WIADOMOŚCI

Bottas najszybszy, Kubica ósmy po drugim dniu testów pod Barceloną
Bottas najszybszy, Kubica ósmy po drugim dniu testów pod Barceloną
Valtteri Bottas uzyskał najlepszy wynik podczas drugiego dnia testów pod Barceloną. Fin zszedł z czasem nieco poniżej 1 minuty i 17 sekund, a do wyniku dającego Lewisowi Hamiltonowi pole position zabrakło mu przeszło 0,7 sekundy.
baner_rbr_v3.jpg
Kierowca Mercedesa był jednym z najaktywniejszych zawodników na torze, pokonując w sumie 139 okrążeń. Na swoim najszybszym kółku, wykręconym tuż przed przerwą obiadową, korzystał on z supermiękich opon Pirelli.

Najbardziej pracowitym kierowcą na koniec dnia okazał się Antonio Giovinazzi, który kokpit Saubera zamienił dzisiaj na kokpit Ferrari. Włoch pętlę toru Catalunya pokonał aż 148 razy. Na swoim najlepszym kółku jadąc na oponach hipermiękkich.

W końcówce sesji szybkie okrążenie za sterami bolidu McLarena wykonał Lando Norris, który na miękkich oponach awansował na trzeciej miejsce w tabeli. Brytyjczyk wczoraj testował nowe ogumienie dla firmy Pirelli a dzisiaj zasiadł w kokpicie MCL33, aby sprawdzać nowe części dla swojego zespołu.

Lando Norris rano stracił panowanie nad swoim bolidem w 12 zakręci toru, przyznając później, że zbyt wcześnie i zbyt mocno przycisnął gaz. Po południu jego auto przyczyniło się do wywieszenia czerwonych flag, po tym jak ten musiał je zatrzymać na swoim okrążeniu wyjazdowym. McLaren szybko uporał się jednak z usterką i powrócił na tor.

Tuż za czołową trójką uplasował się Kevin Magnussen z Haasa, który swój najszybszy czas również ustanowił jeszcze przed przerwą obiadową. Duński kierowca był jednym z najmniej jeżdżących dzisiaj zawodników. W sumie pokonał on pętlę toru tylko 75 razy i był sprawcą jednej z dwóch czerwonych flag po tym jak jego bolid zatrzymał się między 2 i 3 zakrętem toru.

Za kierowcą Haasa w tabeli wyników znalazł się reprezentujący barwy Force India Nikita Mazepin oraz debiutujący w barwach Renault Jack Aitken.

Charles Leclerc pokonując dzisiaj 139 okrążeń na najlepszym zdołał pojechać wystarczająco szybko, aby zająć siódme miejsce. Monakijczyk wyprzedził w tabeli wyników Roberta Kubicę. Obaj kierowcy nie poprawili po południu swoich porannych czasów.

Polak otrzymał dzisiaj możliwość testowania z Williamsem przez pełny dzień, pokonując w sumie 123 okrążenia. Wedle doniesień z padoku F1 bolid Williamsa ma poważne problemy z aerodynamiką swojego bolidu, która sprawia, że ten nagle traci docisk przez co jego kierowcy nie mogą mu zaufać.

Za polskim kierowcą w tabeli wyników po drugim dniu testów pod Barceloną znalazł się Pierre Gasly, który po południu zmienił w kokpicie Toro Rosso Seana Gelaela, który kończył testy z 12 czasem.

Czołową dziesiątkę zamykał Stoffel Vandoorne z McLarena, który wyprzedził Jake'a Dennisa. Mało znany zawodnik reprezentował dzisiaj barwy Red Bulla.

Stawkę kierowców zamykał Nicolas Latifi, który wczoraj sprawdzał nowe części z zespołem Forc India, a dzisiaj został oddelegowany do testów opon Pirelli.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

44 KOMENTARZY
avatar
Vendeur

16.05.2018 19:14

0

Napiszę zapobiegawczo, bo niektórzy nadal nie rozumieją... Nie wiemy co kto testował, w tym nie wiemy co i jak testował Kubica. Opanujcie swoje emocje zarówno w jedną jak i drugą stronę. To tylko testy. Prawdziwe tempo Roberta możemy poznać wyłącznie, jeśli dane mu będzie kiedyś wystartować ponownie w kwalifikacjach i wyścigu.


avatar
saint77

16.05.2018 19:31

0

@1. No bardzo kulturalny z Ciebie fan F1 i ogólnie bardzo fajnie piszesz, tylko niestety nieco brak logiki w Twoim wywodzie, z całym szacunkiem:) Kubica wykręcił najlepszy czas weekendu ze wszystkich kierowców Williamsa, zarówno w treningach, kwalifikacjach jak i w wyścigu i testach po nim. Skoro w kwalifikacjach, gdzie teoretycznie tempo jednego okrążenia powinno być najszybsze, podstawowi kierowcy wykręcają czas0,5 sekundy gorszy od "testowego", to nie rozumiem co za bardzo mieli by testować? Ja się skłaniam ku następującemu scenariuszowi: Paddy: "Robert, siadaj w kokpit, rób kilka okrążeń testowych, zjeżdżaj do boksu, podaj jak mamy ustawić ten złom i potem sprawdź, czy jest lepiej. Robert: "Ok." Wyjechał, sprawdził, wrócił, ustawili i znowu wyjechał. Rezultat: poprawa o 0,5 sek. Wniosek: BROŃ GWIZDA, TYLKO STRZELCY PIZDA. Może ten toporny wóz z węglem nie ma odpowiedniej ręki, która potrafiłaby to ogarnąć od strony kierowcy? Motto L.Strolla: "JA TYLKO PROWADZĘ BOLID" - powtarzane setki razy przy każdej konferencji, spotkaniu. JA TYLKO PROWADZĘ BOLID. Tu jest sedno. To jest zwykły "prowadzacz" bolidu. Sam kiedyś dokładnie powiedział, że on nie wie jak to działa i za bardzo go to nie interesuje. On po prostu ma wsiąść i jechać. I macie pierwsze 0,5 sekundy do przodu. Jestem przekonany i założyłbym się o każde pieniądze, że gdyby w kokpicie nie siedział Pan "ja tylko prowadzę bolid" ale ktoś pokroju Kubicy, Alonso, Vettela itp. to Williams walczyłby o punktu już po pierwszym wyścigu. Pieniądze same nie jeżdżą, szanowny Panie belzebub, czy tez szanowny Panie " 20 mln USD to zysk 1 sekundy na okrążeniu". Nie. 0,5 sekundy na okrążeniu zysku to " kaleka" z jedną ręką, który jedząc banana podczas jazdy wykręca czasy lepsze od pana " ja tylko prowadzę bolid" i od pana "już nei mogę doczekać się wygrywania". A teraz proszę przedstawicieli opozycyjnej strony o przepytanie mnie z łacińskich zwrotów:)


avatar
Fanvettel

16.05.2018 19:37

0

Dobry czas Kubicy !


avatar
XandiOfficial

16.05.2018 19:38

0

@2 Stroll i Sirotkin na Supersoftach a Robert na hypersoftach tak samo jak wczoraj Rowland ale żaden z nich nie forsował czasów ani nic w tym stylu ... to testy i mimo że Robert był najszybszy na najlepszych oponach to nic nie znaczy tak samo że ten z Tororoso miał te same opony a czas znacznie gorszy, bo oni nie mogą pomijać wprowadzania do F1 bez wyjeżdżenia się i testowania programu aby kierowca mógł wyjechać na pełny weekend gp ...


avatar
saint77

16.05.2018 19:41

0

Aby jaśniej to przedstawić, poniżej zestawienie czasów całego weekendu i testów. R.Kubica Williams 1:19.253 - testy dzień 2 O.Rowland Williams 1:20.009 - testy dzień 1 S.Sirotkin Williams 1:19.695 - Q1 L.Stroll Williams 1:20.225 - Q1 L.Stroll Williams 1:19.900 - trening 3 S.Sirotkin Williams 1:19.909 - trening 3 L.Stroll Williams 1:21.556 - trening 2 S.Sirotkin Williams 1:22.060 - trening 2 R.Kubica Williams 1:21.510 - trening 1 L.Stroll Williams 1:22.756 - trening 1


avatar
saint77

16.05.2018 19:47

0

@ 4. XandiOfficial tak, tak, tylko z tego co mówiło większość kierowców to różnica między tymi oponami na tym torze to tylko kolor paska i nic więcej. Ricciardo dobitnie to określił, odsyłam do wywiadu powyścigowego z nim. Dałbym sobie ręce przy łokciach odrąbać, że gdyby Kubica dostał również 1 dzień testowy do dyspozycji, to ju dzisiaj podchodziliby do jazdy z nową wiedzą o problemach i byliby te 150 okrążeń do przodu. Aby było jasne - nie uważam, że posadzenie Roberta za kółkiem sprawi, że nagle zaczną walczyć o podia, oczywiście że to bzdura, ale na każdym kroku widać w Williamsie jaką potężną stratę mają przez kierowców typu " JA TYLKO PROWADZĘ BOLID" I "JA NIE WIEM JAK TO DZIAŁ I SZCZERZE MÓWIĄC NIE INTERESUJE MNIE TO. ONI DAJĄ MI BOLID A JA WSIADAM I JADĘ". Ale można z uporem maniaka dalej twierdzić, że 20 mln USD do 1 sekunda szybciej na okrążeniu. Aż strach pomyśleć co będzie kiedy Putin wyłoży 100 mln USD. Williams będzie dublował Mercedesa i Ferrari juz w połowie wyścigu. Czekam niecierpliwie:)


avatar
Inszy

16.05.2018 19:55

0

@4 zdaje się, że czas Roberta na supersoftach też był najlepszy ze wszystkich kierowców Williamsa. Ale nieważne, bo warunki były trochę różne. Inne nagumowanie i temperatura toru. Ciekawe jest jednak to, że dwie ekipy pojechały szybciej niż w trakcie weekendu: Williams i Force India. Mam nadzieję, że to pierwsza jaskółka dla tych ekip i wprowadzane zmiany pchną ich do przodu. Zawsze to lepiej, jak ekipy jeżdżą bliżej punktów, bo walka jest bardziej zacięta.


avatar
Vendeur

16.05.2018 19:57

0

Jak widać wszystko na nic. Już pojawił się jeden "mistrz logiki", który wszystkich do pionu postawi...


avatar
Izus11

16.05.2018 20:02

0

@8 zgadzam się z Tobą...


avatar
Jabba1979

16.05.2018 20:03

0

@2 saint77 różnica opon jednak jest znaczna, porównanie czasów raczej jest niewłaściwe. Snując teorie spiskowe zespół po przerwie obiadowej specjalnie zwolnił Roberta by nie zawstydzić młodziaków ????????????. Masz rację, że Stroll jest słaby. Na tle Massy wyglądał w kwalach mizernie w zeszłym roku. Nawet rusek jest od niego szybszy. Robert upokorzył dzisiaj ruskiego wypowiedzią o ustawieniu fotela. @Vendeur dobrze pisze. Wartość Roberta będzie jak młodzi w następnych wyścigach przyśpieszą, a to wcale takie pewne nie jest.


avatar
Jacko

16.05.2018 20:29

0

@2. saint77 Zarzucasz innym brak logiki, ale w Twoim wywodzie też trochę jej brakuje, bo jedno słowo "TESTY" burzy całą tę układankę. Pomijając już choćby warunki pogodowe, które mogą mieć ogromny wpływ na osiągi, to w czasie testów zespoły nie muszą się stosować do całej masy różnych ograniczeń. Przecież tu chociażby nie muszą chuchać i dmuchać na silnik oraz wszystkie inne podzespoły napędowe, bo te nie należą do ograniczonej puli. Mogą to wszystko kręcić ile chcą, bo nie muszą wytrzymać kolejnych weekendów. Mogą kombinować z ilością paliwa, mapami silnika, ustawieniami chwilowego przepływu, używaniem DRS i zapewne milionem innych ustawień oraz rzeczy które są w czasie normalnego weekendu zabronione. Dlatego porównywanie wyścigu, kwalifikacji czy nawet treningów z tymi testami jest całkowicie od czapy...


avatar
wariat133

16.05.2018 20:31

0

Saint77 słonko przygrzało? Jedno zdanie Roberta po testach, burzy twoje wypociny trollu. Sam sobie poszukaj która to wypowiedź.


avatar
kruszon

16.05.2018 20:41

0

Któryś raz słyszę o fotelu sirotkina... O co chodzi z tym fotelem?


avatar
Izus11

16.05.2018 20:43

0

@13 o to, że był ten fotel w trakcie wyścigu w Hiszpanii niewygodny


avatar
czuczo

16.05.2018 20:56

0

@2 zgadzam się, tylko napisałbym "maszyna gwizda, tylko kierowca pizda" tak się mówi u "nas" na kolei") Pozdrawiam:)


avatar
Berger

16.05.2018 21:49

0

Kempa mam prośbę, wiem powiecie że się czepiam ale słowo "hypermiękkie" w żaden sposób mi nie pasuje. Połączenie ang-pol nie jest tutaj właściwe. Według mnie powinno zostać "hypersoft". Taka mała korekta. A co do czasu Roberta to fajnie że jeździ i widać że daje to rezultaty w postaci poprawy osiągów oby tak było również w wyścigach.


avatar
kaem89

16.05.2018 21:56

0

@11 niby to co piszesz ma sens, ale jednak kompletnie się "kupy" nie trzyma Z jednej strony jest tak jak piszesz, że zespoły mogą korzystać z mieszanek od lewa do prawa i każdego dnia mogą sobie wstawiać nowy silnik. Co do DRS - kierowcy mogą używać DRS do woli w każdej sesji poza samym wyścigiem, sprawa paliwa - i tu dochodzę do sedna mojej wypowiedzi - jeśli nawet przepisy nie mówią o ograniczeniu przepływu paliwa podczas testów (w co osobiście wątpię) to nasuwa się kluczowe pytanie - Jaki cel miałyby zespoły jadąc testy na innym setupie niż w weekendach (oczywiście pomijając opony)? Pomijając kwestie czysto marketingowe - a te chwilowo minęły wraz z zaoraniem HRT, Virgin czy innych Caterhamów - żaden zespół nic nie zyska na tym, że przy tak mocno ograniczonym testowaniu w ciągu sezonu, odkręci silnik i zacznie kręcić chwilowo mega czasy. Przecież mając przykładowo 100KM więcej na tylnej osi CAŁE auto zachowuje się zupełnie inaczej i zamiast testów właśnie, mamy reklamę. Czyli wynik idzie w świat, ale w sumie i tak nic nie wiemy.


avatar
Jacko

16.05.2018 22:08

0

@16. Berger (i Kempa) Bo prawidłowo powinno być HIPERmiękkie. W języku polskim ten przedrostek brzmi "hiper-". A tego "hypermiękkie" rzeczywiście w naszym języku nie ma...


avatar
TomPo

16.05.2018 22:54

0

@1 blad logiczny. Chyba ze zakladasz, ze na testy przywiezli super patent, ktorego nie chcieli zalozyc na kawlifikacje by zyskac 0.5s, bo i po co to komu. Cokolwiek by RK nie testowal to uzyskanie lepszego czasu niz etatowych pay-driverow w kwalifikacjach, mowi wszystko o tych miernotach. Pokazuje tez (po raz kolejny) jak cienki jest Stroll, gdzie objezdza go w kwalifikacjach nowy zawodnik w zespole. A na tle Massy to i Rosjanin kiepsko wyglada, bo pamietamy jakie roznice dzielily Masse i Strolla.


avatar
XandiOfficial

16.05.2018 23:58

0

@11 tu kolega ma 100% rację, jednak mogli cisnąć na siłę ile chcieli ...


avatar
Vendeur

17.05.2018 00:17

0

@19. TomPo - błąd logiczny. Akurat do stwierdzenia, że Kubica jest lepszy od kierowców etatowych nie potrzeba testów.


avatar
belzebub

17.05.2018 01:48

0

@Saint77, Twój wywód i wyciągnięte wnioski są z d...y wzięte. Dobrze ktoś już wyżej napisał, inne warunki na torze, mniej kierowców o połowę na torze w porównaniu zarówno do treningów a tym bardziej do testów oraz to, że w testach nie potrzeba oszczędzać podzespołów. I stąd bierze się ten "super" wynik RK. Tak więc ochłoń trochę, bo się przegrzejesz. RK sam przyznał po piątkowym treningu, że bolid jest trudny w prowadzeniu i w jego ustawieniu, a między wierszami jest do d...y. I to nie będzie tak, że Twój super cudotwórca RK nagle wyciągnie sekundę więcej, bo tylko wsiądzie do bolidu. Nie. Jakbyś czytał więcej wypowiedzi i je przede wszystkim zrozumiał zarówno kierowców, jak i obserwował decyzje Williamsa w kontekście personalnym, to byś wiedział że wina leży w tegorocznej konstrukcji. Paddy Lowe dał tym razem ciała i wszystko wskazuje na to, że zespół będzie koncentrować się na przyszłorocznym bolidzie, a ten sezon spiszą na straty. A do tych co wyżej piszą, że po co miliony Sirotkina, a to po to, że gdyby nie one to przyszłość Williamsa mogłaby stać pod dużym znakiem zapytania. Bez dopiętego budżetu długo by nie przetrwali.


avatar
belzebub

17.05.2018 01:55

0

Powinno być: "inne warunki na torze, mniej kierowców o połowę na torze w porównaniu zarówno do treningów a tym bardziej do kwalifikacji". TomPo, tak RK jest taki super itd, tylko dlaczego ŻADEN inny zespół go nie wziął, no przecież to urodzony geniusz, sam ustawia bolid, ba! nawet razem z inżynierami go projektuje, pewnie jest prawą ręką Paddiego, Williams zaoszczędzi, wywali połowę inżynierów, po co zespołowi banda nieudaczników, skoro mają tak wielkiego "Fachofca". :)


avatar
skilder3000

17.05.2018 02:13

0

Jak tyle fachowców. A jak jest z silnikami, skrzyniami i resztą? Na testy jak sądzę nie są z puli na sezon. Czy może się mylę?


avatar
WDrake

17.05.2018 07:19

0

ciekawe czy KUB silnik miał tak samo ustawiony jak w kwalifikacjach mieli, pewnie była świeża jednostka czyli kilka KM więcej miała, Gotowe części powinni od razu testować i sprawdzać w wyścigu a nie czekać do oficjalnych testów


avatar
Inszy

17.05.2018 07:56

0

@23 akurat rano warunki były gorsze od tych w czasie kwalifikacji, więc jeśli chcesz napisać, że Robert to nieudacznik nad którym Williams się zlitował, to omijaj temat warunków - będzie to lepiej wyglądało. @25 podejrzewam, że nowego silnika nie miał. Jakby nie było, zespół klepie biedę, więc raczej nie szastają codziennie innym silnikiem i skrzynią. Ale pewnie kombinowali z ustawieniami.


avatar
nolte_

17.05.2018 07:59

0

Och, gdyby tak Pascal wziął w swoje ręce bolid Williamsa...


avatar
WDrake

17.05.2018 10:07

0

dlaczego róże serwisy podają różne opony jakie miał KUB na najszybszym kółku? dezinformacja panuje, większość SS a nie HS


avatar
ascorp

17.05.2018 11:09

0

Wszystko w temacie powiedział "2. saint77" Nie rozumiem po co dalej drążyć te tematy ! To, że Robert nie jest podstawowym kierowcą to tylko i wyłącznie głupia polityka w F1, ale tym wszystkim niedowiarkom i hejterom oby pewnego dnia rączki uschły jak w końcu RK zasiądzie w bolidzie F1 podczas GP, a tak się stanie to tylko kwestia czasu.


avatar
bartexar

17.05.2018 15:51

0

@21. Błąd poznawczy. Otóż trzeba. Inaczej Twoja opinia jest poparta niczym, czyli jest niczym i nic nie znaczy.


avatar
Atemi

17.05.2018 17:12

0

RK może i jest lepszy niż Stroll czy Sirotkin, ale... Przecież on sam przyznał, że tegoroczna konstrukcja jest nijaka. Także nawet sam Kubica nowym Williamsem nic nie ugrałby w wyścigu. Williams stoczył się na dno i tutaj nie chodzi tylko o kierowców, ale o cały zespół...


avatar
slawusdominus

17.05.2018 19:51

0

@saint77 Dobrze powiedziane.


avatar
slawusdominus

17.05.2018 20:03

0

@22 Co powiesz teraz o Sirotkinie , który jadąc na ostatnim miejscu traci do przedostatniego ponad minute. Stroll leje Twojego miszcza aż miło :-) Dobrze pamiętam jak przed sezonem jarałeś się Sirotkinem. Jak chwaliłeś decyzję Williamsa. Jestem ciekaw co teraz masz dopowiedzenia.


avatar
Vendeur

17.05.2018 20:40

0

@30. bartexar - naprawdę tak trudno zrozumieć, że opinię można oprzeć na innych aspektach?


avatar
Lachim

17.05.2018 21:50

0

A mnie zastanawia Norris w McLarenie o ponad sekundę szybszy od Vandoorne i tak sam było w zeszłym roku.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu