Lewis Hamilton na torze Interlagos w sobotnie popołudnie uzyskał najlepszy czas, wygrywając czasówkę przed GP Brazylii. Brytyjczyk na mecie wyprzedził Sebastiana Vettela i Valtteriego Bottasa. O tym kto ostatecznie wystartuje jutro z pole position najpewniej zadecydują jednak sędziowie, którzy będą musieli przyjrzeć się zachowaniu dwóch najszybszych zawodników.
Sesja kwalifikacyjna na torze Interlagos rozpoczęła się w towarzystwie ciemnych, deszczowych chmur, ale na suchym torze i w sprzyjających warunkach. Pogoda postanowiła włączyć się do rywalizacji dopiero pod koniec Q1, gdy na tor w trzecim sektorze zaczęły spadać pierwsze krople deszczu.Mimo groźnie wyglądających chmur i drobnych kropel deszczu, nawierzchnia toru przez pełną godzinę pozostawała na tyle sucha, że kierowcy zarówno w Q2 i Q3 zdołali uzyskać czasy na gładkich oponach.
Po pierwszym przejeździe najszybszy na torze był Lewis Hamilton, który wyprzedził Sebastiana Vettela i Valtteriego Bottasa.
Zarówno Hamilton, jak i Vettel po czasówce prawdopodobnie będą musieli odwiedzić sędziów. Kierowca Mercedesa w Q2 dwukrotnie niebezpiecznie blokował swoich rywali- najpierw Raikkonena, a chwilę później Sirotkina. Zawodnik Ferrari, które w Q2 popisało się strategią, swoim zachowaniem przy zjeździe na ważenie bolidu mógł jednak zniweczyć całą dobrą pracę swojego zespołu.
Po drugim przejeździe najszybszym kierowcą na torze Interlagos okazał się Lewis Hamilton, który, jeżeli sędziowie nie zdecydują się go ukarać, sięgnął dzisiaj po swoje 82. pole position w karierze. Brytyjczyk o niespełna 0,1 sekundy wyprzedził Sebastiana Vettela i o 0,16 sekundy Valtteriego Bottasa.
Z czwartym czasem czasówkę zakończył Kimi Raikkonen, który nie miał problemów z pokonaniem zawodników Red Bulla. Ekipa z Milton Keynes w treningach wydawała się dysponować tempem pozwalającym jej myśleć o walce z czołowymi dwoma ekipami, ale ostateczne tak się nie stało. Max Verstapepn czasówkę zakończył z piątym, a Daniel Ricciardo z szóstym czasem i stratą niespełna pół sekundy. Kierowców Red Bulla na mecie dzieliły tylko 0,002 sekundy. Australijczyk jutro stanie jednak znacznie dalej na starcie wyścigu niż Holender ze względu na karę przesunięcia o pięć pozycji za wymianę układu turbo.
Tytuł best of the rest ku zaskoczeniu wszystkich przypadł Marcusowi Ericssonowi, który przerwał świetną passę Charlesa Leclerca, wyprzedzając go w czasówce. Czołową dzisiątkę uzupełnili Romain Grosjean i Pierre Gasly.
Przebieg Q1 i Q2
Najszybszy w Q1 okazał się Max Verstappen, który wyprzedził kierowców Ferrari- Raikkonena i Vettela. Lewis Hamilton, którego auto nie przestało dymić w trakcie czasówki był dopiero czwarty z niewielką stratą do kierowców Ferrari.Do drugiej fazy sesji kwalifikacyjnej w Brazylii nie zdołali awansować: obaj kierowcy McLarena, Lance Stroll, Brendon Hartley oraz Carlos Sainz.
W Q2 ulewa nad Interlagos nie chciała nadejść. Z nieba sypały się pojedyncze krople deszczu. Warunki na torze najlepiej wyczuł zespół Ferrari, który po okrążeniu na supermiękkich oponach, szybko zjechał do boksu po miękkie opony, dając sobie świetne szanse przed jutrzejszym wyścigiem.
Z goła odmiennie zareagowała ekipa Mercedesa, która była już przygotowana do wypuszczenia swoich kierowców na tor na oponach przejściowych. Szybko jednak zmieniła zdanie i Hamilton, i Bottas wyjechali na tor na supermiękkim ogumieniu.
Najszybszy w Q1 był Valtteri Bottas, który wyprzedził Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona, a do Q3 nie przeszli: Magnussen, Perez, Ocon, Hulkenberg i Sirotkin.
Na słowa uznania zasługuje za to Charles Leclerc, który na gładkich oponach w ostatniej chwili uciekł ze strefy spadkowej i w pięknym stylu awansował do Q3.
10.11.2018 19:18
0
Jeszcze nie wiadomo kto wygral ..... Brawo dla Marcusa ! Świetne kwalifikacje !
10.11.2018 19:20
0
Jak Hamilton dostanie karę, to PP mu się zapisze?
10.11.2018 19:22
0
W sumie jakby HAM i VET dostali jakieś wielkie kary to Ericsson byłby P4 na starcie
10.11.2018 19:22
0
Ewidentne dsq dla vettela ciekawe jak ocenia zachowanie lewisa. Zapewne plus 3. Bottas na p1 byłoby ciekawie. Ale sedziowie wspieraja ferrari więc wątpie żeby ukaralk seba.
10.11.2018 19:23
0
@4 co ty bierzesz człowieku? xD
10.11.2018 19:24
0
@4 Za to że wjechał na wagę z włączonym silnikiem? A w regulaminie jest napisane że musi wyłączyć silnik?
10.11.2018 19:28
0
@6 Ciekawe jak można gdziekolwiek wjechać z wyłączonym silnikiem ;))
10.11.2018 19:31
0
i tak lewis ma majstra,i ma tyle co szumi za lata,prognozuje:Pverst będzie na pudle jutro,a vett,hm,może na 2 st:Pale kwale ciekawe nawet,jak na brazylie
10.11.2018 19:34
0
@7 Powinien zostać wepchnięty na wagę za bardzo jesteś sarkastyczny nie mądre teksty zachowaj dla siebie
10.11.2018 19:36
0
Max wrócił na swoje miejsce, jest pierwszy wtedy jak inni jadą żeby wygrać mistrzostwa i boja się jego nieobliczalnego zachowania, teraz wszystko na swoim miejscu
10.11.2018 19:38
0
@7 siłą rozpędu :) jak w trakcie jazdy wyłączy silnik to i tak pojedzie dalej więc będzie mógł w coś wjechać :) tak dla jasności skoro mamy się już czepiać
10.11.2018 19:40
0
@8 mirooo - napisz to jeszcze raz analfabeto...
10.11.2018 19:42
0
@9 poprostu napisałeś głupotę i moja uwaga była słuszna :)) A twoja reakcja świadczy o tym że, jesteś bucem co nie przyzna racji :))
10.11.2018 19:43
0
@2 Nie, jeśli dostanie karę, to PP do rekordu nie dopisze.
10.11.2018 19:46
0
@5 Skoro nie można było zważyć vettela to nie ma podstaw uznać że jego bolid miał właściwą wagę skoro nie wiadomo czy miał właściwą wagę to dyskwalifikacja jest oczywista. Słyszałeś kiedyś o innej karze za niewłaściwą wagę niż dyskwalifikacja?
10.11.2018 19:54
0
Vetel powinien dostać reprymęnde lub kare finansową bo sędzia go zlekceważył a Hamilton 3 pozycje do tyłu...
10.11.2018 20:04
0
VET. dał ciała. i sędziowie zachowali się jak amatorzy więc powinno się to załagodzić(nie pochwalam zachowania VETTELA).ale to co zrobił HAM.to już jest niebezpieczna głupota.Przynajmniej trzy pozycje do tyłu bez względu na to czy SIR.był na okrążeniu szybkim czy nie
10.11.2018 20:06
0
@13 Taki arogancki buc jak ty mieszkający u makreli mnie nie będzie pouczał co mam pisać
10.11.2018 20:10
0
@18dla jesteś tępym bucem co pochodzi z nizin społecznych gdzie dzieci są płodzone w upojeniu alkoholowym. :))
10.11.2018 20:18
0
Skandalem jest to, że Vettel będąc wzywany na wjazd na wagę w kluczowym momencie kwalifikacji musi czekać aż ta zostanie udostępniona i przygotowana. Coś takiego powinno się spotkać z karą ale dla sędziów za to, że manipulują wyścigami. Poza tym Hamilton powinien zostać ukarany w taki sam sposób jak Vettel w Austrii bo i przewinienie jest identyczne. Wracając jednak do sportowego przebiegu kwalifikacji to trzeba powiedzieć, że Hamilton znów pokazuje kto najlepiej sobie radzi w trudnych warunkach. To duża sztuka nie być faworytem a jednak zgarnąć pierwsze pole. Poza tym świetna postawa Leclerca w Q2. Duża determinacja i wolą walki muszą kiedyś dać wyniki mistrzowskie.
10.11.2018 20:20
0
@19 nizina społeczna już dawno cię dopadła skoro dajesz makreli zarabiać na tobie kwik kwik różowa małpko tylko się smarku nie załatw tu na portalu bo będzie wstyd jak się posrasz ze złości
10.11.2018 20:36
0
Widzę że komentarze równie emocjonujące co kwalifikacje
10.11.2018 20:40
0
Trochę z reklamami zaczynacie przesadzać. Często w nie klikałem żeby wspierać portal ale jedna reklama nad logo na telefonie drugą pod logo? To dwa ekrany do przewinięcia zanim się zobaczy jakaś treść.
10.11.2018 20:45
0
@21. Miki42 Riposta w stylu "ty głupi głupku" LOL @19. kiwiknick Punkt dla Ciebie :) Bijcie się na gołe klaty!
10.11.2018 20:53
0
Sędziowie z waga dali doopy i tyle. Co prawda, VET nie zachował się zgodnie z procedurami ale w tych warunkach, każda sekunda ważna a sędziowie zachowywali sie jak totalni amatorzy (typek od pachołka zwłaszcza). Lewis musi dostać karę. Nie ma tłumaczeń. Dwa razy stworzył zagrożenie. Jeśli FIA nic z tym nie zrobi, będzie znaczyć, że HAM czy nawet cały Merc ma ochronny balonik. Zszokował mnie LeClerc. Co on odstawił w Q2 to czapki z głów. Determinacja, walka, tak zachowuje się przyszły mistrz.
10.11.2018 21:17
0
@25 I to mistrz w barwach ferrari...
10.11.2018 21:25
0
@4. 15.weres Znam dobrego okulistę, podobno robi cuda. To odnośnie twojej oceny tego co widziałeś, a może nie widziałeś. Co do dyskwalifikacji za domniemane wykroczenie - dobrze byś się odnalazł w Korei Północnej, tam za sam donos idzie się do obozu koncentracyjnego, nie trzaba w ogóle sprawdzać, czy w donosie jest choć gram prawdy. Setnie się ubawiłem odnośnie twojej pokrętnej teorii w komentarzu nr 15, cytuję:" Skoro nie można było zważyć vettela to nie ma podstaw uznać że jego bolid miał właściwą wagę skoro nie wiadomo czy miał właściwą wagę to dyskwalifikacja jest oczywista. Rozumiem, że idąc torem twoich podrzędnych wypocin, można zdyskwalifikować każdego kierowcę który nie był ważony, ponieważ, wg twojej poronionej teorii, nie można wówczas udowodnić, że miał prawidłowa wagę, czyli w domniemaniu nie miał. Ja mam szacunek dla każdej niemal opinii, ale jakim niskim IQ trzeba się legitymować, aby takie brednie pisać. Odnośnie samej sytuacji z Vettelem: ci z Was, którzy są tu od dawna wiedzą, że za nim nigdy nie przepadałem. Ale chyba trzeba mieć oczy głęboko w dupie - jak user weres - aby nie widzieć absurdu całej sytuacji. W tym przypadku Vettel ma 100% racji a jeśli ktoś powinien zostać ukarany to jedynie ci ze składu sędziowskiego, którzy na poziomie kompletnej amatorszczyzny na poziomie jakiejś wiejskiej serii kartingowej dopuścili do tak krzywdzącej dla Vettela sytuacji: 1. wzywają go na ważenie w najmniej dogodnej dla niego sytuacji, podczas walki o PP 2. po wezwaniu go na ważenie zasłaniają pachołkiem wjazd na wagę. 3. nieruchawy dziadek, który stal po lewej stronie wagi zabierał potrącony pachołek jakby był podczas udaru - wątpiących odsyłam do powtórki i prześledzenia ponownie zachowania tego sędziego. On powinien sprzedawać lody w budce - i to ciepłe lody, bo zimne by się rozpuściły mu w rękach zanim by je podał klientowi - a nie podchodzić do wagi podczas trwania sesji Q. 4. Sędzia kierujący przed bolidem - miałem wrażenie, że gdyby Vettel mial z przodu owiewkę, to by zaczął zmywać mu komary z tej owiewki. Totalna amatorszczyzna, nie powinno się dopuszczać do takich kuriozalnych sytuacji. I bez znaczenia jest, że walka o tytuł została rozstrzygnięta. F1 powinna mieć poziom - leśne dziadki nie nadążające za rozwojem sytuacji powinni być odsuwane od takich wydarzeń na torze. Ferrari powinno złożyć skargę na takie zachowanie sędziów.
10.11.2018 21:34
0
Lewis może nie dostać kar !
10.11.2018 22:04
0
przepraszam, gdzie jest stanowisko profesora ortografii vendeur'a ws. incydentu hamiltona w kwalifikacjach zmuszajacego innego zawodnika do zmiany linii wyscigowej? zasrane FIA...
10.11.2018 22:15
0
@27 Uwielbiam jak ćwierćinteligenci próbują zgrywać mądrych. Dzięki że mnie rozśmieszyłeś. W tej sytuacji możliwe są tylko 2 opcje, można mieć 50 kg lżejszy bolid, wjechać na wagę nie wyłączyć silnika, potem rozwalić wagę i domagać się zaliczenia wyniku, albo przyznać za takie zachowanie karę. Sytuacja zerojedynkowa, albo uznajemy wyniki tylko tych co przeszli ważenie, albo uznajemy, że niektórzy mogą olać ważenie, bo się akurat śpieszą. Ja jestem legalistą, dla mnie dura lex sed lex. Skoro wychodzimy z założenia, że kierowca wezwany na ważenie musi to ważenie zaliczyć, to Vettel nie zaliczając powinien zostać ukarany. Dla mnie liczy się prawo, a dla ciebie to czy komuś się śpieszy, to jak szybko ktoś się rusza i w jaki sposób macha chorągiewką. Idź do jakiegoś prawnika i przedstaw mu swoje stanowisko to cię wyśmieje. Przenosząc to zachowanie na polskie drogi w przypadku zatrzymania cię przez policję odmawiasz wyłączenia silnika, dmuchasz w alkomat zbyt krótko, żeby badanie było obiektywne, następnie mało co nie rozjeżdżasz policjanta uderzasz w radiowóz i odjeżdżasz z miejsca zdarzenia. Następnie po wezwaniu na komendę stwierdzasz, że zatrzymanie odbyło się w niedogodnym dla ciebie czasu, bo się śpieszyłeś, policjant zachowywał się ślamazarnie, a drugi policjant nawet nie wysiadł z radiowozu, w związku z tym domagasz się żeby cię nie karano, a policjantów należy zwolnić.
10.11.2018 22:16
0
@29. berni - cymbale, z miejsca perma ignor za analfabetyzm, językowy i umysłowy. @27. saint77 - chyba nieco przesadzasz. Procedura jest taka, że kierowca ma obowiązek wyłączyć silnik PRZED wjechaniem na wagę. Księciunio tego nie chciał zrobić. Dopiero po wyłączeniu silnika zabiera się pachołem. Ta sytuacja jedyne co pokazuje, to żenujące zachowanie tego gówniarza, co było doskonale widać po jego rękach, które latały na wszystkie strony. Szkoda, że sam nie wysiadł i sam nie zabrał pachołka.
10.11.2018 22:18
0
25 000 ojro kary dla Vettela
10.11.2018 22:18
0
@30. weres - otóż to! Niektórzy mają chyba jakieś zaćmienia umysłowe i nie potrafią zrozumieć, że przepis to przepis i w takim przypadku należy się mu podporządkować. Vettel w tej sytuacji, złamał procedurę ważenia w jej 4 aspektach... to chyba rekord.
10.11.2018 22:32
0
Dlaczego admin pozwala na tak prostackie i aroganckie komentarze? Dla mnie Leclerc w q2 potwierdził słuszny awans do Ferrari. Jestem pod wrażeniem. Mimo że finalnie za drugim Sauberem.
10.11.2018 22:38
0
@33 Zgadzam się z tym co napisałeś i rozumiem Seba dlaczego ten przepis mu się nie podobał, ale to że jakiś przepis mu się nie podoba to nie znaczy, że można go nie stosować... Niektórzy na tym forum uznają za słuszne to że Vettel może stosować się do przepisów tylko wtedy gdy ma na to ochotę...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się