WYNIKI Barcelona [ 09 marca 2009 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 N.Heidfeld BMW Sauber 1:20.339 92
2 K.Raikkonen Ferrari 1:20.908 80
3 J.Trulli Toyota 1:20.937 121
4 J.Button Brawn GP 1:21.140 82
5 N.Piquet Renault 1:21.662 124
6 S.Bourdais Toro Rosso 1:22.158 96
7 M.Webber Red Bull 1:22.246 115
8 A.Sutil Force India 1:22.452 127
9 K. Nakajima Williams 1:22.813 111
10 H.Kovalainen McLaren 1:23.600 87

komentarze
  • 52. Skoczek130
    • 2009-03-09 22:46:54
    • *.gprs.plus.pl

    Brawo BMW Sauber, oby tak dalej!!! Jeśli chodzi o Macka, to coś mi się wydaje, że jednak ,mają jakieś problemy. Zasłony dymnej z pewnością nie ma, bo to przecież głupota, poza tym oni nigdy nie bawili się w kotka i myszkę. Mówiąc w skrócie, zawsze chcieli być najlepsi na testach. Teraz to sobie można gdybać, wszystko okaże się w Melbourne.

  • 53. owadd
    • 2009-03-10 01:09:55
    • *.159.132.161

    Mam pytanie do kogoś kto zna się dobrze na przepisach i regulacjach technicznych F1. Jakie są przepisy odnośnie podłogi bolidów?? Mam takie dziwne wrażenie że jakieś "aerodynamiczne" wymyślne podłogi są po prostu zabronione w formule jeden i każdy bolid ma ,od zewnątrz, podłogę płaską jak stół. W takim wypadku informacje że Mclaren testuje nową cudowną podłogę to stek bzdur. Jeśli się mylę niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu. Nawet jeśli nie mam racji to trudno uwierzyć że taki zespół jak Mclaren "za pięć 12" bawi się w przeprojektowywanie podłogi - przecież to tak jak zbudować dom a potem stwierdzić że fundamenty są do dupy i trzeba je zmienić - doprawdy zdumiewające.

  • 54. darecky3
    • 2009-03-10 02:14:12
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    owadd z tego co wiem to na oficjalnej stronie FIA masz do sciagniecia caly regulamin F1, zarowno przepisy wyscigu jak i regulacje techniczne, ale skoro pytasz to kilka zagadnien dotyczacych samej podlogi ci nakresle. Okreslony jest rozmiar wysokosci, wlotow powietrza bocznych i frontowych, nachlenia wzgledem plaskiej nawierzchni i odstepem oraz dopuszczaly material wykonania. Wszelkie aerodynamiczne usprawnienia w okreslonej powierzni sa ujete jako dozwolone lub nie i okreslone obszarami jak i rozmiarem jesli ma wystepowac. Sama podloga lub jej ksztalt wyznaczony jest szescioma osiami poziomymi poza obszar ktorych rozmiar elementow nie moze byc ani mniejszy lub wiekszy. Jest mala tolerancja, nie pamietam jaka. Tych osi jest kilka na roznych wysokosciach itd. Nie wiem co McLaren kombinuje ale jesli juz to na pewno w strefach dopuszczalnych.

  • 55. Shallan
    • 2009-03-10 08:29:29
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    HEI znalazł ustawienia i dobrze mu się TERAZ jeździ. Wszystko będzie pięknie do momentu, kiedy okaże się, że z takimi ustawieniami jest 0,3 sek za Ferrari i McL podczas pierwszego GP. Z tego, co było widać - KUB dużo eksperymentował, stosował "odważne" setupy, dzięki czemu lepiej samochód poznał i lepiej zna jego potencjał. Jakoś bardziej mam zaufanie do "inżynierskiej" wiedzy Kubicy (chłopak ma swój team w którym projektuje gokarty), niż Heidfelda (jak team zaczął wprowadzać "usprawnienia" w sezonie 2008 pod jego wytyczne, BMW zaczęło jeszcze bardziej odstawać od czołówki).

  • 56. Peti
    • 2009-03-10 09:02:54
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najgorsze jest to, że tak naprawdę nic nie wiadomo. Możecie wieszać psy na forum na malkontentów, ale dla mnie priorytety są takie 1 - żeby Robert był szybszy regularnie od Nicka, 2 - walka o tytuł, bo jak nie wypali bolid to chociaż niech światek formuly wie, że Kubek nie jest za wielki i za ciężki do bolidu, a jak bolid będzie super to żeby RK nie był na pudle ale za Nickiem. Co jak co ale Nick jest szybki i cholernie dobrze wyprzedza. Mam nadzieję jednak, że wiek u niemca zrobi swoje i cechy motoryczne się pogarszają. Nie martwiłbym się gdyby nie ten KERS - 10kg różnicy - niby nic ale?

  • 57. qdir
    • 2009-03-10 09:19:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Na GP Australi coś czuję, że HEI będzie miał POE POSITION. Zobaczycie. Kubicy chyba mniej ten bolid pasuje, choć to tylko moje przypuszczenia...

  • 58. dick777
    • 2009-03-10 09:21:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Shallan, zgadzam się z tym, co piszesz. A tym, którzy martwią się o formę Kubicy i jego bolidu, przypomnę, że Kubica w Bahrainie sobie nie pojeździł, zaś na poprzednim teście, kiedy on jeździł, głównie padało, więc też niewiele mógł zrobić ze swoim bolidem. Podobnie jak Shallan wierzę w inżynierski talent Kubicy. Ustawienia Heidfelda są niewiele przydatne dla Kubicy, ponieważ mają oni inny styl jazdy i inną wagę ciała. Poza tym BMW na pewno nie pokazało jeszcze wszystkiego i trzyma jakiegoś asa w rękawie, podobnie jak pozostali. Pytanie tylko, kto ma mocniejszego. Zagadką jest natomiast McLaren. Takie odstawanie od reszty to dla nich nietypowe. Czyżby całkowita zmiana strategii? Przecież czając się w taki sposób nie da się pewnych rzeczy przetestować. Myślę, że trzeba poczekać na testy w wykonaniu Hamiltona. One więcej powiedzą o formie tego teamu. Hamilton jest chorobliwie ambitny i nawet w testach i treningach stara się być pierwszy. Wracając do Kubicy, cieszy mnie, że jest on zadowolony z bolidu, który stał się wreszcie przewidywalny, jeśli chodzi o ustawienia, ale jednocześnie trochę mnie to także niepokoi, bo co będzie, jeśli okaże się, że mimo tych zalet nie da się tym bolidem wygrywać. Wydaje mi się, że bolid, który jest przewidywalny i dobrze się prowadzi trudniej udoskonalić, niż taki, w którym coś nie działa, ponieważ w tym drugim przypadku wiadomo, na czym się skoncentrować. Myślę, że pierwszy wyścig wiele wyjaśni.

  • 59. roko
    • 2009-03-10 09:24:22
    • *.15.172.160

    Leo, już wcześniej zauważył to co i Ja. czasy testowe jakie uzyskał heidfeld sa o 0,31 sek lepsze niż w czasie kwalifikacji w zeszłym sezonie. To chyba dobry prognostyk że te bolidy z obecnego sezonu są ,raz że coraz szybsze, dwa że są szybsze niż w zeszłym. No ciekawie się to zapowiada, bardzo ciekawie.

  • 60. fezuj
    • 2009-03-10 09:35:08
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Wszystko pięknie :) wyniki coraz lepsze, ale to jeszcze ponad DWA tygodnie do startu w pierwszym GP a mi już drugą z rzędu noc śnią się wyścigi F1 !, kurna czegoś takiego jeszcze w życiu nie miałem !! ps. Zobaczymy co zdziała dzisiaj Nick i Robert w następnych dniach, jeżeli wyniki będą zbliżone do tego co wykręcił Haidfeld wczoraj to to naprawdę można uznać że BMW odstawiło niezły majstersztyk, co do McL to nie wierzę w "mydlenie oczu" mają jakiś problem z aerodynamiką ( raczej poważny) i to widać po kiepskich czasach. BMW rok temu "ściemniało" ale nie do takiego poziomu bo od czasu do czasu w świat szły pozytywne sygnały a McL - :(

  • 61. darecky3
    • 2009-03-10 09:38:04
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    dick777 ja uwazam ze pierwszy wysig wyjasni tyle co treningi teraz, czyli prawie nic. Jak co roku Australia okazuje sie najtwardszym wyscigiem (poza Monaco). Tym razem juz prawie pewien jestem ze bedzie wielkim sukcesem jesli tylko 10 amochodow zobaczy koncowa flage. Tak sie dzieje co roku a tym bardziej ze samochody budowane sa od podstaw. Ironia losu z poprzednich lat pokazala, ze nawet ci najlepsi nie konczyli wyscigu a konczyli sezon w pierwszej piatce. Pierwszy wyscig jedynie jednym przysporzy, innym ulzy emocjonalnie. Wiele to wyjasni nie pierwszy lecz ostatni wyscig :))

  • 62. hho
    • 2009-03-10 09:55:53
    • *.novartis.com

    racja, darecky, w Australii ostatnio dojechało do mety bodajże tylko 7 kierowców... Z tym pługami z przodu w tym roku pewnie po pierwszym kółku będzie niezły tłok w pit stopach, jak się wszyscy rzucą do wymiany pourywanych nosów, oby było jak w Kanadzie (HAM vs. RAI). Ja obstawiam, że pierwsza linia (PP,P2) pojedzie bez problemów dalej, druga i trzecia (P3-P6) zaliczy karambol i spadnie na koniec stawki po przymusowych pit-stopach, a kilku kierowców z dalszych linii rzuci się do walki o 3. miejsce na pudle. :-) Kubica będzie 2. :-)

  • 63. [email protected]
    • 2009-03-10 10:39:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2009-03-10 09:38:04 darecky3- @dick777- pisząc że pierwszy wyścig wyjaśni wiele, miał na myśli ogólną formę bolidu(zespołu) w stosunku do innych zespołów(bolidów) kto jest ze swoim bolidem w "dupie a kto w lesie a kto w końcu na torze" wcale nie sugerował że już po pierwszym wyścigu będzie wiadomo kto zdobędzie główne trofeum. pierwszy wyścig z reguły to pierwsza prawdziwa konfrontacja między zespołami gzie nie ma już ukrywania formy a jest walka na ostro ;))

  • 64. thc26
    • 2009-03-10 10:43:15
    • *.smgr.pl

    Powiem szczerze że wierzyc mi się nie chce a żeby MCL miał takie problemy,zobaczymy aż Lewis zacznie testowac choc o ile pamięc mnie nie myli to na poprzednich testach Hamilton też nie za dobrze.

  • 65. Peti
    • 2009-03-10 10:45:49
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ostatecznie 10 kg u Kubicy więcej to jakieś 0,3 do 0,4sek - gdyby chcąc lepiej zbalansować bolid mogliby Robertowi zrobić 615kg, to myślę że jest to różnica do nadrobienia umijętnościami i talentem RK. W tamtym sezonie KUBEK był z reguły szybszy o 0,5sek. A dodatkowo niewiadomo jak Nick będzie sobie radził w tym roku z dogrzewaniem opon w kwalifikacjach.Może nie będzie tak żle.

  • 66. pees
    • 2009-03-10 10:50:17
    • *.adsl.inetia.pl

    Ja bym na waszym miejscu troche ostudzil emocje, wiekszosc wybiega juz naprzod mimo ze to testy (szczegolnie jak widzi BMW na pozycji nr 1). Dla mnie jeszcze wielka niewiadoma beda piatkowe treningi przed GP, a niektorzy prorokuja czarny scenariusz dla mclarena - chociaz nie ukrywam ze chcialbym aby hamilton spuscil troche z tonu ;))

  • 67. fezuj
    • 2009-03-10 11:17:14
    • *.pub.krusz-lan.pl

    @pees- Hamilton nie spuści z tonu :( jednak gdyby jakimś cudem wylądował w strefie gdzie zwykle szarżuje Nakajima to może być znacznie groźniejszy od samuraja !! Lewis to gość który ma w oczach tylko jeden cel i zmiecie wszystko co mu na drodze stanie- hmm... aż strach się bać

  • 68. darecky3
    • 2009-03-10 11:28:36
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    2009-03-10 10:39:43 [email protected] dokladnie jak to pieknie przedstawiles, ta konfrontacja moze sie okazac bardzo bolesna dla wszystkich i dokladnie spokojnie moge powiedziec ze ta walka na ostro wcale nie pokaze kondycji zespolow, przynajmniej wiekszosci. Juz widze ile ukladow hydraulicznch, zawieszenia i elektroniki, nie wspominajac o skrzyniach biegu padnie tak po prostu choc wytestowane na maxa. Absolutnie nie widze zadnych z powodow dla ktorych po rozegranych wyscigach moglbym stwierdzic jaka kondycje posiadaja teamy. Owszem prawdziwa konfrontacja na torze i walka na ostro, stad moje stwierdzenie ze jednym ostudzi a innym przysporzy emocji. Pamietaj ze jazda podczas wyscigu to nie monotonne wykrecanie kolek lecz ekstremalne zmiany biegow, inna praca silnika itd. To co fajne na testach moze byc do kitu i odwrotnie. McLarem niby ma problemy ale moze wlasnie ich nie ma. BMW kreci dobre czasy a byc moze wcale rewelki nie bedzie. Obym sie mylil. Kondycja zespolow wyniknie dopiero po 3 wyscigu z reguly, bo wtedy zespoly maja dopracowane pewne elementy i widac czy rozwoj idzie w dobrym kierunku czy nie. Australia to wyscig prototypow a nie koncowych konstrukcji.

  • 69. darecky3
    • 2009-03-10 11:30:07
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    "po rozeanych wyscigach" mialem na mysli Australie

  • 70. dick777
    • 2009-03-10 11:33:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    darecky3, pisząc, że pierwszy wyścig wiele wyjaśni, miałem na myśli to, że kwalifikacje i pierwsze okrążenia ustawią poszczególne zespoły w szeregu, w którym kolejność może się oczywiście później nieznacznie zmieniać z wyścigu na wyścig. To, ile bolidów dojedzie do końca wyścigu, nie będzie miało na tę ocenę większego znaczenia. Już rok temu ten wyścig (zwłaszcza kwalifikacje) pokazał, że w dalszej części sezonu najbardziej liczyć się będą McLaren, Ferrari i BMW, co się później potwierdziło, mimo iż do mety dojechało, o ile dobrze pamiętam, tylko 8 bolidów. Wiesz przecież nie od dziś, że wyścig rozstrzyga się najczęściej w kwalifikacjach i później na pierwszych okrążeniach, chyba że dochodzi do awarii lub karambolu i wyjazdu SC. Mam nadzieję, że w tym roku ta reguła będzie rzadziej obowiązywała, bo znowu będzie momentami wiało nudą.

  • 71. hho
    • 2009-03-10 12:43:02
    • *.novartis.com

    Kimi przywalił 1:20.314. Nieźle...

  • 72. Kazik
    • 2009-03-10 13:35:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Warto zauważyć,że Nick Heidfeld bardzo profesjonalnie przygotowywał się do tego sezonu.Jak sam niedawno powiedział również zrzucił wagę podczas zimy (obecnie 58 kg).To ,że dobrze prezentuje się podczas testów pewnie nie jest przypadkiem.

  • 73. natleniony
    • 2009-03-10 13:44:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Peti - oby nikt nie chciał się zastosować do tych bzdur, o których piszesz :)

  • 74. Raven89
    • 2009-03-10 15:37:03
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Wreszcie BMW postanowiło przetestować tzw "płetwę rekina".Ciekawe,czy wpłynie ona pozytywnie na prowadzenie się F1.09

  • 75. kondzio
    • 2009-03-10 16:10:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ma ktoś jakieś lepsze strony z relacjami z testów niż http:// directo.thef1.es /tests/ bo po 1 to jest po hiszpańsku a po drugie jest fatalnie prowadzone. Najlepiej jakieś video, ale tekst też da radę;)

  • 76. hipcio
    • 2009-03-10 16:21:14
    • Blokada
    • *.cdma.centertel.pl

    kondzio f 1today.nl (bez spacji)

  • 77. Booster
    • 2009-03-10 16:36:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    www. autosport. com/ images/ upload/ 1236629142. jpg Mala czesc nowej podlogi MCL,ktora powinna pozwolic Macowi na zamontowanie mniejszego tylnego skrzydla co pozwoli na osiaganie wiekszych predkosci maksymalnych. Nie ma co sie dziwic jak chowali bolid po ostatnim wypadku na testach. http:// images. gpupdate.net /large /119194. jpg A co do testow to narazie najbardziej intryguje mnie prawdziwa forma MCL. Kurde nie moge sie doczekac Australii.

  • 78. hho
    • 2009-03-10 17:19:05
    • *.novartis.com

    Popołudniowe testy zakończone. Niewiele zmian. Tylko Heidfeld wycisnął jeszcze 0,3 s ze swojego KERSa w porównaniu z poranną sesją. Jutro Roberto...

  • 79. pesymista
    • 2009-03-10 19:05:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    GawoLoveKubica na onet z takimi tekstami i obrażaniem !

  • 80. weniu81
    • 2009-03-10 20:59:52
    • *.76-83.cust.bluewin.ch

    no moze BMW pokaze cos w tym seyonie

  • 81. sivshy
    • 2009-03-10 21:45:47
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Być może Heidfeld, jako że w ostatnim sezonie sporo stracił w oczach fanów, w stosunku do Roberta, teraz testuje takie rozwiązania, które pozwalają mu na osiąganie najlepszych czasów na testach ze względów marketingowych? W cale nie neguję jego umiejętności, uważam że w tym roku jako kurdupel i całkiem niezły kierowca, może być mocny. Ale sporo prawdy może też być w mojej 'teorii spiskowej'.

  • 82. wojtek17
    • 2009-03-16 15:25:25
    • *.254.251.161

    to zwykły przpadek , on,chciał jeżdzić na maksa , a inni chcieli sprawdzić inne ustawienia bolidu


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2020 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo