2007-06-09 GP Kanady - Kwalifikacje 19:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L. Hamilton | McLaren | 1:15.707 | |
2 | F. Alonso | McLaren | 1:16.163 | |
3 | N. Heidfeld | BMW | 1:16.266 | |
4 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:16.411 | |
5 | F. Massa | Ferrari | 1:16.570 | |
6 | M. Webber | Red Bull | 1:16.913 | |
7 | N. Rosberg | Williams | 1:16.919 | |
8 | R. Kubica | BMW | 1:16.993 | |
9 | G. Fisichella | Renault | 1:17.229 | |
10 | J. Trulli | Toyota | 1:17.747 | |
11 | T. Sato | Super Aguri | 1:16.743 | |
12 | V. Liuzzi | Scuderia Toro Rosso | 1:16.760 | |
13 | R. Barrichello | Honda | 1:17.116 | |
14 | D. Coulthard | Red Bull | 1:17.304 | |
15 | J. Button | Honda | 1:17.541 | |
16 | S. Speed | Scuderia Toro Rosso | 1:17.571 | |
17 | A. Davidson | Super Aguri | 1:17.542 | |
18 | R. Schumacher | Toyota | 1:17.634 | |
19 | H. Kovalainen | Renault | 1:17.806 | |
20 | A. Wurz | Williams | 1:18.089 | |
21 | A. Sutil | Spyker F1 | 1:18.536 | |
22 | C. Albers | Spyker F1 | 1:19.196 |
Kwalifikacje: pierwszy rząd dla McLarena
Lewis Hamilton, po raz pierwszy w karierze, przystąpi do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Kanady z pierwszego pola startowego. Obok Brytyjczyka wystartuje jego kolega z teamu McLaren Mercedes, Fernando Alonso.Jedną z ofiar takiego stanu rzeczy był Heikki Kovalainen - Fin nie opanował swego R27 na wyjściu z czwartego zakrętu - i, z impetem uderzając w barierę, poważnie uszkodził tylną część swego bolidu. Jednak usilne starania mechaników Renault przyniosły skutek - przynajmniej częściowo - i Kovalainen zdołał w ostatnich chwilach sesji rozpocząć kolejne szybkie okrążenie. Niestety, rezultat kierowcy Renault okazał się zbyt słaby, by wystarczył do awansu do kolejnej fazy kwalifikacji. Heikki Kovalainen podzielił więc los Anthony'ego Davidsona, Ralfa Schumachera, Alexa Wurza, Adriana Sutila i Christijana Albersa - którzy nie zdołali przebić się do kolejnej części walki o Pole Position. Dla Ralfa Schumachera jest to już trzeci z kolei weekend, w którym wystartuje z któregoś z trzech ostatnich rzędów...
Tymczasem na drugim końcu tabeli czasowej prym wiódł Kimi Raikkonen - Fin z czasem 1:16.468 zajmował na tym etapie prowizoryczne Pole Position, będąc szybszym od Fernando Alonso, Lewisa Hamiltona, oraz Felipe Massy.
W drugiej części kwalifikacji obyło się bez efektownych incydentów - wciąż jednak wielu kierowców miało problemy z trakcją.
Po tej części kwalifikacji zmienił się nieco układ górnej tabeli czasowej - przewodzili kierowcy teamu McLaren Mercedes, zaś trzeci najlepszy rezultat w ostatnich chwilach sesji uzyskał Nick Heidfeld; Niemiec o mały włos nie przypłacił tak ryzykownej jazdy bliskim spotkaniem ze 'ścianą mistrzów'. Słabiej pojechali na tym etapie kierowcy Ferrari.
Wyczynu z Monako nie zdołali powtórzyć kierowcy teamu Honda - tym razem zarówno Jenson Button, jak i Rubens Barrichello pożegnali się z walką o Pole Position. Ich los podzielił drugi kierowca Super Aguri - Takuma Sato - a także Vitantonio Liuzzi, Scott Speed, oraz David Coulthard.
Po pierwszej części kwalifikacji można było odnieść wrażenie, że kierowcy teamu Ferrari będą w stanie bardziej skutecznie rywalizować z Hamiltonem i Alonso - niestety, Massa i Raikkonen raczej nie spełnili oczekiwań sympatyków włoskiego zespołu, zajmując w kwalifikacjach pozycje odpowiednio piątą i czwartą.
W efekcie, Raikkonen wystartuje za plecami Alonso. Obok Fina zaś miejsce startowe zajmie Nick Heidfeld. W trzecim rzędzie ulokował się Felipe Massa i Mark Webber, z czwartego ruszy Nico Rosberg i Robert Kubica, piąty rząd zaś zajmą Giancarlo Fisichella i Jarno Trulli.
komentarze
1. Kadet
To będzie cholernie ciekawy wyścig. Robert chyba zasuwa na 1-pitstop (znowu liczą na SCara?), a Nicki pewnie ma za zadanie przyblokować Ferrari :))) o ile oczywiście utrzyma się po starcie na swoim trzecim miejscu. I jeżeli tym razem się to sprawdzi, to następnym razem będzie odwrotnie. No i Ha, Ha, Hamilton - czyżby to miał być Jego Wyścig???
2. barteks2
Bambo na drzewo bananów szukać!
3. barteks2
No niestety ale niemiaszki znowu przekombinowały :((( Heidfeld na oparach.... a nasz Kubica pewnie znowu na 1 pit-stop..... widać, że doktorek Theissen znowu robi na złość naszemu rodakowi....
4. Znany
Brawo Nick, pokazał jak się BMWicą jeździ, szczególnie Robertowi, bezbarwny weekend wykonaniu Polaka, zero akcji, zero agresji, Kubica sucks, Bambo win tym razem, chyba, że go ściana zatrzyma
5. barteks2
A Hamilton to pewnie pocałuje ścianę mistrzów.... :))))
6. Pietrzej
co się stało z Massą? :(
7. wegles
to mial kubica ciezszy bolid czy nie? co to znowu za taktyka?
8. tomcat
znowu to samo, BMW jedzie asekuracyjnie. Kubica ma ciezki bolid i bedzie tracil w goszczu samochodów sekundy do uciekajacej czolowki. Nie ma szans na podium. A mialo byc agresywnie dla obu BMW. Nick ucieknie z przodu, goniac McLareny a Kubica bedzie sie slimaczyl bo go beda blokowali. Niestety musi odrobis frycowe w tym sezonie jako mniej faworyzowany kierowca BMW. To nie fair...
9. barteks2
Robert, proponuje Tobie bojkot zespołu BMW bo znowu zrobili Cie w balona..... jak długo ma trwac to upokorzanie naszego rodaka..... ???
10. jaros69
Czekam na komentarz Kubicy.. Patrzę i nie wierzę. Czy to możliwe by jechal na 1 pitstop ?
11. barteks2
wegles: Kubica pewnie znowu zatankowany pod korek a przeciez skarżył sie na to na konferencji i mowil ze to zła strategia.... ehh/...szkoda gadać :(
12. Pietrzej
co się stało z Massą? :(
13. bogdan
barteks2 cos nie masz nastroju, najpierw czepiasz sie Hamiltona, jaki z niego bambo? Nikt Robertowi nie dal szansy na jazde, tylko BMW. Oni zabezpieczaja sie i maja do tego pelne prawo, jakby Robert blysnal w Q2, to mialby szanse jechac w Q3 z inna strategia
14. barteks2
Znany: Theisen & his team managers SUCKS !!!
15. Znany
Ludzie co wy z tym tankowaniem, popatrzcie sobie na Q2, Kubica jest po prostu cienki na tym torze i na 100% jedzie na dwa tankowania
16. Tomo2345
Kovalainen pewnie nadal odczuwa skutki typowej "Polskiej " gościnności i dla tego rozwalił bolid o ściane :) a na poważnie to znowu BMW odwala jakieś chore akcje.
17. barteks2
bogdan: co ty gadasz za głupoty? Jak to nikt nie dał szansy.... przeciez Kubica miał prawie pewne miejsce w zespole Renault jako kierowca testowy, gdyby nie podkupiło go BMW.... swoja droga szkoda, że sie zgodzil na ta umowe.... a tak to by jezdzil teraz zamiast Kovalainena w zespole i widzielibysmy go pewnie na Roadshow w Warszawie :)))
18. Pietrzej
Nie wiem czy zauważyliście ale Kimi i Felipe strasznie kiepskie czasy, oprócz Q2 gdzie Kimi był 1. Masakra ... coś niedobrego dzieje się w moim ukochanym Scuderia Ferrari
19. barteks2
Znany: Kubica wyraźnie mówił, że to jeden z jego ulubionych torów oprocz Monzy.... a to oznacza, że to on powinien tu mieć podium a nie Heidfeld.... zeby mu to utrudnic zatankowali go na FULL :(
20. tomcat
zwróćcie uwage na dotankowanie Kubicy na pitstopie. Pewnie znowu mu doleja tyle paliwa zeby smialo mogl przez Kraków do mety dojechac
21. barteks2
Pietrzej: a kogo obchodzi Ferrari.....? Jak wyrzuca Raikonena z zespolu i wezma Roberta to wtedy bedzie ciekawie :)))
22. blue57
... no mam nadzieje, że macie racje z tym tankowaniem..... jeśli to sie nie potwierdzi to znaczy ze coś nie tak z bolidem (moze nie zdążyli go ustawić).... czekam co powie Robert..
23. barteks2
tomcat: w czasie trwania kwalifikacji nie takuje sie bolidow !!! :)))
24. Pietrzej
barteks2 niestety moim zdaniem Kubica jest za cieńki na Ferrari :)
25. blue57
... no mam nadzieje, że macie racje z tym tankowaniem..... jeśli to sie nie potwierdzi to znaczy ze coś nie tak z bolidem (moze nie zdążyli go ustawić).... czekam co powie Robert..
26. Znany
barteks2: to jak to jego ulubiony tor to właśnie nam pokazał, aż boje się co będzie na jego nieulubionych, niech zacznie jeździć, a nie ciągle pieprzyć coś wywiadach
27. blue57
Pietrzej = nie dowiesz się dopuki sie nie przejedzie...
28. wegles
nie wiem, co sie tu dzieje. Czy to kubek jest slaby, czy jego bolid, czy taktyka bmw do niczego????:((((
29. tomcat
bateks2 mowie o jutrzejszym wyscigu. W monaco tez niechcacy dostal tyle paliwa zeby smialo mogl jeszcze 20 okrazen zrobic po dojechaniu do mety
30. barteks2
Pietrzej: tak samo mozna bylo powiedziec o Hamiltonie zanim podpisal umowe z McLarenem ;)
31. Francuz6
Nic tylko sie wkurwic... Zamiast Nicka to Robert powinien startowac z 3go miejsca. Moze w nocy zamiania sie kaskami i nikt sie nie zorietuje :)
32. blue57
Znany - kolega jest trochę niesprawiedliwy... małokto w tym światku jest bardziej pracowity i konkretny od Kubicy..
33. Francuz6
Nic tylko sie wkurwic... Zamiast Nicka to Robert powinien startowac z 3go miejsca. Moze w nocy zamiania sie kaskami i nikt sie nie zorietuje :)
34. Pietrzej
barteks2 - tylko że Hamilton był pod skrzydłami McLaren'a od młodych lat i widać jaki jest utalentowany. A Kubica - moim zdaniem najwyżej przeciętniak....
35. barteks2
tomcat: spoko masz racje..... ewidentnie BMW ztatnkowalo mu za duzo paliwa na pitstopie w Monaco.... ciekawe dlaczego....
36. Sauron9
GP Kanady zapowiada się na najciekawszy wyścig. Hamilton wystartuje z Pole Position ale coś czuje że na starcie od razu go Alonso wyprzedzi. Jeśli tak się nie stanie to Hamilton nadal będzie miał trudne zadanie powstrzymać Alonso. Sądzę również że Maclaren może powstrzymywać swoich kierowców przed mieszaniem się w bratobójcze walki. Jutro podczas wyścigu trzeba będzie się bacznie przyjrzeć tej dwójce. Potem mamy Heidfelda który nie oszukujmy się jedzie na oparach i ma za sobą oba bolidy Ferrari więc nie wierze w to że dojedzie do mety na trzecim miejscu. Maksimum może ukończyć na piątym. Oczywiście Ferrari ostatnio się psują więc tutaj Nick powinien szukać swojej szansy. Przyglądając się bliżej włoskiej stajni to na pewno za cel obejmą sobie wyprzedzenie Heidfelda i w miarę wyrównana pogoń za Maclarenami które już tak naprawdę w kwalifikacjach wygrały wyścig. To kolejny trójkąt na który trzeba będzie zwracać uwagę. Trzecią grupę stanowi Webber, Rosberg, Kubica i Fisichella. Webber i Rosberg musieli również jechać w kwalifikacjach na oparach ponieważ ich bolidy są wolniejsze od Roberta czy Fisichelli. Nie daję im w wyścigu większych szans. Jeśli skończą w pierwszej dziesiątce to powinni się cieszyć bo to i tak dla nich sukces. Robert powinien szybko wyminąć tą dwójkę tak samo jak Fisichella i to ta dwójka stoczy bitwę o 6 pozycje na mecie. Myślę że to Robert wygra tą potyczkę bo w tym sezonie ma szybszy bolid od Renault chociaż nie możemy lekceważyć Fisichelii. Takie oto jest moje zdanie. Ja na koniec przewiduje tak: Alonso, Hamilton, Raikonen, Massa, Heidfeld, Kubica, Fisichella
37. Francuz6
Nic tylko sie wkurwic... Zamiast Nicka to Robert powinien startowac z 3go miejsca. Moze w nocy zamiania sie kaskami i nikt sie nie zorietuje :)
38. Znany
blue57 - mity, mity, mity
39. rafael_feb
McLaren najwidoczniej utrzymuje przewagę, która na specyficznym torze w Monaco wyglądała dość jaskrawo, ale ta przewaga rzeczywiście istnieje; wpływ na lepsze wyniki McLarena może też mieć wewnętrzna walka między Fernando i Lewisem, którzy wyciągają maksymalne osiągi ze swoich świetnych maszyn :)
BMW liczyło na dobre osiągi w Montrealu, w przypadku Heidfelda to się sprawdza, ale napewno szybko pojawi się w boksach; Kubicy znowu przygotowali strategię defensywną, o ile w Monaco miało to duże szanse powodzenia, w Montrealu niekoniecznie... Czekamy na wyścig :)
40. blue57
A tak wogóle to wydaje mi się, że taktyka na jednego stopa jest na tym torze beznadziejna.... 2 stopy to optimum i nie sądze zeby Robert zasówał na 1 .... raczej ma gorsze dni i stąd ten wynik...
41. qwert
Mi się wydaje że Kubica nie ma aż tak dużo paliwa jak mówicie, a jego słaba jazda wynika głównie ze źle dobranych ustawień bolidu. Przez przygody w treningach nie udało mu się dobrać odpowiednich ustawień. Zgadzam się ze Znanym. W Q1 i Q2 Kubica też słabo jechał. Nie wróżę mu najlepszego wyścigu:/. Poza tym gratulacje dla Hamiltona i Heidfelda. Pozdro
42. Francuz6
Nic tylko sie wkurwic... Zamiast Nicka to Robert powinien startowac z 3go miejsca. Moze w nocy zamiania sie kaskami i nikt sie nie zorietuje :)
43. Sauron9
GP Kanady zapowiada się na najciekawszy wyścig. Hamilton wystartuje z Pole Position ale coś czuje że na starcie od razu go Alonso wyprzedzi. Jeśli tak się nie stanie to Hamilton nadal będzie miał trudne zadanie powstrzymać Alonso. Sądzę również że Maclaren może powstrzymywać swoich kierowców przed mieszaniem się w bratobójcze walki. Jutro podczas wyścigu trzeba będzie się bacznie przyjrzeć tej dwójce. Potem mamy Heidfelda który nie oszukujmy się jedzie na oparach i ma za sobą oba bolidy Ferrari więc nie wierze w to że dojedzie do mety na trzecim miejscu. Maksimum może ukończyć na piątym. Oczywiście Ferrari ostatnio się psują więc tutaj Nick powinien szukać swojej szansy. Przyglądając się bliżej włoskiej stajni to na pewno za cel obejmą sobie wyprzedzenie Heidfelda i w miarę wyrównana pogoń za Maclarenami które już tak naprawdę w kwalifikacjach wygrały wyścig. To kolejny trójkąt na który trzeba będzie zwracać uwagę. Trzecią grupę stanowi Webber, Rosberg, Kubica i Fisichella. Webber i Rosberg musieli również jechać w kwalifikacjach na oparach ponieważ ich bolidy są wolniejsze od Roberta czy Fisichelli. Nie daję im w wyścigu większych szans. Jeśli skończą w pierwszej dziesiątce to powinni się cieszyć bo to i tak dla nich sukces. Robert powinien szybko wyminąć tą dwójkę tak samo jak Fisichella i to ta dwójka stoczy bitwę o 6 pozycje na mecie. Myślę że to Robert wygra tą potyczkę bo w tym sezonie ma szybszy bolid od Renault chociaż nie możemy lekceważyć Fisichelii. Takie oto jest moje zdanie. Ja na koniec przewiduje tak: Alonso, Hamilton, Raikonen, Massa, Heidfeld, Kubica, Fisichella
44. Sauron9
GP Kanady zapowiada się na najciekawszy wyścig. Hamilton wystartuje z Pole Position ale coś czuje że na starcie od razu go Alonso wyprzedzi. Jeśli tak się nie stanie to Hamilton nadal będzie miał trudne zadanie powstrzymać Alonso. Sądzę również że Maclaren może powstrzymywać swoich kierowców przed mieszaniem się w bratobójcze walki. Jutro podczas wyścigu trzeba będzie się bacznie przyjrzeć tej dwójce. Potem mamy Heidfelda który nie oszukujmy się jedzie na oparach i ma za sobą oba bolidy Ferrari więc nie wierze w to że dojedzie do mety na trzecim miejscu. Maksimum może ukończyć na piątym. Oczywiście Ferrari ostatnio się psują więc tutaj Nick powinien szukać swojej szansy. Przyglądając się bliżej włoskiej stajni to na pewno za cel obejmą sobie wyprzedzenie Heidfelda i w miarę wyrównana pogoń za Maclarenami które już tak naprawdę w kwalifikacjach wygrały wyścig. To kolejny trójkąt na który trzeba będzie zwracać uwagę. Trzecią grupę stanowi Webber, Rosberg, Kubica i Fisichella. Webber i Rosberg musieli również jechać w kwalifikacjach na oparach ponieważ ich bolidy są wolniejsze od Roberta czy Fisichelli. Nie daję im w wyścigu większych szans. Jeśli skończą w pierwszej dziesiątce to powinni się cieszyć bo to i tak dla nich sukces. Robert powinien szybko wyminąć tą dwójkę tak samo jak Fisichella i to ta dwójka stoczy bitwę o 6 pozycje na mecie. Myślę że to Robert wygra tą potyczkę bo w tym sezonie ma szybszy bolid od Renault chociaż nie możemy lekceważyć Fisichelii. Takie oto jest moje zdanie. Ja na koniec przewiduje tak: Alonso, Hamilton, Raikonen, Massa, Heidfeld, Kubica, Fisichella
45. Sauron9
GP Kanady zapowiada się na najciekawszy wyścig. Hamilton wystartuje z Pole Position ale coś czuje że na starcie od razu go Alonso wyprzedzi. Jeśli tak się nie stanie to Hamilton nadal będzie miał trudne zadanie powstrzymać Alonso. Sądzę również że Maclaren może powstrzymywać swoich kierowców przed mieszaniem się w bratobójcze walki. Jutro podczas wyścigu trzeba będzie się bacznie przyjrzeć tej dwójce. Potem mamy Heidfelda który nie oszukujmy się jedzie na oparach i ma za sobą oba bolidy Ferrari więc nie wierze w to że dojedzie do mety na trzecim miejscu. Maksimum może ukończyć na piątym. Oczywiście Ferrari ostatnio się psują więc tutaj Nick powinien szukać swojej szansy. Przyglądając się bliżej włoskiej stajni to na pewno za cel obejmą sobie wyprzedzenie Heidfelda i w miarę wyrównana pogoń za Maclarenami które już tak naprawdę w kwalifikacjach wygrały wyścig. To kolejny trójkąt na który trzeba będzie zwracać uwagę. Trzecią grupę stanowi Webber, Rosberg, Kubica i Fisichella. Webber i Rosberg musieli również jechać w kwalifikacjach na oparach ponieważ ich bolidy są wolniejsze od Roberta czy Fisichelli. Nie daję im w wyścigu większych szans. Jeśli skończą w pierwszej dziesiątce to powinni się cieszyć bo to i tak dla nich sukces. Robert powinien szybko wyminąć tą dwójkę tak samo jak Fisichella i to ta dwójka stoczy bitwę o 6 pozycje na mecie. Myślę że to Robert wygra tą potyczkę bo w tym sezonie ma szybszy bolid od Renault chociaż nie możemy lekceważyć Fisichelii. Takie oto jest moje zdanie. Ja na koniec przewiduje tak: Alonso, Hamilton, Raikonen, Massa, Heidfeld, Kubica, Fisichella
46. blue57
qwert - dokładnie tak... chyba ze BMW knuje jakąś grubszą intryge.. ;)
47. barteks2
Francuz6: no ile razy bedzie jeszcze sie wkurwiał ? ;)
48. tomcat
saquron9, nie odswzaj strony, please
49. rabbitf1fan
Dziwi mnie tak duża różnica w miejscach na starcie między kierowcami teamów Toyoty, Williamsa i Red Bulla. Czyżby tor i jutrzejsza pogoda były aż tak nieprzewidywalne. Czy może aura niekorzystnie wpływa na co niektórych :)
50. tomdzio
Niestety obawiam się, ze tym razem to nie paliwo. Spójrzcie na czasy Q2 - Nick był dużo lepszy. Albo Kubica ma zniżkę formy albo przez perypetie na terningach bolid nie jest najllepiej ustawiony.
51. Sauron9
wiem wiem sorki
52. qwert
blue57 do teorii spiskowych i intryg jest mi bardzo daleko.:)
53. Francuz6
Nic tylko sie wkurwic... Zamiast Nicka to Robert powinien startowac z 3go miejsca. Moze w nocy zamiania sie kaskami i nikt sie nie zorietuje :)
54. barteks2
Kubica na pewno nie ma super ustawionego bolidu.... na treningach przejechal az o 24 OKRAZENIA MNIEJ od Heidfelda :(((
55. Kadet
To będzie cholernie ciekawy wyścig. Robert chyba zasuwa na 1-pitstop (znowu liczą na SCara?), a Nicki pewnie ma za zadanie przyblokować Ferrari :))) o ile oczywiście utrzyma się po starcie na swoim trzecim miejscu. I jeżeli tym razem się to sprawdzi, to następnym razem będzie odwrotnie. No i Ha, Ha, Hamilton - czyżby to miał być Jego Wyścig???
56. Pietrzej
ach ten małostkowy lokalny patriotyzm....
57. jak_23
BMW znowu pośpieszyło z Nickiem i oby znowu nie spieprzyło.
58. barteks2
BMW faworyzuje swojego czlowieka, bo Robert niebezpiecznie zblizyl sie z punktacja do Heidfelda i dlatego taka sytuacja :(
59. barteks2
Heidfeld: "I'm very satisfied with that having lost a lot of time in final practice when I only did one timed lap, so it was a bit difficult to get used to the track in qualifying," Heidfeld said. "We could only hope that we'd be strong here again as we've been in previous years - strong on high-speed circuits. Indy's probably similar in that regard so I'm looking forward to that and Monza too."
60. barteks2
Podczas decydującej fazy kwalifikacji zespół BMW Sauber zastosował wobec swoich kierowców podobną taktykę, jak przed dwoma tygodniami w Monte Carlo. Nick Heidfeld wyjechał lekkim bolidem, co pozwoliło mu uzyskać świetny, trzeci czas. W samochodzie Roberta Kubicy zatankowano większą ilość paliwa i Polak jeździł znacznie wolniej niż we wcześniejszych etapach (onet.pl)
61. zibi55
wegles (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
to mial kubica ciezszy bolid czy nie? co to znowu za taktyka?
Według mnie to Robert robi za "murzyna" pod Nicka. U szkopów nic dobrego go nie czeka, kto wie czy nie robią tego specjalnie , żeby na jego miejsce wszedł następny niemiec - ten testowy. Bo jak świat światem BMW to stara firma niemiecka i żaden polaczek im szyków nie będzie mieszał.
62. bogdan
barteks2 poszukaj na Wirtualnej lub Dzienniku wywiadu ojca Roberta (to bylo oklolo GP Hiszpani) i on dokladnie opisuje jak to sie stalo, ze jest w BMW, Biatore oprocz tego, ze w mediach raz powiedzial OK o Robercie, to zaproponowal mu starty w GP2 i jak bedzie OK, to pozycje testera w Renault. Teraz Robert w najlepszym razie konkurowalby z Piquetem Jr., gdyby wybral Renault
63. barteks2
nie wiem gdzie ten wywiad, kiedys go szukalem ale chyba nie ma na www.
64. bogdan
Dokladnie nie pamietam, ale to chyba bylo w Dzienniku, w jakiejs bibliotece w wydaniu papierowym znajdziesz
65. mihowe
Reikop się trochę pomylił to Robertowi naleli do pełna i wmówili że jedzie po podium hehe
66. mihowe
A tak na serio to patrząc na treningi to Robert i tak ma niezłe pole startowe. Sądzę że paliwa ma normalnie na 2 pit-y, porostu pech wraca lub szczęście go opuszcza
67. mihowe
No i zwróćcie uwagę że miejsca od 2 do 8 są bardzo blisko siebie
68. jak_23
barteks2 zgadzam się z tobą co do joty . Sprawdziłem w portalu V10 , Robert jest nadal dużo szybszy od Nicka w treningach w każdym sektorze. Wierzę że znowu poradzi sobie z Heidfeldem tak jak w Monako. To będzie zajebisty wyścig, który pokaże kto jest prawdziwym kierowcą f1 ,a kto się tylko wozi na plecach wpływowych tatusiów i wujaszków. Mam nadzieję że nie uraziłem "obcych" kibicó w niemca.
69. totalfun
Moim zdaniem obaj kierowcy BMW jadą na 2 pit stopy, i mają podobną ilość paliwa. Problem w tym, że Robert nie przygotował swojego bolidu tak jak należy, a Nick tak (zauważcie, co mówi Robert po kwalifikacjach). Mam nadzieję, że Nick będzie 3, a Robert 6. TO JEST PLAN OPTYMISTYCZNY!!!
70. obi216
A ja mam nadzieję , że czołówka pogubi punkty i tyle !
71. tomdzio
Niestety obawiam się, ze tym razem to nie paliwo. Spójrzcie na czasy Q2 - Nick był dużo lepszy. Albo Kubica ma zniżkę formy albo przez perypetie na terningach bolid nie jest najllepiej ustawiony.
72. riklaunim
Kubica jutro wygra gdyż do BMW zadzwoniła Krystyna z gazowni przekazując tajne dane z ściśle tajnego polskiego satelity meteorologicznego... Kubica jedzie na 1 pit stop bo w połowie wyścigu, gdy będzie zjeżdżał do boksów zacznie padać deszcz, a dokładnie będzie dżdżyście... Dostanie od razu "intermediaty", Hamilton przyklei się do bandy na zakręcie, wyjedzie SF, Heidfeld rozwali tylni spoiler, którego wymiana będzie niemożliwa i będzie musiał zadowolić się słusznym ostatnim miejscem. Massa dostanie od goździkowej nie te pigułki co trzeba i zobaczymy w boksie masę krytyczną po Xennie Forte.. zagrożeniem dla Roberta może być Kovalainen, który po polskim bigosie będzie miał niezły dopalacz.
73. tomekmagic
Witam Wszystkich fanów Formuły. Ja jestem zdania takiego, że skoro już dalej BMW jedzie asekuracyjnie... to dlaczego teraz Nick nie jedzie pełnym bolidem, tylko znów Robert. No ale skoro juz jest jak jest, to zastanówmy sie jak bedzie: Heidfeld jeśli utrzyma po starcie swoja pozycje, a jest to możliwe ma lekki bolid, to bedzie jakos tam blokował Ferrari..z tym że na tym torze jest tak wyprzedzać...co tez daje szanse Robertowi na to by wyprzedzic jadace przed nim bolidy...wiec cos jest w tej taktyce... jednakże mi sie ona nie podoba... wydaje mi sie ze Kubica ma lepszy harakter do jazdy pod taktyką jaką jedzie Nick. Podsumowując, wycig bedzie mega ciekawy... co myślicie ?
74. barteks2
riklaunim: udalo ci sie z tym textem, niezle sie usmialem :)))
75. barteks2
Robert Kubica, BMW Sauber (8th, 1m 16.993s):"I had quite a difficult time. Right from the beginning of the weekend I had problems with the balance of the car, which we could not solve before qualifying. It stayed the same for today, and there was no grip in the rear. But we have to see how the race goes."
76. barteks2
Zobaczcie na statystyki SPEED TRAP: Heidfeld na 1. miejscu 324,2 km/h a Kubica na 3. z prędkością tylko 0,1 km/h wolniej.... Zdobywca Pole Position dopiero na 11. miejscu !!!
77. prema
po pierwsze
ciekawi mnie dlaczego niektóre osoby dopatrują się nieustannie jakiejś spiskowej teorii dziejów, że Roberta wrabiają w coś tam w teamie. Przecież tam są wydawane ogromne pieniądze na wszystko, setki milionów dolarów. nie po to brali zawodnika do zespołu, by potem podcinać gałąź na której się siedzi. Myślę, że większość z nas wie zbyt mało na temat tego sportu, by zabierać głos na temat strategii. Wiemy tylko tyle co przeczytamy na paru serwisach. Pamiętam wypowiedź ojca Roberta w studio przed jakimś wyścigiem. mówił o takich niuansach wpływających na wyniki i strategie, o których nic nie wiemy. ale generalnie rozumiem tych, którzy są sfrustrowani, i chcieliby by Polak zajmował jak najlepsze miejsce i szukają winnych. Bardzo podoba mi się, że bmw ugryzło już ferrari, choć to nie Robert to i tak dobry znak, a jak będzie jutro to zobaczymy jutro.
78. prema
po drugie
a co wy na to jeśli powiem, że bmw ustawiło wyścig pod bmw. barteks zwrócił uwagę na być może b ważny element tego wyścigu, maksymalne prędkości, tutaj można wyprzedzać, więc zobaczymy...
79. prema
to znaczy pod Roberta chciałem napisać, ale i tak wyszło zabawnie
80. barteks2
Z wypowiedzi Theissena wynika, że Robert nie miałe do końca ustawionego bolidu i m.in. stad te problemy. Widać, że spodziewał się 6 poyzcji Roberta na starcie, bo zawodnicy przed nim mieli minimalnie lepsze czasy... a to oznacza, ze Kubica nie ma wcale tak duzo paliwa.... :(((
81. prema
to znaczy pod Roberta chciałem napisać, ale i tak wyszło zabawnie
82. prema
to znaczy pod Roberta chciałem napisać, ale i tak wyszło zabawnie
83. glider
Może i BMW ustawiło tak wyścig że Nick ma blokować Ferrari ale zauważcie że Robert ma jeszcze Williamsa i RBR przed sobą i jak nie wystartuje atomowo to mu czołówka szybko ucieknie. Moim zdaniem 8 pozycja nie wygląda tu dobrze
84. bogdan
Prema zgadzam sie z Toba, nie mozna dopatrywac spiskowych teorii, zobaczcie co sie dzieje w innych teamach, Toyota (kasy jak lodu), nawet Ferrari (doswiadczenia jak lodu), Renault (mimo, ze nie jestem ich fanem, szkoda mi ich), nawet McLaren (w tym roku OK, ale co bylo rok temu). W tym sporcie tak juz jest, a Robert i jego koledzy z obslugi dopiero sie ucza, my narzekamy na sytuacje Roberta, a co ma powiedziec Kimi (co mial krolowac), nawet biedny Alonso ma stresa, bo mlodziak mocno dmucha mu w plecy. Reasumujac cieszmy sie z tego co jest, a dzieje sie dobrze. Rok temu nawet nie marzylismy by miec takie dylematy, jak teraz
85. roger
Ciekawe lak Lewis i Nick pojadą pod presją. Ściany są bardzo blisko a oni jechali na limicie. Liczę na Alonso chociaż przed sezonem nie za bardzo go lubiłem.
86. DarkoF1
Myślę ze największe szanse na wygranie ma Alonso Robert Kubica powinien zając miejsce w pierwszej 5
87. pasik
No może Hamilton nam coś pokarze np. 1 miejsce bo 2 ma już opanowane może czas ruszyc do przodu
88. zu7
Co do milionów dolarów, które jakoby miałby świadczyć przeciwko spiskowej teorii to jest raczej odwrotnie. Ferrari wydawało kiedyś miliony na Schumachera bo największy rynkiem w Europie były Niemcy. Utrudniając życie Kubicy BMW traci niewiele - realnie patrząc pokonanie McLarenów i Ferrari jest mało prawdopodobne, za plecami BMW narazie nie ma nikogo groźnego. Więc lepiej faworyzować Heidfelda, który dzięki tej taktyce ma 5 miejsce w kieszeni a przy sprzyjających układach, które zdarzają się jak dotychczas często na wyższe. Dzięki temu jest najlepszym niemieckim kierowcą, dodatkowo lepszym od Polaka i myślę że dla BMW jako sprzedawcy samochodów to jest lepsze.
89. Kazik
Montreal to nie Monaco.O blokowaniu przez wolniejszych raczej mowy być nie może.Liczę nato,że kierowcy potrafiący walczyć (a Robert do takich należy) pokażą co potrafią.O ile nie stanie się coś nieprzewidzianego czego nigdy wykluczyć nie można (wypadek,awaria) to liczę na dobry wynik Polaka.T o,że nie jest przeciętniakiem udowodnił już nie raz więc nie wiem skąd może się pojawiać taka opinia z powodu ósmego miejsca na starcie.
90. [email protected]
kubiaca raczej napewno na 1 pistop ;)Mayśle że Nick na 3????????????
91. chudziol
Od jakiegoś czasu bawię się w zakłady bukmacherskie i tak się właśnie zacząłem zastanawiać.... Co się stanie jeśli postawiłem na zakład "kto lepszy" i obaj zawodnicy nie dojadą do mety?? Zakład przegrany, czy zwrot stawki??
92. riklaunim
ten, który dalej dojedzie albo będzie wyżej zanim się rozwali...
93. Ktm21
Robert ma naprawdę swięta cierpliwość,praktycznie od sameko początku coś jest nie tak z bolidem,a taktyka nie taka jak Kubica lubi,ja osobiscie już bym podarł kontrakt i na przyszły sezon szukał innego teamu.
94. matcial
BMW szuka szansy w maksymalnej predkosci co widac po speed trap (dzieki barteks2), mysle ze tu jest duza szansa, ten tor ma cholernie duzo prostych, wiec predkosc sie przyda, a wyprzedzac na zakrecie jest nie latwo. wiec robert wciagnie te dwa bolidy ktore ma przed soba w mniej wiecej dwa kolka, potem zacznie gonic reszte, nawet jezeli ma ciezki bolid moze mu sie to udac, przypomnijmy sobie monaco
95. barteks2
Rok temu aż 7 kierowców nie ukończyło wyścigu w Kanadzie a w Monaco 5. Statystycznie wiec wychodzi wieksze prawdopodobienstwo SC w Kanadzie :)
96. glider
BMW jest szybkie ale jeżeli Robert ma faktycznie problemy z balansem to wyprzedzanie nie będzie dla niego proste (jak opóźnić hamowanie jeżeli bolid nie zachowuje się prawidłowo). Żeby mieć szanse na 5,6 miejsce musi dobrze wystartować.
97. olsza
"Robert Kubica probably has more fuel than Heidfeld, and was eighth for BMW Sauber on 1m 16.955s. The fifth row belongs to Giancarlo Fisichella on 1m 17.229s for Renault, and Jarno Trulli on 1m 17.747s for Toyota." to komentarz ze strony oficjalnej f1. nie ma co trzeba czekać do wyscigu:)
98. glider
Możę i ma więcej paliwa niż Nick nie sądzę jednak żeby pojechał na jeden pit-stop ( to by byłą jakaś bzdura w na tym torze). Nick poprostu zjedzie na takowanie bardzo szybko.
99. PieroPL
Piszecie bardzo ciekawe komentarze, w każdym cenne uwagi i spostrzeżenia, z niektórymi się jednak nie zgodzę.
To, że oficjalnie Robert ma "kłopoty z przyczepnością" to nie znaczy, że tak jest. To sport, w którym każdy najdrobniejszy szczegół, każda informacja, ma ogromne znaczenie, czy ktoś dzieliłby się oficjalnie takimi szczegółami, aby reszcie ułatwić walkę?
Myślę, że Kubica pojedzie na 1 pit stop, szansa na SCar jest większa niż w Monaco, już kwalifikacje pokazały co się będzie działo...
BMW stosuje 2 krańcowe taktyki, to zrozumiałe, większa szansa, że chociaż 1 da odpowiedni efekt. Nick ruszy prawie bez paliwa... przecież wykręcenie lepszego czasu niż oba Ferrari to nie przypadek? Pojedzie na 2 może 3 PS i jeśli okazałoby się, że jakimś cudem nie wyjdzie Scar, będzie w czołówce, Kubica pewnie na 5-6 miejscu. Jeśli jednak Scar wyjedzie w odpowiednim momencie, Kubica ma szanse przesunąć się do czołówki, i wtedy BMW będzie miało oba auta na dobrych pozycjach.
Moim zdaniem to najlepsza i najbardziej optymalna strategia jaką można zastosować w przypadku BMW. To nie McLaren czy Ferrari, które może jechać zawsze tak samo, bo i tak ich bolidy pozwalają na min. ok 1s. przewagę na 1 okrążeniu nad innymi Teamami.
Sądzę, że czeka nas BARDZO ciekawy wyścig i z całą pewnością wydarzy się tu wiele... Oby tylko Robert nie stracił pozycji na starcie, a trzymam kciuki, żeby przesunął się o chociaż 1 pozycję do przodu...
Za ok 6h przekonamy się, jak było na prawdę... :-)
100. glider
W monako jedne pit-stop był możliwy ale w tu chyba miękkie opony nie będą wstanie wytrzymać połowy wyścigu przy tak ostrych dohamowaniach. Chociaż teoria PieroPL ma duży sens
101. PieroPL
Też o tym myślałem, może być problem z oponami... ale prawda jest taka, że nie musi koniecznie jechać na 1 pit stop, bo jeśli już wysunie się na prowadzenie lub chociaż przedostanie do czołówki, to pod koniec wyścigu będzie mógł na chwilę zjechać 2 raz, tankując minimalną ilość paliwa a jedynie zmieniając opony... chociaż to już pokaże wyścig, tak daleko nie można teoretyzować :-)
102. PieroPL
Też o tym myślałem, może być problem z oponami... ale prawda jest taka, że nie musi koniecznie jechać na 1 pit stop, bo jeśli już wysunie się na prowadzenie lub chociaż przedostanie do czołówki, to pod koniec wyścigu będzie mógł na chwilę zjechać 2 raz, tankując minimalną ilość paliwa a jedynie zmieniając opony... chociaż to już pokaże wyścig, tak daleko nie można teoretyzować :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz