qual, drudzy długie przejazdy, trzecie nowe części a czwarci KERS. NA drugim znów odwrotnie. Jedynie w miarę jakieś wyobrażenie daje globalne przeanalizowanie czasów poszczególnych zespołów z wszystkich sesji treningowych. Jednak jak ktoś lubi zabawę w prorokowanie, to czemu nie? Po to są fora, żeby wygłaszać swoje opinie.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu