Renault R30 ma spory potencjał
Zespół Roberta Kubicy pokazał dzisiaj bardzo dobrą formę. Debiutujący w F1 Witalij Pietrow co prawda zakończył swoje zmagania w Q2 i ruszy do wyścigu z odległej, 17 pozycji, jednak Robert Kubica zdołał dzisiaj łatwo awansować do Q3. Polak ostatecznie ruszy z 9 pola, jednak jak sam przyznał na ostatnim okrążeniu popełnił błąd w zakręcie numer 16. Auto Polaka mocno zarzuciło, co w konsekwencji zaowocowało stratą około 0,4 sekundy.„Pierwszym celem na dzisiejszy dzień było dotarcie do Q3, więc możemy być zadowoleni z tej części kwalifikacji, ale jestem nieco rozczarowany 9 pozycją. Wykonałem dwa dobre okrążenia w Q1 i Q2, ale na okrążeniu w ostatniej fazie sesji miałem potężną nadsterowność na nawrocie numer 16, która kosztowała mnie około 0,4 sekundy. Z pozytywnych rzeczy, mamy teraz wyraźny obraz tego gdzie się znajdujemy i wygląda to całkiem dobrze, gdy spojrzy się na bolidy wokół nas: R30 z pewnością ma duży potencjał. To będzie długi, ciężki wyścig, ale naszym celem będzie przedostanie się w górę stawki.”
Witalij Pietrow
„Jak na moje pierwsze w życiu kwalifikacje, to zwyczajny wynik, ale podobało mi się. Naszym pierwszym celem było przejście do Q2 i udało nam się, ale nie mieliśmy szczęścia w tej części i nie mogliśmy przejść dalej. Jutro mamy dzień wyścigu i będzie bardzo ciekawie zobaczyć jak się spiszemy- z pewnością damy z siebie wszystko.”
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy
„Witalij miał solidną sesję kwalifikacyjną w swoim pierwszym weekendzie Grand Prix. Z łatwością przeszedł przez Q1. W Q2 pojechał nieco zbyt szybko w zakręcie numer 9 na ostatnim kółku pomiarowym i wystartuje z 17 pola. Jeżeli chodzi o Roberta miał solidną, niezakłóconą sesję w Q1 i Q2, łatwo przechodząc do Q3, co było naszym celem. Na swoim okrążeniu w Q3 miał problemy z nadsterownością na zakręcie numer 16, co kosztowało go trochę czasu. Ogólnie jesteśmy zadowoleni z dzisiejszych osiągów R30 i wiemy, że auto pracuje dobrze przy pełnych zbiornikach oraz ma dobrą prędkość na prostych. Liczymy na mocny wyścig jutro.”
komentarze
1. kuczek
Brawo Reno i oby tak dalej
2. F1.09
I tak te "0,4 s" to było by przesunięcie o 2-3 pozycje.
3. F1.09
Tylko 2-3 pozycje.
4. saint77
Podobno Renault zwróci się do FIA z prośbą o możliwość zmiany opony, którą zblokował.
Możliwe więc, że jutro będzie wszystko ok od początku do końca:)
5. Grapuś
No może być nieźle jutro oby.
6. Musashi
Renówka nie jest najszybszym bolidem w stawce, ale może pokazać walory na długości całego wyścigu. Zobaczymy jutro jak to zadziała. Oby tylko nie wchodzili w kolizje, urywali części itd.
7. radzix
wyścig to zupełnie co innego niż kwalifikacje, dobre tempo wyścigowe z pełnym bakiem i znakomita praca opon będzie kluczowa i odbije się na pozycji Roberta jutro! 1 zakręt oj się będzie działo :))))))
8. bmwfannn
są optymistycznie nastawieni więc będzie dobrze :D
9. kuczek
4. saint77 skąd masz te informacje
10. bartuś12
f1.09 2/3 pozycje to sporo
11. matwit
Robert mówi, że w zakręcie 16 miał ogromną podsterowność, natomiast Alan Permane mówi, że Polak w zakręcie miał dużą nadsterowność... więc jak w końcu było? - do kitu :P
Jest dobrze! Jutro może być ciężko ze względu na opony, ale jestem optymistą jeśli chodzi o dalszą część sezonu :)
12. murmunder
Reno poprosiło o wymiane jednego koła, dziwne nie. A wypowiedzi Petrova troche dziwna bo mieli za cel według niego pokonać 6 zespołów tych rozsypujących sie i wejść do Q2. Małe cele sobie chłopczyna stawia. A co do Roberta jakiś przycisk naalił dlatego na 9 miejscu
13. Rapidoo
Nowe zespoły tez wprowadzą trochę zamieszania
14. kempa007
11. matwit gdzie masz cos o podsterownosci? Kubica zarzucilo mial nadsterownosc
15. murmunder
11. matwit
Chodzi o to ze na kierownicy Kubica miał jakiś przycisk który sam ustawiał sobie dyferencje, dlatego az była nadsterowność a drugi raz podsterowność
16. alepski
kuczek poszukaj u konkurencji. Piszą też, że dużo zawinił pewien nowy przycisk na kierownicy, który to miał niby zmieniać ustawienia dyferencjału i który to przycisk miałby być uszkodzony i co chwila zmieniać ustawienia. Na ile to prawda? Nie mam pojęcia. Narazie nigdzie też nie znalazłem potwierdzenia tych rewelacji.
17. djbolo
bedzie dobrze , wierze ze sie uda.przebic wyżej :)
18. F1.09
14 zobacz sobie portal pit stop to zrozumiesz ;p
19. Pewlo
Jak na początek to mi się podobało . Tylko ja zauważyłem że realizatorzy telewizyjni troche olewają Renówkę...?
20. murmunder
Usunięty
21. damiansport1
To jak w końcu ? Ich celem był awans do Q2 czy do Q3?
Kempa ty jestes sam w tej redakcji?
Wyglada na to ze tak , bo chyba jestes przepracowany i popelniasz mnostwo bledow
Pietrow mowi inaczej kubica inaczej lol
22. yaneq
W kwalifikacjach mieliśmy mały problem z jednym przyciskiem na kierownicy, który samoczynnie się aktywował i wyłączał – wyjaśnia nam Polak. – To nowy przycisk. Wprowadziliśmy go, żeby mieć możliwość szybkiej regulacji dyferencjału. Niestety, było trochę loterii, czasami samochód był podsterowny, czasem nadsterowny. Nie mówię, że to wyłączna przyczyna takiego a nie innego czasu, ale na pewno to nie pomogło.
Podczas treningów zespół nie korzystał z tej nowinki, a figlująca elektronika zaskoczyła polskiego kierowcę. – Przez całe kwalifikacje samochód się zmieniał, nawet z zakrętu na zakręt – Próbowałem poprawić balans ustawieniami przedniego skrzydła, ale w zależności od tego, które ustawienia dyferencjału się samoczynnie wybierały, bolid zachowywał się podsterownie lub nadsterownie. Ogólnie nie było jednak źle, choć samochód zachowywał się zupełnie inaczej niż na treningach. Zmian w ustawieniach nie było za wiele, głównie chcieliśmy ułatwić zadanie oponom. Nie mamy więc ustawień pod kątem kwalifikacji, a raczej takie, które powinny nam pomóc na długim dystansie.
23. F1.09
10
I tak strata 1,7 - 0,4 to 1,3(NA OKRĄŻENIU!!) to dość dużo
wyścig ma 49 okr.
Policz sobie ile to będzie...
24. Greee
Jest GIT !!! Renault samo mówiło, że celują w środek stawki na początek, a potem będą się w miarę rozwoju przesuwać do przodu. Tak też się stało, dodatkowo Kubica jest zadowolony i odnoszę wrażenie, że są dalej niż myśleli. Lepsze to niż zapowiadać walkę o mistrzostwo i walczyć o Q2. Renault potrafi ocenić sytuację. Oby rozwój szedł w dobrym kierunku!
25. re-reikorp
"I had a big snap oversteer in the hairpin at turn 16 that" - angielski nie zaszkodzi znać.
26. matibak
21.
A nie mogło być różnych celów dla różnych kierowców weź się zastanów...
27. brusss_2008
23.
o Vetelu w tym wyscigu można zapomniec ale do 4 hamiltona 1:55.885 -1:55.217 - 0,4 = 268 a to juz nie jest tak dużo
28. danielino07
no i nie było tak źle jak wielu prowokowało.Mnie osobiście cieszy że te dziwne kombinacje w Maclarenie nie wiele pomogły
29. F1.09
#27
Mieć taki sam albo minimalnie gorszy czas a wyprzedzić kogoś to jest różnica...
30. gogo11
podejrzewam ze i tak jutro bedzie ciezko . Trzeba wziac pod uwage ze zawodnicy startujacy z poza 10 pozycji beda startowali na nowym komplecie opon i na swoje pit stopy beda zjezdzali dopiero w polowie dystansu.
31. pjc
Usunięty
32. lechu55
Jest dobrze. Jutor KUB będzie mogl spokojnie walczyc o wyzsze lokaty od tej dzisiejszej, startowej. Petrov do 15. powinien wskoczyc.
33. F1.09
#30
Jeśli już to z 11 xD
34. pjc
Pomyliłem się .Bardzo przepraszam.
35. TuR1smo
hoho no to Spa i Monza są ich :D
36. stozek08
Czy ktoś się orientuje czy w dzisiejszym bolidzie było owe 40% nowych części aerodynamicznych i "superdyfuzor" o który legalność pytali się FIA .
I kiedy będzie odpowiedź w sprawie podkręcenia silników Renault
37. brusss_2008
29 wyscig a kwalifikacje to tez inna bajka :P
38. brusss_2008
a renowka ma najwiekszą prędkosc na prostych
39. frodo77
mam pytanie, czy będą podane wagi bolidów przed startem mimo iż tankują się na maksa ?? wie to ktoś
40. pjc
Różne tabele pootwierane na ekranie i stąd ten błąd.
Jeszcze raz przepraszam za pomyłkę.
41. F1.09
#38,39
A co ma piernik do wiatraka?
42. TuR1smo
ale, zważywszy na to, że Renault spala mniej, na starcie waga bolidu będzie mneijsza niż konkurencji ;-)
43. F1.09
Usunięty
44. grzes12
Chociaż dzisiaj w Q3 mogło by być lepiej , to ogólnie nie jest źle .
Pocieszające jest to że podczas wyścigu Kubica spokojnie może walczyć z McLarenem i Mercedesem o 5 miejsce ,a przy odrobinie szczęścia nawet o coś więcej ;) A perspektywy na dalszą część sezonu też są dobre ;)
45. F1.09
- Straciłem 0,4-0,6 s na 16. zakręcie. Wszystko wzięło się stąd, że zamontowaliśmy nowe sterowanie dyferencjałem. Przycisk od tego załącza się albo wyłącza sam i nie wiadomo, kiedy jest aktywny. Samochód od tego jest albo bardziej podsterowny (czyli samochód ma tendencje do poszerzania zakrętu, niż wynikałoby to z geometrii układu kierowniczego, bo jego przód wypada na zewnątrz zakrętu), albo nadsterowny (samochód ma tendencję do zawężania zakrętu, bo tył " wypada" na zewnątrz zakrętu). Było z tym trochę paniki - byłem zaskoczony, jak charakterystyka bolidu się zmienia wraz ze zmianą opon czy ciężaru, bo przecież nie zmienialiśmy ustawień. Po prostu myślałem że jadę bolidem A, a jechałem tak jakby innym. Stąd błąd na zakręcie 16. Coś z tym trzeba zrobić.
46. pjc
Kempa007 proszę o usunięcie mojego postu nr 31.
Serdecznie dziękuję.
47. prolim
A skąd wy wiecie jak zużywają się supermiękkie opony? Jeżeli miałby wytrzymać 1-2 okrążenia to przecież nikt by na nich nie wyjeżdżał. Bo to oznacza wyjazd za maruderami i ogromną stratę. Zatem być może, że supermiękka mieszanka pozwoli na przejazd takiej ilości okrążeń, która pozwoli na wypracowanie sobie wystarczającej przewagi by wyjechać przed peletonem :P. Ale zobaczymy, ciekawi mnie też czy będzie SC na torze:). Liczę na dobry start Kubicy, mam nadzieję, ze gdzieś się wciśnie i 2-3 pozycje do przodu, a potem się o niego nie boję, ma zawsze rewelacyjne tempo o ile bolid i opony są w porządeczku :). Kwalifikacje bardzo dobre w wykonaniu Roberta. Zauważcie, że wszyscy mówili, że FI i Williams będzie przed Renault (mówię o kierowcach i ich przedsezonowych wypowiedziach), a tutaj niespodzianka :), Kubica dysponuje takim tempem jak drugie bolidy Merca i Mcl :).
48. F1.09
Usunięty
49. rylko_m
W końcu się zaczęło :)
W ubiegłym sezonie lepiej prezentowali czasy kierowców (tabela z lewej strony ekranu) a teraz tylko porównanie niektórych kierowców bez sensu ......
Wszystkim życzę wspaniałych wrażeń w dniu jutrzejszym.
PS. Wydaje mi się że w wyścigu sporo się zmieni jeśli chodzi o pozycję.
50. witek70
Oby nie naprawiali przycisku za dłuo, bo Kub wystartuje z pit
51. east
R30 ma spory potencjał.. Ale nie tak duży jak kempa007!
Jestem tu od nie dawna, wiele słyszę o pisaniu na temat. Tymczasem gdy kolega F1.09 wypowiada się na temat przedmiotowego potencjału i opisuje /post 48/ detale w konstrukcji, ktore mogą potwierdzać taką tezę /lub nie-kto wie/, to zostaje usunmięty przez administratora czy tam autora /przepisywacza/ news'a /nie wiedziałem pod co to podpiąć/. Eeee
52. bullit34
Skoro Robert twierdzi że jest ok to znaczy że tak jest przypomnę tylko ze Renault własnie na dystansie nadrabiało stracone pozycje Alonso zawsze miał lepszą końcówkę wyścigu Robert potrafi tez zachować zimna krew na starcie i przez cały czas utrzymać równe tempo jazdy co jest dość istotne w całym wyścigu, Trzymam kciuki za miejsce Robert w pierwszej 6 choć lekko na pewno nie będzie
53. gustavof199
Zientar mówił że jutro do studia przybędzie tata Roberta z ciekawymi informacjami o Renault. Ciekawe co to będzie:)
54. pesymista
Kubicy tym razem zawinił guziczek na kierownicy.. bożesz nie twierdzę, że tak nie jest, ale on ma skłonności do irracjonalnych problemów. I jeszcze ta spłaszczona opona, kwadratowa jak to określił sam zainteresowany.
Nie pamiętam jakoś takiej sytuacji, w której zespół zwracał by się do FIA z wnioskiem o zmianę kwadratowej opony bo mogą pojawić się wibracje na starcie. Oświećcie mnie jak takie coś miało miejsce.
Mnie się osobiście wydaje, że to prostu głupie błędy kubicy niestety spowodowane presją... liczyłem na więcej, tzn. więcej można było ugrać.
Pozdro
55. ekimmu
A czy ktoś wie, czy KUB był na twardych w Q3? - nie mogę się nigdzie doszukać tej informacji, dzięki.
56. zenobi29
`Cieszę się , że Robert jest w najlepszej dziesiątce .
Mimo 9 - tej pozycji , to wcale nie musi być źle. Jest po czystej części toru i tuz za plecami Schumachera . Wiadomo , że " stary " mistrz jest dość cwany (pozytywnie ) i nieco powalczy. Wystarczy się go trzymać . W Q3 oszczędzali z Rosbergiem opony . Znaczy , że gradacja opon w Mercedesie jest dość znaczna . Rosberg jest jest tuż przed Schumim i zdaje mi się , że za wszelką cenę , będzie chciał się uwolnić od bardziej utytułowanego kolegi , a i coś udowodnić Hamiltonowi . Może pomieszać , ą nawet być nieco niebezpieczny na starcie . Jednym słowem , pierwszy zakręt może nam przynieść dość nieoczekiwane rezultaty tuż po starcie . Tłok będzie niesamowity.
Pierwsza trójka być może " bryknie " w jedynce gęsiego - chyba, że Filip nam się nieco zagotuje . Bądź co bądź jest dłużej w Ferrari i być może będzie chciał pokazać , że wcale nie jest gorszy od Alonso. ... Osobiście uważam , że nieco jednak jest i Fernando go "łyknie" . Jak nie na starcie , to nieco później . Zresztą jest po czystej stronie toru , więc powinien to wykorzystać.
No i to , co najistotniejsze - Vettel . Wytrzyma , czy pęknie ? Red Bull jest mocny i szybki , jednak nie wiemy co się u nich dzieje z oponami . Seba na "łysolach" nie jest zbyt tęgi , a chłopaki z Ferrari nie popuszczą .
Wiem , że Robert powalczy i mam nadzieję , że Pietrov również.
Liczę na miłe niespodzianki :-)
57. prolim
@54 - Kubica jest perfekcjonistą i dba o wszystkie detale. Przecież nie powiedział, że to przez guziczek, tylko powiedział, że to nie pomagało na pewno, a wspomniał, że popełnił błąd, najzupełniej w świecie. Co do spłaszczonej opony to wcześniej nie było nakazu rozpoczynania wyścigu na tych samych oponach co kończenie kwalifikacji... Zresztą, poprosić można. Może i można było więcej ugrać, zobaczymy co będzie w wyścigu. Coś mnie się wydaje, że z tą presją to przesadzasz... Przecież to nie jest wyścig, który decyduje o mistrzostwie świata dla Kubicy... Normalny wyścig, kolejny...
58. antos05
23. F1.09
widac po tobie że jesteś weekendowym fanem F1.
Uważasz że skoro ma strate 1, 3 z kwalifikacji to identycznie będzie w wyścigu!?Skąd takie przypuszczenia!?Odpuśc sobie takie matematyczne rozważania.
Wyścig będzie zupełnie inny..patrz- strategie, degradacja opon etc.
59. padre
@ 55.
Tylko Sutil jechał na twardym ogumieniu,reszta na oponach z zielonym paskiem.
60. Budyn_F1
Oby Kubica byl przynajmniej 5 lub 4.
61. darecky3
hehe, przeczytajcie pierwsze zdanie Kubicy i drugie zdanie Pietrowa...ktory z nich klamie...:))
62. darecky3
kempa007 a moze Ty cos namieszales niechcacy...?.:)))
63. dziarmol@biss
56. zenobi29 Fajnie napisane ;-)) Lejesz miód na me stare serce ;-))
Prawdopodobnie Renault poprosi sędziów ze względu bezpieczeństwa na wymianę tej jednej spłaszczonej opony ;-))
64. bullit34
@61 A może tak właśnie zakładali Robert w pierwszej 10 Witia tuż za nią tyle że co do Witii to miał pewnie być 11 max 12
65. dziarmol@biss
61. darecky3 - A może żaden nie kłamie?? Może każdy miał inny cel zważywszy na doświadczenie umiejętności i nie wiem co jeszcze ;-))
66. zenobi29
Siemka dziarmol@biss :-))
Na Twe serce miód - a w siebie "bursztynowy nektar" he he he .
Mówiłem Ci , że was zanudzę :-)))))
Pozdrówka
67. darecky3
a ja mysle ze to blad w druku :)
68. maniak300
Bedzie dobrze. Jesli Robert mowi, ze bolid ma potencjal, znaczy to, ze da sie nim osiagac sensowne wyniki.
69. wbksa
Czyli powtórka z rozrywki! Myślę. że Robert niestety nie będzie sie liczył---może w drugiej części sezonu. Vive la France et la Pologne!!!!
70. Pewlo
Coś nowego Kubicy zmontowali :) na zdjęciach widać że ma dodatkowy wlot powietrza w tym miejscu co Hamilton a Pietrow tego nie miał...
71. nwa
WIELKIE BRAWA ...trzymamy kciuki...będzie dobrze.....pozdro
72. mariusz-f1
54.pesymista - A czy on jest robotem ! Przecież przyznał się , że popełnił mały błąd , więc o co ci chodzi ? Jak na razie nie jest źle , więc nie szukaj dziury w całym i nie obiecuj sobie Bóg wie czego . Po prostu , w tej chwili jest to ich REALNA pozycja . A z tym , że nie radzi sobie z presją , nie chce mi się nawet komentować . Napisze tylko , że twój nick idealnie do ciebie pasuje .
Pozdro .
73. bullit34
61 darecky3 Wyjaśnienie strategii dla kierowców Renault
Główny inżynier wyścigowy Renault, Alan Permane podsumowując sobotnie kwalifikacje powiedział, że wszystkie cele postawione przed kierowcami zostały osiągnięte i zespół oczekuje teraz udanego wyścigu.
- Witalij zaliczył solidne kwalifikacje podczas swojego pierwszego weekendu Grand Prix. Komfortowo przeszedł przez Q1, co było bardzo dobre. W Q2 na swoim szybkim okrążeniu trochę zbyt szybko wszedł w zakręt numer 9 i wystartuje z 17. pola - ocenił występ rosyjskiego kierowcy Permane.
Główny inżynier wyścigowy francuskiej ekipy nie miał również żadnych zastrzeżeń do postawy Roberta Kubicy.
- Jeśli chodzi o Roberta, miał solidne, bezproblemowe pierwszą i drugą sesje kwalifikacyjne. Bez problemu awansował do Q3, na co liczyliśmy. Na swoim okrążeniu w finałowej części, w zakręcie numer 16 miał nadsterowny bolid, co kosztowało go trochę czasu. Podsumowując jesteśmy zadowoleni z samochodu R30 i wiemy, że bolid dobrze się sprawuje z dużą ilością paliwa i ma dobrą prędkość na prostych. Oczekujemy udanego wyścigu - zakończył Permane.
74. Kiachi
Brawo dla Roberta dobre kwalifikację w jego wykonaniu i jest szansa na punkty :)
75. Marti
No nie!! Robert i te jego szanowanie gum ;/ Nie będzie mu jutro łatwo po starcie z miekką mieszanką, oj nie!!
Ogólnie dziś Renault wypadło solidnie, tak trzymać i oby było coraz lepiej :)
76. szkic
Renie mają mniej paliwa niż reszta stawki więc jest szansa powalczyć na początku , moim zdaniem jeśli KUB nie wbije się wyżej na początku wyściu potem będzie coraz trudniej ...
77. kempa007
61. darecky3 No chyba nie sugerujesz, ze deniutant mial taki sam cel jak weteran F1... cel pietrow przejscie do Q2, cel kubicy do Q3. Nic trudnego do zrozumienia.
78. saint77
@9 kuczek: Robert tak się wypowiedział (przeczytałem na formula1.pl)
79. elloco
kluczowa będzie degradacja opon ale tym sie bedziemy martwić gdy KUB cały wyjdzie z pierwszego łuku ;-)
80. saint77
@9 kuczek: Robert tak się wypowiedział (przeczytałem na formula1.pl)
81. August
hehe ile osób mówiło ze lepiej jak by robert został w sauberze ?? :D
82. Dagmara_W
wazne ze auto jest niezawodne i da sie go jeszcze rozwinac.. blad bledem ale liczy sie jutrzejszy start i wyscig. nic ni mowia o zlej degradacji opon wiec odpukac to pozytyw.. wkoncu pojada z pelnym bakiem a nie na oparach.. widac ze Robert jest tez zadowolony... napewno go stac na 10 a petrov moze sie trochu przebije... juz sie nie moge doczekac:). pozdrawiam
83. sever
niech nie pajacują z tą oponą bo go cofną o 10 pól za zgodę na jej wymiane
84. dsu1
ja mam pytanie do tych co twierdzą że Robert wykorzystał w Q3 miękką mieszankę skąd wiedzą o tej miękkiej mieszance?- informacja ta została podana na confid.... ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia oficjalnego. Oglądałem kilka razy końcówkę Q3 i ciężko było coś dostrzec ale wydaje mi się że była to twarda mieszanka - jeśli nie mam racji to proszę o podanie oficjalnego źródła potwierdzającego miększą mieszankę
85. pesymista
Podobno dyfuzor Renault tak jak Mclarena do wymiany !!!!!! To prawda ?? Ja się chyba załamię
86. christoferek
dsu1 - na Formula1.com jest zdjęcie stojących bolidów w parc ferme po kwalifikacjach - jest i zdjecie Renault i na nim - miękka mieszanka .....
87. gucioF1
72. mariusz-f1 spokojnie wyluzuj ;) Jutro sobie usiądziesz w fotelu, napijesz piwka i będziesz się cieszyć F1. Robert da radę nawet z tą felerną oponą. Liczę na ciekawy start i wyścig. Robert będzie walczył o 6 miejsce to jest pewne.
pozdrawiam.
88. christoferek
oto pelna lista opon teamów w kwalifikacjach (opony na najszybszych okrazeniach):
Sebastian Vettel – Super soft
Felipe Massa – Super soft
Fernando Alonso – Super soft
Lewis Hamilton – Super soft
Nico Rosberg – Super soft
Mark Webber – Super soft
Michael Schumacher – Super soft
Jenson Button – Super soft
Robert Kubica – Super soft
Adrian Sutil – Medium
89. misiauek
niestety na nastepne GP Renia i Mac maja zmienić dyfuzor bo tak każe FIA. Jest to na tronie ESPNF1.com
90. a31
bzdura! prawo nie działa wstecz, raz dopuszczony dyfuzor, będzie używany
91. misiauek
problem może polegac na tym, że nikt nie wiedział jak wygląda ten dyfuzor do piątku, choć podobno Renault swoj miał konsultować z FIA - natomiast odnośnie Mac'a to już z dwóch różnych źródeł jest info, że FIA kazała im po Bahrajnie zmienić dyfuzor
92. a31
fajnie, to niby jak zmienić dyfuzor w 2 tygodni? To nie jest śrubka! należny przebudować pół auta. Ja w te informacje nie wierze!
93. marcin20
Szkoda bo zawsze trochę pecha ma, ale i tak dobrze jak na początek.
94. Kaka200
92. a31 nie caly dyfuzor tylko podobno mak ma za duży że że McLaren wykorzystał do poprawienia aerodynamiki swego bolidu dziurę przeznaczoną dla zewnętrznego rozrusznika silnika. Jest ona znacznie większa niż powinna być, przez co stworzony został jakby kolejny poziom dyfuzora.
95. a31
Nie ma żadnej oficjalnej informacji o jakichkolwiek zmianach jakie ma dokonać Renault, więc są to raczej "kaczki" pismaków niż decyzja FIA.
96. Kaka200
Usunięty
97. marcinv105
porazka prawie 2sek straty do p1 czyli powtorka z poprzednigo sezonu dla kubka
98. a31
96. Kaka200- potwierdzasz to co napisałem. Są twierdzenia i gdybania (ponoć) PONOĆ ELVIS ŻYJE!
99. lefthandy
hej wam,przeczytalem wszystkie tutaj komentarze apropo wystepu renault i nikt nic nie napisal ciekawego,nie ogladalem dzis kwalifikacji bo w pracy bylem,myslalem ze sie cos ciekawego dowiem ale wy nic madrego nie piszecie
100. mariojago
Panie kempa oo7 mam tylko nadzieje ze najblizszy wyscig bedzie mozna juz typowac 10 kierowcow .... bo przeciez tylu teraz bedzie zdobywac punkty prawda .... prosze o poprawienie tego bledu .... przeciez jest to profesjonalna stronka ...
Pozdrawaim
101. jaroadam
Dobrze widzieć że Renault (tak jak się zerasztą zapowiadało) jest na początku sezonu 5 konstrukcją. Będzie co rozwijać. Nie ma co spekulować odnośnie pakietu aero - nie ma decyzji nie ma sprawy. Jak będzie decyzja na pewno będzie odwołanie i przepychanki...
102. pesymista
99. lefthandy haha, ale pojechałeś po stronie i użytkownikach... a co mieliśmy pisać, że dwa różowe słonie wyszły na tor i przerwały sesje- to by było na pewno ciekawe. Weź się zastanów trochę.
103. orinocoPL
Pszczólka bzyczy calkiem fajnie. A jutro przekonamy sie na co naprawde ja stac choc ta róznica do Vettela troche mnie martwi. Ale... zobaczymy. Trzymac kciuki za Roberta Panie i Panowie!
104. misiauek
102. pesymista - dokladnie
99. przepraszamy bardzo, że nie ciekawe rzeczy piszemy....może sam się popisz jakoś....z chęcia poczytamy newsy prosto z padocku
105. antek112
102. pesymista
ja tu jestem nowy ale czytam te twoje bzdury i az mnie brzuch ze smiechu boli specjalnie zeby ci to powiedziec zalogowalem sie
106. antek112
99. lefthandy
zeby cos madrego napisac trzeba madrym byc ;-)
107. pesymista
105. antek112 uważaj bo ci uwierzę. Dzisiaj zabrałem głos może z 2 razy i od razu tak mnie zapamiętałeś w tym gąszczu komentarzy, ciekawe. A może masz uprzedzenie do mojego nicku, tak jak wiele osób tutaj.
Czekamy na twoje spostrzeżenia.
108. jaroadam
Pazurem wytykać nie będę ale niektóre posty są trochę nie na miejscu. Może by tak osoby niezainteresowane uprzejmą wymianą poglądów wysyłać na pudelka...
109. lefthandy
106 oczywiscie zartowalem(ze wszyscy ,rozumiesz)tak powaznie,moge np napisac ze red byk moze jutro przegrac z ferdkiem i masa a mysle tak poniewaz byczki maja problemy z samochodem zatanowanym pod korek(mysle tak z roznych powodow)mysle tez ze kubica troszke zepsol q3ale tez mysle ze nadrobi dlatego ze trzymamy kubice za slowo ze bolid jest dobry przy obciazeniu paliwem,wiadomo ze moze sie wydazyc wszystko (kubica ukoczny na pierwszym luku np ale mam nadzieje ze nie).no to fsio
110. fezuj
105. antek112- Jest nowy ale dobrze gada - POLAĆ MU !!
Ps.107. pesymista " Dzisiaj zabrałem głos może z 2 razy " - Ty się chyba nie kontrolujesz :)
( to taka pesymistyczna opinia - moja :)
111. antek112
110. fezuj
nie kometowalbym ale gosc jest .............
co do wyscigu to mysle ze poczatek ustawi stawke nie do konca wiem o co chodzi z ta opona kuby oby nie musial zjezdzac na pit na samym poczatku rozgrywki
112. antek112
ja stawiam na pozycje 6-8 troche duzy rozstrzal ale trudno cos po dzisiejszych Q obstawiac
113. lefthandy
z drugiej strony to jesli jednak bedzie musial zjezdzac to widocznie tak musialo by byc wiec moglibysmy tez popatrzec jak kubica fajnie przedziera sie do przodu i nie watpie ze bedzie jednym z najszybszych w stawce.najwazniejsze to mysle to ze renault przy pomocy kubicy zrobili naprawde dobry bolid,bo przeciesz po zakonczeniu zeszlego sezony byli gorsi od bmw,wiliamsa oni taknaprawde to czolowka-
duzo nie brakuje
114. mariusz-f1
87.gucioF1 - Obyś miał rację, co do tego 6 miejsca Roberta ! Co jak co, ale obawiam się tego startu, jak diabli i oby na tym pierwszym zakręcie nie latało coś żółtego . A co do piwka, to jak najbardziej jestem za i bez tego ani rusz, hehe .
Pozdrawiam serdecznie .
115. i_spy
Podobno Renówka dobrze spisuje się z pelnym zbiornikiem. Jutro przez polowe dystansu bedziemy mieli okazje sie o tym przekonac.
116. dancavendish
panowie ale jesli ta opona faktycznie jest trafiona to z przyczyn bezpieczenstwa pozwola mu ja zmienic, w najgorszym przypadku to wedlug mnie co najwyzej wystartuje z pitstopu, nie pozwola mu jechac na uszkodzonej oponie
117. dsu1
113. lefthandy - jestem wielkim fanem Roberta ale z tym stwierdzeniem że jego przy pomocy zbudowali niezły bolid to przesadziłeś. Największym kłopotem Renault od 2008r był tunel aerodynamiczny który nie miał korelacji z rzeczywistymi warunkami panującymi w naturze. Renault F1 zleciło remont i dostosowanie do badania przy wyższych prędkościach w tunelu co jak do tej pory przynosi efekty. Tak więc to nie zasługa Roberta ale przy odpowiedniej dobrej pracy z jego strony inżynierowie mogą wprowadzać poprawki które będą przynosić efekty
118. siedemnascie
Trzeba popracować nad ustawieniami i może będzie nawet pierwsza piątka może nie w Bahrajnie ale później czemu nie silnik jest ok co pokazał RB6 Red Bulla to może być bardzo ciekawy sezon.
119. dziarmol@biss
117. dsu1 Piszesz nie bez racji, lecz z drugiej strony wiemy jak wielki wpływ na rozwój auta ma dobry kierowca, przykładem niech świeci Alonso dający 0,5 sek. A wiemy że nasz Robert dyletantem nie jest i potrafi wskazać słabe punkty w aucie. Kubica nie mógł wykazać swojego potencjału w BMW które zlewało rady oraz sugestie co do rozwoju czy też ustawień, ale wiadomo, w BMW musiał być ordnung. ;-))
120. lefthandy
117.dsu1 mysle ze troszke sie tutaj mylisz dlatego ze wiadomo ze bolid to nie tylko aerodynamika!to rozwoj takze mechaniczny.tutaj kubica moze bardzo pomoc inapewno pomogl tym bardziej ze kubica lubi ostro chamowac wiec moze podpowiedziec cos o tym i nne rzeczy.nie napisalem ze kubica sam stworzyl bolid.ale mysle tak jak dziarmol@biss ze kubica daje wiele.wiec mysle ze nic tutaj nie przesadzilem
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz