Zespół BMW Sauber opuszcza Silverstone bez punktów. Robert Kubica w GP Wielkiej Brytanii był 13, a Nick Heidfeld 15.
Robert Kubica„To był bardzo trudny wyścig dla mnie. Startując z 12 pozycji było oczywiste, że w normalnych warunkach wiele osiągnąć nie możemy, z tego powodu zdecydowaliśmy się podjąć ryzyko i wystartować z mocno zatankowanym bolidem i na twardych oponach. Nie opłaciło się, ponieważ miałem duże problemy z rozgrzaniem opon na starcie i straciłem pozycję. Musimy zaakceptować, że 13 pozycja to wszystko co dzisiaj mogliśmy zrobić.”
Nick Heidfeld
„Chciałbym powiedzieć, że biorąc pod uwagę nasze słabe pozycje startowe, wynik wyścigu jest taki jakiego się spodziewaliśmy. Niewiele mogliśmy zdziałać. Na starcie zaryzykowałem, jadąc bardzo blisko za bolidami. Zniszczyłem przednie skrzydło, ale byłem zadowolony, że nie był gorzej. Oczywiście to znacząco wpłynęło na aerodynamikę, ale zdecydowaliśmy się poczekać do planowego pit stopu, aby nie tracić jeszcze więcej czasu. Na drugim odcinku musiałem używać twardej opony, ale miękkie były z pewnością lepsze.”
Mario Theissen, szef zespołu
„Nasz wyścig odzwierciedla osiągi jakie zaprezentowaliśmy we wczorajszych kwalifikacjach. Ogólnie to rozczarowujący weekend dla naszego zespołu. Przyspieszymy nasz program rozwojowy. Jedyną rzeczą poza zwykłą sytuacją dla nas było to, że Nick dotknął inny bolid na pierwszym okrążeniu i zniszczył przednie skrzydło. Mimo to był w stanie kontynuować do czasu planowego pit stopu, tracąc dużo czasu.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Oczywiście nie jesteśmy zadowoleni z wyniku, ale niestety to odpowiada naszej formie w kwalifikacjach. W wyścigu mieliśmy problemy z doprowadzeniem opon do prawidłowego okna, w którym pracują najlepiej. Obaj kierowcy narzekali na brak przyczepności na twardej mieszance. Na miękkiej gumie tempo było akceptowalne. Ostatecznie jednak nasz bolid nie był tutaj konkurencyjny. Na Nurburgringu wprowadzimy kolejne ulepszenia do pakietu aerodynamicznego.”
21.06.2009 17:30
0
"Przyspieszymy nasz program rozwojowy" .... hmm... gdzieś już to słyszałem :P
21.06.2009 17:31
0
Nie "zdecydowaliśmy sie" tylko "ja sie zdecydowałem". Zespół wzywał go do boksu ale ten postanowił jechać dalej.
21.06.2009 17:31
0
Nie będę oryginalny i powiem że do wymiany są inżynierowie BMW. Mario mówi że jeszcze przyspieszą ;) Chyba chcą przegonić Force India ...
21.06.2009 17:33
0
Robert mówił coś o złych bazowych ustawieniach fabrycznych (Hinwill)). A w kwalach ( a może i na treningach?) Kubica osiągał w kwalifikacjach jedne z największych prędkości na prostych, tracąc nieco na szybkich łukach (mówili o tym w studio). Tak więc hipoteza jest taka: w fabryce ustawiono zbyt słaby docisk aero. Tylko, czy nie dało się tego zmienić po treningach?. Czy takie zmiany są niemożliwe już w trakcie trwającego weekendu, czy po prostu w BMW za późno się zorientowali , że coś jest nie tak? Tak więc wynalazki aero zastosowane przez BMW ogólnie może nie sa takie złe, tylko inżynierowie popełnili błąd ( wygląda na to, że w siedzibie zespołu). Wydaje się to potwierdzać opinie, że zespół konstruktorów/inżynierów BMW jest po prostu do kitu.
21.06.2009 17:37
0
Łał, BMW jako hamulcowy F1 (Alonso, Alonso, Hamilton)! Tego jeszcze nie było. Widać, że w tym sezonie ostro pracują nad wypróbowaniem wszelkich możliwych sytuacji wyścigowych. Co tam jeszcze zostało? Kolizje były, niedojeżdżanie do mety było, płonący bolid, wycofywanie się z wyścigu, ostatnie miejsca w stawce. Czekamy na więcej.
21.06.2009 17:54
0
Pamiętam dokładnie wypowiedź Roberta z ubiegłego roku w Pit line park w Warszawie,na zadane Mu pytanie przez A.Borowczyka ...Jak się czuje jako lider klasyfikacji po 7 wyścigach.Nato Robert odpowiedział tak : ...wystarczy że będę 14 lub 17 a liczba kibiców w Polsce spadnie o połowę i wszyscy będą na mnie i zespole wieszać psy... No i proszę po przeczytaniu powyższych wypowiedzi można stwierdzić że dokładnie tak jest. (Polscy kibice) kibicem jest się na dobre i złe. Żal mi was pseudo kibice. Pozdrawiam
21.06.2009 18:00
0
'Na Nurburgringu wprowadzimy kolejne ulepszenia' ...tak, wiemy, Nick będzie miał nowy kask, a Robert ???
21.06.2009 18:01
0
Jestem tutaj nowy więc na wstępie chciałbym wszystkich przywitać, a konto założyłem tylko dlatego że nie bardzo wiem czemu wszyscy tak czepiają się tego BMW. Konstrukcja jest taka jaka jest i za wiele zmienić nie mogą, jakoś mclaren i ferrari pomimo ogromnego doswiadczenia tez nie mogą wrócić do walki. W tym sezonie nie bedzie cudów więc ciągłe pisanie pod każdym artykułem o tym jakie to bmw jest cienkie jest debilne. Theissen ciągle mowi o przyspieszaniu prac bo co ma niby mowic? ze teraz bedą opozniali? Rok temu odpuścili ale nawet jakby dalej rozwijali bolid to i tak kubica nie zdobylby mistrzostwa, pewnie bylo by podium ale nic więcej. Ja tam wierze że za rok obojętnie w której serii bmw będzie mocne. P.S. I jeszcze jedno czemu wszyscy tak uwielbiają tego Sutila??? Ciągle tylko wam go szkoda a to że nie wszedł do Q2 , a to że nie zdobył punktów itd. Jak dla mnie to FI za zdrade FOTA powinna okupować miejsca 19-20 zaraz za williamsem!!!
21.06.2009 18:02
0
@juras2713: Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś zobaczył, że nikt tu psów na Kubicy nie wiesza. Natomiast na BMW - owszem. Mimo wszystko, jest to SPORA różnica.
21.06.2009 18:03
0
4. leo Mi się wydaje że to nie jest kwestia ustawień fabrycznych. Oczywiste jest że zespoły przed każdym gp opracowują ustawienia bazowe na podstawie symulacji i porównań z lat ubiegłych ( choć to 2 w tym roku wydajei mniej znaczące) . Myśle że to jest bardziej charakterystyka samego bolidu. BMW wydaje się być słabsze na wolniejszych torach( choć to w ich przypadku się dzis nie potwierdziło) podobnie RBR odwrotnie MCL. Ja bym się tutaj raczej dopatrywał błędu konstrukcyjnego który widocznie trudno wyeliminować
21.06.2009 18:06
0
No nie... a juz liczylem ze Mario powie "wynik jest rozczarowujący, musimy to przeanalizowac" :(
21.06.2009 18:15
0
8. sliwa007: jak to Ferrari nie może poprawić osiągów? Oglądałeś dzisiejszy wyścig? Masa startował z P11 a ukończył na na P4. To nie jest poprawa? A co do BMW: czepiamy się dlatego, że są tam tempe ćwoki, którzy potrafią zawalić wyścig "strategią" na poziomi ucznia 5 klasy podstawówki...
21.06.2009 18:22
0
10 Rk3- Zgoda, ale to, że konstrukcja BMW od podstaw jest słaba , to swoją drogą jedno, a to, że BMW miało w Silverstone za słaby docisk, to drugie. Moim zdaniem jedno nie wyklucza drugiego.
21.06.2009 18:22
0
Niestety sezon 2009 dla Roberta jest już stracony !!! Tępo rozwojowe bolidu woła o pomstę do nieba Na początku sezonu zespół BMW było gdzieś za Brawn Red Bull wraz z Toyotą Williamsem i Ferrari przed Renault i McL. A dzisiaj dokładnie spoza BMW układ jest taki sam i niestety dla kibiców Kubicy obawiam się ze są tylko przed STR na poziomie FI .Więc te zapewnienia szefów BMW o cięzkiej pracy i robieniu kroku w przod już zaczynają mnie wkurzać bo inni robią nie jeden ale po dwa kroki .Widać gołym okiem ze KERS ,jak również zaprzepaszczony okres między Australią a Hiszpanią odbija się czkawką na cały zespół . A najgorsze jest to ze niestety w sezonie 2010 Robert zostaje znów w tym zespołe ,bo jak twierdzi Artur Kubica zespół BMW jeśli zechce może zatrzymać Roberta.
21.06.2009 18:24
0
Co ten don mariano chrzani bez przerwy z wyścigu na wyścig że przyspieszą program rozwojowy jak wiadomo że tego nie zrobią. Już wymyśliłby coś innego na swoje usprawiedliwienie, a nie gadał bez przerwy te same głupoty, aż żygać się chce. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy BMW jest daleko w tyle podczas gdy inne ekipy jak chociażby Ferrari idą do przodu. Nie dość że ten ich samochód to jedna wielka pomyłka, aż żal gadać bo maluch pewnie wyprzedziłby go na prostej to jeszcze dochodzą do tego super stratedzy, dzięki którym Robert dzisiaj zdobył 13 miejsce zamiast 12 czy 11. Oczywiście jedno miejsce w przód albo w tył nie robi tutaj różnicy bo i tak punktów Robert nie zdobyłby, ale licza się fakty, a te mówią że BMW jak narazie nie uczynilo znaczącego kroku do przodu czy to z dyfuzorem czy bez niego, czy z kersem czy bez kersu. Tak więc w tym sezonie raczej niczego już nie ździałają!!!
21.06.2009 18:38
0
Nie wiem na co liczyli z taką strategią. Na SC na początku? Przecież deszcz nie był zapowiadany. Na szybkim torze takim jak Silverstone, mocne zatankowanie średnio udanego bolidu to kaplica. Kompletny brak tempa. Było jechać na 20 okrążeń i kto wie czy nawet osme miejsce nie byłoby w zasięgu. Ładnie było widac po pierwszym tankowaniu. Na cuda nie ma już co liczyc w następnych startach tego sezonu. Widać, że ten bolid zaprojektowany pod kątem KERS jest mało rozwojowy. Trzeba sie będzie cieszyć z 10tej pozycji, a każdy zdobyty punkcik to jak stanąć na podium.
21.06.2009 18:39
0
Jak czytam wasze wypociny to przypominają mi się słowa Benhakkera. "Jak wygrywasz jesteś Bogiem. Jak przegrywasz jesteś kupą gówna". Eh kibole. Troche szacunku dla Mariana i Williego. Co mają się powiesić że jakieś dyfuzory przeszły i nie trafili z konstrukcją?...
21.06.2009 18:40
0
12. saint77: wyścig oglądałem, no może ferrari poszło trzoche do przodu ale nie tak bardzo jakby tego można się spodziewać, Kubica też 2 tygodnie temu był 7 a dzisiaj lipa. Jednak minie jeszcze sporo wyścigów(pewnie sezonu braknie) zanim ferrari będzie na czele, To są chwilowe wzloty, BMW też takie ma ale żeby forma była wysoka przez cały czas to trzeba zmienic podstawową konstrukcje bolidu, bo tam moim zdaniem zostały popełnione duże błędy. Gdyby uznano podwójne dyfuzory za nielegalne to z red bullami teraz walczyliby kierowcy z ferrari renaulta mclarena i właśnie BMW, a skoro podwójny dyfuzor został zalegalizowany to te ekipy które wymieniłem musiały całkowicie zmienic program prac rozwojowych i zacząc wszystko od nowa, tylko nie jest łatwo gonić kogoś kto na starcie jest daleko przed tobą i ciągle się rozwija. Tak wyszło i już. A co do błędów w strategii to nie ma ich tak wiele, ferrari też je popełnia. Każdy zarzuca Theissenowi że zwlekali z ulepszaniem konstrukcji podczas gdy inni to robili, Tylko ja się pytam co z tego ma mclaren czy renault? Odpowiedz brzmi: Nic! A właściwie to samo co BMW.
21.06.2009 18:46
0
13. leo Pełna zgoda ale na pewno doskonale wiesz że przy tegorocznej specyfikacji bolidów inżynierowie nie mają dużego pola manewru w tej kwestii najwyżej co mogą zrobić aby zmniejszyć lub zwiększyć docisk to zmienic nachylenie tylnego i przedniego skrzydła lub żonglować balastem aby poprawić zachowanie bolidu w zakretach. Dyfuzor to jest raczej element stały. Także myślę że w czasie treningów nic nie stałoby na przeszkodzie aby te ustawienia fabryczne skorygować.
21.06.2009 18:49
0
17. Budda89- Za to nie powinni się wieszać (za dyfuzory) Ale powinni już dawno zadyndać za brak reakcji na zaistniałą sytuację, tu im się sznurek należy. No i za strategie wyścigowe, a przede wszystkim za ubiegły sezon !!
21.06.2009 19:19
0
12. saint77: "Każdy zarzuca Theissenowi że zwlekali z ulepszaniem konstrukcji podczas gdy inni to robili, Tylko ja się pytam co z tego ma mclaren" - hmmm ciekawe co mclaren zdobyl rok temu chyba jakis tam tytul, chociaz moze to nie bylo nic waznego...
21.06.2009 19:21
0
* pomylka to bylo oczywiscie do 18. sliwa007 :)
21.06.2009 19:21
0
20. dziarmol@biss-przestan... znowu bedzie ze spisek weszymy. Przeciez bmw to mlody zespól, jeszcze sie ucza... ;-) pozdro
21.06.2009 19:39
0
21. wpiszlogin: chodziło mi o ten sezon:) A w poprzednim odpuścili i teraz nigdy sie nie dowiemy co by bylo gdyby... Ja uważam że Kubica nie zdobylby tytułu, moze bylby 2 albo 3. Odpuścili i wszystko teraz byloby dobrze gdyby nie podwojne dyfuzory,
21.06.2009 20:08
0
sliwa007 poruwnujesz Ferrari do BMW to przypomnij sobie początek sezonu w którym BMW było jeśli nie przd nimi to na pewno na równym poziomie a dzisiaj ferrari zdobywa rególarnie punkty a BMW jest dzisiaj na poziomie FI Jesli nie widzisz błedu w strategii to Ci równiez wyjasnię Kubica połowe wyscigu jechał na gorzej sprawujących się oponach dotego zatankowany po korek a lepsze opony załozył i zacząl kręcic czasy blisko o 2s lepsze jak już było po wyścigu .Ciągłe liczenie na SC i deszcz to już przechodzi ludzkie pojęcie i zdaje się ze zapomnieli stratedzy BMW ze zmieniły się przepisy w czasie neutralizacji .Bo dzisiaj na 10 kólku Robert miał przeszło 30s.straty do najlepszych. " Aw poprzednim.....,moze byłby 2 albo 3" Dopoki Robert miał wsparcie w zespole to w połowie sezony był liderem a do tego dodać "wyczyny" kierowców ktorzy z nim walczyli to szanse były duże tyle tylko ze po kanadzie BMW Roberta miało w d..ie bo osiągneli swój cel i skupili się na pozal się Boze na obecnym sezonie
21.06.2009 20:37
0
Po pierwsze: Mario nie powinien się wieszać. Powinien odejść ze stanowiska. Ale wcześniej powiedzieć że odpuszczenie zeszłego sezonu było błędem; że brak wsparcia dla Roberta w walce o tytuł było błędem; że postawienie na KERS było błędem; że nie rozwijanie się z wyścigu na wyścig było błędem; że ich tempo rozwojowe jest żałosne. I na końcu że on sam też jest żałosny. Że niby postawa BMW to wina dyfuzor-gate? Ciekawe że taki Red Bull i bez dyfuzora ich objeżdżał. Ciekawe że ten sam Czerwony Byk wprowadził dyfuzor szybciej od BMW, chociaż ponoć wymagało to wielkich zmian w konstrukcji ich bolidu. Ciekawe że takie Ferrari które nie odpuściło połowy poprzedniego sezonu nie było od nich gorsze bez dyfuzora(podwójnego oczywiście). Ciekawe że Mario odpuścił zeszły sezon a nie zamierza odpuścić tego. A może tylko tak gada, że nie odpuścili bo patrząc na ich tempo "nibyrozwoju" to mam spore wątpliwości czy rzeczywiście będą walczyć w tym sezonie czy Mario tylko tak gada żeby nie wyjść na idiotę po raz drugi...
21.06.2009 20:44
0
Zastanawiam się, dlaczego Robert podchodzi w tym sezonie OLEWAJĄCO do każdej klapy ? nie gani zespołu, nie szuka winnych, nie ponagla zespól z innowacjami i na wszystko zgadza się .Może chce pokazać co BMW zdziała bez jego osobistych uwag (które i tak olewali ) ...przynajmniej BMW wie gdzie jest w stawce bez potknięć szybszych .BRAWO
21.06.2009 20:50
0
BMW ogólnie nie radzi sobie z rozwojem/poprawą bolidu w trakcie trwania sezonu. Tak było w 2007r kiedy cały rok nie mogli sobie poradzić z zawodną skrzynią biegów, w 2008r. kiedy usprawnienia aerodynamiczne dobrego przecież bolidu okazywały się niewypałem i tak jest teraz kiedy wydaję się że zespół kompletnie błądzi i nie wie co ma robić. Przecież jeszcze niedawno mieli pracować nad nową - lżejszą wersją Kersu, a dzisiaj mówią że dają sobie spokój z tym systemem. Mieli odchudzić bolid - o tym ani widu ani słychu. BMW postawiło niestety na niewłaściwą kartę - Kers i teraz jest pogrążone w chaosie naprędce szukając drogi rozwoju bolidu która miała przebiegać zupełnie inaczej - z tego nie może wynikać nic dobrego. Ciągle zmieniając plany niczego się nie osiągnie. Ktoś tu napisał że Bmw jest młodym zespołem i ciągle się uczy - może i to prawda, ale pamiętajmy że jest to team zbudowany na bazie Sauber-Petronas który startował w latach 1993 -2005, więc tacy zieloni to oni na pewno nie są.
21.06.2009 20:58
0
28. owadd-to ja napisalem i byla to ironia, bo bardzo wiele osób na forum tak tlumaczy to co robi bmw. Ja uwazam, ze zespól który powstal na bazie innego zespolu nie powinien miec az tylu takich bledów.
21.06.2009 21:21
0
do tego fabryczny zespół. Po drugie BRAWN GP też jest młodym zespołem i też powstało na bazie innego zespołu a jest dzisiaj najlepszy i w dużo krótszym czasie niż BMW
21.06.2009 21:24
0
Ja sie zastanawiam co za debil pozwolil Heidfeldowi jechac z uszkodzonym skrzydlem i hamowac nie tylko Alonso ale i samego Kubice,mysle ze Robert bylby duzo wyzej gdyby jechal na jeden stop ,nie musialby zjezdzac wczesniej na nieplanowany postoj.
21.06.2009 21:26
0
gringo234 co Ty opowiadasz Brawn GP to nic innego jak Honda ze zmieniona nazwa to zaden nowy zespol,pracuja tam sami doswiadczeni ludzie a bolid Brawna budowal inzynier ktory do niedawna pracowal w BMW SAUBER
21.06.2009 21:26
0
A już miałem nadzieję że przegonili F1. W BMW potrzebne są zmiany i to poważne .Mam nadzieję że będą w najbliższym czasie .ROBERT chce takie go psychologa lub takie tabletki na uspokojenie
21.06.2009 21:28
0
(miało być FI)
21.06.2009 21:42
0
32. tomek83f Zgadzam się, ale Honda miała budżet na podobnym co poziomie BMW i też odpuściła jeden sezon żeby się przygotować (BMW prawie cały, po Kanadzie), a jakie są wyniki? BGP najlepsze a BMW prawie najgorsze.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się