2012-07-29 GP Węgier - Wyścig 14:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 L.Hamilton McLaren 1:41:05.503 25
2 K.Raikkonen Lotus + 1.0 18
3 R.Grosjean Lotus + 10.5 15
4 S.Vettel Red Bull + 11.6 12
5 F.Alonso Ferrari + 26.6 10
6 J.Button McLaren + 30.2 8
7 B.Senna Williams + 33.8 6
8 M.Webber Red Bull + 34.4 4
9 F.Massa Ferrari + 38.3 2
10 N.Rosberg Mercedes + 51.2 1
11 N.Hulkenberg Force India + 57.2
12 P. di Resta Force India + 1:02.8
13 P.Maldonado Williams + 1:03.6
14 S.Perez Sauber + 1:04.4
15 D.Ricciardo Toro Rosso + 1 okr.
16 J.E.Vergne Toro Rosso + 1 okr.
17 H.Kovalainen Caterham + 1 okr.
18 K.Kobayashi Sauber + 2 okr.
19 W.Pietrow Caterham + 2 okr.
20 C.Pic Marussia + 2 okr.
21 T.Glock Marussia + 3 okr.
22 P.de la Rosa HRT F1 + 3 okr.
23 N.Karthikeyan HRT F1 + 9 okr.
24 M.Schumacher Mercedes + 11 okr.

komentarze
  • 49. luka55
    • 2012-07-29 16:55:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niestety jeden z nudniejszych wyścigów w tym sezonie a wiele tych nudnych nie było. Nie było jednak tragicznie.

    Co do podium to najbardziej cieszy postawa Raikkonena. Szkoda że nie udało mu się wygrać wtedy jego zagorzali krytykanci mieli by nie tęgie miny ;)

    Tak naprawdę to największe pochwały za ten wyścig należą się właśnie Raikkonenowi , Hamiltonowi i.........Bruno Sennie . Lewis kontrolował przebieg wyścigu , Kimi szarżował pięknie a Senna odwalał kawał dobrej roboty. Najpierw nie dał się Buttonowi a później Webberowi i dowiózł dobre punkty dla zespołu.

    Ogólnie bardzo dobry wyścig dla dwóch ekip : Mclarena i Lotusa.
    Średni dla Ferrari i Red Bulla a słabiutki dla Mercedesa i Saubera.

  • 50. Jahar
    • 2012-07-29 17:14:14
    • *.opera-mini.net

    @Skoczek130. Jakbyś oglądał uważniej F1 to widziałbyś, że Red Bull najlepszy był na Silverstone, GP Europy, w Niemczech, u szejków do tego dochodzi równa postawa w mistrzostwach i widać kto ma najlepszy sprzęt. Dzisiaj tempo Red Bull też było przynajmniej na podium. To, że kierowcy nie wykorzystali tego to ich sprawa. Punkty w klasyfikacji nie kłamią. A co do tego, że nie doceniam kierowców to mam wrażenie, że ich przeceniam jak spojrzę na wyniki moich typowań.

  • 51. rafam
    • 2012-07-29 17:18:11
    • *.opera-mini.net

    50. Jahar najszybszy bolid ma lotus. Od poczatku sezonu to powtarzam. Dobry pakiet aero, nie zjada opon , tylko w chlodniejszych warunkach kierowcy nie potrafia ich dogrzać.

  • 52. rafam
    • 2012-07-29 17:19:45
    • *.opera-mini.net

    a klasyfikacja konstruktorow pokazuje kto ma 2 rownych kierowcow

  • 53. Skoczek130
    • 2012-07-29 17:27:01
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Jahar - ja mam po prostu inne zdanie co do klasy zawodników. I w tym względzie się nie zgodzimy.

  • 54. saint77
    • 2012-07-29 17:33:33
    • *.dynamic.chello.pl

    @51. rafam
    nie wiem czy Lotus, jakoś w kalifikacjach są zazwyczaj poza czołową 3-ką. Im po prostu leżą tory, gdzie opony są narażone na szybkie zużycie i potrafią to dobrze wykorzystać.
    Poza tym każda konstrukcja na torze o innej charakteryzacji będzie mniej lub bardziej konkurencyjna.
    Spa, Monza - te tory będą dla Ferrari i Saubera bardziej przychylne niż dla Lotusa.

  • 55. Tilion
    • 2012-07-29 17:36:16
    • *.bb.sky.com

    @49 - zgadzam się, nawet, jeśli nie lubię senny, to trzeba przyznać, że zrobił to, co trzeba było na tym torze - utrzymał dobre, równe tempo.
    @54 - Spa będzie pasować Kimiemu, bo to Kimi - zawsze jeździł dobrze na Spa. Tak samo, jak na Suzuce.
    Faktycznie tory jakie pozostały zdają się dawać realne szanse na triumfy kierowcom Lotusa. Wg mnie - bardzo dobrze :)

  • 56. ivaneh
    • 2012-07-29 17:43:09
    • *.centertel.pl

    Trochę procesja ale ogólnie można powiedzieć, że wyścig trzymał w napięciu do samego końca. Szkoda że Kimi nie wygrał, bo bardzo ładny wyścig w jego wykonaniu, choć muszę przyznać, że dzisiaj Lewis zasłużył na to zwycięstwo patrząc w przekroju całego weekendu. Cieszy też dobra pozycja Lotusa w generalce jest szansa na 2 miejsce jeśli teraz nie przystopują.

  • 57. gonzir
    • 2012-07-29 17:45:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobrze że Hamiltonowi nie zmienili planu z A na B bo by skończył jak Button

  • 58. xeoteam
    • 2012-07-29 18:12:42
    • *.rev.pro-internet.pl

    lamenty Vettela błagające zespół by coś wykombinowali bo cienko jedzie - bezcenne :)

  • 59. rodman86
    • 2012-07-29 18:17:38
    • *.adsl.inetia.pl

    nudny wyscig bo tor kijowy tak jak monako najnudniejszy wyscig z calego cyklu grand prix pozatym jeszcze barcelona i walencja wedlug mnie wyscigi tam sa bez emocji ale to ecclestone ustala gdzie sie odbywa gp europy to nurburgring zamiast walencji wyscigow na tych torach nie da sie ogladac tzn da ale sa strasznie nudne bo po kwalifikacjach wyscig jest rozstrzygniety czy ci ludzie tego nie widza

  • 60. rodman86
    • 2012-07-29 18:26:26
    • *.adsl.inetia.pl

    niech robia wiecej wyscigow w azji po te europejskie tory to tragedia nie ma jak wyprzedzać i nie ma emocji jada gesiego od startu do mety dobrze ze chociaz hamilton sie zblizyl do alonso a button jak zwykle dal dupy ten sezon mial wielu zwyciezcow grand prix ale ogolnie wyscigi malo emocjonujace

  • 61. pjc
    • 2012-07-29 18:45:17
    • *.31.99.31.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Hamilton zaczekał aż naciskającemu Raikkonenowi zużyją się opony.
    To była ciężka praca ale się udało.
    Nie zmienia to faktu,że kierowcy Lotusa odnotowali wspaniały wynik.
    Widać też było jak Vettel próbuje wszystkiego aby chociaż zbliżyć się do czołowej trójki.
    Niestety tegoroczny bolid nie nie jest na tyle dobry co ubiegłoroczny.Teraz gołym okiem widać w czym tkwiła siła Niemca.
    Chyba nadchodzi też czas aby Schumacher powiedział definitywnie - koniec.
    Poza tym kolejny dziwny ruch Maldonado. Wie przecież jakie panują obecne reguły i jakie są kary za wyrzucanie drugiego kierowcy z toru. Zupełnie nie potrafi zachować zimnej krwi w bezpośrednich pojedynkach. Jak tak dalej pójdzie to zespół zmieni cały skład na przyszły sezon. Tylko to oznacza kolejny niepewny rok dla brytyjskiej ekipy.


  • 62. Skoczek130
    • 2012-07-29 19:09:08
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @pjc - dokładnie - świetnie wykorzystał to, iż w trzecim sektorze jest bardzo szybki i nie dał się do siebie zbliżyc. Na innym torze oczywiście miałby nikłe szanse, ale tutaj wiadomo, jak jest. Co do RBR - ewidentnie ta maszyna nie ma stabilnego tyłu. Widac, że Seba wiele z nim walczy. Taki sezon mu się jednak przyda. Pokazuje, że jest bardzo dobrym kierowcą na przekór innym i udowadnia innym, że to nie tylko dobry bolid zrobił z niego majstra. Popełnił też wiele błędów, ale kiedy nie wszystko idzie zgodnie z planem, koncentracja czasem siada. Inni także w trudnych sytuacjach nie najlepiej sobie radzili. Oczywiście to moje zdanie. Pzdr :)

  • 63. Klocuch12
    • 2012-07-29 19:22:03
    • *.stargardszczecinski.vectranet.pl

    nie wiecie skąd można pobrać wyscig ?

  • 64. Jaro75
    • 2012-07-29 19:26:09
    • *.dynamic.mm.pl

    Oj nie widziałem :( Szkoda...
    No Kimi mnie zaskoczył.A jak jechał ? Był szybszy od Lewisa tylko nie było jak wyprzedzić? Czy dojechał do niego pod koniec. Tak samo Vettel...
    I ładnie Bruno.Widać było po treningach że dobrze się mu tam było :)
    Wujek też lubił ten tor :)

  • 65. MichalROID
    • 2012-07-29 19:49:37
    • *.r1.ultra.net.pl

    @42 nope, wygra king kimi of SPA...

  • 66. ziyon
    • 2012-07-29 20:31:04
    • *.205.194.91

    Brawo Lewis i brawo Lotusy ;)

  • 67. tommek7
    • 2012-07-29 21:23:34
    • *.dynamic.chello.pl

    @63 Z internetu.

  • 68. Marti
    • 2012-07-29 21:40:58
    • *.adsl.inetia.pl

    Strasznie nudny wyścig ;/ Dobrze, że teraz siatkówka w pewnym stopniu rekompensuje zmarnowany czas przed TV w godzinach 14-16 ;)
    Schumi tragicznie dziś - niestety

  • 69. ForzaFerrari
    • 2012-07-30 08:58:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja wczoraj pierwszy raz w życiu byłem na Hungaroringu i wyścigu F1 i wrażenia są niesamowite,chociaż sam wyścig był strasznie nudny,żadnego wyprzedzania nie widziałem.
    Co do samego wyścigu to brawa dla Hamiltona,świetny wyścig.
    Jeśli chodzi o formę Ferrari to można było to przewidzieć,Hungaroring to nie jest ich tor.Sam byłem zaskoczony,że Alonso ukończył wyścig przed Buttonem.
    Świetnie Lotusy,wydawało mi się,że będą słabnąć,a tu jednak taki świetny wyścig.
    Na pewno problemy ma Mercedes,na początku sezonu mieli bolid pozwalający by wygrywać wyścigi,teraz stać ich tylko na zdobywanie marnych punktów.

  • 70. Greek
    • 2012-07-30 10:23:06
    • *.dynamic.chello.pl

    Ja nie rozumiem stwierdzenia: "wyścig był nudny".
    W życiu bym tak nie powiedział, nawet "procesje" na "lotniskach" są dla mnie ciekawe i jako fan F1 nie dopuszczam do siebie nawet myśli o nudzie.

  • 71. FAster92
    • 2012-07-30 12:36:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5 raz na GP Węgier z rzędu, zawsze jest, co wspominać. Już od piątku widać było, że Hamiltonowi pasuje ten tor, także Lotusy spisywały się znakomicie. Niestety Ferrari ewidentnie charakterystyka tego toru nie pasowała, ale także ich prędkość maksymalna nie była wysoka. Jednak 40 pkt. przewagi w klasyfikacji dla Fernando bardzo cieszy. Liczę na udane wyścigi we wrześniu w wykonaniu dwójki z Ferrari.

  • 72. dexter
    • 2012-07-30 12:36:29
    • *.204.137.152

    Dlaczego nudny wyscig? Jak dla mnie, byl to jeden z najciekawszych wyscigow. Sama strategja byla dzisiaj przed wyscigiem nieobliczalna, a w wyscigu zostala zmieniona kilka razy. Przed wyscigiem szlo wyjsc z takiego zalozenia, ze jesli ktorys z zespolow zjedzie przed 14 runda na zmiane opon to beda w sumie 3 stopy robic. Jesli byloby to po 15, beda 2 stopy.
    Nie pierwszy raz zaskoczyla strategja Red Bulla, (Hockenheimring, za dlugo trzymano Vettela na pierwszym stincie, a tutaj podobnie: gdy Button na pierwszym Stopie wyjezdza na twardych, oni wypuszczaja Seba na miekkich, aby potem utknac za Jensonem, nie wykorzystujac przewagi opon) Wedlug ekspertow sadzono ze Webber wystartuje na miekkich, szybko (tzn. szybciej od innych kierowcow) sciagna go po pierwszym stincie do boxow, a potem zostana mu 2 stinty , na twardej mieszance. Drugi Stop Seb. dosc udany, wyjazd przed Buttonem. To ze Vettel pod koniec wyscigu zjechal na 3 Stop, bylo nie malym zaskoczeniem. Choc z mojego punktu widzenia, takze bardzo dobry stop ( 2,9 sek.), poniewaz udalo sie wyjechac przed Alonso :-). Ten 3 stop, byl prawdopodobnie wariantem bezpieczenstwa aby 4 miejsce dowiesc do domu, atak na Grosjean nie mial sensu, wiedzac ze opony dlugo nie wytrzymia, choc opcja zawsze istnieje bedac na nowych oponach, ze ktos z czolowki zacznie sie na zjechanych Pirellkach slizgac, a wtedy trzeba byc gotowy do ataku.

    Sebastian mial troche pecha, zle wystartowal, po starcie wybral zla linie jazdy pojechal za Grosjean ktory akurat tez nie mial dobrego startu. W pierwszym zakrecie bedac poza torem, musial zdjac krotko noge z gazu, co kosztowalo go strata czasu. Stracil pozycje w walce z Romain, a z Buttonem w tej sytuacji byl bez szans.

    Interesujaca byla dzisiaj strategja pomiedzy Vettelem, Buttonem, Grosjean, Raikkonenem, i Hamiltonem. Dla Romain wazne bylo, aby na poczatku wyscigu utrzymac roznice czasu do Lewisa, poniewaz McLaren slynie z tego, ze na poczatku kazdego stintu kreci dobre czasy, za to pod koniec troche traci. Lotus na odwrot.
    Lecz, atakowanie na slepo tez jest bez sensu, poniewaz predzej czy pozniej mozna opony wyrzucic, zanim zjedzie sie na zmiane, lub zakonczy wyscig. Szczegolnie tegoroczne miekkie opony (za miekkie) dzisiejszej generacji, ktore nie traca przyczepnosci pomalu, lecz robia to drastycznie z rundy na runde (czasami mozna stacic 3, 3,5 sek. na okrazeniu: Kimi w Chinach gdzie stracil 8 miejsc). Gdy sie taka opone zajedzie, to na niej blyskawicznie wyskakuja bable, przegrzewa sie i automatycznie traci Grip, zostajac za dlugo na torze mozna praktycznie tak operujaca miszanke calkowicie zjechac. No, ale tak chcial Bernie.

    Jazda blisko poprzedzajacego bolidu w jego cieniu aerodynamicznym ma tez swoje minusy, poniewaz poprzedzajacy bolid tworzy zawirowania powietrza, ktore niszcza wlasna aerodynamike, bolid zaczyna sie slizgac, temperatura opon wzrasta. Problem polega na tym, ze gdy kierowca sie zblizy, zaraz musi sie oddalic.
    Natomiast kierowca jadacy z przodu zawsze musi kalkulowac, co zrobi ten zanim? na jakiej strategii jedzie? czy chce on mnie zmusic do tego abym szybciej zjechal na zmiane opon ? chce on mnie dluzej pushowac, aby zmusic mnie do innej strategii ktorej nie chcialbym stosowac, a jego bolidowi lepiej pasuje?
    Dlatego sa to takie niuanse, ktore moga zawazyc na koncowym wyniku. W sporcie motorowym chodzi o dziesiatki sek. I jak taki wyscig mogl byc nudny, zawsze jest ciekawie :-)

    Jesli chodzi o same wyprzedzanie (na tym torze praktycznie niemozliwe) to generalnie zawsze zespol probuje zaoszczedzic tej pracy wlasnem kierowca. Pierwsza alternatywa jest zawsze pokonanie konkurenta poprzez stategje, taktyke, czy zjazd do boxu. Na torze taka walka pomiedzy zawodnikami zawsze kosztuje drogocenny czas. Gdzie dwoch sie bije, tam trzeci korzysta - w sporcie motorowym te powiedzenie pasuje w 100%.

    W samym wyscigu widac gdzie Red Bull ma swoj deficyt w stosunku do McLarena:
    a) na prostej Red Bull jest wolniejszy niz McLaren, to uciaza wyprzedzanie
    b) system DRS w Red Bull nie funkcjonuje eficjentnie tzn. generuje mniejsza predkosc gdy sie go aktywuje.

    3 stopy Buttona i zmiana taktyki w czasie wyscigu nie byly optymalnym rozwiazaniem, (mimo tego ze McLaren prawdopodobnie przyjal nowy system do od/zakrecania kol, nowy pistolt z zintegrowana nakretka ktory stosuje Mercedes i Ferrari)

    Przez radio mozna bylo dosc ciekawych infomacji posluchac, nie tylko takie info dla kierowcy, ala kiedy wlaczyc KERS co zalezy od zaladowania, temperatury, lub przeciwko jakiemu kierowcy aktualnie sie w wyscigu jedzie
    .Kimi - redukcja parametrow motoru, aby w ten sposob zredukowac obciazenie tylnich opon. Na 45 okrazeniu - push do przodu aby wyjechac przed Grosjean, co sie udalo (koncowka wyscigu byla niesamowicie ciekawa, gdy Kimi wyjechal na nowych oponach i sama walka kolo w kolo z Grosjean)
    Webber - chcial te same opony i ustawienie nosa co Vettel
    Vettel - mogl jechac szybciej, prosil zespol o jakas inna strategie

    Alonso pojechal dobry wyscig.

    Dosc ciekawa walka Williams i Force India o 1 punkt. Widac ze kara dla Maldonado 10.000 Dollarow w Silverstone byla decydujaco za niska.

    Dosc fajnie pojechal takze Senna, ktory wreszcie „czuje“ bolid i ponoc jest w stanie okreslic swoim inzynierom czego tak naprawde potrzebuje. (ale to dopiero po wakacjach, poniewaz teraz caly cyrk zamykany jest na trzy spusty, a najwiecej na odpoczynek zasloguja mechanicy, ktorzy od tygodni nie mieli zadnego odpoczynku, i maja niejedna nieprzespana noc - respekt)

    Zostal Mercedes, a Mercedes made my day.

    Fajnie bylo na koniec uslyszes przez radio
    Lewis do Pit : „Fantastic! Those guys were so fast. Let`s keep this up“
    Pit do Lewisa: „Great drive. Magnificent this weekend from start to finish. Great job mate“.
    Button: „Congratulations Lewis good job“
    Lewis do Kimiego po wyscigu: „It was like old times, Kimi“ :-))

    Ktos tutaj napisal ze Red Bull posiada najlepszy bolid, co oczywiscie jest totalna bzdura.
    Na dzien dzisiejszy najlepszy bolid od GP Niemiec posiada jednoznacznie McLaren. Caly nowy setup wypalil w 100% .

    W stosunku do tego, jak Ferrari reprezentowalo sie w testach (+3 sek.) i na poczatku sezonu, mozna stwierdzic ze w tej chwili posiadaja bardzo stabilny, szybki pakiet i zrobili najwiekszy krok do przodu wsrod czolowych zespolow.


  • 73. dexter
    • 2012-07-30 12:43:38
    • *.204.137.152

    * strategia - mialo byc

  • 74. dexter
    • 2012-07-30 13:27:33
    • *.204.137.152

    sprostowanie* - i oczywiscie nie "dzisiaj " tylko "wczoraj" (text szybko pisany w nocy na kolanie)

  • 75. Skoczek130
    • 2012-07-30 19:08:27
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @dexter - dałeś czadu. :) Wyścig nie był nudny, ale na pewno w tym sezonie poprzednie GP były ciekawsze. Ten tor nie daje szans walki. I to jest problem. Dla mnie osobiście może on zniknąc z kalendarza - i tak tam nie jeżdżę. ;)

  • 76. Esotar
    • 2012-07-31 19:17:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dexter, jak to był jeden z najciekawszych wyścigów to wybacz, wnioskuję że również byłeś zachwycony grą naszych na Euro 2012. Ohydna nuda i tyle.
    Tak na marginesie, bardzo nie podobają mi się kombinezony dla kierowców LOTUSA-Renault czy jak to sie tam nazywa. Kimi i Romain wyglądają w nich jakby wyszli prosto z kanału warsztatu mechaniki pojazdowej........jakby brudni ze smaru. :)
    Wiem, bo czasem też tak wyglądam. :) Normalne ubranie robocze. Choć w sumie, oni są w robocie.

  • 77. frog
    • 2012-07-31 22:06:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Usunięty

  • 78. adamus0015
    • 2012-08-02 12:28:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I znów się kłócą ;)

  • 79. michalde
    • 2012-08-05 14:37:33
    • *.dynamic.chello.pl

    adamus - niestety już tak jest, chociaż f1 to nie jest żaden temat do sporów ;-(((


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo