komentarze
  • 19. XandrasPL
    • 2019-06-26 21:33:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    To może być głupie ale chciałbym to wierzyć. Jest nadzieja bo najgorsze jest to, że inne zespoły o tym nie wiedzą i patrzą na Kubice jak na ...

  • 20. giovanni paolo
    • 2019-06-26 21:39:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    włoski oddział serwisu Motorsport? Kubica to niemal Włoch, więc jeżeli brak wam argumentów, a wyśmiewanie tez i hipotez "teoriami spiskowymi" się nudzi, to puszczam do was oczko

  • 21. slawusdominus
    • 2019-06-26 21:51:08
    • *.dynamic.chello.pl

    Żadna nowość. Po GP Kanady można było porównać onboard Kubicy i Russella. Niektórzy z DRS nie mogli wyprzedzać, a Russell nie dość, że bez DRS to jeszcze był dość daleko żeby skorzystać z cienia areo.

  • 22. MattiM
    • 2019-06-26 22:01:53
    • *.67.83.154

    A może by chociaż napisali na jakiej podstawie uważają, że Russell ma mocniejszy silnik. Bo napisać to sobie każdy może co chce.

  • 23. Krys007
    • 2019-06-26 22:35:18
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @22 Na podstawie różnic w v-max:
    "Potwierdzeniem słów Nugnesa (autora artykułu) mogą być liczby z ostatnich wyścigów. W Kanadzie Williams zamontował w samochodach Russella i Kubicy silniki Mercedesa w specyfikacji 2.0, poprawione względem tych stosowanych od początku roku. Brytyjczyk uzyskał w wyścigu prędkość maksymalną na poziomie 331,1 km/h, Polak - 326,6 km/h.


    We Francji różnica była jeszcze większa - wynik Russella to 334,6 km/h przy 315,9 km/h Kubicy."

  • 24. tomekrush
    • 2019-06-26 22:46:43
    • *.117.185.148.static.3s.pl

    Miałem Russella za młodego twardziela/ot taki rym mnie sie zrobił/
    A on okazał sie zwykłą.... dziewczynką którą w latach 80-tych mama wysłała do osiedlowego magla.
    Miała wrócic szybko z koszem odziezy wymaglowanej a ona spędziła tam ponad 3 godziny
    Bo jak sie potem tłumaczyła/ sama plotkowała albo raczej plotek ciekawych słuchać nie mogła sie powstrzymać.
    I taki moim zdaniem jest Russell.
    Tyle u niego rasowej męskiej "wyscigowości" ile w kolejnym jego kłamstewku ze.....droga ciociu list wrzuciłem do skrzynki jak prosiłaś.... znaczy skrzydło przednie uszkodziłem gdy ten niedobry niedobry niedobry Robert wypchnał mnie tak po chamsku chamsku i w ten styropian "żem uderzył ciociu miła" a jak uderzałem to przechodził tatus Halinki taaaaaki wysooooooki i ............

    I mógłbym tak pisać.... Ale czy Russell na to zasługuje? Owszem bo mendę ludzką trzeba mieć odwagę nazwac mendą
    Tyle w temacie. A co na to trolle z....niesłowiańskiej jakoby matuszki rosyji?

  • 25. MattiM
    • 2019-06-26 22:57:10
    • *.67.83.154

    @22
    Różnice w prędkościach mogą wynikać z różnych czynników, niekoniecznie mocy silnika. Mogą na to wpływać równie dobrze ustawienia bolidu, tryby pracy silnika, czy to jak kierowca wychodzi z zakrętu.

  • 26. Krys007
    • 2019-06-26 23:06:13
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @25 Jasne, masz rację. Wiele rzeczy ma wpływ...tylko, że mówimy to o prawie 20 km/h różnicy!!! Przecież to jest PRZEPAŚĆ!!!

  • 27. MattiM
    • 2019-06-26 23:11:50
    • *.centertel.pl

    @up
    No właśnie, ta różnica jest ogromna. Nie wiem ile by koni musiało dzielić te silniki, żeby prawie 20km/h różnicy zrobić. Tu jeszcze coś innego musi być na rzeczy.

  • 28. sebsaa
    • 2019-06-26 23:58:43
    • *.43.184.59.ipv4.supernova.orange.pl

    Tą ?teorię? wysnuł naczelny tego czasopisma więc tak by sobie nie szastał oskarżeniami bez konkretnych dowodów.

  • 29. rent
    • 2019-06-27 07:05:50
    • *.play-internet.pl

    ,,George Russell - poprosił Nicholasa Latifiego, żeby dobrze obchodził się z jego UKOCHANYM samochodem,,-stan umysłu.

  • 30. ferrus
    • 2019-06-27 08:07:24
    • *.play-internet.pl

    @11belzebub, no to jednak Kubica jest taki słaby że w Kanadzie zdarł opony już na 1okrazeniu...
    @12 madafakagaskar - to by miało sens ale bolid Kubicy jest wolniejszy i dużo dużo bardziej nie stabilny więc nie wiem jak jest słaby że nic nie umie ustawić w bolidzie.

  • 31. obiektywny2019
    • 2019-06-27 09:09:40
    • Blokada
    • *.static.chello.pl

    Usunięty

  • 32. Jaromir77
    • 2019-06-27 09:19:38
    • *.147.3.120.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Hipotetycznie, jeśli byłaby to prawdą i udałoby się te plotki udowodnić, to sypną się pozwy... Jednak..., artykuł napisał włoski serwis...

  • 33. DixSplott
    • 2019-06-27 10:12:23
    • *.245.192.4

    @belzebub a co maja opony do osiągów na prostej i do różnic az 20km/h?

  • 34. Kornelinho10
    • 2019-06-27 10:27:51
    • *.centertel.pl

    @33 może to, że wychodząc z zakrętu jest problem ze złapaniem przyczepności? Masz mniej czasu i toru na osiągnięcie v-max, bo walczysz z niestabilnym bolidem.

  • 35. alfaholik166
    • 2019-06-27 11:35:03
    • *.dynamic-ww-01.vectranet.pl

    Osobiście uważam, że ten temat jest szalenie trudny do przewałkowania, a każda pojawiająca się teoria jest w jakimś stopniu prawdopodobna. To co mnie jednak najbardziej zastanawia, to podejście samego Williamsa do układania strategii na wyścig. Jeżeli rzeczywiście (zgodnie z wszelką logiką) są nastawieni na to, żeby za każdym razem wyciskać maksimum z pakietu którym dysponują, to dlaczego robią to w sposób na tyle rażący, żeby nie powiedzieć ordynarny, który wbrew słowom Claire jednak dyskryminuje jednego z kierowców. Byłbym w stanie nawet przychylić się do argumentu kolegi z dwunastego postu, że "Kubica (...) ma bolid ustawiony na jak największą stabilność w zakrętach, kosztem zmniejszenia prędkości na prostych", tylko dlaczego kurczowo trzymać się czegoś co się nie sprawdza i daje opłakane rezultaty, potęgowane dodatkowo nie korzystaniem z tych samych trybów pracy silnika, z których korzysta Russell. Tak wiele elementów się tutaj nie składa, że to prowokuje do wysuwania kolejnych teorii i takie się też pojawiają. Za punkt wyjścia przyjąłbym tutaj to co napisał w poście nr 14 Michael Schumi. Dodałbym do tego swoje przypuszczenie, że Claire ma stanowczo za słabą pozycję w negocjacjach z Mercedesem, a mówiąc dosadniej nie ma pewnie nawet prawa tupnąć nóżką, przez to Mercedes w Williamsie robi co chce. Gdyby zespół był bardziej profesjonalnie zarządzany to kwestie przyznawania Russellowi silnika w wyższej specyfikacji rozegrałby w taki sposób, że nie byłoby podobnych domysłów.

  • 36. Jacko
    • 2019-06-27 12:17:41
    • *.dynamic.chello.pl

    Ale nawet w Mercedesie czy Ferrari widać często duże różnice pomiędzy bolidami. Wystarczy popatrzeć jak szybko Hamilton odjeżdża zazwyczaj Bottasowi. Po prostu każdy kierowca ustawia bolid indywidualnie pod siebie, bo każdy preferuje inne jego zachowanie. Takie suche porównywanie prędkości na prostej jest kompletnie od czapy...
    Przypomnijmy sobie też ile razy były już dyskusje o podsterownościach i nadsterownościach oraz kierowcach preferujących któreś z tych zachowań. Chociażby Schumacher po swoim powrocie miał problem, bo nowe bolidy zachowywały się zupełnie inaczej niż te wcześniejsze i on dążył właśnie ustawieniami do zniwelowania tej różnicy. Wtedy też bolidy z jednego teamu zachowywały się przez to diametralnie inaczej.
    Nie wiadomo czy Kubica nie próbuje się właśnie ciągle trzymać tej "starej szkoły", a to może przynosić takie efekty, jakie przynosi...

  • 37. Miki42
    • 2019-06-27 14:41:10
    • Blokada
    • *.ap-media.pl

    Co za głąb nie redaktor jakiś Włoski pismak pisze takie debilizmy

  • 38. Vendeur
    • 2019-06-27 14:53:24
    • *.dynamic.chello.pl

    @36. Jacko

    Bez przesady z tymi różnicami w ustawieniach wedle kierowcy. W F1 to nie jest tak, że masz 2 drogi ustawień dla jednego bolidu, aby wygrać. Zazwyczaj jest tylko jedna, z małymi niuansami. Nie ma sytuacji w obrębie jednego zespołu, aby ustawić jeden bolid na zakręty kosztem prostej, a drugi na odwrót, i jednocześnie aby oba miały podobne osiągi w czasach okrążenia. W tym przypadku to Twoja logika jest kompletnie od czapy...

    Jeśli jeden z kierowców zespołu osiąga stale wyraźnie niższe prędkości na prostej, to na pewno nie jest to ani winą ustawień, ani przede wszystkim jego.

  • 39. vts
    • 2019-06-27 20:25:34
    • *.adsl.inetia.pl

    Ciekawie ewoluuje podejście fanów F1 do RK i jego powrotu. Jeszcze kilka tygodni temu ponad połowa komentarzy była negatywna. Punktem zwrotnym, po którym również dziennikarze (nie tylko ci polscy i Chinchero) zaczęli poddawać w wątpliwość znakomitość GR, było Monaco.
    Poza mocnymi - niezależnie od słuszności - akcentami takimi jak te z powyższego artykułu i tak w mojej ocenie dużo bardziej znamienne są już dwa artykuły Hughes'a. Żeby Brytyjczyk, mając na tacy gotowe akapity, w których namaściłby następcę LH, nie korzystał z tego? To jest dziwne.

    Co do RK, trafił jak trafił, a cała sytuacja nie tyle nie jasna, co mglista. Dla jego fanów najważniejszym powinno się stać to, aby Haas chciał 50 baniek od Orlenu na sezon 2020. Wtedy byłaby spora szansa na weryfikację taką, której nikt by nie podważał... chyba że wróciłby nowy Scott Speed i byłaby powtórka z rozrywki :)

    Na koniec co ja o tym myślę.
    Nie wierzę w tak drastyczną utratę prędkości KUB, chociaż na pewno nie jest tym, który prowadził bolid Renault w Monte Carlo.
    Nie wierzę w jego problemy z adaptacją, czasem reakcji, elastycznością i rozumieniem wozu, na przykład po tym, jak zdobył mistrzostwo w WRC2.
    Nie wierzę w dwa takie same auta, bo nie ma możliwości, aby kierowca, nawet 'pay driver', mając swoich mechaników i inżynierów, nie potrafił tak ustawić auta, żeby nie stawiało go bokiem na hamowaniu.

    Kolejnym małym cudem będzie, jak się po takim sezonie utrzyma w F1, ale życzę mu tego. Może uda się wtedy nieco bardziej obiektywnie stwierdzić na co go stać.

  • 40. zenobi29
    • 2019-06-27 20:57:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. belzebub - W GP Francji różnica w prędkościach była już na początku wyścigu.
    Obaj kierowcy jechali na mieszankach pośrednich.
    Zatem trudno tutaj mówić o zużyciu opon.

  • 41. Raptor202
    • 2019-06-27 21:19:39
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @39 "Nie wierzę w tak drastyczną utratę prędkości KUB" - dlaczego nie wierzysz? Nie pamiętasz powrotu Schumachera w 2010? Zapomniałeś już, jak słabo radził sobie Hartley?

    Z czasem reakcji chyba wszystko jest w porządku, skoro starty wychodzą Robertowi poprawnie.

    "Żeby Brytyjczyk, mając na tacy gotowe akapity, w których namaściłby następcę LH, nie korzystał z tego? To jest dziwne." - dlaczego zakładasz, że wszyscy są nacjonalistami? Akurat Hughes to dość głośny zwolennik Kubicy, więc nie wyobrażam sobie, by wypowiadał się na jego niekorzyść.

    Odnośnie tego artykułu mam do części z was jedno pytanie - co jest bardziej prawdopodobne?
    a) Williams ryzykujący potężnymi stratami finansowymi (m.in. wycofaniem się sponsora związanego z Robertem Kubicą) oraz wizerunkowymi, a być może nawet całym swoim jestestwem, tylko po to, by przypodobać się Mercedesowi
    b) włoscy (skoro lubicie nacjonalistyczną narrację, to pociągnijmy ten temat) dziennikarze korzystający z dość głośnego tematu w celu nadszarpnięcia reputacji ekipy Mercedesa (dla przypomnienia - głównego rywala ich świętego zespołu, czyli Ferrari)?

    Odnośnie prędkości maksymalnych - różnica pomiędzy Williamsami to nie jedyna taka w stawce podczas GP Francji.
    - Lando Norris - 334.4
    - Carlos Sainz - 313.3

    Czy to oznacza, że Norris ma inny bolid od Sainza, albo że dostaje lepszy silnik od Renault? Chyba nie. Cholera wie skąd biorą się takie różnice, ale jak widać nie można na podstawie jednej zmiennej stwierdzić czegokolwiek w tym przypadku. Zresztą we Francji spośród wszystkich kierowców jeżdżących na silnikach Mercedesa najwyższą prędkość maksymalną uzyskał Stroll, a najniższą Bottas.

  • 42. bandyta
    • 2019-06-28 00:31:16
    • *.dynamic.telkab.pl

    a mi sie wydaje że oni obaj testuja zupełnie różne ustawienia i silnika i pakietu aero i pracy opon itd.To co mówi Russell-pierwsza część sezonu to po prostu testy na szeroką skale-bolid zawalił Paddy Lowe ,jego projekt wywalili do kosza a obecny bolid to zupełnie nowy projekt ze stycznia tego roku ,stąd takie półroczne opóźnienie ze wszystkim. Dopiero po wakacjach bedzie niemal wersja B

  • 43. ESI 6-12
    • 2019-06-28 08:27:52
    • *.play-internet.pl

    Z jednej strony Niemcy z drugiej Anglicy a wy byście chcieli aby Polak był tam numero uno.
    Dobre sobie

  • 44. TomPo
    • 2019-06-28 09:40:08
    • *.dynamic.chello.pl

    Wcisnac gaz do dechy na prostej to na prawde nie jest wielka sztuka i nie wymaga talentu.
    Jesli na prostej ktos wyprzedza Cie nie majac DRSu jakbys stal, a jedzie bolidem z tej samej stajni, to chyba oczywiste jest, ze te bolidy nie sa takie same.
    To nie seria ciasnych zakretow zeby opony mialy znaczenie, to nie krotka prosta zeby wyjscie z zakretu mialo znaczenie (o ile nie bylo calkiem skopane).
    Jesli kierowca z tej samej ekipy ma np +20km/h na koncu prostej, to trzeba byc albo slepym, albo zaslepionym haterem, by nie widziec ze cos jest na rzeczy. Tutaj nie brakuje niestety ani jednych ani drugich. Od kiedy wrocil RK, ilosc odslon temu portalowi pewnie wzrosla, ale poziom zblizyl sie do Onetu niestety.

  • 45. Ecclestone
    • 2019-06-28 14:11:23
    • *.play-internet.pl

    @44

    Cytat za 41. Raptor202:

    "Odnośnie prędkości maksymalnych - różnica pomiędzy Williamsami to nie jedyna taka w stawce podczas GP Francji.
    - Lando Norris - 334.4
    - Carlos Sainz - 313.3".

  • 46. docent
    • 2019-06-28 22:07:28
    • *.146.160.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A może różnica wynika z tego że każdy z nich jest innym kierowca i inaczej jak na razie spasowamym z autem. Zobaczymy jak będzie pod koniec sezonu czy za rok. Jeśli będzie odwratnie niż teraz to niedoszukiwalbym się tego że auto Rusela jest gorsze niż Kubicy.

  • 47. mptypek
    • 2019-06-29 11:34:47
    • *.play-internet.pl

    Ciekaw jestem jakie byłyby wyniki gdyby obaj kierowcy zamienili się na jeden trening bolidami. Jeśli to prawda co piszą to szkoda mi Pana Roberta, bo marnuje swój talent...

  • 48. 123tomek
    • 2019-07-03 07:52:05
    • *.25.186.55.static.3s.pl

    @47
    Z tego co pamiętam to taka zamiana już raz była i wyszło, że bolid jeździ bardzo podobnie niezależnie od kierowcy.
    Mają jeden bolid w który pakują środki i drugi taki byle jeździł.

  • 49. Iceman85
    • 2019-07-03 15:30:55
    • *.elblag.vectranet.pl

    To niech Włosi dadzą Robertowi pokazać się nie mówię tu o Ferrari ale podejrzewam jak by wsiadł do Alfy to by rozjechal Williamsa i było by wszystko jasne


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo