2018-07-21 GP Niemiec - Kwalifikacje 15:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 S.Vettel Ferrari 1:11.212
2 V.Bottas Mercedes 1:11.416
3 K.Raikkonen Ferrari 1:11.547
4 M.Verstappen Red Bull 1:11.822
5 K.Magnussen Haas 1:12.200
6 R.Grosjean Haas 1:12.544
7 N.Hulkenberg Renault 1:12.560
8 C.Sainz Renault 1:12.692
9 C.Leclerc Sauber 1:12.717
10 S.Perez Force India 1:12.774
 
11 F.Alonso McLaren 1:13.657
12 S.Sirotkin Williams 1:13.702
13 M.Ericsson Sauber 1:13.736
14 L.Hamilton Mercedes -:--.---
15 D.Ricciardo Red Bull -:--.---
 
16 E.Ocon Force India 1:13.720
17 P.Gasly Toro Rosso 1:13.749
18 B.Hartley Toro Rosso 1:14.045
19 L.Stroll Williams 1:14.206
20 S.Vandoorne McLaren 1:14.401

komentarze
  • 21. Mayhem
    • 2018-07-21 18:25:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @19 To ty chyba jeden wyścig (Baku) oglądałeś, że tak twierdzisz :)

  • 22. ascorp
    • 2018-07-21 18:49:19
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Max wyeliminuje palucha na starcie, stawiam 100 że tak będzie , Ham dojedzie 2 do mety za Bottasem.

  • 23. hubos21
    • 2018-07-21 18:57:50
    • *.8.182.156

    Max ma przed sobą Kimiego i Bottasa więc do Vettela tak szybko sie nie przebije, obok niego HASSy, które na starcie też się lubią po przepychać ale jedno jest pewne coś niemieckiego wygra a na pewno będzie na podium :D

  • 24. Skoczek130
    • 2018-07-21 19:10:35
    • Blokada
    • *.perfecteline.pl

    @Mayhem - ty za to oglądasz chyba ten sezon od GP Austrii... :P

  • 25. Skoczek130
    • 2018-07-21 19:10:51
    • Blokada
    • *.perfecteline.pl

    Prawdziwym pechowcem to Bottas jest. ;)

  • 26. KolczastyKaktus
    • 2018-07-21 19:23:46
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    25. Skoczek130
    Ja wiem, że masz zachwiane zmysły poznawcze nie od dziś, ale nie musisz się nimi dzielić bo i tak jesteś ignorowany na każdym forum za swój fanatyzm preferujacy zespoły "składaki" tylko dlatego, że nie możesz ogarnąć siły technologicznej zespołów takich jak Ferrari, czy Mercedes. Chcesz czy nie Ferrari mogło w tym roku wygrać na każdym torze i tylko slamazarnosc ich kierowców nie pozwoliła odskoczyc w klasyfikacji generalnej. Zresztą Vettel o ile jeździ dobrze to sam powiedział, że on to nie jest F1.

  • 27. Mayhem
    • 2018-07-21 19:25:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @24 Skoczek130 Pierwsze GP, Australia ;) O ile pamiętasz...

  • 28. Jen
    • 2018-07-21 19:30:20
    • *.play-internet.pl

    @20 Cadanowa
    W Australii los sprzyjał Vettelowi. Podobnie szczęście miał Hamilton w Baku.
    Pokaż mi tego farta Vettela w kolejnych wyścigach w Bahrajnie, Kanadzie i na Silverstone?

  • 29. Cadanowa
    • 2018-07-21 19:50:31
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    @28 Bahrajn jakby nie blad ferrari z Kimim to by zjechal i by nie wygrał, został i modlił się i miał szczęście że opony wytrzymaly Kanada lepsza specyfikacja silnika, i silvestone samochód bezpieczeństwa dzieki temu mógł założyć miękkie opony na pośrednich by zjechal, Ham mial w Baku szczęście ale Australia, Austria Wielka Brytania Niemcy teraz pech pech Bottas to samo

  • 30. XandiOfficial
    • 2018-07-21 19:58:32
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @29 to ma być niby fart ? to merc nie przywiózł poprawek silnika i to ma być fart a w silverstone Vettel prowadził i tak a, że Bottas nie potrafi blokować wewnętrznej jak to już w tym sezonie kilka razy pokazał to nie wina Ferrari

  • 31. dexter
    • 2018-07-21 20:16:24
    • *.dyn.telefonica.de

    @6. DOMV33

    Tutaj alternatywna taktyka Red Bulla sie posypala.

    O co chodzi? Q2 jest momentem, ktory jesli kierowca wejdzie do topowej dziesiatki okresla wybor mieszanki na starcie. W tym przypadku byla to opona Ultrasoft. Tylko Verstappen i Alonso podrozowali na oponie Soft. A wiec istniala mozliwosc, ze Verstappen sklasyfikuje sie do jutrzejszego wyscigu na takiej oponie. Jesli chodzi o strategie to RBR jest zespolem, ktory przewaznie plynie przeciwko strumieniowi, poniewaz tylko takim sposobem moze na przeciwniku stworzyc presje.

    W takiej sytuacji Verstappen moglby wystartowac w jutrzejszym wyscigu na mieszance Soft, teoretycznie przy strategii na jeden stop zmienic mieszanke na twardsza, czyli Medium i sprobowac dojechac do konca. Takim sposobem nie musialby sie przejmowac opona Ultrasoft - wczoraj podczas treningow RBR w ogole nie jezdzil na mieszance Ultrasoft. A wiec zespol nie posiada zebranych danych.

    Jednak stalo sie cos, co nie bylo zaplanowane. Marcus Ericsson w zakrecie ?Sachs? stracil panowanie nad pojazdem. Wygladalo tak, ze moglby jeszcze opanowac sytuacje i wyjsc z opresji, ale auto bylo zbyt nerwowe na tylnej osi. Sek w tym, ze w tym momencie alternatywny plan strategiczny Red Bulla na jutrzejszy wyscig po prostu byl makulatura.

    Dopoki sesja nie zostala zatrzymana Holender mial jeszcze czas aby podjac druga probe. Ale niebezpieczenstwo istnialo, ze na oponie Soft nie wejdzie do pierwszej dziesiatki. Kierowca musi zjechac, zmienic taktyke, zalozyc mieszanke Ultrasoft, wykrecic czas referencyjny i ewentualnie powrocic do poczatkowego planu. Jesli teraz sesja zostaje zatrzymana to kierowca ma problem, poniewaz taka sytuacja nagle robi sie krytyczna.

    Na pierwszy rzut oka Alonso byl o 1,2 sekundy z tylu, ale Sainz i Ericsson byli bez czasu. Ponadto interesem Ricciardo nie jest kwalifikacja do Q3. On tego nie potrzebowal, poniewaz takim sposobem nie bedzie mial wolnego wyboru ogumienia. Jest Sainz, Ericsson, Alonso i Sirotkin - wystarczy, ze tylko dwoch kierowcow wykreci lepszy czas i jest pozamiatane. Wlasciwie dla Verstappena byl jeszcze tylko jeden wariant: pojechac, zobaczyc jak sie sytuacja rozwija, ewentualnie przerwac okrazenie. Tzn. kierowca jedzie do konca, poniewaz nie jest w stanie posiadac wiedzy na temat co inni robia. Zespol wydaje takie polecenia. Sytuacja byla tez taka, ze Ricciardo wlasciwie powinien tez jeszcze raz wyjechac, aby zagwarantowac, ze Hamilton bedzie na pozycji 15 a nie na 14.

    Generalnie mozna powiedziec, ze szkoda iz alternatywna taktyka dzisiaj sie nie powiodla. Czwarte miejsce Verstappena uwzgledniajac taktyke wyscigowa jest wtornym tematem.

    RBR juz wczoraj pokazal, ze posiada bardzo dobre auto. RB14 w ostatnim sektorze posiada lub moze pojechac z bardzo duzym dociskiem. A w tym sektorze wlasnie docisk odgrywa kluczowa role. Dzisiaj wlasciwie przy panujacych temperaturach istniala nawet mozliwosc, ze lepiej wprowadza ogumienie do pracy. Wieksza sila docisku oznacza wiekszy grip, mozna szybciej pojechac w zakrecie, czas okrazenia jest szybszy. Pytanie jest zawsze jaka role odgrywaja temperatury? A to jest ogromna roznica.

    Naturalnie Mercedes i Ferrari byl faworytem, ale wczoraj juz mozna bylo zauwazyc jak dobrze D. Ricciardo i M. Verstappen potrafil sobie tutaj poradzic. Ja sie niekiedy zastanawiam czy RBR juz w piatek czasami nie jezdzi na podkreconym silniku ;-)

    PS. Ferrari ma wysmienite starty.

    Pozdr.

  • 32. Jen
    • 2018-07-21 20:52:15
    • *.play-internet.pl

    @29
    W Bahrajnie to musiał naprawdę dobrze oszczędzać opony, żeby dojechać do mety.
    A to nie fart tylko umiejętność kierowcy.
    Teraz to można tylko gdybać czy drugi pit stop zabrabrałby mu zwycięstwo. Świeże opony od konkurencji to lepsze tempo.
    W Kanadzie Vettel wygrał PP, potem dobrze wystartował w wyścigu i dojechał do mety. Nikt z czołówki nie zmienił swojej pozycji. Tu nie było żadnego farta tylko zwykła praca kierowcy. W ogóle w tym wyscigu mało się działo.
    Na Silverstone Ferrari było szybsze od Mercedesa. Najpierw atomowym startem Vettel wyprzedził Hamiltona, potem w trakcie wyścigu Bottasa. Nawet gdyby Lewis nie miał kolizji z Kimim, to mało prawdopodobne aby dojechał pierwszy do mety. Ferrari miało lepsze tempo. To nie fart kierowcy tylko po raz kolejny jego ciężka praca w bolidzie oraz ludzi w fabryce.

  • 33. Skoczek130
    • 2018-07-21 21:09:38
    • Blokada
    • *.perfecteline.pl

    @KolczastyKaktus - taaa, szczególnie na takim torze, jak Monza. :P Nie wiem, pod jakim innym żałosnym nickiem występowałeś (zapewne zbanowany zostałeś i musiałeś nowe konto założyć), ale to ty masz zaciemniony umysł (zapewne fanatycznym wielbieniem kierowcy z nr 44). A że kibicuje słabszym? Zawsze tak było - łatwo jest wygrywać, mając ogromny kapitał. Nie pozdrawiam. :P
    @Mayhem - a potrafisz wymienić inny? Vettel stracił za to zwycięstwo przez SC w Chinach i Baku.

  • 34. Skoczek130
    • 2018-07-21 21:11:08
    • Blokada
    • *.perfecteline.pl

    @Cadanowa - gdyby Vettel miał "farta", miałby już ponad dwieście punktów w tabeli.

  • 35. GTR
    • 2018-07-21 21:13:39
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    PU SF71H miażdży. To nie zasługa aero - to wyraźnie przewaga napędu. Vettel dorzuca coś ekstra, ale nie walczyłby tak jak nie robi tego Alonso, gdyby nie moc. Pocisnęli ostro. Aż nie chce się wierzyć patrząc na prędkości na wyjściu z zakrętów ile wpychają kucy w te trzynastocalowe naleśniki. Niezawodność również lepsza niż w Mercu. Szykuje się majster dla Ferrari, jeśli nie zaliczą głupich wpadek.

  • 36. Miki42
    • 2018-07-21 22:20:37
    • Blokada
    • *.117.84.224.vegawlan.pl

    Kempa KIEDY EDYCJA POSTÓW !! JESTEŚ CZŁOWIEKU TOTALNY OPORNIK W TEJ SPRAWIE !!

  • 37. Radek F1
    • 2018-07-21 22:21:53
    • *.146.107.89.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Patrząc po czasach, druga 10 to inna liga.

  • 38. Miki42
    • 2018-07-21 22:24:22
    • Blokada
    • *.117.84.224.vegawlan.pl

    Kempa

    Korzystaj z DISQUS

  • 39. StalkerStrielok
    • 2018-07-21 22:33:34
    • Blokada
    • *.lss.net.pl

    @38 Popieram

  • 40. hubos21
    • 2018-07-21 22:42:18
    • *.8.182.156

    W trzecim sektorze i tak dużo stracił bo po dwóch miał prawie 0,5s przewagi

  • 41. hubos21
    • 2018-07-21 22:48:21
    • *.8.182.156

    Porównanie okrążenia Vettel vs Bottas to aż nie możliwe, że tyle Mercedes traci na prostych, Ferrari ostro idzie do przodu chyba teraz robotę odrobili już przed przerwą wakacyjną

  • 42. berni
    • 2018-07-22 06:22:14
    • *.133.163.250

    @41. Jak mozna po 4 latach dominacji silnika mercedesa nad cala reszta stawki widoczna glownie na prostych, po 1-2 wyscigach gdzie ferrari faktycznie przestalo w koncu odstawac od rywali, komentowac ze mercedes odstaje 'niemozliwie' od ferrari w negatywnym znaczeniu...

  • 43. berni
    • 2018-07-22 06:31:34
    • *.133.163.250

    @40. zgadza sie: bottas nadrobil w 3 sektorze, a specyfika tego sektoru jest podobna do hungaroringu, moze tam jednak mercedes nie bedzie tak oddstawal jak wszyscy wieszcza...
    no, chyba ze to kwestia ustawien: moze tu ferrari sie natawilo bardziej na mniejszy docisk i v max, a tam pojda w inna strone i tez ograja najgrozniejszego konkurenta...

  • 44. Daro22
    • 2018-07-22 07:47:13
    • *.centertel.pl

    @40,@43. Vettel nie miał rekordu w trzecim sektorze, ba nawet nie poprawił swojego czasu z pierwszego przejazdu , to poprostu zespusł ten sektor.

  • 45. jatomak
    • 2018-07-22 08:35:53
    • *.in.net.pl

    Widać, że Williams, gdyby miał choćby jednego kierowcę dobrego środka stawki (np. HUL, PER) mógłby walczyć regularnie w Q2. Nie sprawdza się w tym sezonie, że kasa na rozwój bolidu ze słabszym kierowcą to tak samo dobrze jak dobry kierowca bez tej kasy. Na tym torze mając dobrego kierowcę mogli być szybcy o 0,4 - 0,6 s, a wybitny kierowca (np. ALO) to jakieś 0,8 s szybciej, więc z tym bolidem dałoby się coś zdziałać. W zeszłym roku STR był wolniejszy od MAS w Q średnio o 1,1 s, a MAS był średniakiem wolniejszym od BOT i znacznie wolniejszym od ALO...
    Potrzebują w miarę dobrego jednego kierowcy, żeby pokazał na co stać bolid i mogli by jeździć tak jak Force India.

  • 46. Kimasek
    • 2018-07-22 09:08:51
    • *.cms.cz

    Vettel pojechal fantastycznie okrążenie. Po drugim sektorze miał - 452 to jest przepaść. Ocenianie trzeciego sektora pod kątem GP Węgier to błędne myslenie. Ferrari jest w tym roku szybkie na wszystkich torach. Na Spa czy Monzy to zmiotą konkurencję jak reszta nie poprawi silnika.

  • 47. Bolojang
    • 2018-07-22 09:26:49
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Hamilton wymieniał skrzynię czy jednak naprawili? Wiadomo coś?

  • 48. Numero5
    • 2018-07-22 09:56:51
    • *.in.net.pl

    Oby dziś Seb pomógł na starcie Kimasowi i był dublet.. A Ric z Hamem mogą pokazać coś ciekawego podczas przebijania się więc zapowiada się ciekawy wyścig :D

  • 49. hubos21
    • 2018-07-22 13:44:23
    • *.8.182.156

    Komentarz Sokoła po czasówce trochę żałosny, Bottas będzie mógł powalczyć z Vettelem na starcie, żeby blokować kierowców Ferrari to HAM będzie mógł zminimalizować straty a Bottas to chyba też by chciał wygrać w końcu

  • 50. ciemnicaxdd
    • 2018-07-22 16:28:24
    • *.67.121.61.edial.pl

    Vet out :D

  • 51. Mayhem
    • 2018-07-22 16:28:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Piękny widok :) Forza Ferrari xd


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo