Mercedes jeszcze nie wyjechał z boksu, a już wzbudził sensację (akt.)
Testy w Bahrajnie jeszcze się nie rozpoczęły, a zespół Mercedesa faktycznie zdążył już zaskoczyć rywali, pokazując zmiany w swoim W13.Mistrzostwie świata zgodnie z medialnymi przeciekami wyjadą dzisiaj na tor autem, które ma potężnie zmodyfikowane boczne wyloty powietrza, które prawie są niewidoczne.
Los no pontones de Mercedes . Queee???
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 10, 2022
The no sidepods of Mercedes . Whaaat?????#f12022 pic.twitter.com/WSlesjHOWf
Ekipa Mercedesa swoje rozwiązanie miała już sprawdzać pod Barceloną, ale wtedy wloty celowo były powiększone. Jeżeli rozwiązanie inżynierów z Brackley sprawdzi się w upalnym klimacie Bahrajnu, rywale mogą mieć nad czym zastanawiać się.
Konstrukcja bocznych wlotów powietrza Mercedesa jest bowiem równie innowacyjna co pokazana przez Red Bulla podczas pierwszej tury testów pod Barceloną.
W innej części padoku uwagę przykuwają rozwiązania ekip mające na celu ograniczenie efektu podskakiwania aut na prostych odcinkach toru związane z efektem przyziemnym. I tak Astona Martin na torze pojawił się z nową podłogą, której zagięte krawędzie mają w tym pomagać.
#F1: Aston Martin floor. #AMuS, #BahrainTesting pic.twitter.com/e7Hn2cOmea
— Andreas Haupt (@andihaupt1) March 10, 2022
Ekipa Haasa, która podczas testów pod Barceloną po inwazji Rosji na Ukrainę na szybko usuwała logotypy Uralkali, pojawiła się w nowych barwach. Charakter malowania został zachowany, ale biały-czarny bolid zdobi już tylko czerwony kolor. Oprócz niebieskiego logo 1&1 w oczy rzucają się wielkie logotypty Haasa.
First look at our 𝘢𝘤𝘵𝘶𝘢𝘭 livery for 2022! ⚪️⚫️🔴#HaasF1 pic.twitter.com/y6m7iVKHW1
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 10, 2022
Zdjęcia:
komentarze
1. Pajol
Już wcześniej ten bolid był smukły, a teraz to już bardzo , bardzo... Wow.
2. michal395
Rozwaliło system
3. Tomek_VR4
Mam nadzieję że ten bolid zapewni kolejne 6 tytułów dla Lewisa :)
4. HaKsOn200
Kolejne 5 lat dominacji Merca. Oczywiście jeśli FIA tutaj coś nie namiesza.
5. Frytek
Jakim cudem ma to wystudzić silnik?
Ciekawe czy nie wymyśli wlotu w innym miejscu np. pod podłogą
6. hubos21
Uuu jak to teraz wygląda z tym mistrzem dla Ferrari
7. xandi_F1
Dobre zagranie. Ferrari podobno skopiowało coś z bolidu Astona tylko po dniu filmowym. Teraz siedzą w Bahrajnie. Kto co przywiózł tym jedzie.
8. hubertusss
Ciekawi mnie tylko sąd będą brali powietrze do chłodzenia tego silnika. Taka jednostka musi wyprodukować określoną ilość ciepła tego nie da się oszukać. Wlot nad głową jest bardzo duży w porównaniu np do Ferrari. Ale czy to wystarczy czy będą np zmieniali konstrukcje wlotów bocznych w zależności od wyścigu i spodziewanej temperatury? Czy może będą brali do chłodzenia jakieś powietrze z pod czy z przed podłogi o ile jest to legalne?
9. GTR
No i mam już pierwsze rezultaty. Wczorajsza wypowiedź Hamiltona względem Verstappena była podytktowana tym, że Mercedesowi W13B wyglądał na bolid miażdżący przewagą. Pycha kroczy przed upadkiem, ponieważ wg obserwatorów Motorsport-u samochód jest bardzo niestabilny i najbardziej podatny na dobijanie/podrzuty w zw. z efektem przyziemiania. Poczekajmy na rezultaty. Za wcześnie na dzielenie skóry na niedźwiedziu.
10. Fan Russell
Russell musisz sam wykonać ;)
11. hubos21
@9
Do końca pewnie nie wiadomo czym wyjadą w pierwszym GP, widać te limity budżetowe u największych
12. GTR
Ja nie wiem czy tu występują jakieś limity budżetowe. Wiesz ile kosztuje R&D żeby mieć przynajmniej 2 wersje samochodu na początku sezonu? Chyba, że silniki zamawiają w Ssangyongu a turbosprężarki i baterie ściągają z aliexpress. Auto jest radykalne, chyba przewyższa już Ferrari strzałem w innowacje, ale chyba spodziewali się bardziej stabilnego zachowania.
na YT: watch?v=cK9yGbiYQSo
13. GTR
A tak przy okazji - W13B jest brzydki jak jesienna plucha. Ma u mnie gwarantowane miejsce na półce obok Tyrrella P34.
14. giovanni paolo
9. Wynik na koniec sezonu pokaże, nie testy, nawet nie pierwsze 5 wyścigów. Mercedesowi nigdy, pod groźbą śmierci nie można wierzyć na słowo, nie ważne czy ukrywają osiągi czy faktycznie mają problemy, nie wolno wyciągać żadnych wniosków z ich czasów i z tego co mówią do mediów.
Co z tego że ten jeden raz komuś zdarzy się "trafić" z przewidywaniami skoro od 5 lat nieustannie się mylił i nigdy nie posypał głowy popiołem? Sezon nadejdzie, trzeba będzie konsumować i tyle.
15. hubertusss
Spokojnie nie nakręcajcie się. Mercedes zmniejszył wloty powietrza ale dalej skacze. Myślę, że kluczem do dominacji w tym sezonie będzie opanowanie podskakiwania a nie to kto zrobi najmniejsze wloty powietrza. Tak więc jeszcze tytułów nie rozdawajmy.
16. jaromlody
jest gdzieś jakiś live???
17. hubertusss
Na yt są migawki. Pokazujące jak Merc skacze. Być może jest gdzieś live nie wiem.
Inna sprawa, że te małe wloty nie są takie małe. Po prostu zamiast rozciągać je w poziomie jak mają wszyscy to Merc rozciągnął je w dół. Rezygnując z podcięcia pod wlotami jakie mają inni.
18. TomPo
No i fajnie, przynajmniej nie bedzie wojny klonow.
19. Believer
@16
Relacja live jest na powrotroberta, nielegalny stream z F1 TV na strumyk tv
20. jaromlody
@19 dzięki strumyk działa ale przebić się tam przez reklamy to masakra
21. Believer
@21
Polecam ublock z opcja blokowania wyskakujących okienek.
22. manikspy
Porównanie wlotów powietrza RB z Mercedesem to jak porównać wulkan z kretowiskiem. :D Ciekawe czy w Bahrajnie Mercedes nie ugotuje jednostki.
23. Globtrotter
eh te komentarze internetowych specjalistów.
Za pewne inżynierowie Merca to banda idiotów i nie pomysleli, że silnik może nie dostać wystarczającego chłodzenia...
Coś mi się wydaje, że Mercedes znalazł jakieś rozwiązanie, o którym nikt nie pomyślał a da im to przewagę.
24. carrera 2013
To rozwiązanie nie ma znaczenia. I tak Verstappen zgarnie tytuł;). Podobnie jak w poprzednim sezonie;)
25. Andrzej369
@23 No nie wiem, od lat mieli problemy z chłodzeniem na torach gdzie było dość ciepło i wysoko (Austria i Meksyk najlepsze przykłady), więc niewykluczone, że znowu się mogli przeliczyć.
26. Glorafindel
24. carrera 2013
Nie ma już Massiego więc nie byłbym tak przekonany o tym że znowu uda się coś jawnie wydrukować.
25. Andrzej369
Może gra jest warta świeczki? Od lat mieli te problemy, aod lat dominują w F1.
27. lukmik1
Jeżeli chodzi o chłodzenie silnika to raczej nie ma się co martwić, w przeciwnym razie nie projektowali by takiego bolidu. Natomiast widać, że Mercedes skupił się aby zmaksymalizować siłę docisku bolidu i pojawił się głównym problemem - dobijanie. Widać że dysponują potężną siłą docisku bo bolid dramatycznie 'skacze' . Wyglądał pod tym względem najgorzej ze wszystkich bolidów. Ciekawe w jaki sposób chcą zredukować ten efekt. Jak im się uda będą groźni. Ale ogólnie fajnie to wygląda widać duże różnice w konstrukcjach w przeciwieństwie do poprzednich sezonów i chyba będzie większa rywalizacja.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz