Horner twierdzi, że nowy bolid Mercedesa jest niezgodny z przepisami
Zespół Mercedesa dzisiaj rano na torze w Bahrajnie wzbudził ogromne zainteresowanie po tym jak odkrył część swoich kart jeżeli chodzi o przygotowanie do sezonu 2022.Ekipa z Brackley niepozornie rozpoczęła przedsezonowe sesje testowe pod Barceloną, ale ostatecznie trzeciego dnia i tak uzyskała dwa najlepsze czasy.
Ich bolid, W13, wydawał się konserwatywnie zaprojektowany a część obserwatorów od początku uważała, że zespół mocno go zmodyfikuje na drugą turę testów lub przed pierwszym wyścigiem.
Dzisiaj okazało się to prawdą. W13 wyjechał z garażu z zupełnie nowymi bocznymi wlotami powietrza, których praktycznie nie widać. Rozwiązaniu temu od razu przypięto łatkę "zero size" [ang. zerowy rozmiar].
Na opinię rywali z Red Bulla, którzy już pod Barceloną pokazali radykalny i innowacyjny system bocznych sekcji swojego auta, nie trzeba było długo czekać.
Przed drugą rundą testów F1 wiele mówiło się o możliwych protestach i działaniach zapobiegawczych ze strony FIA. W tym kontekście często wskazywano na ruchome elementy podłogi, które mogą pomagać w opanowaniu zjawiska podskakiwania aut w szybkich partiach toru, ale są sprzeczne z ideą przepisów zakazujących ruchomych elementów aerodynamicznych.
Red Bull już po wstępnych oględzinach projektu Mercedesa uważa, że auto rywala jest niezgodne z regulaminem. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że Christian Horner mówi tutaj o "duchu przepisów", wygląda więc, że Mercedes mógł znaleźć pewną lukę w regulaminie, którą zdołał wykorzystać na swoją korzyść. Pytanie jak na to zareaguje FIA.
"Nowy Mercedes łamie ducha przepisów" mówił krótko szef zespołu Red Bulla. "Jak dla nas, niektóre jego części są nielegalne."
Projektant Red Bulla, Adrian Newey, dopytywany o słowa Hornera nie chciał udzielić konkretnego komentarza twierdząc, że jeszcze nie przyjrzał się dokładnie zdjęciom nowego W13.
Zapewnił jednak, że Red Bull cały czas skrywa swoje najnowsze rozwiązania, które mają pojawić się w piątek albo w sobotę: "Na pewno rozpoznacie je gołym okiem."
komentarze
1. grzesiek1870
Szybko xD
2. hubertusss
Ciekawi mnie tylko skąd jednak będą brali powietrze do chłodzenia silnika. Taka jednostka musi wyprodukować określoną ilość ciepłą tego dnie da się uniknąć.
3. yaiba83
Może zakładają że zawsze będą na P1 i P2. Jadąc za innym bolidem może być problem. Z drugiej strony skoro ich inżynierowie na to wpadli to chyba zadali sobie trochę trudu i policzyli potrzebne chłodzenie. Pożyjemy, zobaczymy jak do tego podejdzie FIA,
4. xandi_F1
Horner sam ocenił i poleciał na ściankę. A teraz szybko wraca do Adriana i reszty inżynierów i pyta "co sądzicie?"
5. giovanni paolo
Nieeeee on nie może tak mówić, on jest wariatem, on się już dawno skompromitował!!!!! Mówi się od ponad tygodnia, że zespoły będą testowały nielegalne rozwiązania ale mercedes jest jednym jedynym zespołem który zawsze jest uczciwy!!!
6. dami14321
a juz sie du..a pali płaczkowi
7. OnOff
Jeszcze sezon się nie zaczął a już słyszę bełkot Hornera "to jest nielegalne". Qrwa chyba mam deja vu .
8. Fan Russell
Russell i tak wygra
9. alfaromeo2
Teraz do kompletu brakuje Helmuta Marko i będzie duży ból dupy , skoro wyjechali na tor to FIA wcześniej zaakceptowała taką koncepcje, bo zespoły wysyłały zapytania czy dane części będą legalne żeby potem nie zostać w tyle jakby trzeba było zmieniać . Red Bull też przed pierwszą turą testów konsultacje z FIA czy wszystko legalne będzie i jakoś Mercedes nie chodził i nie gadał że coś nie legalne. Tym ludziom z Red Bull jak ktoś coś wymyśli to odrazu nie legalne a jak oni wymyślą to wszystko jest legalne.
10. przesio
Już się zaczyna xD
11. hubertusss
Teraz będziemy mieli czas, że wszyscy będą oskarżać wszystkich a komisja techniczna będzie miała pełno roboty.
12. Sasilton
Ta wypowiedź to podobno fake news i Horner czegoś takiego nie powiedział.
13. kempa007
Powiedział, ale się wypiera i RBR mówi teraz, że to nieoficjalne stanowisko zespołu :D
14. TomPo
I juz Horner zalozyl brązowe gacie... jak ja nie trawie tej ekipy...
15. Krukkk
Wy pewnie na Jego miejscu powiedzielibyscie:
Juz jest po sezonie-przegralismy z Mercedesem.
16. X-Y-Z
"Niezgodnie z duchem przepisów" to wasz papierowy mistrz zdobył w 2021r mistrzostwo, bo wypłakali u Massiego oddublowanie tylko kilku kierowców.
To według Hornera było zapewne zgodnie z "duchem przepisów" ????
17. Glorafindel
"... są sprzeczne z ideą przepisów zakazujących ruchomych elementów aerodynamicznych"
A co z ruchomym tylnym skrzydłem Red Bulla które trzepotało w 3 weekendy z rzędu? Które rzekomo było usterką dzięki której jeździli sobie w kwalifikacjach, a później naprawiali olewając sobie zasadę PDP?
Bydło zawsze będzie bydłem.
18. MaFF
Ale płacz w komentarzach, ludzie chyba nie rozumieją, że przy wejściu nowych przepisów jest zawsze dużo przekrętów i trzeba zwracać uwagę na rozwiązania, które mogą okazać się nielegalne. Wszyscy chcą wygrać, więc każdy czegoś próbuje.
19. BekowySzyderca
@14, @16, @17
Już zostało potwierdzone, że to fejk. Ale czego się spodziewać po ludziach, którzy oglądają Wiadomości w publicznej.
20. Jacko
@18. MaFF
Tylko Ci inni "wszyscy" jak mają jakieś wątpliwości czy dowody, to proszą FIA o wyjaśnienia lub składają oficjalny protest. Red Bull tylko lata po mediach i jęczy, ale jak przychodzi co do czego, to żadnych podstaw do protestu nie ma i nic nie składa.
Przecież już nawet sam zespól odciął się od teorii swojego szefa, co jest w ogóle powodem do beki ;]
No i to też piękny przykład tego "zakopania topora" przez hipokrytę...
21. Krukkk
@20. Nie przejmuj sie, Mercedes tylko na tym zyska. Gdybym byl szefem zespolu F1 to chcialbym, zeby pozostale ekipy non stop donosily do dziennikarzy i FIA na moj zespol-tak dziala show business.
22. Max_Siedlce
Płacz może się zacząć poważny gdy będą widoczne wyniki pracy poszczególnych zespołów.
Krukkki i s-ka wyśmieli moją analizę jakiś czas temu ale teraz widać to wyraźnie, Mercedes przygotował silnik nad którym pracę rozpoczęli już pod koniec roku 20 który jak widać ma znacznie mniejsze zapotrzebowanie na chłodzenie, ewidentnie Mercedes, Wiliams i Aston mają mniejsze wloty powietrza, co powinno przełożyć się na prędkość na prostych, jeśli tylko zbudują zawieszenie pozwalające utrzymać szybkość w zakrętach to będzie sukces. Toto olewa groźby protestów bo FIA nie zabroni ich rozwiązania a na pewno sprzeciw zgłosi tylko siedem zespołów. Prosta matematyka.
Cóż na razie to tylko testy, prawdziwa forma konstrukcji będzie widoczna dopiero w kwalifikacjach.
23. Globtrotter
hehehe, juz się zaczyna płacz
Horner tylko udowadnia, że RBR to jedno, wielkie, toksyczne gówno :D
24. Davien 78
A czy RB wziął dodatkowy pakiet srajtaśmy dla rudego wrzaskuna? Biegunkę ma gwarantowaną przez cały tydzień. A co na to papierowy mistrz F1?
25. carrera 2013
Poczekajmy i ocenimy, czy innowacja Mercedesa sprawdzi się na dłuższym dystansie wyścigowym. Jak się będzie zachowywał silnik w kontekście awaryjności i trwałości po na przestrzeni czasu. Pewnie do dobrze zaprojektowali jednak jest to innowacja znacząca.
26. bartii93
Oh sh*t, Here we go again.
27. RiskyF1Fan
I dlatego z całym szacunkiem nie lubię Red Bulla i pana Hornera. Zawsze pierwsi z wielką buzią jeśli chodzi o Mercedesa.
Będę złośliwy i powiem oby Max i Horner nie macali podłogi W13 XD
28. manikspy
Pamiętajcie że sport to nie tylko sport. To cholerna polityka którą Horner uprawia bez opamiętania. Zawsze taki był i nie zmieni go nic. Będzie płakał o wszystko o co się da (był czas przywyknąć). Tam gdzie jest kasa tam będą metody które nie wszystkim podpasują.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz