2023-09-16 GP Singapuru - Kwalifikacje 15:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 C.Sainz Ferrari 1:30.984
2 G.Russell Mercedes 1:31.056
3 C.Leclerc Ferrari 1:31.063
4 L.Norris McLaren 1:31.270
5 L.Hamilton Mercedes 1:31.485
6 K.Magnussen Haas 1:31.575
7 F.Alonso Aston Martin 1:31.615
8 E.Ocon Alpine 1:31.673
9 N.Hulkenberg Haas 1:31.808
10 L.Lawson AlphaTauri 1:32.268
 
11 M.Verstappen Red Bull 1:32.173
12 P.Gasly Alpine 1:32.274
13 S.Perez Red Bull 1:32.310
14 A.Albon Williams 1:32.719
15 Y.Tsunoda AlphaTauri 1:31.991
 
16 V.Bottas Alfa Romeo 1:32.809
17 O.Piastri McLaren 1:32.902
18 L.Sargeant Williams 1:33.252
19 Z.Guanyu Alfa Romeo 1:33.258
20 L.Stroll Aston Martin 1:33.397

komentarze
  • 19. Litwak
    • 2023-09-16 17:14:00
    • *.

    Usunięty

  • 20. smiglomufc
    • 2023-09-16 17:15:22
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Jest tu jakiś admin? Bo ten gość albo jest trollem albo ma problemy psychiczne (niestety wydaje mi się, że to drugie) i wypadałoby coś z nim zrobić.

  • 21. Litwak
    • 2023-09-16 17:15:48
    • *.

    Posłucham kolegi z @10 przynajmniej nie będzie mnie jakiś dzieciak obrażał klikam ignoruj poskarż się mamie żegnam

  • 22. Tomus1920
    • 2023-09-16 17:17:21
    • Blokada
    • *.piekary.net

    Usunięty

  • 23. TZ4Z
    • 2023-09-16 17:19:38
    • *.dynamic.mm.pl

    Podpisuje sie ppd @20. Trzeba zroboc cos z tym Litwakiem, przechodzi samego siebie, tylko umie obrażać i nic więcej

  • 24. Litwak
    • 2023-09-16 17:23:08
    • *.

    @23 nic nie zrobiłem, napisałem prawdę, widzę fanów Maxa prawda boli. To nie moje zmartwienie.

  • 25. Tomus1920
    • 2023-09-16 17:47:03
    • Blokada
    • *.piekary.net

    Usunięty

  • 26. DJA1304
    • 2023-09-16 17:59:18
    • *.dsl.sta.abo.bbox.fr

    Wreszcie Narcyz jest tam gdzie jego miejsce i oby tak już do końca sezonu.Bo już się tego nie dało oglądać.

  • 27. Raptor Traktor
    • 2023-09-16 17:59:30
    • *.

    @11 "Japończyk nie rokuje, ale ma wsparcie Hondy. Australijczyk z kolei to ktoś kto był znacznie lepszy niż Tsunoda będzie kiedykolwiek, ale nagle o tym zapomniał i nie ma żadnej gwarancji, że odzyska formę."

    Co? Tsunoda jest 10 razy lepszy od Ricciardo w chwili obecnej.

  • 28. Max_71
    • 2023-09-16 18:08:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Poczekamy na wyścig. Dzisiaj po raz kolejny przekonaliśmy się ile znaczy samochód, ile kierowca oraz jak duży wpływ na wszystko mają przepisy.
    Całosc musi być po jednej stronie gdyz inaczej mamy taki, nienaturalny w tym sezonie, przypadek.

  • 29. From1993
    • 2023-09-16 18:21:22
    • *.icpnet.pl

    @11
    Ciekawe przemyślenia, ale z jednym się nie zgodzę, że to tylko błąd Max`a na początku okrążenia pomiarowego miał wpływ na wynik. Chociaż miał...
    Obejrzałem to okrążenie z bolidu Max`a na F1 TV i jego walka z bolidem trwała na większości zakrętów, na każdym szybkim zakręcie kilka razy kontrował. Całkowite przeciwieństwo tego co było do tej pory w ich bolidzie.
    Chyba jak co niektórzy piszą, wpływ na to miała zmiana przepisów, bo do tej pory bolid RBR prowadził się dużo lepiej.

    W sumie fajnie, będą emocje jutro dla wszystkich fanów, tych zespołów z Q3 o to kto wygra, fanów RBR czy uda się odrobić straty, chociaż jak dojdą kary to będzie słabo ;)

  • 30. Frytek
    • 2023-09-16 18:45:54
    • *.147.100.110.mobile.internet.t-mobile.pl

    Aż nie możliwe że Redbullowi nie leży akurat ten tor. Może faktycznie te dyrektywy zmieniły ten bolid. Tor torem ale ten bolid się nie prowadził, jak nie Redbull. Na wszystkich dosłownie torach jechał jak po szynach Aż tu nagle trzeba z nim walczyć.
    No mogłoby tak zostać, w końcu jakieś ciekawsze kwalifikacje, do końca nie było wiadomo kto wygra i jutro będzie pewnie tak samo

  • 31. Supersonic
    • 2023-09-16 18:50:06
    • *.

    @27.
    "Australijczyk z kolei to ktoś kto BYŁ znacznie lepszy niż Tsunoda będzie kiedykolwiek"

    Słowo klucz, które przeoczyłeś. Ricciardo z lat 2014-2020 to poziom nieosiągalny dla Tsunody. Obecny Ricciardo to oczywiście cień tego kierowcy. Nie sądzę by Tsunoda był 10x lepszy od obecnego Ricciardo. Na Węgrzech Ricciardo zbił Tsunodę, choć został zbottasowany przez Zhou na starcie. W Belgii w sprincie Ricciardo znów wyraźnie lepszy. Tylko w wyścigu Tsunoda był lepszy i zdobył punkt, gdzie Ricciardo przekroczył limity toru w kwalifikacjach, przez co był ugotowany w wyścigu. Więc te 10x to jest przesada.

    @28.
    Być może przepisy ugotowały Red Bulla, ale może to po prostu jednorazowy "wyskok". Musimy poczekać kilka wyścigów. Niewątpliwie ten błąd kosztował Maxa wejście do Q3. W treningach Max tracił 0.1, 0.3, 0.7s, więc podejrzewam że bez tego błędu Verstappen zakręciłby się w okolicach miejsc 4-6.

  • 32. Lulu
    • 2023-09-16 19:39:30
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Witam . Jak tu piszecie o Maxie i RBR to niestety ale każdy z Was ma pi części rację.
    1. Mistrz został pozbawiony bolidu 2sek szybszego od konkurencji + jego wlasny błąd z pierwszego sektora pozbawił go awansu do Q3.
    2.Smutne jest to ale po dzisiejszym to nie przypadek nowe dyrektywy uderzyły głównie w RBR I pozbawiły ich wygrania wszystkich wyścigów w sezonie . FIA musiała coś z tym z robić bo mieli byśmy precedens ktororego za 100 lat raczej nikt by nie przebił.
    3.RBR sam sobie jest winien . Jak już wspominałem niejednokrotnie. Gdyby umieli zarządzać własną przewaga i nie pokazywali by całemu światu w każdym GP jaka mają przewagę prawdopodobnie nowe dyrektywy nie zostały by wprowadzone .
    4.Sezon i tak jest pozamiatany

  • 33. Lulu
    • 2023-09-16 19:41:30
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Dodam jeszcze że tydzień temu pisałem już że uwalą w przerwie zimowej przewagę Byków bo przez ich własne aroganctwo tak samo wyglądał by sezon 2024 . Jak widać aż tyle nie trzeba było czekać. Smutne jest takie sztuczne regulowanie stawki .

  • 34. BAR 82_MCE
    • 2023-09-16 20:16:11
    • *.centertel.pl

    Czytając komentarze powyżej stwierdzam, że ten portal dosięgnął dna, a administracji chyba to odpowiada.

  • 35. GP2Engine
    • 2023-09-16 21:03:03
    • *.42.12.22.alfanet24.pl

    @BAR 82_MCE

    Na innych portalach nie jest lepiej. Wystarczy popatrzeć na komentarze w F1WM, czy nawet na zagranicznych stronach np. Motorsport com (globalna wersja) czy PlanetF1. Niestety tak wygląda społeczeństwo "fanów" F1.

  • 36. Max3
    • 2023-09-16 22:05:41
    • *.strzyzowski.net

    Czyżby RBR oszukiwał(elastyczne skrzydła).??? Jak też tak będzie w wyścigu to dobrze,że wprowadzili tą dyrektywę. Nie ma miejsca w F1 dla oszustów!

  • 37. Tomus1920
    • 2023-09-16 22:31:23
    • Blokada
    • *.piekary.net

    Usunięty

  • 38. mcjs
    • 2023-09-16 22:56:11
    • *.

    Wreszcie jakaś normalność.

  • 39. dexter
    • 2023-09-16 23:11:50
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @ 11. Supersonic

    No coz, to wszystko jest na bardzo wysokim poziomie - w zasadzie RB19 nie ma slabych punktow. Niemniej jednak jesli jest kilka mniejszych punktow, ktorych RB19 "nie lubi", to sa to wyboje i tory wyscigowe, gdzie trzeba mocno brac pod uwage curbs. I tak jest w przypadku Singapuru.

    RB19 ma wyjatkowa wydajnosc aerodynamiczna, ktora tak naprawde nie sprawdza sie na torze ulicznym takim jak Singapur, tzn. z wieloma naroznikami pod katem prostym i efekt DRS tak naprawde nie sprawdza sie tam. Ponadto: ogolnie latwiej jest ustawic auto na torze takim jak Singapur, poniewaz istnieje mniej wiecej jeden rodzaj zakretu - to pomaga innym zespolom. Niemniej jednak Max Verstappen i RB sa faworytami (biorac pod uwage ich passe zwyciestw).

  • 40. Tomus1920
    • 2023-09-16 23:31:23
    • Blokada
    • *.piekary.net

    Usunięty

  • 41. dexter
    • 2023-09-16 23:31:42
    • *.c23.pool.telefonica.de

    Tak z innej beczki ...

    Trzeba tylko rozpuscic na jezyku: RB moze zapewnic sobie tytul konstruktorow 8 GP przed koncem sezonu. Oczywiscie potrzebne jest do tego zwyciestwo, a Max Verstappen chcialby to osiagnac (jeszcze nigdy nie wygral w Singapurze). No i przydaloby sie tez do Wiki ...

    Verstappen, ktory po swojej najlepszej rundzie jest zaledwie dziesiaty, zostaje wyeliminowany przez Liama Lawsona - kierowce, ktory zastepuje obecnie Daniela Ricciardo. Seria 15 zwyciestw z rzedu, z czego 14 w jednym sezonie, moze zostac przerwana. Obecny rekord Verstappena wynoszacy 10 zwyciestw z rzedu moze sie zakonczyc. Wystarczy jedna porazka, a marzenie o idealnym sezonie zniknie. Zadna druzyna wczesniej tego nie dokonala. McLaren byl bliski w 1998, ale Gerhard Berger odniosl zwyciestwo w Ferrari. Msza jeszcze nie jest przeczytana, ale z niecierpliwoscia czekam, aby jutro zobaczyc jak RBR poradzi sobie pod prawdziwa presja.

  • 42. dexter
    • 2023-09-16 23:54:03
    • *.c23.pool.telefonica.de

    @Lulu

    Moglbys mi prosze powiedziec od kiedy interesujesz sie sportem motorowym?

  • 43. Lulu
    • 2023-09-17 00:56:18
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @42 dexter
    Pewnie a co tu kryć. Od startów Roberta jak mnie pamięć nie myli to od 2005 r . Sport motorowy to zbyt szeroko zakrojone pojęcie. Oglądam jedynie f1

  • 44. dexter
    • 2023-09-17 08:56:51
    • *.310.pool.telefonica.de

    @Lulu

    Dzien dobry

    Aha! Wiec rozumiem, ze nie jestes dziewietnastolatkiem, zgadza sie? Pod innym "newsem" poprosiles, by ktos wytlumaczyl Tobie, o co w ogole chodzi w tej dyrektywie, tak? Nie mam z tym najmnieszego problemu, wszystko w porzadku i rozumiem to calkowicie (nie ma zadnego tematu). Ale! - jesli widze, ze wchodzisz pod inny "news" i rozglaszasz teorie spiskowe, tzn. ze zupelnie olales, zlekcewazyles temat itp. No, to nie jest takie "cool" ...

    A tak ogolnie ...

    Zeby wyciagnac jakikolwiek wniosek, czy ktoras dyrektywa tech. tyczy rowniez Red Bulla, to trzeba najpierw odczekac co najmniej trzech lub czterech wyscigow. Poniewaz potrzebne sa rozne charakterystyki torow wyscigowych. Potem mozna mowic ewentualnie o jakims trendzie. Zeby wyciagac wnioski tylko po jednym treningu, to absolutny nonsens.

    Sila RB19 jest to, ze nie ma zadnych slabych stron. Jesli w ogole istnieje newralgiczny punkt, to sa to obszary z nierownosciami i kraweznikami na idealnej linii. Wtedy Red Bull nie moze zjechac tak nisko (patrzac na przeswit) jak byloby to najlepsze dla bolidu. Red Bull jest takze najszybszym pojazdem w tej konfiguracji, tyle ze z nieco mniejsza swoboda dzialania.

    Innym powodem jest aerodynamika. Kazdy musi jezdzic z wiekszymi skrzydlami, ktore ma w bagazu. Aerodynamicznie wydajne auto (takie jak RB19) rowniez traci czesc swojej przewagi w zakresie wydajnosci. Ponadto prawie wszystkie zakrety przebiegaja pod katem 90 stopni i maja krotkie promienie - zmniejsza to ryzyko przesuniec balansu. Jesli istnieje tylko jeden rodzaj zakretu, inzynierom i kierowcy latwiej jest znalezc dobre ustawienia pojazdu. Gorsze pojazdy musza zyc z mniejsza liczba kompromisow. Charakterystyczny wariant w Singapurze odpowiada bardziej rywalom Red Bulla. Mniejsze hamowanie i przyspieszanie zmniejsza zuzycie opon - i to jest terytorium Red Bulla. A cztery proste w Singapurze (od 400 do 700 metrow) nie sa wystarczajaco dlugie, aby nadrobic zaleglosci. RB nie moze jak zwykle wykorzystac swojej przewagi w predkosci max. w porownaniu z bezposrednimi przeciwnikami. Ponadto temperatura asfaltu utrzymuje sie w miare stabilnym oknie w nocy (ok. 30 stopni Cesjusza) i jest dobra dla wszystkich, ktorzy normalnie maja problemy z duzym zuzyciem opon. Zawsze nalezy wziac pod uwage, ze jest wiele roznych czynnikow.

  • 45. hubos21
    • 2023-09-17 09:21:23
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @36
    Skrzydła nie ale są inne możliwości, jednak nie ma co dramatyzować, jak przypomnimy sobie dominacje Mercedesa to też Singapur był jedynym torem na którym pare razy mieli kiepskie wystepy

  • 46. Lulu
    • 2023-09-17 11:41:11
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @44 dexter , 45 hubos21

    Zgadzam się z Wami w 100% , dziękuję dexter za fajne rozwiązanie tematu bo pod tym kątem moja wiedzą z Twoja nie ma porównania.

    Ja patrząc na te treningi jak i na kwalifikacje , może trochę pochopnie ale jeden wniosek wyciągnąłem. W tym sezonie nie mieliśmy jeszcze takiej sytuacji żeby Byki a konkretnie Max miał tak duże problemy ze swoim bolidem . Nawet na torach na których nie szło potrafili zdobyć te p2 czy p3 i w wyścigu wiadomo Max robił resztę. Tym razem obraz jest jednak daleki od tego co widzieliśmy wcześniej i zeszło się to z wprowadzeniem nowych dyrektyw . Pewnie ze trzeba zaczekać jeszcze ze 2 czy 3 wyścigi żeby powiedzieć to z pewnością ale moim zdaniem pozycja RBR została mocno zaburzona nowymi regulacjami . Choć tak jak mówiłem jest pi sezonie i muszą nowe przepisy uwzględnić w nowym samochodzie .

    Głupie jest wprowadzanie zmian w trakcie sezonu . Nie powinno tak to wyglądać.

  • 47. Lulu
    • 2023-09-17 11:42:45
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @44 dexter

    O jakich teoriach spiskowych mówisz?

  • 48. dexter
    • 2023-09-17 16:03:37
    • *.310.pool.telefonica.de

    @Lulu

    "O jakich teoriach spiskowych mowisz?"

    #32, #33: "FIAbull", "dyrektywy uderzyly w Red Bulla" etc. (choc nawet rozumiem taki refleks).

    Jesli chodzi o zaadaptowane interpretacje TD018 i TD039, istnieja one juz od dluzszego czasu. Zawsze jednak trzeba je modyfikowac, poniewaz zespoly zawsze znajduja nowe sposoby. Najnowsza dyrektywa tech. ostrzega zespoly, aby nie doprowadzaly do skrajnosci. Na przyklad Aston Martin musial juz wprowadzic ulepszenia na nosie, bo w polaczeniu z elementami skrzydla byl zbyt duzy luz.

    Wplyw TD018 jest nawet wiekszy niz ograniczenia zwiazane z podloga. Jesli zajdzie potrzeba wprowadzenia poprawek w podlodze i w rezultacie pozostawienia nieco wiekszego przeswitu, to w najgorszym przypadku stracisz downforce. Jesli przednie skrzydlo mozna skrecic wokol punktu mocowania na nosie, wowczas cala aerodynamika byla odpowiednio zaprojektowana uwzgledniajac ten aspekt. Jesli bedziesz musial sie teraz wycofac, ryzykujesz nie tylko utrate docisku, ale takze problemy z balansem.

    Ale obojetnie. Komu trzymasz kciuki?


  • 49. Lulu
    • 2023-09-17 17:24:29
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    48. dexter

    #32, #33: "FIAbull", "dyrektywy uderzyly w Red Bulla" etc. (choc nawet rozumiem taki refleks).

    Aaa o to Ci chodziło. No bo tak uważam patrząc co się wydarzyło podczas treningów i kwalifikacji . Może to tylko ten obiekt choć ciężko mi w to uwierzyć kiedy wcześniej wszędzie radzili sobie dobrze lub bardzo dobrze a tu nagle takie coś.

    Zobaczymy Japonia będzie bardziej miarodajna .

    ,,Ale obojetnie. Komu trzymasz kciuki?"
    Od momentu kiedy zabrakło Roberta jakoś upatrzyłem sobie Mercedesa i Lewisa no i tak trzymam do dziś. Miałem.sporo lat frajdy ,choć lata w których Hamilton nie miał rywala były odrobinę za nudne . Teraz dodatkowo po cichu wspieram Alonso do spółki z Hamiltonem . Obaj jedną nogą na emeryturze więc trzeba kibicować dziadkom ;-)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo