Testy w Bahrajnie jeszcze się nie rozpoczęły, a zespół Mercedesa faktycznie zdążył już zaskoczyć rywali, pokazując zmiany w swoim W13.
Mistrzostwie świata zgodnie z medialnymi przeciekami wyjadą dzisiaj na tor autem, które ma potężnie zmodyfikowane boczne wyloty powietrza, które prawie są niewidoczne.
Los no pontones de Mercedes . Queee???
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 10, 2022
The no sidepods of Mercedes . Whaaat?????#f12022 pic.twitter.com/WSlesjHOWf
Ekipa Mercedesa swoje rozwiązanie miała już sprawdzać pod Barceloną, ale wtedy wloty celowo były powiększone. Jeżeli rozwiązanie inżynierów z Brackley sprawdzi się w upalnym klimacie Bahrajnu, rywale mogą mieć nad czym zastanawiać się.
Konstrukcja bocznych wlotów powietrza Mercedesa jest bowiem równie innowacyjna co pokazana przez Red Bulla podczas pierwszej tury testów pod Barceloną.
W innej części padoku uwagę przykuwają rozwiązania ekip mające na celu ograniczenie efektu podskakiwania aut na prostych odcinkach toru związane z efektem przyziemnym. I tak Astona Martin na torze pojawił się z nową podłogą, której zagięte krawędzie mają w tym pomagać.
#F1: Aston Martin floor. #AMuS, #BahrainTesting pic.twitter.com/e7Hn2cOmea
— Andreas Haupt (@andihaupt1) March 10, 2022
Ekipa Haasa, która podczas testów pod Barceloną po inwazji Rosji na Ukrainę na szybko usuwała logotypy Uralkali, pojawiła się w nowych barwach. Charakter malowania został zachowany, ale biały-czarny bolid zdobi już tylko czerwony kolor. Oprócz niebieskiego logo 1&1 w oczy rzucają się wielkie logotypty Haasa.
First look at our 𝘢𝘤𝘵𝘶𝘢𝘭 livery for 2022! ⚪️⚫️🔴#HaasF1 pic.twitter.com/y6m7iVKHW1
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 10, 2022
10.03.2022 07:31
0
Już wcześniej ten bolid był smukły, a teraz to już bardzo , bardzo... Wow.
10.03.2022 07:32
0
Rozwaliło system
10.03.2022 07:40
0
Mam nadzieję że ten bolid zapewni kolejne 6 tytułów dla Lewisa :)
10.03.2022 08:23
0
Kolejne 5 lat dominacji Merca. Oczywiście jeśli FIA tutaj coś nie namiesza.
10.03.2022 08:28
0
Jakim cudem ma to wystudzić silnik? Ciekawe czy nie wymyśli wlotu w innym miejscu np. pod podłogą
10.03.2022 08:31
0
Uuu jak to teraz wygląda z tym mistrzem dla Ferrari
10.03.2022 08:38
0
Dobre zagranie. Ferrari podobno skopiowało coś z bolidu Astona tylko po dniu filmowym. Teraz siedzą w Bahrajnie. Kto co przywiózł tym jedzie.
10.03.2022 09:09
0
Ciekawi mnie tylko sąd będą brali powietrze do chłodzenia tego silnika. Taka jednostka musi wyprodukować określoną ilość ciepła tego nie da się oszukać. Wlot nad głową jest bardzo duży w porównaniu np do Ferrari. Ale czy to wystarczy czy będą np zmieniali konstrukcje wlotów bocznych w zależności od wyścigu i spodziewanej temperatury? Czy może będą brali do chłodzenia jakieś powietrze z pod czy z przed podłogi o ile jest to legalne?
10.03.2022 09:36
0
No i mam już pierwsze rezultaty. Wczorajsza wypowiedź Hamiltona względem Verstappena była podytktowana tym, że Mercedesowi W13B wyglądał na bolid miażdżący przewagą. Pycha kroczy przed upadkiem, ponieważ wg obserwatorów Motorsport-u samochód jest bardzo niestabilny i najbardziej podatny na dobijanie/podrzuty w zw. z efektem przyziemiania. Poczekajmy na rezultaty. Za wcześnie na dzielenie skóry na niedźwiedziu.
10.03.2022 09:42
0
Russell musisz sam wykonać ;)
10.03.2022 09:53
0
@9 Do końca pewnie nie wiadomo czym wyjadą w pierwszym GP, widać te limity budżetowe u największych
10.03.2022 10:05
0
Ja nie wiem czy tu występują jakieś limity budżetowe. Wiesz ile kosztuje R&D żeby mieć przynajmniej 2 wersje samochodu na początku sezonu? Chyba, że silniki zamawiają w Ssangyongu a turbosprężarki i baterie ściągają z aliexpress. Auto jest radykalne, chyba przewyższa już Ferrari strzałem w innowacje, ale chyba spodziewali się bardziej stabilnego zachowania. na YT: watch?v=cK9yGbiYQSo
10.03.2022 10:14
0
A tak przy okazji - W13B jest brzydki jak jesienna plucha. Ma u mnie gwarantowane miejsce na półce obok Tyrrella P34.
10.03.2022 10:31
0
9. Wynik na koniec sezonu pokaże, nie testy, nawet nie pierwsze 5 wyścigów. Mercedesowi nigdy, pod groźbą śmierci nie można wierzyć na słowo, nie ważne czy ukrywają osiągi czy faktycznie mają problemy, nie wolno wyciągać żadnych wniosków z ich czasów i z tego co mówią do mediów. Co z tego że ten jeden raz komuś zdarzy się "trafić" z przewidywaniami skoro od 5 lat nieustannie się mylił i nigdy nie posypał głowy popiołem? Sezon nadejdzie, trzeba będzie konsumować i tyle.
10.03.2022 10:46
0
Spokojnie nie nakręcajcie się. Mercedes zmniejszył wloty powietrza ale dalej skacze. Myślę, że kluczem do dominacji w tym sezonie będzie opanowanie podskakiwania a nie to kto zrobi najmniejsze wloty powietrza. Tak więc jeszcze tytułów nie rozdawajmy.
10.03.2022 10:58
0
jest gdzieś jakiś live???
10.03.2022 11:05
0
Na yt są migawki. Pokazujące jak Merc skacze. Być może jest gdzieś live nie wiem. Inna sprawa, że te małe wloty nie są takie małe. Po prostu zamiast rozciągać je w poziomie jak mają wszyscy to Merc rozciągnął je w dół. Rezygnując z podcięcia pod wlotami jakie mają inni.
10.03.2022 11:11
0
No i fajnie, przynajmniej nie bedzie wojny klonow.
10.03.2022 11:14
0
@16 Relacja live jest na powrotroberta, nielegalny stream z F1 TV na strumyk tv
10.03.2022 11:21
0
@19 dzięki strumyk działa ale przebić się tam przez reklamy to masakra
10.03.2022 11:27
0
@21 Polecam ublock z opcja blokowania wyskakujących okienek.
10.03.2022 15:57
0
Porównanie wlotów powietrza RB z Mercedesem to jak porównać wulkan z kretowiskiem. :D Ciekawe czy w Bahrajnie Mercedes nie ugotuje jednostki.
10.03.2022 18:30
0
eh te komentarze internetowych specjalistów. Za pewne inżynierowie Merca to banda idiotów i nie pomysleli, że silnik może nie dostać wystarczającego chłodzenia... Coś mi się wydaje, że Mercedes znalazł jakieś rozwiązanie, o którym nikt nie pomyślał a da im to przewagę.
10.03.2022 19:54
0
To rozwiązanie nie ma znaczenia. I tak Verstappen zgarnie tytuł;). Podobnie jak w poprzednim sezonie;)
10.03.2022 22:53
0
@23 No nie wiem, od lat mieli problemy z chłodzeniem na torach gdzie było dość ciepło i wysoko (Austria i Meksyk najlepsze przykłady), więc niewykluczone, że znowu się mogli przeliczyć.
11.03.2022 07:20
0
24. carrera 2013 Nie ma już Massiego więc nie byłbym tak przekonany o tym że znowu uda się coś jawnie wydrukować. 25. Andrzej369 Może gra jest warta świeczki? Od lat mieli te problemy, aod lat dominują w F1.
12.03.2022 07:14
0
Jeżeli chodzi o chłodzenie silnika to raczej nie ma się co martwić, w przeciwnym razie nie projektowali by takiego bolidu. Natomiast widać, że Mercedes skupił się aby zmaksymalizować siłę docisku bolidu i pojawił się głównym problemem - dobijanie. Widać że dysponują potężną siłą docisku bo bolid dramatycznie 'skacze' . Wyglądał pod tym względem najgorzej ze wszystkich bolidów. Ciekawe w jaki sposób chcą zredukować ten efekt. Jak im się uda będą groźni. Ale ogólnie fajnie to wygląda widać duże różnice w konstrukcjach w przeciwieństwie do poprzednich sezonów i chyba będzie większa rywalizacja.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się