2014-11-22 GP Abu Zabi - Kwalifikacje 14:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 N.Rosberg Mercedes 1:40.480
2 L.Hamilton Mercedes 1:40.866
3 V.Bottas Williams 1:41.025
4 F.Massa Williams 1:41.119
5 D.Kwiat Toro Rosso 1:41.908
6 J.Button McLaren 1:41.964
7 K.Raikkonen Ferrari 1:42.236
8 F.Alonso Ferrari 1:42.866
9 K.Magnussen McLaren 1:42.198
10 J.E.Vergne Toro Rosso 1:42.207
 
11 S.Perez Force India 1:42.239
12 N.Hulkenberg Force India 1:42.384
13 A.Sutil Sauber 1:43.074
14 R.Grosjean Lotus 1:42.768
15 E.Gutierrez Sauber 1:42.819
 
16 P.Maldonado Lotus 1:42.860
17 K.Kobayashi Caterham 1:44.540
18 W.Stevens Caterham 1:45.095
19 D.Ricciardo Red Bull DSQ
20 S.Vettel Red Bull DSQ

komentarze
  • 17. Kaikkonen
    • 2014-11-22 16:56:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @15 Oni to już zapomnieli że takie coś istnieje, jeżeli by się przestrzegało tę regułę to co 2 wyscig caterham by się nie zalapał.

  • 18. Iceman_1
    • 2014-11-22 17:36:34
    • *.zapnet-isp.net

    @12 Nic dodać, nic ująć. To nie te czasy. Tamta F1 było o wiele lepsza, bo dawała przewagę tym, którzy umieli na zużytych oponach pojechać szybkie kółka. Dziś bolid przed pitstopem nie ma szans z bolidem, który już zjechał do boksu.

  • 19. Pampalini
    • 2014-11-22 17:53:11
    • *.nplay.net.pl

    Och! Sebastianek po raz kolejny przegrał z kolegą z zespołu.
    Nie sądziłem, ze kiedykolwiek to powiem, ale zaczyna mi być powoli go żal.

  • 20. berni
    • 2014-11-22 18:40:41
    • *.162.146.194

    @19. w kwalifikacjach to vettel w tym roku i tak jeszcze nie wyglada tak zle w porownaniu z ricciardo. gorzej z wynikami w wyscigu.
    ps: rbr wykluczony z wynikow kwalifikacji gp abu dhabi

  • 21. elin
    • 2014-11-22 18:44:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 5. Tilion
    Jak chcesz, to masz :-)
    Wygrywanie Q w zespołach w tym sezonie:

    Mercedes :
    Rosberg - 12, Hamilton - 7

    Red Bull :
    Ricciardo - 12, Vettel - 7

    Williams:
    Bottas - 13, Massa - 6

    Ferrari :
    Alonso - 16, Raikkkonen - 3

    McLaren:
    Button -10, Magnussen - 9

    Force India :
    Hulkenberg - 12, Perez - 7

    Toro Rosso :
    Kwiat - 12, Vergne - 7

    Sauber:
    Sutil - 10, Gutierrez - 9

    Lotus:
    Grosjean - 15, Maldonado - 4

    W dwóch ostatnich zespołach:
    Kobayashi pokonał Ericsson, a Bianchi pokonał Chiltona.

  • 22. Miki42
    • 2014-11-22 20:01:56
    • Blokada
    • *.160.171.202

    Usunięty

  • 23. Tygrysek2014
    • 2014-11-22 20:20:27
    • *.opera-mini.net

    Nawet gdy Hamilton wyścigu nie ukończy to może mieć tytuł tylko wtedy Nico nie może zdobyć więcej niż 17 pkt.
    Liczę na to że jutro do walki włączą się inni kierowcy :)
    Tak jak np. Petrov w 2010r.
    RBR może i szybki nie jest ale liczę na powtórkę Vettela z 2012 roku kiedy walki na torze było bardzo dużo.
    Niestety po raz kolejny nie obejrze wyścigu na żywo także pozostaje mi życzyć miłego oglądania :)

  • 24. Skoczek130
    • 2014-11-23 00:13:16
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @Iceman_1 - nic się nie zmieniło... nadal trzeba umieć jeździć na zużytej mieszance... być może jest nawet trudniej, bo bolid jest po prostu cięższy... ;)

  • 25. Esotar
    • 2014-11-23 01:19:59
    • *.dynamic.chello.pl

    Z tymi czasami od pozycji 8 do 12 to jakiś żart ? Poprawić tabelę bo nic z tego nie wiadomo !!!!

  • 26. Jacko
    • 2014-11-23 07:28:14
    • *.dynamic.chello.pl

    @25. Esotar
    Pomyśl najpierw troszkę, zamiast krzyczeć. Czasy są ok. Miejsca 9 i 10 są czasami z Q2, bo do dziesiątki wskoczyli dopiero po dyskwalifikacji RB.

  • 27. Jacko
    • 2014-11-23 07:29:08
    • *.dynamic.chello.pl

    Tak samo zresztą z czasami zawodników 14 i 15.

  • 28. dexter
    • 2014-11-23 09:41:09
    • *.114.57.151

    Od samego poczatku sezonu walka miedzy tymi kierowcami byla bardzo interesujaca.

    W sumie Lewis jest juz ponad 20 lat w Motorsporcie, cale zycie spedzil w McLaren-Mercedes. W 2008 w ostatniej rundzie zostal Mistrzem Swiata, a trzy razy w swojej karierze walczyl w finalowym wyscigu o tytul. Dlatego mysle ze latwiej jest takiej osobie wykonac ten ostatni decydujacy krok, dodatkowo Lewis ma opanowane wszystkie takie sztuczki kasania przeciwnika poza torem.
    Piec zwyciestw z rzedu umocnily Hamiltona pod wzgledem psychologicznym jeszcze bardziej.
    Jezeli kierowca bedzie sie dobrze czul w swoim aucie tzn: bedzie mial poczucie jednosci ze swoim samochodem... to nie potrzebuje w 100% optymalnie trafic w swoj Setup, wystarczy 99% i wygra wyscig (dotyczy sie to calego Motorsportu).
    Hamilton pobil rekordy wielu brytyjskich kierowcow: Clark - 2 tytuly Mistrza Swiata, 25 zwyciestw. Steward - 3 tytuly Mistrza Swiata, 27 zwyciestw. Mansell - 1 tytul Mistrza Swiata, 31 zwyciestw. Hamilton - 1 tytul Mistrza Swiata, 32 zwyciestwa.
    W tej, jak zreszta w kazdej innej zawodowej dyscyplinie sportu najwazniejsze sa zwyciestwa, poniewaz tylko przez zwyciestwa (przez jazde bez bledow) kierowca buduje swoja pewnosc siebie.
    Znowu latwiejsze zadanie zawsze ma kierowca ktory atakuje z tylu, poniewaz on jest w stanie wykorzystac wszystkie tricki - i to bez zadnych limtow. Z pewnoscia przed dzisiejszym wyscigiem (ale i nie tylko, poniewaz w Brazylii byla taka sama sytuacja) Hamilton zdaje sobie z tego sprawe, ze jezeli dojdzie do walki kolo w kolo to nie musi na sile wygrac wyscigu.

    Na papierze zawsze wszystko fajnie wyglada, ale tak jak to wyscig w Brazylii pokazal Lewis pod presja w 27 okrazeniu (wtedy, kiedy musial naprawde „cisnac“ aby wypracowac sobie przewage) popelnil blad. Gdyby tam byla sciana, to ma po wyscigu. Pamietam Chiny 2007, gdzie Lewis juz raz zbyt dlugo pozostal na zuzytej mieszance na torze i tym sposobem stracil tytul Mistrza Swiata, poniewaz wyladowal w zwirze. Tutaj w Abu Dhabi Hamilton w kwalifikacjach takze popelnial male bledy. Jechal bardzo agresywnie, na kilku zakretach troche go wyrzucilo - nie wygladalo to zbyt plynnie. Czasami zbyt pozno hamowal, a wtedy punkty hamowania sie nie zgadzaja.

    Blad nigdy nie jest tak tragiczy jezeli kierowca w Q. ma mozliwosc przejechania dodatkowej rundy, pytanie tylko w jakim stanie jest sama bateria? Bateria musi byc w pelni naladowana, aby ERS w 100% odpowiednio dzialal - opisalem ten proces dosc szczegolowo pod tematem: „Awaria mocno pokrzyzowala przygotowania Alonso“
    I teraz jest pytanie czy od razu mozna pojechac szybka runda, czy trzeba najpierw przejechac okrazenie aby baterie naladowac ktora zasila silnik elektryczny? Moze byc tak, ze dodatkowe okazenie na ktorym kierowca laduje swoja baterie nie bedzie czasowo zaplanowane tzn: kierowca nie bedzie mial czasu, aby wykrecic natychmiast dodatkowe okrazenie i tutaj juz sie zaczynaja schody, poniewaz trzeba przejechac pomiarowe okrazenie z silnikiem elektrycznym ktory nie bedzie mial 100% mocy. W takim przypadku kierowca nie uzyska optymalnego czasu (szkoda, ze w telewizji takich detali czlowiek nie widzi, tylko osadza sie blad kierowcy).
    No i na koncu trzeba miec szczescie aby nie utknac gdzies niepotrzebnie za inymi kierowcami. Bledy takze zaleza od tego, w jakim stanie jest nawierzchnia toru, a to moze sie z minuty na minute zmienic. Zaleza takze od stanu opon itd. itd.

    Przed ostatnim wyjazdem W Q. 3 ustawienie przedniego skrzydla w bolidzie Hamiltona zostalo poprawione tzn: na przedniej osi ustawiono Lewis'owi troche mniej sily docisku. Wtedy zmienia sie sam aerodynamiczny balans bolidu, a auto nie jest jest juz az tak agresywne na przedniej osi, jest lepiej zbalansowane. Obaj kierowcy dysponuja tym samym sprzetem, ale kazdy kierowca ustawia sobie auto pod siebie (wazne jest aby znalezc dobry kompromis miedzy Q a wyscigiem).

  • 29. dexter
    • 2014-11-23 09:43:10
    • *.114.57.151

    Pare slow na temat opon.
    W wolnym treningu sytuacja w Abu Dhabi wygladala tak ze na miekkich oponach mozna bylo wykrecic jedno szybkie okrazenie, jedno wolne (aby naladowac baterie) i znowu jedno szybkie okrazenie. W pierwszym okrazeniu opony dobrze wygladaly w drugim juz nie. Dlatego Supersoft zostal wybrany jako wlasciwa mieszanka na kwalifikacje na ktorej kierowcy mogli wyjechac i pozniej w nastepnej rundzie natychmiast atakowac. A to automatycznieoznaczalo ze w Q. 3 kierowcy mogli dysponowac 2 probami wyjazdu na Supersoft. W Q 2 mozna wyjechac na mieszance (wykonuje sie 1 przejazd) ktora baedzie pozniej uzywana w wyscigu. Jezeli czas okrazenia pasuje, mozna zjechac do garazu i tak zaoszczedzic dodatkowy komplet opon na Q. 3 Wtedy przykladowo juz do startu wyscigu, mozna dysponowac kompletem ktory moze byc lepszy!

    Opony mozna bardzo latwo w rozny sposob przeciazyc i zepsuc (jednym sposobem moze byc styl jazdy danego kierowcy), wtedy na oponie moze pojawic sie Blistering. Kierowca w takim przypadku musi uwazac w dohamowaniach aby nie blokowac kola, poniewaz wtedy temp. opony jeszcze bardziej wzrasta. I tutaj zawsze kazdy kierowca musi sobie samemu postawic pytanie: jak dlugo pozostac na zuzytych oponach na torze? - a to przewaznie jest juz wlasne wyczucie i nie mozna zapomniec ze kierowca w czasie wyscigu po torze porusza sie zawsze na granicy limitu.
    Zreszta, na temat opon napisalem tez cos tutaj pod newsem „2:0 dla Rosberga w Brazylii“

    Tak na boku:
    Jezeli przewaga bezposredniego przeciwnika w wyscigu nie jest duza, a kierowca jest pewny ze jego bezposredni konkurent pojedzie na danej mieszance opon dlugi ostatni Stint, to sam zaczyna kalkulowac i bedzie probowal jak najdluzej pozostac na torze. W zespole przewaznie przestrzegana jest taka regula ktora mowi: ze zawodnik ktory w Q. oraz w wyscigu ma swoj nos z przodu, decyduje czy pierwszy zjedzie na zmiane opon, czy nie.

    Wracajac do tematu, w tym sezonie wprowadzony zostal nowy przepis ktory reguluje komunikacje na plaszczyznie zespol - kierowca/kierowca - zespol. Regula mowi: ze nie mozna wiecej przekazywac przez radio specyficznych instrukcji odnosnie jazdy w zakrecie. Nie mozna takze przekazywac takich wiadomosci na temat tego co robi inny kierowca, albo jakie okrazenie/jaki czas okrazenia trzeba pojechac/wykrecic. I tutaj Hamilton troche cierpi, poniewaz on generalnie jest takim typem kierowcy, ktory czesto w czasie jazdy potrzebuje wsparcie swoich inzynierow tzn: Lewis czuje sie w aucie jak ryba w wodzie, gdy ktos siedzi przy radiu i przekazuje jemu wiadomosci odnosnie tego jak trzeba przejechac dane okrazenie, albo jak trzeba pokonac zakret? Co trzeba zrobic, jak pewne rzeczy ustawic? itd. itp.

    Patrzac jednak na caly sezon jak Nico za kazdym razem znalazl odpowiedz, to trudno tutaj jest wskazac jakiegos kierowce, ktory bardziej lub mniej zasluguje na tytul „Mistrza Swiata“.
    Bez dwoch zdan, obaj kierowcy zasluguja na tytul. Jak spojrzy sie wstecz calego sezon to roznica miedzy tymi kierowcami byla minimalna, praktycznie nie bylo jej widac. Obaj kierowcy wykonywali swoj job na bardzo wysokim poziomie i obaj maja pozytywne cechy ktore wzajemnie sie uzupelniaja, a to dla kazdego zesoplu jest bardzo wazne.
    Oczywiscie, Rosbergowi zdarzaly sie male niepotrzebne bledy jak np. na Monza czy w Soczi, ktore decydowaly o przebiegu wyscigu. Szczegolnie w Soczi, gdzie Nico jechal b. dobry wyscig, mial dobry Performance, dobra strategie (potrafil sobie dobrze na caly wyscig ulozyc strategie opon). Sadze, ze jako kierowca wyscigowy (jako caly taki pakiet) to Rosberg dobrze wyglada i nie wiem czy Hamilton bylby w stanie pozostac w wyscigu z jednym kompletem opon tez taki „cool“.

    Szkoda tylko, ze Rosberg nie wykorzystal wszystkich swoich szans jakie posiadal w tym sezonie.
    Posiadac szanse... a je wykorzystac to sa zawsze dwa rozne tematy. Rosberg 10 razy w tym sezonie startowal z PP teraz bedzie 11 raz (z tej pozycji wygral 3 albo 4 wyscigi- juz nie pamietam) i to pokazuje ze F1 nie jest tylko jednym okrazeniem.

  • 30. dexter
    • 2014-11-23 09:45:58
    • *.114.57.151

    Dlatego tak wazne jest, aby zawsze znalezc odpowiedni kompromis miedzy Q a wyscigiem. Hamiltonowi wystarczy w Abu Dhabi 3 miejsce na podium. Gdyby przykladowo Nico wygral wyscig, wtedy Lewis bedzie mial tyle samo punktow co Rosberg, ale wiecej zwyciestw.

    Kierowca wyscigowy praktycznie juz przez struktury w zespole jest zmuszony byc dobrym Teamplayer'em. Dzisiaj duzo czasu spedza sie razem, wszyscy siedza razem godzinami na Meeting'ach. Czlowiek do tego stopnia wymienia sie intensywnie miedzy soba wiadomosciami (obojetnie czy to inzynierowie czy technicy), ze praktycznie nikt nie ma dzisiaj w zespole szans „odpierniczac“ jakies „One-Man-Show“ i miec wszystko w tym miejscu gdzie slonce nie dochodzi.
    I oczywista sprawa jest cos takiego, ze taki kierowca jak Rosberg w takiej sytuacji jak teraz widzi swoja (moze jedyna) szanse po tylu latach pracy z Mercedesem aby zdobyc ten wymarzony tytulu. A przypomne, jak ostro w przeszlosci krytykowalo sie Mercedesa. Mowilo sie ze jak to, taki swiatowy koncern jak marka Mercedes dostaje lanie od zespolow klienckich, nie potrafi sobie poradzic? Ze traci duzo pieniedzy itd. itp. W Mercedesie sytuacja nie byla taka, ze zespol powiedzymy nie mial innego wyjscia jak 2 lub 3 wyscigi przed koncem sezonu postawic tylko na jednego kierowce.

    Jak dzisiaj spojrzy sie na nagrania z Onboard-kamery Mercedesa, to przypominaja mi sie ostatnie lata Red Bulla, jak fantastycznie ten bolid lezy na torze. No ale, z niczego sie nic nie bierze... to sa lata ciezkiej pracy. Wszystko potrzebuje czasu (cala struktura, zestawienie druzyny, rozwoj, itd. itp). Teraz zbierane sa plony i nie mozna zapomniec ze tacy ludzie jak Norbert Haug, Ross Brawn mieli swoj duzy udzial w tym przedsiewzieciu.
    Red Bull kilka lat potrzebowal aby wejsc na szczyt, Ferrari tak samo potrzebowalo lata aby wygrac mistrzostwo - tak funkcjonuje Motorsport. Sa pewne cykle, producenci przewaznie kalkuluja okres 5-letni. Dzisiaj mozna tylko im pogratulowac, ze Mercedes dysponuje b. dorym autem, ma dobry silnik oraz dwoch topowych kierowcow ktorzy potrafia na absolutnym limicie walczyc ze soba.

    Wyscigi zawsze zaleza od inwidualnej formy kierowcy w danym dniu, od szczesliwie dobranego Setup'u, od tego czy inzynier ktory opiekuje sie danym bolidem bedzie mial dobry dzien itd. itp. - to jest ogromny pakiet ktory musi sie zgadzac.

    Nie wiem, czy ten napiety stosunek miedzy tymi kierowcami nie jest tylko sztucznym Show. Jak czlowiek przypomni sobie wszesniejsze czasy, to takim sposobem m.in. powstawaly legendy Motorsportu: Senna vs. Prost czy Piquet vs. Mansell.

    Z pewnoscia w zespole nie bylo i nie bedzie takiej sytuacji w ktorej Nico podejdzie do Lewis`a trzymajac w rece swoje dane i powie: „Lewis tutaj sa moje dane, co sadzisz na ten temat?“. Wiadomo, dane sa dostepne dla inzynierow, ktorzy miedzy soba wymieniaja sie wiadomosciami. Takie rzeczy otwarcie leza w kazdym zespole. W 100% Hamilton moze sledzic kazda runde, kazdy zakret, kazdy manewr Rosberga i odwrotnie.
    Oczywiscie, pewne rzeczy takie jak przykladowo Setup, gdzie kazdy kierowca osobno dyskutuje ze swoim inzynierem, gdzie trzeba przedstawic swojemu inzynierowi osobiste wrazenie na temat auta - sie nie zdradza. Ale... wszystkie inne dane ktore zbierane sa przez Datarecording, ktorymi dysponuje zespol, czyli cala Telemetria itd. dostepne sa dla kazdego inzyniera.
    I tutaj zaden inzynier nie bedzie gotowal swojej „zupki“, poniewaz taki czlowiek w zadnym zespole dlugo by nie popracowal.

  • 31. dexter
    • 2014-11-23 09:47:52
    • *.114.57.151

    Zapowiada sie wymarzony final.
    Dla mnie w pewnym sensie bylo to dosc zrozumiale ze duza liczba zespolow walczyla powiedzmy tak od 2 wyscigow z roznymi defektami, poniewaz kazdy chcial byc przygotowany na Abu Dhabi gdzie walka bedzie sie toczyc o podwojne punkty. Tutaj trzeba bedzie miec w miare swiezy silnik.
    Wazne jest, aby w ten weekend Mercedes dostarczyl Rosbergowi oraz Hamiltonowi jak najlepszy sprzet, gdzie kazda czesc powinna byc podojnie i potrojnie sprawdzona. Za stabilnosc sprzetu w Mercedesie odpowiedzialni sa Paddy Lowe i Andy Cowell.
    Dzisiajszy sprzet posiada przebieg cos miedzy 3-4, a nawet 5 wyscigow (1500 km). Silnik sklada sie praktycznie z 3 silnikow: 2 elektryczne oraz jeden silnik Turbo i duzej liczbie agregatow takich jak: chlodnice, akumulatory, turbosprezarki, przyrzady sterujace itd. itd. W najlepszym stanie sa dzisiaj z pewnoscia akumulatory. Nojgorsza rzecz dla akumulatorow to temperatura. W F1 nie sa stosowane takie same akumulatory jak kazdy zna z wlasnego auta. To sa baterie, ktore sa specjalnie wyprodukowane. Mozna je szybko zaladowac i rozladowac, ale tylko przy wysokim obciazeniu temp. Trzeba uwazac, aby nie bylo nigdzie specia na elementach sterujacych poniewaz wtedy mozna baterie takze szybko uszkodzic.
    Trzeba pamietac ze w F1 sa stosowane skrajne silniki, skrzynie, podzespoly itd. itp. dlatego tez w 100% nie mozna niczego wykluczyc.
    Kazdy kierowca w zespole ma swoj wlasny Team: inzynierowie, technicy, mechanicy oni takze ze soba rywalizuja. Pod koniec wyscigu w Abu Dhabi presja bedzie ogromna, w takiej sytuacji trzeba byc tylko na samym sobie skoncentrowanym oraz na drodze do celu. Tak jak wczesniej napisalem walka bedzie sie toczyc do ostatniego zakretu, a jest o co walczyc: mianowicie o tytul i o 6 Mln. Euro premii dla kierowcy ktory ten tytul zdobedzie. Co mnie osobiscie cieszy, to fakt (i taka zawsze byla filozofia Mercedesa) ze kierowcy maja wolna reke - a to jest fair.
    Sadze ze tutaj zaden z kierowcow nie bedzie do ostatniego okrazenia odpuszczal, tym bardziej ze z tylu zaden zespol im nie zagraza... oprocz Williamsa ktory jest dobrze zaprojektowanym autem jezeli chodzi o niski opor powietrza. To bylaby tragedia gdyby w kwalifikacjach Williams pokrzyzowal plany Mercedesa i jeden z kierowcow utknalby za ich autem juz nie wspomne o wyscigu. Wiadomo, Williams stopniowo sie polepszal, tam pracuje bardzo dobry zespol inzynierow. Auto jest prosto skonstruowane i odpowieda do warunkow i zyczen swoich kierowcow. Jezeli temp. sie zmienia, zmienia sie tez balans bolidow i tutaj widac ze oni wykonali bardzo dobra prace. W Mercedesie z pewnoscia wszyscy byli zaskoczeni, ze Williams tutaj jest tak blisko czolowki. Na prostych ich bolid jest piekielnie szybki (w Q. byli 8-10 km/h szybsi od Mercedesa!). Pytanie... czy oni w Q. faktycznie z takim plaskim skrzydlem jezdza? Hamilton zdaje sobie z tego sprawe ze Williams na starcie stoi za nim, dla Lewisa jest z pewnoscia jakis dramat.

  • 32. Skoczek130
    • 2014-11-23 09:48:28
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    @dexter - otóż to - Hamilton był trudnym rywalem, ale pokonania. Błędy w Austin, Monzie, Soczi, ale też zachowawcza jazda na Suzuce. Zobaczymy... może jednak to jemu ten tytuł będzie pisany. Przekonamy się za kilka godzin. Jego głównym zadaniem jest zwycięstwo - co zdarzy się za nim, to już nie w jego mocy. Pzdr

  • 33. Tygrysek2014
    • 2014-11-23 11:14:12
    • *.opera-mini.net

    Dexter, Hamilton w przypadku zwycięstwa Rosberga musi być drugi bo trzecie miejsce nie da mu tytułu.
    Zapomniałeś że wyścig jest punktowany podwójnie?

  • 34. dexter
    • 2014-11-23 11:44:40
    • *.114.57.151

    @Skoczek130

    Jedno jest pewne ktos dzisiaj bedzie plakac ze szczescia, a ktos inny bedzie wylewal lzy smutku.
    Mam taka nadzieje, ze obaj kierowcy spedzili spokojna noc tzn: potrafili normalnie zasnac. Z pewnoscia przed takim finalem nie jest to takie proste, a rozne mysli moga czlowiekowi chodzic po glowie.

    Zobaczymy, w Abu Dhabi pierwszy zakret jest dosc problematyczny tam w ostatnich latach dochodzilo do incydentow. Ostatni zakret tzn. zaret z ktorego wjezdza sie na prosta start/meta jest bardzo wazny, tam trzeba bardzo wczesniej stac na gazie. Kierowcy potrzebuja ten zakret do tego, aby pozniej zaatakowac na koncu prostej start/meta, poniewaz tam mozna dobrze wykorzystac cien aerodynamiczny. Na prostej zawsze moc silnika bedzie odgrywac wazna role i oczywiscie sam opor powietrza. Auto ktore na prostej bedzie posiadalo mniejszy opor powietrza zyskuje 2-3km/h, albo 0,2-0,3
    Kierowca ktory jedzie z przodu ma ciezkie zycie - on traci na prostej, a w wolnych zakretach musi ta roznice znowu nadrobic. (a taki manewr automatycznie wywiera negatywny plyw na opony)

    Zobaczymy, w wyscigu wszystko moze sie zdarzyc (nie mozna wszystkiego kontrolowac). Oby wygral najlepszy!

    Pozdr.

  • 35. dexter
    • 2014-11-23 12:11:12
    • *.114.57.151

    @Tygrysek2014

    Masz racje. Lewis zostanie „Mistrzem Swiata“, kiedy
    - wygra w Abu Dhabi, albo bedzie drugi
    - dojedzie przed Rosbergiem na mete
    - nie dojedzie do mety, a Rosberg co najwyzej zdobedzie 6 miejsce

    Nico zostanie „Mistrzem Swiata“, kiedy
    - on wygra wyscig, a Hamilton co najwyzej bedzie 3 na mecie
    - on zdobedzie 2 miejsce, Hamilton co najwyzej 6
    - ukonczy wyscig na 3 pozycji, Hamilton zdobedzie 7 miejsce
    - Nico bedzie4, a Lewis 9
    - zdobedzie 5 miejsce, a Lewis najwyzej 10

  • 36. TaZu
    • 2014-11-23 12:54:35
    • *.dynamic.chello.pl

    tu macie tabelkę na której pozycji musi dojechać Nico by Lewis został mistrzem, usunąć spację
    http: //i61.tinypic.com /rt2a0h.jpg

  • 37. gtv
    • 2014-11-23 13:15:29
    • *.red.bezeqint.net

    Nie wiem kim jest dexter, ale chyle czoła przed Jego wiedzą i talentem w dziedzinie analizy. Dzięki kapitalnym komentarzom dextera nawet nudne do bólu zebów wyścigi nabierają kolorytu i dramatu. Fantastyczna prolegomena dextera do finałowej rozgrywki o mistrzostwo świata A.D. 2014 wieńczy wszystko co do tej pory napisał na Forum. Należa Mu się słowa podziękowania od fanów F1 zniesmaczonych bezgraniczną głupotą i chucpą sprawozdawców telewizyjnych, skadinąd nie tylko polskich

  • 38. luk676
    • 2014-11-23 14:03:34
    • *.46.17.95.dynamic.jazztel.es

    Z ostatniej chwili; Fernando w przyszlym sezonie bedzie kierowca Maclarena. Przypadkiem wygadal sie byly krol hiszpani Juan Carlos w wywiadzie przed wyscigiem.

  • 39. roko
    • 2014-11-23 14:08:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Hamilton jak z katapulty poszedł na starcie. Świetnie i życzę mu dojechania na tej pozycji, jako ukoronowanie sezonu.

  • 40. roko
    • 2014-11-23 14:10:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Z powtórki startu widać, że Bottas wyraźnie zaspał, natomiast gdyby na jego miejscu był Massa, to spokojnie przeszedłby Rosberga.

  • 41. witek70
    • 2014-11-23 14:23:22
    • *.e-wro.net.pl

    Jak w zeszłym roku pisałem do fanów Ventyla,że nie jest to super kierowca, po prostu team go promuje, ma super bolid, że lepszy od niego jest Alonso, to byli oburzeni. Teraz widać, co znaczy... Leje go kolega z zespołu...

  • 42. roko
    • 2014-11-23 14:28:18
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @41 - te lanie to na razie nie takie wielkie, natomiast Ricciardo ma kłopoty z wyprzedzeniem Vergne'a, więc na razie opróćz strategi jednego stinta mniej od innych, nic wielkiego RBR-y nie pokazują w ogóle.

  • 43. roko
    • 2014-11-23 14:48:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    No i chyba po Rosbergu.

  • 44. grazek
    • 2014-11-23 14:51:15
    • *.play-internet.pl

    No i macie upragnione 3-3 w awariach Hamiltona I Rosberga

  • 45. roko
    • 2014-11-23 14:57:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Swoją drogą paranoja z gaszeniem. Torowi biegną do palącej się Renówki Maldonaldo przez tor i to w miejscu gdzie teoretycznie jest masa sprzętu, ludzi itp. Żadnej nauki z wypadku Bianchi'ego.

  • 46. roko
    • 2014-11-23 15:42:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nowy, stary mistrz. Brawo Hamilton.

  • 47. dexter
    • 2014-11-23 21:20:19
    • *.115.165.55

    @gtv

    Dziekuje

    Pozdr.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo